InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Bucuresti

Asigurari Sociale. Detasarea nu aduce atingere statutului de cadru militar in activitate detinut, insemnand doar o modificare a locului muncii ?i a felului muncii.

(Decizie nr. 2869 din data de 11.05.2017 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti)

Domeniu Asistenta si asigurari sociale | Dosare Curtea de Apel Bucuresti | Jurisprudenta Curtea de Apel Bucuresti

Asigurari Sociale. Detasarea nu aduce atingere statutului de cadru militar in activitate detinut, insemnand doar o modificare a locului muncii ?i a felului muncii.

anexa 6 la Legea nr. 263/2010, art. 101 alin. 1 si 2 din Legea nr. 80/1995

Detasarea nu a adus atingere statutului de cadru militar in activitate detinut de apelant, care a pastrat toate drepturile si obligatiile decurgand din acest statut, apelantul fiind trecut in rezerva abia prin Decretul nr. 582/29.06.2015. De altfel, pe durata detasarii, apelantul a beneficiat de drepturile salariale in cuantumul egal cu solda lunara.
In mod eronat, intimata nu a recunoscut, pe perioada 01.01.2011-30.06.2015,  statutul de cadru militar in activitate in stabilirea drepturilor de pensie, considerand ca stagiul a fost realizat prin suprapunere cu cel din sistemul public. Curtea noteaza ca apelantul a detinut in tot acest timp in care a fost prestat munca prin detasare un singur statut, cel de cadru militar activ, asa cum prevede si Legea nr. 80/1995, realizand un singur venit, deta?area, cu pastrarea statutului ob?inut anterior.

(Curtea de Apel Bucure?ti, Sectia a VII-a pentru Cauze privind Conflicte de Munca ?i Asigurari Sociale, decizia Nr.2869 din 11 mai 2017)

Impotriva sentinte de fond a declarat apel reclamantul M.V. , cererea fiind inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. yyyyy/3/2016.
In motivare, apelantul a sustinut ca prin Sentinta civila nr.8815/10.10.2016 pronuntata de Tribunalul Municipiului Bucuresti in Dosar nr.yyyyy/3/2016, in mod eronat, prin schimbarea in tot a obiectului actiunii, instanta de fond a dispus respingerea actiunii ca neintemeiata.
Instanta de fond a pronuntat o solutie prin raportare la o situatie de fapt si de drept straina de cauza, schimband in tot obiectul cauzei.
Apelantul a formulat o actiune in contradictoriu cu 2 parati, din care primul M.Ap.N. - in calitate de angajator, iar cel de al 2-lea C.S.P. a MapN
La termenul din 25.04.2016, instanta de fond, apreciind ca petitul 2, formulat in contradictoriu cu primul parat, respectiv M.Ap.N., se afla in stare de judecata, a dispus disjungerea cauzei si formarea a doua dosare distincte
In Dosar nr.xxxxx/3/2015 in contradictoriu cu paratul de rand 1 - M.Ap.N., instanta a retinut ca obiect „Obligarea paratei MApN la intocmirea Declaratiilor privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - D112 aferente perioadei 01.01.2011 - 30.06.2015” cu cheltuieli de judecata.
In Dosarul nou format nr.yyyyy/3/2016 in contradictoriu cu parata de rand 2 - C.S.P. a MAPN, instanta a ramas investita cu urmatoarele petite: „1) Anularea Deciziei nr.30328/30.7.2015 privind acordarea pensiei pentru limita de varsta emisa de Casa de Pensii Sectoriala - MApN: 2) Obligarea paratei Casa de Pensii Sectoriala MApN sa emita o noua decizie de pensionare cu recalcularea drepturilor de pensiei cuvenite subsemnatului, prin valorificarea stagiului de cotizare si a punctajului anual cuvenit ca urmare a calitatii de cadru militar in activitate aferent perioadei 01.01.2011 - 30.06.2015: 3) Obligarea paratei Casa de Pensii Sectoriala MApN la plata diferentelor rezultate intre pensia cuvenita si pensia acordata de la data formularii cererii de pensionare” cu cheltuieli de judecata.
Fata de modul de solutionare a cererii ce a format obiectul Dosarului nr.yyyyy/3/2016 se observa ca instanta de fond, schimband obiectul si natura cauzei, a pronuntat o solutie vadit nelegala si netemeinica.
Prin cererea de chemare in judecata s-a precizat, in mod clar si fara echivoc, ca nu se contesta  valoarea veniturilor sau lipsa acestor venituri, ci ca, in mod gresit, la momentul emiterii deciziei de pensionare s-a stabilit o pensie printr-un cumul de venituri, desi intotdeauna apelantul a fost cadru militar si a incasat venituri in mod exclusiv in sistemul militar.
A indicat faptul ca eroarea stabilirii unei pensii prin valorificarea in mod gresit a unui cumul de venituri (venit din sistemul militar venit din sistemul public) determina un calcul gresit al stagiului de cotizare prin raportare la 35 de ani in loc de 30 de ani aferent cadrelor militare si implicit punctajul mediu anual.
Stagiul de cotizare gresit calculat si un punctaj mediu anul eronat stabilit determina implicit o pensie mult mai mica decat cea care i se cuvine in mod legal.
Analizand atat cererea de chemare in judecata, notele de sedinta depuse cat si intreg materialul probator administrat in cauza, se observa ca apelantul a aratat si dovedit instantei de fond faptul ca a activat intreaga perioada, inclusiv perioada 01.01.2011-30.06.2015 ca si cadrul militar, sens in care nu poate fi retinuta situatia cumulului de venituri in cauza.
Instanta de fond nu a analizat sustinerile apelantului, niciunde in cuprinsul considerentelor sentintei civile apelate nu se regasesc motivele pentru care aceste sustineri au fost respinse.
Analizand inscrisurile depuse la dosarul cauzei se va putea observa ca acestea atesta fara niciu dubiu ca apelantul nu a realizat venituri prin cumul, astfel cum in mod gresit retine instanta de fond.
In perioada 01.01.2011-30.06.2015, reclamantul era cadru militar in activitate - ocupa o functie militara, [art.4 lit.a) din Legea nr.80/1995, Ordinul ministrului apararii nationale nr.MP801/2010, este de profesie ofiter [art.5 alin.2 din Legea nr.80/1995], cu gradul de colonel, [art.3 din Legea nr.80/1995], profesie ca indatoriri suplimentare, precum si interzicerea ori restrangerea exercitarii unor drepturi si libertati, potrivit legii [art.7 alin.2 din Legea nr.80/1995] si, sub acest aspect cadrelor militare in activitate le este interzis sa indeplineasca alte functii decat in cele in care sunt incadrate [art.30 alin.2 din Legea nr.80/1995].
Reclamantul este incadrat pe anexa "M" la DMRU/MApN si detasat la Secretariatul General al Guvernului [Ordinul MP801/2010, Ordinul SGG nr.725/15.11.2010, functia de baza este la MApN [HG nr.S648/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a art.57, art.59 si art.29619 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru in si are dreptul la solda lunara [art.9 alin.(1) lit.a) din Legea nr.80/1995] si, ceea ce priveste drepturile salariate, mentionam ca, a optat pentru solda lunara, precizam ca, in baza Ordinului de numire in functie MP801/2010, pe timpul detasarii ofiterul beneficiaza de drepturile salariate prevazute Ia pct.l. din Anexa nr.IV/4 la Legea-cadru nr.330/2009 - in perioada 15.11. - 31.12.2010 beneficiaza de drepturile salariate prevazute la pct.l.2 din anexa nr.lV/4 (solda lunara) fa Legea-cadru nr.330/2009 [Adeverinta DMRU/MApN nr.7/5.1.2016, este conforma cu Ordinul de zi pe unitate, emis in baza art.92 alin.7 din Anexa nr.VII Ea Legea nr.284/2010] si Ordinul nr.MP801/2010J, si incepand cu 1.01.2011, cand se aplica Legea-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, pana la trecerea in rezerva: 30.06.2015 [Decretul presedintelui Romaniei nr.584 din 29.06.2015 privind acordarea gradului de general de brigada cu o stea unui colonel din MApN - M.V. , si trecerea acestuia in rezerva cu noul grad, publicat in MOf. Partea I nr.476/30.06.2015].
Asadar, in perioada 01.01.2011-30.06.2015, reclamantul a beneficiat de drepturile salariale prevazute la art.70 (solda lunara) din Anexa nr.VII Familia ocupationala de functii bugetare "Aparare, ordine publica si siguranta nationala" din Legea - cadru nr.284/2010.
Solutia juridica este identica in cele doua articole din cele doua legi mentionate mai sus. Reclamantul M.V.  este asigurat obligatoriu prin efectul legii, in baza dispozitiilor art.6 alin.1 pct. l lit.c) Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, incepand cu data de 01.01.2011, de cand s-a aplicat legea mentionata si personalul militar este integrat in acest sistem si i se aplica principiul contributivitatii si pana pe data de 30.06.2015 cand, in baza dispozitiilor art.85 alin.1 lit.a din Legea nr.80/1995, trece in rezerva la implinirea varstei standard de pensionare pentru limita de varsta, este scos din evidenta cadrelor militare in activitate si trecut in evidenta cadrelor militare in rezerva.
Potrivit dispozitiilor art.85 alin.2 din Legea nr.80/1995, care sunt imperative, trecerea in rezerva se face, din oficiu, in conditiile prevazute la art.85 alin.1 lit.a la propunerea comandantilor unitatilor din care fac parte, inaintata ierarhic. [Decretul Presedintelui Romaniei nr.584/2015, Fisa de evidenta/matricola, limitele de varsta in grad pana la care cadrele militare pot fi mentinute in activitate sunt varstele standard de pensiona limita de varsta prevazute de legislatia asigurarilor sociale si pensiilor care reglementeaza sistemul public de pensii pentru institutiile din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale. In raport cu nevoile de incadrare, cadrele militare pot fi mentinute in activitate dupa implinirea varstei standard de pensionare pana la varsta de 60 de ani, cu aprobarea anuala a conducatorului institutiei, [art.86 alin.2 si  din Legea nr.80/1995 coroborat cu art.54 si anexa nr.6 la Legea nr.263/2010 si art.38 din Normele de aplicare a Legii nr.263/2010, aprobate prin HG nr.257/2011].
Mentioneaza ca la dosar este ca proba fisa matricola care, potrivit dispozitiilor art.100 alin.2 din Legea nr.80/1995 este "actul oficial prin care se dovedeste, in cadrul Ministerului Apararii Nationale, vechimea in serviciul militar si functiile indeplinite de ofiteri, maistri militari si subofiteri..".
Analizand actele dosarului si sustinerile partilor, se va observa ca instanta de fond a omis a avea in vedere urmatoarele aspecte: ofiterii in activitate  ocupa o functie militara [art.4 alin.1 lit.a din Legea nr.80/1995] si acestia, potrivit dispozitiilor art.101 din Legea nr.80/1995, pot fi detasati pentru a executa misiuni in afara Ministerului Apararii Nationale. Detasarea si incetarea detasarii se fac prin ordin al ministrului apararii nationale sau a comandantilor stabiliti de acesta. [Ordinul MP 801/2010].
Raportul juridic de munca este intre M.Ap.N., in calitate de angajator,  si cadrul militar in activitate, in calitate de angajat, raport care este reglementat printr-un statut special, prevazut de lege. Acest raport juridic de munca rezulta si din definitia carierei cadrelor militare in activitate din M.Ap.N., care „reprezinta succesiunea de functii ocupate de catre ofiteri, maistri militari si subofiteri, raportate la cunostintele generale si de specialitate, abilitatile cognitive, competentele generale si de specialitate dobandite de la intrarea in sistemul militar si pana la trecerea in rezerva sau in retragere/incetarea raporturilor de serviciu”, [art.1 alin.2 din HG nr.106/2011 privind Ghidul carierei militare] si din faptul ca „Ofiterii in activitate, pe perioada carierei militare, exercita functii cu atributii de executie, de comanda/conducere sau specifice unor domenii speciale de activitate in structurile Ministerului Apararii Nationale” [art.1 alin.2 din HG nr.106/2011 privind Ghidul carierei militare].
Functia de baza, in cazul cadrelor militare in activitate detasate in afara institutiei publice de aparare la alte institutii publice, este la institutia publica de aparare de unde este detasat. [HG nr.S-648/2011]. Pe timpul detasarii la alte institutii publice, cadrele militare in activitate ocupa numai o singura functie, cea militara, in acest caz, ce prevazuta pe statul anexa "M" desfasoara o activitate dependenta in baza unui singur statut special prevazut de lege, cu institutia unde este detasat nu intra intr-o alta relatie contractuala: nu incheie niciun contract individual de munca/raport de serviciu prevazut special prevazut de, situatie in care ar intra in incompatibilitate [art.30 alin.1 lit.a din Legea nr.80/1995].
In concluzie, cadrele militare in activitate ocupa intotdeauna o functie militara prevazuta in statele de organizare ale Ministerului Apararii Nationale, inclusiv pe timpul detasarii in afara institutiei publice de aparare. Cand nu ocupa o functie militara, cadrele militare se afla in alte situatii: in rezerva sau in retragere [art.4 alin.1 lit.b si c din Legea nr.80/1995] si "Cadrele militare in activitate sunt incadrate in functiile militare pe statul-anexa "M" la M.Ap.N. asimilate cu functiile civile pentru structurile de specialitate ale institutiilor publice" [art.33 din HG nr.106/2011 privind Ghidul carierei militare).
De asemenea, instanta de fond a nesocotit a analiza si urmatoarele sustineri privitoare la natura salariului incasat de reclamant, astfel:
Directia financiar-contabila in calitate de ordonator principal de credite, in acest caz, a stabilit in perioada 01.01.2011-30.06.2015 in baza Legii 284/2010, si a optiunii ofiterului pentru solda lunara, cuantumul veniturilor totale din salarii sau asimilate salariilor, solda lunara pentru colonelul M.V. , incadrat pe statul anexa "M" la Directia management resurse umane [structura centrala - a MApN subordonata nemijlocit ministrului apararii, art.6 alin.(1) din Legea nr.346/2006] si detasat la Secretariatul General al Guvernului [Ordinul MP nr.801/2010 si Extrasul stat de plata lunar cu veniturile realizate din salarii la MApN si la SGG in perioada 01.01.2011-01.08.2015 pentru reclamant si adeverintele DMRU nr.7 din 05.06.2016. Prin Ordinul MP 801/2010, Ministrul Apararii Nationale in calitatea sa de ordonator principal de credite constata obligatiile de plata ce revin institutiei.
Mai mult, din modul de plata a drepturilor salariale personalului detasat, reglementat la pct.126 din Normele de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin HG nr.44/2004, rezulta ca sunt doua entitati care pot face plata venitului salariat angajatului, si anume: angajatorul care a detasat si platitorul de venituri din salarii - entitatea la care angajatul a fost detasat.
Deci, plata se face pentru desfasurare unei activitati dependente in baza unui singur contract individual de munca/raport de serviciu/statut special prevazut de lege, din exercitarea unei singure functii, iar functia de baza este la angajator.
In acest sens, potrivit dispozitiilor art.70 alin.(1) - (4), care este o norma speciala, si, totodata, imperativa, plata drepturilor salariale pentru personalul militar detasat se face, in acest caz, de cele doua entitati, atat de angajator -MApN care are si calitatea de ordonator principal de credite si platitor de venituri din salarii si asimilate salariilor in activitate, atributii indeplinite de Directia financiar-contabila/MApN, cat si de platitorul de venituri din salarii - SGG care este entitatea la care angajatul a fost detasat, rezulta ca aceste plati din drepturile salariale reprezinta  venitul brut/solda bruta lunara realizat la functia de baza, cuvenite personalului militar detasat din exercitarea functiei pe care este incadrat acesta pe anexa "M".
Din perspectiva stabilirii pensiei contestatorului, a precizat apelantul faptul ca, in perioada 01.01.2011-30.06.2015, contributiile individuale de asigurare sociala cat si cele datorate de angajator, potrivit art.2963 si art.2964 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost calculate, retinute si platite, in cotele prevazute de legea in vigoare si virate in conturile unic [Adeverinta nr.16/5457/27.07.2015 emisa de SGG, fila la dosar... si Adeverinta nr.Cp 692/09.07.2015 emisa de DMRU/MApN], astfel: - de catre Secretariatul General al Guvernului (SGG) - pentru partea din veniturile realizate in baza art.70 alin.1 lit.a si alin.2, Sectiunea a 8-a, cap.II din Anexa nr.VII Familia ocupationala de functii bugetare "Aparare, ordine publica si siguranta nationala" la Legea-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice; - de catre M.Ap.N. (MApN) - pentru partea din veniturile realizate in baza art.70 alin.1 lit.b si alin.3, Sectiunea a 8-a, cap. ll din Anexa nr.VII Familia ocupationala de functii bugetare "Aparare, ordine publica si siguranta nationala" la Legea-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.
Stabilirea stagiului de cotizare, a punctajului lunar si punctajului mediu anual de catre Casa de pensii sectoriale a M. Ap. N., in perioada 01.01.2011-30.06.2015, s-a facut prin incalcarea unor dispozitii ale unor acte normative aplicabile in perioada mentionata, astfel:
In Decizia de pensie nr.xxx/30.7.2015 si nr.xxx/14.12.2015 Casa de pensii Sectoriala a MApN a stabilit fara niciun temei legal, pentru perioada 01.01.2011 -30.06.2015, pentru reclamant, cadru militar in activitate detasat la SGG stagiul de cotizare, punctajul lunar si punctajul mediu anual ca fiind realizate in acelasi timp in doua situatii diferite, astfel:
1. "In sistem militar" - pentru partea din contributiile de asigurare sociala datorate si platite de M.Ap.N.
2. "In sistem public" - pentru partea din contributiile de asigurare sociala datorate si platite de Secretariatul Generai a! Guvernului
Acest mod de stabilire a pensiei este nelegal. Astfel, in ceea ce priveste baza legala de calcul a pensiei, apelantul a precizat ca, in sensul Legii nr.263/2010, prin castig salarial brut/solda bruta/salariu lunar brut se intelege veniturile din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit, conform prevederilor Codului fiscal [art.3 alin.(2) din Legea nr.263/2010].
Pe toata durata de activitate, inclusiv pentru perioada 01.01.2011-30.06.2015, apelantul a avut un singur statut - acela de cadru militar, incasand venit in mod exclusiv pe intreaga perioada din sistemul militar, niciodata nu a fost functionar public si niciodata nu a incasat venituri din sistemul public, sens in care este inadmisibil ca la data stabilirii dreptului de pensie sa ii fie valorificate doua calitati distincte, cu venituri platite din sisteme distincte.
In concluzie, fata de cele mentionate, s-a solicitat admiterea apelului astfel cum este acesta formulat si motivat, schimbarea in tot a sentintei civile apelate in sensul admiterii actiunii, cu obligarea intimatei la suportarea cheltuielilor de judecata ocazionate cu solutionarea prezentului.
S-a depus intampinare prin care s-a solicitat respingerea apelului ca nefondat.
Analizand actele si lucrarile dosarului, in raport de motivele invocate si de dispozitiile art. 476 si urm.Cod procedura civila, Curtea retine urmatoarele:
Prin cererea inregistrata pe rolul Tribunalul Bucuresti sub nr. xxxxx/3/2015, apelantul a chemat in judecata M.Ap.N., in calitate de angajator, si C.S.P. a MapN, solicitand sa se dispuna: - anularea deciziei nr.30328/30.07.2015 privind acordarea pensiei pentru limita de varsta emisa de Casa de Pensii Sectoriala a MApN; - obligarea paratului MApN la intocmirea Declaratiilor privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate – D.112 aferente perioadei 01.01.2011 – 30.06.2015; - obligarea paratei Casa de Pensii Sectoriala a MApN sa emita o noua decizie de pensionare cu recalcularea drepturilor de pensiei cuvenite subsemnatului, prin valorificarea stagiului de cotizare si a punctajului anual cuvenit ca urmare a calitatii de cadru militar in activitate aferent perioadei 01.01.2011 -30.06.2015; - obligarea paratei Casa de Pensii Sectoriala a MApN la plata diferentelor rezultate intre pensia cuvenita si pensia acordata de la data formularii cererii de pensionare; - obligarea paratelor la suportarea cheltuielilor de judecata ocazionate cu solutionarea prezentei cauze.
La termenul din 25.04.2016, instanta de fond a dispus disjungerea cauzei, ramanand investita in dosarul initial cu solutionarea capatului 2 de cerere formulat in contradictoriu cu M.Ap.N., respectiv „intocmirea Declaratiilor privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate – D.112 aferente perioadei 01.01.2011 – 30.06.2015”.
Pentru cererile formulate in contradictoriu cu C. P. S. a MApN s-a format dosarul de fata nr. yyyyy/3/2016, care are ca obiect, astfel cum a fost completata cererea la data de 10 martie 2016 (fila 118 dosar fond vol.II): anularea deciziei nr.30328/30.7.2015 si a deciziei nr. 30328/14.12.2015 privind acordarea pensiei pentru limita de varsta emisa de C.P. S. – MapN;  obligarea paratei C.P. S. MApN sa emita o noua decizie de pensionare cu recalcularea drepturilor de pensiei cuvenite subsemnatului, prin valorificarea stagiului de cotizare si a punctajului anual cuvenit ca urmare a calitatii de cadru militar in activitate aferent perioadei 01.01.2011 - 30.06.2015; obligarea paratei C.P. S. MApN la plata diferentelor rezultate intre pensia cuvenita si pensia acordata de la data formularii cererii de pensionare.
Prin sentinta civila atacata, instanta de fond a respins cererea ca neintemeiata, dar in considerentele hotararii se constata ca, in realitate, se analizeaza cererea avand ca obiect intocmirea Declaratiilor privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate – D.112, cerere care face obiectul dosarului initial xxxxx/3/2015. Se observa, asadar, ca instan?a de fond nu a solutionat fondul pretentiilor  ce fac obiectul dosarului de fata, motiv pentru care, in temeiul art. 480 alin. 1 si 3 teza I Cod procedura civila, va anula sentinta, urmand a evoca fondul cauzei.
Retinem ca, prin decizia nr.xxx/30.07.2015 (fila 10 dosar fond vol.I), a fost acordata apelantului pensie pentru limita de varsta in temeiul Legii nr. 263/2010, incepand cu data de 1 iulie 2015, retinandu-se ca apelanta ar fi realizat un stagiu de cotizare de 4 ani, 5 luni si 29 zile atat in sistem militar, cat ?i in sistem public (fila 11 dosar fond vol.I) prin „suprapunere”, astfel ca in decizia de pensie se retine in stabilirea pensiei atat stagiul complet de cotizare pentru sistemul public, cat si stagiul complet de cotizare pentru sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Prin decizia nr. 30328/14.12.2015 (fila 42 dosar fond vol.II), a fost recalculat punctajul mediu anual cuvenit apelantului, decizia producand efecte tot cu 1 iulie 2015.
Apelantul contesta legalitatea retinerii perioadei 01.01.2011-30.06.2015 ca fiind stagiu in sistemul public, cu consecin?a calcularii punctajului mediu anual prin utilizarea stagiului complet de cotizare prevazut de anexa 5 la Legea nr. 263/2010, solicitand ca ?i aceasta perioada sa fie considerata stagiu in sistemul de aparare na?ionala.
A?a cum a precizat apelantul inclusiv prin cererea de apel, nu a contestat valoarea veniturilor sau lipsa acestor venituri, ci ca, in mod gresit, la momentul emiterii deciziei de pensionare s-a stabilit o pensie printr-un cumul de venituri, desi intotdeauna a fost cadru militar si a incasat venituri in mod exclusiv in sistemul militar.
Curtea re?ine ca, in intervalul 01.01.2011-30.06.2015, in temeiul art. 101 din Legea nr. 80/1995, apelantul a fost angajat prin detasare in functia de consilier IA gradatia 5 in cadrul Secretariatului General al Guvernului - Directia speciala - Compartiment Securitate nationala, prin Ordinul nr.801/2.11.2010 (fila 217   dosar fond vol.II).
A?a cum rezulta ?i din adeverinta SGG nr.15RU/1453/13.05.2016, apelantul a desfasurat activitate in cadrul Secretariatului General al Guvernului prin detasare si nu a fost angajat prin cumul de functie, pe baza unui contract individual de munca, fapt pentru care nu este declarat in Revisal, beneficiind, incepand cu 01.01.2011, de drepturile banesti salariale in conformitate cu art.70 din Anexa nr.VII la Legea-cadru nr.284/2010, diferenta pana la solda lunara fiind platita de catre MApN, conform precizarilor Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si persoanelor Varstnice nr.2052 S.B./14.12.2011.
In conformitate cu art. 101 alin. 1 ?i 2 din Legea nr. 80/1995, „ Ofiterii, maistrii militari si subofiterii in activitate pot fi detasati pentru a executa misiuni in afara Ministerului Apararii Nationale. Detasarea si incetarea detasarii se fac prin ordin al ministrului apararii nationale sau al comandantilor stabiliti de acesta. Pe timpul detasarii, ofiterii, maistrii militari si subofiterii au indatoririle si drepturile ce le revin din calitatea de cadru militar in activitate, precum si obligatia de a participa la pregatirea militara in cadrul unitatii stabilite de M.Ap.N.”.
Rezulta din textul de lege citat ca detasarea nu a adus atingere statutului de cadru militar in activitate detinut de apelant, care a pastrat toate drepturile si obligatiile decurgand din acest statut, apelantul fiind trecut in rezerva abia prin Decretul nr. 582/29.06.2015. De altfel, pe durata detasarii, apelantul a beneficiat de drepturile salariale in cuantumul egal cu solda lunara.
In mod eronat, intimata nu a recunoscut, pe perioada 01.01.2011-30.06.2015,  statutul de cadru militar in activitate in stabilirea drepturilor de pensie, considerand ca stagiul a fost realizat prin suprapunere cu cel din sistemul public. Curtea noteaza ca apelantul a detinut in tot acest timp in care a fost prestat munca prin detasare un singur statut, cel de cadru militar activ, asa cum prevede si Legea nr. 80/1995, realizand un singur venit, deta?area insemnand doar o modificare a locului muncii ?i a felului muncii, cu pastrarea statutului ob?inut anterior.
Pe cale de consecin?a, la stabilirea pensiei, trebuie avuta in vedere aceasta perioada ca fiind stagiu in sistemul de aparare na?ionala, iar nu in sistemul public, cum a re?inut intimata, urmand a se aplica regulile specifice prevazute de Legea nr. 263/2010 in acest sens, mai precis stagiul complet de cotizare stabilit de anexa 6 la lege, a?a cum a procedat intimata ?i pentru restul stagiului realizat de apelant. 
In privin?a faptului ca, prin emiterea deciziei din 14.12.2015, decizia nr.xxx/30.07.2015 a ramas fara efecte, Curtea apreciaza ca cererea privind decizia din 30.07.2015 nu a ramas fara obiect, deoarece aceasta este decizia de deschidere a dreptului la pensie al apelantului, iar prin cea de-a doua decizie a fost modificat doar calculul punctajului, iar situatia legala a dreptului la pensie al apelantului trebuie pe deplin lamurita.
Pentru aceste considerente, Curtea retine ca cererea reclamantului este intemeiata, astfel incat, in temeiul art. 480 Cod procedura civila, Curtea va admite apelul,  va anula sentinta atacata si, evocand fondul, va admite cererea de chemare in judecata, astfel cum a fost completata, anuland deciziile de pensie nr.xxx/30.07.2015 si nr.xxx/14.12.2015 si obligand parata sa emita reclamantului o noua decizie de pensie pentru limita de varsta in care sa se retina stagiul complet de cotizare aferent statului de cadru militar activ, pentru intreaga perioada, inclusiv pentru perioada 01.01.2011-30.06.2015, precum si sa plateasca reclamantului diferentele de pensie rezultate incepand cu data de 01.07.2015 (data deschiderii dreptului la pensie) la zi.
In temeiul art. 453 alin. 1 si art. 452 Cod procedura civila, va respinge cererea reclamantului privind plata cheltuielilor de judecata avansate la fond, ca neintemeiata, deoarece nu s-a facut dovada certa a efectuarii lor, la dosarul de fond fiind depusa chitanta nr. 0173/10.11.2015, pentru suma de 1000 lei, in copie, iar nu in orginal, pentru a se putea verifica in mod neechivoc realitatea lor.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Asistenta si asigurari sociale

Nulitate act - Sentinta civila nr. 777 din data de 04.10.2017
Obligatia de a face - Sentinta civila nr. 775 din data de 04.10.2017
EXCEPTIA PREMATURITATII ACTIUNII. ADMISIBILITATE. - Sentinta civila nr. 32/LM/2010 din data de 12.05.2010
Conflict de drepturi avand ca obiect eliberarea unei adevereinte cu sporurile de gestiune si de stres de care a beneficiat fostul salariat in perioada 1976-1986 - Sentinta civila nr. 1128/lm/2008 din data de 17.02.2009
Contestatie decizie de pensionare. Recalculare cuantum pensie. Legalitatea deciziei - Sentinta civila nr. 1027/lm/2008 din data de 17.02.2009
Contestatie decizie de pensionare. Recalculare cuantum pensie. Legalitatea deciziei. - Sentinta civila nr. 530/lm/2007 din data de 17.02.2009
Asigurari sociale. Pensie invaliditate. Temeinicia deciziei - Sentinta civila nr. 242/lm/2008 din data de 17.02.2009
1.Recurs nou cod procedura civila, anulare decizie CASJ, prescriptia dreptului de stabilire a creantei fiscale, efecte necomunicare decizie debit principal, putere de lucru judecat, accesorii. - Decizie nr. 1114/R din data de 01.04.2014
Neintreruperea termenului de prescriptie a stabilirii contributiei de asigurari de sanatate. Emiterea succesiva de decizii de impunere anulate de instanta de judecata. - Decizie nr. 344/R din data de 31.01.2014
Salarizare personal - Sentinta civila nr. 5536/CA din data de 17.10.2012
Plata cheltuieli medicale - Decizie nr. 541/R din data de 28.06.2012
Actiune intemeiata pe dispozitiile art. 1073 si 1077 din Codul civil. Calitate procesuala activa. Modificarea unilaterala a clauzelor antecontrctului. Admisibilitate. - Sentinta civila nr. 181 din data de 21.10.2008
SOLUTIONAREA CONFLICTELOR DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALE - Hotarare nr. 236/M din data de 31.01.2008
Stagiul complet de cotizare in raport de care se calculeaza drepturile de pensie pentru persoanele ce au desfasurat activitate in grupa superioara de munca . - Decizie nr. 2046 din data de 18.12.2008
Inadmisibilitatea stabilirii modului de calcul al pensie anterior depunerii cererii de pensionare ca si a restituirii a contributiilor de asigurari sociale anterior valorificarii acestora prin pensionare . - Decizie nr. 460/M din data de 10.03.2009
Acordarea drepturilor de pensie in raport cu data depunerii cererii - Decizie nr. 357/M din data de 20.03.2007
Luarea in calcul la stabilirea dreptrurilor de pensiei a veniturilor realizate cu titlu de aacord global . Activitate desfasurtaa in coditii de grupa superioara de munca naterior intrarii in vigoare a Legii 19/2000 dovedita cu adeverinta emisa de ang... - Decizie nr. 1033/M din data de 11.06.2009
Utilizarea stagiului complet de cotizare la calcularea pensiei pentru persoanele cu handicap prevazut de art.77 alin.2 raportat la art.47 alin.1 lit. c din Legea 19/2001 si nu a celui rezultat din anexa 3 a acestei legi . - Decizie nr. 596/M din data de 17.05.2007
Neindeplinirea obligatiilor legale privind predarea Carnetului de munca atrage raspunderea patrimoniala a angajatorului potrivit art. 169 alin.1 din L.53/2003 Codul Muncii. Prezumtia incheierii contractului individual de munca cu durata nedete... - Decizie nr. 1430 din data de 25.09.2009
Neindeplinirea obligatiilor legale privind predarea Carnetului de munca atrage raspunderea patrimoniala a angajatorului potrivit art. 169 alin.1 din L.53/2003 Codul Muncii. Prezumtia incheierii contractului individual de munca cu durata nedete... - Decizie nr. 642/M din data de 31.05.2007