Principiul contributivitatii reglementat de art. 2 lit. e din Legea nr. 19/2000, modificata si completata, principiul egalitatii prevazut de art. 2 lit. b din acelasi act normativ.
(Sentinta civila nr. 766/C din data de 14.11.2008 pronuntata de Tribunalul Neamt)Principiul contributivitatii reglementat de art. 2 lit. e din Legea nr. 19/2000, modificata si completata, principiul egalitatii prevazut de art. 2 lit. b din acelasi act normativ.
Sectia civila. Sentinta civila nr. 766/C/14.11.2008
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr.2781/103/2008 din 28 august 2008, contestatoarea F.M., domiciliata in Piatra Neamt, str. Costache Negri nr.3, bl.D1, sc.B, ap.16, judetul Neamt a chemat in judecata civila pe intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt, cu sediul in Piatra Neamt, str. Calistrat Hogas nr.24, solicitand ca prin hotararea judecatoreasca ce se va pronunta aceasta sa fie obligata la recalcularea pensiei, cu luarea in calcul a veniturilor realizate din adaosul pentru munca prestata in acord global si primele acordate din fondul de premiere de 2% la fondul de retributie planificat, conform datelor din adeverinta nr.400 din 17.04.2008 emisa de SC „ E.” SA Piatra Neamt.
In motivarea actiunii, contestatoarea a aratat ca, prin adresa nr.37709 din 31.07.2008 intimata i-a respins, in mod nejustificat si nelegal, cererea de recalculare a pensiei conform adeverintei nr.400 din 17.04.2008 emisa de SC „ E.” SA in care au fost mentionate veniturile realizate in acord global si premii in perioada in care a fost angajata acestei unitati, in functia de inginer proiectant; ca, in conformitate cu Decizia Curtii Supreme nr.389/1972, care a produs efecte juridice pana la data intrarii in vigoare a Legii nr.19/2000, angajatorii plateau bugetului asigurarilor sociale de stat, contributii asupra castigului brut realizat de personalul salariat indiferent de forma in care s-au realizat veniturile, adaosul de acord si premiile nefiind mentionate printre sumele exceptate de la plata acestor contributii potrivit art.2 din decizie; ca, prin adeverinta salariala dedusa judecatii s-a facut si dovada contributivitatii la bugetul asigurarilor sociale de stat si ca, este inadmisibil si inechitabil ca baza de calcul a contributiei de asigurari sociale sa fie constituita si din sumele datorate pentru veniturile precizate in adeverinta ce formeaza obiectul prezentei contestatii, iar la stabilirea pensiei acestea sa nu fie luate in consideratie.
In dovedirea sustinerilor, contestatoarea a depus la dosar adeverinta nr.400 din 17.04.2008 emisa de SC” E. „ SA, adresa de raspuns emisa de intimata sub nr.37709 din 31.07.2008 si copii de actul de identitate, carnetul de munca si un cupon de pensie, practica judiciara, decizia de pensie nr.196661 din 13.06.2008, precum si o serie de alte inscrisuri ( f.7-32, 47, 51-55).
Prin intampinarea formulata, intimata a solicitat, respingerea contestatiei, ca nefondata, motivat de faptul ca primele acordate si sumele provenite din munca prestata in acord global nu fac parte din categoria sporurilor cu caracter permanent astfel incat sa poata fi avute in vedere la stabilirea punctajului mediu anual si ca, nici in legislatia anterioara si nici in Legea nr.19/2000, adaosurile, din categoria carora fac parte adaosul pentru munca in acord, precum si premiile acordate din fondurile de premiere, nu sunt prevazute ca facand parte din baza de calcul a pensiei; ca, in conformitate cu art.47 din Constitutie, cetatenii au dreptul la pensie in conditiile stabilite de lege, legiuitorul avand libertatea sa stabileasca drepturile de asigurari sociale cuvenite, raportat la resursele financiare disponibile si ca, principiul contributivitatii nu poate fi pus in discutie decat pentru perioada de activitate de dupa data de 01 aprilie 2001, motivat de principiul neretroactivitatii legii civile .
In aparare, intimata a inteles sa se prevaleze de proba cu inscrisuri ( f.40-46).
Procedura de citare a partilor procesuale a fost legal indeplinita.
Analizand probatoriul administrat in cauza, instanta constata ca actiunea formulata este intemeiata, motivat de urmatoarea situatie de fapt si de drept :
Contestatoarea beneficiaza de pensia pentru munca depusa si limita de varsta stabilita in baza deciziei nr.199438/20.10.2003 emisa de intimata, in baza Legii nr.19/2000, ulterior drepturile sale de pensie fiind recalculate printr-o serie de alte decizii de pensionare .
La data de 21.04.2008, contestatoarea a depus la dosarul de pensie adeverinta nr.400/17.04.2008 eliberata de angajatorul SC ”E.” SA ( fostul Institut de Proiectare” Piatra Neamt), cu privire la drepturile salariale platite in acord global si la primele acordate in intervalul 01 ianuarie 1970 – 31 decembrie 2004, adeverinta in baza careia aceasta s-a adresat intimatei Casa Judeteana de Pensii Neamt solicitand recalcularea pensiei.
Prin adresa nr.37709 din 31.07.2008, intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt a respins cererea de recalculare a pensiei in baza acestei adeverinte cu motivarea ca sporurile din continutul acesteia nu pot fi luate in calcul intrucat nu sunt prevazute de OG nr.4/2005 ( f.11).
Referitor la forma de salarizare a contestatoarei, respectiv acordul global, intimata a sustinut ca , nici in legislatia anterioara si nici in Legea nr.19/2000, sumele in acord global, precum si premiile nu fac parte din baza de calcul a pensiei, fiind adaosuri la salariu, cu caracter aleatoriu.
Se constata astfel ca refuzul intimatei de luare in calcul a veniturilor atestate de sus mentionata adeverinta pleaca de la premisa ca sumele platite in acord global si premiile contestatoarei reprezinta un adaos la salariul de baza, adaos, care nu poate fi avut in vedere la recalcularea pensiei reale,intrucat nu face parte din baza de calcul a pensiei.
Aceasta sustinere a intimatei este insa eronata, avand in vedere ca veniturile incasate pentru activitatea desfasurata in acord global nu reprezentau adaosuri sau sporuri cu caracter sporadic ce se acordau salariatilor, ci acestea reprezentau o forma de salarizare.
Astfel, in Legea nr.57/1974 privind retribuirea dupa calitate si cantitatea muncii( aplicabile si contestatoarei din cauza de fata), la art.12 lit.a) penultima liniuta este reglementata retribuirea in acord global ca forma de retribuire, fiind lipsita de relevanta modalitatea concreta in care se calculau si se repartizau sumele corespunzatoare activitatii desfasurate in aceste conditii.
Cat timp ne aflam in prezenta unei forme de retribuire distincte, expres reglementata de legislatia in vigoare la acel moment, nu subzista nici un argument juridic pentru a considera ca sumele acordate in cadrul acestei modalitati de salarizare ar reprezenta doar un adaos ce nu intra in categoria celor prevazute de OUG nr.9/2005 ce pot constitui temei al recalcularii pensiei.
Mai mult decat atat, in privinta contestatoarei( fosta salariata al Institutului de Proiectare) sunt de mentionat si dispozitiile art.120 din Legea 57/1974 conform carora „in activitatea de proiectare se va utiliza cu precadere forma de retribuire in acord global”, textul legal prevazand in continuare modalitatea concreta de plata a drepturilor banesti cuvenita in cadrul acestei forme de salarizare ce se concretiza prin acordarea unor avansuri lunare ce reprezentau 80% din retributie tarifara de incadrare, suma totala stabilita pe fiecare lucrare in parte repartizandu-se ulterior membrilor colectivului, in functie de contributia acestora.
Niciunde in acest act normativ nu se prevedea ca sumele obtinute in acord global erau exceptate de la plata contributiilor datorate la bugetul de stat(inclusiv deci la bugetul asigurarilor sociale), legea precizand doar fondurile din care se realiza plata drepturilor banesti cuvenite in raport de fiecare forma de salarizare si respectiv de fiecare ramura in parte.
In legatura cu acest aspect sunt de mentionat si dispozitiile art.1 din Decretul nr.389/1972( act normativ ce a fost abrogat prin art.198 al Legii 19/2001, dupa ce in prealabil fusese modificat prin Legea 49/1992 – deci cu aplicabilitate deplina in cauza de fata), conform careia, „unitatile socialiste de stat, organizatiile cooperatiste,(…) orice alte persoane juridice sunt datoare sa verse la bugetul asigurarilor sociale de stat o contributie de 15% asupra castigului brut realizat de personalul lor salariat(…), indiferent de forma in care se realizeaza aceste venituri, din fondul din care se platesc si de durata contractului de munca”.
Coroborand aceste dispozitii cu cele ale art.2 din acelasi decret unde sunt mentionate, expres si limitativ sumele asupra carora nu se datoreaza contributia pentru asigurarile sociale de stat, intre care nu se regasesc si drepturile banesti acordate pentru activitatea desfasurata in acord global, reiese cu evidenta ca pentru sumele acordate contestatoarei in aceasta forma de retribuire, precum si cu titlu de prime s-au retinut si platit de unitatea angajatoare contributiile datorate la bugetul asigurarilor sociale de stat, astfel cum se mentioneaza expres si in adeverinta nr.400/17.04.2008 emisa de SC”E.”SA (vezi filele 5-6 dosar).
De mentionat ca, prin aparitia Legii nr.49/1992 dispozitiile acestui decret nu au fost modificate, ci doar s-a majorat procentual contributia respectiva.
Intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt, care in subsidiar a aratat ca oricum asupra sumelor platite in acord si cu titlu de prime contestatoarei, nu s-a retinut si platit contributia la bugetul asigurarilor sociale de stat, nu a prezentat nicio dovada pertinenta in acest sens, de natura a infirma atat dispozitiile legale anterior enuntate cat si mentiunile exprese din adeverinta nr.400/17.04.2008 la care s-a facut referire mai sus.
Plecand de la aceste premise(caracterul permanent al drepturilor banesti platite in acord global si achitarea CAS-ului pentru acestea), se retine ca Legea nr.19/2000, la art.1 lit. e, reglementeaza principiul contributivitatii, conform caruia „fondurile de asigurari sociale se constituie pe baza contributiilor datorate de persoanele fizice si juridice participante la sistemul public, drepturile de asigurari sociale cuvenindu-se pe temeiul contributiilor de asigurari sociale platite”, precum si principiul egalitatii prevazut la litera b a aceluiasi articol ce „asigura tuturor participantilor la sistemul public,contribuabili si beneficiari, un tratament nediscriminatoriu in ceea ce priveste drepturile si obligatiile stabilite de lege.”
Ori conform art.23 alin 1 din Legea 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale in cazul asiguratilor o constituie venitul brut realizat lunar, deci salariul individual inclusiv sporurile, premiile si adaosurile reglementate prin lege sau prin contracte individuale de munca ce se au in vedere la stabilirea punctajului de pensie prevazut de art.78 din aceeasi lege.
Prin urmare intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt este obligata sa asigure respectarea celor doua principii anterior enuntate, chiar daca formele de retribuire in acord si primele acordate din fondul de premiere de 2% la fondul de retributie planificat nu au facut parte din baza de calcul a pensiilor conform Legii nr.3/1977.
Aceasta concluzie se impune intrucat desi conform acestui act normativ, baza de calcul se constituie din retributii tarifare, drepturile de pensie erau recunoscute celor care platisera aceste asigurari sociale dar care se stabileau si se achitau in raport de castigul brut realizat, iar nu de cel tarifar( a se vedea referirile anterioare la Decretul 389/1972), intrucat prin retinerea unei solutii contrare s-ar ajunge la perpetuarea unei inechitati evidente savarsita chiar de legiuitor la momentul edictarii respectivei legi, fiind de natura a reprezenta si o incalcare flagranta a prevederilor art.1 din Protocolul 1 al Conventiei Europene a Drepturilor Omului, in conditiile in care asiguratul ar fi privat in acest mod de dreptul sau de proprietate asupra fractiunii din patrimoniul constituit prin plata contributiilor la sistemul asigurarilor sociale.
Cum o asemenea privare nu este justificata de vreun scop legitim, efectele sale fiind vadit discriminatorii, tribunalul conchide in sensul caracterului intemeiat al contestatiei, ce se impune a fi admisa in conformitate cu dispozitiile legale mai sus enuntate.
In consecinta, intimata urmeaza a fi obligata sa recalculeze pensia contestatoarei cu luarea in calcul a veniturilor inscrise in adeverinta nr.400/17.04.2008 eliberata de SC ”E.” SA.
Fata de considerentele ce preced, in temeiul textelor de lege invocate, instanta urmeaza sa admita actiunea formulata, potrivit dispozitivului .
Sectia civila. Sentinta civila nr. 766/C/14.11.2008
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr.2781/103/2008 din 28 august 2008, contestatoarea F.M., domiciliata in Piatra Neamt, str. Costache Negri nr.3, bl.D1, sc.B, ap.16, judetul Neamt a chemat in judecata civila pe intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt, cu sediul in Piatra Neamt, str. Calistrat Hogas nr.24, solicitand ca prin hotararea judecatoreasca ce se va pronunta aceasta sa fie obligata la recalcularea pensiei, cu luarea in calcul a veniturilor realizate din adaosul pentru munca prestata in acord global si primele acordate din fondul de premiere de 2% la fondul de retributie planificat, conform datelor din adeverinta nr.400 din 17.04.2008 emisa de SC „ E.” SA Piatra Neamt.
In motivarea actiunii, contestatoarea a aratat ca, prin adresa nr.37709 din 31.07.2008 intimata i-a respins, in mod nejustificat si nelegal, cererea de recalculare a pensiei conform adeverintei nr.400 din 17.04.2008 emisa de SC „ E.” SA in care au fost mentionate veniturile realizate in acord global si premii in perioada in care a fost angajata acestei unitati, in functia de inginer proiectant; ca, in conformitate cu Decizia Curtii Supreme nr.389/1972, care a produs efecte juridice pana la data intrarii in vigoare a Legii nr.19/2000, angajatorii plateau bugetului asigurarilor sociale de stat, contributii asupra castigului brut realizat de personalul salariat indiferent de forma in care s-au realizat veniturile, adaosul de acord si premiile nefiind mentionate printre sumele exceptate de la plata acestor contributii potrivit art.2 din decizie; ca, prin adeverinta salariala dedusa judecatii s-a facut si dovada contributivitatii la bugetul asigurarilor sociale de stat si ca, este inadmisibil si inechitabil ca baza de calcul a contributiei de asigurari sociale sa fie constituita si din sumele datorate pentru veniturile precizate in adeverinta ce formeaza obiectul prezentei contestatii, iar la stabilirea pensiei acestea sa nu fie luate in consideratie.
In dovedirea sustinerilor, contestatoarea a depus la dosar adeverinta nr.400 din 17.04.2008 emisa de SC” E. „ SA, adresa de raspuns emisa de intimata sub nr.37709 din 31.07.2008 si copii de actul de identitate, carnetul de munca si un cupon de pensie, practica judiciara, decizia de pensie nr.196661 din 13.06.2008, precum si o serie de alte inscrisuri ( f.7-32, 47, 51-55).
Prin intampinarea formulata, intimata a solicitat, respingerea contestatiei, ca nefondata, motivat de faptul ca primele acordate si sumele provenite din munca prestata in acord global nu fac parte din categoria sporurilor cu caracter permanent astfel incat sa poata fi avute in vedere la stabilirea punctajului mediu anual si ca, nici in legislatia anterioara si nici in Legea nr.19/2000, adaosurile, din categoria carora fac parte adaosul pentru munca in acord, precum si premiile acordate din fondurile de premiere, nu sunt prevazute ca facand parte din baza de calcul a pensiei; ca, in conformitate cu art.47 din Constitutie, cetatenii au dreptul la pensie in conditiile stabilite de lege, legiuitorul avand libertatea sa stabileasca drepturile de asigurari sociale cuvenite, raportat la resursele financiare disponibile si ca, principiul contributivitatii nu poate fi pus in discutie decat pentru perioada de activitate de dupa data de 01 aprilie 2001, motivat de principiul neretroactivitatii legii civile .
In aparare, intimata a inteles sa se prevaleze de proba cu inscrisuri ( f.40-46).
Procedura de citare a partilor procesuale a fost legal indeplinita.
Analizand probatoriul administrat in cauza, instanta constata ca actiunea formulata este intemeiata, motivat de urmatoarea situatie de fapt si de drept :
Contestatoarea beneficiaza de pensia pentru munca depusa si limita de varsta stabilita in baza deciziei nr.199438/20.10.2003 emisa de intimata, in baza Legii nr.19/2000, ulterior drepturile sale de pensie fiind recalculate printr-o serie de alte decizii de pensionare .
La data de 21.04.2008, contestatoarea a depus la dosarul de pensie adeverinta nr.400/17.04.2008 eliberata de angajatorul SC ”E.” SA ( fostul Institut de Proiectare” Piatra Neamt), cu privire la drepturile salariale platite in acord global si la primele acordate in intervalul 01 ianuarie 1970 – 31 decembrie 2004, adeverinta in baza careia aceasta s-a adresat intimatei Casa Judeteana de Pensii Neamt solicitand recalcularea pensiei.
Prin adresa nr.37709 din 31.07.2008, intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt a respins cererea de recalculare a pensiei in baza acestei adeverinte cu motivarea ca sporurile din continutul acesteia nu pot fi luate in calcul intrucat nu sunt prevazute de OG nr.4/2005 ( f.11).
Referitor la forma de salarizare a contestatoarei, respectiv acordul global, intimata a sustinut ca , nici in legislatia anterioara si nici in Legea nr.19/2000, sumele in acord global, precum si premiile nu fac parte din baza de calcul a pensiei, fiind adaosuri la salariu, cu caracter aleatoriu.
Se constata astfel ca refuzul intimatei de luare in calcul a veniturilor atestate de sus mentionata adeverinta pleaca de la premisa ca sumele platite in acord global si premiile contestatoarei reprezinta un adaos la salariul de baza, adaos, care nu poate fi avut in vedere la recalcularea pensiei reale,intrucat nu face parte din baza de calcul a pensiei.
Aceasta sustinere a intimatei este insa eronata, avand in vedere ca veniturile incasate pentru activitatea desfasurata in acord global nu reprezentau adaosuri sau sporuri cu caracter sporadic ce se acordau salariatilor, ci acestea reprezentau o forma de salarizare.
Astfel, in Legea nr.57/1974 privind retribuirea dupa calitate si cantitatea muncii( aplicabile si contestatoarei din cauza de fata), la art.12 lit.a) penultima liniuta este reglementata retribuirea in acord global ca forma de retribuire, fiind lipsita de relevanta modalitatea concreta in care se calculau si se repartizau sumele corespunzatoare activitatii desfasurate in aceste conditii.
Cat timp ne aflam in prezenta unei forme de retribuire distincte, expres reglementata de legislatia in vigoare la acel moment, nu subzista nici un argument juridic pentru a considera ca sumele acordate in cadrul acestei modalitati de salarizare ar reprezenta doar un adaos ce nu intra in categoria celor prevazute de OUG nr.9/2005 ce pot constitui temei al recalcularii pensiei.
Mai mult decat atat, in privinta contestatoarei( fosta salariata al Institutului de Proiectare) sunt de mentionat si dispozitiile art.120 din Legea 57/1974 conform carora „in activitatea de proiectare se va utiliza cu precadere forma de retribuire in acord global”, textul legal prevazand in continuare modalitatea concreta de plata a drepturilor banesti cuvenita in cadrul acestei forme de salarizare ce se concretiza prin acordarea unor avansuri lunare ce reprezentau 80% din retributie tarifara de incadrare, suma totala stabilita pe fiecare lucrare in parte repartizandu-se ulterior membrilor colectivului, in functie de contributia acestora.
Niciunde in acest act normativ nu se prevedea ca sumele obtinute in acord global erau exceptate de la plata contributiilor datorate la bugetul de stat(inclusiv deci la bugetul asigurarilor sociale), legea precizand doar fondurile din care se realiza plata drepturilor banesti cuvenite in raport de fiecare forma de salarizare si respectiv de fiecare ramura in parte.
In legatura cu acest aspect sunt de mentionat si dispozitiile art.1 din Decretul nr.389/1972( act normativ ce a fost abrogat prin art.198 al Legii 19/2001, dupa ce in prealabil fusese modificat prin Legea 49/1992 – deci cu aplicabilitate deplina in cauza de fata), conform careia, „unitatile socialiste de stat, organizatiile cooperatiste,(…) orice alte persoane juridice sunt datoare sa verse la bugetul asigurarilor sociale de stat o contributie de 15% asupra castigului brut realizat de personalul lor salariat(…), indiferent de forma in care se realizeaza aceste venituri, din fondul din care se platesc si de durata contractului de munca”.
Coroborand aceste dispozitii cu cele ale art.2 din acelasi decret unde sunt mentionate, expres si limitativ sumele asupra carora nu se datoreaza contributia pentru asigurarile sociale de stat, intre care nu se regasesc si drepturile banesti acordate pentru activitatea desfasurata in acord global, reiese cu evidenta ca pentru sumele acordate contestatoarei in aceasta forma de retribuire, precum si cu titlu de prime s-au retinut si platit de unitatea angajatoare contributiile datorate la bugetul asigurarilor sociale de stat, astfel cum se mentioneaza expres si in adeverinta nr.400/17.04.2008 emisa de SC”E.”SA (vezi filele 5-6 dosar).
De mentionat ca, prin aparitia Legii nr.49/1992 dispozitiile acestui decret nu au fost modificate, ci doar s-a majorat procentual contributia respectiva.
Intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt, care in subsidiar a aratat ca oricum asupra sumelor platite in acord si cu titlu de prime contestatoarei, nu s-a retinut si platit contributia la bugetul asigurarilor sociale de stat, nu a prezentat nicio dovada pertinenta in acest sens, de natura a infirma atat dispozitiile legale anterior enuntate cat si mentiunile exprese din adeverinta nr.400/17.04.2008 la care s-a facut referire mai sus.
Plecand de la aceste premise(caracterul permanent al drepturilor banesti platite in acord global si achitarea CAS-ului pentru acestea), se retine ca Legea nr.19/2000, la art.1 lit. e, reglementeaza principiul contributivitatii, conform caruia „fondurile de asigurari sociale se constituie pe baza contributiilor datorate de persoanele fizice si juridice participante la sistemul public, drepturile de asigurari sociale cuvenindu-se pe temeiul contributiilor de asigurari sociale platite”, precum si principiul egalitatii prevazut la litera b a aceluiasi articol ce „asigura tuturor participantilor la sistemul public,contribuabili si beneficiari, un tratament nediscriminatoriu in ceea ce priveste drepturile si obligatiile stabilite de lege.”
Ori conform art.23 alin 1 din Legea 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale in cazul asiguratilor o constituie venitul brut realizat lunar, deci salariul individual inclusiv sporurile, premiile si adaosurile reglementate prin lege sau prin contracte individuale de munca ce se au in vedere la stabilirea punctajului de pensie prevazut de art.78 din aceeasi lege.
Prin urmare intimata Casa Judeteana de Pensii Neamt este obligata sa asigure respectarea celor doua principii anterior enuntate, chiar daca formele de retribuire in acord si primele acordate din fondul de premiere de 2% la fondul de retributie planificat nu au facut parte din baza de calcul a pensiilor conform Legii nr.3/1977.
Aceasta concluzie se impune intrucat desi conform acestui act normativ, baza de calcul se constituie din retributii tarifare, drepturile de pensie erau recunoscute celor care platisera aceste asigurari sociale dar care se stabileau si se achitau in raport de castigul brut realizat, iar nu de cel tarifar( a se vedea referirile anterioare la Decretul 389/1972), intrucat prin retinerea unei solutii contrare s-ar ajunge la perpetuarea unei inechitati evidente savarsita chiar de legiuitor la momentul edictarii respectivei legi, fiind de natura a reprezenta si o incalcare flagranta a prevederilor art.1 din Protocolul 1 al Conventiei Europene a Drepturilor Omului, in conditiile in care asiguratul ar fi privat in acest mod de dreptul sau de proprietate asupra fractiunii din patrimoniul constituit prin plata contributiilor la sistemul asigurarilor sociale.
Cum o asemenea privare nu este justificata de vreun scop legitim, efectele sale fiind vadit discriminatorii, tribunalul conchide in sensul caracterului intemeiat al contestatiei, ce se impune a fi admisa in conformitate cu dispozitiile legale mai sus enuntate.
In consecinta, intimata urmeaza a fi obligata sa recalculeze pensia contestatoarei cu luarea in calcul a veniturilor inscrise in adeverinta nr.400/17.04.2008 eliberata de SC ”E.” SA.
Fata de considerentele ce preced, in temeiul textelor de lege invocate, instanta urmeaza sa admita actiunea formulata, potrivit dispozitivului .
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Asistenta si asigurari sociale
Nulitate act - Sentinta civila nr. 777 din data de 04.10.2017Obligatia de a face - Sentinta civila nr. 775 din data de 04.10.2017
EXCEPTIA PREMATURITATII ACTIUNII. ADMISIBILITATE. - Sentinta civila nr. 32/LM/2010 din data de 12.05.2010
Conflict de drepturi avand ca obiect eliberarea unei adevereinte cu sporurile de gestiune si de stres de care a beneficiat fostul salariat in perioada 1976-1986 - Sentinta civila nr. 1128/lm/2008 din data de 17.02.2009
Contestatie decizie de pensionare. Recalculare cuantum pensie. Legalitatea deciziei - Sentinta civila nr. 1027/lm/2008 din data de 17.02.2009
Contestatie decizie de pensionare. Recalculare cuantum pensie. Legalitatea deciziei. - Sentinta civila nr. 530/lm/2007 din data de 17.02.2009
Asigurari sociale. Pensie invaliditate. Temeinicia deciziei - Sentinta civila nr. 242/lm/2008 din data de 17.02.2009
1.Recurs nou cod procedura civila, anulare decizie CASJ, prescriptia dreptului de stabilire a creantei fiscale, efecte necomunicare decizie debit principal, putere de lucru judecat, accesorii. - Decizie nr. 1114/R din data de 01.04.2014
Neintreruperea termenului de prescriptie a stabilirii contributiei de asigurari de sanatate. Emiterea succesiva de decizii de impunere anulate de instanta de judecata. - Decizie nr. 344/R din data de 31.01.2014
Salarizare personal - Sentinta civila nr. 5536/CA din data de 17.10.2012
Plata cheltuieli medicale - Decizie nr. 541/R din data de 28.06.2012
Actiune intemeiata pe dispozitiile art. 1073 si 1077 din Codul civil. Calitate procesuala activa. Modificarea unilaterala a clauzelor antecontrctului. Admisibilitate. - Sentinta civila nr. 181 din data de 21.10.2008
SOLUTIONAREA CONFLICTELOR DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALE - Hotarare nr. 236/M din data de 31.01.2008
Stagiul complet de cotizare in raport de care se calculeaza drepturile de pensie pentru persoanele ce au desfasurat activitate in grupa superioara de munca . - Decizie nr. 2046 din data de 18.12.2008
Inadmisibilitatea stabilirii modului de calcul al pensie anterior depunerii cererii de pensionare ca si a restituirii a contributiilor de asigurari sociale anterior valorificarii acestora prin pensionare . - Decizie nr. 460/M din data de 10.03.2009
Acordarea drepturilor de pensie in raport cu data depunerii cererii - Decizie nr. 357/M din data de 20.03.2007
Luarea in calcul la stabilirea dreptrurilor de pensiei a veniturilor realizate cu titlu de aacord global . Activitate desfasurtaa in coditii de grupa superioara de munca naterior intrarii in vigoare a Legii 19/2000 dovedita cu adeverinta emisa de ang... - Decizie nr. 1033/M din data de 11.06.2009
Utilizarea stagiului complet de cotizare la calcularea pensiei pentru persoanele cu handicap prevazut de art.77 alin.2 raportat la art.47 alin.1 lit. c din Legea 19/2001 si nu a celui rezultat din anexa 3 a acestei legi . - Decizie nr. 596/M din data de 17.05.2007
Neindeplinirea obligatiilor legale privind predarea Carnetului de munca atrage raspunderea patrimoniala a angajatorului potrivit art. 169 alin.1 din L.53/2003 Codul Muncii. Prezumtia incheierii contractului individual de munca cu durata nedete... - Decizie nr. 1430 din data de 25.09.2009
Neindeplinirea obligatiilor legale privind predarea Carnetului de munca atrage raspunderea patrimoniala a angajatorului potrivit art. 169 alin.1 din L.53/2003 Codul Muncii. Prezumtia incheierii contractului individual de munca cu durata nedete... - Decizie nr. 642/M din data de 31.05.2007
