InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Iasi

Art. 6 din Legea nr. 241/2005 - lege penala mai favorabila; condamnare pentru acte materiale comise pana la data numirii lichidatorului judiciar; actiune civila - partea responsabila civilmente in insolventa - stabilire accesorii

(Sentinta penala nr. 1053 din data de 09.04.2013 pronuntata de Judecatoria Iasi)

Domeniu Evaziune fiscala | Dosare Judecatoria Iasi | Jurisprudenta Judecatoria Iasi

Prin sentinta penala nr. 1053/09.04.2013 a Judecatoriei Iasi pronuntata in dosar nr. 7003/245/2012 s-au dispus urmatoarele:
"Condamna inculpatii: C.C. si C.V., fiecare la cate o pedeapsa de 8 (opt) luni inchisoare pentru savarsirea infractiunii prev. si ped. de art. 6 din Legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal si art. 13 Cod penal, art. 74 lit. c raportat la art. 76 lit. d Cod penal.
In baza art. 81 Cod penal dispune suspendarea conditionata a executarii pedepselor pe durata unor termene de incercare de 2 ani si 8 luni, conform art. 82 Cod penal.
Atrage atentia inculpatilor asupra disp. art. 83 Cod penal in conformitate cu care comiterea unei noi infractiuni intentionate inauntrul termenului de incercare va conduce la revocarea suspendarii executarii pedepsei.
Aplica inculpatilor pedeapsa accesorie a interzicerii exercitiului drepturilor prev. de art. 64 lit. a teza a II-a si b Cod penal ce va fi suspendata in conditiile prev. de art. 71 alin. 5 Cod penal.
In baza art. 14 si 346 Cod procedura penala raportat la art. 998 si 100 alin. 3 Cod civil (1864) obliga inculpatul C.C., in solidar cu partea responsabila civilmente SC C. SRL Iasi, prin M.R.L.I. SPRL, sa plateasca partii civile A. N.A.F., prin G.F. - S. J.I., suma de 76.965 lei, la care se adauga dobanda legala prev. de art. 120 din OG 92/2003 de la data fiecarui act material in parte  si pana la data achitarii integrale a debitului pentru inculpatul C.C., respectiv pana la data de 22.02.2011 pentru SC C. SRL Iasi
In baza art. 14 si 346 Cod procedura penala raportat la art. 998, 100 alin. 3 si 1003 Cod civil (1864) obliga in solidar inculpatii C.C. si C.V. si acestia in solidar cu partea responsabila civilmente SC C. SRL Iasi, prin M.R.L.I. SPRL, sa plateasca partii civile A. N.A.F., prin G.F. - S. J.I., suma de 84.237 lei, la care se adauga dobanda legala prev. de art. 120 din OG 92/2003 de la data fiecarui act material in parte si pana la data achitarii integrale a debitului pentru inculpatii C.C. si C.V., respectiv pana la data de 22.02.2011 pentru SC C. SRL Iasi.
Mentine sechestru asigurator instituit pe imobilul . apartinand inculpatilor C.C. si C.V. prin Ordonanta din data de 23.08.2011 data in dosarul nr. 877/P/2011 al Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi (proces verbal de aplicare a sechestrului asigurator din data de 30.08.2011).
In baza art. 191 alin. 2, 3 Cod procedura penala obliga fiecare inculpat, in solidar cu partea responsabila civilmente SC C. SRL Iasi, prin M.R.L.I. SPRL, sa plateasca statului suma de 750 de lei cu titlu de cheltuieli judiciare."

Pentru a hotari astfel, instanta a constatat urmatoarele:
Prin rechizitoriul Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi dat in dosarul nr. 877/P/2011 la data de 24.02.2012 si inregistrat pe rolul acestei instante sub nr. 7003/245/2012 s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale si trimiterea in judecata in stare de libertate a inculpatilor C.C. si C.V., ambii pentru savarsirea infractiunii prev. si ped. de art. 6 din Legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal.
S-a retinut in sarcina inculpatilor prin actul de sesizare al instantei ca, in calitate de administratori ai SC C. SRL Iasi, cu intentie, in perioada februarie 2008 - ianuarie 2010, martie 2010 - aprilie 2011 - inculpatul C.C., respectiv in perioada septembrie 2009 - ianuarie 2010, martie 2010 - aprilie 2011 - inculpata C.V., au retinut si nu au virat la bugetul de stat impozitele si contributiile cu retinere la sursa, in termen de 30 de zile de la scadenta, fiind prejudiciat bugetul de stat cu suma de 221.934 lei in cazul inculpatului C.C., respectiv suma de 113.764 lei in cazul inculpatei C.V.
Analizand actele si lucrarile dosarului, instanta a retinut ca fiind pe deplin dovedite urmatoarele:
SC C. SRL Iasi a fost infiintata la data de 27.05.1991 de catre inculpatul C.C., acesta fiind numit administrator cu aceeasi data. La data de 14.07.2009, inculpata C.V. a fost numita in functia de administrator, desfasurand aceasta activitate alaturi de inculpatul C.C., sotul ei. Conform declaratiilor ambilor inculpati, acestia s-au ocupat impreuna de administrarea firmei. Chiar daca si-au impartit sarcinile, inculpata C.V. ocupandu-se de contabilitate si de relatiile societatii cu bancile si cu organele fiscale, in vreme ce inculpatul C.C. s-a ocupat de productie, in sarcina ambilor exista obligatia legala de a plati la timp datoriile societatii catre bugetul de stat, respectiv sumele reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa.
La data de 23.03.2009, reprezentantii Garzii Financiare - Sectia Judeteana Iasi, prin adresa nr. 600924/17.03.2009, a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi cu privire la faptul ca numitul C.C., administrator al SC C. SRL Iasi, a retinut si nu a virat la bugetul de stat, in cursul anului 2008, impozitele si contributiile cu caracter de stopaj la sursa, in termen de 30 de zile de la scadenta, fiind prejudiciat bugetul de stat cu suma totala de 63.276 lei. In urma acestei sesizari, s-a efectuat la sediul social al SC C. SRL I. o inspectie fiscala de catre organele de control din cadrul Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Iasi ce a vizat perioada 01.01.2004 - 31.12.2008 pentru impozitele si contributiile cu retinere la sursa. Inspectia fiscala s-a desfasurat in perioada martie - aprilie 2009, fiind verificate evidenta contabila a contribuabilului si evidenta fiscala detinuta de organele fiscale, constatarile fiind cuprinse in raportul de inspectie fiscala din 22.04.2009, inregistrat la AFP Mun. Iasi sub nr. 3986/22.04.2009.
In anul 2008, SC C. SRL Iasi, administrata de inculpatul C.C., a inregistrat debite cu titlu de impozite si contributii cu stopaj la sursa, inculpatul retinand in fapt cu titlu de contributii cu stopaj la sursa sume mai mari decat cele declarate la organele fiscale (in declaratiile 100 si 102) sau nu a declarat deloc unele sume retinute cu acest titlu. S-a stabilit astfel, pe langa debitul declarat si neachitat, un debit suplimentar, cel nedeclarat, care evident nu a fost achitat in termenul prevazut de lege (pe data de 25 a lunii urmatoare) si nici in 30 de zile de la scadenta. Debitele retinute si nedeclarate in cursul anului 2008 au privit doar contributia individuala de asigurari sociale retinute de la asigurati, contributia personalului la fondul de somaj si contributia pentru asigurari de sanatate retinuta de la asigurati, fara a se constata diferente in ceea ce priveste impozitul pe veniturile din salarii declarat pe acelasi an.
Din adresa nr. ACM/10467 din 12.07.2011 a AFP Mun. Iasi rezulta ca toate sumele retinute pe anul 2008 cu titlu de impozite si contributii cu stopaj la sursa declarate de inculpat la organele fiscale precum si cele retinute pe anul 2008 cu acelasi titlu dar nedeclarate la organele fiscale au fost achitate de SC C. SRL Iasi dupa scadenta si dupa expirarea termenului de 30 de zile de la scadenta, prev. de art. 6 din Legea nr. 241/2005. Debitul neachitat de 11.508 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii priveste anii 2006-2007, asa cum rezulta din raportul de inspectie fiscala nr. 3986/22.04.2009.
Pentru anul 2008, situatia neplatii in termenul de 30 de zile de la scadenta a sumelor retinute cu titlu de contributii si impozite cu stopaj la sursa, atat a celor declarate cat si a celor nedeclarate, se prezinta astfel:
Impozit pe veniturile din salarii:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII
25.02.2008 1.199 lei 1.199 lei 28.03.2008
25.04.2088 1.756 lei 1.756 lei 04.03.2009
25.05.2008 1.756 lei 1.756 lei 04.03.2009
25.06.2008 1946 lei 1092 lei
854 lei 04.03.2009
16.03.2009
25.07.2008 1757 lei 1757 lei 16.03.2009
25.08.2008 1749 lei 1749 lei 16.03.2009
25.09.2008 1755 lei 1115 lei
640 lei 19.03.2009
16.03.2009
25.10.2008 1894 lei 1894 lei 19.03.2009
25.11.2008 2177 lei 2177 lei 19.03.2009
25.12.2008 2133 lei 2133 lei 19.03.2009
25.01.2009 2118 lei 2118 lei 19.03.2009

Rezulta astfel o suma totala de 20.240 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta.

Contributia de asigurari sociale retinuta de la asigurati:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII SUMA NEDECLARATA
25.02.2008 2278 lei 2278 lei 28.03.2008 100 lei
25.04.2088 - - - 2260 lei
25.05.2008 - - - 2289 lei
25.06.2008 - - - 2408 lei
25.07.2008 - - - 2289 lei
25.08.2008 - - - 2241 lei
25.09.2008 - - - 2241 lei
25.10.2008 - - - 2290 lei
25.11.2008 - - - 2486 lei
25.12.2008 - - - 2428 lei
25.01.2009 - - - 2426 lei

Rezulta astfel o suma totala de 25.736 lei (in urma insumarii contributiilor declarate si a celor nedeclarate) reprezentand contributia de asigurari sociale retinuta de la asigurati  si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta.

Contributia de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII SUMA NEDECLARATA
25.02.2008 1159 lei 1159 lei 28.03.2008 468 lei
25.04.2088 - - - 1546 lei
25.05.2008 - - - 1545 lei
25.06.2008 - - - 1628 lei
25.07.2008 - - - 1545 lei
25.08.2008 - - - 1291 lei
25.09.2008 - - - 1303 lei
25.10.2008 - - - 1323 lei
25.11.2008 - - - 1453 lei
25.12.2008 - - - 1418 lei
25.01.2009 - - - 1403 lei

Rezulta astfel o suma totala de 16.082 lei (in urma insumarii contributiilor declarate si a celor nedeclarate) reprezentand contributia de asigurari sociale de sanatate retinuta de la asigurati si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta.

Contributia de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII SUMA NEDECLARATA
25.02.2008 142 lei 142 lei 24.03.2008 17 lei
25.03.2088 114 114 24.03.2008 5 lei
25.04.2008 - - - 119 lei
25.05.2008 - - - 133 lei
25.06.2008 - - - 140 lei
25.07.2008 - - - 133 lei
25.08.2008 - - - 130 lei
25.09.2008 - - - 131 lei
25.10.2008 - - - 134 lei
25.11.2008 - - - 140 lei
25.12.2008 - - - 135 lei
25.01.2009 134 lei

Rezulta astfel o suma totala de 1.351 lei (in urma insumarii contributiilor declarate si a celor nedeclarate) reprezentand contributia de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta.
Se retine asadar ca inculpatul C.C. a retinut si nu a virat la bugetul de stat in termen de 30 de zile de la scadenta, in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, impozitele si contributiile cu stopaj la sursa aferente perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in cuantum total de 63.409 lei.
Efectuandu-se cercetari in baza sesizarii initiale, din adresa nr. ACM/10467 din 12.07.2011 a Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Iasi, fisa sintetica totala privind debitele apartinand SC C. SRL Iasi pe anul 2009, declaratiile 100 si 102 pe anii 2009 - 2010, statele de plata pe anii 2008 - 2011, balantele lunare de verificare pe anii 2008 - 2011, a rezultat ca inculpatul C.C., in calitate de administrator al SC C. SRL Iasi a retinut si nu a virat, in termen de cel mult 30 de zile de la data scadentei sumele reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa aferente perioadei ianuarie 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.02.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in suma de 135.818 lei, dupa cum urmeaza: impozit pe venituri din salarii in suma de 52.738 lei, contributia individuala de asigurari sociale retinute de la asigurati in suma de 51.166 lei, contributia personalului la fondul de somaj in suma de 2459 lei si contributia pentru asigurari de sanatate retinuta de la asigurati in suma de 29.455 lei.
De asemenea, avand in vedere ca inculpata C.V. a obtinut calitatea de administrator al SC C. SRL la data de 14.07.2009 (conform bazei de date ORC - fila 24 d.inst.), rezulta ca aceasta a retinut si nu a virat in cel mult 30 de zile de la data scadentei sumele reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa aferente perioadei august 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.09.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in suma de 91.057 lei, dupa cum urmeaza: impozit pe venituri din salarii in suma de 37.847 lei, contributia individuala de asigurari sociale retinute de la asigurati in suma de 32.675 lei, contributia personalului la fondul de somaj in suma de 1.567 lei si contributia pentru asigurari de sanatate retinuta de la asigurati in suma de 18.968 lei.
Instanta va retine ca, potrivit bazei de date ORC - filele 23 - 24 d.inst. - SC C. SRL se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006, la data de 22.02.2011 fiind numit ca administrator judiciar cu puteri depline M.R.L.I. SPRL, avand ca putere conducerea integrala a activitatii.
In conformitate cu dispozitiile art. 47 din Legea nr. 85/2006, (1) deschiderea procedurii ridica debitorului dreptul de administrare - constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea -, daca acesta nu si-a declarat, in conditiile art. 28 alin. (1) lit. h) sau, dupa caz, art. 33 alin. (6), intentia de reorganizare. (2) Cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege, prevederile alin. (1) sunt aplicabile si bunurilor pe care debitorul le-ar dobandi ulterior deschiderii procedurii. (3) Judecatorul-sindic va putea ordona ridicarea, in tot sau in parte, a dreptului de administrare al debitorului odata cu desemnarea unui administrator judiciar, indicand totodata si conditia de exercitare a conducerii debitorului de catre acesta.
Potrivit art. 49 din Legea nr. 85/2006, pe perioada de observatie, debitorul va putea sa continue desfasurarea activitatilor curente si poate efectua plati catre creditorii cunoscuti, care se incadreaza in conditiile obisnuite de exercitare a activitatii curente, dupa cum urmeaza: a) sub supravegherea administratorului judiciar, daca debitorul a facut o cerere de reorganizare, in sensul art. 28 alin. (1) lit. h), si nu i-a fost ridicat dreptul de administrare; b) sub conducerea administratorului judiciar, daca debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare.
Prin urmare, toate platile ce ar fi trebuit fi efectuate dupa data de 22.02.2011 erau in sarcina administratorului judiciar , care avea puteri depline, neputand fi puse astfel in sarcina inculpatilor. Prin urmare, platile din datele de 25.02.2011, 25.03.2011 si 25.04.2011 retinute ca acte materiale in sarcina inculpatilor prin rechizitoriu nu vor fi avute in vedere si de catre instanta ca perioada infractionala, toate calculele urmand a se efectua pentru impozitele si contributiile cu stopaj la sursa retinute pana in luna decembrie 2010.
Situatia sumelor retinute cu titlu de contributii si impozite cu stopaj la sursa care nu au fost virate catre bugetul de stat in termen de 30 de zile de la scadenta in perioada 2009 - 2010, se prezinta astfel pentru inculpatul C.C.:
Impozit pe veniturile din salarii:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII
25.02.2009 2389 lei 0 lei
25.03.2009 2150 lei 0
25.04.2009 2083 lei 0
25.05.2009 2043 lei 0
25.06.2009 2234 lei 0
25.07.2009 1996 lei 0
25.08.2009 1996 lei 0
25.09.2009 2236 lei 0
25.10.2009 2567 lei 0
25.11.2009 2161 lei 0
25.12.2009 3135 lei 0
25.01.2010 2409 lei 0
25.03.2010 2291 lei 2291 26.04.2010
25.04.2010 2530 lei 0
25.05.2010 2679 lei 0
25.06.2010 2560 lei 0
25.07.2010 2603 lei 0
25.08.2010 2474 lei 0
25.09.2010 2464 lei 0
25.10.2010 2406 lei 0
25.11.2010 2666 lei 0
25.12.2010 2666 lei 0

Contributia de asigurari sociale retinuta de la asigurati:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII
25.02.2009 2617 lei 2617 lei 30.11, 28.12.2009,01,02, 31,05, 01.06.2010
25.03.2009 2758 lei 2758 lei 01.06, 29.06, 01.10, 07.10, 08.10, 26.10, 16.11, 02.12.2010
25.04.2009 2672 lei 1997 lei 02.12, 16.12, 23.12.2010, 31.01, 28.02.2011
25.05.2009 2621 lei 0
25.06.2009 2741 lei 0
25.07.2009 2541 lei 0
25.08.2009 2541 lei 0
25.09.2009 2677 lei 0
25.10.2009 2567 lei 0
25.11.2009 2891 lei 0
25.12.2009 3135 lei 0
25.01.2010 3051 lei 0
25.03.2010 2924 lei 2924 26.04.2010
25.04.2010 3163 lei 0
25.05.2010 3272 lei 0
25.06.2010 3043 lei 0
25.07.2010 3095 lei 0
25.08.2010 2857 lei 0
25.09.2010 0 lei 0
25.10.2010 0 lei 0
25.11.2010 0 lei 0
25.12.2010 0 lei 0

Contributia de asigurari de sanatate retinuta de la asigurati:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII
25.02.2009 2166 lei 0 lei
25.03.2009 1445 lei 0
25.04.2009 1401 lei 0
25.05.2009 1374 lei 0
25.06.2009 1437 lei 0
25.07.2009 1332 lei 0
25.08.2009 1332 lei 0
25.09.2009 1397 lei 0
25.10.2009 1346 lei 0
25.11.2009 1515 lei 0
25.12.2009 1644 lei 0
25.01.2010 1650 lei 0
25.03.2010 1467 lei 1467 26.04.2010
25.04.2010 1613 lei 0
25.05.2010 2174 lei 0
25.06.2010 2087 lei 0
25.07.2010 2086 lei 0
25.08.2010 1989 lei 0
25.09.2010 0 lei 0
25.10.2010 0 lei 0
25.11.2010 0 lei 0
25.12.2010 0 lei 0

Contributia de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati:

SCADENTA SUMA DECLARATA SUMA STINSA DATA PLATII
25.02.2009 138 lei 0 lei
25.03.2009 131 lei 0
25.04.2009 126 lei 0
25.05.2009 124 lei 0
25.06.2009 131 lei 0
25.07.2009 121 lei 0
25.08.2009 121 lei 0
25.09.2009 130 lei 0
25.10.2009 122 lei 0
25.11.2009 139 lei 0
25.12.2009 150 lei 0
25.01.2010 146 lei 0
25.03.2010 138 lei 138 26.04.2010
25.04.2010 149 lei 0
25.05.2010 157 lei 0
25.06.2010 148 lei 0
25.07.2010 149 lei 0
25.08.2010 139 lei 0
25.09.2010 0 lei 0
25.10.2010 0 lei 0
25.11.2010 0 lei 0
25.12.2010 0 lei 0

Prejudiciul total produs bugetului de stat de catre inculpatul C.C. prin neplata sumelor retinute la sursa in perioada 2008 - 2010 este de 199.227 lei, fiind reprezentat de:
- impozit pe veniturile din salarii: 20240 lei (anul 2008) + 52.738 lei (anii 2009-2010) = 72978 lei;
- contributia individuala la asigurari sociale: 25736 lei (anul 2008) + 51.166 lei (anii 2009-2010) = 76902 lei;
- contributia individuala pentru asigurari de sanatate: 16.082 lei (anul 2008) + 29.455 lei (anii 2009 - 2010) = 45537 lei;
- contributia individuala pentru fondul de somaj: 1351 lei (anul 2008) + 2.459 lei (anii 2009 - 2010) = 3.810 lei.
Prejudiciul total produs bugetului de stat de catre inculpata C.V. prin neplata sumelor retinute la sursa in perioada august 2009 - decembrie 2010 este de 91.057 lei, fiind reprezentat de:
- impozit pe veniturile din salarii: 37.847 lei;
- contributia individuala la asigurari sociale: 32.675 lei;
- contributia individuala pentru asigurari de sanatate: 18.968 lei;
- contributia individuala pentru fondul de somaj: 1.567 lei.
Sumele de bani nu au fost virate la bugetul de stat in termen de 30 de zile de la scadenta, desi societatea a avut disponibil banesc, dupa cum rezulta din balantele lunare de verificare.
Din balanta sintetica intocmita la data de 31.12.2008 rezulta ca SC C. SRL Iasi a avut in anul 2008 incasari prin banca in valoare de 5.181.222,25 lei si a efectuat plati de 5.181.560, 75 lei, iar prin casa a avut incasari in cuantum de 1.786.751,30 lei, efectuand plati de 1.787.415,65 lei; in luna decembrie 2008, societatea a incasat 68.137,28 lei. Potrivit contului de profit si pierdere din data de 31.12.2008, cifra de afaceri a SC C. SRL Iasi a fost de 3.950.884 lei la data de 31.12.2007 si de 4.049.584 lei la data de 31.12.2008, avand o productie vanduta de 3.837.017 lei la data de 31.12.2007 si de 4.045.074 lei la data de 31.12.2008. Conform aceluiasi bilant contabil, SC C. SRL Iasi a inregistrat un profit de 58.264 lei la data de 31.12.2007 si de 64.123 lei la data de 31.12.2008.
Din datele mentionate in balantele lunare de verificare ale SC C. SRL Iasi, la contul 531 - "CASA" - pe rulajul curent - in perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2011, situatia se prezinta astfel:
- luna ianuarie 2009 pe debit (incasari) suma de 193.484,60 lei, iar pe credit (plati) suma de 190.194,84 lei, sold final debitor 5.743,60 lei;
- luna februarie 2009 pe debit suma de 74.777,67 lei, iar pe credit suma de 79.586,94 lei, sold final debitor 952,33 lei;
- luna martie 2009 pe debit suma de 96.214,82 lei, iar pe credit suma de 96.754,94 lei, sold final debitor 422,15 lei;
- luna aprilie 2009 pe debit suma de 198.168,47 lei, iar pe credit suma de 198.293,39 lei;
- luna mai 2009 pe debit suma de 46.931,76 lei, iar pe credit suma de 46.315,93 lei, sold final debitor 913,06 lei;
- luna iunie 2009 pe debit suma de 68.040,56 lei, iar pe credit suma de 68.268,18 lei, sold final debitor 685,44 lei;
- luna iulie 2009 pe debit suma de 40.607,72 lei, iar pe credit suma de 35.532,55 lei, sold final debitor 5760,61 lei;
- luna august 2009 pe debit suma de 84.902,93 lei, iar pe credit suma de 101.556,90 lei;
- luna septembrie 2009 pe debit suma de 51.426,00 lei, iar pe credit suma de 45.337,33 lei;
- luna octombrie 2009 pe debit suma de 34.696,41 lei, iar pe credit suma de 24.469,35 lei, sold final debitor 3.442,37 lei;
- luna noiembrie 2009 pe debit suma de 51.551,88 lei, iar pe credit suma de 54.507,87 lei, sold final debitor 466,38 lei;
- luna ianuarie 2010 pe debit suma de 39.080,09 lei, iar pe credit suma de 38.960,51 lei;
- luna februarie 2010 pe debit suma de 40.818,72 lei, iar pe credit suma de 25.169,65 lei, sold final debitor 15.947,52 lei;
- luna martie 2010 pe debit suma de 48.639,69 lei, iar pe credit suma de 25.920,91 lei, sold final debitor 38.666,30 lei;
- luna aprilie 2010 pe debit suma de 67.744,86 lei, iar pe credit suma de 99.137,91 lei, sold final debitor 7.273,25 lei;
- luna mai 2010 pe debit suma de 53.725,60 lei, iar pe credit suma de 54.007,52 lei, sold final debitor 6.991,33 lei;
- luna iunie 2010 pe debit suma de 65.170,98 lei, iar pe credit suma de 72.161,80 lei;
- luna iulie 2010 pe debit suma de 22.042,51 lei, iar pe credit suma de 22.022,29 lei;
- luna septembrie 2010 pe debit suma de 37.253,06 lei, iar pe credit suma de 37.285,10 lei;
- luna octombrie 2010 pe debit suma de 15.081,90 lei, iar pe credit suma de 13.901,74 lei, sold final debitor 1.165,45 lei;
- luna noiembrie 2010 pe debit suma de 61.731,95 lei, iar pe credit suma de 60.947,58 lei, sold final debitor 1.949,82 lei;
- luna decembrie 2010 pe debit suma de 101.159,35 lei, iar pe credit suma de 102.455,21 lei, sold final debitor 653,96 lei;
- luna ianuarie 2011 pe debit suma de 47.099 lei, iar pe credit suma de 47.354,72 lei, sold final debitor 398,70 lei.
Din datele mentionate in balantele lunare de verificare ale SC C. SRL Iasi, la contul 512 - "CONTURI CURENTE LA BANCI" - pe rulajul curent in perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2011, situatia se prezinta astfel:
- luna ianuarie 2009 pe debit (incasari) suma de 250.374,29 lei, iar pe credit (plati) suma de 295.853,39 lei, sold final debitor 5.186,84 lei;
- luna februarie 2009 pe debit suma de 53.168,67 lei, iar pe credit suma de 47.000 lei, sold final debitor 11.355,51 lei;
- luna martie 2009 pe debit suma de 390.482,64 lei, iar pe credit suma de 390.480,99 lei, sold final debitor 11.357,16 lei;
- luna aprilie 2009 pe debit suma de 372.839,52 lei, iar pe credit suma de 374.816,14 lei;
- luna mai 2009 pe debit suma de 339.488,02 lei, iar pe credit suma de 339.076,54 lei, sold final debitor 9.792,02 lei;
- luna iunie 2009 pe debit suma de 205.136,33 lei, iar pe credit suma de 406.736,89 lei, sold final debitor 8.191,46 lei;
- luna iulie 2009 pe debit suma de 296.353,84 lei, iar pe credit suma de 303.975 lei, sold final debitor 570,30 lei;
- luna august 2009 pe debit suma de 306.741,01 lei, iar pe credit suma de 306.254,13 lei, sold final debitor 1.057,18 lei;
- luna septembrie 2009 pe debit suma de 305.084,34 lei, iar pe credit suma de 333.762,10 lei;
- luna octombrie 2009 pe debit suma de 262.936,26 lei, iar pe credit suma de 234.243,61 lei, sold final debitor 1.072,07 lei;
- luna noiembrie 2009 pe debit suma de 197.012,57 lei, iar pe credit suma de 150.405,80 lei, sold final debitor 47.678,84 lei;
- luna ianuarie 2010 pe debit suma de 188.412,52 lei, iar pe credit suma de 158.893,63 lei, sold final debitor 31.635,32 lei;
- luna februarie 2010 pe debit suma de 139.509,20 lei, iar pe credit suma de 106.404,71 lei, sold final debitor 64.739,81 lei;
- luna martie 2010 pe debit suma de 123.224,90 lei, iar pe credit suma de 132.718,23 lei, sold final debitor 55.246,48 lei;
- luna aprilie 2010 pe debit suma de 198.348,51 lei, iar pe credit suma de 234.528,49 lei, sold final debitor 19.066,50 lei;
- luna mai 2010 pe debit suma de 128.079,91 lei, iar pe credit suma de 134.081,40 lei, sold final debitor 13.065,01 lei;
- luna iunie 2010 pe debit suma de 124.463,25 lei, iar pe credit suma de 137.526,38 lei;
- luna iulie 2010 pe debit suma de 242.871,87 lei, iar pe credit suma de 242.310,62 lei, sold final debitor 563,13 lei;
- luna august 2010 pe debit suma de 133.957,65 lei, iar pe credit suma de 240.661,26 lei, sold final debitor 859,52 lei;
- luna septembrie 2010 pe debit suma de 146.593,03 lei, iar pe credit suma de 328.330.36 lei;
- luna octombrie 2010 pe debit suma de 107.400,41 lei, iar pe credit suma de 369.115,05 lei, sold final debitor 407,55 lei;
- luna noiembrie 2010 pe debit suma de 61.810,85 lei, iar pe credit suma de 369.326,65 lei, sold final debitor 891,75 lei;
- luna decembrie 2010 pe debit suma de 66.027,04 lei, iar pe credit suma de 66.910,86 lei;
- luna ianuarie 2011 pe debit suma de 52.294,21 lei, iar pe credit suma de 51.654,41 lei, sold final debitor 647,73 lei.
Cele doua conturi, 512 - "CONTURI CURENTE LA BANCI" si 531 - "CASA" sunt conturi care concentreaza disponibilitatile banesti ale societatii si au functie contabila de activ. Aceste conturi se debiteaza cu valoarea de incasat si cu incasarile de lichiditate. Au sold final debitor care reprezinta disponibilitatile banesti existente in conturi, la sfarsitul fiecarei luni.
Din analiza balantelor de verificare pentru perioada decembrie 2008, ianuarie 2009 - ianuarie 2011 reiese ca cei doi inculpati C.C. si C.V. au actionat fiecare cu intentie in comiterea faptelor, avand in vedere imprejurarea ca in perioada comiterii faptelor acestia au dispus de sume de bani pentru a achita impozitele si contributiile formate din retinere la sursa. Prin achitarea unor obligatii comerciale fata de terti, invinuitii au avut reprezentarea faptului ca diminueaza disponibilitatile banesti, nemaiputand achita impozitele si contributiile datorate la bugetul de stat, care trebuiau a fi platite cu prioritate.
Datele existente in balantele contabile de verificare precum si in bilanturile contabile confirma imprejurarea ca in perioada aratata, societatea ai carei administratori au fost cei doi inculpati a efectuat plati catre terti, situatie care conduce la concluzia ca acestia aveau posibilitatea de a achita impozitele si contributiile formate cu retinere la sursa.
In declaratiile date in ambele faze procesuale, inculpatii recunosc prejudiciul stabilit de reprezentantii Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Iasi si au motivat situatia creata prin faptul ca prioritar pentru societate a fost achitarea cheltuielilor cu furnizorii, a salariilor si a creditelor contractate. Fiecare inculpat a incercat sa-l disculpe pe celalalt, in sensul ca inculpatul C.C. a sustinut ca sotia sa nu s-a ocupat de administrarea societatii ci de relatia cu banca, iar inculpata C.V. a sustinut ca inculpatul s-a ocupat mai mult de procesul de productie, iar ea de relatiile cu banca, cu organele fiscale, de contabilitate.
Situatia de fapt astfel retinuta rezulta din coroborarea tuturor probelor administrate in ambele faze procesuale, toate facand dovada deplinei vinovatii a acestora, sub forma intentiei directe, in savarsirea unor fapte prevazute de legea penala.
In cursul judecatii inculpatii au solicitat iar instanta a admis administrarea probei cu martori, fiind audiate numitele C.I. si D.S.D. Cele doua martore nu au prezentat insa elemente de fapt care sa serveasca la constatarea existentei sau inexistentei infractiunii deduse judecatii intrucat nu au cunoscut in concret aspectele referitoare la datele contabile, la veniturile si cheltuielile societatii comerciale administrate de inculpati. Ele au precizat ca inculpatii au considerat prioritara plata producatorilor de lapte, iar activitatea firmei s-a redus dupa anul 2008.
Inculpatii au mai depus un contract cadru pentru acordarea ajutorului financiar nerambursabil in conditiile programului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala SAPARD - Romania incheiat la data de 27.08.2005, care insa nu are relevanta in prezenta cauza, inculpatii neprecizand care a fost impactul financiar asupra firmei prin incheierea acestuia.
In drept,
Faptele inculpatilor C.C. si C.V. care, in calitate de administratori ai SC C. SRL Iasi, cu intentie, in perioada februarie 2008 - ianuarie 2010, martie 2010 - decembrie 2010 - inculpatul C.C., respectiv in perioada septembrie 2009 - ianuarie 2010, martie 2010 - decembrie 2010 - inculpata C.V., au retinut si nu au virat la bugetul de stat impozitele si contributiile cu retinere la sursa, in termen de 30 de zile de la scadenta, fiind prejudiciat bugetul de stat, intrunesc elementele constitutive ale infractiunii prev. si ped. de art. 6 din Legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 Cod penal.
Dupa cum s-a aratat anterior, perioada infractionala retinuta de catre instanta in cazul ambilor inculpati se opreste la luna decembrie 2010 (pentru care impozitele si contributiile cu retinere la sursa urmau a fi platite la 25.01.2011) avand in vedere faptul ca SC C. SRL se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006, la data de 22.02.2011 fiind numit ca administrator judiciar cu puteri depline M.R.L.I. SPRL.
Prin Legea nr. 50/2013 privind modificarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, publicata in Monitorul Oficial nr. 146/19.03.2013, au fost modificate limitele de pedeapsa la infractiunea prev. de art. 6, noile limite fiind de la 1 la 6 ani inchisoare, in timp ce anterior acestei modificari limitele de pedeapsa erau de la 1 la 3 ani inchisoare.
Fata de acest aspect, instanta considera ca in cauza sunt aplicabile dispozitiile art. 13 Cod penal, potrivit carora in cazul in care de la savarsirea infractiunii pana la judecarea definitiva a cauzei au intervenit una sau mai multe legi penale, se aplica legea cea mai favorabila.
In prezenta cauza, legea penala mai favorabila este cea anterioara modificarilor aduse prin Legea nr. 50/2013, intrucat aceasta prevede ca limita maxima a pedepsei inchisorii este de 3 ani, limita minima fiind aceeasi in ambele legi.
Aplicarea legii penale mai favorabile nu reprezinta un motiv de schimbare de incadrare juridica, conform art. 334 Cod procedura penala, astfel cum a solicitat reprezentantul Ministerului Public, intrucat faptele inculpatilor intrunesc elementele constitutive ale aceleiasi infractiuni din ambele legi penale, fapta de retinere si nevarsare, cu intentie, in termen de cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa fiind incriminata ca infractiune in ambele legi penale, atat cea veche cat si cea noua.
Pentru infractiunea comisa, inculpatii vor fi condamnati.
La individualizarea judiciara a pedepselor si a modalitatii de executare a acestora, fata de criteriile generale prev. de art. 72 Cod penal, instanta va avea in vedere pe de o parte dispozitiile partii generale ale acestui cod, limitele de pedeapsa fixate in partea speciala, gradul de pericol social concret al faptei comise, caracterizat de modalitatea si imprejurarile savarsirii infractiunii, respectiv perioada mare de timp in care nu au fost achitate impozitele si contributiile cu retinere la sursa, prejudiciul mare produs bugetului de stat, faptul ca neplata contributiilor ii afecteaza si pe angajati, iar pe de alta parte persoana inculpatilor, care nu sunt cunoscuti cu antecedente penale, atitudinea procesuala corecta de recunoastere si regret, varsta inaintata, nu au persoane in intretinere, au achitat partial prejudiciul si au fost de acord sa achite prejudiciul, astfel cum rezulta din documentele fiscale ale partii civile, comportamentul bun avut anterior comiterii faptei, astfel cum reiese si din declaratiile martorelor C.I. si D.S.D., instanta considerand ca pot fi retinute aceste ultime aspecte ca circumstante atenuante, conform art. 74 alin. 1 lit. c Cod penal.
Fata de cele mai sus aratate, instanta considera ca reeducarea, reinsertia sociala a inculpatilor se va putea realiza prin aplicarea unor pedepse cu inchisoarea, orientate sub minimul special prevazut de lege, conform art. 76 lit. d Cod penal.
Apreciind ca scopul pedepsei poate fi atins si fara executarea in regim de detentie, fiind indeplinite conditiile art. 81 Cod penal, instanta va dispune suspendarea conditionata a executarii pedepselor pe durata unor termene de incercare calculate conform art. 82 Cod penal.
Va atrage atentia inculpatilor ca savarsirea unei noi infractiuni intentionate inauntrul termenului de incercare va atrage revocarea suspendarii conditionate, conform art. 83 Cod penal.
Va aplica inculpatilor pedeapsa accesorie a interzicerii exercitiului drepturilor prev. de art. 64 lit. a teza a II-a si b Cod penal, motivat de natura infractiunii comise, care ii face incompatibili cu exercitiului dreptului de a fi ales in autoritatile publice sau in functii elective publice si a dreptului de a ocupa o functie implicand exercitiul autoritatii de stat, ce va fi suspendata pe aceeasi durata ca pedeapsa principala, conform art. 71 alin. 5 Cod penal.
In latura civila a cauzei, se constata ca potrivit adresei nr. 122.989/IS/28.09.2012 (filele 49, 50 d.inst.) s-a constituit parte civila in procesul penal Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Garda Financiara - Sectia Judeteana Iasi.
Conform situatiei de fapt descrise mai sus, calculand sumele reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa conform datelor oferite de Administratia Finantelor Publice a Municipiului Iasi, avand in vedere si sumele platite de inculpati precum si perioada infractionala astfel cum a fost retinuta de catre instanta, rezulta urmatoarele sume de plata catre bugetul de stat:
Pentru inculpatul C.C., a rezultat o suma totala de 20.240 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta, dar achitata integral dupa acest termen; o suma de 25.736 lei reprezentand contributia de asigurari sociale retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 2.278 lei; o suma de 16.082 lei reprezentand contributia pentru asigurari de sanatate retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 1.159 lei; o suma de 1.351 lei reprezentand contributia de asigurari pentru somaj retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada februarie 2008 - ianuarie 2009, aferent perioadei ianuarie 2008 - decembrie 2008, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 156 lei. Astfel, pentru anul 2008, dintr-un prejudiciu total de 63.409 lei a fost achitata suma de 23.833 lei, diferenta de achitat de catre inculpat fiind de 39.576 lei.
In perioada 2009 - 2010, a rezultat o suma totala de 52.738 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada ianuarie 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.02.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 2291 lei dupa acest termen; o suma de 51.166 lei reprezentand contributia de asigurari sociale retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada ianuarie 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.02.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 10.296 lei; o suma de 29.455 lei reprezentand contributia pentru asigurari de sanatate retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada ianuarie 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.02.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 1.467 lei; o suma de 2.459 lei reprezentand contributia de asigurari pentru somaj retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada ianuarie 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.02.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 138 lei. Astfel, pentru anii 2009 - 2010, dintr-un prejudiciu total de 135.818 lei a fost achitata suma de 14.192 lei, diferenta de achitat de catre inculpat fiind de 121.626 lei.
Prin cumularea prejudiciilor din anii 2008, 2009 si 2010, rezulta un prejudiciu total cauzat bugetului de stat de 199.227 lei din care a fost achitata suma de 38.025 lei, ramanand de achitat suma de 161.202 lei.
Pentru inculpata C.V., a rezultat o suma totala de 37.847 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada august 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.09.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 2291 lei dupa acest termen; o suma de 32.675 lei reprezentand contributia de asigurari sociale retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada august 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.09.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 2.924 lei; o suma de 18.968 lei reprezentand contributia pentru asigurari de sanatate retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada august 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.09.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 1.467 lei; o suma de 1.567 lei reprezentand contributia de asigurari pentru somaj retinuta si neachitata catre bugetul de stat in perioada august 2009 - decembrie 2009, februarie 2010 - decembrie 2010, scadente in perioada 25.09.2009 - 25.01.2010, 25.03.2010 - 25.01.2011, in termenul de 30 de zile de la scadenta, din care a fost achitata suma de 138 lei. Astfel, dintr-un prejudiciu total de 91.057 lei a fost achitata suma de 6.820 lei, diferenta de achitat de catre inculpata fiind de 84.237 lei.
Faptele ilicite cauzatoare de prejudicii au fost comise in perioada 2008 - 2010, incidente fiind dispozitiile Codului civil de la 1864.
Potrivit art. 998 ale vechiului Cod civil, "orice fapta a omului, care cauzeaza altuia prejudiciu, obliga pe acela din a carui greseala s-a ocazionat, a-l repara, iar potrivit art. 999, "omul este responsabil nu numai de prejudiciul ce a cauzat prin fapta sa, dar si de acela ce a cauzat prin neglijenta sau prin imprudenta sa". De asemenea, art. 1000 alin. 3 dispune ca stapanii si comitentii sunt raspunzatori de prejudiciul cauzat de servitorii si prepusii lor in functiile ce li s-au incredintat, iar potrivit art. 1003 "Cand delictul sau cvasi-delictul este imputabil mai multor persoane, aceste persoane sunt tinute solidar pentru despagubire".
In cauza a fost citata si a participat in procesul penal in calitate de parte responsabila civilmente SC C. SRL Iasi - prin M.R.L.I. SPRL, societate la care administratori au fost inculpatii si care raspunde din punct de vedere civil in solidar cu inculpatii.
SC C. SRL Iasi a intrat in insolventa incepand cu data de 11.02.2011, astfel incat, potrivit art. 41 din Legea nr. 85/2006 nici o dobanda, majorare sau penalitate de orice fel ori cheltuiala numita generic accesorii nu va putea fi adaugata creantelor nascute anterior datei deschiderii procedurii.
Raportat la perioadele in care inculpatii au exercitat functia de administrator si in care s-a produs prejudiciul precum si data deschiderii procedurii insolventei, instanta va obliga inculpatul C.C., in solidar cu partea responsabila civilmente SC C. SRL Iasi la plata sumei de 76.965 lei. La aceasta suma se va adauga dobanda legala prev. de art. 120 din OG 92/2003 de la data fiecarui act material in parte (30 de zile de la scadenta fiecarei sume aratata in tabelele de mai sus) si pana la data achitarii integrale a debitului pentru inculpatul C.C., in timp ce pentru SC C. SRL Iasi aceste dobanzi se vor calcula pana la data de 22.02.2011. De asemenea, va obliga in solidar inculpatii C.C. si C.V. si acestia in solidar cu partea responsabila civilmente SC C. SRL Iasi la plata sumei de 84.237 lei. La aceasta suma se va adauga dobanda legala prev. de art. 120 din OG 92/2003 de la data fiecarui act material in parte (30 de zile de la scadenta fiecarei sume aratata in tabelele de mai sus) si pana la data achitarii integrale a debitului pentru inculpatii C.C. si C.V., in timp ce pentru SC C. SRL Iasi aceste dobanzi se vor calcula pana la data de 22.02.2011.
Va mentine sechestru asigurator instituit pe imobilul . apartinand inculpatilor C.C. si C.V. prin Ordonanta din data de 23.08.2011 data in dosarul nr. 877/P/2011 al Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi (proces verbal de aplicare a sechestrului asigurator din data de 30.08.2011).
Va constata ca pentru recuperarea aceluiasi prejudiciu a fost instituit sechestrul asigurator la SC C. SRL Iasi prin Decizia nr. 4.026/23.04.2009 a Ministerului Finantelor Publice - Administratia Finantelor Publice a Municipiului Iasi (filele 66-68 d.u.p.-vol. I).
Vazand si disp. art. 191 alin. 2, 3 Cod procedura penala, instanta va obliga inculpatii, in solidar cu partea responsabila civilmente, la plata cheltuielilor judiciare avansate de catre stat.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Evaziune fiscala

Evaziune fiscala - Decizie nr. 244 din data de 10.11.2016
Evaziune fiscala - Decizie nr. DP68/A/2008 din data de 31.03.2009
Plangere c/a actelor procurorului. Redeschiderea urmaririi penale - Decizie nr. DP122/R/2008 din data de 31.03.2009
Plangere a/c actelor procurorului. Art 278 Cpp.Citarea partilor - Decizie nr. DP110/R/2008 din data de 31.03.2009
Evaziune fiscala - Sentinta penala nr. 113 din data de 21.09.2016
EVAZIUNE FISCALA - Sentinta penala nr. 83 din data de 16.04.2014
Evaziune fiscala - Sentinta penala nr. 82 din data de 16.04.2014
suspendarea condi?ionata a executarii pedepsei - Sentinta penala nr. 12 din data de 31.01.2014
Evaziune fiscala in forma continuata. - Sentinta penala nr. 39 din data de 12.03.2012
Infractiune de evaziune fiscala, art.9 alin.1 lit. a din Legea nr.241/2005 cu aplic.art.41 alin.2 Cod penal – 57 acte materiale latura civila - Sentinta penala nr. ----- din data de 02.02.2012
Evaziune fiscala, art.9 alin.1 lit. b si art.9 alin.1 lit. f din Legea nr.241/2005 - Sentinta penala nr. 25/S din data de 02.02.2012
Infractiunea de evaziune fiscala, prevazuta de art. 9 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 241/2005, cu aplicare art. 41 alin. 2 Cod penal (230 acte materiale). - Sentinta penala nr. 55/S din data de 07.03.2012
Evaziune fiscala si fals in declaratii - Sentinta penala nr. 54/S din data de 07.03.2011
Infractiunea de „evaziune fiscala” prevazuta si pedepsita de art. 9 al. 1 lit. b din Legea nr. 241/2005. - Sentinta penala nr. 76/S din data de 28.03.2012
Evaziune fiscala, art. 9 alin. l lit. a din Legea 241/ 2005 - Sentinta penala nr. 41 din data de 22.02.2012
Infractiunea de evaziune fiscala, art.9 alin.1 lit.a din legea nr.241/2005 cu aplicarea art.41 alin.2 Cod penal. Achitarea prejudiciului de catre inculpata pana la prima zi de judecata conduce la aplicarea dispozitiilor art 11pct 2 lit b ra... - Sentinta penala nr. 319/S din data de 17.11.2011
Infractiunea de evaziune fiscala – art. 9 lit. a din L 241/2005. achitare, fapta nu este prevazuta de legea penala. - Sentinta penala nr. 351/S din data de 16.12.2011
Infractiunea de evaziune fiscala, art. art.9 alin.1 lit. a din Legea nr.241/2005 cu aplic.art.41 alin.2 Cod penal – 57 acte materiale - Sentinta penala nr. 314/S din data de 16.11.2011
Evaziune fisdcala. Art. 9 alin. 1 lit. f din Legea nr. 241/2005 - Sentinta penala nr. 269/S din data de 06.10.2011
infractiunii de evaziune fiscala - Hotarare nr. 37/S din data de 26.01.2010