InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Dolj

anulare proces verbal de receptie si restituire intocmit de AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA -Centrul Judetean

(Sentinta civila nr. 1 din data de 22.01.2013 pronuntata de Tribunalul Dolj)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Dolj | Jurisprudenta Tribunalul Dolj

Prin actiunea inregistrata sub nr. x/63/2012, la data de 13 septembrie 2012, reclamantul P.C. a chemat in judecata pe parata Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura - Centrul Judetean Dolj, solicitand ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea actului administrativ intitulat proces verbal de receptie si restituire nr. x/2008 - in temeiul art. 1 din legea nr. 554/2004 -, precum si exonerarea de la plata sumei de 1.370 lei. De asemenea, reclamantul a solicitat obligarea paratei la plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea actiunii, reclamantul a invederat faptul ca, la data de 11.06.2012, parata i-a comunicat Notificarea de plata si punere in intarziere nr. y/31.05.2012, prin care era somat sa plateasca suma de 1.370 lei cu titlu de creanta, precum si majorari de intarziere incepand cu data scadentei si pana la stingerea obligatiei - conform procesului verbal de receptie si restituire nr. x/2008.
Reclamantul a pretins ca procesul verbal anterior mentionat nu i-a fost comunicat niciodata si a precizat faptul ca s-a adresat paratei in termenul prevazut de art. 7 alin 1 din legea nr. 554/2004, aratand ca a depus documentele justificative la sediul A.P.I.A. - Centrul Zonal B. si, totodata, cu sesizarea nr. z/l5.06.2012, a comunicat paratei si documentele justificative.
Parata nu a tinut insa cont de inscrisurile depuse si i-a comunicat faptul ca documentele justificative trebuiau depuse pana la data de 15.06.2008.
Reclamantul a mentionat ca a formulat cerere pentru acordarea de sprijin financiar prin bonuri valorice pentru insamantarea cu grau a suprafetei de 3,70 ha in toamna anului 2007, utilizand suma respectiva pentru cumpararea unei cantitati de 500 kg grau.
Conform art. 15 din Ordinul 678/2007, reprezentantii APIA verifica in prezenta beneficiarilor de sprijin financiar prin bonuri valorice, suprafetele infiintate de catre acestea in toamna anului 2007 si intocmesc pana la data de 15 iunie 2008 inclusiv, procese-verbale de receptie si restituire, potrivit legii.
La incheierea proceselor-verbale de receptie si restituire, beneficiarii de sprijin financiar prin bonuri valorice au obligatia de a face dovada utilizarii de samanta certificata si de calitate, conform disp. art. 5 alin 3 din acelasi act normativ.
In cazul in care se constata ca nu au fost realizate suprafetele pe culturi - mentionate in cererea de acordare a sprijinului financiar -, beneficiarii vor restitui sumele aferente reprezentand sprijinul financiar nejustificat.
Referitor la procesul verbal contestat, reclamantul a invocat faptul ca nu a fost convocat niciodata de catre reprezentantii APIA in vederea intocmirii acestuia, in contextul in care detinea documentele justificative cerute de legiuitor.
De asemenea, reclamantul a aratat ca procesul verbal ar fi fost intocmit tardiv - cu mult peste termenul prevazut de art. 15 din Ordinul 678/2007.
In dovedirea actiunii, reclamantul a depus la dosar inscrisuri.
Pentru termenul de judecata din data de 27.11.2012, parata a formulat intampinare, prin care a solicitat respingerea actiunii ca fiind netemeinica.
In motivarea intampinarii, parata a invederat faptul ca, prin cererea nr. xy/03 octombrie 2007, reclamantul a solicitat sprijin financiar pentru infiintarea unei culturi de grau - in baza art. 1 si 2 din OMADR nr. 687/2007 privind modificarea anexei F la OMADR nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate -, pe suprafata de 2,75 ha, situata pe raza localitatii Celaru, judetul Dolj, valoarea subventiei platite de institutia parata fiind de 1.375 lei (prin bonuri valorice).
            Potrivit art. l din OMAPDR nr. 687/2006, "se acorda sprijin prin subventionarea motorinei si/sau biodieselului, precum si a altor resurse materiale (seminte si/sau pesticide si/sau ingrasaminte), necesare pentru culturile din toamna anului 2007 ", iar in conformitate cu prevederile art. 2 al aceluiasi act normativ, "sprijinul financiar, in cuantum de 500 lei/ha pentru grau, 400 lei/ha pentru rapita si 450 lei/ha pentru alte culturi, se acorda beneficiarilor acestui sprijin financiar prin atribuirea gratuita de bonuri valorice nominale, in valoare proportionala cu suprafata de teren pe care se infiinteaza culturi agricole in toamna anului 2007".
           Beneficiarii sprijinului financiar, in conformitate cu prevederile art. 4 din OMAPDR nr. 687/2007, coroborat cu prevederile art. 6, alin. 1 din OUG nr. 123/2006 "sunt producatorii agricoli din sectorul vegetal, persoane fizice si/sau juridice, care sunt inregistrati in Registrul agricol/ Registrul fermelor / alte evidente funciare si exploateaza terenuri agricole, individual sau in forme de asociere conform legislatiei in vigoare (...) ".
          Sprijinul financiar in valoare de 500 lei/ha (pentru cultura de grau) s-a acordat beneficiarilor proportional cu suprafata de teren pe care urmau a fi infiintate culturi agricole in toamna anului 2007, pe baza unor cereri - tip prevazute de actul normativ anterior mentionat, sub forma atribuirii gratuite de bonuri valorice nominale.
           Pe baza cererii nr. xyz/03.10.2007, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura a acordat reclamantului suma de 1.375 lei, suma aferenta suprafetei de grau pe care acesta declarase ca o va insamanta, respectiv 2,75 ha.
          Pentru a fi eligibili la acordarea sprijinului financiar, conform art. 5 alin. 1 din OMAPDR nr. 687/2007, producatorii agricoli care au solicitat sprijinul financiar trebuiau sa indeplineasca urmatoarele conditii: a) "sa faca dovada proprietatii sau a dreptului de folosinta, asupra suprafetei de teren pe care infiinteaza culturi in toamna anului 2007; b) sa faca dovada utilizarii de seminte certificate si de calitate, sa faca dovada asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007 la societati de asigurare-reasigurare; c) sa nu figureze ca debitor la DADR-uri sau la sucursalele judetene APIA, ca urmare a nerespectarii conditiilor de eligibilitate aferente formelor de sprijin financiar acordate in ultimii 3 ani, sau sa isi lichideze debitele existente, pana la data depunerii cererii de sprijin financiar pentru culturile din toamna anului 2007".
            Conform alin. 3 al art. 5 din OMADR nr. 687/2007, "dovada utilizarii de seminte certificate si de calitate si a asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007 se face la receptia suprafetelor cultivate si intocmirea proceselor - verbale de receptie si restituire, prin: a) factura de cumparare a semintei certificate, insotita de documentul de calitate si conformitate emis de furnizorii autorizati sau, in cazul producatorilor agricoli care folosesc samanta din productia proprie pentru semanat, copie de pe buletinul de analiza informativ, cu indicii de calitate pentru samanta (...), eliberat de inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si materialului saditor; b) polita de asigurare incheiata cu societatile de asigurare - reasigurare.
           Sanctiunea prevazuta de OMADR nr. 687/2007 privind nerespectarea alin. 3 al art. 5 este restituirea de catre beneficiari a sumelor primite ca sprijin financiar sub forma de bonuri valorice (art. 5 alin. 4 din OMAPDR nr. 687/2007).
           Potrivit art. 15 alin. 1 din OMAPDR nr. 687/2007 - cu completarile si modificarile ulterioare - "reprezentantii teritoriali ai sucursalelor judetene ale Agentiei, numiti de catre directorii sucursalelor, verifica, in prezenta beneficiarilor de sprijin financiar prin bonuri valorice, suprafetele infiintate de catre acestia in toamna anului 2007 si intocmesc pana la data de 16 iunie                  2008, inclusiv, procesul-verbal de receptie si restituire (...)".
           La data verificarii culturii pentru care s-a formulat cererea de sprijin prevazuta de art. 6 alin. (1) din OMAPDR nr. 687/2007 - data la care s-a incheiat procesul-verbal de receptie si restituire nr. 11166/10.06.2008 -, reclamantul nu a prezentat documentele justificative prevazute de art. 5 alin. 3 al OMAPDR nr. 687/2007, neputand face dovada utilizarii de samanta certificata si nici asigurarea celor 2,75 ha cultivate cu grau pentru care primise sprijinul financiar sub forma de bonuri valorice. In acest fel, s-a stabilit ca reclamantul are de restituit suma totala de 1.375 lei.
           Parata a pretins ca reclamantul a avut cunostinta de conditiile de eligibilitate prevazute in actul normativ anterior mentionat, avandu-se in vedere ca prin cererea nr. xyz/03.10.2007 s-a obligat prin semnatura sa participe "la receptionarea lucrarilor si, in conditiile in care nu realizez suprafetele pe culturi, conform prezentei cereri, sa restitui sumele reprezentand sprijin financiar nejustificat Ma oblig sa fac dovada utilizarii de seminte certificate si de calitate a asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007, in caz contrar voi restitui in totalitate sumele reprezentand sprijin financiar acordat sub forma de bonuri valorice".
          Or, la data receptiei culturilor - 10.06.2012 -, reclamantul nu a prezentat factura de achizitionare a semintei certificate, nici  documentul de calitate si conformitate al furnizorului de seminte si nici polita de asigurare a culturilor.
Potrivit art. 19 din OG nr. 14/2010, aceste creante bugetare sunt asimilate creantelor fiscale in privinta drepturilor si obligatiilor care revin creditorilor si debitorilor, termenul de prescriere al acestor creante fiind de 5 ani de la data constituirii debitului, fiind supuse prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
           In drept, intampinarea a fost intemeiata pe dispozitiile art. 115 si urm. C.pr.civ, si OMADR nr. 687/2007.
           In contradovada, parata a depus la dosar inscrisuri.
La termenul de judecata din data de 27.11.2012, parata a depus la dosar un inscris intitulat "completare la intampinare", in cuprinsul caruia a sustinut ca termenul limita de intocmire a procesul verbal de receptie - restituire nr. 11165/10.06.2008 - stipulat de alin. 1 al art. 15 din OMADR nr. 687/2007 -, a fost prorogat prin art. I din OMADR nr. 9/2008 privind modificarea alin. (1) al art. 15 din anexa F la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate si art. I din OMADR nr. 260/2008 privind modificarea alin. (1) al art. 15 din anexa F la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate.
Urmare adoptarii acestor acte normative, termenul limita de intocmire a proceselor verbale de receptie - restituire a fost 15.06.2008.
Actul administrativ unilateral a carui legalitate a fost contestata de catre reclamant este incheiat in termenul stabilit de OMADR nr. 260/2008 privind modificarea alin. 1 al art. 15 din anexa F la OMAPDR nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate, respectiv 15.06.2008.
Au fost depuse la dosar: copie dupa procesul verbal de receptie si restituire incheiat la data de 10.06.2008, inregistrat la Sucursala Judeteana A.P.I.A Dolj - Centrul local B. sub nr. 11165/10.06.2008; copie dupa notificarea de plata si punere in intarziere nr. 75358/31.05.2012;  copie dupa contestatia formulata de reclamant impotriva actelor anterior mentionate - inregistrata sub nr. 80380/27.06.2012 - si raspunsul la aceasta, exprimat in cuprinsul adresei nr. 80380/18.07.2012; copii dupa politele de asigurare seria AGR, nr. 00409 - intocmita de Ardaf - Sucursala Craiova, in data de 14.12.2007 -, respectiv seria CA08, nr. 0058521 - emisa de Astra Asigurari in data de 10.11.2007; copia facturii nr. TRIU 2320/19.10.2007; copia unui inscris intitulat "Document de calitate si conformitate al furnizorului nr. 0057902/15.11.2007"; copie dupa cererea de acordare a sprijinului financiar nr. xyz/03.10.2007 - formulata de reclamant; copia unui inscris intitulat "Tabel fermieri care au depus din nou actele necesare la O.U.G. 687/2007 si care trebuie scazuti ca debitori la A.P.I.A. B., precum si copia unui inscris intitulat "Tabel cu fermierii din localitatea Celaru convocati la receptia culturii potrivit OMADR nr. 687/2007".
            Analizand ansamblul materialului probator administrat in cauza, instanta retine urmatoarea situatie de fapt:
            Prin cererea nr. xyz/03.10.2007, reclamantul a solicitat sprijin financiar pentru infiintarea unor culturi de grau, situate pe raza localitatii Celaru, judetul Dolj, in suprafata de 2,75 ha, - in baza prevederilor Ordinului MADR nr. 687/2007, privind modificarea anexei F la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate.
 Art. l si 2 din anexa 1 la Ordinul MADR nr. 687/2007 - statueaza ca "Se acorda sprijin financiar prin subventionarea motorinei si/sau biodieselului, precum si a altor resurse materiale (seminte si/sau pesticide si/sau ingrasaminte), necesare pentru culturile din toamna anului 2007. Sprijinul financiar, in cuantum de 500 lei/ha pentru grau, 400 lei/ha pentru rapita si 450 lei/ha pentru alte culturi, se acorda beneficiarilor acestui sprijin financiar prin atribuirea gratuita de bonuri valorice nominale, in valoare proportionala cu suprafata de teren pe care se infiinteaza culturi agricole in toamna anului 2007".
Facand aplicarea prevederilor legale anterior mentionate, parata i-a acordat reclamantului sprijin financiar pentru infiintarea culturilor de grau, in valoare de 1.375 lei - sub forma de bonuri valorice.
Ulterior, institutia parata a intocmit procesul-verbal de receptie si restituire inregistrat sub nr. 11165/10.06.2008, in cuprinsul caruia invedera faptul ca, intrucat reclamantul nu a prezentat documentele justificative prevazute de art. 5 alin. 3 al Ordinul MADR nr. 687/2007 (in sensul ca nu a adus dovada utilizarii de samanta certificata si nici nu a prezentat dovada asigurarii culturilor de grau in suprafata de 2,75 ha pentru care primise sprijin financiar sub forma de bonuri valorice)-, are de restituit suma totala de 1.375 lei.
In data de 11.06.2012, parata i-a transmis reclamantului notificarea de plata si punere in intarziere nr. nr. 75358/31.05.2012, prin care il soma pe reclamant ca, in termen de 15 zile de la primirea respectivei notificari sa vireze in conturile A.P.I.A suma de 1.375 lei.
           Impotriva procesului verbal de receptie si restituire nr. 11165/10.06.2008, precum si impotriva notificarii de plata si punere in intarziere nr. 75358/31.05.2012, reclamantul a formulat contestatie - inregistrata sub nr. 80380/27.06.2012 - insa, prin adresa nr. 80380/18.07.2012, institutia parata a respins respectiva contestatie.
           Referitor la sustinerile reclamantului ca procesul-verbale de receptie si restituire contestat ar fi fost tardiv intocmit,  in raport de disp. art. 15 alin. 1 din Ordinul MADR 687/2007 - potrivit carora respectivele acte se intocmesc pana la data de 1 martie 2008 -, acestea apar ca fiind neintemeiate. Astfel, termenul de intocmire al proceselor verbal de receptie si restituire a fost prorogat succesiv - mai intai prin art. I din Ordinul MADR nr. 9/2008 (pana la data de 15 mai 2008 inclusiv) si, ulterior, prin art. I din Ordinul MADR nr. 260/2008 (pana la data de 15 iunie 2008 inclusiv).
           Prin urmare, dat fiind ca procesul-verbal de receptie si restituire nr. 11165 a fost intocmite in data de 10.06.2008, se constata ca respectivul act a fost incheiat in interiorul termenului fixat de legiuitor si, ca atare, nu se poate sustine ca acest proces-verbal ar fi nul intrucat a fost tardiv intocmit.
           Insa, in ceea ce priveste temeinicia procesului verbal de receptie si restituire anterior mentionat, instanta constata ca institutia-parata a apreciat in mod eronat ca reclamantul ar fi nesocotit prevederile art. 5 alin. 3 din Ordinul MADR 687/2007, astfel incat se impune a restitui sumele primite - sub forma de bonuri  valorice -, cu titlu de sprijin financiar pentru infiintarea unor culturi de grau.
            Potrivit disp. art. 5 din actul normativ anterior mentionat "(1) Pentru a fi eligibili la acordarea sprijinului financiar, solicitantii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: a) sa faca dovada proprietatii sau a dreptului de folosinta, asupra suprafetei de teren pe care infiinteaza culturi in toamna anului 2007; b) sa faca dovada utilizarii de seminte certificate si de calitate, sa faca dovada asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007 la societati de asigurare-reasigurare;  c) sa nu figureze ca debitor la directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene sau a municipiului Bucuresti sau la sucursalele judetene ale APIA, respectiv a municipiului Bucuresti, ca urmare a nerespectarii conditiilor de eligibilitate aferente formelor de sprijin financiar acordate in ultimii 3 ani, sau sa isi lichideze debitele existente, pana la data depunerii cererii de sprijin financiar pentru culturile din toamna anului 2007.
    ...
          ( 3) Dovada utilizarii de seminte certificate si de calitate si a asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007 se face la receptia suprafetelor cultivate si intocmirea proceselor-verbale de receptie si restituire, prin: a) factura de cumparare a semintei certificate, insotita de documentul de calitate si conformitate emis de furnizorii autorizati sau, in cazul producatorilor agricoli care folosesc samanta din productie proprie pentru semanat, copie de pe buletinul de analiza informativ, cu indicii de calitate pentru samanta (germinatie, puritate, masa 1.000 de boabe, umiditate), eliberat de inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si materialului saditor sau Laboratorul central pentru calitatea semintelor si materialului saditor Bucuresti; b) polita de asigurare incheiata cu societatile de asigurare-reasigurare.
           (4) Nerespectarea prevederilor alin. (3) atrage restituirea de catre beneficiari a sumelor primite ca sprijin financiar sub forma de bonuri valorice".
           In primul rand, este de remarcat ca art. 15 alin. 1 si 2 din anexa 1 la Ordinul MADR 687/2007 stabileste ca: "Reprezentanti teritoriali ai sucursalelor judetene ale Agentiei, numiti de catre directorii sucursalelor, verifica, in prezenta beneficiarilor de sprijin financiar prin bonuri valorice, suprafetele infiintate de catre acestia in toamna anului 2007 si intocmesc pana la data de 1 martie 2008, inclusiv, procesul-verbal de receptie si restituire, conform modelului prevazut in anexa nr. 10.
            La incheierea procesului-verbal de receptie si restituire, beneficiarii de sprijin financiar prin bonuri valorice au obligatia de a face dovada utilizarii de samanta certificata si de calitate, respectiv dovada asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007, sens in care prezinta documentele prevazute la art. 5 alin. (3), iar o copie a acestora se anexeaza la procesul-verbal".
Prin urmare, acest text de lege stabileste obligatia efectuarii verificarilor referitoare la culturile infiintate in toamna anului 2007 de catre reprezentantii teritoriali ai sucursalelor judetene ale A.P.I.A., in prezenta beneficiarilor sprijinului financiar, obligatie ce poate fi indeplinita numai prin incunostintarea prealabila a respectivelor persoane cu privire la data efectuarii verificarilor, incunostintare ce se poate realiza prin orice modalitate de comunicare.
Or, in speta, institutia parata nu a adus nicio dovada ca l-ar fi instiintat pe reclamant  despre data la care urmau a se efectua verificari cu privire la culturile de grau infiintate in toamna anului 2007 si ca i-ar fi solicitat acestuia sa prezinte dovada utilizarii de samanta certificata si de calitate, respectiv dovada asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007. Acel inscris intitulat "Tabel cu fermierii din localitatea Celaru convocati la receptia culturii potrivit OMADR nr. 687/2007" nu este de natura a aduce o astfel de dovada, atata timp cat, pe de o parte, nu poarta data intocmirii iar, pe de alta parte, nu a fost prezentata proba - esentiala -, ca fermierii nominalizati in respectivul tabel au primit instiintarea - prin posta, cu confirmare de primire -, de a se prezenta la momentul receptiei culturilor de grau infiintate in toamna anului 2007 .
           De altfel, analizand procesul verbal de receptie si restituire nr. 11165/10.06.2008, se poate observa ca acest act nu poarta semnatura reclamantului, mai mult decat atat, respectivul proces verbal nici nu au fost comunicat reclamantului decat odata cu notificarea de plata si punere in intarziere nr. 75358/31.05.2012 - in data de 11.06.2012 -, asadar dupa 4 ani de la momentul intocmirii.   
Prin urmare, fiind indubitabil ca parata nu a respectat obligatia instituita in sarcina sa de art. 15 alin. 1 din anexa 1 la Ordinul MADR 687/2007 - de a-l instiinta pe reclamant despre data cand urmau a se efectua verificari cu privire la culturile de grau infiintate in toamna anului 2007 si de a-i solicita acestuia sa prezinte dovada utilizarii de samanta certificata si de calitate, respectiv dovada asigurarii culturilor infiintate in toamna anului 2007 -, nu se poate retine ca reclamantul ar fi in culpa pentru ca nu a prezentat documentele justificative prevazute disp. art. 5 alin. 3 din Ordinul anterior mentionat.
Ca atare, nesocotirea de catre institutia parata a prevederilor art. 15 alin. 1 din anexa 1 la Ordinul MADR 687/2007 constituie un temei suficient pentru a-l indreptati pe reclamant sa sustina ca procesul verbal de receptie si restituire nr. 11165/10.06.2008  a fost intocmite in mod nelegal si sa justifice anularea respectivului act.
In alta ordine de idei, este de remarcat ca, in fata instantei, reclamantul a prezentat un inscris intitulat " Document de calitate si conformitate al furnizorului nr. 0057902", eliberat in data de 15.11.2007 - care aduce dovada ca acele 500 kg de samanta de grau (achizitionate conform facturii nr.   TRIU 2320/19.10.2007) utilizate pentru culturile infiintate in toamna anului 2007 samanta de grau erau certificate si de calitate -, precum si copii dupa politele de asigurare seria AGR, nr. 00409 (intocmita de Ardaf - Sucursala Craiova, in data de 14.12.2007), respectiv seria CA08, nr. 0058521 (emisa de Astra Asigurari in data de 10.11.2007) - aceste din urma acte demonstrand ca reclamantul isi asigurase culturile de grau infiintate in toamna anului 2007 la  societati de asigurare-reasigurare. Asadar, reclamantul detinea toate documentele prevazute de art. 5 alin. 3 din anexa 1 la Ordinul MADR 687/2007, iar faptul ca nu le-a prezentat reprezentantului teritorial al A.P.I.A. Dolj - Centrul local B. a fost cauzat de imprejurarea ca nu a fost instiintat despre data cand urmau a se efectua verificari cu privire la culturile de grau infiintate in toamna anului 2007.  
In consecinta, instanta constata ca nu exista dovezi ca reclamantul ar fi incalcat prevederile Ordinului MADR 687/2007, astfel incat institutia parata nu avea temei pentru a intocmi procesul verbal de receptie si restituire nr. 11165/10.06.2008 si a dispune ca reclamantul sa restituie suma primita cu titlu de sprijin financiar - sub forma de bonuri valorice -, in valoare de 1.375 lei.
Prin urmare, cererea de anulare a actului anterior mentionat apare ca fiind intemeiata.
Pentru considerentele expuse anterior, va fi admisa actiunea,  in sensul ca se va dispune anularea procesului verbal de receptie si restituire intocmit de parata in data de 10.06.2008 - si inregistrat la A.P.I.A. Dolj - Centrul local B. sub nr. 11.165 -, cu consecinta exonerarii reclamantului de restituirea sumei de 1.375 lei, acordata cu titlu de sprijin financiar sub forma de bonuri valorice.
Totodata, instanta va da eficienta si prevederilor art. 274 alin. 1 C.pr.civ, si va obliga institutia parata sa achite reclamantului suma de 342 lei cu titlu de cheltuieli de judecata, reprezentand contravaloarea taxei de timbru si a timbrului judiciar, precum si onorariul aparatorului ales.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014