Revocarea din functia de director al sucursalei, in baza HG nr. 1469/2002 si numirea in functia de director adjunct
(Decizie nr. 1339 din data de 30.09.2008 pronuntata de Curtea de Apel Oradea)Revocarea din functia de director al sucursalei, in baza HG nr. 1469/2002 si numirea in functia de director adjunct. Masura de revocare din functie si numirea intr-o functie inferioara echivaleaza cu retrogradarea pe timp nelimitat a contestatoarei, careia,in mod unilateral. I s-au schimbat atributiile de serviciu si i s-a diminuat salariul, permisa doar in ipoteza savarsirii unei abateri, ca sanctiune disciplinara in conditiile statornicite de art. 265 alin. 1, lit. c din Codul muncii.
Potrivit art. 11 din HG nr. 1469/2002 sucursalele sunt conduse de directori numiti si revocati de adunarea generala a actionarilor la propunerea consiliului de administratie, insa in conditiile prevederilor Legii nr. 31/1990, conform art. 9 pct. 2, iar in speta, pentru ca sa opereze revocarea era necesar ca recurenta contestatoare sa fi ocupat functia de director in temeiul unui contract de mandat incheiat in conditiile Legii nr. 31/1990, or aceasta a beneficiat de un contract de munca nu de un contract de mandat ce sa se poata revoca.
Sursa: decizia civila nr.1339/30.09.2008-R pronuntata
de Curtea de Apel Oradea in dos. nr. 5512/111/2005
Prin sentinta civila nr. 179/LM din 13.02.2008, pronuntata in dosar nr. 5512/111/2007, T. B. a respins actiunea formulata de reclamanta J. C. C. domiciliata in O., str. C. N., nr. 15, bl. PB, sc. A, ap. 14, cod postal 410586, jud. B. in contradictoriu cu parata SC T. B. SI R. A C. DE M. SA cu sediul in B., str. M. V., nr. 47, etaj 8, ap. 15, cod postal 030664, sector 3.
Fara cheltuieli de judecata.
Pentru a pronunta aceasta hotarare, instanta de fond a avut in vedere urmatoarele considerente:
Prin decizia nr. 130 din 29.11.2007 emisa de parata(fila 5 la dosar), reclamanta este revocata din functia de director al S. 1 M. si numita in functia de director adjunct.
La baza emiterii deciziei au stat doua hotarari AGA nr. 18/28.11.2007 referitoare la infiintarea posturilor de director adjunct(fila 8 la dosar) si hotararea nr. 19/29.11.2007 de revocare a tuturor directorilor din functia si numirea in functia de director adjunct de sucursala.
Prin Hotararea nr. 1469 din 2002 s-a infiintat S. C. de T. B. si R. a C. de M. T.B.R.C.M. SA, persoana juridica romana care, conform art. 2 se organizeaza si functioneaza ca societate pe actiuni in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si actul constitutiv prevazut in anexa nr. 1.
La art. 24 se stipuleaza ca prevederile prezentului act constitutiv se completata cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cel,e ale Codului comercial si ale celorlalte reglementari legale in materie.
La art. 10 alin. 4 din actul normativ mai sus mentionat se prevad atributele AGA printre care si cel de numire a directorului general si de revocare.
Conform prevederilor art. V din OUG nr. 82 pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990, prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea
nr. 53/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, contractele de munca ale administratorilor/directorilor incheiate pentru indeplinirea mandatului de administrator/director inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante, inceteaza de drept la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. II din OUG nr. 82/2007 constituie astfel o derogare de la Codul Muncii, ceea ce face ca incetarea contractului de munca sa aiba loc in temeiul OUG si nu in temeiul Codului Muncii.
Fata de aceste considerente, instanta a respins actiunea formulata de reclamanta J. C. C. in contradictoriu cu parata SC T. B. si R. a C. de M.
Instanta a constatat ca nu au fost solicitate cheltuieli de judecata de catre parata.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs J. C. C., solicitand admiterea recursului, modificarea in totalitate a hotararii, admiterea contestatiei asa cum a fost formulata.
In motivarea cererii de recurs sunt invederate urmatoarele:
- din cuprinsul art. 4 alin. 1 din OUG nr. 79/2001 rezulta ca natura raporturilor de munca cu societatea s-a stabilit in temeiul unui contract de munca reglementat de Codul muncii;
- OUG nr. 79/2001 reprezinta o lege speciala in raport cu Legea nr. 31/1990, aplicabila persoanelor juridice printre care se regaseste si intimata, ordonanta aplicandu-se in mod prioritar fata de Legea nr. 31/1990 cu toate modificarile ei ulterioare, inclusiv cele aduse prin OUG nr. 82/2007, in acelasi sens fiind si adresa nr. 2239/10.07.2007 emisa de Ministerul Muncii;
- Recurenta a ocupat postul prin concurs, incheind cu parata un contract de munca;
- prin decizia de revocare din functia de director de sucursala si trecerea in functia de director adjunct i s-a schimbat atat felul muncii cat si salarizarea, ceea ce constituie o modificare a contractului de munca.
Prin intampinare, intimata a solicitat respingerea recursului si pastrarea sentintei cu motivarea ca, in mod just, instanta de fond a interpretat ca nu ne aflam in prezenta unui raport de munca, intrucat contractul de munca al contestatoarei a incetat de drept conform art. V din OUG nr. 82/2006, incepand cu 29.06.2003, normele juridice aplicabile fiind cele ce guverneaza contractul de mandat in acceptiunea Legii nr. 31/1990 cu modificarile si completarile ulterioare.
Examinand sentinta prin prisma motivelor de recurs, precum si din oficiu, instanta a retinut urmatoarele:
Prin Decizia nr. 130 din 29.11.2007 emisa de SC T. B. si R. a C. de M. TBRCM SA s-a dispus ca incepand cu data de 30 noiembrie 2007 recurenta contestatoare este revocata din functia de director al sucursalei 1 Mai si numita in functia de director adjunct de sucursala, cu un salariu de incadrare de 2.975 lei la care se adauga 10% indemnizatia de conducere si 20% spor de vechime.
Este important a se sublinia faptul ca recurenta a ocupat postul de director executiv al Sucursalei 1 Mai in urma concursului la care aceasta a participat, ea fiind angajata pe post incepand cu data de 01.08.2006 ( fila 19 din dosarul de fond).
Este adevarat ca potrivit art. V din OUG nr. 82/2007, contractele de munca ale directorilor incheiate pentru indeplinirea mandatului de director inainte de intrarea in vigoare a acestei ordonante de urgenta au incetat de drept la data intrarii in vigoare a ordonantei, prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, insa in speta nu s-a procedat in conformitate cu textul de lege invocat de intimata parata in apararile formulate la fond. Conform deciziei contestate in instanta, s-a procedat la revocarea recurentei din functia de director si numire a sa in functia de director adjunct, decizia producand consecinta nu numai a modificarii felului muncii insa si a salarizarii, avand loc propriu-zis o retrogradare, permisa doar in ipoteza savarsirii unei abateri, ca sanctiunea disciplinara in conditiile statornicite de art. 264 alin. 1 lit. c din Codul muncii, ceea ce nu este cazul in speta.
In mod eronat, se sustine ca decizia atacata ar fi fost emisa in conditiile OUG nr. 82/2007, in situatia in care, potrivit dispozitiilor acesteia, odata cu incetarea de drept a contractului de munca al directorului, era necesar a se incheia un contract de mandat intre partile litigante, si nicidecum sa se recurga la emiterea unei decizii de revocare din functie cu consecinta impunerii, pe cale unilaterala, recurentei contestatoare a unei functii inferioare.
Intrucat contestatoarea nu este administrator al societatii, acesteia nu-i sunt aplicabile dispozitiile referitoare la mandat ci dispozitiile Codului muncii, avand in vedere decizia de numire in baza actului normativ sus-mentionat, or, modificarea contractului individual de munca se face prin delegare, detasare, trecere temporara sau definitiva in alta munca, in aceeasi unitate, iar trecerea in alta munca avand efect schimbarea felului muncii, se poate realiza numai cu consimtamantul salariatului. In cauza s-a dispus revocarea directorului, ceea ce inseamna ca au fost uzitate dispozitiile dreptului comercial cu referire la mandat si nu dispozitiile Codului muncii, cum normal trebuia sa se procedeze avand in vedere decizia nr. 105 din 24.07.2006 prin care contestatoarea a fost incadrata in functie incepand cu 01.08.2006.Contestatoarea a beneficiat de un contract de munca si nu de un contract de mandat ce sa se poate revoca, cum in mod nelegal a procedat intimata.
Prin decizia ce formeaza obiectul litigiului, unitatea a modificat unilateral contractul de munca al contestatoarei, careia i s-a schimbat functia si i s-a micsorat salariul, ceea ce nu era posibil fara acordul sau, deoarece ambele elemente sunt esentiale si au fost avute in vedere de parti la incheierea contractului. Masura luata echivaleaza cu retrogradarea pe timp nelimitat a contestatoarei, careia, in mod unilateral, i s-au schimbat atributiile de serviciu si i s-a diminuat salariul.
De altfel, in sensul calificarii raporturilor juridice dintre directori si agentii economici ca avand natura unor raporturi de munca, relevante sunt si prevederile OUG nr. 79/2001 care in articolul 4 statueaza ca in cazul agentilor economici la care statul sau o unitate administrativ teritoriala este actionar majoritar, conducerea se asigura de catre persoane fizice in baza unui contract de performanta, anexa la contractul individual de munca.
Ulterior prin art. 11 din HG nr. 1469/2002 privind infiintarea S. C. de T. B. si R. a C. de M. T.B.R.C.M. SA invocata in preambulul deciziei contestate in instanta se statueaza ca directorii executivi care asigura, alaturi de directorii economici, conducerea la nivelul sucursalei, au calitatea de salariati, prin urmare, nici din perspectiva acestei reglementari nu se putea proceda la aplicarea unei norme cu neincidenta in derularea raporturilor de munca, contestatoarea, avand calitate de salariat, fara indoiala ca ii erau aplicabile dispozitiile din Codul muncii.
In acelasi context este de adaugat ca, potrivit textului enuntat in precedentul alineat, sucursalele sunt conduse de directori numiti si revocati de adunarea generala a actionarilor la propunerea consiliului de administratie, insa in conditiile prevederilor Legii nr. 31/1990, conform art. 9 pct. 2 din HG mentionat, or in speta, pentru ca sa opereze revocarea, era necesar ca recurenta sa fi ocupat functia de director in temeiul unui contract de mandat incheiat in conditiile Legii nr. 31/1990, ceea ce in speta nu s-a intamplat.
Fata de considerentele ce preced, instanta, in baza dispozitiilor art. 312 alin. 1 si 3 din Codul de procedura civila, a admis recursul, a modificat in tot sentinta in sensul ca a admis contestatia, a anulat Decizia nr. 130 din 29.11.2007 emisa de SC T. B. si R. a C. de M. "T.B.R.C.M" SA, anularea deciziei producand consecinta reintegrarii contestatoarei pe postul detinut anterior si respectiv indrituirea acesteia la plata drepturilor salariale de care a fost lipsita incepand cu data de 30.11.2007 si pana la reintegrarea pe postul detinut anterior.
Potrivit art. 11 din HG nr. 1469/2002 sucursalele sunt conduse de directori numiti si revocati de adunarea generala a actionarilor la propunerea consiliului de administratie, insa in conditiile prevederilor Legii nr. 31/1990, conform art. 9 pct. 2, iar in speta, pentru ca sa opereze revocarea era necesar ca recurenta contestatoare sa fi ocupat functia de director in temeiul unui contract de mandat incheiat in conditiile Legii nr. 31/1990, or aceasta a beneficiat de un contract de munca nu de un contract de mandat ce sa se poata revoca.
Sursa: decizia civila nr.1339/30.09.2008-R pronuntata
de Curtea de Apel Oradea in dos. nr. 5512/111/2005
Prin sentinta civila nr. 179/LM din 13.02.2008, pronuntata in dosar nr. 5512/111/2007, T. B. a respins actiunea formulata de reclamanta J. C. C. domiciliata in O., str. C. N., nr. 15, bl. PB, sc. A, ap. 14, cod postal 410586, jud. B. in contradictoriu cu parata SC T. B. SI R. A C. DE M. SA cu sediul in B., str. M. V., nr. 47, etaj 8, ap. 15, cod postal 030664, sector 3.
Fara cheltuieli de judecata.
Pentru a pronunta aceasta hotarare, instanta de fond a avut in vedere urmatoarele considerente:
Prin decizia nr. 130 din 29.11.2007 emisa de parata(fila 5 la dosar), reclamanta este revocata din functia de director al S. 1 M. si numita in functia de director adjunct.
La baza emiterii deciziei au stat doua hotarari AGA nr. 18/28.11.2007 referitoare la infiintarea posturilor de director adjunct(fila 8 la dosar) si hotararea nr. 19/29.11.2007 de revocare a tuturor directorilor din functia si numirea in functia de director adjunct de sucursala.
Prin Hotararea nr. 1469 din 2002 s-a infiintat S. C. de T. B. si R. a C. de M. T.B.R.C.M. SA, persoana juridica romana care, conform art. 2 se organizeaza si functioneaza ca societate pe actiuni in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si actul constitutiv prevazut in anexa nr. 1.
La art. 24 se stipuleaza ca prevederile prezentului act constitutiv se completata cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cel,e ale Codului comercial si ale celorlalte reglementari legale in materie.
La art. 10 alin. 4 din actul normativ mai sus mentionat se prevad atributele AGA printre care si cel de numire a directorului general si de revocare.
Conform prevederilor art. V din OUG nr. 82 pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990, prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea
nr. 53/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, contractele de munca ale administratorilor/directorilor incheiate pentru indeplinirea mandatului de administrator/director inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante, inceteaza de drept la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. II din OUG nr. 82/2007 constituie astfel o derogare de la Codul Muncii, ceea ce face ca incetarea contractului de munca sa aiba loc in temeiul OUG si nu in temeiul Codului Muncii.
Fata de aceste considerente, instanta a respins actiunea formulata de reclamanta J. C. C. in contradictoriu cu parata SC T. B. si R. a C. de M.
Instanta a constatat ca nu au fost solicitate cheltuieli de judecata de catre parata.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs J. C. C., solicitand admiterea recursului, modificarea in totalitate a hotararii, admiterea contestatiei asa cum a fost formulata.
In motivarea cererii de recurs sunt invederate urmatoarele:
- din cuprinsul art. 4 alin. 1 din OUG nr. 79/2001 rezulta ca natura raporturilor de munca cu societatea s-a stabilit in temeiul unui contract de munca reglementat de Codul muncii;
- OUG nr. 79/2001 reprezinta o lege speciala in raport cu Legea nr. 31/1990, aplicabila persoanelor juridice printre care se regaseste si intimata, ordonanta aplicandu-se in mod prioritar fata de Legea nr. 31/1990 cu toate modificarile ei ulterioare, inclusiv cele aduse prin OUG nr. 82/2007, in acelasi sens fiind si adresa nr. 2239/10.07.2007 emisa de Ministerul Muncii;
- Recurenta a ocupat postul prin concurs, incheind cu parata un contract de munca;
- prin decizia de revocare din functia de director de sucursala si trecerea in functia de director adjunct i s-a schimbat atat felul muncii cat si salarizarea, ceea ce constituie o modificare a contractului de munca.
Prin intampinare, intimata a solicitat respingerea recursului si pastrarea sentintei cu motivarea ca, in mod just, instanta de fond a interpretat ca nu ne aflam in prezenta unui raport de munca, intrucat contractul de munca al contestatoarei a incetat de drept conform art. V din OUG nr. 82/2006, incepand cu 29.06.2003, normele juridice aplicabile fiind cele ce guverneaza contractul de mandat in acceptiunea Legii nr. 31/1990 cu modificarile si completarile ulterioare.
Examinand sentinta prin prisma motivelor de recurs, precum si din oficiu, instanta a retinut urmatoarele:
Prin Decizia nr. 130 din 29.11.2007 emisa de SC T. B. si R. a C. de M. TBRCM SA s-a dispus ca incepand cu data de 30 noiembrie 2007 recurenta contestatoare este revocata din functia de director al sucursalei 1 Mai si numita in functia de director adjunct de sucursala, cu un salariu de incadrare de 2.975 lei la care se adauga 10% indemnizatia de conducere si 20% spor de vechime.
Este important a se sublinia faptul ca recurenta a ocupat postul de director executiv al Sucursalei 1 Mai in urma concursului la care aceasta a participat, ea fiind angajata pe post incepand cu data de 01.08.2006 ( fila 19 din dosarul de fond).
Este adevarat ca potrivit art. V din OUG nr. 82/2007, contractele de munca ale directorilor incheiate pentru indeplinirea mandatului de director inainte de intrarea in vigoare a acestei ordonante de urgenta au incetat de drept la data intrarii in vigoare a ordonantei, prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, insa in speta nu s-a procedat in conformitate cu textul de lege invocat de intimata parata in apararile formulate la fond. Conform deciziei contestate in instanta, s-a procedat la revocarea recurentei din functia de director si numire a sa in functia de director adjunct, decizia producand consecinta nu numai a modificarii felului muncii insa si a salarizarii, avand loc propriu-zis o retrogradare, permisa doar in ipoteza savarsirii unei abateri, ca sanctiunea disciplinara in conditiile statornicite de art. 264 alin. 1 lit. c din Codul muncii, ceea ce nu este cazul in speta.
In mod eronat, se sustine ca decizia atacata ar fi fost emisa in conditiile OUG nr. 82/2007, in situatia in care, potrivit dispozitiilor acesteia, odata cu incetarea de drept a contractului de munca al directorului, era necesar a se incheia un contract de mandat intre partile litigante, si nicidecum sa se recurga la emiterea unei decizii de revocare din functie cu consecinta impunerii, pe cale unilaterala, recurentei contestatoare a unei functii inferioare.
Intrucat contestatoarea nu este administrator al societatii, acesteia nu-i sunt aplicabile dispozitiile referitoare la mandat ci dispozitiile Codului muncii, avand in vedere decizia de numire in baza actului normativ sus-mentionat, or, modificarea contractului individual de munca se face prin delegare, detasare, trecere temporara sau definitiva in alta munca, in aceeasi unitate, iar trecerea in alta munca avand efect schimbarea felului muncii, se poate realiza numai cu consimtamantul salariatului. In cauza s-a dispus revocarea directorului, ceea ce inseamna ca au fost uzitate dispozitiile dreptului comercial cu referire la mandat si nu dispozitiile Codului muncii, cum normal trebuia sa se procedeze avand in vedere decizia nr. 105 din 24.07.2006 prin care contestatoarea a fost incadrata in functie incepand cu 01.08.2006.Contestatoarea a beneficiat de un contract de munca si nu de un contract de mandat ce sa se poate revoca, cum in mod nelegal a procedat intimata.
Prin decizia ce formeaza obiectul litigiului, unitatea a modificat unilateral contractul de munca al contestatoarei, careia i s-a schimbat functia si i s-a micsorat salariul, ceea ce nu era posibil fara acordul sau, deoarece ambele elemente sunt esentiale si au fost avute in vedere de parti la incheierea contractului. Masura luata echivaleaza cu retrogradarea pe timp nelimitat a contestatoarei, careia, in mod unilateral, i s-au schimbat atributiile de serviciu si i s-a diminuat salariul.
De altfel, in sensul calificarii raporturilor juridice dintre directori si agentii economici ca avand natura unor raporturi de munca, relevante sunt si prevederile OUG nr. 79/2001 care in articolul 4 statueaza ca in cazul agentilor economici la care statul sau o unitate administrativ teritoriala este actionar majoritar, conducerea se asigura de catre persoane fizice in baza unui contract de performanta, anexa la contractul individual de munca.
Ulterior prin art. 11 din HG nr. 1469/2002 privind infiintarea S. C. de T. B. si R. a C. de M. T.B.R.C.M. SA invocata in preambulul deciziei contestate in instanta se statueaza ca directorii executivi care asigura, alaturi de directorii economici, conducerea la nivelul sucursalei, au calitatea de salariati, prin urmare, nici din perspectiva acestei reglementari nu se putea proceda la aplicarea unei norme cu neincidenta in derularea raporturilor de munca, contestatoarea, avand calitate de salariat, fara indoiala ca ii erau aplicabile dispozitiile din Codul muncii.
In acelasi context este de adaugat ca, potrivit textului enuntat in precedentul alineat, sucursalele sunt conduse de directori numiti si revocati de adunarea generala a actionarilor la propunerea consiliului de administratie, insa in conditiile prevederilor Legii nr. 31/1990, conform art. 9 pct. 2 din HG mentionat, or in speta, pentru ca sa opereze revocarea, era necesar ca recurenta sa fi ocupat functia de director in temeiul unui contract de mandat incheiat in conditiile Legii nr. 31/1990, ceea ce in speta nu s-a intamplat.
Fata de considerentele ce preced, instanta, in baza dispozitiilor art. 312 alin. 1 si 3 din Codul de procedura civila, a admis recursul, a modificat in tot sentinta in sensul ca a admis contestatia, a anulat Decizia nr. 130 din 29.11.2007 emisa de SC T. B. si R. a C. de M. "T.B.R.C.M" SA, anularea deciziei producand consecinta reintegrarii contestatoarei pe postul detinut anterior si respectiv indrituirea acesteia la plata drepturilor salariale de care a fost lipsita incepand cu data de 30.11.2007 si pana la reintegrarea pe postul detinut anterior.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Revocare
Respingerea sesizarii Biroului executari penale din cadrul judecatoriei pentru revocarea suspendarii sub supraveghere a executarii pedepsei .Cauze - Decizie nr. 12 din data de 10.03.2014Rejudecare dupa extradare [art 522 ind 1 cpp , legea 302/2004 , legea 224/2006 ] .Revocarea suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere urmare a neindeplinirii masurilor de siguranta impuse Respingerea cererii de rejudecare - Sentinta penala nr. 56 din data de 12.03.2010
Revocare, dupa intrarea in vigoare a noului Cod penal, a suspendarii conditionate pronuntate in temeiul art. 81 din Codul penal din 1969. Art. 15 alin. 2 din Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a noului Cod penal. - Decizie nr. 82/A din data de 03.03.2014
Revocare contract donatie pentru neindeplinirea clauzelor de intretinere asumate de donator - Hotarare nr. 168 din data de 08.02.2008
Revocare dispozitie emisa in baza legii 10/2001 - Decizie nr. 72 din data de 21.06.2010
INADMISIBILITATEA RECURSULUI IMPOTRIVA INCHEIERII PRIN CARE PRIMA INSTANTA SAU INSTANTA DE APEL A RESPINS CEREREA DE REVOCARE, INLOCUIRE SAU INCETARE DE DREPT A MASURII PREVENTIVE. - Decizie nr. 197 din data de 24.04.2007
Cauzele legale de revocare a donatiei pentru ingratitudine - Sentinta civila nr. 22248 din data de 18.11.2013
revocarea suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere (art.447 C.p.p. si art.86 ind 4 C.p.) - Sentinta penala nr. 78 din data de 20.10.2016
revocare suspendare executare pedeapsa - Sentinta penala nr. 240 din data de 24.04.2013
revocare suspendare executare pedeapsa - Sentinta penala nr. 87 din data de 03.02.2011
revocare suspendare executare pedeapsa - Sentinta penala nr. 87 din data de 03.02.2011
Revocare suspendare executare - Sentinta penala nr. 504 din data de 02.09.2010
Prematuritatea cererii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere - Sentinta penala nr. 35 din data de 17.03.2014
Masurile preventive. Inlocuirea sau revocarea masurilor preventive. Obligarea de a nu parasi localitatea .Conditiile retinerii. - Decizie nr. 68 din data de 01.03.2010
Inlocuirea sau revocarea masurilor preventive - Decizie nr. 212 din data de 06.02.2009
INLOCUIREA SAU REVOCAREA MASURILOR PREVENTIVE. CAZURI IN CARE SE POATE FACE RECURS - Decizie nr. 175 din data de 03.02.2009
Revocarea suspendarii conditionate a executarii pedepsei inchisorii in cazul neindeplinirii pbligatiilor civile stabilite prin hotarare de condamnare - Sentinta penala nr. 2343 din data de 14.12.2009
Revocarea suspendarii conditionate a executarii pedepsei cu inchisoarea. Respingerea recursului. Criterii de apreciere a conduitei culpabile a persoanei condamnate. - Decizie nr. 17/R din data de 03.03.2010
Cerere de revocare a masurii arestarii preventive. Respingerea recursului. Nu se impune revocarea masurii preventive luate cu respectarea normelor si garantiilor procesual-penale si daca temeiurile arestarii preventive subzista si in prezent. - Decizie nr. 16/R din data de 01.03.2010
Revocare suspendare sub supraveghere - Sentinta penala nr. 538 din data de 25.11.2014