Exceptie de nelegalitate a hotararii consiliului local. Temienicie. Imprejurarea ca aceeasi contraventie era reglementata distinct printr-un act juridic cu forta juridica superioara, iar prin dispozitiile H.C.L. 172/2002 s-a realizat o ...
(Sentinta comerciala nr. 660 din data de 07.07.2010 pronuntata de Tribunalul Iasi) Prin Sentinta nr. 660/ca / 07 Iulie 2010 a fost admisa in parte actiunea formulata de reclamantul MG in contradictoriu cu CLI fiind constata nelegalitatea dispozitiilor capitolului XII pct. 5 alin. 10 din H.C.L. nr.172/29.04.2002 doar in ceea ce priveste sanctionarea contraventionala a faptei prevazute la capitolul I pct. 5 din acest act administrativ normativ. Au fost respinse restul solicitarilor.
In motivare s-a retinut ca aceeasi fapta de natura contraventionala a fost reglementata printr-un act juridic anterior emiterii H.C.L. 172/2002, respectiv O.U.G. nr. 78/2000 (art. 51 pct. 1 lit. d).
Potrivit acestui din urma act normativ, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000.000 lei (ROL) la 10.000.000 lei fapta persoanei fizice de a nu contracta cu unitati specializate colectarea, reutilizarea, reciclarea, transportul si eliminarea deseurilor in situatia in care acestea nu se pot executa prin mijloace proprii.
Rezulta deci ca desi aceasta fapta era reglementata distinct printr-un act juridic cu forta juridica superioara prin dispozitiile H.C.L. 172/2002 mai sus indicate s-a realizat o a doua reglementare cu incalcarea dispozitiilor art. 2 alin. 2 din O.G.. nr. 2/2001.
In consecinta, in baza dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 554/2004 exceptia de nelegalitate este intemeiata doar in ceea ce priveste textul articolului incriminat.
Celelalte motive de nelegalitate care privesc intreaga hotarare a CLI nu pot fi primite.
Mentionarea eronata a unor acte normative in preambulul H.C.L. nr. 172/2002 (O.G. nr. 431/1997 in loc de O.G. nr. 43/1997 sau O.G. nr. 11/2001 in loc de O.U.G. nr. 11/2001) reprezinta doar niste simple erori materiale ce nu pot afecta valabilitatea actului.
De asemenea, faptul ca in mod eronat a fost inscrisa in preambulul H.C.L. nr. 172/2002 Ordonanta Guvernului nr. 11/2001 care nu are legatura cu acest act normativ in conditiile in care chiar O.U.G. nr. 11/2001, era deja respinsa la momentul emiterii actului de catre CLI prin Legea nr. 600/2001 nu prezinta relevanta asupra legalitatii actului administrativ normativ contestat.
Pe calea prevazuta de disp. art. 4 din Legea nr. 554/2004 instanta verifica legalitatea tuturor dispozitiilor normative ale hotararii de consiliu local analizand daca acestea sunt in concordanta cu reglementarile legale nu si preambulul acestui act in care se regaseste doar o insiruire a textelor normative relevante la acel moment de care s-a tinut cont la emiterea hotararii.
In plus nu prezinta relevanta asupra legalitatii actului administrativ normativ faptul ca o serie de reglementari legale inscrise in preambul au fost ulterior abrogate sau modificate in conditiile in care la acel moment erau in vigoare.
Nici critica de nelegalitate a H.C.L. 172/2002 raportata la dispozitiile Ordinului A.N.R.S.C. nr. 110/2007 si H.C.L. 401/2007 nu poate fi primita.
Aceste acte administrative cu caracter normativ sunt emise ulterior momentului intrarii in vigoare a H.C.L. 172/2002.
Problematica juridica ridicata de reclamant privind suprapunerea unor reglementari nu poate sub nicio forma sa atraga nelegalitatea actului administrativ normativ anterior ci doar eventual o abrogare tacita a actului mai vechi situatie care nu poate fi analizata conform procedurii prev. de disp. art. 4 din Legea nr. 554/2004, ci doar de instanta chemata sa analizeze fondul cauzei dedus judecatii (Judecatoria Iasi).
1
In motivare s-a retinut ca aceeasi fapta de natura contraventionala a fost reglementata printr-un act juridic anterior emiterii H.C.L. 172/2002, respectiv O.U.G. nr. 78/2000 (art. 51 pct. 1 lit. d).
Potrivit acestui din urma act normativ, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000.000 lei (ROL) la 10.000.000 lei fapta persoanei fizice de a nu contracta cu unitati specializate colectarea, reutilizarea, reciclarea, transportul si eliminarea deseurilor in situatia in care acestea nu se pot executa prin mijloace proprii.
Rezulta deci ca desi aceasta fapta era reglementata distinct printr-un act juridic cu forta juridica superioara prin dispozitiile H.C.L. 172/2002 mai sus indicate s-a realizat o a doua reglementare cu incalcarea dispozitiilor art. 2 alin. 2 din O.G.. nr. 2/2001.
In consecinta, in baza dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 554/2004 exceptia de nelegalitate este intemeiata doar in ceea ce priveste textul articolului incriminat.
Celelalte motive de nelegalitate care privesc intreaga hotarare a CLI nu pot fi primite.
Mentionarea eronata a unor acte normative in preambulul H.C.L. nr. 172/2002 (O.G. nr. 431/1997 in loc de O.G. nr. 43/1997 sau O.G. nr. 11/2001 in loc de O.U.G. nr. 11/2001) reprezinta doar niste simple erori materiale ce nu pot afecta valabilitatea actului.
De asemenea, faptul ca in mod eronat a fost inscrisa in preambulul H.C.L. nr. 172/2002 Ordonanta Guvernului nr. 11/2001 care nu are legatura cu acest act normativ in conditiile in care chiar O.U.G. nr. 11/2001, era deja respinsa la momentul emiterii actului de catre CLI prin Legea nr. 600/2001 nu prezinta relevanta asupra legalitatii actului administrativ normativ contestat.
Pe calea prevazuta de disp. art. 4 din Legea nr. 554/2004 instanta verifica legalitatea tuturor dispozitiilor normative ale hotararii de consiliu local analizand daca acestea sunt in concordanta cu reglementarile legale nu si preambulul acestui act in care se regaseste doar o insiruire a textelor normative relevante la acel moment de care s-a tinut cont la emiterea hotararii.
In plus nu prezinta relevanta asupra legalitatii actului administrativ normativ faptul ca o serie de reglementari legale inscrise in preambul au fost ulterior abrogate sau modificate in conditiile in care la acel moment erau in vigoare.
Nici critica de nelegalitate a H.C.L. 172/2002 raportata la dispozitiile Ordinului A.N.R.S.C. nr. 110/2007 si H.C.L. 401/2007 nu poate fi primita.
Aceste acte administrative cu caracter normativ sunt emise ulterior momentului intrarii in vigoare a H.C.L. 172/2002.
Problematica juridica ridicata de reclamant privind suprapunerea unor reglementari nu poate sub nicio forma sa atraga nelegalitatea actului administrativ normativ anterior ci doar eventual o abrogare tacita a actului mai vechi situatie care nu poate fi analizata conform procedurii prev. de disp. art. 4 din Legea nr. 554/2004, ci doar de instanta chemata sa analizeze fondul cauzei dedus judecatii (Judecatoria Iasi).
1
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila – Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011