Legalitatea criteriilor de calificare si selectie potrivit art.176 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006.
(Decizie nr. 2289 din data de 01.11.2010 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti) Legalitatea criteriilor de calificare si selectie potrivit art.176 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006.
- art.176 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006
Faptul ca dispozitiile art.34 alin.2 din O.U.G. nr.34/2006 instituie obligatia autoritatii contractante de a preciza in documentatia de atribuire regulile obligatorii referitoare la conditiile de munca si de protectie a muncii, care sunt in vigoare la nivel national si care trebuie respectate pe parcursul indeplinirii contractului de lucrari, nu justifica inscrierea in documentatia de atribuire, ca si criterii de calificare si selectie, a altor standarde decat cele prevazute limitativ de dispozitiile art.176 din O.U.G nr.34/2006.
(CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2289/101.11.2010)
Deliberand asupra plangerii de fata, constata urmatoarele :
Prin plangerea inregistrata pe rolul Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal sub nr.8719/2/2010, patenta S.C. A. S. S.A. a solicitat, in contradictoriu cu intimata S.C. E. S. S.R.L., modificarea Deciziei nr.4863/C5/5545 din 17.09.2010 emisa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (C.N.S.C.), in sensul respingerii contestatiei formulata de S.C. E. S. S.R.L. impotriva documentatiei de atribuire prin licitatie deschisa a contractului de lucrari CL 10 - "Extinderea si reabilitarea retelelor de distributie si a sistemului de canalizare, inclusiv statii de pompare apa uzata in aglomerarile Alexandria, Zimnicea si Videle", parte a proiectului major "Reabilitarea si extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare in judetul Teleorman".
In motivarea plangerii, patenta a sustinut, in esenta, urmatoarele motive de nelegalitate privind Decizia nr.4863/C5/5545 din 17.09.2010 emisa de C.N.S.C. :
1. In mod gresit Consiliul a retinut ca, prin dispozitiile art.176 din O.U.G. nr.34/2006 au fost stabilite limitativ domeniile la care se pot referi criteriile de calificare, iar in acestea nu se regasesc standarde referitoare la protectia muncii.
In dezvoltarea acestui motiv de nelegalitate, patenta a mentionat ca, in Manualul Operational pentru Atriburea Contractelor de Achizitie Publica al A.N.R.M.A.P., vol.II, pag.64, sunt enumerate standardele ce pot fi solicitate de autoritatile contractante in procedurile privind achizitiile publice, printre care se regasesc : sistemul de management al securitatii si securitatii ocupationale OHSAS 18001: 1999, sistemul de management integrat (ISO 19001+ISO 14001+ OHSAS), iar dispozitiile art.34 alin.2 din O.U.G. nr.34/2006 prevad obligatia autoritatii contractante de a preciza in documentatia de atribure regulile obligatorii referitoare la conditiile de munca si de protectie a muncii, care sunt in vigoare la nivel national si care trebuie respectate pe parcursul indeplinirii contractului de lucrari.
Prin urmare, potrivit prevederilor legale, in anuntul de participare si prin documentatia de atribuire autoritatea contractanta a solicitat prezentarea unei certificari de respectare si asigurare a standardelor de protectia muncii, in speta OHSAS 18001 sau documente relevante care sa asigure un nivel corespunzator solicitarii.
In plus, anuntul de participare aprimit acceptul de publicare din partea A.N.R.M.A.P., ceea ce conduce la concluzia ca solicitarea standardului OHSAS 18001 nu a reprezentat o incalcare a legislatiei achizitiilor publice si a principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achizitie publica.
2. In mod eronat Consiliul a retinut ca fiind intemeiata critica prin care contestatoarea reclama modul de atribuire a punctajului pentru cele doua subcriterii ale factorului de evaluare "programul calitatii propus pentru executia lucrarilor"si anume :
- Subcriteriul A) "descrierea sistemului calitatii aplicat la lucrare, inclusiv listele cuprinzand procedurile aferente sistemului calitatii;
- Subcriteriul B) "listele cuprinzand procedurile tehnice de executie a principalelor categorii de lucrari privind realizarea obiectivului".
In privinta acestui motiv de nelegalitate, patenta a reiterat apararile invocate in punctul de vedere adresat C.N.S.A.S. si care vizeaza, in principal, urmatoarele :
a) Potrivit art.198 alin.(1) lit.a) din O.U.G. nr.34/2006, criteriul ales pentru contractul CL 10 este "oferta cea mai avantajoasa din punct dfe vedere economic", algoritmul de calcul avut in vedere la evaluarea ofertelor fiind cel prezentat si detaliat la pct.9 din vol.I - 1.1. Fisa de date.
Procedeul ales are ca scop evitarea licitarii ofertantilor pe sume aparent neobisnuit de scazute (mai putin de 85% din valoarea estimata a contractului, fara TVA) si determinarea ofertantilor sa elaboreze oferte neconforme cu documentatia de atribuire si efectuarea unor lucrari de calitate.
S.C. E. S. S.R.L. confunda sistemul calitatii propus pentru executia lucrarilor (factor de evaluare) cu reglementarile privind managementul calitatii reglementate de standardul ISO 9001 - care atesta baza sistemului de management al calitatii unei organizatii.
b) in ceea ce priveste modul de punctare de la 1 la 10 a subcriteriului A) s-a solicitat o descriere a calitatii aplicata la lucrare si a procedurilor aferente, urmand ca analiza, evaluarea si punctarea de la 1-10 a programului calitatii lucrarii specific fiecarei oferte prezentate, acordata de fiecare membru al comisiei de evaluare, sa fie urmata de motivarea scrisa a punctajului acordat, in functie de analiza efectuata asupra programului calitatii prezentat.
Petenta a apreciat ca au fost respectate prevederile art. 199 din O.U.G. nr.34/2006, intrucat elementele subfactorului de evaluare A) pot fi obiectiv apreciate de comisia de evaluare prin raportare la legislatia si normativele tehnice in vigoare.
In drept, au fost invocate prevederile O.U.G. nr.34/2006, H.G. nr.925/2006 si Codului de Procedura Civila.
Intimata S.C. E. S. S.R.L., desi a fost legal citata, nu a formulat intampinare in cauza.
Prin concluziile orale formulate in sedinta publica din data de 25.10.2010, aceasta a solicitat respingerea plangerii ca nefondata si mentinerea deciziei C.N.S.C. ca fiind legala si temeinica.
In vederea solutionarii cauzei a fost inaintata de catre C.N.S.C. documentatia care a stat la baza emiterii deciziei contestate.
Analizand actele si lucrarile dosarului, Curtea retine urmatoarele :
Prin Decizia C.N.S.C. nr.4863/C5/5545/17.09.2010 s-a admis contestatia formulata de S.C. E. S. S.R.L., in contradictoriu cu autoritatea contractanta S.C. A. S. S.R.L. si s-a dispus anularea procedurii de atribuire.
Pentru a decide astfel, Consiliul a retinut urmatoarele :
Autoritatea contractanta a initiat procedura de atribuire prin "licitatie deschisa" a contractului de achizitie publica "Extinderea si reabilitarea retelelor de distributie si a sistemului de canalizare, inclusiv statii de pompare apa uzata in aglomerarile Alexandria, Zimnicea si Videle", prin publicarea in SEAP a anuntului de participare nr.106083/18.08.2010, stabilind data deschiderii ofertelor la 11.10.2010 ora 10 : 00 si criteriul de atribuire "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic".
Prin dispozitiile art.176 din O.U.G. nr.34/2006 au fost stabilite limitativ domeniile la care se pot referi criteriile de calificare, iar intre acestea nu se regasesc standarde referitoare la protectia muncii, astfel ca cerinta autoritatii contractante privind prezentarea de catre ofertanti a certificarii OHSAS 18001 apare ca fiind inclusa in documentatie prin incalcarea temeiului legal mentionat si, in consecinta, excesiva.
Factorul de evaluare "Programul calitatii propus pentru executia lucrarilor" a fost punctat de autoritatea contractanta cu 30% din totalul punctajului acordat. La randul sau, acest factor a fost divizat in doi subfactori de evaluare cu valori egale, respectiv "A) Descrierea sistemului calitatii aplicat la lucrare, inclusiv listele cuprinzand procedurile aferente - 50 de puncte" si "B) Listele cuprinzand procedurile tehnice de executie a principalelor categorii de lucrari privind realizarea obiectivului - 50 de puncte".
In raport de prevederile documentatiei de atribuire, Consiliul a constatat ca, daca pentru subfactorul de evaluare B) autoritatea contractanta a prevazut lista standardelor aplicabile, care constituie documente de referinta pentru compararea procedurilor tehnice, pentru subfactorul A) nu exista nicio baza de la care ar putea porni compararea programelor de calitate propuse, astfel incat notele acordate de membrii comisiei, neavand o baza comuna, raman subiective si pot influenta punctajul obtnut de ofertanti, in sensul distorsionarii concurentei.
In aceste conditii, s-a retinut ca sunt intemeiate criticile referitoare la subfactorul de evaluare A), fiind incalcate atat dispozitiile art.15 din H.G. nr.925/2006, cat si principiul transparentei prevazut de art.2 alin.(2) lit.b) din O.U.G. nr.34/2006.
Curtea, examinand decizia atacata, prin prisma criticilor formulate, in raport de actele si lucrarile dosarului si de dispozitiile legale incidente, constata ca plangerea este nefondata, in considerarea urmatoarelor argumente :
1. In mod corect Consiliul a retinut ca cerinta inscrisa la Cap.6 - Standarde, pct.6.1) - Standarde de protectia muncii din Fisa de date a achizitiei, in sensul de a fi prezentat " Certificatul OHSAS 18001/2007 (echivalent) sau Standardele ISO transpuse in legislatia tarii de origine a ofertantului" este lipsita de temei legal si, prin urmare, excesiva.
Astfel, dispozitiile art.176 din O.U.G. nr.34/2006 prevad ca :
"Autoritatea contractanta are dreptul de a aplica criterii de calificare si selectie referitoare numai la :
a) situatia personala a candidatului sau ofertantului;
b) capacitatea de exercitare a activitatii profesionale;
c) situatia economica si financiara;
d) capacitatea tehnica si/sau profesionala;
e) standarde de asigurare a calitatii;
f) standarde de protectie a mediului, in cazurile prevazute la art.188 alin.(2) lit.f) si alin.(3) lit.e)."
Se observa ca aceste dispozitii legale enumera limitativ criteriile de calificare si selectie pe care autoritatea contractanta are dreptul de a le aplica, printre care se regasesc standardele de asigurare a calitatii si standardele de protectie a mediului, nu si standardele de protectie a muncii, cum in mod eronat s-a solicitat de autoritatea contractanta.
Faptul ca dispozitiile art.34 alin.2 din O.U.G. nr.34/2006 instituie obligatia autoritatii contractante de a preciza in documentatia de atribuire regulile obligatorii referitoare la conditiile de munca si de protectie a muncii, care sunt in vigoare la nivel national si care trebuie respectate pe parcursul indeplinirii contractului de lucrari, nu justifica inscrierea in documentatia de atribuire, ca si criterii de calificare si selectie, a altor standarde decat cele prevazute limitativ de dispozitiile art.176 din O.U.G nr.34/2006.
De asemenea, faptul ca standardele de protectie a muncii figureaza inscrise in Manualul Operational pentru Atriburea Contractelor de Achizitie Publica al A.N.R.M.A.P. si ca anuntul de participare a primit acceptul de publicare al A.N.R.M.A.P. nu justifica legalitatea cerintei inscrise la Cap.6, pct.6.1 din Fisa de date a achizitiei, intrucat reglementarile acestei autoritati nu pot excede cadrului legal instituit de O.U.G. nr.34/2006, iar exercitarea controlului de legalitate asupra actelor autoritatii contractante revine in competenta C.N.S.C., pe calea contestatiei, respectiv instantei judecatoresti competente, in cadrul plangerii impotriva deciziei C.N.S.C., in conditiile art.255 si urm. din O.U.G. nr.34/2006.
2. Este neintemeiat motivul de nelegalitate ce vizeaza subfactorul de evaluare A) "descrierea sistemului calitatii aplicat la lucrare, inclusiv listele cuprinzand procedurile aferente sistemului calitatii", avand in vedere lipsa unor elemente care sa constituie baza de la care s-ar putea realiza compararea programelor de calitate propuse, in cadrul procedurii de evaluare si de stabilire a punctajului obtinut de ofertanti.
Modalitatea de evaluare prevazuta in documentatia de atribuire, referitor la subfactorul de evaluare A), nu respecta dispozitiile art. 199 din O.U.G. nr.34/2006, care instituie in sarcina autoritatii contractante obligatia de a preciza, in mod clar si detaliat, in documentatia de atribuire factorii de evaluare a ofertei cu ponderile relative ale acestora sau algoritmul de calcul, precum si metodologia concreta de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice si financiare prezentate de ofertanti.
Prin urmare, avand in vedere si faptul ca factorii de evaluare cu ponderile relative ale acestora nu se pot schimba pe toata durata de aplicare a procedurii de atribuire, potrivit art.199 alin.3 din O.U.G. nr.34/2006, in mod corect Consiliul a dispus admiterea contestatiei si anularea procedurii de atribuire, in temeiul art.278 alin.(4) si (6) din O.U.G. nr.34/2006.
- art.176 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006
Faptul ca dispozitiile art.34 alin.2 din O.U.G. nr.34/2006 instituie obligatia autoritatii contractante de a preciza in documentatia de atribuire regulile obligatorii referitoare la conditiile de munca si de protectie a muncii, care sunt in vigoare la nivel national si care trebuie respectate pe parcursul indeplinirii contractului de lucrari, nu justifica inscrierea in documentatia de atribuire, ca si criterii de calificare si selectie, a altor standarde decat cele prevazute limitativ de dispozitiile art.176 din O.U.G nr.34/2006.
(CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2289/101.11.2010)
Deliberand asupra plangerii de fata, constata urmatoarele :
Prin plangerea inregistrata pe rolul Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal sub nr.8719/2/2010, patenta S.C. A. S. S.A. a solicitat, in contradictoriu cu intimata S.C. E. S. S.R.L., modificarea Deciziei nr.4863/C5/5545 din 17.09.2010 emisa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (C.N.S.C.), in sensul respingerii contestatiei formulata de S.C. E. S. S.R.L. impotriva documentatiei de atribuire prin licitatie deschisa a contractului de lucrari CL 10 - "Extinderea si reabilitarea retelelor de distributie si a sistemului de canalizare, inclusiv statii de pompare apa uzata in aglomerarile Alexandria, Zimnicea si Videle", parte a proiectului major "Reabilitarea si extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare in judetul Teleorman".
In motivarea plangerii, patenta a sustinut, in esenta, urmatoarele motive de nelegalitate privind Decizia nr.4863/C5/5545 din 17.09.2010 emisa de C.N.S.C. :
1. In mod gresit Consiliul a retinut ca, prin dispozitiile art.176 din O.U.G. nr.34/2006 au fost stabilite limitativ domeniile la care se pot referi criteriile de calificare, iar in acestea nu se regasesc standarde referitoare la protectia muncii.
In dezvoltarea acestui motiv de nelegalitate, patenta a mentionat ca, in Manualul Operational pentru Atriburea Contractelor de Achizitie Publica al A.N.R.M.A.P., vol.II, pag.64, sunt enumerate standardele ce pot fi solicitate de autoritatile contractante in procedurile privind achizitiile publice, printre care se regasesc : sistemul de management al securitatii si securitatii ocupationale OHSAS 18001: 1999, sistemul de management integrat (ISO 19001+ISO 14001+ OHSAS), iar dispozitiile art.34 alin.2 din O.U.G. nr.34/2006 prevad obligatia autoritatii contractante de a preciza in documentatia de atribure regulile obligatorii referitoare la conditiile de munca si de protectie a muncii, care sunt in vigoare la nivel national si care trebuie respectate pe parcursul indeplinirii contractului de lucrari.
Prin urmare, potrivit prevederilor legale, in anuntul de participare si prin documentatia de atribuire autoritatea contractanta a solicitat prezentarea unei certificari de respectare si asigurare a standardelor de protectia muncii, in speta OHSAS 18001 sau documente relevante care sa asigure un nivel corespunzator solicitarii.
In plus, anuntul de participare aprimit acceptul de publicare din partea A.N.R.M.A.P., ceea ce conduce la concluzia ca solicitarea standardului OHSAS 18001 nu a reprezentat o incalcare a legislatiei achizitiilor publice si a principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achizitie publica.
2. In mod eronat Consiliul a retinut ca fiind intemeiata critica prin care contestatoarea reclama modul de atribuire a punctajului pentru cele doua subcriterii ale factorului de evaluare "programul calitatii propus pentru executia lucrarilor"si anume :
- Subcriteriul A) "descrierea sistemului calitatii aplicat la lucrare, inclusiv listele cuprinzand procedurile aferente sistemului calitatii;
- Subcriteriul B) "listele cuprinzand procedurile tehnice de executie a principalelor categorii de lucrari privind realizarea obiectivului".
In privinta acestui motiv de nelegalitate, patenta a reiterat apararile invocate in punctul de vedere adresat C.N.S.A.S. si care vizeaza, in principal, urmatoarele :
a) Potrivit art.198 alin.(1) lit.a) din O.U.G. nr.34/2006, criteriul ales pentru contractul CL 10 este "oferta cea mai avantajoasa din punct dfe vedere economic", algoritmul de calcul avut in vedere la evaluarea ofertelor fiind cel prezentat si detaliat la pct.9 din vol.I - 1.1. Fisa de date.
Procedeul ales are ca scop evitarea licitarii ofertantilor pe sume aparent neobisnuit de scazute (mai putin de 85% din valoarea estimata a contractului, fara TVA) si determinarea ofertantilor sa elaboreze oferte neconforme cu documentatia de atribuire si efectuarea unor lucrari de calitate.
S.C. E. S. S.R.L. confunda sistemul calitatii propus pentru executia lucrarilor (factor de evaluare) cu reglementarile privind managementul calitatii reglementate de standardul ISO 9001 - care atesta baza sistemului de management al calitatii unei organizatii.
b) in ceea ce priveste modul de punctare de la 1 la 10 a subcriteriului A) s-a solicitat o descriere a calitatii aplicata la lucrare si a procedurilor aferente, urmand ca analiza, evaluarea si punctarea de la 1-10 a programului calitatii lucrarii specific fiecarei oferte prezentate, acordata de fiecare membru al comisiei de evaluare, sa fie urmata de motivarea scrisa a punctajului acordat, in functie de analiza efectuata asupra programului calitatii prezentat.
Petenta a apreciat ca au fost respectate prevederile art. 199 din O.U.G. nr.34/2006, intrucat elementele subfactorului de evaluare A) pot fi obiectiv apreciate de comisia de evaluare prin raportare la legislatia si normativele tehnice in vigoare.
In drept, au fost invocate prevederile O.U.G. nr.34/2006, H.G. nr.925/2006 si Codului de Procedura Civila.
Intimata S.C. E. S. S.R.L., desi a fost legal citata, nu a formulat intampinare in cauza.
Prin concluziile orale formulate in sedinta publica din data de 25.10.2010, aceasta a solicitat respingerea plangerii ca nefondata si mentinerea deciziei C.N.S.C. ca fiind legala si temeinica.
In vederea solutionarii cauzei a fost inaintata de catre C.N.S.C. documentatia care a stat la baza emiterii deciziei contestate.
Analizand actele si lucrarile dosarului, Curtea retine urmatoarele :
Prin Decizia C.N.S.C. nr.4863/C5/5545/17.09.2010 s-a admis contestatia formulata de S.C. E. S. S.R.L., in contradictoriu cu autoritatea contractanta S.C. A. S. S.R.L. si s-a dispus anularea procedurii de atribuire.
Pentru a decide astfel, Consiliul a retinut urmatoarele :
Autoritatea contractanta a initiat procedura de atribuire prin "licitatie deschisa" a contractului de achizitie publica "Extinderea si reabilitarea retelelor de distributie si a sistemului de canalizare, inclusiv statii de pompare apa uzata in aglomerarile Alexandria, Zimnicea si Videle", prin publicarea in SEAP a anuntului de participare nr.106083/18.08.2010, stabilind data deschiderii ofertelor la 11.10.2010 ora 10 : 00 si criteriul de atribuire "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic".
Prin dispozitiile art.176 din O.U.G. nr.34/2006 au fost stabilite limitativ domeniile la care se pot referi criteriile de calificare, iar intre acestea nu se regasesc standarde referitoare la protectia muncii, astfel ca cerinta autoritatii contractante privind prezentarea de catre ofertanti a certificarii OHSAS 18001 apare ca fiind inclusa in documentatie prin incalcarea temeiului legal mentionat si, in consecinta, excesiva.
Factorul de evaluare "Programul calitatii propus pentru executia lucrarilor" a fost punctat de autoritatea contractanta cu 30% din totalul punctajului acordat. La randul sau, acest factor a fost divizat in doi subfactori de evaluare cu valori egale, respectiv "A) Descrierea sistemului calitatii aplicat la lucrare, inclusiv listele cuprinzand procedurile aferente - 50 de puncte" si "B) Listele cuprinzand procedurile tehnice de executie a principalelor categorii de lucrari privind realizarea obiectivului - 50 de puncte".
In raport de prevederile documentatiei de atribuire, Consiliul a constatat ca, daca pentru subfactorul de evaluare B) autoritatea contractanta a prevazut lista standardelor aplicabile, care constituie documente de referinta pentru compararea procedurilor tehnice, pentru subfactorul A) nu exista nicio baza de la care ar putea porni compararea programelor de calitate propuse, astfel incat notele acordate de membrii comisiei, neavand o baza comuna, raman subiective si pot influenta punctajul obtnut de ofertanti, in sensul distorsionarii concurentei.
In aceste conditii, s-a retinut ca sunt intemeiate criticile referitoare la subfactorul de evaluare A), fiind incalcate atat dispozitiile art.15 din H.G. nr.925/2006, cat si principiul transparentei prevazut de art.2 alin.(2) lit.b) din O.U.G. nr.34/2006.
Curtea, examinand decizia atacata, prin prisma criticilor formulate, in raport de actele si lucrarile dosarului si de dispozitiile legale incidente, constata ca plangerea este nefondata, in considerarea urmatoarelor argumente :
1. In mod corect Consiliul a retinut ca cerinta inscrisa la Cap.6 - Standarde, pct.6.1) - Standarde de protectia muncii din Fisa de date a achizitiei, in sensul de a fi prezentat " Certificatul OHSAS 18001/2007 (echivalent) sau Standardele ISO transpuse in legislatia tarii de origine a ofertantului" este lipsita de temei legal si, prin urmare, excesiva.
Astfel, dispozitiile art.176 din O.U.G. nr.34/2006 prevad ca :
"Autoritatea contractanta are dreptul de a aplica criterii de calificare si selectie referitoare numai la :
a) situatia personala a candidatului sau ofertantului;
b) capacitatea de exercitare a activitatii profesionale;
c) situatia economica si financiara;
d) capacitatea tehnica si/sau profesionala;
e) standarde de asigurare a calitatii;
f) standarde de protectie a mediului, in cazurile prevazute la art.188 alin.(2) lit.f) si alin.(3) lit.e)."
Se observa ca aceste dispozitii legale enumera limitativ criteriile de calificare si selectie pe care autoritatea contractanta are dreptul de a le aplica, printre care se regasesc standardele de asigurare a calitatii si standardele de protectie a mediului, nu si standardele de protectie a muncii, cum in mod eronat s-a solicitat de autoritatea contractanta.
Faptul ca dispozitiile art.34 alin.2 din O.U.G. nr.34/2006 instituie obligatia autoritatii contractante de a preciza in documentatia de atribuire regulile obligatorii referitoare la conditiile de munca si de protectie a muncii, care sunt in vigoare la nivel national si care trebuie respectate pe parcursul indeplinirii contractului de lucrari, nu justifica inscrierea in documentatia de atribuire, ca si criterii de calificare si selectie, a altor standarde decat cele prevazute limitativ de dispozitiile art.176 din O.U.G nr.34/2006.
De asemenea, faptul ca standardele de protectie a muncii figureaza inscrise in Manualul Operational pentru Atriburea Contractelor de Achizitie Publica al A.N.R.M.A.P. si ca anuntul de participare a primit acceptul de publicare al A.N.R.M.A.P. nu justifica legalitatea cerintei inscrise la Cap.6, pct.6.1 din Fisa de date a achizitiei, intrucat reglementarile acestei autoritati nu pot excede cadrului legal instituit de O.U.G. nr.34/2006, iar exercitarea controlului de legalitate asupra actelor autoritatii contractante revine in competenta C.N.S.C., pe calea contestatiei, respectiv instantei judecatoresti competente, in cadrul plangerii impotriva deciziei C.N.S.C., in conditiile art.255 si urm. din O.U.G. nr.34/2006.
2. Este neintemeiat motivul de nelegalitate ce vizeaza subfactorul de evaluare A) "descrierea sistemului calitatii aplicat la lucrare, inclusiv listele cuprinzand procedurile aferente sistemului calitatii", avand in vedere lipsa unor elemente care sa constituie baza de la care s-ar putea realiza compararea programelor de calitate propuse, in cadrul procedurii de evaluare si de stabilire a punctajului obtinut de ofertanti.
Modalitatea de evaluare prevazuta in documentatia de atribuire, referitor la subfactorul de evaluare A), nu respecta dispozitiile art. 199 din O.U.G. nr.34/2006, care instituie in sarcina autoritatii contractante obligatia de a preciza, in mod clar si detaliat, in documentatia de atribuire factorii de evaluare a ofertei cu ponderile relative ale acestora sau algoritmul de calcul, precum si metodologia concreta de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice si financiare prezentate de ofertanti.
Prin urmare, avand in vedere si faptul ca factorii de evaluare cu ponderile relative ale acestora nu se pot schimba pe toata durata de aplicare a procedurii de atribuire, potrivit art.199 alin.3 din O.U.G. nr.34/2006, in mod corect Consiliul a dispus admiterea contestatiei si anularea procedurii de atribuire, in temeiul art.278 alin.(4) si (6) din O.U.G. nr.34/2006.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Licitatii
ACHIZITII PUBLICE - Sentinta comerciala nr. 16/CA din data de 15.01.2018ACHIZITII PUBLICE-MODIFICAREA CONTESTATIEI ADRESATE C.N.S.C. - Decizie nr. 102/R din data de 15.01.2014
Vanzarea imobilului apartinand domeniului privat de unitatii administrativ teritoriale – obligativitatea efectuarii licitatiei - Decizie nr. 260/R din data de 27.10.2006
Drept civil. Nulitatea clauzei penale din titlul executoriu. Neindeplinirea cerintelor constatarii nulitatii actelor de executare si a incheierii de intabulare a acestora. - Decizie nr. 97 din data de 09.10.2014
Licitatie publica. Legea aplicabila - Decizie nr. 19 din data de 14.05.2007
Licitatie publica. Programul SAPARD. Inaplicabilitatea OUG nr.60-2001 - Decizie nr. 2090 din data de 31.10.2005
Contencios administrativ. Achizitii publice. Respingerea ofertei ca neconforma, in conditiile in care oferta financiara nu cuprinde toate costurile prevazute in caietul de sarcini, iar raspunsul la solicitarea de clarificari nu este concludent. - Decizie nr. 598 din data de 14.04.2011
Licitatie organizata de o asociatie de dezvoltare intercomunitara pentru atribuire in gestiune delegata a serviciului de transport public local de persoane. Legislatie aplicabila. Necompetenta Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor de a... - Decizie nr. 234 din data de 13.03.2009
ACHIZITII PUBLICE. EVALUAREA OFERTELOR. TERMENE DE LIVRARE. SITUATII PARTICULARE - Decizie nr. 51 din data de 24.04.2007
COMUNICARE INFORMATII - Sentinta civila nr. 2599 din data de 02.10.2009
Legea nr. 571/2003, art. 140 alin. (2) lit. f), art. 141 alin. (2) lit. e) - Decizie nr. 3496 din data de 20.09.2017
Domeniu. Drept administrativ Obligare emitere act administrativ - Decizie nr. 3302 din data de 11.09.2017
Prin obligatia autoritatii publice de a comunica informatiile de interes public solicitate nu se intelege obligatia acesteia de a evalua probleme de drept sau de fapt, ci doar de a comunica date privind activitatea desfasurata. - Decizie nr. 3255 din data de 07.09.2017
O oferta neconforma sau inacceptabila nu poate ocupa un anume loc in cadrul clasamentului efectuat de comisia de elaborare ulterior deschiderii ofertelor deoarece nu este o oferta apta a asigura executarea contractului ce ar urma a fi incheiat. - Decizie nr. 3145 din data de 10.08.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3138 din data de 27.07.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3130 din data de 21.07.2017
Contencios administrativ. Conflict de competen?a, instan?a competenta sa solu?ioneze o cerere formulata de un magistrat, avand ca obiect obligarea paratilor la stabilirea unor drepturi salariale ?i plata acestor drepturi - Decizie nr. 1187 din data de 04.04.2017
Contencios administrativ, func?ionar public; Legea nr. 188/1999, Legea nr.554/2004, H.G. nr. l 185/2014, Ordinul MADR nr.321/06.02.2015, Ordinul MADR nr. 397/18.02.2015 - Decizie nr. 501 din data de 08.02.2017
Contencios administrativ ?i fiscal; art. 348 C.fisc. coroborat cu pct. 8 alin. (39) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227 /2015 privind noul C.fisc., referitoare la reducerea cu 75 % a garantiei dispuse a fi constituita pentru antre - Decizie nr. 197 din data de 27.01.2017
Condi?iile prevazute de art. 214 alin. (1) lit. a) din O.G. nr. 92/2003 pentru suspendarea contesta?iei administrative, justificarea conditionalita?ii ca infractiunile sesizate sa aiba o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in proc - Decizie nr. 196 din data de 27.09.2017