InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Suceava

Sesizarea Curtii de Justitie a Uniunii Europene

(Hotarare nr. 4415 din data de 08.11.2010 pronuntata de Tribunalul Suceava)

Domeniu Suspendare a judecatii | Dosare Tribunalul Suceava | Jurisprudenta Tribunalul Suceava

Tribunalul Suceava in temeiul art. 267 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene  ( TFUE) solicita

CURTII DE JUSTITIE A UNIUNII  EUROPENE

a se raspunde la urmatoarele intrebari preliminare privind interpretarea art.110 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene ( ex-art.90 din Tratatul privind Infiintare a Comunitatii Europene -TCE); o decizie in acest sens este utila solutionarii cauzei interne ce face obiectul dosarului 2957/86/2010 aflat pe rolul Tribunalului Suceava. 1. Articolul 110 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene  ( ex- art. 90 din Tratatul privind Infiintarea Comunitatii Europene) primul paragraf,  in temeiul caruia niciun stat membru nu aplica direct sau indirect produselor altor state membre  impozite interne de orice natura mai mari decat cele ce se aplica direct sau indirect produselor nationale similare, trebuie interpretat in sensul ca interzice unui stat membru instituirea unei taxe prezentand caracteristicile taxei de poluare reglementate prin Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 cu modificarile si completarile ulterioare, taxa impusa cu ocazia primei inmatriculari in Romania a autoturismelor de ocazie importate si care anterior au fost  inmatriculate in alte state membre in conditiile in care autoturismele de ocazie inmatriculate in Romania nu sunt supuse unei asemenea taxe in cazul in care fac obiectul unor tranzactii si sunt reinmatriculate? 2. Articolul 110 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene ( ex- art. 90 din Tratatul privind Infiintarea Comunitatii Europene)) al doilea paragraf , al carui scop este eliminarea elementelor de natura sa protejeze piata nationala si sa incalce principiile concurentiale, interzice instituirea unei taxe de poluare pentru autoturisme, taxa care este  impusa cu ocazia primei inmatriculari in Romania a autoturismelor de ocazie importate si care anterior au fost  inmatriculate in alte state membre, retinandu-se ca prin Ordonanta de Urgenta  nr. 218/2008 sunt exceptate de la obligatia de plata a taxei de poluare " autovehiculele M1 cu norma  de poluare Euro a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2000 mc, precum si toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre  ale Uniunii Europene in perioada 15 decembrie 2008 -  31 decembrie 2009 inclusiv" respectiv categoria de autoturisme care corespunde caracteristicilor tehnice ale autoturismelor produse in Romania favorizandu-se astfel sectorul national de productie de autoturisme? Obiectul litigiului. Fapte relevante.

1. La data de 15.03.2010 pe rolul Tribunalului Suceava - Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscala, ca instanta de fond, a fost inregistrata cererea formulata in prima instanta de reclamanta S. A. E., acesta solicitand obligarea paratelor DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE SUCEAVA -ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE SUCEAVA si ADMINISTRATIA FONDULUI PENTRU MEDIU sa ii restituie suma de 2384 lei achitata de ea ca si taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, actualizata  cu dobanda legala in materie fiscala calculata conform art. 124 alin. 2 si art. 120 alin 7 din codul de procedura fiscala, de la data incasarii si pana la data restituirii efective.
2. Se motiveaza in cererea de chemare in judecata ca In cursul anului 2008 reclamanta si-a cumparat un autovehicul second- hand din Germania, marca BMW 346L, fabricat in anul 1999, iar pentru a-l inmatricula in Romania a fost obligat la plata unei taxe de poluare in cuantum de 2.384 lei, conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr. 50/2008  privind instituirea unei taxe de  poluare pentru autovehicule. Reclamanta considera ca  aceasta taxa este discriminatorie si contrara legislatiei comunitare incalcandu-se art. 90 paragraful 1 din Tratatul privind Infiintarea Comunitatii Europene ( actualul art. 110 paragraful 1 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene).
3.S-au atasat la dosarul cauzei: "contractul de vanzare-cumparare pentru un vehicul folosit" in limba romana, contract de vanzare -cumparare in limba germana si tradus in limba romana "cartea de identitate" a autoturismului in limba germana si tradus in limba romana, "certificatul de autenticitate" intocmit de Registrul  Auto Roman, "cartea de identitate a vehiculului" eliberata de Inspectoratul de Politie D.R.P.C.I.V. Suceava, " decizia de calcul al taxei de poluare pentru autovehicule"  intocmita de parata Administratia Finantelor Publice Suceava, " notificarea" adresata de reclamanta Directiei Generale a Finantelor Publice Suceava - Administratia Finantelor Publice Suceava, raspunsul la aceasta notificare.
4. Asupra situatiei de fapt, Tribunalul retine ca numitul C.P., la data de 06.08.2010, a achizitionat un autoturism din Germania pe care, la data de 13.08.2010, fara a-l inmatricula in Romania, l-a revandut reclamantei S. A. E.. Aceasta pentru a-l inmatricula in Romania a fost nevoita sa achite o taxa de poluare in cuantum de 2.384 lei, taxa calculata de autoritatea fiscala competenta, in speta Administratia Finantelor Publice Suceava, si incasata  intr-un cont distinct deschis la unitatile Trezoreriei Statului pe numele Administratiei Fondului pentru Mediu. Reclamanta a inmatriculat autoturismul la data de 10.09.2008, taxa de poluare fiind  calculata conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr. 50/2008, in forma initiala. Tribunalul retine ca trebuie analizata taxa de poluare contestata de reclamanta in conformitate cu principiile legislatiei comunitare.

Reproducerea dispozitiilor nationale susceptibile a fi aplicabile
si identificarea jurisprudentei  relevante in speta supusa judecatii

5.Legea nationala aplicabila in cauza este Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 327 din  la data de 25 aprilie 2008 si  intrata in vigoare la data de 1 iulie 2008.
6. Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 a abrogat art. 214¹ - 214³ din  Codul fiscal, referitoare la taxa de prima inmatriculare.
7. Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 a fost modificata pentru prima data  prin Ordonanta de Urgenta nr. 208/2008 pentru stabilirea unor masuri privind taxa de poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 825 din 8 decembrie 2008 si care a intrat in vigoare la data de 8 decembrie 2008.
8. Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 a fost modificata din nou prin Ordonanta de Urgenta nr. 218/2008 privind modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 50/2008, care a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 836 din data de 11 decembrie si a intrat in vigoare la aceeasi data. Prin Ordonanta de Urgenta nr. 218/2008 a fost abrogat Ordonanta de Urgenta nr. 208/2008.
9. Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 a fost modificata a treia oara prin Ordonanta de Urgenta nr. 7/2009 publicata si intrata in vigoare la data de 19 februarie 2009.
10. Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 a fost modificata a patra oara prin art. 35 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor - cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, publicata in Monitorul Oficial, partea I, nr. 761 din 9 noiembrie si intrata in  vigoare la data de 12 noiembrie 2009.
11. Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 a fost din nou modificata - a cincia oara - prin Ordonanta de Urgenta nr. 117/2009  pentru aplicarea unor masuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 926 din 30 decembrie 2009,
pentru punerea de acord a Ordonantei de Urgenta nr. 218/2008 privind modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule cu prevederile art. 110 din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene, intrat in vigoare in decembrie 2009 (Tratatul de la Lisabona).
Redam mai jos continutul  dispozitiile legale relevante:  Ordonanta de Urgenta nr. 50/2008 -Preambul
" In scopul asigurarii protectiei mediului prin realizarea unor programe si proiecte pentru imbunatatirea calitatii aerului si pentru incadrarea in valorile limita prevazute de legislatia comunitara in acest domeniu,
    tinand cont de necesitatea adoptarii de masuri pentru a asigura respectarea normelor de drept comunitar aplicabile, inclusiv a jurisprudentei Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene,"

ART. 4 din Ordonanta de Urgenta nr.50/2008, forma initiala
   "  Obligatia de plata a taxei intervine:
    a) cu ocazia primei inmatriculari a unui autovehicul in Romania;
    b) la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri dintre cele la care se face referire la art. 3 si 9."

ART. 5 din Ordonanta de Urgenta nr.50/2008, forma initiala
"(1) Taxa se calculeaza de autoritatea fiscala competenta.
:
:
          (4) Taxa se plateste de catre contribuabil intr-un cont distinct deschis la unitatile Trezoreriei Statului pe numele Administratiei Fondului pentru Mediu."

ART. 6 din Ordonanta de Urgenta nr.50/2008, forma initiala
" (1) Suma de plata reprezentand taxa se calculeaza pe baza elementelor prevazute in anexele nr. 1 - 4, dupa cum urmeaza:
    a) pentru autovehiculele din categoria M1, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6:
    1. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) si a taxei specifice exprimate in euro/1 gram CO2, prevazute in anexa nr. 1, si a normei de poluare si a taxei specifice exprimate in euro/1 cmc, prevazute in anexa nr. 2, si a cotei de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4, dupa formula:

    Suma de plata = [(A x B x 30) + (C x D x 70)] x (100 - E),
                              ---            ---    ---------
                              100            100       100

    unde:
    A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km;
    B = taxa specifica, exprimata in euro/1 gram CO2, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 1;
    C = cilindree (capacitatea cilindrica);
    D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 2;
    E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4;

    2. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5 sau Euro 6, taxa se va determina pe baza formulei prevazute la pct. 1, odata cu intrarea in vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor;
    b) pentru autovehiculele din categoria M1, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, dupa formula:

    Suma de plata = C x D x (100 - E),
                            ---------
                               100

    unde:
    C = cilindree (capacitatea cilindrica);
    D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 2;
    E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4;

    c) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoria M1 cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 pentru care legislatia comunitara nu prevede masurarea emisiilor de CO2;
    d) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoria N1;
    e) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N2 si N3, pentru care taxa specifica pe cilindree este prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 3.
    (2) Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO2, la care se face referire la alin. (1), sunt cele mentionate de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in cartea de identitate a vehiculului, in conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. Pentru autovehiculele care nu au fost omologate in conformitate cu legislatia comunitara, aceste elemente se determina pe baza masuratorilor realizate de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", la cererea si pe cheltuiala contribuabilului.
    (3) Cota fixa de reducere prevazuta in anexa nr. 4 este stabilita in functie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnica si nivelul de dotare al autovehiculului. Cu ocazia calculului taxei vor fi acordate reduceri suplimentare fata de cota fixa, in functie de abaterile de la situatia standard a elementelor care au stat la baza stabilirii cotei fixe, in conditiile prevazute in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
    (4) Vechimea autovehiculului rulat se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia.
    (5) Atunci cand persoana care solicita inmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei inmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de pana la o luna.

ANEXA 1 din Ordonanta de Urgenta nr.50/2008, forma initiala

         Nivelul taxei specifice in functie de emisia de dioxid de carbon

 ____________________________________________________________________________
| Norma de poluare*1) sau | Emisia de dioxid de carbon | Nivelul taxei       |
| tipul autovehiculului   |     - grame CO2/km -       | specifice           |
| din categoria M_1       |                            | - euro/1 gram CO2 - |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|            1            |               2            |           3         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
| Hibride, electrice      |               -            |           0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
| Euro 5 si Euro 6        |               -            |           0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
| Euro 4, Euro 3          |             </= 120        |           0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|                         |           121 - 150        |         1,0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|                         |           151 - 180        |         2,0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|                         |           181 - 210        |         4,0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|                         |           211 - 240        |         8,0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|                         |           241 - 270        |        12,0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
|                         |             >/= 271        |        16,0         |
|_________________________|____________________________|_____________________|
    *1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
    - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
    - directivele 98/69/CE si 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4.

    ANEXA 2

       Nivelul taxei specifice in functie de norma de poluare  ___________________________________________________________________
| Norma de poluare*1) sau |      Cilindree         | Nivelul taxei  |
| tipul autovehiculului   | Capacitatea cilindrica | specifice      |
| din categoriile         |       - cmc -          | - euro/1 cmc - |
| M_1 si N_1              |                        |                |
|_________________________|________________________|________________|
|            1            |           2            |       3        |
|_________________________|________________________|________________|
| Hibride, electrice      |                        |       0        |
|_________________________|________________________|________________|
| Euro 5 si Euro 6        |                        |           *2)  |
|_________________________|________________________|________________|
| Euro 4                  |          </= 1400      |       0,40     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1401 - 1600      |       0,60     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1601 - 2000      |       0,80     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2001 - 2500      |       1,20     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2501 - 3000      |       1,60     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |            > 3000       |       2,00     |
|_________________________|________________________|________________|
| Euro 3                  |          </= 1400      |       1,30     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1401 - 1600      |       2,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1601 - 2000      |       2,60     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2001 - 2500      |       3,80     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2501 - 3000      |       5,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |            > 3000      |       6,00     |
|_________________________|________________________|________________|
| Euro 2                  |          </= 1400      |       3,40     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1401 - 1600      |       5,20     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1601 - 2000      |       6,60     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2001 - 2500      |      10,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2501 - 3000      |      14,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |            > 3000      |      16,00     |
|_________________________|________________________|________________|
| Euro 1                  |          </= 1400      |       7,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1401 - 1600      |      11,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1601 - 2000      |      14,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2001 - 2500      |      20,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2501 - 3000      |      28,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |            > 3000      |      32,00     |
|_________________________|________________________|________________|
| Non-Euro                |          </= 1400      |      21,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1401 - 1600      |      33,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       1601 - 2000      |      42,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2001 - 2500      |      60,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |       2501 - 3000      |      84,00     |
|_________________________|________________________|________________|
|                         |            > 3000      |      96,00     |
|_________________________|________________________|________________|
    *1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
    - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
    - Directiva 98/69/CE si Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4;
    - directivele 94/12/CE si 96/69/CE pentru Euro 2;
    - directivele 91/441/CEE si 93/59/CEE pentru Euro 1.
    *2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina si se va datora incepand cu intrarea in vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor.

    ANEXA 3

    Nivelul taxei specifice pentru autovehiculele din categoriile N2, N3, M2 si M3

 _____________________________________________________________
|Norma de poluare a autovehiculului*1)|Nivelul taxei specifice|
|                                     |    - euro/1 cmc -     |
|_____________________________________|_______________________|
|                 1                   |           2           |
|_____________________________________|_______________________|
| Euro V*2)                           |           0,03        |
|_____________________________________|_______________________|
| Euro IV                             |           0,1         |
|_____________________________________|_______________________|
| Euro III                            |           0,3         |
|_____________________________________|_______________________|
| Euro II                             |           1           |
|_____________________________________|_______________________|
| Euro I                              |           3           |
|_____________________________________|_______________________|
| Non-Euro                            |           9           |
|_____________________________________|_______________________|
    *1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
    - directivele 1999/96/CE si 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
    - directivele 91/542/CEE si 96/1/CE pentru Euro II;
    - Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
    *2) Acest regim se aplica cu conditia de a nu se depasi limita costurilor aditionale aferente normei de poluare Euro V si pana cand aceasta norma va deveni obligatorie potrivit Directivei 2005/55/CE.

    ANEXA 4

    Grila privind cotele de reducere a taxei

 _______________________________________________
|  Vechimea autovehiculului  | Cota de reducere |
|                            |       - % -      |
|____________________________|__________________|
|             1              |         2        |
|____________________________|__________________|
| nou                        |         0        |
|____________________________|__________________|
| </= 1 luna                 |         3        |
|____________________________|__________________|
| > 1 luna - 3 luni inclusiv |         5        |
|____________________________|__________________|
| > 3 luni - 6 luni inclusiv |         8        |
|____________________________|__________________|
| > 6 luni - 9 luni inclusiv |        10        |
|____________________________|__________________|
| > 9 luni - 1 an inclusiv   |        13        |
|____________________________|__________________|
| > 1 an - 2 ani inclusiv    |        21        |
|____________________________|__________________|
| > 2 ani - 3 ani inclusiv   |        28        |
|____________________________|__________________|
| > 3 ani - 4 ani inclusiv   |        33        |
|____________________________|__________________|
| > 4 ani - 5 ani inclusiv   |        38        |
|____________________________|__________________|
| > 5 ani - 6 ani inclusiv   |        43        |
|____________________________|__________________|
| > 6 ani - 7 ani inclusiv   |        49        |
|____________________________|__________________|
| > 7 ani - 8 ani inclusiv   |        55        |
|____________________________|__________________|
| > 8 ani - 9 ani inclusiv   |        61        |
|____________________________|__________________|
| > 9 ani - 10 ani inclusiv  |        66        |
|____________________________|__________________|
| > 10 ani - 11 ani inclusiv |        73        |
|____________________________|__________________|
| > 11 ani - 12 ani inclusiv |        79        |
|____________________________|__________________|
| > 12 ani - 13 ani inclusiv |        84        |
|____________________________|__________________|
| > 13 ani - 14 ani inclusiv |        89        |
|____________________________|__________________|
| peste 14 ani               |        90        |
|____________________________|__________________| ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 208 din  4 decembrie 2008
pentru stabilirea unor masuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule Preambul (_) Guvernul Romaniei se preocupa de luarea masurilor care sa asigure pastrarea locurilor de munca in economia romaneasca, iar la un loc de munca in industria constructoare sunt patru locuri de munca in industria furnizoare,
ART. I
    Anexele nr. 1, 2 si 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 si 3 la prezenta ordonanta de urgenta.
    ART. II
    Autovehiculele a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cm^3 si care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene incepand cu data de 15 decembrie 2008 se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pentru autovehicule, stabilita potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008.
    ART. III
    Prevederile art. II se aplica pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv. ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008)

    Nivelul taxei specifice in functie de emisia de dioxid de carbon

 ______________________________________________________________________________
| Norma de poluare*1) sau | Emisia de dioxid de carbon| Nivelul taxei specifice|
| tipul autovehiculului   |      - grame CO2/km -     |   - euro/1 gram CO2 -  |
| din categoria M1        |                           |                        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|           1             |             2             |             3          |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Hibride, electrice      |             -             |             0          |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 5 si Euro 6        |             -             |             0          |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 4, Euro 3          |          </= 120          |             0          |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |         121 - 150         |            1,5         |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |         151 - 180         |            3,0         |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |         181 - 210         |            6,0         |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |         211 - 240         |           12,0         |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |         241 - 270         |           18,0         |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |          >/= 271          |           24,0         |
|_________________________|___________________________|________________________|
    *1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
    - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
    - directivele 98/69/CE si 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4.

    ANEXA 2
    Anexa nr. 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008

    Nivelul taxei specifice in functie de norma de poluare

 ______________________________________________________________________________
| Norma de poluare*1) sau |         Cilindree         | Nivelul taxei specifice|
| tipul autovehiculului   |   Capacitatea cilindrica  |     - euro/1 cmc -     |
| din categoriile M1 si N1|          - cmc -          |                        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|           1             |             2             |             3          |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Hibride, electrice      |                           |             0          |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 5 si Euro 6        |                           |             -*2)       |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 4                  |           </= 1.400       |            0,60        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.401 - 1.600       |            0,90        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.601 - 2.000       |            1,20        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.001 - 2.500       |            1,80        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.501 - 3.000       |            2,40        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |             > 3.000       |            3,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 3                  |           </= 1.400       |            1,95        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.401 - 1.600       |            3,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.601 - 2.000       |            3,90        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.001 - 2.500       |            5,70        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.501 - 3.000       |            7,50        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |             > 3.000       |            9,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 2                  |           </= 1.400       |            5,10        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.401 - 1.600       |            7,80        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.601 - 2.000       |            9,90        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.001 - 2.500       |           15,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.501 - 3.000       |           21,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |             > 3.000       |           24,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Euro 1                  |           </= 1.400       |           10,50        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.401 - 1.600       |           16,50        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.601 - 2.000       |           21,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.001 - 2.500       |           30,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.501 - 3.000       |           42,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |             > 3.000       |           48,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
| Non-Euro                |           </= 1.400       |           31,50        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.401 - 1.600       |           49,50        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       1.601 - 2.000       |           63,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.001 - 2.500       |           90,00        |
|_________________________|___________________________|________________________|
|                         |       2.501 - 3.000       |          126,00        |
|_________________________|___________________________|_____
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Suspendare a judecatii

Suspendarea judecarii contestatiei la executare si suspendarea executarii. - Decizie nr. 51/R/ din data de 16.01.2006
Suspendarea judecarii cauzei in temeiul art. 1551 Cod procedura civila. Domeniu de aplicare. - Decizie nr. 26/R din data de 28.01.2014
Divort. Suspendarea judecatii. Conditii. - Decizie nr. 70 din data de 14.06.2010
Suspendarea judecatii in temeiul art. 243 alin.1 pct.5 Cod procedura civila nu se aplica in cazul actiunilor intemeiate pe dispozitiile art. 25 lit.c din Legea nr. 85/2006. - Decizie nr. 226 din data de 21.05.2010
Suspendarea judecatii in temeiul art.244 pct.1 Cod procedura civila atunci cand se invoca un drept de retentie. - Decizie nr. 3 din data de 07.01.2010
Exceptie de neconstitutionalitate. Suspendarea cauzei - Decizie nr. 889 din data de 21.09.2009
Suspendarea judecatii pentru neindeplinirea obligatiilor prevazute de lege. - Decizie nr. 767 din data de 21.06.2010
Suspendare a judecatii. - Decizie nr. 677R din data de 13.09.2016
Suspendarea legala facultativa. - Decizie nr. 7R din data de 11.01.2016
Suspendarea facultativa. - Decizie nr. 1883 din data de 07.11.2013
Tardivitatea depunerii motivelor apelului. Efectele incidentului suspendarii judecatii pentru lipsa partilor asupra momentului primei zile de infatisare in apel. - Decizie nr. 353R din data de 30.09.2010
Perimare. Termenul de la care incepe sa curga perimarea. - Decizie nr. 502 R din data de 26.03.2010
Suspendarea judecatii in baza art.1551 C.proc.civ. Temeinicie. - Decizie nr. 490 R din data de 25.03.2010
Suspendarea judecatii cu titlu de sanctiune civila conform art. 155 1 alin. 1 din C.pr. civ. - Decizie nr. 814 din data de 15.05.2009
Recurs incheiere suspendare art.155 C.P.C.Lipsa interes parat. - Decizie nr. 540 din data de 20.06.2011
Suspendarea judecatii pentru neindeplinirea obligatiilor prevazute de lege. - Decizie nr. 767 din data de 21.06.2010
Recurs incheiere suspendare art.155 C.P.C.Lipsa interes parat. - Decizie nr. 540 din data de 20.06.2011
SUSPENDARE PROVIZORIE- INADMISIBILITATEA EXEXCUTARII SILITE EFECTUATA IN TEMEIUL SI DUPA REGULILE CODULUI DE PROCEDURA FISCALA - OG 92/2003 - Hotarare nr. dosar 2267/324/2008 din data de 04.07.2008
Pretentii civile - perimare - Sentinta civila nr. 318 din data de 22.02.2010
suspendare in temeiul art. 244 C.pr.cv- respinsa - Decizie nr. - din data de 17.10.2008