ANGAJAREA RASPUNDERII MEMBRILOR ORGANELOR DE CONDUCERE. STABILIREA PASIVULUI. NECESITATEA ADMINISTRARII DE PROBE
(Decizie nr. 172 din data de 24.04.2007 pronuntata de Curtea de Apel Bacau)5.ANGAJAREA RASPUNDERII MEMBRILOR ORGANELOR DE CONDUCERE. STABILIREA PASIVULUI. NECESITATEA ADMINISTRARII DE PROBE.
Art. 74, 138 Legea 85/2006
Art. 312 alin. 3 Cod procedura civila
Solutionarea actiunii in raspunderea membrilor organelor de conducere reglementate de art. 138 din Legea 85/2006 fara ca administratorul/lichidatorul judiciar sa fi stabilit pasivul debitoarei prin intocmirea tabelului definitiv al creditorilor duce la casarea hotararii recurate, in temeiul art. 312 al. 3 Cod procedura civila, instanta de recurs neputand modifica hotararea, fiind necesara administrarea de probe noi.
Curtea de Apel Bacau, sectia comerciala si de contencios administrativ, Decizia 172 din 08 martie 2007
Prin sentinta civila 3143/F/13.10.2006 pronuntata de Tribunalul Neamt - Sectia comerciala si de contencios administrativ in dosarul 1721/F/2004 s-a respins cererea creditoarei A.F.P. Roman privind atragerea raspunderii fostilor administratori ai debitoarei, in temeiul art. 131 din Legea privind procedura insolventei si a dispus inchiderea procedurii insolventei debitoarei S.C. T.RS.A. Roman, s-a dispus radierea devitoarei din Registrul Comertului, a fost descarcat lichidatorul judiciar de orice indatoriri si responsabilitati si s-a dispus notificarea sentintei debitorului, creditorilor. Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt, Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Neamt si publicarea in Buletinul procedurilor de insolventa
Pentru a pronunta aceasta hotarare, instanta de fond a retinut ca deschiderea procedurii falimentului debitoarei SC T.RSA Roman s-a facut prin incheierea de sedinta din 1.04.2005 a Tribunalului Neamt - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ, urmare cererii introductive formulata, la data de 6 decembrie 2004, de creditoarea Administratia Finantelor Publice Roman. Pana la data deschiderii procedurii, conform relatiilor primite de la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Neamt, societatea era dizolvata de drept si radiata de drept prin incheierea nr. 322/28.06.2006 a Judecatorului delegat la Oficiul Registrului Comertului, in confomitate cu dispozitiile Legii nr. 314/2001, iar prin incheierea nr. 665 din 19.11.2002, judecatorul delegat la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Neamt, admitand cererea Camerei de Comert si Industrie Neamt a dispus radierea radierii din 28.06.2002.
Instanta a constatat ca, in fapt, SC T.RSA Roman si-a incetat activitatea in anul 1999, asa cum rezulta din declaratiile unora din asociati, deoarece desfasurandu-si activitatea in spatiu si utilaje inchiriate de la Imprimeria „B." - Bacau, aceasta nu a mai dorit continuarea colaborarii. in aceste conditii, documentele contabile ale societatii debitoare nu au mai putut fi gasite, fapt mentionat constant si de catre lichidatorul desemnat in cauza.
In drept s-a retinut ca dispozitiile art. 138 alin. 1 din Legea nr. 85/2006 stabilesc faptele pentru care se poate atrage raspunderea membrilor organelor de conducere sau a oricarei alte persoane culpabile pentru pasivul debitorului. In lipsa documentelor contabile ale societatii debitoare, lichidatorul B. N. a fost in imposibilitate sa intocmeasca raportul prevazut de art. 59 din Legea nr. 85/2006, privind cauzele si imprejurarile care au dus la aparitia insolventei debitorului, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila. In aceste conditii, instanta a apreciat ca, in cauza, nu s-a facut dovada ca fostii administratori C.I., A.B. si O. C. au savarsit faptele expres si limitativ prevazute de art. 138 (1) din Legea nr. 85 2006. iar afirmatiile creditoarei Administratia Finantelor Publice Roman nu sunt insotite de acte in dovedirea sustinerilor sale. De asemenea, instanta apreciaza ca Administratia Finantelor Publice Roman a dat dovada de pasivitate in ce priveste recuperarea creantei sale, raportat la faptul ca, din 1999 SC T.RSA Roman si-a incetat activitatea, iar creditoarea abia in 2004 face demersuri concrete pentru recuperarea creantei, in cadrul institutiei aveau angajat personal cu atributii precis stabilite de incasare a debitelor.
In ce priveste cererea lichidatorului B.N.privind inchiderea procedurii debitoarei, Legea nr. 85/2006, instanta de fond a retinut ca art. 131 stabileste ca, in orice stadiu al procedurii, daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative si nici un creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare, judecatorul sindic va putea da o sentinta de inchidere a procedurii.
Fata de faptul ca societatea debitoare nu detine bunuri urmaribile si avand in vedere ca Administratia Finantelor Publice Roman nu s-a oferit sa avanseze sumele necesare acoperirii cheltuielilor administrative, instanta a apreciat ca sunt indeplinite conditiile impuse de art. 131 din Legea nr. 85/2006 si a inchis procedura.
Impotriva acestei hotarari au formulat recurs Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si Administratia Finantelor Publice Roman, cererile de recurs facand obiectul dosarului 210/32/2007 al acestei instante.
Motivand recursul, A.V.A.S. arata ca hotararea recurata este data cu incalcarea formelor de procedura prevazute sub sanctiunea nulitatii de art. 105 al. 2 Cod procedura civila si este lipsita de temei legal. In fapt, se arata ca potrivit O.U.G. 95/2003 a preluat creanta Casei de Asigurari de Sanatate Neamt in cuantum de 153,57 RON, insa instanta de fond nu a comunicat catre A.V.A.S. nici un act procedural incalcandu-se prevederile art. 85, recurenta fiind lipsita de orice drept la aparare, incalcandu-se si principiul contradictorialitatii. Prin nerespectarea acestor principii A.V.A.S. nu a recuperat nici o suma in cadrul procedurii.
Recurenta Administratia Finantelor Publice Roman motivand recursul arata ca in mod gresit s-a respins cererea pentru angajarea raspunderii administratorului, deoarece evidenta contabila nu a fost tinuta conform legii contabilitatii, incalcand dispozitiile art. 32 al. 2 - Legea 82/1991.
Se mai arata ca fostii administratori au dispus in interes personal, continuarea unei activitati care ducea in mod vadit societatea la insolventa, deoarece din 1999 de cand au pierdut colaborarea cu imprimeria nu au dispus intreruperea activitatii.
Instanta a pus in discutie exceptia lipsei calitatii personale active a recurentei A.V.A.S., exceptie pe care o gaseste intemeiata pentru urmatoarele considerente :
Hotararea judecatoreasca are putere de lucru judecat numai intre partile litigante, de aici rezultand consecinta ca dreptul de a ataca cu recurs o hotarare pronuntata de instanta de fond apartine partilor si succesorilor in drepturi, respectiv persoanelor care au participat la dezbaterea cauzei in fond. Recurenta A.V.A.S. nu a avut calitatea de parte la instanta de fond, asa incat nu poate pretinde a fi titularul dreptului litigios si deci nu au calitate procesuala.
In consecinta, instanta va respinge recursul A.V.A.S. pentru lipsa calitatii procesuale active.
Analizand recursul formulat de D.G.F.P. Neamt - Administratia Finantelor Publice Roman prin prisma dispozitiilor art. 3041 si 304 pct. 9 Cod procedura civila, instanta apreciaza ca este fondat.
Potrivit art. 138 din Legea 85/2006 judecatorul sindic poate dispune ca o parte a pasivului debitorului ajuns in insolventa, sa fie suportata de membrii organelor de supraveghere din cadrul societatii sau de conducere. In cuprinsul textului se foloseste sintagma "o parte a pasivului debitorului", ceea ce presupune stabilirea pasivului debitoarei.
In scopul stabilirii pasivului, administratorul judiciar/lichidatorul are obligatia inserata in cuprinsul art. 72 din Legea 85/2006 de a intocmi si de a inregistra tabelul preliminar ce cuprinde creantele impotriva averii debitoarei, tabel ce este intocmit ca urmare a verificarii creantelor. Art. 74 din aceiasi lege prevede obligatia intocmirii tabelului definitiv si numai titularii creantelor inregistrate in tabelul definitiv au drepturile ce izvorasc din legea insolventei. Instanta de fond a procedat la solutionarea actiunii in atragerea raspunderii fara ca in cauza sa fie stabilit pasivul societatii debitoarei.
Se retine ca procedura insolventei a fost deschisa prin sentinta 111 din 11.02.2005 la cererea Administratiei Finantelor Publice Roman, judecatorul sindic apreciind ca sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 38 - Legea 64/1995. Prin cererea de deschidere a procedurii A.F.P. a aratat ca este titulara unei creante de 140.577.520 lei iar prin cererea depusa la 12 mai 2005 (fila 70 dosar) arata ca debitoarea datoreaza 166.509.978 lei.
Administratorul judiciar B.N.(ulterior desemnat lichidator prin incheierea din 01 aprilie 2005 prin care s-a dispus intrarea in faliment) nu a procedat la verificarea creantei si nu a intocmit tabelul definitiv prin care sa stabileasca dreptul de creanta al creditoarei A.F.P. Roman, restabilind astfel care este pasivul debitoarei. Or, de esenta unei actiuni in raspundere este existenta unui pasiv al debitoarei care este stabilit prin tabelul definitiv.
Faptul ca lichidatorul prin adresa nr. 148 din 24 august 2005 (fila 83 dosar fond) comunica judecatorului sindic ca nu poate prezenta un raport privind cauzele si imprejurarile care au condus intrarea societatii in incetarea de plati, deoarece actele contabile nu au putut fi gasite, nu exonereaza lichidatorul de obligatia sa de a verifica creantele si de a intocmi tabelul definitiv, tabel care cuprinde toate creantele asupra averii debitorului la data deschiderii procedurii, acceptate in tabelul preliminar si impotriva carora nu s-au formulat contestatie in conformitate cu art. 73 precum si creantele admise in urma solutionarii contestatiilor, in acest tabel aratandu-se si suma solicitata, suma admisa si rangul de prioritate. Este adevarat ca art. 131 - Legea 85/2006 da posibilitatea inchiderii procedurii in orice stadiu daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului si nici un creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare pentru acoperirea cheltuielilor administrative, insa si din analiza acestui text decurge obligatia lichidatorului de a stabili calitatea de creditor a celor care au depus declaratii de creanta, ceea ce presupune intocmirea tabelului creditorilor.
Instanta de recurs a apreciat ca actiunea in raspundere reglementata de art. 138 - Legea 85/2006 (anterior 137 - Legea 64/1995 modificata) nu poate fi solutionata fara ca lichidatorul judiciar sa fi intocmit tabelul creditorilor.
Avand in vedere necesitatea administrarii acestei probe (care de altfel este un inscris pe care lichidatorul este obligat sa il intocmeasca in baza prevederilor art. 74 - Legea 85/2006) instanta in baza art. 312 al. 3 Cod procedura civila a casat hotararea recurata si a trimis cauza spre rejudecare Tribunalului Neamt.
Art. 74, 138 Legea 85/2006
Art. 312 alin. 3 Cod procedura civila
Solutionarea actiunii in raspunderea membrilor organelor de conducere reglementate de art. 138 din Legea 85/2006 fara ca administratorul/lichidatorul judiciar sa fi stabilit pasivul debitoarei prin intocmirea tabelului definitiv al creditorilor duce la casarea hotararii recurate, in temeiul art. 312 al. 3 Cod procedura civila, instanta de recurs neputand modifica hotararea, fiind necesara administrarea de probe noi.
Curtea de Apel Bacau, sectia comerciala si de contencios administrativ, Decizia 172 din 08 martie 2007
Prin sentinta civila 3143/F/13.10.2006 pronuntata de Tribunalul Neamt - Sectia comerciala si de contencios administrativ in dosarul 1721/F/2004 s-a respins cererea creditoarei A.F.P. Roman privind atragerea raspunderii fostilor administratori ai debitoarei, in temeiul art. 131 din Legea privind procedura insolventei si a dispus inchiderea procedurii insolventei debitoarei S.C. T.RS.A. Roman, s-a dispus radierea devitoarei din Registrul Comertului, a fost descarcat lichidatorul judiciar de orice indatoriri si responsabilitati si s-a dispus notificarea sentintei debitorului, creditorilor. Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt, Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Neamt si publicarea in Buletinul procedurilor de insolventa
Pentru a pronunta aceasta hotarare, instanta de fond a retinut ca deschiderea procedurii falimentului debitoarei SC T.RSA Roman s-a facut prin incheierea de sedinta din 1.04.2005 a Tribunalului Neamt - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ, urmare cererii introductive formulata, la data de 6 decembrie 2004, de creditoarea Administratia Finantelor Publice Roman. Pana la data deschiderii procedurii, conform relatiilor primite de la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Neamt, societatea era dizolvata de drept si radiata de drept prin incheierea nr. 322/28.06.2006 a Judecatorului delegat la Oficiul Registrului Comertului, in confomitate cu dispozitiile Legii nr. 314/2001, iar prin incheierea nr. 665 din 19.11.2002, judecatorul delegat la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Neamt, admitand cererea Camerei de Comert si Industrie Neamt a dispus radierea radierii din 28.06.2002.
Instanta a constatat ca, in fapt, SC T.RSA Roman si-a incetat activitatea in anul 1999, asa cum rezulta din declaratiile unora din asociati, deoarece desfasurandu-si activitatea in spatiu si utilaje inchiriate de la Imprimeria „B." - Bacau, aceasta nu a mai dorit continuarea colaborarii. in aceste conditii, documentele contabile ale societatii debitoare nu au mai putut fi gasite, fapt mentionat constant si de catre lichidatorul desemnat in cauza.
In drept s-a retinut ca dispozitiile art. 138 alin. 1 din Legea nr. 85/2006 stabilesc faptele pentru care se poate atrage raspunderea membrilor organelor de conducere sau a oricarei alte persoane culpabile pentru pasivul debitorului. In lipsa documentelor contabile ale societatii debitoare, lichidatorul B. N. a fost in imposibilitate sa intocmeasca raportul prevazut de art. 59 din Legea nr. 85/2006, privind cauzele si imprejurarile care au dus la aparitia insolventei debitorului, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila. In aceste conditii, instanta a apreciat ca, in cauza, nu s-a facut dovada ca fostii administratori C.I., A.B. si O. C. au savarsit faptele expres si limitativ prevazute de art. 138 (1) din Legea nr. 85 2006. iar afirmatiile creditoarei Administratia Finantelor Publice Roman nu sunt insotite de acte in dovedirea sustinerilor sale. De asemenea, instanta apreciaza ca Administratia Finantelor Publice Roman a dat dovada de pasivitate in ce priveste recuperarea creantei sale, raportat la faptul ca, din 1999 SC T.RSA Roman si-a incetat activitatea, iar creditoarea abia in 2004 face demersuri concrete pentru recuperarea creantei, in cadrul institutiei aveau angajat personal cu atributii precis stabilite de incasare a debitelor.
In ce priveste cererea lichidatorului B.N.privind inchiderea procedurii debitoarei, Legea nr. 85/2006, instanta de fond a retinut ca art. 131 stabileste ca, in orice stadiu al procedurii, daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative si nici un creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare, judecatorul sindic va putea da o sentinta de inchidere a procedurii.
Fata de faptul ca societatea debitoare nu detine bunuri urmaribile si avand in vedere ca Administratia Finantelor Publice Roman nu s-a oferit sa avanseze sumele necesare acoperirii cheltuielilor administrative, instanta a apreciat ca sunt indeplinite conditiile impuse de art. 131 din Legea nr. 85/2006 si a inchis procedura.
Impotriva acestei hotarari au formulat recurs Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si Administratia Finantelor Publice Roman, cererile de recurs facand obiectul dosarului 210/32/2007 al acestei instante.
Motivand recursul, A.V.A.S. arata ca hotararea recurata este data cu incalcarea formelor de procedura prevazute sub sanctiunea nulitatii de art. 105 al. 2 Cod procedura civila si este lipsita de temei legal. In fapt, se arata ca potrivit O.U.G. 95/2003 a preluat creanta Casei de Asigurari de Sanatate Neamt in cuantum de 153,57 RON, insa instanta de fond nu a comunicat catre A.V.A.S. nici un act procedural incalcandu-se prevederile art. 85, recurenta fiind lipsita de orice drept la aparare, incalcandu-se si principiul contradictorialitatii. Prin nerespectarea acestor principii A.V.A.S. nu a recuperat nici o suma in cadrul procedurii.
Recurenta Administratia Finantelor Publice Roman motivand recursul arata ca in mod gresit s-a respins cererea pentru angajarea raspunderii administratorului, deoarece evidenta contabila nu a fost tinuta conform legii contabilitatii, incalcand dispozitiile art. 32 al. 2 - Legea 82/1991.
Se mai arata ca fostii administratori au dispus in interes personal, continuarea unei activitati care ducea in mod vadit societatea la insolventa, deoarece din 1999 de cand au pierdut colaborarea cu imprimeria nu au dispus intreruperea activitatii.
Instanta a pus in discutie exceptia lipsei calitatii personale active a recurentei A.V.A.S., exceptie pe care o gaseste intemeiata pentru urmatoarele considerente :
Hotararea judecatoreasca are putere de lucru judecat numai intre partile litigante, de aici rezultand consecinta ca dreptul de a ataca cu recurs o hotarare pronuntata de instanta de fond apartine partilor si succesorilor in drepturi, respectiv persoanelor care au participat la dezbaterea cauzei in fond. Recurenta A.V.A.S. nu a avut calitatea de parte la instanta de fond, asa incat nu poate pretinde a fi titularul dreptului litigios si deci nu au calitate procesuala.
In consecinta, instanta va respinge recursul A.V.A.S. pentru lipsa calitatii procesuale active.
Analizand recursul formulat de D.G.F.P. Neamt - Administratia Finantelor Publice Roman prin prisma dispozitiilor art. 3041 si 304 pct. 9 Cod procedura civila, instanta apreciaza ca este fondat.
Potrivit art. 138 din Legea 85/2006 judecatorul sindic poate dispune ca o parte a pasivului debitorului ajuns in insolventa, sa fie suportata de membrii organelor de supraveghere din cadrul societatii sau de conducere. In cuprinsul textului se foloseste sintagma "o parte a pasivului debitorului", ceea ce presupune stabilirea pasivului debitoarei.
In scopul stabilirii pasivului, administratorul judiciar/lichidatorul are obligatia inserata in cuprinsul art. 72 din Legea 85/2006 de a intocmi si de a inregistra tabelul preliminar ce cuprinde creantele impotriva averii debitoarei, tabel ce este intocmit ca urmare a verificarii creantelor. Art. 74 din aceiasi lege prevede obligatia intocmirii tabelului definitiv si numai titularii creantelor inregistrate in tabelul definitiv au drepturile ce izvorasc din legea insolventei. Instanta de fond a procedat la solutionarea actiunii in atragerea raspunderii fara ca in cauza sa fie stabilit pasivul societatii debitoarei.
Se retine ca procedura insolventei a fost deschisa prin sentinta 111 din 11.02.2005 la cererea Administratiei Finantelor Publice Roman, judecatorul sindic apreciind ca sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 38 - Legea 64/1995. Prin cererea de deschidere a procedurii A.F.P. a aratat ca este titulara unei creante de 140.577.520 lei iar prin cererea depusa la 12 mai 2005 (fila 70 dosar) arata ca debitoarea datoreaza 166.509.978 lei.
Administratorul judiciar B.N.(ulterior desemnat lichidator prin incheierea din 01 aprilie 2005 prin care s-a dispus intrarea in faliment) nu a procedat la verificarea creantei si nu a intocmit tabelul definitiv prin care sa stabileasca dreptul de creanta al creditoarei A.F.P. Roman, restabilind astfel care este pasivul debitoarei. Or, de esenta unei actiuni in raspundere este existenta unui pasiv al debitoarei care este stabilit prin tabelul definitiv.
Faptul ca lichidatorul prin adresa nr. 148 din 24 august 2005 (fila 83 dosar fond) comunica judecatorului sindic ca nu poate prezenta un raport privind cauzele si imprejurarile care au condus intrarea societatii in incetarea de plati, deoarece actele contabile nu au putut fi gasite, nu exonereaza lichidatorul de obligatia sa de a verifica creantele si de a intocmi tabelul definitiv, tabel care cuprinde toate creantele asupra averii debitorului la data deschiderii procedurii, acceptate in tabelul preliminar si impotriva carora nu s-au formulat contestatie in conformitate cu art. 73 precum si creantele admise in urma solutionarii contestatiilor, in acest tabel aratandu-se si suma solicitata, suma admisa si rangul de prioritate. Este adevarat ca art. 131 - Legea 85/2006 da posibilitatea inchiderii procedurii in orice stadiu daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului si nici un creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare pentru acoperirea cheltuielilor administrative, insa si din analiza acestui text decurge obligatia lichidatorului de a stabili calitatea de creditor a celor care au depus declaratii de creanta, ceea ce presupune intocmirea tabelului creditorilor.
Instanta de recurs a apreciat ca actiunea in raspundere reglementata de art. 138 - Legea 85/2006 (anterior 137 - Legea 64/1995 modificata) nu poate fi solutionata fara ca lichidatorul judiciar sa fi intocmit tabelul creditorilor.
Avand in vedere necesitatea administrarii acestei probe (care de altfel este un inscris pe care lichidatorul este obligat sa il intocmeasca in baza prevederilor art. 74 - Legea 85/2006) instanta in baza art. 312 al. 3 Cod procedura civila a casat hotararea recurata si a trimis cauza spre rejudecare Tribunalului Neamt.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Faliment
Faliment - Hotarare nr. 669 din data de 21.12.2017Faliment - Hotarare nr. 484 din data de 28.09.2017
Cererea de deschidere a procedurii prev. de Legea nr. 64/1995, republicata, impotriva debitoarei dizolvate de drept conform Legii nr. 359/2004, este inadmisibila. - Sentinta civila nr. 136/F din data de 20.03.2006
FALIMENT - Sentinta comerciala nr. 1180/C/2014 din data de 27.11.2014
Deschiderea procedurii insolventei - Sentinta comerciala nr. 1085/C din data de 08.06.2010
Deschidere procedura insolventa - Sentinta comerciala nr. 861/C din data de 02.06.2009
Faliment - Sentinta comerciala nr. 861/C din data de 02.06.2009
Procedura insolventei. S.R.L. - Sentinta comerciala nr. 1276/C din data de 13.10.2009
Procedura insolventei - Sentinta comerciala nr. 1275/C din data de 13.10.2009
Procedura insolventei. Raspunderea administratorului social. - Sentinta comerciala nr. 1388/C din data de 15.10.2009
Procedura insolventei. Intocmirea tabelului definitiv al creantelor - Decizie nr. 264/R din data de 11.06.2009
Faliment . Raspunderea administratorului pentru netinerea contabilitatii conform legii. Cazul fortuit cauza de exonerare de raspundere - Decizie nr. 168/R din data de 02.04.2009
Procedura insolventei. Indeplinirea conditiilor legale pentru deschiderea procedurii - Decizie nr. 178/R din data de 09.04.2009
In ceea ce priveste existenta subrogatiei legale ca temei al masurii lichidatorului judiciar de operare a subrogatiei in tabelul definitiv, potrivit art.1093 alin.2 teza a II a Cod civil, obligatia achitata de o persoana neinteresata care lucreaza i... - Decizie nr. 357/R din data de 19.08.2008
Cerere de autorizare a promovarii actiunii intemeiate pe dispozitiile art.138 din Legea nr.85/2006 formulata de un singur creditor. - Decizie nr. 258/R din data de 17.06.2008
Procedura insolventei. Obiectiuni la raportul final (art.129). Cheltuielile aferente procedurii instituite prin Legea nr.85/2006 (art.4). Ordinea in care se platesc creantele in cazul falimentului (art.123). Distribuirea sumelor obtinute din executar... - Decizie nr. 254/R din data de 31.05.2007
Procedura insolentei. Creditorul indreptatit sa solicite deschiderea procedurii insolentei (art.3 pct.6 din Legea nr.85/2006). Obligatia judecatorului–sindic de a verifica indeplinirea conditiilor cerute pentru aplicarea procedurii prevazute de Legea... - Decizie nr. 181/R din data de 26.04.2007
Limita maxima de stabilire a raspunderii administratorului unei societati debitoare aflate in procedura prevazuta de Legea nr.64/1995. - Decizie nr. 270/R din data de 01.06.2006
Actiune intemeiata pe dispozitiile art.137 din Legea nr. 64/1995. Conditii. - Decizie nr. 212/R din data de 20.04.2006
Antrenarea raspunderii personale a administratorului Raportat la art.137 lit.c din Legea nr.64/1995. - Decizie nr. 211/R din data de 20.04.2006