Prin acordarea nejustificata a sporului pentru conditii pretins vatamatoare in cuantum de 10% si prin includerea acestuia in salariul de baza, precum si prin neimpozitarea si neretinerea contributiilor individuale de asigurari sociale de sanatate pen...
(Sentinta comerciala nr. 777/2011 din data de 30.12.2011 pronuntata de Tribunalul Bistrita-Nasaud)Acordarea unor sporuri in baza contractului colectiv de munca. Personal bugetar. Lipsa unei prevederi legale in privinta sporurilor.
Prin acordarea nejustificata a sporului pentru conditii pretins vatamatoare in cuantum de 10% si prin includerea acestuia in salariul de baza, precum si prin neimpozitarea si neretinerea contributiilor individuale de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile de hrana si primele de sarbatori respectiv a contributiilor de asigurari sociale in ceea ce ii priveste pe consilierii locali a fost incalcat principiul legalitatii, respectiv emiterea si incheierea actelor juridice cu respectarea actelor normative cu forta juridica superioara. Acest principiu nu poate fi incalcat prin negocierea clauzelor contractelor colective de munca respectiv a acordurilor colective de munca, dimpotriva acestea se impun a fi incheiate cu respectarea prevederilor actelor normative in vigoare.
Trib. Bistrita-Nasaud, s. com., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 777/21 iunie 2011
Prin incheierea nr. 31/30 decembrie 2008 Camera de Conturi a Judetului Bistrita-Nasaud a sesizat Tribunalul Bistrita-Nasaud pentru:
1) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul de stat a impozitului pe venit in suma de 2.340 lei si a majorarilor de intarziere calculate insuma de 924 lei.
2) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul asigurarilor sociale a contributiei individuale de asigurari sociale in suma de 2.005 lei si a majorarilor de intarziere de 1.154 lei.
3) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul asigurarilor sociale a contributiei angajatorului la asigurari sociale in suma de 3303 lei si a majorarilor de intarziere de 1.877 lei.
4) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul asigurarilor sociale de sanatate a contributiei datorate de asigurati in suma de 1.073 lei si a majorarilor de intarziere calculate la suma de 444 lei.
5) stabilirea raspunderii juridice pentru paguba in suma de 24.490 lei produsa bugetului local din care suma de 20.091 lei reprezinta avantaje de natura salariala si indemnizatie de sedinta achitate cu incalcarea reglementarilor legale, iar suma de 4.399 lei reprezinta majorari de intarziere aferente obligatiilor restante fata de bugetele publice in sarcina persoanelor raspunzatoare.
Primaria Comunei Sieu a formulat cerere de chemare in garantie solicitand, ca in situatia in care va fi obligata sa achite reclamantei sumele pe care aceasta le-a constatat si solicitat prin incheierea de sesizare a Tribunalului Bistrita-Nasaud nr. 31/30.12.2008, sa fie obligati chematii in garantie la plata sumelor datorate, sume indicate expres de parata.
Examinand actele si lucrarile dosarului, instanta in baza prev. art. 137 alin. 1 Cod procedura civila se va pronunta mai intai asupra exceptiilor de procedura si asupra celor de fond care fac de prisos, in totul sau in parte, cercetarea in fond a pricinii.
Astfel cu privire la exceptia de nelegalitate a Deciziei nr. 15/30.12.2008, a Incheierii nr. 31/30.12.2008 si a Hotararii nr. 22/9.11.2008 si la exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantului de a sesiza instantele judecatoresti tribunalul constata ca prin decizia civila nr. 384/2010 pronuntata de Curtea de Apel Cluj in dosarul cu nr. de mai sus a fost admis recursul declarat de reclamanta si a casat sentinta tribunalului prin care s-a admis exceptia inadmisibilitatii actului de sesizare si s-a trimis cauza spre rejudecare aceleiasi instante cu mentionarea expresa de se analiza pe fond temeinicia sesizarii.
Potrivit disp. art. 315 alin. 1 Cod procedura civila "In caz de casare, hotararile instantei de recurs asupra problemelor de drept dezlegate, precum si asupra necesitatii administrarii unor probe sunt obligatorii pentru judecatorii fondului.
Or, prin solutia pronuntata de instanta de control s-a recunoscut calitatea procesuala activa a reclamantei precum si legalitatea actului de sesizare a instantei Incheierea nr. 31 din 30.12.2008 si deci implicit a Deciziei nr. 15 din 30.12.2008 a Directorului Camerei de Conturi Bistrita-Nasaud si a Hotararii Plenului Curtii de Conturi a Romaniei nr. 22/09.11.2008.
In aceste circumstante reiterarea acestor exceptii este inadmisibila si in consecinta vor fi respinse pentru acest motiv.
In rejudecare paratii au ridicat o noua exceptie ce nu a fost invocata anterior si anume exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei Primaria comunei Sieu.
Referitor la aceasta exceptie reclamanta in raspunsul la intampinare depus in prezentul dosar si-a precizat actiunea in sensul ca sesizarea a fost formulata si in contradictoriu cu entitatea juridica Comuna Sieu.
In consecinta instanta urmeaza sa respinga si aceasta exceptie insa ca fiind ramasa fara obiect.
Referitor la fondul cauzei instanta retine in fapt ca Directia de control financiar ulterior din cadrul Camerei de Conturi Bistrita-Nasaud a efectuat in perioada 4 noiembrie - 17 noiembrie 2008 un control la Primaria com. Sieu avand ca scop verificarea contului de executie bugetara si a bilantului contabil pe anul 2007.
In urma verificarii efectuate s-a constatat savarsirea unor fapte generatoare de prejudicii consemnate in Raportul de control intermediar inregistrat la institutia verificata sub nr. 2890/17.12.2008 iar la Camera de Conturi Bistrita-Nasaud sub nr. 678/18.12.2008, anexa la Raportul de control nr. 679/18.12.2008.
Din verificarea cheltuielilor cu salariile s-a constatat ca in anul 2007 Primaria comunei Sieu a acordat angajatilor un spor pentru conditii vatamatoare in cuantum de 10% din salariul de incadrare, spor care a fost inclus in salariul de baza si care a constituit baza de calcul pentru celelalte drepturi salariale respectiv spor vechime, spor fidelitate, spor dificultate, spor pentru controlul financiar preventiv si altele.
In vederea acordarii sporului prevazut in contractul colectiv de munca incheiat de Consiliul local al comunei Sieu si personalul contractual primaria a solicitat Institutului de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca efectuarea unor evaluari a riscurilor privind securitatea si sanatatea muncii angajatilor care utilizeaza calculatoarele.
Urmare masuratorilor efectuate s-a emis buletinul de analiza unde s-a stabilit ca valorile masurate ale campurilor electrice si magnetice nu depaseste valoarea nivelului de referinta din tabelul nr.2 al HG nr. 1136/2006 pentru banda de frecventa cuprinsa intre 100-300 Khz.
Prin acordarea sporului pentru conditii vatamatoare au fost incalcate prev. art.16 din OG nr. 6/2007 in vigoare la data controlului si prev. art. 14 din OG nr. 10/2007.
In baza contractului colectiv de munca, salariatii primariei au beneficiat in anul 2007 de indemnizatie de hrana in cuantum de 7 lei/zi lucratoare/salariat precum si de prima pentru sarbatorile de Pasti si de Craciun, echivalenta cu salariul mediu brut pe economie comunicat de Comisia Nationala de Statistica pentru luna anterioara acordarii primei.
Din verificarea efectuata s-a constatat ca reprezentantii Primariei Sieu nu au retinut pe statele de plata, inregistrat in evidenta contabila si virat pe destinatiile legale impozitul pe venit si contributiile individuale de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile de hrana si primele de sarbatori acordate.
Prin acordarea avantajelor banesti precizate mai sus si neimpozitarea lor au fost incalcate prevederile art. 58 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
De asemenea prin neretinerea si neplata contributiilor de asigurari sociale de sanatate datorate de asigurati au fost incalcate prevederile art. 257 din Legea nr. 95/2006 privind reforma sanatatii.
Din verificarile cheltuielilor de personal s-a constatat ca in perioada 01.01.2007-30.09.2007 Primaria com. Sieu nu a calculat si retinut, evidentiat in contabilitate si virat la bugetul asigurarilor sociale contributiile de asigurari sociale aferente indemnizatiilor de sedinta acordate consilierilor locali.
Prin neevidentierea in contabilitate si neplata contributiei la asigurarile sociale datorata de angajator au fost incalcate prev. art. 24 (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii cu modificarile si completarile ulterioare, unde s-a reglementat faptul ca baza lunara de calcul la care angajatorul datoreaza contributia de asigurari sociale o constituie fondul total de salarii brute lunare realizate de asiguratii prevazuti le art. 5 alin.1, pct.I si II.
Consilierii locali sunt asigurati prin efectul legii in baza art. 5 alin.1, pct. II din actul normativ precizat mai sus iar indemnizatiile acordate fac parte din fondul total de salarii.
De asemenea prin neretinerea si neachitarea la bugetul asigurarilor sociale a contributiei individuale de asigurari sociale datorate de consilierii locali au fost incalcate prevederile art. 23 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
In timpul controlului s-au recalculat pentru anul 2007, salariile cuvenite functionarilor publici si personalului contractual, indemnizatiile de sedinta cuvenite consilierilor locali precum si impozitul pe venit si contributiile datorate bugetelor publice in conformitate cu reglementarile legale in vigoare din perioada de referinta.
Urmare acestei actiuni s-a stabilit ca in anul 2007 salariatii si consilierii locali ai autoritatii publice au beneficiat de avantaje de natura salariala si indemnizatii nelegale in suma totala neta de 20091 lei.
De asemenea urmare compensarii veniturilor suplimentare fata de bugetele publice stabilite in timpul controlului cu obligatiile de aceeasi natura achitate in plus in cursul anului s-au stabilit obligatii suplimentare de plata catre bugetele publice in suma totala de 13120 lei din care suma de 8721 lei reprezinta debite iar suma de 4399 lei reprezinta majorari de intarziere aferente. Detaliat pe categorii de venituri bugetare situatia se prezinta astfel:
Impozit pe venit: debit - 2340 lei, majorari de intarziere - 924 lei;
Contributia individuala de asigurari sociale (CAS asigurat): debit - 2005 lei, majorari de intarziere - 1154 lei;
Contributia individuala de asigurari de sanatate (CASS asigurat): debit - 1073 lei, majorari de intarziere - 444 lei;
Contributia angajatorului la asigurarile sociale (CAS angajator): debit - 3303 lei, majorari de intarziere - 1877 lei;
Total debit - 8721 lei, majorari de intarziere - 4399 lei.
Raspunderea pentru savarsirea faptelor generatoare de prejudicii prezentate mai sus revine urmatoarelor persoane:
- ZM Mariuta, referent contabil care potrivit fisei postului raspunde de aplicarea prevederilor legale in domeniul salarizarii muncii si de exercitarea in conditiile legii a controlului financiar preventiv;
- GN, functionar I, care potrivit fisei postului raspunde din punct de vedere financiar de aplicarea prevederilor legale referitoare la salarizarea muncii;
- MV, primar in perioada supusa controlului, care potrivit art. 23 din Legea nr. 173/2006 privind finantele publice locale are obligatia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare cu respectarea dispozitiilor legale.
Tribunalul analizand starea de fapt astfel retinuta constata ca prin acordarea nejustificata a sporului pentru conditii pretins vatamatoare in cuantum de 10% si prin includerea acestuia in salariul de baza, precum si prin neimpozitarea si neretinerea contributiilor individuale de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile de hrana si primele de sarbatori respectiv a contributiilor de asigurari sociale in ceea ce ii priveste pe consilierii locali a fost incalcat principiul legalitatii, respectiv emiterea si incheierea actelor juridice cu respectarea actelor normative cu forta juridica superioara.
Acest principiu nu poate fi incalcat prin negocierea clauzelor contractelor colective de munca respectiv a acordurilor colective de munca, dimpotriva acestea se impun a fi incheiate cu respectarea prevederilor actelor normative in vigoare.
Pentru considerentele mentionate si in baza textelor de lege aratate instanta urmeaza sa admita actiunea in sensul recuperarii sumelor stabilite de la paratii Comuna Sieu prin primar si de la persoanele fizice responsabile cu salarizarea angajatilor si pentru neincasarea impozitului si a contributiei la asigurarile sociale si de sanatate.
In baza aceluiasi rationament se impune recuperarea acestor sume si de la persoanele beneficiare si in consecinta in temeiul prevederilor de art. 60 si urm. Cod procedura civila instanta urmeaza sa admita cererile de chemare in garantie potrivit dispozitivului prezentei sentinte.
Prin acordarea nejustificata a sporului pentru conditii pretins vatamatoare in cuantum de 10% si prin includerea acestuia in salariul de baza, precum si prin neimpozitarea si neretinerea contributiilor individuale de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile de hrana si primele de sarbatori respectiv a contributiilor de asigurari sociale in ceea ce ii priveste pe consilierii locali a fost incalcat principiul legalitatii, respectiv emiterea si incheierea actelor juridice cu respectarea actelor normative cu forta juridica superioara. Acest principiu nu poate fi incalcat prin negocierea clauzelor contractelor colective de munca respectiv a acordurilor colective de munca, dimpotriva acestea se impun a fi incheiate cu respectarea prevederilor actelor normative in vigoare.
Trib. Bistrita-Nasaud, s. com., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 777/21 iunie 2011
Prin incheierea nr. 31/30 decembrie 2008 Camera de Conturi a Judetului Bistrita-Nasaud a sesizat Tribunalul Bistrita-Nasaud pentru:
1) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul de stat a impozitului pe venit in suma de 2.340 lei si a majorarilor de intarziere calculate insuma de 924 lei.
2) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul asigurarilor sociale a contributiei individuale de asigurari sociale in suma de 2.005 lei si a majorarilor de intarziere de 1.154 lei.
3) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul asigurarilor sociale a contributiei angajatorului la asigurari sociale in suma de 3303 lei si a majorarilor de intarziere de 1.877 lei.
4) obligarea Primariei comunei Sieu la plata catre bugetul asigurarilor sociale de sanatate a contributiei datorate de asigurati in suma de 1.073 lei si a majorarilor de intarziere calculate la suma de 444 lei.
5) stabilirea raspunderii juridice pentru paguba in suma de 24.490 lei produsa bugetului local din care suma de 20.091 lei reprezinta avantaje de natura salariala si indemnizatie de sedinta achitate cu incalcarea reglementarilor legale, iar suma de 4.399 lei reprezinta majorari de intarziere aferente obligatiilor restante fata de bugetele publice in sarcina persoanelor raspunzatoare.
Primaria Comunei Sieu a formulat cerere de chemare in garantie solicitand, ca in situatia in care va fi obligata sa achite reclamantei sumele pe care aceasta le-a constatat si solicitat prin incheierea de sesizare a Tribunalului Bistrita-Nasaud nr. 31/30.12.2008, sa fie obligati chematii in garantie la plata sumelor datorate, sume indicate expres de parata.
Examinand actele si lucrarile dosarului, instanta in baza prev. art. 137 alin. 1 Cod procedura civila se va pronunta mai intai asupra exceptiilor de procedura si asupra celor de fond care fac de prisos, in totul sau in parte, cercetarea in fond a pricinii.
Astfel cu privire la exceptia de nelegalitate a Deciziei nr. 15/30.12.2008, a Incheierii nr. 31/30.12.2008 si a Hotararii nr. 22/9.11.2008 si la exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantului de a sesiza instantele judecatoresti tribunalul constata ca prin decizia civila nr. 384/2010 pronuntata de Curtea de Apel Cluj in dosarul cu nr. de mai sus a fost admis recursul declarat de reclamanta si a casat sentinta tribunalului prin care s-a admis exceptia inadmisibilitatii actului de sesizare si s-a trimis cauza spre rejudecare aceleiasi instante cu mentionarea expresa de se analiza pe fond temeinicia sesizarii.
Potrivit disp. art. 315 alin. 1 Cod procedura civila "In caz de casare, hotararile instantei de recurs asupra problemelor de drept dezlegate, precum si asupra necesitatii administrarii unor probe sunt obligatorii pentru judecatorii fondului.
Or, prin solutia pronuntata de instanta de control s-a recunoscut calitatea procesuala activa a reclamantei precum si legalitatea actului de sesizare a instantei Incheierea nr. 31 din 30.12.2008 si deci implicit a Deciziei nr. 15 din 30.12.2008 a Directorului Camerei de Conturi Bistrita-Nasaud si a Hotararii Plenului Curtii de Conturi a Romaniei nr. 22/09.11.2008.
In aceste circumstante reiterarea acestor exceptii este inadmisibila si in consecinta vor fi respinse pentru acest motiv.
In rejudecare paratii au ridicat o noua exceptie ce nu a fost invocata anterior si anume exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei Primaria comunei Sieu.
Referitor la aceasta exceptie reclamanta in raspunsul la intampinare depus in prezentul dosar si-a precizat actiunea in sensul ca sesizarea a fost formulata si in contradictoriu cu entitatea juridica Comuna Sieu.
In consecinta instanta urmeaza sa respinga si aceasta exceptie insa ca fiind ramasa fara obiect.
Referitor la fondul cauzei instanta retine in fapt ca Directia de control financiar ulterior din cadrul Camerei de Conturi Bistrita-Nasaud a efectuat in perioada 4 noiembrie - 17 noiembrie 2008 un control la Primaria com. Sieu avand ca scop verificarea contului de executie bugetara si a bilantului contabil pe anul 2007.
In urma verificarii efectuate s-a constatat savarsirea unor fapte generatoare de prejudicii consemnate in Raportul de control intermediar inregistrat la institutia verificata sub nr. 2890/17.12.2008 iar la Camera de Conturi Bistrita-Nasaud sub nr. 678/18.12.2008, anexa la Raportul de control nr. 679/18.12.2008.
Din verificarea cheltuielilor cu salariile s-a constatat ca in anul 2007 Primaria comunei Sieu a acordat angajatilor un spor pentru conditii vatamatoare in cuantum de 10% din salariul de incadrare, spor care a fost inclus in salariul de baza si care a constituit baza de calcul pentru celelalte drepturi salariale respectiv spor vechime, spor fidelitate, spor dificultate, spor pentru controlul financiar preventiv si altele.
In vederea acordarii sporului prevazut in contractul colectiv de munca incheiat de Consiliul local al comunei Sieu si personalul contractual primaria a solicitat Institutului de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca efectuarea unor evaluari a riscurilor privind securitatea si sanatatea muncii angajatilor care utilizeaza calculatoarele.
Urmare masuratorilor efectuate s-a emis buletinul de analiza unde s-a stabilit ca valorile masurate ale campurilor electrice si magnetice nu depaseste valoarea nivelului de referinta din tabelul nr.2 al HG nr. 1136/2006 pentru banda de frecventa cuprinsa intre 100-300 Khz.
Prin acordarea sporului pentru conditii vatamatoare au fost incalcate prev. art.16 din OG nr. 6/2007 in vigoare la data controlului si prev. art. 14 din OG nr. 10/2007.
In baza contractului colectiv de munca, salariatii primariei au beneficiat in anul 2007 de indemnizatie de hrana in cuantum de 7 lei/zi lucratoare/salariat precum si de prima pentru sarbatorile de Pasti si de Craciun, echivalenta cu salariul mediu brut pe economie comunicat de Comisia Nationala de Statistica pentru luna anterioara acordarii primei.
Din verificarea efectuata s-a constatat ca reprezentantii Primariei Sieu nu au retinut pe statele de plata, inregistrat in evidenta contabila si virat pe destinatiile legale impozitul pe venit si contributiile individuale de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile de hrana si primele de sarbatori acordate.
Prin acordarea avantajelor banesti precizate mai sus si neimpozitarea lor au fost incalcate prevederile art. 58 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
De asemenea prin neretinerea si neplata contributiilor de asigurari sociale de sanatate datorate de asigurati au fost incalcate prevederile art. 257 din Legea nr. 95/2006 privind reforma sanatatii.
Din verificarile cheltuielilor de personal s-a constatat ca in perioada 01.01.2007-30.09.2007 Primaria com. Sieu nu a calculat si retinut, evidentiat in contabilitate si virat la bugetul asigurarilor sociale contributiile de asigurari sociale aferente indemnizatiilor de sedinta acordate consilierilor locali.
Prin neevidentierea in contabilitate si neplata contributiei la asigurarile sociale datorata de angajator au fost incalcate prev. art. 24 (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii cu modificarile si completarile ulterioare, unde s-a reglementat faptul ca baza lunara de calcul la care angajatorul datoreaza contributia de asigurari sociale o constituie fondul total de salarii brute lunare realizate de asiguratii prevazuti le art. 5 alin.1, pct.I si II.
Consilierii locali sunt asigurati prin efectul legii in baza art. 5 alin.1, pct. II din actul normativ precizat mai sus iar indemnizatiile acordate fac parte din fondul total de salarii.
De asemenea prin neretinerea si neachitarea la bugetul asigurarilor sociale a contributiei individuale de asigurari sociale datorate de consilierii locali au fost incalcate prevederile art. 23 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
In timpul controlului s-au recalculat pentru anul 2007, salariile cuvenite functionarilor publici si personalului contractual, indemnizatiile de sedinta cuvenite consilierilor locali precum si impozitul pe venit si contributiile datorate bugetelor publice in conformitate cu reglementarile legale in vigoare din perioada de referinta.
Urmare acestei actiuni s-a stabilit ca in anul 2007 salariatii si consilierii locali ai autoritatii publice au beneficiat de avantaje de natura salariala si indemnizatii nelegale in suma totala neta de 20091 lei.
De asemenea urmare compensarii veniturilor suplimentare fata de bugetele publice stabilite in timpul controlului cu obligatiile de aceeasi natura achitate in plus in cursul anului s-au stabilit obligatii suplimentare de plata catre bugetele publice in suma totala de 13120 lei din care suma de 8721 lei reprezinta debite iar suma de 4399 lei reprezinta majorari de intarziere aferente. Detaliat pe categorii de venituri bugetare situatia se prezinta astfel:
Impozit pe venit: debit - 2340 lei, majorari de intarziere - 924 lei;
Contributia individuala de asigurari sociale (CAS asigurat): debit - 2005 lei, majorari de intarziere - 1154 lei;
Contributia individuala de asigurari de sanatate (CASS asigurat): debit - 1073 lei, majorari de intarziere - 444 lei;
Contributia angajatorului la asigurarile sociale (CAS angajator): debit - 3303 lei, majorari de intarziere - 1877 lei;
Total debit - 8721 lei, majorari de intarziere - 4399 lei.
Raspunderea pentru savarsirea faptelor generatoare de prejudicii prezentate mai sus revine urmatoarelor persoane:
- ZM Mariuta, referent contabil care potrivit fisei postului raspunde de aplicarea prevederilor legale in domeniul salarizarii muncii si de exercitarea in conditiile legii a controlului financiar preventiv;
- GN, functionar I, care potrivit fisei postului raspunde din punct de vedere financiar de aplicarea prevederilor legale referitoare la salarizarea muncii;
- MV, primar in perioada supusa controlului, care potrivit art. 23 din Legea nr. 173/2006 privind finantele publice locale are obligatia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare cu respectarea dispozitiilor legale.
Tribunalul analizand starea de fapt astfel retinuta constata ca prin acordarea nejustificata a sporului pentru conditii pretins vatamatoare in cuantum de 10% si prin includerea acestuia in salariul de baza, precum si prin neimpozitarea si neretinerea contributiilor individuale de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile de hrana si primele de sarbatori respectiv a contributiilor de asigurari sociale in ceea ce ii priveste pe consilierii locali a fost incalcat principiul legalitatii, respectiv emiterea si incheierea actelor juridice cu respectarea actelor normative cu forta juridica superioara.
Acest principiu nu poate fi incalcat prin negocierea clauzelor contractelor colective de munca respectiv a acordurilor colective de munca, dimpotriva acestea se impun a fi incheiate cu respectarea prevederilor actelor normative in vigoare.
Pentru considerentele mentionate si in baza textelor de lege aratate instanta urmeaza sa admita actiunea in sensul recuperarii sumelor stabilite de la paratii Comuna Sieu prin primar si de la persoanele fizice responsabile cu salarizarea angajatilor si pentru neincasarea impozitului si a contributiei la asigurarile sociale si de sanatate.
In baza aceluiasi rationament se impune recuperarea acestor sume si de la persoanele beneficiare si in consecinta in temeiul prevederilor de art. 60 si urm. Cod procedura civila instanta urmeaza sa admita cererile de chemare in garantie potrivit dispozitivului prezentei sentinte.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Primari, primarii
Potrivit principiului unicitatii caii de atac, a coroborarii dintre art. 2821 si 299 alin. 1 Cod procedura civila, impotriva deciziei pronuntate de Tribunalul Brasov in recurs nu se mai poate exercita un nou recurs. - Decizie nr. 3649/R din data de 03.09.2013Cerere de revizuire a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Conditia de admisibilitate a revizuirii prevazute de art. 322 pct. 2 Cod procedura civila - Decizie nr. 3436 din data de 25.06.2013
Taxe locale. Hotarari a consiliului local prin care se stabilesc taxe pe un teren proprietate publica a statului - Decizie nr. 1087 din data de 10.07.2006
Primar si Consiliul local - Decizie nr. 21 din data de 09.01.2006
Reprezentarea in instanta a consiliului local. Lipsa calitatii de reprezentant a primarului si a consilierilor care au semnat recursul, in lipsa unei hotarari de consiliu care sa le confere acest drept. - Decizie nr. 75 din data de 20.01.2011
LIPSA CAPACITATE DE FOLOSINTA PRIMARIE - Decizie nr. 39 din data de 13.04.2009
desfiintare lucrari executate fara autorizatie-calitate procesuala - Hotarare nr. 2040 din data de 11.02.2010
Sentinta civila nr. 721 - Sentinta civila nr. 721 din data de 22.05.2007
Primar. Cerere privind acordarea sporului de vechime si a premiului anual. Discriminare - Decizie nr. 5928 din data de 05.10.2011
Dispozitia primarului intemeiata pe art.33 din Legea nr.50/1991, modificata si republicata. Nelegalitate. - Decizie nr. 2394 din data de 15.11.2010
Contestatie la legea electorala - Sentinta civila nr. 811 din data de 02.05.2012
Reprezentarea in instanta a consiliului local. Lipsa calitatii de reprezentant a primarului si a consilierilor care au semnat recursul, in lipsa unei hotarari de consiliu care sa le confere acest drept. - Decizie nr. 75 din data de 20.01.2011
LIPSA CAPACITATE DE FOLOSINTA PRIMARIE - Decizie nr. 39 din data de 13.04.2009
Contestatie la legea electorala - Sentinta civila nr. 811 din data de 02.05.2012
CONTESTATIE LA LEGEA ELECTORALA - Sentinta civila nr. 64 din data de 26.04.2008
desfiintare lucrari executate fara autorizatie-calitate procesuala - Hotarare nr. 2040 din data de 11.02.2010
Obligatia de a face. Legea nr. 112/1995. Calitatea procesuala pasiva - Sentinta civila nr. 12840 din data de 06.11.2008
Aprobarea prev de art. 21 al. 3 din L. 215/2001 pentru incheierea de catre o unitate administrativ - teritoriala a unui contract de servicii juridice este o conditie ce trebuie indeplinita anterior incheierii contractului, nu ulterior - Hotarare nr. 1069 din data de 05.06.2014
Alegeri locale - Sentinta civila nr. 2225 din data de 10.08.2012
Declaratie de interese - Sentinta civila nr. 801 din data de 02.04.2013