Taxe locale. Hotarari a consiliului local prin care se stabilesc taxe pe un teren proprietate publica a statului
(Decizie nr. 1087 din data de 10.07.2006 pronuntata de Curtea de Apel Alba Iulia)Taxe locale. Hotarari a consiliului local prin care se stabilesc taxe pe un teren proprietate publica a statului. Nelegalitate.
Potrivit art.37 alineat 4 din Legea nr.318/2003, terenurile pe care se afla retelele electrice de distributie la data intrarii in vigoare a legii sunt si raman proprietatea publica a statului, prin urmare Consiliul local nu poate stabili si percepe taxe pentru ocuparea acestui teren cu un post TRAFO apartinand retelei electrice.
Sectia comerciala de contencios administrativ si fiscal – Decizia civila nr.1087/10 iulie 2006
Prin sentinta civila nr.126/CA/2006 pronuntata de Tribunalul Alba in dosar nr.1202/2006 a fost respinsa actiunea in contencios administrativ formulata de reclamanta SC F.D.F.E.E E. T. S. SA Brasov-Sucursala Alba impotriva paratului Consiliul Local al municipiului Aiud.
Pentru a hotari astfel, a retinut tribunalul ca prin HCL atacata s-a stabilit o taxa pentru ocuparea terenurilor din domeniul public sau privat al unitatii administrativ teritoriale, ori in realitate toate terenurile ocupate cu posturile TRAFO fac parte din domeniul public al statului, asa incat aceasta taxa nu va fi niciodata perceputa.
Impotriva sentintei a declarat recurs reclamanta, care a sustinut ca este nelegala si netemeinica, intrucat insusi faptul ca s-a calificat gresit apartenenta terenurilor la domeniul Consiliului local dovedeste incalcarea legii prin HCL atacata. In plus, a mai aratat recurenta ca exista un inceput de punere in executare a acestei hotarari de consiliu local.
Recursul este fondat.
Prin pct.4 din anexa 3B la HCL 168/22.09.05 al Consiliului Local Aiud s-a stabilit o taxa locala pentru ocuparea terenurilor consiliului local cu posturi TRAFO. Este nelegala stabilirea acestei taxe intrucat consiliul local nu are dreptul sa impuna taxe pe terenuri care nu apartin domeniului public sau privat al unitatii administrativ teritoriale, ci domeniului statului.
Astfel, art.37 al.4 din Legea 318/2003 a energiei electrice statueaza ca terenurile pe care se afla retele electrice de distributie existente la data intrarii in vigoare a legii sunt si raman proprietatea publica a statului.
Totodata, Legea 318/2003 defineste reteaua electrica ca fiind un ansamblu de linii, inclusiv elementele de sustinere si protectie a acestora, statiile electrice si posturile de transformare precum si alte echipamente electroenergetice conectate intre ele, prin urmare si posturile TRAFO. Pe de alta parte, se retine ca toate cele situate pe raza municipiului Aiud au fost construite anterior intrarii in vigoare a Legii 318/2003.
Asa fiind, rezulta ca terenul pe care acestea se afla face parte din domeniul public al statului si in mod nelegal consiliul local a procedat la impunerea lor.
Urmare celor sus expuse, in baza art.304pct.9 Cod procedura civila, constatand o gresita aplicare a legii, Curtea va admite recursul reclamantei, va modifica hotararea atacata in sensul admiterii actiunii si va dispune anularea partiala a HCL 168/2005, respectiv anularea pct. 4 din anexa 3 B la aceasta hotarare.
Potrivit art.37 alineat 4 din Legea nr.318/2003, terenurile pe care se afla retelele electrice de distributie la data intrarii in vigoare a legii sunt si raman proprietatea publica a statului, prin urmare Consiliul local nu poate stabili si percepe taxe pentru ocuparea acestui teren cu un post TRAFO apartinand retelei electrice.
Sectia comerciala de contencios administrativ si fiscal – Decizia civila nr.1087/10 iulie 2006
Prin sentinta civila nr.126/CA/2006 pronuntata de Tribunalul Alba in dosar nr.1202/2006 a fost respinsa actiunea in contencios administrativ formulata de reclamanta SC F.D.F.E.E E. T. S. SA Brasov-Sucursala Alba impotriva paratului Consiliul Local al municipiului Aiud.
Pentru a hotari astfel, a retinut tribunalul ca prin HCL atacata s-a stabilit o taxa pentru ocuparea terenurilor din domeniul public sau privat al unitatii administrativ teritoriale, ori in realitate toate terenurile ocupate cu posturile TRAFO fac parte din domeniul public al statului, asa incat aceasta taxa nu va fi niciodata perceputa.
Impotriva sentintei a declarat recurs reclamanta, care a sustinut ca este nelegala si netemeinica, intrucat insusi faptul ca s-a calificat gresit apartenenta terenurilor la domeniul Consiliului local dovedeste incalcarea legii prin HCL atacata. In plus, a mai aratat recurenta ca exista un inceput de punere in executare a acestei hotarari de consiliu local.
Recursul este fondat.
Prin pct.4 din anexa 3B la HCL 168/22.09.05 al Consiliului Local Aiud s-a stabilit o taxa locala pentru ocuparea terenurilor consiliului local cu posturi TRAFO. Este nelegala stabilirea acestei taxe intrucat consiliul local nu are dreptul sa impuna taxe pe terenuri care nu apartin domeniului public sau privat al unitatii administrativ teritoriale, ci domeniului statului.
Astfel, art.37 al.4 din Legea 318/2003 a energiei electrice statueaza ca terenurile pe care se afla retele electrice de distributie existente la data intrarii in vigoare a legii sunt si raman proprietatea publica a statului.
Totodata, Legea 318/2003 defineste reteaua electrica ca fiind un ansamblu de linii, inclusiv elementele de sustinere si protectie a acestora, statiile electrice si posturile de transformare precum si alte echipamente electroenergetice conectate intre ele, prin urmare si posturile TRAFO. Pe de alta parte, se retine ca toate cele situate pe raza municipiului Aiud au fost construite anterior intrarii in vigoare a Legii 318/2003.
Asa fiind, rezulta ca terenul pe care acestea se afla face parte din domeniul public al statului si in mod nelegal consiliul local a procedat la impunerea lor.
Urmare celor sus expuse, in baza art.304pct.9 Cod procedura civila, constatand o gresita aplicare a legii, Curtea va admite recursul reclamantei, va modifica hotararea atacata in sensul admiterii actiunii si va dispune anularea partiala a HCL 168/2005, respectiv anularea pct. 4 din anexa 3 B la aceasta hotarare.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Primari, primarii
Revizuire. Inscrisuri doveditoare. - Decizie nr. 106 din data de 20.06.2018Revizuire. Existenta unor hotarari potrivnice. - Decizie nr. 405 din data de 25.04.2018
Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Expropriere. Termenul de emitere a hotararilor de stabilire a cuantumului despagubirilor de catre expropriator - Decizie nr. 522 din data de 16.05.2018
Concediere. Desfiintare post. Cauza reala si serioasa. - Decizie nr. 433 din data de 25.04.2018
Amnistie potrivit Legii nr.125/2014. Neincludere indemnizatie aferenta stabilirii domiciliului obligatoriu. - Decizie nr. 435 din data de 25.04.2018
Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Competenta materiala. Aplicarea Deciziei (RIL) nr. 18/2016 a Inaltei Cur?ii de Casa?ie ?i Justi?ie. - Sentinta civila nr. 34 din data de 13.02.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Actiune in constatare. Competenta materiala. - Sentinta civila nr. 32 din data de 08.02.2018
Legalitatea ordinului prefectului avand ca obiect cuantumul sporului pentru condi?ii vatamatoare acordat func?ionarilor publici in baza art. 3^1 alin. 1 din OUG 57/2015. - Decizie nr. 4718 din data de 27.11.2017
Limitele dreptului de apreciere al organului fiscal in stabilirea cuantumului onorariului de avocat. - Decizie nr. 3313 din data de 13.10.2017
Recunoa?terea dreptului de deducere cu privire la cheltuielile aferente edificarii imobilelor care au facut obiectul unor tranzac?ii. Importan?a folosirii imobilului ca locuin?a personala. - Decizie nr. 3385 din data de 18.10.2017
Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
Obliga?ia ter?ului poprit de a plati penalita?i de intarziere. Momentul datorarii acestora. - Decizie nr. 2288 din data de 09.08.2017
Timbrul de mediu achitat pentru transcrierea unui autoturism cumparat din Romania. Legalitatea refuzului de restituire. - Hotarare nr. 1883 din data de 14.06.2017
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017