Plangere contraventionala. Sanctionarea contravenientului pentru incalcarea unor dispozitii ce au fost declarate neconstitutionale. Justificarea mentinerii sanctiunii complementare a suspendarii activitatii in ipoteza aplicarii sanctiunii avertismentul
(Sentinta civila nr. 804 din data de 31.10.2012 pronuntata de Judecatoria Orsova)Prin plangerea formulata si inregistrata pe rolul acestei instante la data de la 04.09.2012 sub nr. 1152/274/2012, petenta X a solicitat instantei anularea procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei intocmit la data de 24.08.2012 de catre un agent constatator din cadrul intimatei Y .
In motivarea plangerii contraventionale, petenta a aratat ca in fapt, isi desfasoara activitatea de comert cu amanuntul, avand un magazin mixt (produse alimentare si nealimentare - " butic de cartier").
La data de 20.08.2012, in jurul orei 09: 47, angajata petentei, numita CVI a tastat gresit pe casa de marcat o cantitate de 962, 900 kg x 9 lei /kg, rezultand bonul fiscal nr. 091439, cu valoarea eronata de 8.666, 10 lei . Mai arata ca , intrucat aceasta greseala trebuia remediata, numita CVI i -a telefonat administratorului petentei solicitand 3 zile libere ( 21, 22 si 23 august ), pentru rezolvarea unor probleme familiale .
La data de 24.08.2012, dimineata , au sosit inspectorii din cadrul intimatei, care au constatat ca aceasta greseala nu fusese remediata, intrucat de la sediul societatii lipsea procesul verbal care fusese intocmit in acest scop, conform art. 36 din HG nr. 479/2003- Normele de aplicare a OUG nr. 28/1999, de catre contabila societatii petente in numele vanzatoarei .
A mai aratat ca desi in procesul verbal de contraventie s-a mentionat faptul ca se anexeaza raportul general emis de AMEF in prezenta organului de control pentru suma de 8.906,15 lei ce poarta numarul 91440 din 20.08.2012 si raportul general cu nr. 91441 din 24.08.2012 tot cu valoarea 8.906,15 lei, in realitate fiind scoase doua rapoarte de verificare care au ramas la organele de control si ca in mod eronat a fost confiscata suma de bani in conditiile in care aceasta reprezenta suma batuta pe casa de marcat in data de 20.08.2012, intervalul orar 8-9,47 si ce fusese lasata in sertarul casei de marcat in pana in dimineata zilei de 24.08.2012.
S-a mai aratat ca faptele retinute in sarcina petentei nu exista fiind in mod nelegal sanctionata, iar pe de alta parte, fapta fiind de gravitate redusa, sanctiunea suspendarii activitatii fiind in neconcordanta cu sanctiunea avertismentului aplicata de organul constatator.
In drept, petenta si -a motivat plangerea pe dispozitiile OG 2/2001; Legea nr. 12/1990 ; OUG nr.,. 28/1999 si Normele metodologice de aplicare a acesteia - HG nr. 479/2003 ; Constitutia Romaniei.
In conformitate cu prevederile art. 15 lit.( i) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si art. 36 din OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, plangerea impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei este scutita de taxa judiciara de timbru, iar conform art. 1 alin.(2) din OG nr. 32/1995 este scutita si de plata timbrului judiciar.
Legal citata in cauza, intimata a depus intampinare prin care a solicitat respingerea plangerii .
Sub aspectul probatoriului, instanta a incuviintat si administrat pentru ambele parti proba cu inscrisurile depuse la dosar si pentru petent proba testimoniala .
Prin procesul-verbal intocmit de intimata Y petenta X a fost sanctionata contraventional pentru contraventia prevazuta de art.10 alin.1 lit.b din OUG 28/1999 republicata, cu avertisment si pentru art. 1 lit. g din Legea 12/1990 cu 6000 lei amenda contraventionala, retinandu-se in sarcina acesteia ca in urma controlului operativ si inopinat efectuat la 24.08.2012, la magazinul apartinand societatii petente din str. Crizantemelor, nr. 17B, s-a constatat ca in zilele de 21, 22, 23 si 24 august 2012 nu s-au emis bonuri fiscale pentru veniturile realizate din vanzarile catre clienti, ca in data de 20.08.2012 nu s-a emis de AMEF raportul zilnic de inchidere pe motiv ca s-a emis un bon fiscal, respectiv, 091439/20.08.2012 pe o valoare eronata, adica 8.666,10 lei eroare pe care doamna PP o recunoaste in nota explicativa anexata, totodata fiind gasita in sertarul casei de marcat suma de 228 lei pentru care nu s-au emis bonuri fiscale pentru bunurile livrate clientilor.
S-a mai retinut, de asemenea, in sarcina petentei ca pentru o parte din painea si sortimentele de paine expuse la vanzare a fost prezentat ca document de provenienta bonul fiscal 0007/24.08.2012 emis de SC _.., petenta cumparand aceste produse in scop de revanzare de la o unitate cu desfacere cu amanuntul .
Analizand legalitatea procesului verbal de contraventie, in conformitate cu dispozitiile art. 34 alin. 1 din OG 2/2001, instanta constata ca acesta este intocmit cu respectarea tuturor cerintelor prevazute de art. 17 din O.G. nr. 2/2001.
Potrivit art.17 din O.G.2.2001 "Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu."
Astfel, procesul verbal cuprinde data si locul unde este incheiat, numele, prenumele si calitatea agentului constatator, precum si descrierea faptei contraventionale fiind indicate data, ora si locul in care a fost savarsita si semnatura agentului constatator.
Sub aspectul temeiniciei intocmirii procesului verbal instanta apreciaza insa, ca sanctiunea aplicata pentru contraventia prevazuta de art. 1 lit. g din Legea 12/90, este nejustificata in conditiile in care dispozitiile legale sus-mentionate au fost declarate neconstitutionale prin Decizia nr. 498 din 10 mai 2012 a Curtii Constitutionale publicata in Monitorul Oficial Partea I nr. 428 din 28.06.2012, statuandu-se ca prevederile art. 1 lit. g din legea 12/1990, privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite sunt neconstitutionale, decizia fiind definitiva si general obligatorie de la data publicarii sale in Monitorul Oficial, dispozitiile legale declarate neconstitutionale incetandu-si efectele juridice, conform dispozitiilor art. 147 alin. 1 din Constitutia Romaniei, la 45 de zile de la publicarea Deciziei Curtii Constitutionale, daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pun de acord prevederile neconstitutionale cu dispozitiile Constitutiei.
Instanta constata ca in conditiile in care dispozitiile declarate neconstitutionale nu au fost puse de acord cu prevederile Constitutiei si cum de la data publicarii Deciziei de neconstitutionalitate in Monitorul Oficial a trecut perioada de 45 de zile impusa de legea constitutionala, in mod netemeinic petenta a fost sanctionata in baza dispozitiilor art. 1 lit. g din Legea 12/1990, considerente pentru care, sub acest aspect urmeaza sa fie admisa plangerea, anulat procesul verbal de contraventie seria H nr. 0247313/24.08.2012, in sensul exonerarii petentei de plata sanctiunii amenzii contraventionale in cuantum de 6.000 lei aplicata pentru contraventia prev. de art. 1 lit. g din Leg. 12/1990 - republicata.
In ceea ce priveste cea de-a doua contraventie retinuta in sarcina petentei, se retine ca sanctiunea avertismentului si cea a masurii suspendarii activitatii societatii petente au fost in mod temeinic aplicate si individualizate de organul constatator, petenta nefacand probe contrarii starii de fapt retinute cu ocazia efectuarii controlului de organele Garzii Financiare Mehedinti.
Astfel, potrivit art.10 alin.1 lit.b din OUG 28/1999 republicata constituie contraventii, daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni, neindeplinirea obligatiei operatorilor economici de a se dota si de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate conform art.5 alin. (2), la termenele stabilite la art.6, cu exceptia prevazuta la art.1 alin. (4), neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale, precum si nereintroducerea datelor inscrise pe rola jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative.
Din nota explicativa data de administratorul societatii petente, cat si a angajatei acesteia numita CVI, precum si din actele intocmite cu ocazia efectuarii controlului, instanta constata ca in data de 20.08.2012 aceasta din urma a batut in casa de marcat in mod eronat o valoare de 8.666,10 lei pentru care a emis bon fiscal nr. 091439/20.08.2012 si nu s-a emis de catre AMEF raportul zilnic de inchidere, totodata, in zilele de 21, 22, 23 si 24 august 2012 nu s-au emis bonuri fiscale pentru veniturile realizate din vanzarile catre clienti.
Nu poate fi retinuta apararea petentei referitoare la aspectul ca datorita erorii facute de angajata sa nu a fost emis de aparatul de marcat electronic fiscal raportul zilnic de inchidere si bonuri fiscale pe perioada 21-24 august 2012, in conditiile in care aceasta avea la indemana modalitatea instituita de dispozitiile art. 36 din HG 479/2003, care ii permitea in situatia expusa de aceasta sa intocmeasca un proces verbal in care sa fie consemnata producerea erorii la emiterea bonurilor fiscale si sa fie anexat documentelor justificative emise de AMEF.
Cu alte cuvinte, in ipoteza emiterii unui bon fiscal cu o valoare eronata, societatea petenta, prin reprezentantul sau, avea obligatia instituita de lege de a incheia un proces verbal care sa consfinteasca eroarea produsa si sa scoata raportul zilnic de inchidere pentru ziua de 20.08.2012 si implicit bonuri fiscale pentru zilele premergatoare efectuarii controlului, obligatie pe care societatea petenta nu a dus-io la indeplinire.
Aspectul ca la dosarul cauzei petenta depune procesul verbal datat 20.08.2012 este apreciat de instanta ca fiind intocmit pro-cauza in conditiile in care acesta nu este insotit de documentele sus-mentionate.
In consecinta, se apreciaza ca in mod justificat petenta a fost sanctionata sub aspectul dispozitiilor art. 10 alin. 1 lit. b din OUG 28/1999, republicata, cu sanctiunea avertismentului si a suspendarii activitatii, iar suma de 228 lei confiscata, in conditiile in care aceasta a fost gasita in casa de marcat si nu a putut fi justificata de reprezentantul petentei.
Pentru aceste motive, in baza art. 34 din OG nr. 2/2001, urmeaza a fi admisa in parte plangerea contraventionala formulata de petenta, anulat procesul verbal de contraventie seria H nr. 0247313/24.08.2012, in ceea ce priveste contraventia prevazuta de art. 1 lit. g din Leg. 12/1990, republicata, exonerata petenta de plata sanctiunii amenzii contraventionale in cuantum de 6.000 lei aplicata pentru contraventia prev. de art. 1 lit. g din Leg. 12/1990 - republicata si mentinute celelalte dispozitii ale procesului verbal contestat ca legale si temeinice.
Fata de aceste considerente a fost admisa in parte plangerea contraventionala ; anulat procesul verbal de contraventie, exonerata petenta de plata sanctiunii amenzii; mentinute celelalte dispozitii ale procesului verbal contestat ca legale si temeinice si obligata intimata petenta cu titlu de cheltuieli de judecata.
Sentinta a ramas definitiva si irevocabila prin respingerea recursului ca nefundat.
In motivarea plangerii contraventionale, petenta a aratat ca in fapt, isi desfasoara activitatea de comert cu amanuntul, avand un magazin mixt (produse alimentare si nealimentare - " butic de cartier").
La data de 20.08.2012, in jurul orei 09: 47, angajata petentei, numita CVI a tastat gresit pe casa de marcat o cantitate de 962, 900 kg x 9 lei /kg, rezultand bonul fiscal nr. 091439, cu valoarea eronata de 8.666, 10 lei . Mai arata ca , intrucat aceasta greseala trebuia remediata, numita CVI i -a telefonat administratorului petentei solicitand 3 zile libere ( 21, 22 si 23 august ), pentru rezolvarea unor probleme familiale .
La data de 24.08.2012, dimineata , au sosit inspectorii din cadrul intimatei, care au constatat ca aceasta greseala nu fusese remediata, intrucat de la sediul societatii lipsea procesul verbal care fusese intocmit in acest scop, conform art. 36 din HG nr. 479/2003- Normele de aplicare a OUG nr. 28/1999, de catre contabila societatii petente in numele vanzatoarei .
A mai aratat ca desi in procesul verbal de contraventie s-a mentionat faptul ca se anexeaza raportul general emis de AMEF in prezenta organului de control pentru suma de 8.906,15 lei ce poarta numarul 91440 din 20.08.2012 si raportul general cu nr. 91441 din 24.08.2012 tot cu valoarea 8.906,15 lei, in realitate fiind scoase doua rapoarte de verificare care au ramas la organele de control si ca in mod eronat a fost confiscata suma de bani in conditiile in care aceasta reprezenta suma batuta pe casa de marcat in data de 20.08.2012, intervalul orar 8-9,47 si ce fusese lasata in sertarul casei de marcat in pana in dimineata zilei de 24.08.2012.
S-a mai aratat ca faptele retinute in sarcina petentei nu exista fiind in mod nelegal sanctionata, iar pe de alta parte, fapta fiind de gravitate redusa, sanctiunea suspendarii activitatii fiind in neconcordanta cu sanctiunea avertismentului aplicata de organul constatator.
In drept, petenta si -a motivat plangerea pe dispozitiile OG 2/2001; Legea nr. 12/1990 ; OUG nr.,. 28/1999 si Normele metodologice de aplicare a acesteia - HG nr. 479/2003 ; Constitutia Romaniei.
In conformitate cu prevederile art. 15 lit.( i) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si art. 36 din OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, plangerea impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei este scutita de taxa judiciara de timbru, iar conform art. 1 alin.(2) din OG nr. 32/1995 este scutita si de plata timbrului judiciar.
Legal citata in cauza, intimata a depus intampinare prin care a solicitat respingerea plangerii .
Sub aspectul probatoriului, instanta a incuviintat si administrat pentru ambele parti proba cu inscrisurile depuse la dosar si pentru petent proba testimoniala .
Prin procesul-verbal intocmit de intimata Y petenta X a fost sanctionata contraventional pentru contraventia prevazuta de art.10 alin.1 lit.b din OUG 28/1999 republicata, cu avertisment si pentru art. 1 lit. g din Legea 12/1990 cu 6000 lei amenda contraventionala, retinandu-se in sarcina acesteia ca in urma controlului operativ si inopinat efectuat la 24.08.2012, la magazinul apartinand societatii petente din str. Crizantemelor, nr. 17B, s-a constatat ca in zilele de 21, 22, 23 si 24 august 2012 nu s-au emis bonuri fiscale pentru veniturile realizate din vanzarile catre clienti, ca in data de 20.08.2012 nu s-a emis de AMEF raportul zilnic de inchidere pe motiv ca s-a emis un bon fiscal, respectiv, 091439/20.08.2012 pe o valoare eronata, adica 8.666,10 lei eroare pe care doamna PP o recunoaste in nota explicativa anexata, totodata fiind gasita in sertarul casei de marcat suma de 228 lei pentru care nu s-au emis bonuri fiscale pentru bunurile livrate clientilor.
S-a mai retinut, de asemenea, in sarcina petentei ca pentru o parte din painea si sortimentele de paine expuse la vanzare a fost prezentat ca document de provenienta bonul fiscal 0007/24.08.2012 emis de SC _.., petenta cumparand aceste produse in scop de revanzare de la o unitate cu desfacere cu amanuntul .
Analizand legalitatea procesului verbal de contraventie, in conformitate cu dispozitiile art. 34 alin. 1 din OG 2/2001, instanta constata ca acesta este intocmit cu respectarea tuturor cerintelor prevazute de art. 17 din O.G. nr. 2/2001.
Potrivit art.17 din O.G.2.2001 "Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu."
Astfel, procesul verbal cuprinde data si locul unde este incheiat, numele, prenumele si calitatea agentului constatator, precum si descrierea faptei contraventionale fiind indicate data, ora si locul in care a fost savarsita si semnatura agentului constatator.
Sub aspectul temeiniciei intocmirii procesului verbal instanta apreciaza insa, ca sanctiunea aplicata pentru contraventia prevazuta de art. 1 lit. g din Legea 12/90, este nejustificata in conditiile in care dispozitiile legale sus-mentionate au fost declarate neconstitutionale prin Decizia nr. 498 din 10 mai 2012 a Curtii Constitutionale publicata in Monitorul Oficial Partea I nr. 428 din 28.06.2012, statuandu-se ca prevederile art. 1 lit. g din legea 12/1990, privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite sunt neconstitutionale, decizia fiind definitiva si general obligatorie de la data publicarii sale in Monitorul Oficial, dispozitiile legale declarate neconstitutionale incetandu-si efectele juridice, conform dispozitiilor art. 147 alin. 1 din Constitutia Romaniei, la 45 de zile de la publicarea Deciziei Curtii Constitutionale, daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pun de acord prevederile neconstitutionale cu dispozitiile Constitutiei.
Instanta constata ca in conditiile in care dispozitiile declarate neconstitutionale nu au fost puse de acord cu prevederile Constitutiei si cum de la data publicarii Deciziei de neconstitutionalitate in Monitorul Oficial a trecut perioada de 45 de zile impusa de legea constitutionala, in mod netemeinic petenta a fost sanctionata in baza dispozitiilor art. 1 lit. g din Legea 12/1990, considerente pentru care, sub acest aspect urmeaza sa fie admisa plangerea, anulat procesul verbal de contraventie seria H nr. 0247313/24.08.2012, in sensul exonerarii petentei de plata sanctiunii amenzii contraventionale in cuantum de 6.000 lei aplicata pentru contraventia prev. de art. 1 lit. g din Leg. 12/1990 - republicata.
In ceea ce priveste cea de-a doua contraventie retinuta in sarcina petentei, se retine ca sanctiunea avertismentului si cea a masurii suspendarii activitatii societatii petente au fost in mod temeinic aplicate si individualizate de organul constatator, petenta nefacand probe contrarii starii de fapt retinute cu ocazia efectuarii controlului de organele Garzii Financiare Mehedinti.
Astfel, potrivit art.10 alin.1 lit.b din OUG 28/1999 republicata constituie contraventii, daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni, neindeplinirea obligatiei operatorilor economici de a se dota si de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate conform art.5 alin. (2), la termenele stabilite la art.6, cu exceptia prevazuta la art.1 alin. (4), neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale, precum si nereintroducerea datelor inscrise pe rola jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative.
Din nota explicativa data de administratorul societatii petente, cat si a angajatei acesteia numita CVI, precum si din actele intocmite cu ocazia efectuarii controlului, instanta constata ca in data de 20.08.2012 aceasta din urma a batut in casa de marcat in mod eronat o valoare de 8.666,10 lei pentru care a emis bon fiscal nr. 091439/20.08.2012 si nu s-a emis de catre AMEF raportul zilnic de inchidere, totodata, in zilele de 21, 22, 23 si 24 august 2012 nu s-au emis bonuri fiscale pentru veniturile realizate din vanzarile catre clienti.
Nu poate fi retinuta apararea petentei referitoare la aspectul ca datorita erorii facute de angajata sa nu a fost emis de aparatul de marcat electronic fiscal raportul zilnic de inchidere si bonuri fiscale pe perioada 21-24 august 2012, in conditiile in care aceasta avea la indemana modalitatea instituita de dispozitiile art. 36 din HG 479/2003, care ii permitea in situatia expusa de aceasta sa intocmeasca un proces verbal in care sa fie consemnata producerea erorii la emiterea bonurilor fiscale si sa fie anexat documentelor justificative emise de AMEF.
Cu alte cuvinte, in ipoteza emiterii unui bon fiscal cu o valoare eronata, societatea petenta, prin reprezentantul sau, avea obligatia instituita de lege de a incheia un proces verbal care sa consfinteasca eroarea produsa si sa scoata raportul zilnic de inchidere pentru ziua de 20.08.2012 si implicit bonuri fiscale pentru zilele premergatoare efectuarii controlului, obligatie pe care societatea petenta nu a dus-io la indeplinire.
Aspectul ca la dosarul cauzei petenta depune procesul verbal datat 20.08.2012 este apreciat de instanta ca fiind intocmit pro-cauza in conditiile in care acesta nu este insotit de documentele sus-mentionate.
In consecinta, se apreciaza ca in mod justificat petenta a fost sanctionata sub aspectul dispozitiilor art. 10 alin. 1 lit. b din OUG 28/1999, republicata, cu sanctiunea avertismentului si a suspendarii activitatii, iar suma de 228 lei confiscata, in conditiile in care aceasta a fost gasita in casa de marcat si nu a putut fi justificata de reprezentantul petentei.
Pentru aceste motive, in baza art. 34 din OG nr. 2/2001, urmeaza a fi admisa in parte plangerea contraventionala formulata de petenta, anulat procesul verbal de contraventie seria H nr. 0247313/24.08.2012, in ceea ce priveste contraventia prevazuta de art. 1 lit. g din Leg. 12/1990, republicata, exonerata petenta de plata sanctiunii amenzii contraventionale in cuantum de 6.000 lei aplicata pentru contraventia prev. de art. 1 lit. g din Leg. 12/1990 - republicata si mentinute celelalte dispozitii ale procesului verbal contestat ca legale si temeinice.
Fata de aceste considerente a fost admisa in parte plangerea contraventionala ; anulat procesul verbal de contraventie, exonerata petenta de plata sanctiunii amenzii; mentinute celelalte dispozitii ale procesului verbal contestat ca legale si temeinice si obligata intimata petenta cu titlu de cheltuieli de judecata.
Sentinta a ramas definitiva si irevocabila prin respingerea recursului ca nefundat.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Constitutionalitate
Art. 21 din Legea nr. 165/2013 interpretare etape, constitutionalitate - Decizie nr. 452/R din data de 15.04.2015Art 4 al protocolului nr 7 din Constitutia E.D.O - Hotarare nr. 162 din data de 02.05.2011
RECURS. RESPINGEREA SOLICITARII PARATULUI DE SESIZARE A CURTII CONSTITUTIONALE CU O EXCEPTIE DE NECONSTITUTIONALE A UNOR DISPOZITII LEGALE PRETINS A AVEA RELEVANTA IN STABILIREA COMPETENTEI TERITORIALE A INSTANTEI DE DREPT COMUN IN LITIGII DE MUNCA, ... - Decizie nr. 877 din data de 02.09.2009
- Sentinta civila nr. 5256 din data de 14.06.2006
Respingerea ca inadmisibila a excep?iei de neconstitu?ionalitate - Decizie nr. 307 din data de 21.03.2011
Incetare de drept a mandatului de consilier local. Solutionarea cauzei fara citarea consiliului local. Incalcarea dreptului la aparare si a dreptului la un proces echitabil. - Decizie nr. 1092 din data de 16.05.2011
Consecintele juridice ale declararii neconstitutionalitatii - Decizie nr. 2 din data de 10.01.2011
Exceptia de neconstitutionalitate, inadmisibilitatea cererii. - Decizie nr. 273 din data de 15.02.2011
Respingerea cererii de sesizare a Curtii Constitutionale. Admisibilitatea exceptiei de neconstitutionalitate. Recurs respins. - Decizie nr. 965 din data de 21.07.2010
Conflict de munca avand ca obiect anularea unei decizii de concediere pentru motive care nu au legatura cu persoana salariatului. Declararea neconstitutionalitatii actului normativ in baza caruia s-a procedat la emiterea deciziei de concediere. Conse... - Decizie nr. 2171R din data de 12.05.2010
Respingerea ca inadmisibila a exceptiei de neconstitutionalitate. Invocarea dispozitiilor art. 304 pc.5 din Codul de procedura civila trebuie motivata in sensul de a se invoca incalcarea formelor de procedura, nu in sensul unor critici de nelegalitate. - Decizie nr. 642 din data de 27.04.2010
Cerere de recuzare. Inadmisibilitatea exceptiei de neconstitutionalitate. - Hotarare nr. din data de 11.03.2010
Exceptii de neconstitutionalitate. Invocare in fata instantei, cu ocazia procedurilor desfasurate in cursul urmaririi penale. Admisibilitate. - Sentinta penala nr. 320R din data de 30.09.2009
Inadmisibilitatea recursului declarat impotriva unei incheieri de sesizare a Curtii Constitutionale - Decizie nr. 4532R din data de 18.06.2009
Exceptie de neconstitutionalitate. Admisibilitate. Conditia ca dispozitia a carei neconstitutionalitate se invoca sa aiba legatura cu solutionarea cauzei. Art. 6 din Legea nr. 78/2000 - natura normei juridice - Decizie nr. 1421 din data de 10.11.2008
Exceptie de neconstitutionalitate. Abuz de drept. Consecinte - Decizie nr. 194R din data de 08.02.2007
RECURS. RESPINGEREA SOLICITARII PARATULUI DE SESIZARE A CURTII CONSTITUTIONALE CU O EXCEPTIE DE NECONSTITUTIONALE A UNOR DISPOZITII LEGALE PRETINS A AVEA RELEVANTA IN STABILIREA COMPETENTEI TERITORIALE A INSTANTEI DE DREPT COMUN IN LITIGII DE MUNCA, ... - Decizie nr. 877 din data de 02.09.2009
Art 4 al protocolului nr 7 din Constitutia E.D.O - Hotarare nr. 162 din data de 02.05.2011
- Sentinta civila nr. 5256 din data de 14.06.2006
Plangere contraventionala. Avize de insotire a marfii. O.U.G. nr. 12/2006 - Sentinta civila nr. 237 din data de 19.05.2014