InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Cluj

Nulitatea actului administrativ fiscal. Nementionarea exacta a numelui, prenumelui, CNP-ului, domiciliului fiscal, neimpunerea fiecarei persoane pentru partea de teren aflata in proprietatea sa

(Decizie nr. 3455 din data de 03.05.2012 pronuntata de Curtea de Apel Cluj)

Domeniu Finante. Financiar. Implicatii ale Min. Finantelor | Dosare Curtea de Apel Cluj | Jurisprudenta Curtea de Apel Cluj

Curtea de Apel Cluj, Sectia a II-a civila,de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 3455 din 3 mai 2012

Prin sentinta civila nr.6558 din 19.12.2011 pronuntata a Tribunalului Cluj s-a admis in parte actiunea formulata de reclamantii M.S.A. si R.D. in contradictoriu cu paratii MUNICIPIUL TURDA si PRIMARUL MUNICIPIULUI TURDA si in consecinta s-a anulat in parte dispozitia 1234/2010 a Primarului mun.Turda, cu privire la cuantumul impozitului raportat la cota de ½ din imobil.
In motivarea hotararii s-a retinut ca prin decizia de impunere 1090/2011 mentinuta prin dispozitia Primarului mun.Turda 1234/2011, au fost obligati reclamantii la impozitul restant pentru perioada 31 mai 2005-14 mai 2009 pentru intregul imobil inscris in CF 2224 Turda cu nr.top 986 cu toate ca treclamantii detin doar cota de ½. Faptul ca exista o proprietate indiviza, nu este de natura a atrage obligatia fiscala doar a unor proprietari fiind necesara nominalizarea corecta si specifica a datelor de identificare si a individualizarii obligatiilor de plata.
Municipiul Turda prin Primarul mun.Turda a declarat recurs aratand ca asa cum reiese din sentinta civila 1517/2009 a Judecatoriei Turda sunt doua imobile distincte individualizate in cartea funciara si prin numarul topografic. Din moment ce exista o proprietate indiviza toti coproprietarii sunt solidari la plata obligatiilor fiscale.
Intimatii M.S.A. si R.D. au depus intampinare solicitand respingerea recursului ca nefondat aratand ca in actele atacate la rubrica CNP figureaza doar reclamantii, astfel ca nu se poate retine ca decizia atacata s-a referit la toti proprietarii invocand prevederile art.43 C.proc.fiscala si 256 alin.4 din Legea 672/2003. Se arata ca si in ipoteza in care plata impozitului s-ar fi facut in mod voluntar, acest lucru nu poate acoperi nelegalitatea deciziei de impunere.
Asupra recursului, Curtea va retine urmatoarele:
Potrivit deciziei de impunere 1090/2/14.03.2011 emisa de Directia de Impozite si Taxe din cadrul municipiului Turda s-au stabilit in sarcina reclamantilor M.S., R.D., S.P., R.V.; D.M.,fiind trecute si doua CNP-uri personale, obligatii fiscale suplimentare constand in impozit pe teren in suma de 1108,24 lei debit 506 lei si dobanzi de 602,24 lei.
Potrivit sentintei civile 1517 din 19.03.2009 au fost obligati paratii M.S.A. si R.D. sa incheie cu reclamantul R.N.C. act autentic de vanzare-cumparare cu privire la cota de ½ parte detinuta din CF 926 Turda cu nr.top 983 si CF 2224 Turda cu nr.top 986. Aceasta sentinta se specifica ca ar justifica emiterea deciziei de impunere.
Potrivit art.43 C.proc.fiscala, actul administrativ fiscal trebuie sa cuprinda printre altele datele de identificare a contribuabilului iar conform art.256 alin.4 C.fiscal in cazul terenului care este detinut in comun de doua sau mai multe persoane, fiecare datoreaza impozit pentru partea din teren aflata in proprietatea sa, iar in cazul in care nu se pot stabili partile individuale ale proprietarilor in comun, fiecare proprietar in comun datoreaza o parte egala din impozitul pe terenul respectiv.
Prin urmare, emitand aceste acte administrativ fiscale prin nementionarea exacta a numelui, prenumelui, CNP-ului personal, domiciliului fiscal, neimpunerii fiecarei persoane pentru partea de teren aflata in proprietatea sa, sau, a impunerii in cote parti egale daca a considerat ca nu se pot stabili partile individuale, organul fiscal a emis un act administrativ fiscal prin incalcarea unor prevederi legale acare atrag nulitatea conform art.46 C.proc.fiscala.
In ce priveste achitarea obligatiilor fiscale stabilite de catre reclamanti, acest lucru nu are relevanta pentru ca nulitatea actului administrativ fiscal nu poate fi acoperita de plata contributiei pe care o stabileste persoana putand solicita restituirea acestei sume conform art.117 C.proc.fiscala.
In consecinta, in conformitate cu prev.art.312 C.proc.civ., recursul este nefondat, nefiind incidente motive de modificarea sau casare a sentintei recurate.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Finante. Financiar. Implicatii ale Min. Finantelor

anulare decizie impunere - Sentinta civila nr. 4839 din data de 03.12.2013
anulare decizie - Sentinta civila nr. 4963 din data de 10.12.2013
anulare decizie de impunere - Sentinta comerciala nr. 162/CA din data de 03.04.2014
III. Probarea starii de fapt de catre organul de inspectie fiscala. Preluarea de informatii din actele de cercetare penala nu este suficienta pentru conturarea starii de fapt. - Decizie nr. 127/R din data de 17.01.2014
Intimata reclamanta este indreptatita la achitarea dobanzii fiscale datorate pentru depasirea termenului legal de 45 de zile prevazut de art.70 alin.1 Cod procedura fiscala in care recurenta parata avea obligatia restituirii a unei sume stabilite prin hot - Decizie nr. 1645/R din data de 02.04.2013
Contestatie formulata pe cale administrativa de contribuabil la organul fiscal. Obligatia DGFP de a solutiona aceasta contestatie formulata impotriva Raportului de Inspectie Fiscala. Solutionarea de instanta competenta a actiunii in contencios administra - Decizie nr. 339/r din data de 29.01.2013
Admisibilitatea actiunii unor persoane fizice care dovedesc calitatea de beneficiari ai prevederilor Decretului-Lege nr. 118/1990, fie ca mostenitor, fie ca sot supravietuitor. – Probe admisibile in conditiile art. 1169 Cod civil si art. 12 din Legea nr. - Decizie nr. 3171/R din data de 12.06.2013
Actiunea formulata de reclamanta cu privire la suspendarea executarii Deciziei emise de Camera de Conturi Judeteana – Admisibilitatea cererii de suspendare – dovedirea indeplinirii conditiilor prevazute de art. 14 si art. 15 din Legea nr. 554/2004. - Decizie nr. 3616/R din data de 21.08.2013
Admisibilitatea actiunii formulate de o autoritate publica locala in contradictoriu cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului – Anularea Deciziei de solutionare a contestatiei si a Notei de constatare a neregulilor emise de parat cu conditia dov - Sentinta civila nr. 117/F din data de 10.06.2013
Cerere de suspendare a executarii Deciziei de impunere emisa de DGFP. Conditii de admisibilitate a cererii de suspendare conform art. 14 din Legea nr. 554/2004 - Decizie nr. 3614 din data de 21.08.2013
Natura juridica a procesului verbal incheiat de organele fiscale la cererea organului de cercetare fiscala - Decizie nr. 55/R din data de 27.02.2007
Licitatie. Conditia experientei similare - Decizie nr. 18/R din data de 16.02.2006
Creditori-debitori - Sentinta civila nr. 40/CC din data de 21.02.2012
Admis contestatie anulare Hotararea Adunarii Creditorilor - Sentinta civila nr. 54/cc/sind din data de 27.02.2012
Drepturi salariale angaja?i SNTF Marfa ”CFR Marfa” S.A. corela?ie intre C.C.M. la nivel de unitate si C.C.M. la nivel de grup de unita?i - Sentinta civila nr. 1255/M din data de 27.09.2011
Raspunderea pentru evictiune; calitate procesuala pasiva - Decizie nr. 4/Ap din data de 20.01.2009
Nerespectarea de catre organul fiscal a tuturor prevederilor legale privind realizarea inspectiei fiscale. - Hotarare nr. 1624 din data de 04.05.2015
Proces-verbal de estimare a creantelor fiscale. Natura juridica. - Decizie nr. 2225 din data de 11.11.2010
Taxa de poluare achitata in intervalul 15.12.2008 – 13.02.2010. Caracter discriminatoriu . - Decizie nr. 1195 din data de 08.06.2010
VENITURI REALIZATE DE PERSOANE NEREZIDENTE. OBLIGATIA DE PLATA A IMPOZITULUI PE VENITURILE PERSOANEI NEREZIDENTE. CONTRACTE DE IMPRUMUT. NOVATIA DOBANZII. CONSECINTE. - Sentinta comerciala nr. 167 din data de 12.12.2005