InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Iasi

APROBARE PROPUNERE INCHIDERE PROCEDURA FALIMENT. ELEMENTELE RAPORTULUI FINAL.

(Sentinta comerciala nr. 1288/S/CC din data de 23.11.2010 pronuntata de Tribunalul Iasi)

Domeniu Faliment | Dosare Tribunalul Iasi | Jurisprudenta Tribunalul Iasi

     Asupra propunerii de inchidere a procedurii falimentului ,
Prin raportul inregistrat la 28.09.2010 , lichidatorul judiciar desemnat sa administreze procedura insolventei debitorului  S.C. B S.R.L. solicita in temeiul dispozitiilor art 132 alin 2 inchiderea procedurii , radierea debitorului si descarcarea lichidatorului de orice indatoriri si responsabilitati.
In esenta , este descrisa activitatea lichidatorului pe parcursul derularii procedurii, sumele obtinute in urma valorificarii bunurilor si modalitatea de distribuire a acestora.
Raportul a fost publicat in numarul _ din ...09.2010 al Buletinului Procedurilor in Insolventa , nefiind inregistrate contestatii .
Analizand cererea lichidatorului prin prisma dispozitiilor legale incidente, Tribunalul retine :
Prin sentinta comerciala nr _ din 03.04.2007 a Tribunalului Iasi, irevocabila prin anularea ca netimbrata a recursului, s-a dispus deschiderea procedurii insolventei fata de debitoarea  S.C. B S.R.L.,la cererea creditorului A S.A. - Sucursala Bucuresti .
Administratorul judiciar desemnat , E SPRL , a procedat la notificarea deschiderii procedurii in Buletinul Procedurilor in insolventa, intr-un ziar de larga circulatie , precum si la notificarea debitorului si a creditorilor cunoscuti.
In baza aprobarii adunarii creditorilor, activele debitorului ,inventariate de administratorul judiciar , au fost evaluate de DM -evaluator .
Administratorul judiciar a inregistrat raportul asupra cauzelor si imprejurarilor ce au dus la aparitia starii de insolventa , in cuprinsul caruia se evidentiaza faptul ca de la infiintare debitoarea nu a avut o politica de dezvoltare bine stabilita , nu a avut o strategie de management consolidata , au lipsit comenzile ferme pe termen lung, comenzi externe serioase care sa permita societatii sa acopere in termen scurt datoriile acumulate. De asemenea, din creditele contractate nu s-a urmarit o retehnologizare a intreprinderii pentru a produce tesaturi calitative si economic concurentiale  cu cele existente la ora actuala pe piata. Nu s-a aplicat o strategie de benchmarking pentru a stabili acesti factori , dovada fiind si faptul ca debitoarea a incercat sa intre pe piata prezentand si producand mult timp produse fara cerere.
Constatandu-se din analiza documentelor financiare ale societatii imposibilitatea reorganizarii activitatii , administratorul judiciar a solicitat deschiderea procedurii falimentului in temeiul dis part 1 alin 2 lit f coroborat cu art 11 alin 1 lit d , art 28 lit h si art 33 alin 6 din legea 85/2006.
Prin sentinta comerciala nr _./S pronuntata in sedinta publica din 26.02.2008 s-a deschis procedura falimentului , lichidator judiciar fiind numit E SPRL.
Prin sentinta nr _ din 07.10.2008, s-a respins contestatia creditorului Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Iasi la tabelul creantelor  iar prin incheierea pronuntata la aceeasi data s-a luat act de renuntarea la judecata contestatiei la tabelul creantelor formulata de contestatorul J precum si de renuntarea la judecata contestatiei impotriva actului de adjudecare , formulata de administratorul special al debitorului , R.
      La data de 04.11.2008, lichidatorul judiciar desemnat in cauza a depus raportul asupra fondurilor obtinute din lichidare si un plan de distribuire a acestor fonduri.
      Prin incheierea de sedinta din 04.11.2008, instanta a dispus refacerea raportului asupra fondurilor si a planului de distribuire, in conformitate cu disp art 122 alin 4 din legea 85/2006, punand in vedere lichidatorului sa mentioneze in cuprinsul acestuia fiecare bun din averea debitoarei ce a fost inventariat, cu valoarea rezultata din evaluare in cazul in care a fost evaluat, ori o alta valoare de referinta, modalitatea in care a fost aprobata aceasta valoare de referinta, modalitatea de valorificare si modalitatea de aprobare a acestei modalitati de valorificare, valoarea obtinuta in urma valorificarii, data depunerii sumelor in contul colector si situatia lichiditatilor si platilor efectuate la zi, precum si toate documentele intocmite pentru fiecare bun sau categorie de bunuri valorificate.
       In conformitate cu prevederile art.122 alin. 2 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, raportul a fost inregistrat, afisat la usa instantei si comunicat  prin Buletinul procedurilor de insolventa creditorilor, fara ca acestia sa formuleze contestatii.
      La termenul acordat la 16.12.2008, lichidatorul judiciar nu s-a conformat dispozitiilor instantei , motiv pentru care s-a dispus amanarea solutionarii cererii de aprobare a raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si a planului de distribuire, acordandu-se un nou termen pentru refacerea si supunerea dezbaterii judecatorului-sindic a raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si intocmirea planului de distribuire, in conformitate cu dispozitiile art. 122 din Legea nr. 85/2006.
      Prin  incheierea de sedinta pronuntata la aceasta data s-a pus in vedere lichidatorul judiciar  ca pana la termenul acordat sa depuna la dosar un raport amanuntit asupra fondurilor obtinute din lichidare, in care, pe langa mentiunile obligatorii impuse de dispozitiile art. 122 alin. 11 din Legea nr. 85/2006 modificata si completata, sa se mentioneze fiecare bun din averea debitoarei ce a fost inventariat, cu valoarea rezultata din evaluare in cazul in care a fost evaluat, ori o alta valoare de referinta, modalitatea in care a fost aprobata aceasta valoare de referinta, modalitatea de valorificare si modalitatea de aprobare a acestei modalitati de valorificare, valoarea obtinuta in urma valorificarii, data depunerii sumelor in contul colector si situatia lichiditatilor si platilor efectuate la zi, planul de distribuire intre creditori, intocmit potrivit dispozitiilor art. 122 alin. 12 din Legea nr. 85/2006 modificata si completata, toate documentele intocmite pentru fiecare bun sau categorie de bunuri valorificate, precum si dovezile prezentarii raportului si planului Comitetului creditorilor debitoarei; inregistrarii planului de distribuire la grefa Tribunalului - Judecator-sindic; notificarii planului fiecarui creditor si debitoarei; afisarii raportului si planului astfel intocmite la usa  Tribunalului Iasi, Judecator-sindic. In vederea indeplinirii acestor dispozitii, lichidatorul judiciar va convoca in termen util Adunarea creditorilor debitoarei si va supune dezbaterii acesteia, in mod obligatoriu, aprobarea planului de distribuire astfel intocmit si a distribuirii de fonduri intre creditori, deja efectuata.
      S-au acordat doua noi termene in acelasi scop, la 17.02.2009 si 05.05.2009, de fiecare data lichidatorul judiciar refuzand in mod nejustificat sa se conformeze dispozitiilor instantei.
      La termenul din 17.12.2009 acesta a depus raportul final prin care a solicitat inchiderea procedurii, invederand instantei ca omisiunile din raportul asupra fondurilor obtinute din lichidare se regasesc in cuprinsul raportului final .
      Prin incheierea nr _.. din 12 mai 2009 , irevocabila prin respingerea recursului promovat de lichidatorul judiciar, Tribunalul a respins raportul asupra fondurilor obtinute din lichidare si planul de distributie propus de lichidator, a dispus  refacerea raportului asupra fondurilor si a planului de distributie, in sensul includerii in continutul acestuia a tuturor mentiunilor prevazute de art 122 alin 1 ind 1  si respectiv art 122 alin 1 ind 2 din legea 85/2006, a prorogat analizarea raportului final propus de lichidator dupa refacerea raportului asupra fondurilor si a planului de distributie si a dispus sesizarea comisiei de disciplina a Filialei Bucuresti a UNPIR, pentru cercetarea abaterii disciplinare prevazuta de  art 68 lit e din OUG 86/08.11.2006 si  art 75 pct 5 din Statutul de organizare si functionare al UNPIR, constand in incalcarea principiilor fundamentale de etica profesionala prevazute in art 3 lit g si h din Codul de etica profesionala si disciplina a UNPIR , savarsita de catre lichidatorul E SPRL, urmand ca functie de solutia ce va fi pronuntata de aceasta comisie , judecatorul sindic sa se pronunte asupra oportunitatii sesizarii organelor de urmarire penala cu privire la savarsirea infractiunilor prevazute in Capitolul ap V din legea 85/2006 .
La 23.02.2010 lichidatorul a inregistrat un nou raport asupra fondurilor obtinute din lichidare si din incasarea de creante a debitoarei  S.C. B S.R.L. . Acesta a fost publicat in numarul ,,,,, al Buletinului Procedurilor in Insolventa , nefiind formulate contestatii in termenul legal .
      Analizand raportul inregistrat la data de 17.02.2009 ,in cuprinsul caruia se solicita in temeiul disp art132 alin 2 din legea 85/2006 inchiderea procedurii de faliment, descarcarea lichidatorului de orice indatoriri si responsabilitati si radierea debitorului , instanta  a dispus prin incheierea nr _. din 29.06.2010 , in temeiul disp.art.129 alin.2 din legea nr.85/2006,modificarea acestui act procedural ,continutul acestuia urmand sa reflecte activitatea lichidatorului , consemnata in  rapoartele anterioare.
      Pentru a se pronunta in acesta maniera Tribunalul a retinut faptul ca , conform art 129 alin 1 din legea 85/2006, dupa ce bunurile din averea debitorului au fost lichidate , lichidatorul va supune judecatorului sindic un raport final insotit de situatiile financiare finale. Raportul final al lichidarii , fiind ultimul raport din cadrul procedurii, reprezinta o sinteza a intregii proceduri, cuprinzand toate aspectele majore care s-au derulat pe parcursul procedurii: verificarea situatiei debitorului, analiza cauzelor si imprejurarilor ce au dus la aparitia starii de insolventa , modul de valorificare a bunurilor, gradul de incasare si acoperire a creantelor . In speta , elementele legate de sumele obtinute in urma valorificarii bunurilor , redate in cuprinsul raportului final sunt diferite fata de cele mentionate in cuprinsul raportului asupra fondurilor inregistrat la 23.02.2010. Astfel, se mentioneaza in raportul final faptul ca suma totala obtinuta din vanzarea activelor este de 5.531.645,2 lei, compusa din vanzarea constructiei si terenurilor apartinand debitoarei, pentru ca in centralizatorul final sa se indice la rubrica incasari suma de 6.238.285,8 lei . A retinut de asemenea instanta faptul ca in cuprinsul raportului final, in tabelul cuprinzand centralizatorul de incasari si plati pe perioada aprilie 2007-septembrie 2008, se mentioneaza de catre lichidator existenta unor incasari in valoare de 9.638.523,31 lei .
      Analizand continutul raportului final , refacut de lichidatorul judiciar , judecatorul sindic apreciaza ca acesta corespunde exigentelor impuse de art 129 din legea privind procedura insolventei.
      In conditiile in care toate creantele au fost acoperite prin distribuirea operata de lichidatorul judiciar , in cauza devin aplicabile dispozitiile art 133 din legea 85/2006 , potrivit caruia , judecatorul sindic va pronunta o sentinta de inchidere a procedurii falimentului si de radiere dupa lichidarea completa a activului.
      Pe cale de consecinta Tribunalul urmeaza a hotari inchiderea procedurii si radierea debitorului din evidentele registrului comertului si cele fiscale.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Faliment

Faliment - Hotarare nr. 669 din data de 21.12.2017
Faliment - Hotarare nr. 484 din data de 28.09.2017
Cererea de deschidere a procedurii prev. de Legea nr. 64/1995, republicata, impotriva debitoarei dizolvate de drept conform Legii nr. 359/2004, este inadmisibila. - Sentinta civila nr. 136/F din data de 20.03.2006
FALIMENT - Sentinta comerciala nr. 1180/C/2014 din data de 27.11.2014
Deschiderea procedurii insolventei - Sentinta comerciala nr. 1085/C din data de 08.06.2010
Deschidere procedura insolventa - Sentinta comerciala nr. 861/C din data de 02.06.2009
Faliment - Sentinta comerciala nr. 861/C din data de 02.06.2009
Procedura insolventei. S.R.L. - Sentinta comerciala nr. 1276/C din data de 13.10.2009
Procedura insolventei - Sentinta comerciala nr. 1275/C din data de 13.10.2009
Procedura insolventei. Raspunderea administratorului social. - Sentinta comerciala nr. 1388/C din data de 15.10.2009
Procedura insolventei. Intocmirea tabelului definitiv al creantelor - Decizie nr. 264/R din data de 11.06.2009
Faliment . Raspunderea administratorului pentru netinerea contabilitatii conform legii. Cazul fortuit cauza de exonerare de raspundere - Decizie nr. 168/R din data de 02.04.2009
Procedura insolventei. Indeplinirea conditiilor legale pentru deschiderea procedurii - Decizie nr. 178/R din data de 09.04.2009
In ceea ce priveste existenta subrogatiei legale ca temei al masurii lichidatorului judiciar de operare a subrogatiei in tabelul definitiv, potrivit art.1093 alin.2 teza a II a Cod civil, obligatia achitata de o persoana neinteresata care lucreaza i... - Decizie nr. 357/R din data de 19.08.2008
Cerere de autorizare a promovarii actiunii intemeiate pe dispozitiile art.138 din Legea nr.85/2006 formulata de un singur creditor. - Decizie nr. 258/R din data de 17.06.2008
Procedura insolventei. Obiectiuni la raportul final (art.129). Cheltuielile aferente procedurii instituite prin Legea nr.85/2006 (art.4). Ordinea in care se platesc creantele in cazul falimentului (art.123). Distribuirea sumelor obtinute din executar... - Decizie nr. 254/R din data de 31.05.2007
Procedura insolentei. Creditorul indreptatit sa solicite deschiderea procedurii insolentei (art.3 pct.6 din Legea nr.85/2006). Obligatia judecatorului–sindic de a verifica indeplinirea conditiilor cerute pentru aplicarea procedurii prevazute de Legea... - Decizie nr. 181/R din data de 26.04.2007
Limita maxima de stabilire a raspunderii administratorului unei societati debitoare aflate in procedura prevazuta de Legea nr.64/1995. - Decizie nr. 270/R din data de 01.06.2006
Actiune intemeiata pe dispozitiile art.137 din Legea nr. 64/1995. Conditii. - Decizie nr. 212/R din data de 20.04.2006
Antrenarea raspunderii personale a administratorului Raportat la art.137 lit.c din Legea nr.64/1995. - Decizie nr. 211/R din data de 20.04.2006