ACTIUNE IN ANULARE.ANULARE ACTE ADMINISTRATIV FISCALE.
(Sentinta civila nr. 126 din data de 13.10.2006 pronuntata de Tribunalul Braila)ACTIUNE IN ANULARE.ANULARE ACTE ADMINISTRATIV FISCALE.
Prin contestatia inregistrata la aceasta instanta sub nr. 351/113/2006 reclamanta SC. Promex SA. Braila a solicitat anularea actului de control - proces -verbal de control 20161/22.06.2006 si a deciziei 306/07.07.2006 emise de parata Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Braila si exonerarea sa de plata sumei de 10.906,74 lei in contradictoriu cu parata A.J.O.F.M.Braila.
In motivarea cererii sale reclamanta arata ca in urma controlului facut de organele abilitate ale paratei la data de 22.06 2006 cu privire la respectarea disp. legii 76/2002 priv. sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca s-au constatat unele nereguli cu privire la contractele de munca ale absolventilor Docea Mihai -Leonard, Ciurcan Constantin si Manolache Marian in sensul ca li s-a desfacut contractul de munca din initiativa angajatorului inainte de implinirea termenului de 3 ani, caz in care acesta trebuie sa restituie subventia primita .Reclamanta motiveaza ca nu a avut initiativa desfacerii contractelor de munca ci doua au fost desfacute cu acordul partilor(Docea si Ciurcan) iar cel de-al treilea (Manolache) pentru restrangerea activitatii, cazuri ce nu erau stipulate in lege (76/2002) ca fiind necesara restituirea sumelor in momentul angajarii celor trei absolventi (2002 si 2003).Ulterior s-a modificat legea prin aparitia legii 107/2004 care a prevazut cazurile de desfacere a contractului de munca (art.55 lit.b si art.65 C. muncii) printre cazurile din initiativa angajatorului pentru care se restituie subventia. Reclamanta depune inscrisuri : procesul verbal de control cu anexele 1, 2, 3, plangerea formulata impotriva acestuia la organul constatator, decizia data ca urmare a plangerii, acordul absolventului Manolache si Docea, deciziile de desfacere a contractelor individuale de munca (Manolache, Ciurcan si Docea). In drept invoca disp. art.55 lit.b, 58(1), 65 Legea 53/2003; art.83(2) Legea 76/2002 si art.2 Legea 107/2004.
Legal citata parata depune intampinare aratand ca cererea reclamantei nu este fondata , aceasta a desfacut din initiativa proprie contractul de munca al absolventului Manolache Marian ,iar pentru ceilalti absolventi se considera ca ceea ce nu este imputabil angajatului este imputabil si aplicabil angajatorului conform adresei 3364/oct.2004 a A.N.O.F.M.-Bucuresti. Depune in copie acest inscris.
Instanta, analizand contestatia reclamantei in baza art. 1si 8 legea 554/2004 va constata in baza inscrisurilor depuse ca aceasta este fondata in parte. Astfel,reclamanta a dovedit ca a angajat intr-adevar mai multi absolventi printre care si cei trei in discutie. A incheiat contracte de munca la: 10.07.2002 pentru absolventul Docea Mihai pe care la mentinut pana la 08.03.2005; la 08.10.2003 pentru absolventul Manolache Marian pe care l-a mentinut pana la 20.04.2005 si la 27.11.2003 pentru absolventul Ciurcan Constantin pe care l-a mentinut pana la 02.07.2005.Pentru nici unul dintre aceste contracte nu a respectat termenul de mentinere de trei ani desi a beneficiat de disp. art.83 legea 76/2002.Totusi instanta va retine ca desfacerea contractelor de munca pentru Docea si Ciurcan s-a facut anterior modificarii art.83 legea 76/2002 prin legea 107/2004 iar motivul desfacerii (cu acordul ambelor parti art.55 lit.b legea 53/2003) nu era expres prevazut ca un caz in care angajatorul trebuie sa restituie subventia. Asa fiind, intrucat contractelor de munca incheiate sub imperiul legii nemodificate nu li se poate aplica in momentul incetarii o alta lege decat cea de la incheiere fiind ilogic ca o lege sa guverneze incheierea actului si alta incetarea, instanta, in virtutea principiului previzibilitatii actelor normative va aprecia ca celor doua contracte le este aplicabila Legea 76/2002 nemodificata si ca nefiind vorba de desfacerea contractelor din initiativa sau din motive imputabile angajatorului acesta nu va returna subventia. Faptul ca la o situatie identica institutia tutelara paratei a dat unele interpretari,acestea nu pot fi avute in vedere fiind doar simple consideratii fara valoare juridica , aplicabile la cazul adus la acea data in discutie.
Cu privire la cel de-al treilea absolvent Manolache Marian, acestuia nu-i sunt aplicabile prevederile de mai sus intrucat chiar prin disp. Codului Muncii art.58 in ref. la art.65 acest motiv de incetare a contractului de munca este indicat ca fiind din initiativa angajatorului.
In consecinta, contestatia va fi admisa numai cu privire la absolventii Docea si Ciurcan pentru care reclamanta va fi exonerata de a returna subventia de 7.147,66 lei asa cum i-a fost imputata de parata iar actele administrative: proces -verbal de control 20161/22.06.2006 si decizia 306/07.07.2006 emise de parata Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca vor fi anulate in ce privesc dispozitiile referitoare la cei doi absolventi si mentinute cu privire la cel de-al treilea (Manolache).
(Irevocabila prin Decizia Curtii de Apel Galati nr. 41/R/23.01.2007 a Sectiei de Contencios Administrativ si Fiscal )
Prin contestatia inregistrata la aceasta instanta sub nr. 351/113/2006 reclamanta SC. Promex SA. Braila a solicitat anularea actului de control - proces -verbal de control 20161/22.06.2006 si a deciziei 306/07.07.2006 emise de parata Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Braila si exonerarea sa de plata sumei de 10.906,74 lei in contradictoriu cu parata A.J.O.F.M.Braila.
In motivarea cererii sale reclamanta arata ca in urma controlului facut de organele abilitate ale paratei la data de 22.06 2006 cu privire la respectarea disp. legii 76/2002 priv. sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca s-au constatat unele nereguli cu privire la contractele de munca ale absolventilor Docea Mihai -Leonard, Ciurcan Constantin si Manolache Marian in sensul ca li s-a desfacut contractul de munca din initiativa angajatorului inainte de implinirea termenului de 3 ani, caz in care acesta trebuie sa restituie subventia primita .Reclamanta motiveaza ca nu a avut initiativa desfacerii contractelor de munca ci doua au fost desfacute cu acordul partilor(Docea si Ciurcan) iar cel de-al treilea (Manolache) pentru restrangerea activitatii, cazuri ce nu erau stipulate in lege (76/2002) ca fiind necesara restituirea sumelor in momentul angajarii celor trei absolventi (2002 si 2003).Ulterior s-a modificat legea prin aparitia legii 107/2004 care a prevazut cazurile de desfacere a contractului de munca (art.55 lit.b si art.65 C. muncii) printre cazurile din initiativa angajatorului pentru care se restituie subventia. Reclamanta depune inscrisuri : procesul verbal de control cu anexele 1, 2, 3, plangerea formulata impotriva acestuia la organul constatator, decizia data ca urmare a plangerii, acordul absolventului Manolache si Docea, deciziile de desfacere a contractelor individuale de munca (Manolache, Ciurcan si Docea). In drept invoca disp. art.55 lit.b, 58(1), 65 Legea 53/2003; art.83(2) Legea 76/2002 si art.2 Legea 107/2004.
Legal citata parata depune intampinare aratand ca cererea reclamantei nu este fondata , aceasta a desfacut din initiativa proprie contractul de munca al absolventului Manolache Marian ,iar pentru ceilalti absolventi se considera ca ceea ce nu este imputabil angajatului este imputabil si aplicabil angajatorului conform adresei 3364/oct.2004 a A.N.O.F.M.-Bucuresti. Depune in copie acest inscris.
Instanta, analizand contestatia reclamantei in baza art. 1si 8 legea 554/2004 va constata in baza inscrisurilor depuse ca aceasta este fondata in parte. Astfel,reclamanta a dovedit ca a angajat intr-adevar mai multi absolventi printre care si cei trei in discutie. A incheiat contracte de munca la: 10.07.2002 pentru absolventul Docea Mihai pe care la mentinut pana la 08.03.2005; la 08.10.2003 pentru absolventul Manolache Marian pe care l-a mentinut pana la 20.04.2005 si la 27.11.2003 pentru absolventul Ciurcan Constantin pe care l-a mentinut pana la 02.07.2005.Pentru nici unul dintre aceste contracte nu a respectat termenul de mentinere de trei ani desi a beneficiat de disp. art.83 legea 76/2002.Totusi instanta va retine ca desfacerea contractelor de munca pentru Docea si Ciurcan s-a facut anterior modificarii art.83 legea 76/2002 prin legea 107/2004 iar motivul desfacerii (cu acordul ambelor parti art.55 lit.b legea 53/2003) nu era expres prevazut ca un caz in care angajatorul trebuie sa restituie subventia. Asa fiind, intrucat contractelor de munca incheiate sub imperiul legii nemodificate nu li se poate aplica in momentul incetarii o alta lege decat cea de la incheiere fiind ilogic ca o lege sa guverneze incheierea actului si alta incetarea, instanta, in virtutea principiului previzibilitatii actelor normative va aprecia ca celor doua contracte le este aplicabila Legea 76/2002 nemodificata si ca nefiind vorba de desfacerea contractelor din initiativa sau din motive imputabile angajatorului acesta nu va returna subventia. Faptul ca la o situatie identica institutia tutelara paratei a dat unele interpretari,acestea nu pot fi avute in vedere fiind doar simple consideratii fara valoare juridica , aplicabile la cazul adus la acea data in discutie.
Cu privire la cel de-al treilea absolvent Manolache Marian, acestuia nu-i sunt aplicabile prevederile de mai sus intrucat chiar prin disp. Codului Muncii art.58 in ref. la art.65 acest motiv de incetare a contractului de munca este indicat ca fiind din initiativa angajatorului.
In consecinta, contestatia va fi admisa numai cu privire la absolventii Docea si Ciurcan pentru care reclamanta va fi exonerata de a returna subventia de 7.147,66 lei asa cum i-a fost imputata de parata iar actele administrative: proces -verbal de control 20161/22.06.2006 si decizia 306/07.07.2006 emise de parata Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca vor fi anulate in ce privesc dispozitiile referitoare la cei doi absolventi si mentinute cu privire la cel de-al treilea (Manolache).
(Irevocabila prin Decizia Curtii de Apel Galati nr. 41/R/23.01.2007 a Sectiei de Contencios Administrativ si Fiscal )
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila � Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii � nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii � nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011