Restituire terenuri
(Sentinta civila nr. 612 din data de 03.06.2009 pronuntata de Judecatoria Horezu) JUDEC?TORIA HOREZU SENTIN?A CIVIL? NR. 612/3.06.2009 (dosar nr. 1655/241/2008)
Fond funciar. Problema restituirii terenurilor trecute in domeniul public al localitilor ?i pentru care s-a ob?inut, anterior, validarea cererilor de restituire/reconstituire a dreptului de proprietate in favoarea fo?tilor proprietari; legea aplicabil?
In ac?iune, reclamantul a chemat in judecat? pe paratele COMISIA LOCAL? PENTRU STABILIREA DREPTULUI DE PROPRIETATE ASUPRA TERENURILOR ?i COMISIA JUDE?EAN? PENTRU STABILIREA DREPTULUI DE PROPRIETATE ASUPRA TERENURILOR, solicitand instan?ei ca, prin sentin?a ce se va pronun?a in cauz?, s? fie obligate paratele la efectuarea opera?iunilor prev?zute de lege pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenului situat pe raza localitii B., jud. Valcea, in punctul "Locul Casei", in suprafa de 2300 m.p., respectiv intocmirea ?i inaintarea documenta?iilor, validare, punere in posesie ?i emiterea titlului de proprietate.
In motivare, reclamantul a ar?tat c? a dobandit, prin mo?tenire p?rinteasc?, de la tat?l s?u, terenul din punctul "Locul Casei", in suprafa total? de 6400 m.p, teren pe care ?i l-a inregistrat in registrul agricol in anul 1959 ?i pentru care a formulat cerere de reconstituire a dreptului de proprietate, ins? nu i-au fost eliberate titlu de proprietate ?i proces verbal de punere in posesie decat pentru o parte din teren, respectiv pentru suprafa?a de 3144 m.p., in timp ce diferen?a de 3256 m.p. a r?mas nerestituit?, iar din aceasta o por?iune de c-ca 2300 m.p. (pe care se afl? alei ?i parc auto) este liber? de construc?ii ?i poate fi retrocedat?.
In drept, au fost invocate prevederile art. 1073, 1075 cod civil, art. 11, 27 din legea nr. 18/1991 cu modific?rile ulterioare, art. 5 din HG 890/2005 ?i art. III din Titlul VI al Legii nr. 247/2005.
Parata Comisia Local? B. a formulat intampinare, solicitand respingerea ac?iunii ca neintemeiat?, pentru considerentul c? reclamantul a primit toat? suprafa?a validat? ?i chiar mai mult decat suprafa?a validat? (a primit 5,7634 ha ?i fusese validat pentru 4,69 prin re?inerea coeficientului de reducere de 16%), neformuland obiec?iuni la primirea titlului de proprietate ?i a procesului verbal de punere in posesie; cat prive?te terenul din punctul Locul Casei, s-a ar?tat c? a fost validat? toat? suprafa?a de 6300 m.p, iar reclamantul a renun?at la por?iunea de 3000 m.p din aceast? suprafa validat? ; referitor la aceea?i suprafa de 3000 m.p (din cei 6300 m.p), s-a mai ar?tat c? ea reprezint? cumulul suprafe?ei de 250 m.p (aferent? casei vechi) pentru care exist? dosar separat pentru desp?gubire in temeiul Legii nr.10/2001, cu suprafe?ele afectate de construc?ii ?i utiliti publice (384 m.p teren ocupat de pia?a agroalimentar?, 250 m.p ocupat de parc, ambele fiind inscrise in domeniul public al localitii, conform inventarului publicat in M.Of. nr.28 bis din 25.04.2002, iar restul suprafe?ei este ocupat? de alei betonate, parcare betonat? Consumcoop ?i col?ul blocului B1).
Au fost invocate prevederile art.5 din Legea nr.18/1991, care define?te ?i enumer? categoriile de bunuri ce apar?in domeniului public (printre care se reg?sesc ?i terenurile cu destina?ia de pie?e ?i parcuri publice, re?ele stradale ?i c?i de comunica?ii, scoase din circuitul civil ?i declarate imprescriptibile), precum ?i prevederile art. unic din Legea nr.47/2007, potrivit c?ruia terenurile pe care sunt amplasate re?ele stradale ?i parcuri publice nu pot fi dezafectate din domeniul public decat in cazuri de excep?ie, pentru lucr?ri de interes na?ional.
Analizand cauza, in coroborarea probelor, instan?a re?ine, in fapt, c? terenul situat in punctul Locul Casei a fost dobandit de autorul reclamantului, prin actul de dona?ie din 30.01.1923, avand, conform acestui act, lungimea de 200 m ?i limea de 32 m .
Cu acest teren reclamantul a fost inzestrat de c?tre tat?l s?u ?i a figurat inscris in registrul agricol din perioada 1959- 1963, dup? care i-a fost preluat de c?tre C.A.P. , reclamantul r?manand cu casa de locuit (casa veche, a p?rin?ilor s?i) ?i cu suprafa?a aferent? acesteia, de 250 mp. Aceste imobile i-au fost ins? preluate, prin expropriere, in baza Decretului preziden?ial nr. 95 din 31.05.1985, reclamantul fiind str?mutat cu locuin?a intr-o alt? zon? a localitii. Dup? anul 1991, reclamantul a solicitat, in baza L. nr. 18/1991, intreaga suprafa cu care figura in registrul agricol din perioada 1959 - 1963 in punctul Locul casei, de 6300 mp, suprafa care i-a fost validat? in intregime, inclus? in totalul validat de 4,69 ha, pentru care i-a fost eliberat? adeverin?a de reconstituire a dreptului de proprietate nr. 116/28.10.1991, situa?ie recunoscut? ?i de parata Comisia local? B. in intampinare. Din totalul validat in punctul Locul casei, reclamantului i-a fost atribuit? efectiv suprafa?a de 3144 mp, in intravilan, prin titlul de proprietate 1063/04.05.2005, suprafa situat? intre strada T. V. la E ?i paratul D. la V.
Actualmente, reclamantul solicit? s?-i fie atribuit? ?i diferen?a validat?, situat? in continuare spre est, intre str. T. V. ?i Drumul Jude?ean, pentru care s-a intocmit procesul verbal de punere in posesie nefinalizat, din 26.05.2008 , avand in vedere c? pentru aceast? diferen a formulat cerere ?i in temeiul L. 247/2005, care nu i-a fost solu?ionat?.
Pe schi?a expertizei, terenul in litigiu, solicitat de c?tre reclamant, este reprezentat de cele 3 parcele colorate cu ro?u (1237,85 mp), verde (533,80 mp) ?i, respectiv, galben (881,73 mp), suprafe?ele respective constituind teren afectat de parc, pia ?i parcare, conform specifica?iilor din raportul de expertiz? ref?cut; insumate, cele 3 parcele totalizeaz? 2653,38 mp.
Raportat la cadrul legal, problema esen?ial? in spe este aceea dac? terenul solicitat de reclamant (cele 3 parcele, colorate cu ro?u, verde ?i galben pe schi?a expertizei), avand destina?ia actual? de parc, pia ?i parcare, poate fi sau nu retrocedat in natur? pe vechiul amplasament.
Sub acest aspect, Comisia Local? B. invoc?, pe de o parte, imprejurarea c? reclamantul a renun?at la diferen?a de 3000 mp (din suprafa?a validat? de 6300 mp), iar pe de alt? parte in cei 3000 mp (ce ar constitui terenul in litigiu) se includ suprafe?ele aferente pie?ei ?i parcului (384 mp ?i 250 mp) care fac parte din domeniul public al localitii, fiind incluse in inventarul bunurilor supuse acestui regim juridic care a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 281 bis din 25 aprilie 2002. Lista bunurilor incluse in inventarul domeniului public al localitii este, intr-adev?r, publicat? in acest Monitor Oficial, in care figureaz? suprafe?ele de 264 mp cu destina?ia de parc ?i 269 mp cu destina?ia de pia, f?r? a figura ?i suprafa?a ocupat? de parcare (identificat? de expert in suprafa de 881,73 mp - colorat? cu galben).
Raportat la probele administrate, renun?area reclamantului la suprafa?a solicitat?, de c-ca 3000 mp , nu este dovedit? ?i ea nu poate fi avut? in vedere, cu atat mai mult cu cat intreaga suprafa din punctul Locul casei ii fusese validat?, iar asupra cererii de atribuire a diferen?ei nepredate, reclamantul a st?ruit ?i dup? intrarea in vigoare a Legii nr. 247/2005, deci o astfel de renun?are nu poate fi nici prezumat? (ori dovedit? indirect, prin absen?a unei noi cereri in baza acestei legi). Singura diferen de suprafa pentru care reclamantul nu solicit? punerea in posesie in teren este aceea de 250 mp, aferent? casei vechi, demolate, ?i pentru care este propus pentru desp?gubiri in temeiul Legii nr. 10/2001, astfel cum rezult? din r?spunsul la intampinare, ins? pentru restul suprafe?ei nu a existat nici o renun?are.
In acest context, r?man de clarificat dac? suprafe?ele pentru care s-a efectuat procedura de trecere in domeniul public al localitii, din anul 2002, sunt, sau nu, retrocedabile.
Aceast? chestiune nu a fost reglementat?, din punct de vedere legislativ, in mod unitar ?i corelat.
Astfel, prevederile art. 5 din L. r. 18/1991 enumer? categoriile de terenuri care apar?in domeniului public ?i pe care le declar? in afara circuitului civil ?i imprescriptibile, iar art. III alin.1.lit.b. din L. 169/1997 sanc?ioneaz? cu nulitatea absolut? actele de (re -) constituire a dreptului de proprietate pentru terenurile ce apar?in domeniului public.
Cu toate acestea, prin modific?rile aduse Legii nr. 169/1997, odat? cu intrarea in vigoare a Legii nr. 247/2005 (care a introdus alineatul 11 al art. III), problema retroced?rii unor astfel de terenuri nu a mai fost considerat? incompatibil? cu regimul lor juridic, textul de lege men?ionand c? " Actele administrative prin care au fost trecute in domeniul public sau privat al statului sau al localitilor terenuri pentru care s-au depus cereri de reconstituire a dreptului de proprietate privat? i?i suspend? efectele cu privire la aceste terenuri pan? la solu?ionarea cererii de c?tre comisia de fond funciar, cu excep?ia terenurilor intrate deja in circuitul civil. Dup? validarea cererii de reconstituire, terenul trece in rezerva comisiei de fond funciar in vederea punerii in posesie".
In spe, terenul solicitat fusese deja validat, in intregime, inc? din anul 1991, astfel c?, la solu?ionarea cererii f?cute de reclamant la 30.11.2005, dup? intrarea in vigoare a Legii nr. 247/2005, textul de lege amintit era aplicabil cu prioritate, iar terenul trebuie considerat retrocedabil.
Trecerea in domeniul public din anul 2002, dup? ce fusese validat reclamantul, s-a f?cut, de altfel, cu inc?lcarea prevederilor dreptului de proprietate, astfel incat actul administrativ de trecere a terenului in domeniul public al localitii nu poate avea preferin, cu toate c? fusese publicat in Monitorul Oficial al Romaniei. Legea nr. 47/2007, prin care a fost modificat art. 5 din L. nr. 18/1991, nu poate retroactiva, deci nu poate aduce atingere unor drepturi ce fuseser? anterior recunoscute prin Titlul V art. unic pct. 2 din L. nr. 247/2005, prin care fusese completat? Legea nr. 169/1997, respectiv dreptului solicitan?ilor de a formula cereri de reconstituire pentru astfel de terenuri ?i dreptul de a fi valida?i ?i pu?i in posesie, dac? dovedesc c? aceste terenuri le-au apar?inut lor sau autorilor lor ?i le-au fost preluate abuziv de c?tre vechiul regim.
Astfel, considerandu-se c? reclamantul are dreptul la reconstituire ?i punere in posesie asupra suprafe?ei validate, in accep?iunea art. 1 din Primul Protocol Adi?ional la Conven?ia European? asupra Drepturilor Omului ?i Libertilor Fundamentale dreptul acestuia constituie un bun ocrotit prin dispozi?iile Conven?iei, iar autoritile statului au obliga?ia corelativ? de a asigura realizarea acelor acte ?i opera?iuni necesare ?i suficiente recunoa?terii dreptului, respectiv s? elibereze reclamantului procesul verbal de punere in posesie ?i titlul de proprietate pentru diferen?a de 2653,38 mp, astfel cum s-a cerut in ac?iune, cele dou? comisii parate urmand a ac?iona, fiecare, in baza prerogativelor ?i competen?elor conferite de art. 5 ?i 6 din HG 890/2005.
Fond funciar. Problema restituirii terenurilor trecute in domeniul public al localitilor ?i pentru care s-a ob?inut, anterior, validarea cererilor de restituire/reconstituire a dreptului de proprietate in favoarea fo?tilor proprietari; legea aplicabil?
In ac?iune, reclamantul a chemat in judecat? pe paratele COMISIA LOCAL? PENTRU STABILIREA DREPTULUI DE PROPRIETATE ASUPRA TERENURILOR ?i COMISIA JUDE?EAN? PENTRU STABILIREA DREPTULUI DE PROPRIETATE ASUPRA TERENURILOR, solicitand instan?ei ca, prin sentin?a ce se va pronun?a in cauz?, s? fie obligate paratele la efectuarea opera?iunilor prev?zute de lege pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenului situat pe raza localitii B., jud. Valcea, in punctul "Locul Casei", in suprafa de 2300 m.p., respectiv intocmirea ?i inaintarea documenta?iilor, validare, punere in posesie ?i emiterea titlului de proprietate.
In motivare, reclamantul a ar?tat c? a dobandit, prin mo?tenire p?rinteasc?, de la tat?l s?u, terenul din punctul "Locul Casei", in suprafa total? de 6400 m.p, teren pe care ?i l-a inregistrat in registrul agricol in anul 1959 ?i pentru care a formulat cerere de reconstituire a dreptului de proprietate, ins? nu i-au fost eliberate titlu de proprietate ?i proces verbal de punere in posesie decat pentru o parte din teren, respectiv pentru suprafa?a de 3144 m.p., in timp ce diferen?a de 3256 m.p. a r?mas nerestituit?, iar din aceasta o por?iune de c-ca 2300 m.p. (pe care se afl? alei ?i parc auto) este liber? de construc?ii ?i poate fi retrocedat?.
In drept, au fost invocate prevederile art. 1073, 1075 cod civil, art. 11, 27 din legea nr. 18/1991 cu modific?rile ulterioare, art. 5 din HG 890/2005 ?i art. III din Titlul VI al Legii nr. 247/2005.
Parata Comisia Local? B. a formulat intampinare, solicitand respingerea ac?iunii ca neintemeiat?, pentru considerentul c? reclamantul a primit toat? suprafa?a validat? ?i chiar mai mult decat suprafa?a validat? (a primit 5,7634 ha ?i fusese validat pentru 4,69 prin re?inerea coeficientului de reducere de 16%), neformuland obiec?iuni la primirea titlului de proprietate ?i a procesului verbal de punere in posesie; cat prive?te terenul din punctul Locul Casei, s-a ar?tat c? a fost validat? toat? suprafa?a de 6300 m.p, iar reclamantul a renun?at la por?iunea de 3000 m.p din aceast? suprafa validat? ; referitor la aceea?i suprafa de 3000 m.p (din cei 6300 m.p), s-a mai ar?tat c? ea reprezint? cumulul suprafe?ei de 250 m.p (aferent? casei vechi) pentru care exist? dosar separat pentru desp?gubire in temeiul Legii nr.10/2001, cu suprafe?ele afectate de construc?ii ?i utiliti publice (384 m.p teren ocupat de pia?a agroalimentar?, 250 m.p ocupat de parc, ambele fiind inscrise in domeniul public al localitii, conform inventarului publicat in M.Of. nr.28 bis din 25.04.2002, iar restul suprafe?ei este ocupat? de alei betonate, parcare betonat? Consumcoop ?i col?ul blocului B1).
Au fost invocate prevederile art.5 din Legea nr.18/1991, care define?te ?i enumer? categoriile de bunuri ce apar?in domeniului public (printre care se reg?sesc ?i terenurile cu destina?ia de pie?e ?i parcuri publice, re?ele stradale ?i c?i de comunica?ii, scoase din circuitul civil ?i declarate imprescriptibile), precum ?i prevederile art. unic din Legea nr.47/2007, potrivit c?ruia terenurile pe care sunt amplasate re?ele stradale ?i parcuri publice nu pot fi dezafectate din domeniul public decat in cazuri de excep?ie, pentru lucr?ri de interes na?ional.
Analizand cauza, in coroborarea probelor, instan?a re?ine, in fapt, c? terenul situat in punctul Locul Casei a fost dobandit de autorul reclamantului, prin actul de dona?ie din 30.01.1923, avand, conform acestui act, lungimea de 200 m ?i limea de 32 m .
Cu acest teren reclamantul a fost inzestrat de c?tre tat?l s?u ?i a figurat inscris in registrul agricol din perioada 1959- 1963, dup? care i-a fost preluat de c?tre C.A.P. , reclamantul r?manand cu casa de locuit (casa veche, a p?rin?ilor s?i) ?i cu suprafa?a aferent? acesteia, de 250 mp. Aceste imobile i-au fost ins? preluate, prin expropriere, in baza Decretului preziden?ial nr. 95 din 31.05.1985, reclamantul fiind str?mutat cu locuin?a intr-o alt? zon? a localitii. Dup? anul 1991, reclamantul a solicitat, in baza L. nr. 18/1991, intreaga suprafa cu care figura in registrul agricol din perioada 1959 - 1963 in punctul Locul casei, de 6300 mp, suprafa care i-a fost validat? in intregime, inclus? in totalul validat de 4,69 ha, pentru care i-a fost eliberat? adeverin?a de reconstituire a dreptului de proprietate nr. 116/28.10.1991, situa?ie recunoscut? ?i de parata Comisia local? B. in intampinare. Din totalul validat in punctul Locul casei, reclamantului i-a fost atribuit? efectiv suprafa?a de 3144 mp, in intravilan, prin titlul de proprietate 1063/04.05.2005, suprafa situat? intre strada T. V. la E ?i paratul D. la V.
Actualmente, reclamantul solicit? s?-i fie atribuit? ?i diferen?a validat?, situat? in continuare spre est, intre str. T. V. ?i Drumul Jude?ean, pentru care s-a intocmit procesul verbal de punere in posesie nefinalizat, din 26.05.2008 , avand in vedere c? pentru aceast? diferen a formulat cerere ?i in temeiul L. 247/2005, care nu i-a fost solu?ionat?.
Pe schi?a expertizei, terenul in litigiu, solicitat de c?tre reclamant, este reprezentat de cele 3 parcele colorate cu ro?u (1237,85 mp), verde (533,80 mp) ?i, respectiv, galben (881,73 mp), suprafe?ele respective constituind teren afectat de parc, pia ?i parcare, conform specifica?iilor din raportul de expertiz? ref?cut; insumate, cele 3 parcele totalizeaz? 2653,38 mp.
Raportat la cadrul legal, problema esen?ial? in spe este aceea dac? terenul solicitat de reclamant (cele 3 parcele, colorate cu ro?u, verde ?i galben pe schi?a expertizei), avand destina?ia actual? de parc, pia ?i parcare, poate fi sau nu retrocedat in natur? pe vechiul amplasament.
Sub acest aspect, Comisia Local? B. invoc?, pe de o parte, imprejurarea c? reclamantul a renun?at la diferen?a de 3000 mp (din suprafa?a validat? de 6300 mp), iar pe de alt? parte in cei 3000 mp (ce ar constitui terenul in litigiu) se includ suprafe?ele aferente pie?ei ?i parcului (384 mp ?i 250 mp) care fac parte din domeniul public al localitii, fiind incluse in inventarul bunurilor supuse acestui regim juridic care a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 281 bis din 25 aprilie 2002. Lista bunurilor incluse in inventarul domeniului public al localitii este, intr-adev?r, publicat? in acest Monitor Oficial, in care figureaz? suprafe?ele de 264 mp cu destina?ia de parc ?i 269 mp cu destina?ia de pia, f?r? a figura ?i suprafa?a ocupat? de parcare (identificat? de expert in suprafa de 881,73 mp - colorat? cu galben).
Raportat la probele administrate, renun?area reclamantului la suprafa?a solicitat?, de c-ca 3000 mp , nu este dovedit? ?i ea nu poate fi avut? in vedere, cu atat mai mult cu cat intreaga suprafa din punctul Locul casei ii fusese validat?, iar asupra cererii de atribuire a diferen?ei nepredate, reclamantul a st?ruit ?i dup? intrarea in vigoare a Legii nr. 247/2005, deci o astfel de renun?are nu poate fi nici prezumat? (ori dovedit? indirect, prin absen?a unei noi cereri in baza acestei legi). Singura diferen de suprafa pentru care reclamantul nu solicit? punerea in posesie in teren este aceea de 250 mp, aferent? casei vechi, demolate, ?i pentru care este propus pentru desp?gubiri in temeiul Legii nr. 10/2001, astfel cum rezult? din r?spunsul la intampinare, ins? pentru restul suprafe?ei nu a existat nici o renun?are.
In acest context, r?man de clarificat dac? suprafe?ele pentru care s-a efectuat procedura de trecere in domeniul public al localitii, din anul 2002, sunt, sau nu, retrocedabile.
Aceast? chestiune nu a fost reglementat?, din punct de vedere legislativ, in mod unitar ?i corelat.
Astfel, prevederile art. 5 din L. r. 18/1991 enumer? categoriile de terenuri care apar?in domeniului public ?i pe care le declar? in afara circuitului civil ?i imprescriptibile, iar art. III alin.1.lit.b. din L. 169/1997 sanc?ioneaz? cu nulitatea absolut? actele de (re -) constituire a dreptului de proprietate pentru terenurile ce apar?in domeniului public.
Cu toate acestea, prin modific?rile aduse Legii nr. 169/1997, odat? cu intrarea in vigoare a Legii nr. 247/2005 (care a introdus alineatul 11 al art. III), problema retroced?rii unor astfel de terenuri nu a mai fost considerat? incompatibil? cu regimul lor juridic, textul de lege men?ionand c? " Actele administrative prin care au fost trecute in domeniul public sau privat al statului sau al localitilor terenuri pentru care s-au depus cereri de reconstituire a dreptului de proprietate privat? i?i suspend? efectele cu privire la aceste terenuri pan? la solu?ionarea cererii de c?tre comisia de fond funciar, cu excep?ia terenurilor intrate deja in circuitul civil. Dup? validarea cererii de reconstituire, terenul trece in rezerva comisiei de fond funciar in vederea punerii in posesie".
In spe, terenul solicitat fusese deja validat, in intregime, inc? din anul 1991, astfel c?, la solu?ionarea cererii f?cute de reclamant la 30.11.2005, dup? intrarea in vigoare a Legii nr. 247/2005, textul de lege amintit era aplicabil cu prioritate, iar terenul trebuie considerat retrocedabil.
Trecerea in domeniul public din anul 2002, dup? ce fusese validat reclamantul, s-a f?cut, de altfel, cu inc?lcarea prevederilor dreptului de proprietate, astfel incat actul administrativ de trecere a terenului in domeniul public al localitii nu poate avea preferin, cu toate c? fusese publicat in Monitorul Oficial al Romaniei. Legea nr. 47/2007, prin care a fost modificat art. 5 din L. nr. 18/1991, nu poate retroactiva, deci nu poate aduce atingere unor drepturi ce fuseser? anterior recunoscute prin Titlul V art. unic pct. 2 din L. nr. 247/2005, prin care fusese completat? Legea nr. 169/1997, respectiv dreptului solicitan?ilor de a formula cereri de reconstituire pentru astfel de terenuri ?i dreptul de a fi valida?i ?i pu?i in posesie, dac? dovedesc c? aceste terenuri le-au apar?inut lor sau autorilor lor ?i le-au fost preluate abuziv de c?tre vechiul regim.
Astfel, considerandu-se c? reclamantul are dreptul la reconstituire ?i punere in posesie asupra suprafe?ei validate, in accep?iunea art. 1 din Primul Protocol Adi?ional la Conven?ia European? asupra Drepturilor Omului ?i Libertilor Fundamentale dreptul acestuia constituie un bun ocrotit prin dispozi?iile Conven?iei, iar autoritile statului au obliga?ia corelativ? de a asigura realizarea acelor acte ?i opera?iuni necesare ?i suficiente recunoa?terii dreptului, respectiv s? elibereze reclamantului procesul verbal de punere in posesie ?i titlul de proprietate pentru diferen?a de 2653,38 mp, astfel cum s-a cerut in ac?iune, cele dou? comisii parate urmand a ac?iona, fiecare, in baza prerogativelor ?i competen?elor conferite de art. 5 ?i 6 din HG 890/2005.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Restituiri
Contestatie formulata in temeiul Legii nr. 10/2001 - Sentinta civila nr. speta 1 din data de 04.01.2008restituire taxe - Sentinta comerciala nr. 1129/CA din data de 03.04.2014
Contestatie Legea 10/2001. Identitate intre fostii proprietari tabulari si persoanele indreptatite la restituire imobil - Sentinta civila nr. 1124 din data de 20.09.2011
Restituiri - Sentinta civila nr. 65 din data de 21.01.2011
Anularea Dispozitiei Primarului. Cerere de restituire in natura a imobilului - Sentinta civila nr. 1276 din data de 06.12.2010
Restituiri - Decizie nr. 164 din data de 26.04.2010
Drept de proprietate privata asupra terenurilor - Sentinta civila nr. 665 din data de 08.09.2010
Obligatia de a face - Sentinta civila nr. 117 din data de 18.02.2010
Aplicarea dispozitiilor art 284 al 4 si 8 din Legea nr 571/2003 si a pct 212 din HG nr 44/2004. Data de la care se acorda scutirea de la plata impozitului si perioada pe care se acorda. - Decizie nr. 4428 din data de 01.10.2013
Lipsa de interes in declararea recursului a partii parate in conditiile in care actiunea reclamantului a fost respinsa - Decizie nr. 1309/R din data de 07.12.2010
Contestatie impotriva unei decizii de restituire in baza Legii nr. 10/2001 - Decizie nr. 186/R din data de 26.09.2006
Notificarea ramasa fara obiect. Anularea deciziei de solutionare a notificarii formulata in temeiul Legii 10/2001. - Sentinta civila nr. 264/S din data de 02.11.2012
Restituire. Respingerea cererii de restituire a cotei de 1 din imobil preluat abuziv de stat pe motive de vacanta succesorala. Cerere formulata de succesorii fostului proprietar deposedat. - Sentinta civila nr. 34/S din data de 30.01.2012
Restituiri. Acordarea unor terenuri in compensare,chiar daca acestea nu se afla la dispozitia Comisiei de aplicare a Legii 10/2001 - Sentinta civila nr. 167/S din data de 05.06.2012
Restituiri. Legea 10/2001. Restituirea in natura a imobilului cu dobandirea unui drept special de folosinta in favoarea unor cetateni straini. - Sentinta civila nr. 133/S din data de 07.05.2012
Restituiri. Dovada calitatii de persoane indreptatite la masuri reparatorii in temeiul Legii 10/2001, facuta in fata instantei. Obligatia acesteia de a se pronunta asupra modalitatii de restituire a imobilului – Decizia XX/2007 a ICCJ. - Sentinta civila nr. 148/S din data de 21.05.2012
Restituiri. Aplicarea masurilor reparatorii „ numai in echivalent” pentru un imobil preluat de la o persoana juridica care avea calitatea de actionar la o alta persoana juridica, distincta de celelalte persoane fizice cu aceeasi calitate de asociati ... - Sentinta civila nr. 42/S din data de 06.02.2012
Restituirea sumei achitate cu titlu de taxa pentru scoaterea definitiva din circuitul agricol a unui teren, atunci cand beneficiarului i s-a aprobat reintroducerea acestui teren in circuitul agricol. Nelegalitatea refuzului restituirii. - Decizie nr. 717 din data de 20.03.2017
Incidenta Legii nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, in cauzele in materia restituirii imobilelor p - Decizie nr. 6856 din data de 17.06.2013
Restituirea in natura. Teren liber - Decizie nr. 96/A din data de 08.03.2007