Politist detasat in cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor din cadrul primariei. Comisia competenta sa efectueze cercetarea disciplinara
(Decizie nr. 1067 din data de 16.06.2010 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti)Politist detasat in cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor din cadrul primariei. Comisia competenta sa efectueze cercetarea disciplinara
- Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului;
- Ordinul M.A.I. nr. 400/2004, privind regimul disciplinar al personalului din MAI, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005 In cazul politistilor detasati ca functionari publici cu statut special cercetarea disciplinara se efectueaza potrivit prevederilor legii speciale - Legea 360/2002 privind Statutul politistului si Ordinului M.A.I. nr. 400/2004, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005, neaplicandu-se dispozitiile generale din legea functionarilor publici nr. 188/1999.
Decizia nr. 1067 din data de 16 iunie 2010 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti- Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal
Prin sentinta nr. 364 din 22 martie 2010 Tribunalul Dambovita a admis in parte cererea reclamantului S F si in intregime cererea Institutiei Prefectului Judetului Dambovita, in contradictoriu cu paratul Primarul orasului G, a anulat dispozitia nr. 1188/11.09.2009 emisa de Primarul orasului G, a respins actiunea reclamantului S F fata de Viceprimarul orasului G, pentru lipsa calitatii procesuale pasive.
Pentru a pronunta aceasta solutie, tribunalul a constatat ca reclamantul are calitatea de functionar public cu statut special - in cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor, detasat la Primaria orasului G, functie publica ce atrage procedura speciala de cercetare prealabila a abaterii disciplinare aprobata prin art. 59 alin. 2 din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului.
Potrivit acestui text de lege, procedura cercetarii prealabile se reglementeaza prin ordin al ministrului internelor si reformei administrative respectiv prin Ordinul MAI nr. 400/2004 privind regimul disciplinar al personalului din MAI, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005.
A retinut prima instanta ca art. 21 alin. 4 al acestui ordin stipuleaza ca cercetarea prealabila a politistilor detasati la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se efectueaza de catre ofiterii desemnati prin dispozitia directorului general al Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
S-a concluzionat ca paratul a emis dispozitia atacata in temeiul raportului intocmit de o comisie de disciplina ce nu avea competenta de a efectua cercetarea prealabila asupra persoanelor cu statut special - de politist - imprejurare de natura sa atraga nulitatea actului de sanctionare, cu incalcarea prevederilor legale mentionate anterior, motiv pentru care s-au admis cererile conexate si s-a dispus anularea dispozitiei atacate.
Impotriva sentintei a declarat recurs Primarul Orasului G.
Recurentul a criticat solutia pentru nelegalitate si netemeinicie aratand ca intimatul S F a fost detasat in cadrul Primariei G in temeiul O.G. nr. 84/2001, privind infiintarea, organizarea si functionarea Serviciilor Publice Comunitare de Evidenta a Persoanelor, aprobata prin Legea nr. 372/2002, fiind incadrat in functia de referent, conform Legii nr. 188/1999, privind Statutul functionarilor publici.
Recurentul a aratat ca in aceste conditii nu puteau fi aplicate prevederile Legii nr. 360/2002, invocate de intimati, intrucat art. 5 alin. 2 si 3 din Legea 188/1999 mentioneaza expres si limitativ situatiile in care politia poate beneficia de statut special, respectiv pentru drepturi, indatoriri si incompatibilitati specifice sau cu privire la cariera personalului din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si nicidecum pentru cu privire la reglementarea unor sanctiuni disciplinare, Legea nr. 360/2002 neprevazand alte sanctiuni decat cele reglementate de Legea nr. 188/1999.
Recurentul a mai sustinut ca Ordinul nr. 400/2004, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005 nu au fost publicate in M.O. al Romaniei pana la aceasta data, iar aplicarea lor al contravenii prevederilor art. 10 din Legea nr. 24/2000, care reglementeaza obligatia publicarii actelor normative in M.O., neexistand niciuna dintre cele doua situatii expres prevazute de Legea nr. 182/2002, privind protectia informatiilor clasificate, in care ordinele ministrilor pot intra in vigoare fara a fi publicate in Monitorul Oficial.
Intimatul reclamant S F prin intampinarea depusa la dosar in temeiul art. 308 pct. 2 Cod procedura civila, a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
Dupa administrarea probatoriilor cu inscrisuri, prin decizia nr. 1067 din data de 16 iunie 2010, Curtea de Apel Ploiesti, a respins recursul paratului ca nefondat, pentru urmatoarele considerente.
Prima instanta a retinut corect situatia de fapt, in sensul ca intimatul reclamant S F - agent de politie detasat in cadrul Biroului Public Comunitar a Evidentei Persoanelor Gaesti a fost sanctionat disciplinar prin dispozitia nr. 1188/11.09.2009 cu diminuarea drepturilor salariale cu 10%, pe o perioada de 3 luni, incepand cu data de 01.10.2009.
Asa cum rezulta din cuprinsul acestei dispozitii, sanctiunea s-a aplicat in baza raportului Comisiei de disciplina din cadrul Primariei G, inregistrat sub nr. 8568/4.09.2009, in drept indicandu-se ca temei legal prevederile art. 77 alin. 3 lit. b din Legea nr. 188/1999 , privind statutul functionarilor publici si art. 68 alin. 1 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001.
Dispozitia de sanctionare a fost anulata de Tribunalul Dambovita, deoarece nu s-a respectat procedura speciala de cercetare prealabila a abaterii disciplinare savarsita de intimatul reclamant, in calitate de functionar public cu statut
special, incadrat in Ministerul Administratiei si Internelor, asa cum prevede expres Ordinul MAI nr. 400/2004 modificat prin Ordinul nr. 588/2005 MAI.
Potrivit art. 5 pct. 1 din Legea nr. 188/1999, functionarii publici care isi desfasoara activitatea in cadrul serviciilor publice enumerate in acest text pot beneficia de statut special, intre acestia fiind nominalizati cei incadrati la Politie sau alte structuri din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative ( in prezent M.A.I.)- lit. c din textul mentionat.
Sustinerile recurentei cum ca prin statute speciale, cum este cel reglementat de Legea politistilor nr. 360/2002, nu pot fi prevazute sanctiuni disciplinare, sunt nefondate deoarece, conform aliniatului 3 al art. 5 din Legea nr. 188/1999, in cazul statutelor speciale aplicabile serviciilor diplomatice si consulare, precum si politistilor si altor structuri ale Ministerului Internelor si Reformei Administrative, dispozitiile speciale pot reglementa prevederi si cu privire la cariera, or aplicarea unei sanctiuni disciplinare, care afecteaza drepturile salariale, dar si cele privind promovarea unui functionar public cu statut special, tin de cariera acestuia.
Prin urmare, in mod corect a concluzionat prima instanta ca potrivit acestui text, precum si principiului general privind prioritatea aplicarii dispozitiilor derogatorii ale unei legi speciale, in raport cu legea generala ,, specialia generalibus derogant ", in speta erau aplicabile dispozitiile Ordinului nr. 400/2004 modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005.
Potrivit art. 21 alin. 4 din acest Ordin, cercetarea prealabila a politistilor detasati la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se efectueaza de catre ofiterii desemnati prin dispozitia directorului general al Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
In raport cu aceste dispozitii legale aplicabile cauzei, Comisia de disciplina care a cercetat abaterea disciplinara pretins savarsita de intimatul reclamant a fost nelegal constituita din reprezentanti ai Primariei Gaesti, astfel ca raportul de cercetare intocmit de o comisie necompetenta nu poate justifica legal constatarea si sanctionarea unei abateri disciplinare.
Critica recurentului privind imprejurarea ca Ordinele MAI nr. 400/2004 si nr. 588/2005 nu au fost publicate in Monitorul Oficial nu poate conduce la o alta concluzie, din moment ce prin dispozitiile art. 59 (2) din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului s-a stipulat expres ca procedura cercetarii prealabile a abaterilor savarsite de politisti se reglementeaza prin Ordin al Ministrului Administratiei si Internelor, astfel ca recurentul reclamant trebuia sa sesizeze aceasta institutie pentru declansarea procedurii legale de cercetare a abaterii disciplinare savarsita de intimat.
La aceasta concluzie se ajunge si prin interpretarea dispozitiilor generale, prevazute in Codul Muncii cu privire la detasare, care este definita in art. 45 ca fiind actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia din urma.
Literatura de specialitate a consacrat de-a lungul timpului principii general valabile in cazul persoanelor detasate, detasarea reprezentand o cesiune temporara a contractului individual de munca, cu clauza retrocesiunii.
Astfel, s-a stabilit ca pe perioada detasarii, salariatul este subordonat angajatorului cesionar (in speta M.A.I.) care exercita puterea disciplinara, pentru aplicarea sanctiunilor disciplinare fiind necesar acordul angajatorului cedent, acesta fiind singurul in masura sa dispuna concedierea - Sanda Ghimpu , Alexandru Ticlea - Dreptul Muncii - Editia a II-a revazuta si adaugita , Editura All Beck - 2001 - pag. 319-322; Alexandru Atanasiu, Magda Volonciu, Luminita Dima, Oana Cazan - Codul Muncii - Comentariu pe articole - Vol.I - art. 1 -107, Editura C.H.Beck Bucuresti - 2007 pag. 236.
Prin urmare, in cazul detasarii salariatilor, aplicarea unei sanctiuni disciplinare nu se poate face decat cu consimtamantul unitatii/institutiei angajatoare, insa, cu atat mai mult in cazul unor salariati cu statut special, incadrati ca atare intr-o functie publica, sunt aplicabile prevederile speciale din legile care reglementeaza statutul acestor categorii de personal.
Constatand ca in mod corect prima instanta a procedat la anularea dispozitiei de sanctionare a intimatului nr. 1188/2009 emisa de Primaria Orasului Gaesti cu incalcarea prevederilor art. 59(2) din Legea nr. 360/2002 si a Ordinului MAI nr. 400/2004 modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005 - art. 21 alin. 4, cercetarea disciplinara a abaterii savarsita de intimat - politist incadrat in cadrul M.A.I. , detasat pe o perioada limitata in cadrul Biroului Public Comunitar de Evidenta Persoanelor din Primaria G- fiind facuta de o Comisie de disciplina necompetenta, Curtea a respins recursul paratului, ca nefondat, in temeiul disp.art. 312 alin. 1 Cod procedura civila.
- Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului;
- Ordinul M.A.I. nr. 400/2004, privind regimul disciplinar al personalului din MAI, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005 In cazul politistilor detasati ca functionari publici cu statut special cercetarea disciplinara se efectueaza potrivit prevederilor legii speciale - Legea 360/2002 privind Statutul politistului si Ordinului M.A.I. nr. 400/2004, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005, neaplicandu-se dispozitiile generale din legea functionarilor publici nr. 188/1999.
Decizia nr. 1067 din data de 16 iunie 2010 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti- Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal
Prin sentinta nr. 364 din 22 martie 2010 Tribunalul Dambovita a admis in parte cererea reclamantului S F si in intregime cererea Institutiei Prefectului Judetului Dambovita, in contradictoriu cu paratul Primarul orasului G, a anulat dispozitia nr. 1188/11.09.2009 emisa de Primarul orasului G, a respins actiunea reclamantului S F fata de Viceprimarul orasului G, pentru lipsa calitatii procesuale pasive.
Pentru a pronunta aceasta solutie, tribunalul a constatat ca reclamantul are calitatea de functionar public cu statut special - in cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor, detasat la Primaria orasului G, functie publica ce atrage procedura speciala de cercetare prealabila a abaterii disciplinare aprobata prin art. 59 alin. 2 din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului.
Potrivit acestui text de lege, procedura cercetarii prealabile se reglementeaza prin ordin al ministrului internelor si reformei administrative respectiv prin Ordinul MAI nr. 400/2004 privind regimul disciplinar al personalului din MAI, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005.
A retinut prima instanta ca art. 21 alin. 4 al acestui ordin stipuleaza ca cercetarea prealabila a politistilor detasati la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se efectueaza de catre ofiterii desemnati prin dispozitia directorului general al Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
S-a concluzionat ca paratul a emis dispozitia atacata in temeiul raportului intocmit de o comisie de disciplina ce nu avea competenta de a efectua cercetarea prealabila asupra persoanelor cu statut special - de politist - imprejurare de natura sa atraga nulitatea actului de sanctionare, cu incalcarea prevederilor legale mentionate anterior, motiv pentru care s-au admis cererile conexate si s-a dispus anularea dispozitiei atacate.
Impotriva sentintei a declarat recurs Primarul Orasului G.
Recurentul a criticat solutia pentru nelegalitate si netemeinicie aratand ca intimatul S F a fost detasat in cadrul Primariei G in temeiul O.G. nr. 84/2001, privind infiintarea, organizarea si functionarea Serviciilor Publice Comunitare de Evidenta a Persoanelor, aprobata prin Legea nr. 372/2002, fiind incadrat in functia de referent, conform Legii nr. 188/1999, privind Statutul functionarilor publici.
Recurentul a aratat ca in aceste conditii nu puteau fi aplicate prevederile Legii nr. 360/2002, invocate de intimati, intrucat art. 5 alin. 2 si 3 din Legea 188/1999 mentioneaza expres si limitativ situatiile in care politia poate beneficia de statut special, respectiv pentru drepturi, indatoriri si incompatibilitati specifice sau cu privire la cariera personalului din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si nicidecum pentru cu privire la reglementarea unor sanctiuni disciplinare, Legea nr. 360/2002 neprevazand alte sanctiuni decat cele reglementate de Legea nr. 188/1999.
Recurentul a mai sustinut ca Ordinul nr. 400/2004, modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005 nu au fost publicate in M.O. al Romaniei pana la aceasta data, iar aplicarea lor al contravenii prevederilor art. 10 din Legea nr. 24/2000, care reglementeaza obligatia publicarii actelor normative in M.O., neexistand niciuna dintre cele doua situatii expres prevazute de Legea nr. 182/2002, privind protectia informatiilor clasificate, in care ordinele ministrilor pot intra in vigoare fara a fi publicate in Monitorul Oficial.
Intimatul reclamant S F prin intampinarea depusa la dosar in temeiul art. 308 pct. 2 Cod procedura civila, a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
Dupa administrarea probatoriilor cu inscrisuri, prin decizia nr. 1067 din data de 16 iunie 2010, Curtea de Apel Ploiesti, a respins recursul paratului ca nefondat, pentru urmatoarele considerente.
Prima instanta a retinut corect situatia de fapt, in sensul ca intimatul reclamant S F - agent de politie detasat in cadrul Biroului Public Comunitar a Evidentei Persoanelor Gaesti a fost sanctionat disciplinar prin dispozitia nr. 1188/11.09.2009 cu diminuarea drepturilor salariale cu 10%, pe o perioada de 3 luni, incepand cu data de 01.10.2009.
Asa cum rezulta din cuprinsul acestei dispozitii, sanctiunea s-a aplicat in baza raportului Comisiei de disciplina din cadrul Primariei G, inregistrat sub nr. 8568/4.09.2009, in drept indicandu-se ca temei legal prevederile art. 77 alin. 3 lit. b din Legea nr. 188/1999 , privind statutul functionarilor publici si art. 68 alin. 1 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001.
Dispozitia de sanctionare a fost anulata de Tribunalul Dambovita, deoarece nu s-a respectat procedura speciala de cercetare prealabila a abaterii disciplinare savarsita de intimatul reclamant, in calitate de functionar public cu statut
special, incadrat in Ministerul Administratiei si Internelor, asa cum prevede expres Ordinul MAI nr. 400/2004 modificat prin Ordinul nr. 588/2005 MAI.
Potrivit art. 5 pct. 1 din Legea nr. 188/1999, functionarii publici care isi desfasoara activitatea in cadrul serviciilor publice enumerate in acest text pot beneficia de statut special, intre acestia fiind nominalizati cei incadrati la Politie sau alte structuri din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative ( in prezent M.A.I.)- lit. c din textul mentionat.
Sustinerile recurentei cum ca prin statute speciale, cum este cel reglementat de Legea politistilor nr. 360/2002, nu pot fi prevazute sanctiuni disciplinare, sunt nefondate deoarece, conform aliniatului 3 al art. 5 din Legea nr. 188/1999, in cazul statutelor speciale aplicabile serviciilor diplomatice si consulare, precum si politistilor si altor structuri ale Ministerului Internelor si Reformei Administrative, dispozitiile speciale pot reglementa prevederi si cu privire la cariera, or aplicarea unei sanctiuni disciplinare, care afecteaza drepturile salariale, dar si cele privind promovarea unui functionar public cu statut special, tin de cariera acestuia.
Prin urmare, in mod corect a concluzionat prima instanta ca potrivit acestui text, precum si principiului general privind prioritatea aplicarii dispozitiilor derogatorii ale unei legi speciale, in raport cu legea generala ,, specialia generalibus derogant ", in speta erau aplicabile dispozitiile Ordinului nr. 400/2004 modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005.
Potrivit art. 21 alin. 4 din acest Ordin, cercetarea prealabila a politistilor detasati la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se efectueaza de catre ofiterii desemnati prin dispozitia directorului general al Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
In raport cu aceste dispozitii legale aplicabile cauzei, Comisia de disciplina care a cercetat abaterea disciplinara pretins savarsita de intimatul reclamant a fost nelegal constituita din reprezentanti ai Primariei Gaesti, astfel ca raportul de cercetare intocmit de o comisie necompetenta nu poate justifica legal constatarea si sanctionarea unei abateri disciplinare.
Critica recurentului privind imprejurarea ca Ordinele MAI nr. 400/2004 si nr. 588/2005 nu au fost publicate in Monitorul Oficial nu poate conduce la o alta concluzie, din moment ce prin dispozitiile art. 59 (2) din Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului s-a stipulat expres ca procedura cercetarii prealabile a abaterilor savarsite de politisti se reglementeaza prin Ordin al Ministrului Administratiei si Internelor, astfel ca recurentul reclamant trebuia sa sesizeze aceasta institutie pentru declansarea procedurii legale de cercetare a abaterii disciplinare savarsita de intimat.
La aceasta concluzie se ajunge si prin interpretarea dispozitiilor generale, prevazute in Codul Muncii cu privire la detasare, care este definita in art. 45 ca fiind actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia din urma.
Literatura de specialitate a consacrat de-a lungul timpului principii general valabile in cazul persoanelor detasate, detasarea reprezentand o cesiune temporara a contractului individual de munca, cu clauza retrocesiunii.
Astfel, s-a stabilit ca pe perioada detasarii, salariatul este subordonat angajatorului cesionar (in speta M.A.I.) care exercita puterea disciplinara, pentru aplicarea sanctiunilor disciplinare fiind necesar acordul angajatorului cedent, acesta fiind singurul in masura sa dispuna concedierea - Sanda Ghimpu , Alexandru Ticlea - Dreptul Muncii - Editia a II-a revazuta si adaugita , Editura All Beck - 2001 - pag. 319-322; Alexandru Atanasiu, Magda Volonciu, Luminita Dima, Oana Cazan - Codul Muncii - Comentariu pe articole - Vol.I - art. 1 -107, Editura C.H.Beck Bucuresti - 2007 pag. 236.
Prin urmare, in cazul detasarii salariatilor, aplicarea unei sanctiuni disciplinare nu se poate face decat cu consimtamantul unitatii/institutiei angajatoare, insa, cu atat mai mult in cazul unor salariati cu statut special, incadrati ca atare intr-o functie publica, sunt aplicabile prevederile speciale din legile care reglementeaza statutul acestor categorii de personal.
Constatand ca in mod corect prima instanta a procedat la anularea dispozitiei de sanctionare a intimatului nr. 1188/2009 emisa de Primaria Orasului Gaesti cu incalcarea prevederilor art. 59(2) din Legea nr. 360/2002 si a Ordinului MAI nr. 400/2004 modificat prin Ordinul MAI nr. 588/2005 - art. 21 alin. 4, cercetarea disciplinara a abaterii savarsita de intimat - politist incadrat in cadrul M.A.I. , detasat pe o perioada limitata in cadrul Biroului Public Comunitar de Evidenta Persoanelor din Primaria G- fiind facuta de o Comisie de disciplina necompetenta, Curtea a respins recursul paratului, ca nefondat, in temeiul disp.art. 312 alin. 1 Cod procedura civila.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Delegatii, Detasari
Delegare. Drepturi recunoscute magistratilor prin legea speciala. - Decizie nr. 1840 din data de 07.11.2013Delagatii, detasari - Sentinta civila nr. 1830 din data de 15.04.2014
Delegarea salariatului. Continutul deciziei de delegare - Decizie nr. 1778 din data de 18.11.2009
Dreptul politistului care functioneaza in cadrul I.P.J. de a primi sporul salarial prevazut pentru politistii care functioneaza in cadrul D.N.A. - Decizie nr. 360 din data de 20.02.2008
Delegarea salariatilor in perioada de preaviz prevazuta de art. 79(4) din Codul muncii. Nelegalitatea deciziei angajatorului - Decizie nr. 142 din data de 20.02.2007
Contestare decizie de delegare. Interes. - Decizie nr. 767/A din data de 09.12.2014
Prescriptia dreptului la actiune. Obligatia instantei de a stabili natura juridica a actiunii in raport de obiectul acesteia pentru a verifica caracterul sau prescriptibil sau imprescriptibil - Decizie nr. 1884 din data de 02.12.2010
Contestatie cu privire la masura asiguratorie luata in cursul urmaririi penale de catre procuror. Sechestru asigurator cu privire la un imobil. Natura juridica. - Decizie nr. 807 din data de 16.08.2010
Plata salariilor compensatorii, conform art.78 din CCMUN, la desfacerea contractului de munca pentru motive ce nu tin de persoana salariatului. - Decizie nr. 1651 din data de 14.09.2011
Inadmisibilitatea cererii de sistare a popririi instituite asupra pensiei pe calea ordonantei presedintiale. - Decizie nr. 1607 din data de 07.09.2011
Modificarea, ca efect al pronuntarii unei hotarari judecatoresti, a bazei de calcul avuta in vedere la stabilirea pensiei de serviciu a magistratului.Consecinte. - Decizie nr. 1781 din data de 27.09.2011
Compensarea creantelor reciproce dintre parti in cazul in care una dintre creante rezulta dintr-un titlu executoriu privind plata unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar pentru care s-a amanat si esalonat plata conform OUG nr.71/2... - Decizie nr. 1759 din data de 26.09.2011
Actiune pentru plata salariului nulitate partiala a contractului individual de munca - Decizie nr. 1703 din data de 20.09.2011
Pregatire profesionala medic rezident Despagubiri datorate angajatorului pentru nerespectarea obligatiei asumate prin actul aditional - Decizie nr. 1683 din data de 20.09.2011
Sporuri salariale - sporul pentru conditii periculoase sau vatamatoare art. 5 alin. 2 din Legea 330/2009 - Decizie nr. 1670 din data de 15.09.2011
Profesor universitar. Activitati didactice de predare si seminarizare in regim de cumul aferente unui post didactic de profesor universitar vacant, desfasurate in cadrul unei universitati particulare de invatamant superior, autonoma din punct de vede... - Decizie nr. 1782 din data de 27.09.2011
Greva. Conditiile de declarare a grevei. Nerespectarea dispozitiilor art.183, alin.1 si 3 din Legea nr.62/2011. Incetarea grevei ca ilegala. - Decizie nr. 1583 din data de 02.08.2011
Principiul disponibilitatii procesului civil - Decizie nr. 1836 din data de 30.09.2011
Inadmisibilitatea reaprecierii probelor in cadrul contestatiei in anulare - Decizie nr. 1575 din data de 06.07.2011
Mentinerea masurii plasamentului minorului Interesul superior al copilului - Decizie nr. 561 din data de 06.09.2011