anulare decizie impunere
(Sentinta civila nr. 4839 din data de 03.12.2013 pronuntata de Tribunalul Sibiu)Constata ca la data de 23.februarie 2012 s-a inregistrat la aceasta instanta actiunea in contencios administrativ formulata de reclamanta Sc D SRL in contradictoriu cu intimata Primaria Turnu Rosu,solicitandu-se anularea deciziei de impunere pentru anul 2012 emisa de intimata si obligarea acesteia la emiterea unei noi decizii care sa cuprinda sumele corect stabilite ,prin incadrarea obiectelor impozabile in clase de impozitare corecte conform datelor de identificare proprii fiecarui vehicul si nu dupa cum acestea circula pe drumurile publice; obligarea la plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea actiunii arata ca sumele inscrise in decizia contestata in cauza de fata au fost stabilite fara a se tine seama de prevederile legale ,obiectele impozabile fiind clasificate ca si combinatii de autovehicule desi fiecare dintre acestea are carte de identitate proprie si numar propriu de inmatriculare.
Invoca prevederile art.263 alin.4 din legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ,raportat la art.115 din Normele metodologice de aplicare aratand ca impozitul pentru mijloacele de transport se stabileste distinct pentru fiecare mijloc de transport in parte si pentru fiecare semiremorca,chiar daca acestea circula in combinatie precizand ca in aceleasi sens s-a pronuntat si Ministerul Finantelor Publice prin adresa nr. 418007 pe care a depus-o la dosar.
La data de 9.10.2012 se depune de catre intimata Primaria Turnu Rosu un inscris in care isi precizeaza punctul de vedere fata de actiunea formulata de reclamanta aratand ca decizia de impunere pentru SC Daleo SRL a fost emisa in baza documentelor aflate la dosarul fiscal al contribuabilului cu respectarea prevederilor OUG 125/2011 privind modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal ,art.263 alin.5 pct.II2 a Normelor metodologice punctul 114 si a Regulamentului Uniunii Europene nr. 678/2011 al Comisiei.
In probatiune s-au depus car?ile de identitate ale autovehiculelor in cauza, punctul de vedere al Ministerului Finantelor si a fost efectuata o expertiza contabila.
Din probele administrate in cauza , instanta retine :
La data de 1.01.2012 SC D SRL figureaza in evidentele paratei cu urmatoarele vehicule:
1. Autotractor Volvo masa maxima autorizata 20000kg. Anexa 1
2. Autotractor Volvo FH 12420, serie sasiu YV2A4DAA21A534898,masa maxima autorizata 20100 kg.Anexa 2
3. Semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 serie sasiu WSK00000001217549 ,masa maxim autorizata 39000 kg (conform civ masa maxima in autotren 40000 kg) Anexa 3
4. Semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 ,serie sasiu W0921533420G22141,masa maxim autorizata 35.000 kg (conform civ masa maxima in autotren 40000 kg)
5. Semiremorca Pacton 31420// ,serei sasiu XLD3142DX00032969,masa maxim autorizata 39000kg .Anexa 5.
6. Semiremorca .Marca ACERBI, serie sasiu ZA0SO6136T0008053,masa maxim autorizata 36800 kg cat O4.Anexa 6.
Pentru impozitarea acestor vehicule Primaria Turnu Rosu a emis decizia de impunere 83 din anul 2012 , iar incadrarea pentru stabilirea impozitului s-a facut dupa cum urmeaza:
-autotractor Volvo Volvo si o semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 conform art.263 alin.5 punctul III vehiculele cu 2 +3 axe ,pct.3 pentru combinatii de vehicule cu sistem de suspensie pneumatica ,din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ,cu modificarile si completarile ulterioare suma stabilita fiind de 2197 lei.
-autotractor Volvo Volvo si o semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 conform art.263 alin.5 punctul II vehicule cu 2+3 axe ,pct. 3 pentru combinatii de vehicule cu sistem de suspensie pneumatica din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,cu modificarile si completarile ulterioare suma stabilita fiind de 2197 lei.
-semiremorca Pacton conform art.263 alin(6) lit.d) suma stabilita conform Hotararii nr. 58 a Consiliului Local Turnu Rosu fiind de 63 lei
In concluzie Primaria Turnu Rosu a emis decizia de impunere pe anul 2012 pentru suma de 4457 lei (f.6).
Din pozitia exprimata in cauza de Ministerul Finantelor Publice (f.5) si din dispozitiile legale aplicabile instanta retine ca taxa in cauza se stabileste in suma fixa in functie de tipul mijlocului de transport conform prevederilor art.63 alin.l din Codul fiscal. Impozitul pe mijlocul de transport se plateste anual,in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv.
Taxa asupra mijloacelor de transport este reglementata de Titlu IX ,cap.4,art.261-265 din legea 571/2003 privind Codul fiscal si pct.93-129 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Pentru autovehiculele de transport marfa cu masa totala autorizata egala sau mai mare de 12 tone, taxa este stabilita in suma fixa pentru fiecare mijloc de transport in parte ,in functie de numarul axelor si masa totala maxima autorizata, precum si de felul suspensiei din dotarea autovehiculului.
Pentru combinatii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone ,taxa este stabilita in suma fixa pentru fiecare mijloc de transport in parte, in functie de numarul axelor si masa totala maxima autorizata,precum si felul suspensiei din dotarea autovehiculului.
Punctul 115 din Normele metodologice de aplicare a art.263 din Codul fiscal precizeaza ca impozitul pe mijloacele de transport se stabileste pentru fiecare mijloc de transport cu tractiune mecanica,precum si pentru fiecare remorca, semiremorca si rulota care are cartea de identitate a vehiculelor ,chiar daca acestea circula in combinatie.
Urmare a expertizei contabile efectuate ,expertul a constatat ca mijloacele de transport detinute de reclamanta in patrimoniu indeplinesc criteriile pentru a fi incadrate la art.263 alin.4 din Codul fiscal.
Toate aceste mijloace de transport au carti de identitate proprii si le sunt aplicabile prevederile pct.115 din Normele metodologice de aplicare ale art.263 din Codul fiscal, respectiv impozitul pe mijloacele de transport se stabilesc distinct pentru fiecare mijloc de transport si pentru fiecare semiremorca ,chiar daca acestea circula in combinatie.
Mijloacele de transport detinute de reclamanta nu pot fi incadrate pentru scopul calcului taxei in combinatiile de autovehicule –autovehicule articulate sau trenuri rutiere- de transport marfa cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone ,prevazute la art. 263 alin.5 din codul fiscal.
In concluzie mijloacele de transport detinute de reclamanta SC D SRL indeplinesc criteriile pentru a fi incadrate la art.263 alin.4 din Codul fiscal. Toate mijloacele de transport au carti de identitate proprii si le sunt aplicabile prevederile pct.115 din Normele metodologice de aplicare ale art.263 din Codul fiscal, respectiv impozitul pe mijloacele de transport se stabilesc distinct pentru fiecare mijloc de transport si pentru fiecare semiremorca, chiar daca acestea circula in combinatie.
Urmare a calculului facut de expertul contabil ce a avut la baza dispozi?iile art.263 al.4 din Codul fiscal modificat prin HG 1347/2010 ( in vigoare de la 1.01.2011 ) ?i OUG 125/2011 in vigoare de la 1.01.2012 precum si HCL 2/2011 ?i HCL 58/2011 pentru anul 2012, instan?a re?ine ca impozitul datorat de reclamanta pentru anul 2012 era de 1276 lei. Reclamanta a platit cu 2 ordine de plata din 27.03.2012 ?i 27.09.2012 in total un impozit pe anul 2012 de 1314 lei, deci in plus cu 38 lei.
Fa?a de cele anterior expuse instan?a a constatat deci ca decizia de impunere pe anul 2012 emisa de intimata cu nr.83 (f.6) pentru suma de 4457 lei este nelegala ?i neintemeiata sens in care se impune anularea ei in baza art.8 ?i 18 al.1 din L.554/2004 ?i obligarea paratei la emiterea unei noi decizii pentru suma corecta de impozitare a?a cum a rezultat din probele cauzei ?i anume pentru suma de 1276 lei.
In baza art.274 C.p.c. fiind in culpa procesuala s-a dispus ?i obligarea acesteia la cheltuieli de judecata : onorariu avocat, onorariu expert ?i taxa de timbru.
In motivarea actiunii arata ca sumele inscrise in decizia contestata in cauza de fata au fost stabilite fara a se tine seama de prevederile legale ,obiectele impozabile fiind clasificate ca si combinatii de autovehicule desi fiecare dintre acestea are carte de identitate proprie si numar propriu de inmatriculare.
Invoca prevederile art.263 alin.4 din legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ,raportat la art.115 din Normele metodologice de aplicare aratand ca impozitul pentru mijloacele de transport se stabileste distinct pentru fiecare mijloc de transport in parte si pentru fiecare semiremorca,chiar daca acestea circula in combinatie precizand ca in aceleasi sens s-a pronuntat si Ministerul Finantelor Publice prin adresa nr. 418007 pe care a depus-o la dosar.
La data de 9.10.2012 se depune de catre intimata Primaria Turnu Rosu un inscris in care isi precizeaza punctul de vedere fata de actiunea formulata de reclamanta aratand ca decizia de impunere pentru SC Daleo SRL a fost emisa in baza documentelor aflate la dosarul fiscal al contribuabilului cu respectarea prevederilor OUG 125/2011 privind modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal ,art.263 alin.5 pct.II2 a Normelor metodologice punctul 114 si a Regulamentului Uniunii Europene nr. 678/2011 al Comisiei.
In probatiune s-au depus car?ile de identitate ale autovehiculelor in cauza, punctul de vedere al Ministerului Finantelor si a fost efectuata o expertiza contabila.
Din probele administrate in cauza , instanta retine :
La data de 1.01.2012 SC D SRL figureaza in evidentele paratei cu urmatoarele vehicule:
1. Autotractor Volvo masa maxima autorizata 20000kg. Anexa 1
2. Autotractor Volvo FH 12420, serie sasiu YV2A4DAA21A534898,masa maxima autorizata 20100 kg.Anexa 2
3. Semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 serie sasiu WSK00000001217549 ,masa maxim autorizata 39000 kg (conform civ masa maxima in autotren 40000 kg) Anexa 3
4. Semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 ,serie sasiu W0921533420G22141,masa maxim autorizata 35.000 kg (conform civ masa maxima in autotren 40000 kg)
5. Semiremorca Pacton 31420// ,serei sasiu XLD3142DX00032969,masa maxim autorizata 39000kg .Anexa 5.
6. Semiremorca .Marca ACERBI, serie sasiu ZA0SO6136T0008053,masa maxim autorizata 36800 kg cat O4.Anexa 6.
Pentru impozitarea acestor vehicule Primaria Turnu Rosu a emis decizia de impunere 83 din anul 2012 , iar incadrarea pentru stabilirea impozitului s-a facut dupa cum urmeaza:
-autotractor Volvo Volvo si o semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 conform art.263 alin.5 punctul III vehiculele cu 2 +3 axe ,pct.3 pentru combinatii de vehicule cu sistem de suspensie pneumatica ,din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ,cu modificarile si completarile ulterioare suma stabilita fiind de 2197 lei.
-autotractor Volvo Volvo si o semiremorca Schmitz Schi 24/8.2 conform art.263 alin.5 punctul II vehicule cu 2+3 axe ,pct. 3 pentru combinatii de vehicule cu sistem de suspensie pneumatica din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,cu modificarile si completarile ulterioare suma stabilita fiind de 2197 lei.
-semiremorca Pacton conform art.263 alin(6) lit.d) suma stabilita conform Hotararii nr. 58 a Consiliului Local Turnu Rosu fiind de 63 lei
In concluzie Primaria Turnu Rosu a emis decizia de impunere pe anul 2012 pentru suma de 4457 lei (f.6).
Din pozitia exprimata in cauza de Ministerul Finantelor Publice (f.5) si din dispozitiile legale aplicabile instanta retine ca taxa in cauza se stabileste in suma fixa in functie de tipul mijlocului de transport conform prevederilor art.63 alin.l din Codul fiscal. Impozitul pe mijlocul de transport se plateste anual,in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv.
Taxa asupra mijloacelor de transport este reglementata de Titlu IX ,cap.4,art.261-265 din legea 571/2003 privind Codul fiscal si pct.93-129 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Pentru autovehiculele de transport marfa cu masa totala autorizata egala sau mai mare de 12 tone, taxa este stabilita in suma fixa pentru fiecare mijloc de transport in parte ,in functie de numarul axelor si masa totala maxima autorizata, precum si de felul suspensiei din dotarea autovehiculului.
Pentru combinatii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone ,taxa este stabilita in suma fixa pentru fiecare mijloc de transport in parte, in functie de numarul axelor si masa totala maxima autorizata,precum si felul suspensiei din dotarea autovehiculului.
Punctul 115 din Normele metodologice de aplicare a art.263 din Codul fiscal precizeaza ca impozitul pe mijloacele de transport se stabileste pentru fiecare mijloc de transport cu tractiune mecanica,precum si pentru fiecare remorca, semiremorca si rulota care are cartea de identitate a vehiculelor ,chiar daca acestea circula in combinatie.
Urmare a expertizei contabile efectuate ,expertul a constatat ca mijloacele de transport detinute de reclamanta in patrimoniu indeplinesc criteriile pentru a fi incadrate la art.263 alin.4 din Codul fiscal.
Toate aceste mijloace de transport au carti de identitate proprii si le sunt aplicabile prevederile pct.115 din Normele metodologice de aplicare ale art.263 din Codul fiscal, respectiv impozitul pe mijloacele de transport se stabilesc distinct pentru fiecare mijloc de transport si pentru fiecare semiremorca ,chiar daca acestea circula in combinatie.
Mijloacele de transport detinute de reclamanta nu pot fi incadrate pentru scopul calcului taxei in combinatiile de autovehicule –autovehicule articulate sau trenuri rutiere- de transport marfa cu masa totala maxima autorizata de peste 12 tone ,prevazute la art. 263 alin.5 din codul fiscal.
In concluzie mijloacele de transport detinute de reclamanta SC D SRL indeplinesc criteriile pentru a fi incadrate la art.263 alin.4 din Codul fiscal. Toate mijloacele de transport au carti de identitate proprii si le sunt aplicabile prevederile pct.115 din Normele metodologice de aplicare ale art.263 din Codul fiscal, respectiv impozitul pe mijloacele de transport se stabilesc distinct pentru fiecare mijloc de transport si pentru fiecare semiremorca, chiar daca acestea circula in combinatie.
Urmare a calculului facut de expertul contabil ce a avut la baza dispozi?iile art.263 al.4 din Codul fiscal modificat prin HG 1347/2010 ( in vigoare de la 1.01.2011 ) ?i OUG 125/2011 in vigoare de la 1.01.2012 precum si HCL 2/2011 ?i HCL 58/2011 pentru anul 2012, instan?a re?ine ca impozitul datorat de reclamanta pentru anul 2012 era de 1276 lei. Reclamanta a platit cu 2 ordine de plata din 27.03.2012 ?i 27.09.2012 in total un impozit pe anul 2012 de 1314 lei, deci in plus cu 38 lei.
Fa?a de cele anterior expuse instan?a a constatat deci ca decizia de impunere pe anul 2012 emisa de intimata cu nr.83 (f.6) pentru suma de 4457 lei este nelegala ?i neintemeiata sens in care se impune anularea ei in baza art.8 ?i 18 al.1 din L.554/2004 ?i obligarea paratei la emiterea unei noi decizii pentru suma corecta de impozitare a?a cum a rezultat din probele cauzei ?i anume pentru suma de 1276 lei.
In baza art.274 C.p.c. fiind in culpa procesuala s-a dispus ?i obligarea acesteia la cheltuieli de judecata : onorariu avocat, onorariu expert ?i taxa de timbru.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Finante. Financiar. Implicatii ale Min. Finantelor
Obligatia aducerii la cunostinta proprietarului plata TVA a terenurilor construibile - Sentinta civila nr. 301 din data de 27.04.2018FALIMENT - Sentinta civila nr. 123 din data de 20.03.2018
ACHIZITII PUBLICE - Sentinta comerciala nr. 16/CA din data de 15.01.2018
Salarizare in sistemul de invatamant. Acordare spor raportat la salariul de baza din ianuarie 2017 - Sentinta civila nr. 533 din data de 26.09.2018
Actiune in regres al angajatorului impotriva angajatului, intemeiata in baza - Sentinta civila nr. 381 din data de 25.05.2018
OMOR - Sentinta penala nr. 24 din data de 14.02.2018
Despagubiri solicitate pentru limitarea dreptului de proprietate. Actiune respinsa - Sentinta civila nr. 715 din data de 08.06.2017
Majorare pensie de intretinere. Venituri obtinute in strainatate - Sentinta civila nr. 159 din data de 21.02.2018
Despagubiri solicitate pentru limitarea dreptului de proprietate. Actiune respinsa - Sentinta civila nr. 715 din data de 08.06.2018
LOVIRI SAU VATAMARI CAUZATOARE DE MOARTE - Sentinta penala nr. 25 din data de 31.03.2017
CONSTITUIREA UNUI GRUP INFRACTIONAL ORGANIZAT - Sentinta penala nr. 37 din data de 27.04.2017
Reziliere contract de inchiriere - Sentinta civila nr. 126 din data de 16.02.2017
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
TENTATIVA DE OMOR - Sentinta penala nr. 23 din data de 27.03.2017
LITIGII CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 1003 din data de 23.09.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 180 din data de 24.02.2016
Actiune oblica. Legea nr. 18/1991 - Sentinta civila nr. 805 din data de 21.09.2017
OMOR - Sentinta penala nr. 19 din data de 10.03.2017
TRAFIC DE DROGURI - Sentinta penala nr. 4 din data de 18.01.2017
Incuviintare executare silita formulata de executorul judecatoresc. Amenda aplicata de I.S.C.T.R. - Decizie nr. 366 din data de 20.04.2017