InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Ploiesti

SUSPENDAREA EXECUTARII ACTULUI ADMINISTRATIV -INDEPLINIREA CONDITIILOR PREVAZUTE DE ART 14 DIN LEGEA 554/2004 DEPUNEREA CAUTIUNII ESTE OBLIGATORIE IN CAZUL SUSPENDARII EXECUTARII ACTULUI ADMINISTRATIV

(Decizie nr. 409 din data de 19.03.2008 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti)

Domeniu Cautiune | Dosare Curtea de Apel Ploiesti | Jurisprudenta Curtea de Apel Ploiesti

SUSPENDAREA EXECUTARII ACTULUI ADMINISTRATIV -INDEPLINIREA CONDITIILOR PREVAZUTE DE ART 14 DIN LEGEA
554/2004
DEPUNEREA CAUTIUNII ESTE OBLIGATORIE IN CAZUL SUSPENDARII EXECUTARII ACTULUI ADMINISTRATIV
Pentru suspendarea executarii actului adminsitrativ trebuiesc indeplinite cumulativ conditiile prevazute de art. 14 din Legea 554/2004 privind contenciosul adminsitrativ Potrivit dispozitiilor art. 38 alin. 2 din OG nr. 165/2005, pentru modificarea OG nr.
92/2003, privind codul de procedura fiscala coroborat cu disp. art. 723/1 alin. 2 c.p.civ., depunerea cautiunii este obligatorie pentru cererea de suspendare a executarii
actului administrativ.
Prin decizia nr. 409/19 martie 2008 Curtea de Apel Ploiesti - sectia Comerciala si de Contencios Administrativ, a admis recursul declarat de parata Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale Craiova, in nume propriu si in numele paratei Autoritatea Nationala a Vamilor Bucuresti, impotriva sentintei nr. 2863/13 decembrie 2007, pronuntata de Tribunalul Buzau, in contradictoriu cu intimata reclamanta SC EUROAVIPO SA - Posta Calnau, a modificat in tot sentinta nr. 2083/13.12.2007, pronuntata de Tribunalul Buzau - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ in sensul ca a respins actiunea ca neintemeiata.
Suspendarea executarii actului adminsitrativ poate fi solicitata in conditiile prevazute de art. 14 din Legea nr 554/2004, privind contenciosul administrativ.
Potrivit dispozitiilor art. 14 alin. 1 din legea nr 554/2004, se prevede ca persoana vatamata poate solicita instantei de contencios administrativ sa dispuna suspendarea actului administrativ unilateral, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente.
In speta, nu era indeplinita nici una din cele doua conditii prevazute de aceste dispozitii si anume : cazul bine justificat nu era indeplinit in speta, in mod gresit prima instanta a considerat ca imprejurarea ca dispozitia reprezentand actul administrativ, a fost atacata pe calea contenciosului administrativ, ar insemna un caz bine justificat, iar cea de-a doua conditie cumulativa prevazuta de art. 14 din Legea nr. 554/2004, de asemeni gresit s-a considerat de prima instanta ca este indeplinita si dovedita prin aceea ca obiectul principal de activitate este in imposibilitate de a se desfasura, iar cuantumul pagubelor      materiale      ar      duce      indubitabil      la      incetarea      de      plati.
Prin urmare, cazul bine justificat nu este dat de simpla contestatie formulata impotriva actului administrativ, iar paguba iminenta nu este data de imprejurarea ca obiectul principal de activitate este imposibil de a se desfasura atata timp cat intimata reclamanta desfasoara si activitate comerciala a marfurilor in cadrul magazinelor duty-free, pentru care intimata reclamanta detine autorizatia de functionare nr. 7/11 noiembrie 2007.
 
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cautiune

restituire cautiune - Hotarare nr. 7 din data de 30.01.2018
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Masuri asiguratorii. Sechestru asigurator. Creanta partial exigibila. Admisibilitate. Obligativitatea fixarii cautiunii. - Decizie nr. 913/R din data de 10.11.2005
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Neindeplinirea formalitatilor prealabile constand in fixarea si punerea in vedere debitorului sa achite cautiunea in cazul suspendarii provizorii prevazuta de art. 403 Cod procedura civila – constituie nulitate absoluta si impune rejudecarea in condi... - Decizie nr. 1559/RC/2007 din data de 27.11.2007
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Plangere ordonanta procuror de luare a masurii controlului judiciar - Rezolutie nr. 104/I din data de 05.05.2015
Cerere de restituire a cautiunii - Hotarare nr. 89 din data de 09.02.2012
Neindeplinirea formalitatilor prealabile constand in fixarea si punerea in vedere debitorului sa achite cautiunea in cazul suspendarii provizorii prevazuta de art. 403 Cod procedura civila - constituie nulitate absoluta si impune rejudecarea in condi... - Decizie nr. 1559/RC/2007 din data de 27.11.2007
Liberare provizorie pe cautiune. Criterii de apreciere - Decizie nr. 251 din data de 09.11.2011
Masuri asiguratorii. Sechestru asigurator. Creanta partial exigibila. Admisibilitate. Obligativitatea fixarii cautiunii. - Decizie nr. 913/R din data de 10.11.2005