Evaziune fiscala in forma continuata.
(Sentinta penala nr. 39 din data de 12.03.2012 pronuntata de Tribunalul Sibiu)Constata ca prin rechizitoriul Parchetului de pe langa Tribunalul Sibiu din data de 04.01.2012 a fost pusa in miscare actiunea penala si s-a dispus trimiterea in judecata a inculpatului D R H sub aspectul comiterii a doua infractiuni de evaziune fiscala in forma continuata, prev. de art. 9 alin. 1 lit. b din Legea nr. 241/2005 si de art. 6 din Legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 33 lit. a C.p si a art. 41 alin. 2 C.p.
In expunerea actului de sesizare se retine urmatoarea stare de fapt:
SC A SRL are ca principal obiect de activitate conform Cod CAEN 5530 „ Restaurante” si deschis un sediu secundar, unde desfasoara activitate de comert tip „ fast – food”. Societatea este o persoana juridica cu capital privat, societate cu raspundere limitata si are un capital subscris in suma de 200 lei, cu unic asociat pe invinuitul D R H – cetatean roman, ce detine 100% din capitalul social al societatii.
La data de 01.06.2010, inspectori din cadrul DGFP Sibiu s-au prezentat la sediul S.C A S.R.L , ocazie cu care s-a constatat ca societatea verificata nu avea intocmita evidenta contabila pentru perioada ianuarie 2008 - pana la zi, motiv pentru care inspectia fiscala a fost suspendata pana la data de 12.11.2010, perioada pentru care s-a dispus intocmirea evidentei contabile pentru perioada lipsa.
Din cercetarile efectuate de organul de fiscal s-a retinut ca principalul furnizor al societatii verificate, in perioada 2006-2010 a fost SC P SA, fiind solicitata de la aceasta fisa clientului SC A SRL, in vederea efectuarii unui punctaj asupra documentelor justificative puse la dispozitia organului de inspectie fiscala de catre organele de politie.
S-a constatat ca facturile emise de catre SC P SA inscrise in fisa clientului S.C A S.R.L nu se regasesc in evidenta contabila a societatii verificate.
Au rezultat un numar de 185 facturi in valoare de 8.998 lei din care TVA deductibila in suma de 457 lei care nu erau inregistrate in evidenta contabila in perioada ianuarie 2006- martie 2010 si nu se regaseau printre documentele justificative puse la dispozitia organului de inspectie fiscala.
In conditiile in care societatea folosea bunurile achizitionate de la S.C. P S.A. in procesul de productie, care apoi erau valorificate ca produse finite, organul de inspectie fiscala a procedat la estimarea veniturilor realizate de S.C. A S.R.L in urma comercializarii produsului finit.
Raportat la prevederile art. 19 alin 1 din Legea 571/2003, punctul 12 din HG 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a legii 571/2003 privind codul fiscal, pct. 214 alin 1 din Ordonanta nr. 1752/2005 pentru aplicarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene art. 6 alin 1 si art. 11 din Legea 82/1991 R, organele de inspectie fiscala au ajustat suma venitului obtinut de societate, stabilind venituri impozabile in suma de 61.588 lei si cheltuieli deductibile in suma de 8.539 lei pentru perioada ianuarie 2006 - septembrie 2010.
In urma verificarilor efectuate s-a constatat ca S.C. A S.R.L pentru perioada 01.06.2008 - pana in prezent, desi nu mai intocmea evidenta contabila, desfasura activitate economica, respectiv in perioada 01.05.2008 - pana in prezent are deschis un magazin alimentar tip ,,fast - food" unde comercializeaza produse tip ,,fast - food" iar in perioada 01.06.2008 - 31.12.2008 a avut deschis un magazin alimentar.
Ca urmare a verificarii memoriei casei de marcat de la magazinul ,,fast - food", s-a constatat ca S.C. A S.R.L inregistreaza zilnic venituri din vanzarea produselor tip ,,fast - food", iar din centralizarea rapoartelor lunare pentru perioada ianuarie 2007 - mai 2008 s-au constatat diferente intre veniturile inregistrate in evidenta contabila si veniturile inregistrate pe casa de marcat, respectiv venituri neinregistrate in evidenta contabila in suma de 14.945 lei.
Din centralizarea rapoartelor lunare pentru perioada iunie 2008- septembrie 2010 s-au constat diferente intre veniturile estimate de organul de inspectie fiscala (societatea nu a intocmit evidenta contabila pentru aceasta perioada) care sunt in suma de 361.313 lei si veniturile inregistrate pe casa de marcat in suma de 354.725 lei, rezultand o diferenta in suma de 6.588 lei.
Au fost centralizate facturile de achizitie de la S.C P S.A. pe feluri de produse pentru perioada ianuarie 2007 - mai 2008, organul de inspectie fiscala estimand venituri din comercializarea produselor ,,fast - food" totale in suma de 182.918 lei.
In perioada ianuarie 2007 - mai 2008, S.C. A S.R.L nu a inregistrate in contabilitate venituri din vanzarea produselor finite in suma de 42.312 lei, motiv pentru care organul fiscal a stabilit venituri suplimentare din comercializarea produselor ,,fast - food" in suma de 42.312 lei aferente cheltuielilor cu materiile prime si auxiliare inregistrate de S.C A S.R.L in evidenta contabila. S-a constatat ca S.C A S.R.L, in perioada ianuarie 2007 - mai 2008 a realizat la magazin venituri in suma de 212.586 lei, iar din aceste venituri stabilite de organul fiscal, societatea a inregistrat in evidenta contabila venituri in suma de 155.329 lei, rezultand venituri suplimentare fiscale in suma de 57.257 lei si cheltuieli deductibile in suma de 13.335 lei.
In urma compararii incasarilor marcate pe casa de marcat electronica cu situatia veniturilor din comercializarea produselor ,,fast -food" estimate de catre organul de inspectie fiscala, a rezultat o diferenta de 80.788 lei, care a fost considerata ca reprezentand venituri incasate din vanzarea marfurilor din gestiunea magazinului.
Organul de inspectie fiscala a stabilit ca S.C A S.R.L, in perioada iunie 2008 - septembrie 2010 a realizat venituri din vanzarea marfurilor la magazinul ,,fast - food" in suma de 68.203 lei, carora le corespund cheltuieli cu marfurile in suma de 55.588 lei. S-a mai aratat ca S.C. A S.R.L nu a intocmit si depus declaratiile 394 si deconturile de TVA pentru perioada 01.02.2008 - 30.09.2010 pentru tranzactiile comerciale derulate cu societatile comerciale de la care se aproviziona cu materii prime si marfuri, motiv pentru care s-a solicitat partenerilor S.C Atena S.R.L , fisele clientului acestei societa?i.
A rezultat un numar de 201 facturi emise de diferite societati, in valoare de 44.386 lei din care TVA in suma de 7.015 lei.
Au fost estimate veniturile aferente achizitiilor de mai sus, rezultand ca S.C. A S.R.L in perioada 01.01.2007 - 30.09.2010 si-a diminuat nejustificat veniturile impozabile cu suma de 41.485 lei.
In conditiile in care in lua iulie 2007 societatea a depasit plafonul de 35.000 euro realizand o cifra de afaceri de 126.578 lei echivalentul a 37.430 euro, de la acea data a devenit platitoare de TVA, societatea fiind inregistrata ca platitoare de TVA abia din 01.02.2008, insa nici pentru perioada 01.02.2008 - 30.09.2009 nu a inregistrat si declarat T.V.A . Pentru perioada 01.09.2007 - 30.09.2010 organele fiscale au stabilit o TVA colectata datorata de S.C A S.R.L in suma totala de 166.866 lei, iar pentru neachitarea in termen de scadenta de catre debitor a TVA stabilita suplimentar de plata in suma de 166.866 lei, s-a aratat ca se datoreaza penalitati si majorari respectiv suma de 130.244 lei.
S-a aratat de asemenea, ca pe perioada verificata, societatea nu a repartizat fonduri la dividende, desi veniturile si T.V.A. stabilite ca urmare a inspectiei fiscale din care partial erau incasate si pe casa de marcat electronica au fost insusite de catre invinuitul D R H in conditiile in care nu au fost depuse in casieria societatii si nu au fost contabilizate, motiv pentru care s-a stabilit pentru perioada 07.09.2005 - 30.09.2010 un impozit pe dividende in suma de 134.336 lei, invinuitul D R H insusindu-si necuvenit numerarul din casa in suma de 41.485 lei, utilizandu-i in scop personal, drept pentru care s-a aratat ca suma reprezinta din punct de vedere fiscal dividend care se impoziteaza conform prevederilor art. 67 din Codul fiscal.
Organul de inspectie fiscala a apreciat raportat la faptul ca invinuitul D R H si-a insusit direct suma de 705.265 lei fara sa existe un document in evidenta contabila care sa ateste o intrare de resurse banesti ca urmare a anumitor vanzari, ca aceasta suma reprezinta din punct de vedere o intrare de dividend si se supune aceluiasi regim fiscal ca veniturile din dividende.
Din procesul verbal de control, s-a retinut ca pentru perioada 01.01.2007 - 28.02.2007, S.C. A S.R.L desi a inregistrat in evidenta contabila cheltuieli cu salariile pentru angajata P S, nu a declarat la organul fiscal competent aceste obligatii fiscale, rezultand faptul ca nu a achitat bugetului de stat un impozit pe salarii in suma de 58 lei.
Societatea a depus la organul fiscal competent pentru perioada 01.09.2007- 30.11.2008 declaratii privind impozitul pe salarii si contributiile aferente calculate la un salariu brut de 600 lei pentru martorul D T (angajatul societatii), iar pentru perioada 01.12.2007- pana in prezent societatea verificata nu a mai depus declaratii privind impozitul pe salarii si contributiile aferente desi s-a constatat ca martorul D T mai presteaza munca pentru S.C A S.R.L.
Societatea nu a declarat si achitat o contributie la fondul de asigurari sociale datorate de angajator in suma de 4.384 lei, precum si o contributie individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati in suma de 2.271 lei, nu s-a declarat si achitat contributia de asigurare pentru somaj datorata de angajator in suma de 145 lei cat si suma de 114 lei reprezentand contributie individuala de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati. Societatea nu a declarat si achitat o contributie de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator in suma de 1.13 lei cat si suma de 1.197 lei reprezentand contributie de asigurari sociale de sanatate retinute de la asigurati.
S.C. A S.R.L. nu a declarat si achitat o contributie la fondul de accidente de munca si boli profesionale in suma de 136 lei, precum si contributia pentru concedii si indemnizatii datorate de angajator in suma de 186 lei.
In drept, s-a retinut ca fapta invinuitului D R H, care in perioada 01.01.2006 - 31.12.2010 in calitate de administrator al SC A S.R.L, a efectuat achizitii de marfuri de la diversi furnizori, care ulterior erau vandute prin punctul de lucru unde societatea desfasura activitatea de comert tip ,,fast - food", operatiuni pe care nu le inregistra in evidenta contabila, sustragandu-se astfel de la plata catre bugetul de stat a impozitelor si taxelor aferente, cauzand un prejudiciu bugetului de stat in suma de 669.042 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazute si pedepsite de art.9 al. 1 lit. b din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 si art. 42 Cod penal.
Fapta invinuitului D R H, care in perioada 01.01.2006 - 31.12.2010, in calitate de administrator al SC A S.R.L a retinut si nu a virat in termenul prevazut de lege obligatiile cu retinere la sursa, pentru angajatii societatii, cauzand astfel bugetului de stat un prejudiciu in suma de 21.596 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazuta si pedepsita de art. 6 si din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 al. 2 si art. 42 Cod penal.
Fata de ambele infractiuni, s-a aratat ca urmeaza a se face aplicarea prevederilor art. 33 lit. a Cod Penal, privind concursul real de infractiuni.
In cursul urmaririi penale s-au administrat urmatoarele mijloace de proba:
- procesul verbal de constatare a infractiunii - fila 7;
- procesul verbal incheiat de organele fiscale - filele 12 - 26;
- documentele contabile ale societatii - filele 27-76;
- raportul de inspectie fiscala din 2.5.01.201 l - filele 77- 122;
- anexe la raport si documentele contabile - filele 23 – 191;
- constituirea de parte civila in cauza - filele 192-193;
- ordonanta de aplicarea a sechestrului asigurator si procesul verbal incheiat - filele 197- 203;
- facturi emise de S.C. A S.R.L - filele 204 – 213;
- declaratiile invinuitului - filele 215- 219;
- declaratiile martorilor - filele 220 – 223;
- contractul de vanzare cumparare dintre S.C. P S.A. si S.C. A S.R.L - filele 225 – 227;
- cazierul invinuitului - fila 228;
- procesele verbale de prezentarea a materialului de urmarire penala - filele 229 – 230;
Pana la inceperea cercetarii judecatoresti, inculpatul, asistat fiind de catre aparator ales a declarat in fata instantei ca recunoaste in totalitate savarsirea faptelor retinute in actul de sesizare, solicitand ca judecata sa se faca in baza probelor administrate in faza de urmarire penala.
Analizand probatoriul administrat in faza urmaririi penale, tribunalul a constat ca vinovatia inculpatului a fost dovedita fara dubiu.
Raportul de inspectie fiscala necontestat de catre inculpat, coroborat cu celelalte probe administrate in cauza, dovedeste savarsirea faptelor de evaziune fiscala retinute in actul de sesizare.
In consecinta,a retinut in drept, instanta ca fapta inculpatului D R H, care in perioada 01.01.2006-31.12.2010, in calitate de administrator al SC A SRL a efectuat achizitii de marfuri de la diversi furnizori, care ulterior au fost vandute prin punctul de lucru unde societatea desfasura activitatea de comert tip ,,fast - food", operatiuni pe care nu le-a inregistrat in evidenta contabila, sustragandu-se astfel de la plata catre bugetul de stat a impozitelor si taxelor aferente, cauzand un prejudiciu bugetului de stat in suma de 669.042 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazute si pedepsite de art.9 al. 1 lit. b din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 si art. 42 Cod penal.
Fapta inculpatului D R H, care in perioada 01.01.2006 - 31.12.2010, in calitate de administrator al SC A S.R.L, a retinut si nu a virat in termenul prevazut de lege obligatiile cu retinere la sursa, pentru angajatii societatii, cauzand astfel bugetului de stat un prejudiciu in suma de 21.596 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazuta si pedepsita de art. 6 si din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 al. 2 si art. 42 Cod penal.
Aceste infractiuni fiind comise inainte ca inculpatul sa fi fost condamnat definitiv fata de vreuna din ele, in cauza vor fi aplicabile regulile concursului real de infractiuni.
Inculpatul urmeaza a fost condamnat, iar la individualizarea pedepsei, instanta a avut in vedere ca este tanar, a fost sincer pe parcursul procesului penal, nu are antecedente penale.
Fata de toate acestea, avand in vedere si dispozitiile art. 3201 alin. 7 C.p.p., privind reducerea cu o treime a limitelor de pedeapsa, inculpatul a fost condamnat dupa cum urmeaza:
- la o pedeapsa de 2 (doi) ani pentru savarsirea infractiunii de evaziune fiscala in forma continuata prev. de art. 9 alin. 1 lit. b din Legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 C.p. si pedeapsa complementara a interzicerii drepturilor prevazute de art. 64 lit. a teza a II-a, lit. b, lit. c Cod penal pe o durata de 2 ani dupa executarea pedepsei.
- la o pedeapsa de 1 an inchisoare pentru comiterea infractiunii de evaziune fiscala in forma continuata prev. de art. 6 din Legea nr. 241/2005 cu aplicarea art. 41 alin. 2 C.p.
In baza art. 33 lit. a C.p., art. 34 C.p. a contopit pedepsele principale aplicate, urmand ca inculpatul sa execute pedeapsa rezultanta cea mai grea de 2 (doi) ani inchisoare si pedeapsa complementara a interzicerilor drepturilor civile prevazute de art. 64 lit. a teza a II-a, lit. b, lit. c Cod penal (dreptul de a fi administrator) pe o perioada de 2 ani dupa executarea pedepsei principale.
In baza art. 74 C.p. a aplicat inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor civile prevazute de art. 64 lit. a teza a II-a, lit.b, lit. c Cod penal.
Instanta, in baza considerentelor aratate mai sus, a apreciat ca scopul pedepsei va putea fi realizat si fara privare de libertate, astfel ca in temeiul art. 81 Cod penal a dispus suspendarea conditionata a pedepsei de 2 ani inchisoare pe o perioada de 4 ani ce constituie termen de incercare potrivit art. 82 Cod penal.
In baza art. 71 alin. 5 Cod penal, pe durata suspendarii conditionate a pedepsei aplicate a suspendat si pedeapsa accesorie.
In baza art.359 C.pr.pen., a atras atentia inculpatului asupra cauzelor de revocare a suspendarii conditionate a executarii pedepsei prevazute de art.83 C.pen.
In baza art. 21 lit. g din Legea 26/1990 s-a dispus inregistrarea in Registrul Comertului a mentiunii privind hotararea de condamnare a comerciantului.
In baza art. 13 din Legea nr. 241/2005 s-a dispus comunicarea copiei dispozitivului hotararii judecatoresti definitive de condamnare la Oficiul National al Registrului Comertului.
In expunerea actului de sesizare se retine urmatoarea stare de fapt:
SC A SRL are ca principal obiect de activitate conform Cod CAEN 5530 „ Restaurante” si deschis un sediu secundar, unde desfasoara activitate de comert tip „ fast – food”. Societatea este o persoana juridica cu capital privat, societate cu raspundere limitata si are un capital subscris in suma de 200 lei, cu unic asociat pe invinuitul D R H – cetatean roman, ce detine 100% din capitalul social al societatii.
La data de 01.06.2010, inspectori din cadrul DGFP Sibiu s-au prezentat la sediul S.C A S.R.L , ocazie cu care s-a constatat ca societatea verificata nu avea intocmita evidenta contabila pentru perioada ianuarie 2008 - pana la zi, motiv pentru care inspectia fiscala a fost suspendata pana la data de 12.11.2010, perioada pentru care s-a dispus intocmirea evidentei contabile pentru perioada lipsa.
Din cercetarile efectuate de organul de fiscal s-a retinut ca principalul furnizor al societatii verificate, in perioada 2006-2010 a fost SC P SA, fiind solicitata de la aceasta fisa clientului SC A SRL, in vederea efectuarii unui punctaj asupra documentelor justificative puse la dispozitia organului de inspectie fiscala de catre organele de politie.
S-a constatat ca facturile emise de catre SC P SA inscrise in fisa clientului S.C A S.R.L nu se regasesc in evidenta contabila a societatii verificate.
Au rezultat un numar de 185 facturi in valoare de 8.998 lei din care TVA deductibila in suma de 457 lei care nu erau inregistrate in evidenta contabila in perioada ianuarie 2006- martie 2010 si nu se regaseau printre documentele justificative puse la dispozitia organului de inspectie fiscala.
In conditiile in care societatea folosea bunurile achizitionate de la S.C. P S.A. in procesul de productie, care apoi erau valorificate ca produse finite, organul de inspectie fiscala a procedat la estimarea veniturilor realizate de S.C. A S.R.L in urma comercializarii produsului finit.
Raportat la prevederile art. 19 alin 1 din Legea 571/2003, punctul 12 din HG 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a legii 571/2003 privind codul fiscal, pct. 214 alin 1 din Ordonanta nr. 1752/2005 pentru aplicarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene art. 6 alin 1 si art. 11 din Legea 82/1991 R, organele de inspectie fiscala au ajustat suma venitului obtinut de societate, stabilind venituri impozabile in suma de 61.588 lei si cheltuieli deductibile in suma de 8.539 lei pentru perioada ianuarie 2006 - septembrie 2010.
In urma verificarilor efectuate s-a constatat ca S.C. A S.R.L pentru perioada 01.06.2008 - pana in prezent, desi nu mai intocmea evidenta contabila, desfasura activitate economica, respectiv in perioada 01.05.2008 - pana in prezent are deschis un magazin alimentar tip ,,fast - food" unde comercializeaza produse tip ,,fast - food" iar in perioada 01.06.2008 - 31.12.2008 a avut deschis un magazin alimentar.
Ca urmare a verificarii memoriei casei de marcat de la magazinul ,,fast - food", s-a constatat ca S.C. A S.R.L inregistreaza zilnic venituri din vanzarea produselor tip ,,fast - food", iar din centralizarea rapoartelor lunare pentru perioada ianuarie 2007 - mai 2008 s-au constatat diferente intre veniturile inregistrate in evidenta contabila si veniturile inregistrate pe casa de marcat, respectiv venituri neinregistrate in evidenta contabila in suma de 14.945 lei.
Din centralizarea rapoartelor lunare pentru perioada iunie 2008- septembrie 2010 s-au constat diferente intre veniturile estimate de organul de inspectie fiscala (societatea nu a intocmit evidenta contabila pentru aceasta perioada) care sunt in suma de 361.313 lei si veniturile inregistrate pe casa de marcat in suma de 354.725 lei, rezultand o diferenta in suma de 6.588 lei.
Au fost centralizate facturile de achizitie de la S.C P S.A. pe feluri de produse pentru perioada ianuarie 2007 - mai 2008, organul de inspectie fiscala estimand venituri din comercializarea produselor ,,fast - food" totale in suma de 182.918 lei.
In perioada ianuarie 2007 - mai 2008, S.C. A S.R.L nu a inregistrate in contabilitate venituri din vanzarea produselor finite in suma de 42.312 lei, motiv pentru care organul fiscal a stabilit venituri suplimentare din comercializarea produselor ,,fast - food" in suma de 42.312 lei aferente cheltuielilor cu materiile prime si auxiliare inregistrate de S.C A S.R.L in evidenta contabila. S-a constatat ca S.C A S.R.L, in perioada ianuarie 2007 - mai 2008 a realizat la magazin venituri in suma de 212.586 lei, iar din aceste venituri stabilite de organul fiscal, societatea a inregistrat in evidenta contabila venituri in suma de 155.329 lei, rezultand venituri suplimentare fiscale in suma de 57.257 lei si cheltuieli deductibile in suma de 13.335 lei.
In urma compararii incasarilor marcate pe casa de marcat electronica cu situatia veniturilor din comercializarea produselor ,,fast -food" estimate de catre organul de inspectie fiscala, a rezultat o diferenta de 80.788 lei, care a fost considerata ca reprezentand venituri incasate din vanzarea marfurilor din gestiunea magazinului.
Organul de inspectie fiscala a stabilit ca S.C A S.R.L, in perioada iunie 2008 - septembrie 2010 a realizat venituri din vanzarea marfurilor la magazinul ,,fast - food" in suma de 68.203 lei, carora le corespund cheltuieli cu marfurile in suma de 55.588 lei. S-a mai aratat ca S.C. A S.R.L nu a intocmit si depus declaratiile 394 si deconturile de TVA pentru perioada 01.02.2008 - 30.09.2010 pentru tranzactiile comerciale derulate cu societatile comerciale de la care se aproviziona cu materii prime si marfuri, motiv pentru care s-a solicitat partenerilor S.C Atena S.R.L , fisele clientului acestei societa?i.
A rezultat un numar de 201 facturi emise de diferite societati, in valoare de 44.386 lei din care TVA in suma de 7.015 lei.
Au fost estimate veniturile aferente achizitiilor de mai sus, rezultand ca S.C. A S.R.L in perioada 01.01.2007 - 30.09.2010 si-a diminuat nejustificat veniturile impozabile cu suma de 41.485 lei.
In conditiile in care in lua iulie 2007 societatea a depasit plafonul de 35.000 euro realizand o cifra de afaceri de 126.578 lei echivalentul a 37.430 euro, de la acea data a devenit platitoare de TVA, societatea fiind inregistrata ca platitoare de TVA abia din 01.02.2008, insa nici pentru perioada 01.02.2008 - 30.09.2009 nu a inregistrat si declarat T.V.A . Pentru perioada 01.09.2007 - 30.09.2010 organele fiscale au stabilit o TVA colectata datorata de S.C A S.R.L in suma totala de 166.866 lei, iar pentru neachitarea in termen de scadenta de catre debitor a TVA stabilita suplimentar de plata in suma de 166.866 lei, s-a aratat ca se datoreaza penalitati si majorari respectiv suma de 130.244 lei.
S-a aratat de asemenea, ca pe perioada verificata, societatea nu a repartizat fonduri la dividende, desi veniturile si T.V.A. stabilite ca urmare a inspectiei fiscale din care partial erau incasate si pe casa de marcat electronica au fost insusite de catre invinuitul D R H in conditiile in care nu au fost depuse in casieria societatii si nu au fost contabilizate, motiv pentru care s-a stabilit pentru perioada 07.09.2005 - 30.09.2010 un impozit pe dividende in suma de 134.336 lei, invinuitul D R H insusindu-si necuvenit numerarul din casa in suma de 41.485 lei, utilizandu-i in scop personal, drept pentru care s-a aratat ca suma reprezinta din punct de vedere fiscal dividend care se impoziteaza conform prevederilor art. 67 din Codul fiscal.
Organul de inspectie fiscala a apreciat raportat la faptul ca invinuitul D R H si-a insusit direct suma de 705.265 lei fara sa existe un document in evidenta contabila care sa ateste o intrare de resurse banesti ca urmare a anumitor vanzari, ca aceasta suma reprezinta din punct de vedere o intrare de dividend si se supune aceluiasi regim fiscal ca veniturile din dividende.
Din procesul verbal de control, s-a retinut ca pentru perioada 01.01.2007 - 28.02.2007, S.C. A S.R.L desi a inregistrat in evidenta contabila cheltuieli cu salariile pentru angajata P S, nu a declarat la organul fiscal competent aceste obligatii fiscale, rezultand faptul ca nu a achitat bugetului de stat un impozit pe salarii in suma de 58 lei.
Societatea a depus la organul fiscal competent pentru perioada 01.09.2007- 30.11.2008 declaratii privind impozitul pe salarii si contributiile aferente calculate la un salariu brut de 600 lei pentru martorul D T (angajatul societatii), iar pentru perioada 01.12.2007- pana in prezent societatea verificata nu a mai depus declaratii privind impozitul pe salarii si contributiile aferente desi s-a constatat ca martorul D T mai presteaza munca pentru S.C A S.R.L.
Societatea nu a declarat si achitat o contributie la fondul de asigurari sociale datorate de angajator in suma de 4.384 lei, precum si o contributie individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurati in suma de 2.271 lei, nu s-a declarat si achitat contributia de asigurare pentru somaj datorata de angajator in suma de 145 lei cat si suma de 114 lei reprezentand contributie individuala de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati. Societatea nu a declarat si achitat o contributie de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator in suma de 1.13 lei cat si suma de 1.197 lei reprezentand contributie de asigurari sociale de sanatate retinute de la asigurati.
S.C. A S.R.L. nu a declarat si achitat o contributie la fondul de accidente de munca si boli profesionale in suma de 136 lei, precum si contributia pentru concedii si indemnizatii datorate de angajator in suma de 186 lei.
In drept, s-a retinut ca fapta invinuitului D R H, care in perioada 01.01.2006 - 31.12.2010 in calitate de administrator al SC A S.R.L, a efectuat achizitii de marfuri de la diversi furnizori, care ulterior erau vandute prin punctul de lucru unde societatea desfasura activitatea de comert tip ,,fast - food", operatiuni pe care nu le inregistra in evidenta contabila, sustragandu-se astfel de la plata catre bugetul de stat a impozitelor si taxelor aferente, cauzand un prejudiciu bugetului de stat in suma de 669.042 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazute si pedepsite de art.9 al. 1 lit. b din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 si art. 42 Cod penal.
Fapta invinuitului D R H, care in perioada 01.01.2006 - 31.12.2010, in calitate de administrator al SC A S.R.L a retinut si nu a virat in termenul prevazut de lege obligatiile cu retinere la sursa, pentru angajatii societatii, cauzand astfel bugetului de stat un prejudiciu in suma de 21.596 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazuta si pedepsita de art. 6 si din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 al. 2 si art. 42 Cod penal.
Fata de ambele infractiuni, s-a aratat ca urmeaza a se face aplicarea prevederilor art. 33 lit. a Cod Penal, privind concursul real de infractiuni.
In cursul urmaririi penale s-au administrat urmatoarele mijloace de proba:
- procesul verbal de constatare a infractiunii - fila 7;
- procesul verbal incheiat de organele fiscale - filele 12 - 26;
- documentele contabile ale societatii - filele 27-76;
- raportul de inspectie fiscala din 2.5.01.201 l - filele 77- 122;
- anexe la raport si documentele contabile - filele 23 – 191;
- constituirea de parte civila in cauza - filele 192-193;
- ordonanta de aplicarea a sechestrului asigurator si procesul verbal incheiat - filele 197- 203;
- facturi emise de S.C. A S.R.L - filele 204 – 213;
- declaratiile invinuitului - filele 215- 219;
- declaratiile martorilor - filele 220 – 223;
- contractul de vanzare cumparare dintre S.C. P S.A. si S.C. A S.R.L - filele 225 – 227;
- cazierul invinuitului - fila 228;
- procesele verbale de prezentarea a materialului de urmarire penala - filele 229 – 230;
Pana la inceperea cercetarii judecatoresti, inculpatul, asistat fiind de catre aparator ales a declarat in fata instantei ca recunoaste in totalitate savarsirea faptelor retinute in actul de sesizare, solicitand ca judecata sa se faca in baza probelor administrate in faza de urmarire penala.
Analizand probatoriul administrat in faza urmaririi penale, tribunalul a constat ca vinovatia inculpatului a fost dovedita fara dubiu.
Raportul de inspectie fiscala necontestat de catre inculpat, coroborat cu celelalte probe administrate in cauza, dovedeste savarsirea faptelor de evaziune fiscala retinute in actul de sesizare.
In consecinta,a retinut in drept, instanta ca fapta inculpatului D R H, care in perioada 01.01.2006-31.12.2010, in calitate de administrator al SC A SRL a efectuat achizitii de marfuri de la diversi furnizori, care ulterior au fost vandute prin punctul de lucru unde societatea desfasura activitatea de comert tip ,,fast - food", operatiuni pe care nu le-a inregistrat in evidenta contabila, sustragandu-se astfel de la plata catre bugetul de stat a impozitelor si taxelor aferente, cauzand un prejudiciu bugetului de stat in suma de 669.042 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazute si pedepsite de art.9 al. 1 lit. b din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 si art. 42 Cod penal.
Fapta inculpatului D R H, care in perioada 01.01.2006 - 31.12.2010, in calitate de administrator al SC A S.R.L, a retinut si nu a virat in termenul prevazut de lege obligatiile cu retinere la sursa, pentru angajatii societatii, cauzand astfel bugetului de stat un prejudiciu in suma de 21.596 lei, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de evaziune fiscala fapta prevazuta si pedepsita de art. 6 si din legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 al. 2 si art. 42 Cod penal.
Aceste infractiuni fiind comise inainte ca inculpatul sa fi fost condamnat definitiv fata de vreuna din ele, in cauza vor fi aplicabile regulile concursului real de infractiuni.
Inculpatul urmeaza a fost condamnat, iar la individualizarea pedepsei, instanta a avut in vedere ca este tanar, a fost sincer pe parcursul procesului penal, nu are antecedente penale.
Fata de toate acestea, avand in vedere si dispozitiile art. 3201 alin. 7 C.p.p., privind reducerea cu o treime a limitelor de pedeapsa, inculpatul a fost condamnat dupa cum urmeaza:
- la o pedeapsa de 2 (doi) ani pentru savarsirea infractiunii de evaziune fiscala in forma continuata prev. de art. 9 alin. 1 lit. b din Legea nr. 241/2005, cu aplicarea art. 41 alin. 2 C.p. si pedeapsa complementara a interzicerii drepturilor prevazute de art. 64 lit. a teza a II-a, lit. b, lit. c Cod penal pe o durata de 2 ani dupa executarea pedepsei.
- la o pedeapsa de 1 an inchisoare pentru comiterea infractiunii de evaziune fiscala in forma continuata prev. de art. 6 din Legea nr. 241/2005 cu aplicarea art. 41 alin. 2 C.p.
In baza art. 33 lit. a C.p., art. 34 C.p. a contopit pedepsele principale aplicate, urmand ca inculpatul sa execute pedeapsa rezultanta cea mai grea de 2 (doi) ani inchisoare si pedeapsa complementara a interzicerilor drepturilor civile prevazute de art. 64 lit. a teza a II-a, lit. b, lit. c Cod penal (dreptul de a fi administrator) pe o perioada de 2 ani dupa executarea pedepsei principale.
In baza art. 74 C.p. a aplicat inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor civile prevazute de art. 64 lit. a teza a II-a, lit.b, lit. c Cod penal.
Instanta, in baza considerentelor aratate mai sus, a apreciat ca scopul pedepsei va putea fi realizat si fara privare de libertate, astfel ca in temeiul art. 81 Cod penal a dispus suspendarea conditionata a pedepsei de 2 ani inchisoare pe o perioada de 4 ani ce constituie termen de incercare potrivit art. 82 Cod penal.
In baza art. 71 alin. 5 Cod penal, pe durata suspendarii conditionate a pedepsei aplicate a suspendat si pedeapsa accesorie.
In baza art.359 C.pr.pen., a atras atentia inculpatului asupra cauzelor de revocare a suspendarii conditionate a executarii pedepsei prevazute de art.83 C.pen.
In baza art. 21 lit. g din Legea 26/1990 s-a dispus inregistrarea in Registrul Comertului a mentiunii privind hotararea de condamnare a comerciantului.
In baza art. 13 din Legea nr. 241/2005 s-a dispus comunicarea copiei dispozitivului hotararii judecatoresti definitive de condamnare la Oficiul National al Registrului Comertului.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Evaziune fiscala
Obligatia aducerii la cunostinta proprietarului plata TVA a terenurilor construibile - Sentinta civila nr. 301 din data de 27.04.2018FALIMENT - Sentinta civila nr. 123 din data de 20.03.2018
ACHIZITII PUBLICE - Sentinta comerciala nr. 16/CA din data de 15.01.2018
Salarizare in sistemul de invatamant. Acordare spor raportat la salariul de baza din ianuarie 2017 - Sentinta civila nr. 533 din data de 26.09.2018
Actiune in regres al angajatorului impotriva angajatului, intemeiata in baza - Sentinta civila nr. 381 din data de 25.05.2018
OMOR - Sentinta penala nr. 24 din data de 14.02.2018
Despagubiri solicitate pentru limitarea dreptului de proprietate. Actiune respinsa - Sentinta civila nr. 715 din data de 08.06.2017
Majorare pensie de intretinere. Venituri obtinute in strainatate - Sentinta civila nr. 159 din data de 21.02.2018
Despagubiri solicitate pentru limitarea dreptului de proprietate. Actiune respinsa - Sentinta civila nr. 715 din data de 08.06.2018
LOVIRI SAU VATAMARI CAUZATOARE DE MOARTE - Sentinta penala nr. 25 din data de 31.03.2017
CONSTITUIREA UNUI GRUP INFRACTIONAL ORGANIZAT - Sentinta penala nr. 37 din data de 27.04.2017
Reziliere contract de inchiriere - Sentinta civila nr. 126 din data de 16.02.2017
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Evaziune fiscala - Decizie nr. 244 din data de 10.11.2016
Evaziune fiscala - Decizie nr. DP68/A/2008 din data de 31.03.2009
Plangere c/a actelor procurorului. Redeschiderea urmaririi penale - Decizie nr. DP122/R/2008 din data de 31.03.2009
Plangere a/c actelor procurorului. Art 278 Cpp.Citarea partilor - Decizie nr. DP110/R/2008 din data de 31.03.2009
TENTATIVA DE OMOR - Sentinta penala nr. 23 din data de 27.03.2017
LITIGII CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 1003 din data de 23.09.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 180 din data de 24.02.2016