InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Arges - Comercial

Cerere inscriere a creantei Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Arges in tabelul definitiv consolidat, pe baza procesului verbal de control

(Hotarare nr. 1385/F din data de 22.09.2011 pronuntata de Tribunalul Arges - Comercial)

Domeniu Faliment | Dosare Tribunalul Arges - Comercial | Jurisprudenta Tribunalul Arges - Comercial

Cerere inscriere a creantei Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Arges in tabelul definitiv consolidat, pe baza procesului verbal de control
                                              
                                                    Sumele solicitate  vizeaza drepturi vamale si accesorii aferente, ca urmare a  reverificarii declaratiei vamale in detaliu, inregistrata sub nr. I 50227/18.05.2006, potrivit procesului verbal de control din data de 05.05.2011, situatie in care sunt aplicabile prevederile art. 64 alin.3 din legea insolventei .
                                                 Procedura insolventei este o procedura concursuala , scopul legii insolventei fiind instituirea unei proceduri colective pentru acoperirea pasivului debitorului, conform art. 2 din Legea nr. 85/2006.
                                                   In consecinta,  creditorul care, ulterior termenelor defipte de judecatorul sindic prin incheierea de deschidere a procedurii insolventei  constata ca nu a formulat cerere de creanta , nu poate, invocand existenta unui act de reverificare a unei declaratii vamale datand din anul 2006, sa solicite modificarea tabelului definitiv.
                                              Motivele prevazute de art. 75 din lege - ca unica posibilitate de schimbare a tabelului definitiv -  sunt de stricta interpretare si nu au aplicabilitate in speta dedusa judecatii.       
                                               Sentinta comerciala nr. 1385/F/22.09.2011 pronuntata in dosarul nr. 1960/1259/2010

Prin incheierea din data de 23.12.2011, judecatorul sindic a dispus deschiderea procedurii de insolventa in forma  simplificata impotriva debitoarei S.C. F SRL, a numit lichidator judiciar provizoriu pe Oprea Barac Ionel , cu atributiile prevazute de art.25 din lege
In exercitarea atributiilor , lichidatorul judiciar, a depus la dosar dovada notificarii creditorilor conform art. 61 din legea insolventei si a publicarii nitificarii in BPI  respectiv a publicarii anuntului privind deschiderea procedurii simplificate in Ziarul Bursa tabelul preliminar al creantelor, care a fost afisat la usa instantei, in baza art. 72 din Legea insolventei, , publicat in BPI
La data de 31.03.2011 a fost depus si afisat la instanta, in acord cu prevederile art. 74 din Legea nr.85/2006, tabelul definitiv al creantelor asupra debitorului
La data de 19.05.2011, Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale C in nume propriu si in calitate de reprezentant  al A a  solicitat inscrierea in tabelul definitiv consolidat , a sumei de 5070 lei stabilita prin decizia  nr. 16682/05.05.2011, pentru regularizarea situatiei privind obligatiile suplimentare de control vamal , emisa de Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Arges, pe baza procesului verbal de control nr. 16681 incheiat la data de 05.05.2011.
S-a  aratat ca inscrisul din care rezulta sumele datorate bugetului de stat - fiind comunicat prin posta, cu confirmare de primire, si neatacat in termenul prev. de art. 141 alin.2 dun Codul de procedura fiscala - constituie titlu executoriu, conform  art. 110 alin.3 din OG nr. 92/2003 .
Instanta a constatat ca din actele dosarului rezulta ca sumele solicitate  vizeaza drepturi vamale si accesorii aferente, ca urmare a  reverificarii declaratiei vamale in detaliu, inregistrata sub nr. I 50227/18.05.2006, potrivit procesului verbal de control din data de 05.05.2011, situatie in care sunt aplicabile prevederile art. 64 alin.3 din legea insolventei .
Procedura insolventei este o procedura concursuala , scopul legii insolventei fiind instituirea unei proceduri colective pentru acoperirea pasivului debitorului, conform art. 2 din Legea nr. 85/2006.
 In consecinta,  creditorul care, ulterior termenelor defipte de judecatorul sindic prin incheierea de deschidere a procedurii insolventei  constata ca nu a formulat cerere de creanta , nu poate, invocand existenta unui act de reverificare a unei declaratii vamale datand din anul 2006, sa solicite modificarea tabelului definitiv.
Motivele prevazute de art. 75 din lege - ca unica posibilitate de schimbare a tabelului definitiv -  sunt de stricta interpretare si nu au aplicabilitate in speta dedusa judecatii.
Dreptul de a solicita sumele rezultand din declaratia vamala inregistrata sub nr. I 50227/18.05.2006  si factura externa nr. A9309/04.05.2006, s-a nascut la acea data , iar reverificarea declaratiei,  ulterior deschiderii procedurii, la 05.05.2011, nu se poate interpreta in sensul nasterii unei creante in aceasta perioada .
Pe de alta parte, se invoca faptul ca decizia  pentru regularizarea situatiei, nr. 16682/05.05.2011., emisa de Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale , pe baza procesului verbal de control incheiat la 05.05.2011 constituie titlu executoriu conform  art. 110 alin.3 din OG nr. 92/2003, atat in privinta drepturilor principale si accesorii . Aceasta sustinere trebuie interpretata in acord cu prevederile art. 41 din Legea nr. 85/2006 in sensul calcularii obligatiile fiscale accesorii pana la data deschiderii procedurii insolventei.
Judecatorul sindic retine ca prin incheierea de deschidere a procedurii s-a dispus dizolvarea societatii si ridicarea dreptului de administrare al debitorului,  iar actul respectiv nu  a fost comunicat  contribuabilului de catre  creditoare la in conformitate cu dispozitiile  art. 44  din OG 92/2003 , ci lichidatorului judiciar desemnat in cauza, care, nu are, competenta, potrivit art. 25 din Legea insolventei  de a formula contestatie in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.
Daca procesul verbal evocat de creditorul bugetar ca temei al creantei sale nu a fost comunicat societatii debitoare cu respectarea prevederilor art. 28 alin.5 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , in raport de prevederile art. 44 si 45 din aceeasi ordonanta,  creanta avand ca baza acest act de reverificare a creantei este inopozabil debitoarei.
Concluzionand, judecatorul sindic - avand in vedere si prevederile  art. 76 din Legea insolventei -  retine  ca  Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale Craiova, in nume propriu si in calitate de reprezentant  al Autoritatii  Nationale a Vamilor - titulari de creante anterioare deschiderii procedurii, rezultand din declaratia vamala inregistrata sub nr. I 50227/18.05.2006  si factura externa nr. A9309/04.05.2006, nu au depus cererea de admitere a creantelor pana la expirarea termenului prevazut la art. 62 alin. (1) lit. b), si sunt decazuti, cat priveste creantele respective, din dreptul de a fi inscrisi in tabelul creditorilor si nu vor dobandi calitatea de creditor indreptatit sa participe la procedura.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Faliment

Faliment - Hotarare nr. 669 din data de 21.12.2017
Faliment - Hotarare nr. 484 din data de 28.09.2017
Cererea de deschidere a procedurii prev. de Legea nr. 64/1995, republicata, impotriva debitoarei dizolvate de drept conform Legii nr. 359/2004, este inadmisibila. - Sentinta civila nr. 136/F din data de 20.03.2006
FALIMENT - Sentinta comerciala nr. 1180/C/2014 din data de 27.11.2014
Deschiderea procedurii insolventei - Sentinta comerciala nr. 1085/C din data de 08.06.2010
Deschidere procedura insolventa - Sentinta comerciala nr. 861/C din data de 02.06.2009
Faliment - Sentinta comerciala nr. 861/C din data de 02.06.2009
Procedura insolventei. S.R.L. - Sentinta comerciala nr. 1276/C din data de 13.10.2009
Procedura insolventei - Sentinta comerciala nr. 1275/C din data de 13.10.2009
Procedura insolventei. Raspunderea administratorului social. - Sentinta comerciala nr. 1388/C din data de 15.10.2009
Procedura insolventei. Intocmirea tabelului definitiv al creantelor - Decizie nr. 264/R din data de 11.06.2009
Faliment . Raspunderea administratorului pentru netinerea contabilitatii conform legii. Cazul fortuit cauza de exonerare de raspundere - Decizie nr. 168/R din data de 02.04.2009
Procedura insolventei. Indeplinirea conditiilor legale pentru deschiderea procedurii - Decizie nr. 178/R din data de 09.04.2009
In ceea ce priveste existenta subrogatiei legale ca temei al masurii lichidatorului judiciar de operare a subrogatiei in tabelul definitiv, potrivit art.1093 alin.2 teza a II a Cod civil, obligatia achitata de o persoana neinteresata care lucreaza i... - Decizie nr. 357/R din data de 19.08.2008
Cerere de autorizare a promovarii actiunii intemeiate pe dispozitiile art.138 din Legea nr.85/2006 formulata de un singur creditor. - Decizie nr. 258/R din data de 17.06.2008
Procedura insolventei. Obiectiuni la raportul final (art.129). Cheltuielile aferente procedurii instituite prin Legea nr.85/2006 (art.4). Ordinea in care se platesc creantele in cazul falimentului (art.123). Distribuirea sumelor obtinute din executar... - Decizie nr. 254/R din data de 31.05.2007
Procedura insolentei. Creditorul indreptatit sa solicite deschiderea procedurii insolentei (art.3 pct.6 din Legea nr.85/2006). Obligatia judecatorului–sindic de a verifica indeplinirea conditiilor cerute pentru aplicarea procedurii prevazute de Legea... - Decizie nr. 181/R din data de 26.04.2007
Limita maxima de stabilire a raspunderii administratorului unei societati debitoare aflate in procedura prevazuta de Legea nr.64/1995. - Decizie nr. 270/R din data de 01.06.2006
Actiune intemeiata pe dispozitiile art.137 din Legea nr. 64/1995. Conditii. - Decizie nr. 212/R din data de 20.04.2006
Antrenarea raspunderii personale a administratorului Raportat la art.137 lit.c din Legea nr.64/1995. - Decizie nr. 211/R din data de 20.04.2006