InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Calarasi

Act administrativ. Refuz solutionare cerere. - art.7 si 8 din Lg. 554/2004

(Decizie nr. 25 din data de 17.01.2012 pronuntata de Tribunalul Calarasi)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Calarasi | Jurisprudenta Tribunalul Calarasi

Act administrativ. Refuz solutionare cerere.

- art.7 si 8 din Lg. 554/2004

(TRIBUNALUL CALARASI - SECTIA CIVILA, DECIZIA CIVILA 
Nr. 25  din 17 ianuarie 2012 Prin cererea inregistrata sub nr. x pe rolul  Tribunalului  Calarasi,  reclamantul  P a chemat in judecata pe  parata AJPS Calarasi pentru a fi obligata la repararea pagubei pricinuita prin lipsa  raspunsului la examenul sustinut de promovare in grad profesional superior si la solicitarea sa din data de 07.11.2011, cu obligarea la plata  cheltuielilor de judecata.
In motivarea actiunii  reclamantul  a aratat ca, in  data de 09.12.2008 a fost examinat pentru promovarea in  grad profesional superior de auditor conform HG  611/2008 dar nici pana in prezent nu a raspuns daca a fost promovat sau nu in urma examinarii si ca in conformitate cu dispozitiile art.8 din Lg. 554/02.12.2004 se considera neindreptatit intr-un drept recunoscut de lege prin inactiunea  conducerii unitatii, deoarece in relatiile de munca initiativa apartine angajatorului.
A mai aratat reclamantul ca prin prezenta, solicita obligarea  paratei la plata drepturilor banesti calculate si actualizate pentru perioada 01.01.2009 si pana in prezent pentru  gradul profesional superior si plata drepturilor banesti actualizate ce sunt influentate de aceasta promovare in grad profesional.
In drept s-au indicat dispozitiile art. 7 si 8 din Lg. 554/2004, privind contenciosul administrativ si HG 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici in  gard profesional in anul 2008.
Parata AJPS Calarasi (denumirea  actuala  a paratei fiind  Agentia  Judeteana pentru  Plati si  Inspectie Sociala  Calarasi  in urma reorganizarii  AJPS  conform  OUG 113/2011) a depus intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
In motivarea intampinarii parata a aratat ca reclamantul a fost angajatul Directiei  de Munca  si  Protectie  Sociala Calarasi  in functia publica de auditor.
La solicitarea acestei institutii in conformitate cu Lg. 188/1999 privind  Statul   functionarilor publici, HG 1000/2006 privind organizarea si functionarea agentiei si HG 611/2008 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei  functionarilor publici, Agentia Nationala a Functionarilor Publici prin adresa 146040/2008 a acordat aviz favorabil pentru organizarea (de catre  Directia de Munca si  Protectie  Sociala) concursului de promovare in  grad profesional superior pentru un post de auditor clasa I grad profesional principal, treapta 1 - in auditor clasa I, grad profesional superior, treapta 3 cu conditiile de participare, acte necesare si data organizarii concursului la 9.12.2008 (proba scrisa) si 11.12.2008 ora  14 - interviul.
In perioada pana la organizarea si desfasurarea  examenului de promovare  Directia de  Munca si  Protectie Sociala se desfiinteaza si se infiinteaza incepand cu data 01.11.2008, Agentia pentru Prestatii  Sociale Calarasi,data la care reclamantul a fost transferat in interesul  serviciului, conform legii, la institutia noua infiintata, care a preluat de altfel prin protocol salariatii fostei directii.
Agentia pentru Prestatii  Sociale  Calarasi a organizat concursul de promovare,pentru care se obtinuse aviz favorabil de la Agentia  Functionarilor Publici  insa pentru vechea institutie desfiintata  respectiv  Directia  de Munca si Protectie  Sociala, in  data de 9.12.2008- proba scrisa si 11.12.2008- interviul, examen la care a participat reclamantul si acesta a fost declarat admis.
  Potrivit art. 64 (2) din Legea 188/1999 promovarea in functia publica de executie in  gradul profesional imediat superior celui detinut de functionarul public se face prin concurs sau examen, organizat semestrial de catre autoritatile publice, prin transformarea postului ocupat de functionarul public ca urmare a promovarii concursului.
In conformitate cu art. 128 din HG 611/2008 pentru aprobarea Normelor privind organizarea  si dezvoltarea carierei  functionarilor publici se solicita  Agentiei  Nationale a  Functionarilor Publici aviz favorabil pentru transformarea postului de auditor clasa I grad profesional principal, treapta 1 in auditor clasa I, grad profesional superior,  treapta  3, post pentru  care  reclamantul sustinuse examen, iar prin adresa 1877028/21.01.2009 ANFP raspunde ca nu poate aviza transformarea posturilor in urma promovarii in  grad profesional intrucat structura organizatorica a  Agentiei pentru Prestatii Sociale Calarasi nu a primit aviz favorabil pentru organizarea  examenului de promovare in grad profesional.
A mai aratat  parata ca a  depus  toate documentele si a facut demersurile necesare pentru  promovarea  reclamantului in functia publica superioara situatie in  care nu sunt incidente dispozitiilor art.8 din  Lg 554/2004 invocate de  reclamant si ca nu poate fi  primita nici  sustinerea reclamantului  ca nu a primit raspuns cu privire la rezultatului examenului intrucat a luat la cunostinta de acest  rezultat si nu a contestat nepromovarea timp de 2 ani si 11 luni.
ANFP  nu a luat in considerare examenul de promovare deoarece avizele au fost  date  Directiei de Munca  si  Protectiei  Sociala Calarasi iar  reclamantul a sustinut examenul de promovare la institutia noua infiintata  respectiv la Agentia  pentru Prestatii  Sociale  Calarasi.
Au fost depuse la dosar inscrisuri .. .
La  termenul din 20.12.2011 si 17.01.2012  reclamantul a precizat ca prin prezenta  actiune  intelege sa  conteste si rezultatul concursului respectiv neincadrarea intr-o treapta superioara in urma promovarii examenului.
Analizand inscrisurile depuse la dosar instanta a apreciat ca actiunea formulata de reclamantul P este neintemeiata.
Reclamantul in calitate de functionar public (auditor clasa  I  grad principal, treapta 1)  in cadrul Directiei de Munca si  Protectie   Sociala  Calarasi s-a inscris la  examenul de promovare in  grad profesional,  care a  avut loc in data de 9.12.2008 si 11.12.2008,  examenul  pentru care aceasta institutie publica obtinuse aviz favorabil conform art.23 din  H.G  611/2008  pentru aprobarea  Normelor privind organizarea si  dezvoltarea carierei  functionarilor publici aviz depus la dosar si inregistrat sub nr. 146040/3.12.2008.
Dupa emiterea acestui aviz favorabil de catre Agentia Nationala a  Functionarilor Publici,  dar pana la sustinerea examenului, Directia de Munca si Protectie  Sociala Calarasi,   se desfiinteaza fiind infiintata incepand cu 01.11.2008 Agentia pentru  Prestatii Sociala  Calarasi.
Examenul de promovare in  grad profesional este sustinut de  reclamant in  cadrul  noii  institutii,  examen pe care il promoveaza.
In conformitate cu  art. 128 din H.G. 611/2008  Agentia Judeteana pentru Prestatii  Sociale Calarasi solicita  Agentiei  Nationale a  Functionarilor  Publici avizul favorabil  pentru  transformarea postului ocupat de  reclamant  intr-un post in  grad profesional superior,  ca urmare a promovarii  examenului  ( auditor clasa  1,  grad principal, treapta 1 in auditor, clasa I,  grad profesional superior ,treapta 3) asa cum  rezulta din  adresa 358/29.12.2008.
Prin  adresa 1877028/21.01.2009 Agentia  Nationala a Functionarilor Publici raspunde ca intrucat nu a  avizat structura organizatorica a  Agentiei  Judetene pentru Prestatii Sociale Calarasi si nici organizarea  examenului de promovare in  grad profesional nu poate aviza transformarea  posturilor in urma promovarii in  grad profesional.
Prin prezenta  actiune reclamantul a solicitat repararea pagubei pricinuite prin lipsa  raspunsului la  examenul sustinut de promovare in  grad profesional insa fata  si de precizarile  ulterioare rezulta ca prin prezenta  actiune  reclamantul nu a sustinut ca nu i-a fost comunicat  rezultatul obtinut la examen  respectiv daca a fost admis sau  respins ci mai exact ca nu i s-a comunicat daca intr-adevar a fost promovat in  grad profesional superior la care era indreptatit ca urmare promovarii  examenului.
Reclamantul a cunoscut ca a promovat examenul  avand in vedere ca potrivit art.62 alin3 din  H.G 611/2006 rezultatul se comunica in  3 zile la locul desfasurarii concursului , dupa aceasta comunicare urmand a fi formulate contestatii in  termen de 24 de ore conform art.24 din aceeasi hotarare. Este de observat ca  nu s-au formulat de catre reclamant critici  cu privire la modalitatea de comunicare a rezultatului.  Ca a luat la cunostinta de rezultatul  examenului anterior formularii prezentei actiuni rezulta din chiar  adresa 9240/9.12.2011 comunicata de parata  Agentia Judeteana pentru  Prestatii Sociale  Calarasi (in prezent Agentia Judeteana pentru Plati si  Inspectie Sociala) reclamantului.
Sustine reclamantul ca se considera neindreptatit intr-un drept recunoscut de lege prin inactiunea conducerii unitati intrucat desi a sustinut examenul de promovare in  grad profesional superior nu i s-a comunicat nici un raspuns daca a fost promovat sau nu. Nu poate fi primita nici aceasta sustinere ca nu i s-a comunicat daca a fost promovat sau nu pentru ca rezulta o alta situatie de fapt din  inscrisurile depuse la dosar de parata la  termenul din 17.01.2012 si care i-au fost comunicate si  reclamantului anterior. Astfel, prin decizia 115 din 28.01.2011 emisa de Agentia  Judeteana pentru  prestatii Sociale Calarasi incepand cu 1.01.2011 conform art.11 si 33 din Legea Cadru 284/2010 privind  salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice reclamantul a  fost reincadrat in functia publica de auditor clasa I, grad profesional principal, gradatia 5, iar la acel moment avea aceeasi functie de executie respectiv auditor clasa 1 grad profesional principal, treapta 1 de salarizare gradatia 5, fiind evident  ca nu intervenise nici o modificare cu privire la incadrarea sa ca urmare a promovarii examenului. Daca ar fi avut  loc o modificare cu privire la  incadrarea potrivit functiei publice pentru care sustinuse  examenul  reclamantul ar fi  sesizat acest lucru avand in  vedere ca examenul a  avut loc in decembrie 2008 in prezenta  actiune s-a promovat  in  decembrie 2011.
Se sustine de reclamant ca nu a primit  raspuns daca a fost promovat sau nu  si ca parata a stat in pasivitate. Chiar daca reclamantul a fost admis la examenul de promovare in grad profesional superior nu se poate dispune incadrarea corespunzatoare noii functii pentru ca trebuia ca   Agentia  Nationala a  Functionarilor Publici sa avizeze favorabil transformarea postului  conform art. 128 alin 2  din  H.G.611/2008 pentru aprobarea normelor privind  organizarea si dezvoltarea  carierei functionarilor publici.
In situatia de fata   Agentia  Judeteana pentru  Plati si Inspectie   Sociala Calarasi a solicitat  acest aviz inca din 2008 prin adresa 358 insa prin adresa 1877028/21.01. 2009 Agentia  Nationala a Functionarilor Publici i-a comunicat ca nu poate aviza transformarea posturilor in urma promovarii in grad profesional intrucat nu a avizat favorabil nici structura organizatorica  a paratei  si nici organizarea examenului.
In lipsa acestui aviz nici parata nu poate proceda la incadrarea  reclamantului pe functia publica corespunzatoare gradului profesional pentru care a sustinut  examenul. Existenta acestui aviz reprezinta o conditie obligatorie ce trebuie  indeplinita anterior  incadrarii  in  gradul profesional imediat superior. Numai in baza acestui aviz se poate dispune transformarea postului conform dispozitiilor art.64 din Legea 188/1999 a functionarilor publici. Cum paratei nu i s-a  acordat avizul  favorabil pentru  transformarea  postului aceasta nu a fost in masura sa dispuna incadrarea reclamantului pentru functia publica corespunzatoare gradului profesional imediat superior celui detinut in prezent ca urmare a promovarii examenului.
Avand in vedere ca parata a solicitat avizul imediat dupa finalizarea examenului prin adresa 358/29.12.2008 nu se poate sustine ca aceasta a fost inactiva asa cum sustine  reclamantul, lipsa acestui aviz nefiindu-i imputabila, situatie in  care nu suntem in prezenta unei nesolutionari a cererii reclamantului sau a unui refuz nejustificat.
Fata de considerentele aratate instanta a pronuntat o solutie de  respingere a actiunii.  
1
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007