InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Zimnicea

RESTITUIRE CARNET MUNCA

(Sentinta civila nr. 271 din data de 19.04.2010 pronuntata de Judecatoria Zimnicea)

Domeniu Contracte de munca | Dosare Judecatoria Zimnicea | Jurisprudenta Judecatoria Zimnicea

Prin cererea inregistrata sub numarul 611/23.02.2010 la Judecatoria Zimnicea reclamatii A.E. s-a avand drept mandatari alesi pentru indeplinirea actelor de procedura pe V-M- si L.P., au chemat in judecata paratele E.A. +2 solicitand :
- sa obligati primele doua parate sa faca toate demersurile necesare in vederea completari carnetelor noastre de munca inregistrate la zi sub sanctiunea platii daunelor cominatorii in suma de 500 lei/zi de intarziere pentru fiecare parata incepand cu data ramanerii definitive a hotararii si pana la executarea obligatiei.
- sa obligati acelasi parate sa faca viramentele obligatiilor catre bugetul de stat aferente drepturilor noastre banesti astfel incat sa putem beneficia de indemnizatia de somaj, sub aceeasi sanctiune.
- sa obligati ITM sa ne elibereze carnetele de munca sub sanctiunea platii daunelor cominatorii in suma de 500 lei/ zi de intarziere de la efectuarea inregistrarilor certificatelor in carnetele de munca si pana la eliberarea actelor.
In temeiul disp. art. 114 al. 5 C.p.p. intelegem sa ne alegem mandatari in aceasta cauza reclamantele  V.M si L. P., actele de procedura urmand a fi indeplinite numai pe numele acestora.  
In motivarea cererii reclamatii au aratat urmatoarele:
In fapt: Ultimii 73 reclamantii din petitul cererii am fost incadrati in munca  la parata SC E., din anul 1997-1998.Deoarece avea dificultati financiare, din luna mai 2008 aceasta societatea a detasat tot personalul la punctul de lucru Zimnicea al SC A.T.SRL. Astfel cu luna mai 2008 toti reclamantii am lucrat efectiv la acesta din urma societate prin detasari succesive.
La data de 10 iunie 2009 am facut un protest spontan pentru neplata salariilor din luna aprilie si a tichetelor de masa. In aceste conditii s-au incheiat mai multe protocoale cu   SC A. T. SRL prin care angajatorul s-a obligat sa plateasca salariile restante  si tichetele de masa.
La 12 iunie 2009, in urma unui control ITM Teleorman angajatorul s-a obligat din nou sa ne plateasca drepturile banesti restante. S-a mai stabilit un nou termen de plata la 19 iunie 2009 insa nu s-a platit nimic. La 19 iunie 2009 la un nou control ITM Teleorman s-au sigilat utilajele , iar Electrica a intrerupt furnizarea energiei electrice. Angajatorul a dispus lipirea de afise in interiorul fabricii , inscrisuri din care rezulta ca nu se permita accesul in incinta , existand pericol datorita defectiunilor constatate. In cele din urma fabrica a fost debransata de la reteaua de distributie a energiei electrice.
Desi li s-a interzis accesul in fabrica deoarece raporturile noastre de munca erau in curs de executare, ei au venit zilnic la unitate pana la sfarsitul luni septembrie 2009. Nici un reprezentant al angajatorului nu a luat nici o masura cu privire la asigurarea de conditii pentru a ne desfasura activitatea potrivit contractelor de munca.
La 7 iunie 2009 formal detasarea a incetat pentru personalul     SC E. SRL si au inteles ca s-au facut totusi demersurile necesare in vederea prelungirii acesteia.
La 20 iulie 2009 SC E. SRL a emis decizii de suspendare a raporturilor de munca , urmare a protestului din 10 iunie.
Prin sentinta civila nr. 1819/11 nov. 2009 pronuntata de Tribunalul  Teleorman au fost anulate deciziile de suspendare a raporturilor de munca.
De la sfarsitul lunii septembrie , constatand ca demersul nostru de a ne prezenta zilnic la locul de munca nu are nici o relevanta pentru angajator , am incetat sa ne prezentam la unitate.
Prin sentinta civila nr. 1818/11 noiembrie 2009 pronuntata de Tribunalul Teleorman au fost obligate cele doua societati parate sa ne plateasca drepturile banesti pe lunile aprilie, mai iunie 2009 si 36 tichete de masa cuvenite pe aceeasi perioada.
Din luna aprilie 2009 si pana in prezent nu am primit nici drepturile noastre salariale si nici nu s-a facut nici un demers privind executarea contractelor noastre de munca astfel incat nu putem incasa nici salariile si nici indemnizatiile de somaj.
 La data de 05.03.2010 la dosarul cauzei a fost depusa o intampinare de catre F.  I. SRL prin care a solicitat suspendarea judecarii capatului de cerere formulata in contradictoriu cu subscrisa, prin care se solicita obligarea la efectuarea viramentelor obligatiilor catre bugetul de stat aferente drepturilor banesti ale fostilor salariati.
In motivarea exceptiei reprezentantul paratei a aratat ca prin sentinta comerciale nr. 4273/02.10.2009 pronuntata la Tribunalul Bucuresti -Sectia a VII-a Comerciala, in dosarul nr. 33649/3/2009 a fost deschisa procedura de faliment impotriva SC E.SRL.
Avand in vedere aceasta situatie , conform prevederilor art. 36 din Legea nr. 85/2006, care sunt de ordine publica: "De la data deschiderii procedurii se suspenda de drept toate actiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizarea creantelor asupra debitorului sau bunurilor sale cu exceptia cailor de atac declansate de debitor."
De asemenea, invederam instantei faptul ca Directia Generala a Finantelor Publice Teleorman si Administratia Finantelor Publice sector 1 Bucuresti sunt inscrise in tabelul obligatiilor debitorului intocmit in dosarul nr. 33649/3/2009 cu sume ce reprezinta tocmai restante la bugetul asigurarilor sociale de stat ( impozit salarii, CAS, CASS si somaj) datorate de  SC E. SRL.  
In ceea ce priveste capatul de cerere privind obligarea subscrisei la completarea cartilor de munca a fostilor salariati ai SC E. SRL, solicitam respingerea acesteia pentru urmatoarele motive:
a) Operarea in cartile de munca se face de catre Inspectoratul Teritorial de Munca prin inspectori de specialitate , in conformitate cu prevederile Legii nr. 130/1999 care prevede la art.2 alin. 1 " Carnetele de munca salariatilor incadrati la angajatorii prevazuti la art. 1 se pastreaza si se completeaza de catre inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala isi are sediul angajatorul. Fata de prevederile legale in vigoare, subscrisa nu poate efectua mentiuni in cartile de munca.
b) Pentru efectuarea mentiunilor de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, subscrisa a emis in luna ianuarie  2010 deciziile de incetare a contractelor de munca necesare, pe care le-am inaintat Inspectoratului Teritorial de Munca  Bucuresti. In dovedire depunem copii ale deciziilor emise si dovada transmiterii lor.
Ca urmare, subscrisa, cu respectarea dispozitiilor art.86 alin 6 din Legea 85/2006 si-a indeplinit obligatiilor ce-i reveneau, comunicand Inspectoratului Teritorial de Munca acestea decizii de indata ce am avut la dispozitie  documentele in baza carora acestea puteau fi intocmite.
De altfel, atributiile lichidatorului judiciar sunt cele prevazute de  art.25 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei.
Si parata ITM Bucuresti a formulat intampinare prin care a aratat ca astfel cum mentionam si tabelul anexat prezentei la ITM Bucuresti nu au fost depuse carnetele de munca pentru urmatorii salariati ai    SC A. T.SRL reclamati in prezenta cauza : C.A s.a
De asemenea la ITM Bucuresti nu au fost depuse carnetele de munca pentru urmatorii salariati ai SC E. SRL, reclamanti in prezenta cauza:B.A. s.a.
Mentionam ca reclamantul L. I. salariat al SC E. SRL a ridicat carnetul de munca.
Prin intampinare parata a invocat exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a ITM Bucuresti iar pe fondul cauzei a solicitat respingerea actiunii formulate de reclamati ca nefondata.
In motivarea exceptiei parata a aratat ca prin cererea de chemare in judecata reclamatii solicita " Sa oblige ITM sa le elibereze carnetele de munca sub sanctiunea platii daunelor cominatorii in suma de 500 lei/zi de intarziere de la efectuarea inregistrarilor certificate in carnetele de munca si pana la  eliberarea acestora."
Conform dispozitiilor art.2 din legea 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca republicata, angajatorii au obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor urmatoarele documente:
a)actele privind executarea, suspendarea,modificarea si incetarea contractelor individuale de munca ,in termen de 5 zile de la perfectarea acestora
b)lunar,dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora.
Potrivit dispozitiilor art. 11 din Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de munca , modificat si completat,datele privind activitatea depusa pe baza unui contract de munca se inscriu in carnetul de munca, asa cum acestea rezulta din contract sau din actele originale eliberate de unitati pe baza scriptelor pe care le detin.
Actele pe baza carora se fac inscrieri in carnet, privind activitatea desfasurata,vor cuprinde: denumirea unitatii si perioada in care s-a lucrat, cu indicarea datei de incepere si de incetare a raportului de munca, precum si precizarea modului de incadrare - pe durata nedeterminata sau determinata, prin transfer in interesul serviciului sau la cerere - in toate cazurile cu mentionarea temeiurile legale pe baza carora a avut loc incadrarea , modificarea sau incetarea contractului de munca , de asemenea in acte se vor mentiona si functia, meseria sau specialitatea exercitata, retributia tarifara de incadrare, precum si alte drepturi ce se includ in aceasta si, dupa caz , locurile de munca cu conditii  deosebite care dau dreptul la incadrarea in grupele 1 si 2 de munca la pensie.
Actele vor purta numar , data eliberarii, stampila unitatii, precum si semnatura celui care angajeaza unitatea sau a persoanei delegate in acest sens de conducerea unitatii.
Conform prevederilor Anexei nr.2 pct. 16 din Ordinul Ministrului Muncii si Protectiei Sociale nr.747/1999, pot fi inregistrate ca vechime in munca numai perioadele pentru care exista state de plata a salariilor , principala dovada de executare a contractului individual de munca.
Fata de dispozitiile normative sus mentionate, inspectoratul teritorial de munca completeaza si certifica carnetele de munca care se afla in evidenta inspectoratului numai dupa depunerea de catre angajator a documentelor prevazute de Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, respectiv actele privind executarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de  munca si dovezile de calculare a drepturilor salariale.
Avand in vedere ca nici angajatorul SC A. T. SRL si nici angajatorul SC E. SRL nu si-a indeplinit obligatiile prevazute de actele normative sus mentionate , ITM Bucuresti nu poate completa si certifica carnetele de munca ale salariatilor.
Din probele cu inscrisuri administrate in cauza de parti si din sustinerile acestora rezulta ca reclamatii au fost angajati ai SC E. SRL si SC A. T. SRL, ultimii 73 reclamati fiind detasati la SC A. T. SRL incepand cu luna mai 2008.
Prin sentinta civila nr.1818/11 nov.2009 a Tribunalului Teleorman au fost obligate cele doua societati parate sa plateasca reclamatilor drepturile banesti pe lunile aprilie, mai si iunie 2009 si 36 tichete de masa cuvenite pe aceeasi perioada, insa pana in prezent acestia nu au primit nici drepturile salariale si nu s-au efectuat nici contributiile bugetare aferente contractelor de munca astfel ca reclamatii nu isi pot recupera nici carnetele de munca si nu primesc nici ajutor de somaj.
Prin sentinta comerciala nr.4273/02.10.2009 a Tribunalului Bucuresti Sectia a VII-a Comerciala s-a dispus intrarea in faliment a debitorului SC E. SRL data de la care  conform art. 36 din Legea 85/2006 se suspenda de drept toate actiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizare creantelor asupra debitorului sau bunurilor sale, cu exceptia cailor de atac declansate de debitor.
Fata de aceste prevederi ale legii 85/2006 instanta apreciaza ca cere reclamantilor privind obligarea SC E. SRL sa faca demersurile necesare in vederea completarii carnetelor de munca ale reclamantilor cu toate inregistrarile la zi obligare acesteia sa faca viramentele obligatiilor catre bugetul de stat aferente drepturilor banesti sunt actiuni pentru realizarea creantelor asupra debitorului, in consecinta vor fi disjunse in baza art. 165 C.p.c. si suspendate in baza art.36 din lege 89/2006 .
Conform dispozitiilor art.2 din legea 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca republicata, angajatorii au obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor urmatoarele documente:
a)actele privind executarea, suspendarea,modificarea si incetarea contractelor individuale de munca ,in termen de 5 zile de la perfectarea acestora
b)lunar,dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora.
Potrivit dispozitiilor art. 11 din Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de munca , modificat si completat,datele privind activitatea depusa pe baza unui contract de munca se inscriu in carnetul de munca, asa cum acestea rezulta din contract sau din actele originale eliberate de unitati pe baza scriptelor pe care le detin.
Actele pe baza carora se fac inscrieri in carnet, privind activitatea desfasurata,vor cuprinde: denumirea unitatii si perioada in care s-a lucrat, cu indicarea datei de incepere si de incetare a raportului de munca, precum si precizarea modului de incadrare - pe durata nedeterminata sau determinata, prin transfer in interesul serviciului sau la cerere - in toate cazurile cu mentionarea temeiurile legale pe baza carora a avut loc incadrarea , modificarea sau incetarea contractului de munca , de asemenea in acte se vor mentiona si functia, meseria sau specialitatea exercitata, retributia tarifara de incadrare, precum si alte drepturi ce se includ in aceasta si, dupa caz , locurile de munca cu conditii  deosebite care dau dreptul la incadrarea in grupele 1 si 2 de munca la pensie.
Actele vor purta numar , data eliberarii, stampila unitatii, precum si semnatura celui care angajeaza unitatea sau a persoanei delegate in acest sens de conducerea unitatii.
Conform prevederilor Anexei nr.2 pct. 16 din Ordinul Ministrului Muncii si Protectiei Sociale nr.747/1999, pot fi inregistrate ca vechime in munca numai perioadele pentru care exista state de plata a salariilor , principala dovada de executare a contractului individual de munca.
Fata de dispozitiile normative sus mentionate, inspectoratul teritorial de munca completeaza si certifica carnetele de munca care se afla in evidenta inspectoratului numai dupa depunerea de catre angajator a documentelor prevazute de Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, respectiv actele privind executarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de  munca si dovezile de calculare a drepturilor salariale.
Avand in vedere ca nici angajatorul SC A.T. SRL si nici angajatorul SC E. SRL nu si-a indeplinit obligatiile prevazute de actele normative sus mentionate , ITM Bucuresti nu poate completa si certifica carnetele de munca ale salariatilor.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Contracte de munca

Litigiu privind functionarii publici - Hotarare nr. 56 din data de 18.01.2018
ESFACEREA DISCIPLINARA A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA - Sentinta civila nr. 258/LM/2010 din data de 10.12.2010
DESFACEREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA - Sentinta civila nr. 535/LM/2010 din data de 10.12.2010
Contract colectiv de munca. Nelegalitatea unor clauze stipulate cu respectarea dispozitiilor legii 130/1996 privind contractul colectiv de munca - Sentinta civila nr. 906/lm/2008 din data de 17.02.2009
Sindicat.Conditiile legale pentru reprezentativitate. - Decizie nr. 976/R/ din data de 28.11.2005
Raspunderea patrimoniala. Prejudiciu creat societatii de catre angajat. Cerere reconventionala. Restituirea garantiei retinuta de angajator. - Sentinta civila nr. 227 din data de 28.02.2012
Contestatie impotriva deciziei de impunere pentru restituirea unor sume incasate necuvenit de catre angajatul cu contract individual de munca. - Sentinta civila nr. 566 din data de 02.05.2012
Raspunderea patrimoniala a angajatilor pentru pagubele produse datorita nerespectarii atributiilor de serviciu. - Sentinta civila nr. 1216 din data de 11.10.2011
Raspunderea disciplinara. Reducerea salariului cu 10 % pe o perioada de 3 luni. - Sentinta civila nr. 203 din data de 01.03.2010
Despagubiri solicitate in baza unui act aditional la contractul individual de munca - Sentinta civila nr. 95 din data de 25.01.2011
Obligatii asumate prin act aditional la contractul de munca - Sentinta civila nr. 17 din data de 11.01.2011
Drepturi banesti ce decurg din Contractul colectiv de munca - Sentinta civila nr. 419 din data de 15.04.2008
Despagubiri solicitate in baza unui act aditional la contractul individual de munca - Sentinta civila nr. 979 din data de 19.10.2010
Obligarea angajatului la plata unor despagubiri angajatorului pentru prejudiciul cauzat din vina salariatului - Sentinta civila nr. 94 din data de 01.02.2010
Contestatie impotriva deciziei de sanctionare disciplinara - Sentinta civila nr. 392 din data de 30.04.2009
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 1386 din data de 16.12.2010
Violenta psihica. Viciu de consimtamant la incheierea actului aditional la CIM - Decizie nr. 83/AP din data de 03.03.2014
Modificarea unilaterala a contractului individual de munca - Decizie nr. 240/M din data de 03.03.2014
Litigii de munca – incetarea suspendarii contractului individual de munca, dispuse in temeiul art. 52 alin. 1 lit. b Codul muncii, va genera consecinte diferite in functie de solutia pronuntata prin hotararea judecatoreasca penala definitiva - Decizie nr. 1743/R din data de 02.10.2013
Fisele de evaluare sunt acte administrative ce se bucura de prezumtia legalitatii si veridicitatii in situatia in care au fost emise de o autoritate publica si nu au fost contestate de persoanele indreptatire in termen legal. - Decizie nr. 2076/R din data de 17.04.2013