Regimul vamal preferential pentru bunuri din tarile Comunitatii Europene.
(Decizie nr. 2270/R din data de 25.11.2011 pronuntata de Curtea de Apel Targu-Mures)Regimul vamal preferential pentru bunuri din tarile Comunitatii Europene.
Conditiile generale de acordare a regimului preferential si dispozitiile art. 32 din Protocolul privind definirea notiunii de "produse originale" ratificat prin O.U.G. nr. 192/2001. Prin Sentinta nr.481 din 25 martie 2011 pronuntata de Tribunalul Mures-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, in dosarul nr.412/102/2010, instanta a respins cererea formulata de reclamantul G.M., in contradictoriu cu paratele D.G.F.P. Mures si A.N.A.F., A.N.V., D.R.V. Brasov, ca fiind neintemeiata.
In motivarea acestei hotarari s-a aratat ca prin Decizia nr. 221/04.09.2009, privind solutionarea contestatiei depuse de reclamantul G.M. impotriva actului constatator nr.630/07.11.2005 precum si a procesului verbal nr.162/07.11.2005 privind calculul accesoriilor pentru neplata/nevarsarea la termen a obligatiilor fata de bugetul de stat, s-a respins contestatia ca fiind neintemeiata.
Instanta a retinut ca, pentru autoturismul introdus in tara de reclamant s-a A.at un regim tarifar preferential, pe baza datelor inscrise in certificatul EUR 1, nr. A 288603.
In urma controlului "a posteriori" efectuat pentru certificatul de circulatie a marfurilor EUR 1, nr. A 288603, administratia germana prin adresa nr.Z4215F-10300/03/1/09.09.2005 a comunicat faptul ca, exportatorul din caseta 1 nu a depus documente pentru a dovedi originea vehiculului astfel ca, nu se poate confirma ca, vehiculul in cauza este originar in sensul Protocolului 4 al A.ului Romania - U.E.
Potrivit art. 105 din regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1114/2001 preferintele tarifare stabilite prin Acordurile ori conventiile internationale se Acorda la depunerea certificatului de origine a marfurilor.
De asemenea, instanta a mai retinut ca, pentru a beneficia de preferintele tarifare instituite de protocolul ratificat prin O.U.G. nr. 192/2001, aprobata prin legea nr. 151/2002, amendat prin O.U.G. nr. 2/2003, este obligatorie prezentarea certificatului doveditor al originii marfii.
Prin faptul ca, exportatorul din caseta 1 nu a depus documente pentru a dovedi originea vehiculului, a infirmat in mod implicit autenticitatea si valabilitatea documentului ce atesta originea bunului .
Astfel ca, din simplul fapt ca autoritatea statului exportator nu si-a insusit si confirmat actul, certificatul de circulatie a marfurilor EUR 1, nr. A288603, instanta a retinut ca, potrivit art.107 din H.G. nr.1114/2001, parata in mod corect, prin efectul legii, a retras regimul vamal preferential Acordat, in considerarea unui document lipsit de valabilitate si a luat masuri de recuperare a datoriei vamale, prin intocmirea actelor atacate.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs, in termen legal, reclamantul G.M., solicitand modificarea hotararii atacate si admiterea plangerii formulate impotriva Deciziei nr.221/04.09.2009, a actului constatator privind taxele vamale si alte drepturi cuvenite bugetului nr.630/07.11.2005 precum si a procesului verbal nr.162/07.11.2005 si anularea acestora ca nelegale.
In motivarea recursului s-a aratat ca, potrivit art.16 din Protocolul ratificat prin O.U.G. nr.192/2001, anexa la Acordul European dintre Romania si Comisia Europeana, unul dintre modurile de a beneficia de prevederile Acordului (regim vamal preferential) il constituie prezentarea unui certificat de circulatie a marfurilor EUR 1, certificat ce se poate elibera, fie in conditiile prevazute de art.17 (certificat initial), fie in conditiile prevazute de art.18 din Protocol (certificat eliberat de posteriori).
S-a aratat ca certificatul EUR 1 initial emis la cererea exportatorului nu a fost acceptat la import din motive tehnice.
Prin referatul motivat emis de BV Tg-Mures inregistrat sub nr.15029/18.04.2007 se mentioneaza ca exportatorul mentionat in caseta 1 nu a depus documente pentru a dovedi originea autovehiculului. Nu se poate confirma ca autovehiculul acoperit de certificatul mentionat este originar in sensul Protocolului nr.4 al Acordului Romania-UE. Autovehiculul acoperit de certificatul mentionat nu beneficiaza de regim tarifar preferential, iar in decizia atacata este mentionat faptul ca nu a depus si cererea prin care exportatorul a solicitat eliberarea certificatului EUR 1 aferent autoturismului importat si nici nu a depus documente care sa ateste caracterul originar al produselor.
Conform certificatului EUR 1 depuse la dosar, este atestata, fara putinta de tagada, provenienta autoturismului importat ca fiind din Uniunea Europeana, astfel ca pana la inscrierea acestuia in fals, originalul depus la autoritatea vamala, face dovada deplina a sustinerilor recurentului, astfel ca sumele stabilite in sarcina acestuia sunt nefondate.
S-a aratat ca daca se dorea sa fie verificata cererea exportatorului, trebuiau solicitate date de la autoritatea emitenta a certificatului EUR 1 pentru ca acesta nu este eliberat decat in anumite conditii, iar daca se dorea sa se verifice caracterul originar al autoturismului pentru a beneficia de un tratament vamal preferential, de la producator se puteau obtine aceste date.
Din continutul documentelor avute in vedere la pronuntarea solutiei de respingere a plangerii nu rezulta insa ca Vama germana, ar fi confirmat ca Certificatul de origine nu indeplineste conditiile de autenticitate si legalitate prevazute de Protocolul 4, ci a precizat ca exportatorul nu a mai putu dovedi daca marfurile sunt de origine comunitara.
In ce priveste exportatorul s-a mai amintit si faptul ca, dupa obtinerea Certificatului EUR 1, s-a solicitat exportatorului un nou certificat EUR 1 "a posteriori" pentru a vedea daca autoturismul este de origine comunitara. Exportatorul nu a raspuns astfel ca autoritatile romane au considerat ca recurentul este obligat la plata taxelor stabilite in plus.
Prin adresa nr.2644/10.05.2010 eliberata de T. SRL Dealer Volkswagen, recurentul a probat ca autoturismul marca AUDI A6 a fost fabricat in Germania in 06.12.2000 si livrat in Neckarsulm Germania la 24.01.2011.
Intimata Autoritatea Nationala a Vamilor a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
S-a aratat in motivarea intampinarii faptul ca, intrucat nu s-a putut dovedi ca bunul importat de contestator este de origine comunitara, in conformitate cu prevederile Protocolului privind definirea notiunii de "produse originare" ori metodele de cooperare administrativa, anexa la Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de-o parte, ori Comunitatile Europene ori statele membre ale acestora, pe de alta parte, regimul tarifar preferential nu poate fi A.at.
Astfel, in speta, sunt incidente prevederile art.107 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei aprobat prin H.G. br. 1114/2001 care prevede ca, in toate cazurile in care in urma verificarii dovezilor de origine rezulta ca Acordarea regimului preferential a fost neintemeiata, autoritatea vamala ia masuri pentru recuperarea datoriei vamale prin intocmirea de acte constatatoare.
S-a aratat ca in mod legal organele vamale romane au dispus retragerea preferintelor tarifare initial Acordate reclamantului si calcularea drepturilor vamale datorate.
Referitor la sustinerea contestatorului privitoare la faptul ca la importul autoturismului au fost achitate taxele aferente si fiind vorba despre un autovehicul fabricat in Germania, sunt incidente prevederile Protocolului nr.4/1993 incheiat intre Romania si statele membre ale Comunitatii Europene si a A.ului European din 01.02.1993, conform carora toate autoturismele ce provin din aceste state beneficiaza de regim tarifar preferential, se retine ca procedura de control a posteriori presupune o verificare amanuntita a originii marfurilor, urmare careia se valideaza/invalideaza certificatul de origine. Deci s-a dovedit ca bunul nu provine din Comunitatea Europeana.
In recurs, recurentul a depus la dosar cererea adresata M.F.P. A.N.A.F., Autoritatea Nationala a Vamilor si inscrisurile insotitoare ale acestei cereri.
Analizand hotararea atacata din perspectiva motivelor invocate si a prevederilor art.3041 C.pr.civ., Curtea a retinut urmatoarele:
Situatia de fapt necontestata de parti este aceea ca reclamantul a importat in anul 2003 un autoturism marca AUDI A6 pentru care a prezentat certificatul EUR 1 seria A nr.288603 emis de Vama Centrala din Dusseldorf Germania la data de 08.09.2003. In baza acestuia a beneficiat de un regim vamal preferential pentru bunuri din tarile Comunitatii Europene.
Declansand controlul "a posteriori" cu privire la certificatul EUR 1, Biroul Vamal Tg-Mures a primit de la autoritatea vamala germana adresa nr.Z4215F-10300/03-01/09.09.2005 in baza careia a apreciat ca nu este aplicabil regimul vamal preferential.
Astfel, s-a incheiat actul constatator nr.630/07.11.2005 pentru suma totala de 10.290 lei cu titlu de taxe vamale, accize si TVA, precum si procesul-verbal nr.162/07.11.2005 prin care s-au calculat accesorii - dobanzi si penalitati de intarziere aferente acestor obligatii.
Reclamantul a formulat contestatie impotriva actelor administrativ-fiscale, care a fost respinsa prin Decizia nr.221/04.09.2009 emisa de D.G.F.P Mures-Biroul Solutionari Contestatii.
In esenta s-a considerat ca Certificatul EUR 1 prezentat nu poate fi considerat autentic, cata vreme nu este dovedit ca bunul provine din Comunitatea Europeana. S-a sustinut si faptul ca exportatorul mentionat in caseta 1 a certificatului nu a cerut eliberarea unui certificat de circulatie a marfurilor.
Daca se pot retine apararile paratelor-intimate cu privire la conditiile generale de Acordare a regimului preferential, nu trebuie eludate dispozitiile art.32 din Protocolul privind definirea notiunii de "produse originare" ratificat prin O.U.G. nr.192/2001, potrivit carora dovezile de origine pot fi verificate ulterior, prin sondaj sau in cazul existentei unor suspiciuni. In acest sens potrivit pct.5 al articolului mentionat, autoritatile vamale ale tarii exportatoare vor informa autoritatile tarii importatoare asupra rezultatelor verificarii, iar aceste rezultate trebuie sa indice cu claritate daca documentele sunt autentice, daca produsele in cauza pot fi considerate produse originare din comunitate si daca indeplinesc celelalte conditii stipulate in protocol.
Raspunsul initial comunicat de autoritatile vamale germane cuprinde doar mentiunea ca exportatorul indicat in certificat nu a solicitat eliberarea acestuia, dar nu se contesta autenticitatea certificatului EUR 1 prezentat si nici nu se indica cu certitudine ca autoturismul in cauza nu ar fi originar din Comunitatea Europeana.
In urma solicitarilor ulterioare ale recurentului s-a obtinut din partea autoritatilor germane, in speta Vama Centrala Dusseldorf, verificarea dovezilor de avantaj prin sistem profesional.
In acest sens, in baza Declaratiei de furnizor pentru marfuri de proprietate de provenienta profesionala ANEXA I la VO (CE) nr.1207/2001 emisa de AUDI Centrul Dusseldorf, Oficiul Vamal Principal Dusseldorf certifica la data de 17.10.2011 faptul ca este atestat caracterul de provenienta.
In raport cu toate aceste considerente, se impune admiterea recursului reclamantului, modificarea hotararii primei instante in sensul admiterii cererii formulate de reclamantul G.M. in contradictoriu cu paratele Autoritatea Nationala a Vamilor - Directia Regionala Vamala Brasov si D.G.F.P. Mures si anularea Deciziei 221/04.09.2009 emisa de D.G.F.P. Mures, a Actului constatator nr.630/07.11.2005 emis de Directia Generala a Vamilor si a Procesului verbal nr. 162/07.11.2005 emis de Directia Regionala Vamala Cluj-Biroul Vamal Tg-Mures.
Conditiile generale de acordare a regimului preferential si dispozitiile art. 32 din Protocolul privind definirea notiunii de "produse originale" ratificat prin O.U.G. nr. 192/2001. Prin Sentinta nr.481 din 25 martie 2011 pronuntata de Tribunalul Mures-Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, in dosarul nr.412/102/2010, instanta a respins cererea formulata de reclamantul G.M., in contradictoriu cu paratele D.G.F.P. Mures si A.N.A.F., A.N.V., D.R.V. Brasov, ca fiind neintemeiata.
In motivarea acestei hotarari s-a aratat ca prin Decizia nr. 221/04.09.2009, privind solutionarea contestatiei depuse de reclamantul G.M. impotriva actului constatator nr.630/07.11.2005 precum si a procesului verbal nr.162/07.11.2005 privind calculul accesoriilor pentru neplata/nevarsarea la termen a obligatiilor fata de bugetul de stat, s-a respins contestatia ca fiind neintemeiata.
Instanta a retinut ca, pentru autoturismul introdus in tara de reclamant s-a A.at un regim tarifar preferential, pe baza datelor inscrise in certificatul EUR 1, nr. A 288603.
In urma controlului "a posteriori" efectuat pentru certificatul de circulatie a marfurilor EUR 1, nr. A 288603, administratia germana prin adresa nr.Z4215F-10300/03/1/09.09.2005 a comunicat faptul ca, exportatorul din caseta 1 nu a depus documente pentru a dovedi originea vehiculului astfel ca, nu se poate confirma ca, vehiculul in cauza este originar in sensul Protocolului 4 al A.ului Romania - U.E.
Potrivit art. 105 din regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1114/2001 preferintele tarifare stabilite prin Acordurile ori conventiile internationale se Acorda la depunerea certificatului de origine a marfurilor.
De asemenea, instanta a mai retinut ca, pentru a beneficia de preferintele tarifare instituite de protocolul ratificat prin O.U.G. nr. 192/2001, aprobata prin legea nr. 151/2002, amendat prin O.U.G. nr. 2/2003, este obligatorie prezentarea certificatului doveditor al originii marfii.
Prin faptul ca, exportatorul din caseta 1 nu a depus documente pentru a dovedi originea vehiculului, a infirmat in mod implicit autenticitatea si valabilitatea documentului ce atesta originea bunului .
Astfel ca, din simplul fapt ca autoritatea statului exportator nu si-a insusit si confirmat actul, certificatul de circulatie a marfurilor EUR 1, nr. A288603, instanta a retinut ca, potrivit art.107 din H.G. nr.1114/2001, parata in mod corect, prin efectul legii, a retras regimul vamal preferential Acordat, in considerarea unui document lipsit de valabilitate si a luat masuri de recuperare a datoriei vamale, prin intocmirea actelor atacate.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs, in termen legal, reclamantul G.M., solicitand modificarea hotararii atacate si admiterea plangerii formulate impotriva Deciziei nr.221/04.09.2009, a actului constatator privind taxele vamale si alte drepturi cuvenite bugetului nr.630/07.11.2005 precum si a procesului verbal nr.162/07.11.2005 si anularea acestora ca nelegale.
In motivarea recursului s-a aratat ca, potrivit art.16 din Protocolul ratificat prin O.U.G. nr.192/2001, anexa la Acordul European dintre Romania si Comisia Europeana, unul dintre modurile de a beneficia de prevederile Acordului (regim vamal preferential) il constituie prezentarea unui certificat de circulatie a marfurilor EUR 1, certificat ce se poate elibera, fie in conditiile prevazute de art.17 (certificat initial), fie in conditiile prevazute de art.18 din Protocol (certificat eliberat de posteriori).
S-a aratat ca certificatul EUR 1 initial emis la cererea exportatorului nu a fost acceptat la import din motive tehnice.
Prin referatul motivat emis de BV Tg-Mures inregistrat sub nr.15029/18.04.2007 se mentioneaza ca exportatorul mentionat in caseta 1 nu a depus documente pentru a dovedi originea autovehiculului. Nu se poate confirma ca autovehiculul acoperit de certificatul mentionat este originar in sensul Protocolului nr.4 al Acordului Romania-UE. Autovehiculul acoperit de certificatul mentionat nu beneficiaza de regim tarifar preferential, iar in decizia atacata este mentionat faptul ca nu a depus si cererea prin care exportatorul a solicitat eliberarea certificatului EUR 1 aferent autoturismului importat si nici nu a depus documente care sa ateste caracterul originar al produselor.
Conform certificatului EUR 1 depuse la dosar, este atestata, fara putinta de tagada, provenienta autoturismului importat ca fiind din Uniunea Europeana, astfel ca pana la inscrierea acestuia in fals, originalul depus la autoritatea vamala, face dovada deplina a sustinerilor recurentului, astfel ca sumele stabilite in sarcina acestuia sunt nefondate.
S-a aratat ca daca se dorea sa fie verificata cererea exportatorului, trebuiau solicitate date de la autoritatea emitenta a certificatului EUR 1 pentru ca acesta nu este eliberat decat in anumite conditii, iar daca se dorea sa se verifice caracterul originar al autoturismului pentru a beneficia de un tratament vamal preferential, de la producator se puteau obtine aceste date.
Din continutul documentelor avute in vedere la pronuntarea solutiei de respingere a plangerii nu rezulta insa ca Vama germana, ar fi confirmat ca Certificatul de origine nu indeplineste conditiile de autenticitate si legalitate prevazute de Protocolul 4, ci a precizat ca exportatorul nu a mai putu dovedi daca marfurile sunt de origine comunitara.
In ce priveste exportatorul s-a mai amintit si faptul ca, dupa obtinerea Certificatului EUR 1, s-a solicitat exportatorului un nou certificat EUR 1 "a posteriori" pentru a vedea daca autoturismul este de origine comunitara. Exportatorul nu a raspuns astfel ca autoritatile romane au considerat ca recurentul este obligat la plata taxelor stabilite in plus.
Prin adresa nr.2644/10.05.2010 eliberata de T. SRL Dealer Volkswagen, recurentul a probat ca autoturismul marca AUDI A6 a fost fabricat in Germania in 06.12.2000 si livrat in Neckarsulm Germania la 24.01.2011.
Intimata Autoritatea Nationala a Vamilor a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
S-a aratat in motivarea intampinarii faptul ca, intrucat nu s-a putut dovedi ca bunul importat de contestator este de origine comunitara, in conformitate cu prevederile Protocolului privind definirea notiunii de "produse originare" ori metodele de cooperare administrativa, anexa la Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de-o parte, ori Comunitatile Europene ori statele membre ale acestora, pe de alta parte, regimul tarifar preferential nu poate fi A.at.
Astfel, in speta, sunt incidente prevederile art.107 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei aprobat prin H.G. br. 1114/2001 care prevede ca, in toate cazurile in care in urma verificarii dovezilor de origine rezulta ca Acordarea regimului preferential a fost neintemeiata, autoritatea vamala ia masuri pentru recuperarea datoriei vamale prin intocmirea de acte constatatoare.
S-a aratat ca in mod legal organele vamale romane au dispus retragerea preferintelor tarifare initial Acordate reclamantului si calcularea drepturilor vamale datorate.
Referitor la sustinerea contestatorului privitoare la faptul ca la importul autoturismului au fost achitate taxele aferente si fiind vorba despre un autovehicul fabricat in Germania, sunt incidente prevederile Protocolului nr.4/1993 incheiat intre Romania si statele membre ale Comunitatii Europene si a A.ului European din 01.02.1993, conform carora toate autoturismele ce provin din aceste state beneficiaza de regim tarifar preferential, se retine ca procedura de control a posteriori presupune o verificare amanuntita a originii marfurilor, urmare careia se valideaza/invalideaza certificatul de origine. Deci s-a dovedit ca bunul nu provine din Comunitatea Europeana.
In recurs, recurentul a depus la dosar cererea adresata M.F.P. A.N.A.F., Autoritatea Nationala a Vamilor si inscrisurile insotitoare ale acestei cereri.
Analizand hotararea atacata din perspectiva motivelor invocate si a prevederilor art.3041 C.pr.civ., Curtea a retinut urmatoarele:
Situatia de fapt necontestata de parti este aceea ca reclamantul a importat in anul 2003 un autoturism marca AUDI A6 pentru care a prezentat certificatul EUR 1 seria A nr.288603 emis de Vama Centrala din Dusseldorf Germania la data de 08.09.2003. In baza acestuia a beneficiat de un regim vamal preferential pentru bunuri din tarile Comunitatii Europene.
Declansand controlul "a posteriori" cu privire la certificatul EUR 1, Biroul Vamal Tg-Mures a primit de la autoritatea vamala germana adresa nr.Z4215F-10300/03-01/09.09.2005 in baza careia a apreciat ca nu este aplicabil regimul vamal preferential.
Astfel, s-a incheiat actul constatator nr.630/07.11.2005 pentru suma totala de 10.290 lei cu titlu de taxe vamale, accize si TVA, precum si procesul-verbal nr.162/07.11.2005 prin care s-au calculat accesorii - dobanzi si penalitati de intarziere aferente acestor obligatii.
Reclamantul a formulat contestatie impotriva actelor administrativ-fiscale, care a fost respinsa prin Decizia nr.221/04.09.2009 emisa de D.G.F.P Mures-Biroul Solutionari Contestatii.
In esenta s-a considerat ca Certificatul EUR 1 prezentat nu poate fi considerat autentic, cata vreme nu este dovedit ca bunul provine din Comunitatea Europeana. S-a sustinut si faptul ca exportatorul mentionat in caseta 1 a certificatului nu a cerut eliberarea unui certificat de circulatie a marfurilor.
Daca se pot retine apararile paratelor-intimate cu privire la conditiile generale de Acordare a regimului preferential, nu trebuie eludate dispozitiile art.32 din Protocolul privind definirea notiunii de "produse originare" ratificat prin O.U.G. nr.192/2001, potrivit carora dovezile de origine pot fi verificate ulterior, prin sondaj sau in cazul existentei unor suspiciuni. In acest sens potrivit pct.5 al articolului mentionat, autoritatile vamale ale tarii exportatoare vor informa autoritatile tarii importatoare asupra rezultatelor verificarii, iar aceste rezultate trebuie sa indice cu claritate daca documentele sunt autentice, daca produsele in cauza pot fi considerate produse originare din comunitate si daca indeplinesc celelalte conditii stipulate in protocol.
Raspunsul initial comunicat de autoritatile vamale germane cuprinde doar mentiunea ca exportatorul indicat in certificat nu a solicitat eliberarea acestuia, dar nu se contesta autenticitatea certificatului EUR 1 prezentat si nici nu se indica cu certitudine ca autoturismul in cauza nu ar fi originar din Comunitatea Europeana.
In urma solicitarilor ulterioare ale recurentului s-a obtinut din partea autoritatilor germane, in speta Vama Centrala Dusseldorf, verificarea dovezilor de avantaj prin sistem profesional.
In acest sens, in baza Declaratiei de furnizor pentru marfuri de proprietate de provenienta profesionala ANEXA I la VO (CE) nr.1207/2001 emisa de AUDI Centrul Dusseldorf, Oficiul Vamal Principal Dusseldorf certifica la data de 17.10.2011 faptul ca este atestat caracterul de provenienta.
In raport cu toate aceste considerente, se impune admiterea recursului reclamantului, modificarea hotararii primei instante in sensul admiterii cererii formulate de reclamantul G.M. in contradictoriu cu paratele Autoritatea Nationala a Vamilor - Directia Regionala Vamala Brasov si D.G.F.P. Mures si anularea Deciziei 221/04.09.2009 emisa de D.G.F.P. Mures, a Actului constatator nr.630/07.11.2005 emis de Directia Generala a Vamilor si a Procesului verbal nr. 162/07.11.2005 emis de Directia Regionala Vamala Cluj-Biroul Vamal Tg-Mures.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Vama
Regim vamal suspensiv incheiat din oficiu de catre organele vamale – neprelungire termen - consecinte - Decizie nr. 7 din data de 17.01.2006Drepturi vamale stabilite prin titluri de creanta desfiintate de instanta de contencios administrativ. Intoarcerea executarii silite. Inadmisibilitatea procedurii prevazute de art. 404 indice 1 alin 1 din Cod procedura civila. - Decizie nr. 1055 din data de 13.04.2011
IMPORT INSOTIT DE CERTIFICAT EUR.1. CONTROL "A POSTERIORI" EFECTUAT DUPA IMPLINIREA TERMENULUI DE PASTRARE A DOCUMENTELOR CARE DOVEDESC CARACTERUL ORIGINAR AL PRODUSELOR. - Decizie nr. 1307 din data de 08.11.2005
VALOAREA DE VAMA. PRET DE TRANZACTIE PREVAZUT DE ART. 1 DIN ACORDUL GATT. DOVADA PRETULUI. - Decizie nr. 1289 din data de 09.11.2005
-Regim vamal suspensiv si regim vamal economic.Conditii si obligatii.Consecinta nerespectarii obligatiilor legale - Decizie nr. 18 din data de 18.01.2007
Vamuire - Sentinta civila nr. 2665 din data de 13.02.2013
IMPORT INSOTIT DE CERTIFICAT EUR.1. CONTROL "A POSTERIORI" EFECTUAT DUPA IMPLINIREA TERMENULUI DE PASTRARE A DOCUMENTELOR CARE DOVEDESC CARACTERUL ORIGINAR AL PRODUSELOR. - Decizie nr. 1307 din data de 08.11.2005
VALOAREA DE VAMA. PRET DE TRANZACTIE PREVAZUT DE ART. 1 DIN ACORDUL GATT. DOVADA PRETULUI. - Decizie nr. 1289 din data de 09.11.2005
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 15 din data de 16.01.2014
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 15 din data de 16.01.2014
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 15 din data de 16.01.2014
Vamuire - Sentinta civila nr. 2665 din data de 13.02.2013
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 59 din data de 15.01.2014
Contencios administrativ fiscal - datorii vamale. - Sentinta civila nr. 484/CA din data de 19.12.2008
Regim vamal suspensiv incheiat din oficiu de catre organele vamale - neprelungire termen - consecinte - Decizie nr. 7 din data de 17.01.2006
Constatarea contraventiei constand in neprezentarea, in termen, a bunurilor supuse unei operatiuni de tranzit vamal - Decizie nr. 172 din data de 06.02.2009
Valoare in vama. Cheltuieli cu descarcarea bunurilor de pe vas si depozitarea acestora la comisionarul vamal. Primul loc de destinatie a marfurilor - Decizie nr. 590 din data de 19.02.2013
Control vamal ulterior. Lipsa unor informatii inexacte sau incomplete din partea reclamantei - Decizie nr. 327 din data de 14.02.2012
Regim vamal suspensiv. Contract de leasing. Reziliere fara acordul autoritatii vamale - Sentinta civila nr. 1608 din data de 10.11.2011
Declaratie vamala. Valoarea in vama a marfurilor importate. Distinctie intre valoarea de tranzactie, respectiv pretul platit efectiv. - Decizie nr. 1000/R-CONT din data de 20.04.2012