Actiune in Contencios Administrativ sume datorate bugetului local stabilite in mod nelegal.
(Sentinta civila nr. 570 din data de 29.06.2005 pronuntata de Tribunalul Teleorman)Actiune in Contencios Administrativ sume datorate bugetului local stabilite in mod nelegal.
Sentinta civila 570 din 29 iunie 2005 a Tribunalului Teleorman , sectia civila
Prin actiunea inregistrata la data de 8 decembrie 2004 la Tribunalul Teleorman, reclamantele Societatea Nationala a Petrolului petrom SA , cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 109, sector 1 si S.N.P. Petrom SA - Sucursala Petrom Videle, in contradictoriu cu paratul Orasul Videle prin Primar si Primaria Orasului Videle (in calitate de autor al actului administrativ fiscal contestat), cu sediul in Videle , strada Republiciinr.1 , judetul Teleorman, a formulat actiune in contencios administrativ cu privire la procesul verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 emis de Primaria Oras Videle si la dispozitia nr. 281/17.11.2004 emisa de Primarul Orasului Videle datoreaza catre bugetul local al orasului Videle suma de 78.627.302.344 lei, fiind respinsa contestatia formulata cu privire la nelegalitatea masurilor dispuse.
Solicita anularea procesului verbal nr. 11025/28.09.2004 si a dispozitiei nr. 281/17.11.2004 emise de parati, exonerarea de plata sumei de 78.627.302.344 lei, reprezentand redeventa - 1.866.253.244 lei; majorari de intarziere calculate pana la data de 10.09.2004 - 76.761.049.100 lei, stabilite in mod nelegal ca fiind datorate bugetului local si obligarea paratilor la plata cheltuielilor de judecata efectuate de reclamante.
In temeiul art. 9 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, reclamanta a solicitat suspendarea efectelor actelor atacate, pana la solutionarea cauzei.
Examinand actele si lucrarile dosarului , instanta constata urmatoarele:
In ceea ce priveste indeplinirea conditiilor de forma a procesului verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 si a dispozitiei nr. 281/17.11.2004 pentru lipsa unor mentiuni obligatorii , pentru care reclamantele invoca nulitatea celor doua acte, instanta constata ca dispozitiile art. 45 din O.G. nr. 92/2003 prevad expres limitativ lipsa acelor elemente din cuprinsul titlului de creanta care atrag nulitatea absoluta a acestui act, si anume: numele, prenumele, si calitatea persoanei imputernicite a organului fiscal, numele si prenumele ori denumirea contribuabilului, a obiectului actului administrativ sau a semnaturii persoanei imputernicite a organului fiscal, cu exceptia prevazuta la art. 42 alin 3 .
In cuprinsul procesului verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 se mentioneaza ca la stabilirea debitului s-au avut in vedere platile efectuate conform procesului verbal nr. 10734/12.12.2002, cat si celelalte plati efectuate in perioada de referinsa 1999-2004.
Referitor la obiectul actului administrativ, si anume procesul verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004, acesta il constituie contravaloarea redeventei in cuantum de 1.866.253.244 lei si majorari de intarziere - 76.761.049.100 lei, mentionate in cuprinsul actului precitat.
Fata de cele de mai sus, instanta apreciaza ca lipsa mentiunilor aratate de catre reclamante nu conduc la nulitatea procesului verbal precitat.
Instanta retine ca in perioada 1994-1997 a incheiat patru contracte de concesiune cu Consiliul Local al orasului Videle, in calitate de concedent , si anume :- contractul nr. 1290/5.05.1994, pentru suprafata de 1750 mp - obiectivul Bloc 24 apartamente , valoarea concesiunii in momentul incheierii contractului fiind de 2.378.480 lei; - contractul nr. 1289/15.04.1994, pentru suprafata de 3000 mp - obiectivul Bloc C9, valoarea concesiunii la momentul incheierii contractului fiind de 4.041.680 lei; - contractul nr. 3499/14.11.1995, pentru suprafata de 6508 mp - obiectuvul organizare de santier , valoarea concesiunii la momentul incheierii contractului fiind de 4.186.116 lei.
Conform art. 8 din cle patru contracte de concesiune , plata concesiunii se face in patru rate trimestriale egale, in termen de 10 zile de la expirarea fiecarui trimestru iar eventualele regularizari, ca urmare a indexarii datorate ratei inflatiei , se vor face odata cu achitarea celei de a patra rata sustin reclamantele.
De asemenea, la art. 9 din cele patru contracte se prevede ca intarzierile la plata ratelor trimestriale se vor penaliza cu penalizari de 5 % zi intarziere din suma datorata, urmand ca , daca intarzierile depasesc 30 zile , sa se procedeze la retragerea concesiunii.
La contractele nr. 1289/05.05.1994, nr. 1290/05.05.1994 si nr. /28.05.1997, redeventele si majorarile intarziere au fost calculate pentru perioada 01.01.1999-10.09.2004, iar pentru contractul nr. 3499/16.11.1998 s-au calculat pentru perioada 1.01.1999-30.12.2003 (fila 39).
Pentru perioada 5.05.1994-31.20.2002, prin acordul parsilor , obligatia Sucursalei Petrom Videle s-a stins prin efectuarea platilor conform procsului verbal de constatare nr. 10734/12.12.2002, pentru suma de 1.476.346.915 lei, reprezentand redevente si majorari de intarziere la plata obligatiilor (fila 41) , incheindu-se intre parti procesele verbale nr. 10721/11.12.2002 si nr. 1271/13.12.2002.
La data de 5.05.1994 , Primaria Videle a incasat suma de 12.062.430.796 lei din conturile Petrom Videle prin decontare pe baza titlului executoriu nr. 39/7.11.2003 si adresei poprire nr. 11001/2003 (aceasta rezulta si din procesul verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 - fila 38).
In data de 21.07.2003, prin procesul verbal nr. 6377, Primaria Videle comunica debitoarei ca prin procesul verbal nr. 10734/12.11.2002 au fost calculate eronat majorari de intarziere intarzieri procent de 0,1% in loc de 5% , stabilindu-se o diferenta de 13.729.046.881 lei.
S-a emis somatia de plata nr. 6726 si titlul executoriu nr. 1 , acesta fiind contestat.
Prin sentinta civila nr. 856/2003 ramasa definitiva si irevocabila s-a admis prima, si nu exista lucru judecat.
Sentinta civila 570 din 29 iunie 2005 a Tribunalului Teleorman , sectia civila
Prin actiunea inregistrata la data de 8 decembrie 2004 la Tribunalul Teleorman, reclamantele Societatea Nationala a Petrolului petrom SA , cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 109, sector 1 si S.N.P. Petrom SA - Sucursala Petrom Videle, in contradictoriu cu paratul Orasul Videle prin Primar si Primaria Orasului Videle (in calitate de autor al actului administrativ fiscal contestat), cu sediul in Videle , strada Republiciinr.1 , judetul Teleorman, a formulat actiune in contencios administrativ cu privire la procesul verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 emis de Primaria Oras Videle si la dispozitia nr. 281/17.11.2004 emisa de Primarul Orasului Videle datoreaza catre bugetul local al orasului Videle suma de 78.627.302.344 lei, fiind respinsa contestatia formulata cu privire la nelegalitatea masurilor dispuse.
Solicita anularea procesului verbal nr. 11025/28.09.2004 si a dispozitiei nr. 281/17.11.2004 emise de parati, exonerarea de plata sumei de 78.627.302.344 lei, reprezentand redeventa - 1.866.253.244 lei; majorari de intarziere calculate pana la data de 10.09.2004 - 76.761.049.100 lei, stabilite in mod nelegal ca fiind datorate bugetului local si obligarea paratilor la plata cheltuielilor de judecata efectuate de reclamante.
In temeiul art. 9 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, reclamanta a solicitat suspendarea efectelor actelor atacate, pana la solutionarea cauzei.
Examinand actele si lucrarile dosarului , instanta constata urmatoarele:
In ceea ce priveste indeplinirea conditiilor de forma a procesului verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 si a dispozitiei nr. 281/17.11.2004 pentru lipsa unor mentiuni obligatorii , pentru care reclamantele invoca nulitatea celor doua acte, instanta constata ca dispozitiile art. 45 din O.G. nr. 92/2003 prevad expres limitativ lipsa acelor elemente din cuprinsul titlului de creanta care atrag nulitatea absoluta a acestui act, si anume: numele, prenumele, si calitatea persoanei imputernicite a organului fiscal, numele si prenumele ori denumirea contribuabilului, a obiectului actului administrativ sau a semnaturii persoanei imputernicite a organului fiscal, cu exceptia prevazuta la art. 42 alin 3 .
In cuprinsul procesului verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 se mentioneaza ca la stabilirea debitului s-au avut in vedere platile efectuate conform procesului verbal nr. 10734/12.12.2002, cat si celelalte plati efectuate in perioada de referinsa 1999-2004.
Referitor la obiectul actului administrativ, si anume procesul verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004, acesta il constituie contravaloarea redeventei in cuantum de 1.866.253.244 lei si majorari de intarziere - 76.761.049.100 lei, mentionate in cuprinsul actului precitat.
Fata de cele de mai sus, instanta apreciaza ca lipsa mentiunilor aratate de catre reclamante nu conduc la nulitatea procesului verbal precitat.
Instanta retine ca in perioada 1994-1997 a incheiat patru contracte de concesiune cu Consiliul Local al orasului Videle, in calitate de concedent , si anume :- contractul nr. 1290/5.05.1994, pentru suprafata de 1750 mp - obiectivul Bloc 24 apartamente , valoarea concesiunii in momentul incheierii contractului fiind de 2.378.480 lei; - contractul nr. 1289/15.04.1994, pentru suprafata de 3000 mp - obiectivul Bloc C9, valoarea concesiunii la momentul incheierii contractului fiind de 4.041.680 lei; - contractul nr. 3499/14.11.1995, pentru suprafata de 6508 mp - obiectuvul organizare de santier , valoarea concesiunii la momentul incheierii contractului fiind de 4.186.116 lei.
Conform art. 8 din cle patru contracte de concesiune , plata concesiunii se face in patru rate trimestriale egale, in termen de 10 zile de la expirarea fiecarui trimestru iar eventualele regularizari, ca urmare a indexarii datorate ratei inflatiei , se vor face odata cu achitarea celei de a patra rata sustin reclamantele.
De asemenea, la art. 9 din cele patru contracte se prevede ca intarzierile la plata ratelor trimestriale se vor penaliza cu penalizari de 5 % zi intarziere din suma datorata, urmand ca , daca intarzierile depasesc 30 zile , sa se procedeze la retragerea concesiunii.
La contractele nr. 1289/05.05.1994, nr. 1290/05.05.1994 si nr. /28.05.1997, redeventele si majorarile intarziere au fost calculate pentru perioada 01.01.1999-10.09.2004, iar pentru contractul nr. 3499/16.11.1998 s-au calculat pentru perioada 1.01.1999-30.12.2003 (fila 39).
Pentru perioada 5.05.1994-31.20.2002, prin acordul parsilor , obligatia Sucursalei Petrom Videle s-a stins prin efectuarea platilor conform procsului verbal de constatare nr. 10734/12.12.2002, pentru suma de 1.476.346.915 lei, reprezentand redevente si majorari de intarziere la plata obligatiilor (fila 41) , incheindu-se intre parti procesele verbale nr. 10721/11.12.2002 si nr. 1271/13.12.2002.
La data de 5.05.1994 , Primaria Videle a incasat suma de 12.062.430.796 lei din conturile Petrom Videle prin decontare pe baza titlului executoriu nr. 39/7.11.2003 si adresei poprire nr. 11001/2003 (aceasta rezulta si din procesul verbal de constatare nr. 11025/28.09.2004 - fila 38).
In data de 21.07.2003, prin procesul verbal nr. 6377, Primaria Videle comunica debitoarei ca prin procesul verbal nr. 10734/12.11.2002 au fost calculate eronat majorari de intarziere intarzieri procent de 0,1% in loc de 5% , stabilindu-se o diferenta de 13.729.046.881 lei.
S-a emis somatia de plata nr. 6726 si titlul executoriu nr. 1 , acesta fiind contestat.
Prin sentinta civila nr. 856/2003 ramasa definitiva si irevocabila s-a admis prima, si nu exista lucru judecat.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Primari, primarii
Potrivit principiului unicitatii caii de atac, a coroborarii dintre art. 2821 si 299 alin. 1 Cod procedura civila, impotriva deciziei pronuntate de Tribunalul Brasov in recurs nu se mai poate exercita un nou recurs. - Decizie nr. 3649/R din data de 03.09.2013Cerere de revizuire a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Conditia de admisibilitate a revizuirii prevazute de art. 322 pct. 2 Cod procedura civila - Decizie nr. 3436 din data de 25.06.2013
Taxe locale. Hotarari a consiliului local prin care se stabilesc taxe pe un teren proprietate publica a statului - Decizie nr. 1087 din data de 10.07.2006
Primar si Consiliul local - Decizie nr. 21 din data de 09.01.2006
Reprezentarea in instanta a consiliului local. Lipsa calitatii de reprezentant a primarului si a consilierilor care au semnat recursul, in lipsa unei hotarari de consiliu care sa le confere acest drept. - Decizie nr. 75 din data de 20.01.2011
LIPSA CAPACITATE DE FOLOSINTA PRIMARIE - Decizie nr. 39 din data de 13.04.2009
desfiintare lucrari executate fara autorizatie-calitate procesuala - Hotarare nr. 2040 din data de 11.02.2010
Sentinta civila nr. 721 - Sentinta civila nr. 721 din data de 22.05.2007
Primar. Cerere privind acordarea sporului de vechime si a premiului anual. Discriminare - Decizie nr. 5928 din data de 05.10.2011
Dispozitia primarului intemeiata pe art.33 din Legea nr.50/1991, modificata si republicata. Nelegalitate. - Decizie nr. 2394 din data de 15.11.2010
Contestatie la legea electorala - Sentinta civila nr. 811 din data de 02.05.2012
Reprezentarea in instanta a consiliului local. Lipsa calitatii de reprezentant a primarului si a consilierilor care au semnat recursul, in lipsa unei hotarari de consiliu care sa le confere acest drept. - Decizie nr. 75 din data de 20.01.2011
LIPSA CAPACITATE DE FOLOSINTA PRIMARIE - Decizie nr. 39 din data de 13.04.2009
Contestatie la legea electorala - Sentinta civila nr. 811 din data de 02.05.2012
CONTESTATIE LA LEGEA ELECTORALA - Sentinta civila nr. 64 din data de 26.04.2008
desfiintare lucrari executate fara autorizatie-calitate procesuala - Hotarare nr. 2040 din data de 11.02.2010
Obligatia de a face. Legea nr. 112/1995. Calitatea procesuala pasiva - Sentinta civila nr. 12840 din data de 06.11.2008
Aprobarea prev de art. 21 al. 3 din L. 215/2001 pentru incheierea de catre o unitate administrativ - teritoriala a unui contract de servicii juridice este o conditie ce trebuie indeplinita anterior incheierii contractului, nu ulterior - Hotarare nr. 1069 din data de 05.06.2014
Alegeri locale - Sentinta civila nr. 2225 din data de 10.08.2012
Declaratie de interese - Sentinta civila nr. 801 din data de 02.04.2013