Alocatia de stat pentru minori
(Decizie nr. 1857 din data de 15.04.2013 pronuntata de Curtea de Apel Galati)Din dispozitiile legale rezulta ca stabilirea dreptului la alocatie de stat se face la cererea reprezentantului legal, depusa la primaria orasului in a carui raza teritoriala acesta isi are domiciliul sau resedinta.
In cauza, reclamanta a solicitat acordarea alocatiei de stat prin cererile nr. 1280/08.12.2010 si 1285/09.12.2010, depuse la Primaria Municipiului Tecuci.
Urmare a cererilor depuse si inregistrate la Primaria Municipiului Tecuci si facand aplicarea dispozitiilor legale, s-au emis cele doua decizii nr. 1295009176763 si 1295009603053 din 14.01.2011, in ambele dosare drepturile fiind acordate retroactiv pe perioada maxima prevazuta de lege, respectiv 12 luni de la data depunerii cererii, incepand cu 01.01.2010.
Cererea din 23.02.2010, prin care reclamanta a solicitat sa-i fie completat formularul E 411 (cerere prin care reclamanta a solicitat paratei transmiterea formularului E 411 catre INPS Italia), nu echivaleaza cu cererea in vederea acordarii alocatiei de stat si nu influenteaza data de stabilire a acestui drept cum s-a retinut de instanta de fond.
Decizia civila nr. 1857 din 15 Aprilie 2013 a Curtii de Apel Galati
Prin cererea inregistrata initial la Judecatoria Tecuci sub nr. 1438/324/2011 si declinata ulterior la Tribunalul Galati, reclamanta BCD a chemat in judecata AJPS G solicitand obligarea acesteia la plata sumei restante de 2904 ron reprezentand alocatia de stat pentru minorii BE si BLI.
Cauza a fost inregistrata la Tribunalul Galati - Sectia contencios administrativ si fiscal sub nr. 1438/324/2011* din 02.06.2011.
In motivare, reclamanta a aratat ca, desi a depus la data de 23.02.2010 cererea de informatii privind dreptul la prestatiile familiale in statul de resedinta al familiei, deciziile privind alocatia de stat pentru cei doi minori cuprinzand mentiunea ca drepturile se acorda incepand cu data de 01.01.2010 in loc de 23.02.2009.
A atasat cele doua decizii si formularul 411.
Parata, prin intampinare a solicitat respingerea actiunii ca inadmisibila pentru lipsa procedurii prealabile prev. de art. 7 din Legea nr. 554/2004, si respectiv ca nefondata, avand in vedere ca cererile pentru acordarea alocatiei au fost depuse la 08.12.2010, iar potrivit art. 6 alin. 4 din Legea nr. 61/1993:
"(4) Dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii."
La termenul din 28.11.2012, parata, prin consilier juridic DO a renuntat la exceptia inadmisibilitatii.
Aceasta cauza a fost conexata cu dosarul nr. 6351/121/2011 avand ca obiect modificarea acelorasi doua decizii in sensul ca la art. 2 alin. 1 sa se stabileasca drepturile privind alocatia de stat incepand cu data de 23.02.2009.
Au fost depuse deciziile nr. 570 si 571 de solutionare a contestatiilor.
Prin sentinta nr. 3411/2012 a Tribunalului Galati s-a luat act ca parata a renuntat la exceptia inadmisibilitatii.
A fost admisa actiunea formulata de reclamanta BCD in contradictoriu cu parata AJPS G.
A fost anulat art. 2 din deciziile nr. _ si _. din 14.01.2011 emise de parata.
A fost obligata parata sa emita noi decizii pentru minorii BLI si BE cu mentiunea ca drepturile privind alocatia de stat pentru copii respective se acorda incepand cu data de 23.02.2009.
A fost obligata parata sa-i plateasca reclamantei alocatia de stat restanta pentru cei doi copii incepand cu data de 23.02.2009.
Pentru a pronunta aceasta sentinta, prima instanta a retinut urmatoarele:
La data de 23.02.2010 sub nr. 3741 (fila 5) reclamanta a depus la AJPS G cererea pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii, dar intrucat reclamanta BCD a desfasurat activitate in Italia, a fost indrumata si a completat formularul E 411 (cererea de informatii privind dreptul la prestatiile familiale in statul de resedinta al familiei).
Desi acest formular a fost depus de parata la 02.03.2010, raspunsul din partea institutiilor din Italia a venit abia la 11.10.2010.
Astfel, reclamantei nu i se poate imputa vreo culpa in completarea dosarelor de alocatie.
Chiar daca contestatoarea intra sub incidenta art. 73 (8) din Regulamentul (CEE) nr. 1408/7/ al Consiliului Uniunii Europene din 14.06.1971, intrucat si-a desfasurat activitatea profesionala intr-un alt stat al uniunii europene si s-ar accepta punctul de vedere al paratei cu privire la obligatia de a atasa la dosar si o dovada eliberata de autoritatile competente din statul in care si-a desfasurat activitatea profesionala, din care sa reiasa ca nu este indreptatita in acel stat la prestatii sociale sau ca acestea au incetat, iar stabilirea dreptului la alocatie se face pe baza dosarului complet, art. 6 alin. 1 din Legea nr. 61/1993, instanta constata ca plata acesteia se realizeaza retroactiv avand ca reper potrivit art. 6 alin. 4 si 5 din aceeasi lege momentul depunerii cererii si nu cel al completarii dosarului.
Cum reclamanta a facut dovada depunerii cererii la data de 3741/23.02.2010, instanta a apreciat ca in conformitate cu art. 6 alin. 5 din Legea nr. 61/1993 aceasta trebuia sa beneficieze de alocatie pentru minorii BE si BLI incepand cu data de 23.02.2009.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs parata AJPS G criticand-o sub aspectul gresitei interpretari si aplicari a dispozitiilor legale.
In motivarea recursului, parata a aratat in esenta ca prima instanta a facut o confuzie intre cererea de acordare a alocatiei formulata in baza art. 6 din Legea nr. 61/1993 si cererea prin care reclamanta a solicitat paratei ca formularul E 411 sa fie transmis autoritatii competente spre completare.
Astfel, cererile pentru stabilirea alocatiei de stat pentru copii si actele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept se depun si se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe a carei/carui/caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, dupa caz, reprezentantii legali ai copiilor, conform art. 3 alin. 7 din H.G. nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru reglementarea modalitatilor de stabilire si plata a alocatiei de stat pentru copii.
Cererea indicata de prima instanta si in functie de care s-a hotarat stabilirea drepturilor este cererea prin care reclamanta a solicitat paratei transmiterea formularului E 411 catre I.N.P.S. Italia.
Reclamanta a solicitat acordarea alocatiei de stat prin cererile nr. _ si _., depuse la Primaria Municipiului T.
Potrivit art. 6 alin. 1 din Legea nr. 61/1993, stabilirea dreptului de alocatie de stat pentru copii se face pe baza cererii si a actelor din care rezulta indeplinirea conditiilor de acordare a acestui drept.
Iar potrivit art. 6 alin. 4 si 5 din acelasi act normativ, dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii.
In cazul in care cererea este inregistrata ulterior lunii in care s-a nascut copilul, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face si pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.
Urmare a cererilor depuse si inregistrate la data de 09.12.2010 si facand aplicarea dispozitiilor legale mentionate anterior, s-au emis cele doua decizii nr. _ si _. din 14.01.2011, in ambele dosare drepturile fiind acordate retroactiv pe perioada maxima prevazuta de lege, respectiv 12 luni de la data depunerii cererii, incepand cu 01.01.2010.
In consecinta, data prin care reclamanta a solicitat sa-i fie completat formularul E 411 nu influenteaza data de stabilire a dreptului la alocatie de stat.
Pentru aceste considerente, a solicitat admiterea recursului si modificarea sentintei, cu consecinta respingerii actiunii reclamantei.
Legal citata, intimata reclamanta s-a prezentat in instanta si a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
Verificand cauza prin prisma motivelor de recurs invocate, dar si sub toate aspectele, conform art. 3041 Cod procedura civila, Curtea apreciaza ca solutia primei instante este rezultatul unei interpretari eronate a dispozitiilor legale.
In prealabil se cuvine a fi prezentate dispozitiile legale relevante.
Astfel, art. 6 alin. 1 din Legea nr. 61/1993 prevede ca stabilirea dreptului de alocatie de stat pentru copii se face pe baza cererii si a actelor din care rezulta indeplinirea conditiilor de acordare a acestui drept.
Iar art. 6 alin. 4 si 5 din acelasi act normativ prevede ca dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii.
In cazul in care cererea este inregistrata ulterior lunii in care s-a nascut copilul, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face si pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.
Potrivit art. 3 alin. 1 din Anexa I a H.G. nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 Alocatia de stat pentru copiii in varsta de pana la 18 ani se acorda pe baza de cerere completata si semnata de reprezentantul legal al copilului, definit la art. 4 alin. (1) si (2) din Legea nr. 61/1993, insotita de originalul si copia certificatului de nastere al copilului si a actului de identitate al reprezentantului legal, precum si de documentele din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal, si de orice alte documente justificative, dupa caz.
Conform art. 3 alin. 7 din Anexa I a aceleiasi hotarari Cererile pentru stabilirea alocatiei de stat pentru copii si actele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept se depun si se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe a carei/carui/caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, dupa caz, reprezentantii legali ai copiilor.
Si nu in ultimul rand, potrivit art. 9 alin. 1 din aceeasi hotarare de guvern, Acordarea alocatiei de stat pentru copii se stabileste prin decizie a directorului executiv al directiei teritoriale in termen de 10 zile lucratoare de la transmiterea cererii de catre primari_
Din interpretarea sistematica a acestor dispozitii legale rezulta ca stabilirea dreptului la alocatie de stat se face la cererea reprezentantului legal, depusa la primaria orasului in a carui raza teritoriala acesta isi are domiciliul sau resedinta.
In cauza, reclamanta a solicitat acordarea alocatiei de stat prin cererile nr. _ si _, depuse la Primaria Municipiului T.
Urmare a cererilor depuse si inregistrate la Primaria Municipiului T si facand aplicarea dispozitiilor legale mentionate anterior, s-au emis cele doua decizii nr. _. si _ din 14.01.2011, in ambele dosare drepturile fiind acordate retroactiv pe perioada maxima prevazuta de lege, respectiv 12 luni de la data depunerii cererii, incepand cu 01.01.2010.
In consecinta, cererea din 23.02.2010, prin care reclamanta a solicitat sa-i fie completat formularul E 411 (cerere prin care reclamanta a solicitat paratei transmiterea formularului E 411 catre INPS Italia), nu echivaleaza cu cererea in vederea acordarii alocatiei de stat si nu influenteaza data de stabilire a acestui drept.
A recunoaste alte consecinte manifestarii de vointa a reprezentantului legal al minorilor concretizata in cererile formulate si semnate de acesta ar reprezenta o eludare a dispozitiilor legale mai sus mentionate si o sanctionare nejustificata a paratei, care a intocmit actele administrative contestate cu respectarea legii.
Pentru aceste considerente, Curtea, in conformitate cu art. 312 si art. 304 pct. 9 Cod procedura civila, a admis recursul declarat de parata si a modificat in tot sentinta atacata, iar in rejudecare, a respins ca nefondata contestatia formulata de reclamanta.
In cauza, reclamanta a solicitat acordarea alocatiei de stat prin cererile nr. 1280/08.12.2010 si 1285/09.12.2010, depuse la Primaria Municipiului Tecuci.
Urmare a cererilor depuse si inregistrate la Primaria Municipiului Tecuci si facand aplicarea dispozitiilor legale, s-au emis cele doua decizii nr. 1295009176763 si 1295009603053 din 14.01.2011, in ambele dosare drepturile fiind acordate retroactiv pe perioada maxima prevazuta de lege, respectiv 12 luni de la data depunerii cererii, incepand cu 01.01.2010.
Cererea din 23.02.2010, prin care reclamanta a solicitat sa-i fie completat formularul E 411 (cerere prin care reclamanta a solicitat paratei transmiterea formularului E 411 catre INPS Italia), nu echivaleaza cu cererea in vederea acordarii alocatiei de stat si nu influenteaza data de stabilire a acestui drept cum s-a retinut de instanta de fond.
Decizia civila nr. 1857 din 15 Aprilie 2013 a Curtii de Apel Galati
Prin cererea inregistrata initial la Judecatoria Tecuci sub nr. 1438/324/2011 si declinata ulterior la Tribunalul Galati, reclamanta BCD a chemat in judecata AJPS G solicitand obligarea acesteia la plata sumei restante de 2904 ron reprezentand alocatia de stat pentru minorii BE si BLI.
Cauza a fost inregistrata la Tribunalul Galati - Sectia contencios administrativ si fiscal sub nr. 1438/324/2011* din 02.06.2011.
In motivare, reclamanta a aratat ca, desi a depus la data de 23.02.2010 cererea de informatii privind dreptul la prestatiile familiale in statul de resedinta al familiei, deciziile privind alocatia de stat pentru cei doi minori cuprinzand mentiunea ca drepturile se acorda incepand cu data de 01.01.2010 in loc de 23.02.2009.
A atasat cele doua decizii si formularul 411.
Parata, prin intampinare a solicitat respingerea actiunii ca inadmisibila pentru lipsa procedurii prealabile prev. de art. 7 din Legea nr. 554/2004, si respectiv ca nefondata, avand in vedere ca cererile pentru acordarea alocatiei au fost depuse la 08.12.2010, iar potrivit art. 6 alin. 4 din Legea nr. 61/1993:
"(4) Dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii."
La termenul din 28.11.2012, parata, prin consilier juridic DO a renuntat la exceptia inadmisibilitatii.
Aceasta cauza a fost conexata cu dosarul nr. 6351/121/2011 avand ca obiect modificarea acelorasi doua decizii in sensul ca la art. 2 alin. 1 sa se stabileasca drepturile privind alocatia de stat incepand cu data de 23.02.2009.
Au fost depuse deciziile nr. 570 si 571 de solutionare a contestatiilor.
Prin sentinta nr. 3411/2012 a Tribunalului Galati s-a luat act ca parata a renuntat la exceptia inadmisibilitatii.
A fost admisa actiunea formulata de reclamanta BCD in contradictoriu cu parata AJPS G.
A fost anulat art. 2 din deciziile nr. _ si _. din 14.01.2011 emise de parata.
A fost obligata parata sa emita noi decizii pentru minorii BLI si BE cu mentiunea ca drepturile privind alocatia de stat pentru copii respective se acorda incepand cu data de 23.02.2009.
A fost obligata parata sa-i plateasca reclamantei alocatia de stat restanta pentru cei doi copii incepand cu data de 23.02.2009.
Pentru a pronunta aceasta sentinta, prima instanta a retinut urmatoarele:
La data de 23.02.2010 sub nr. 3741 (fila 5) reclamanta a depus la AJPS G cererea pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii, dar intrucat reclamanta BCD a desfasurat activitate in Italia, a fost indrumata si a completat formularul E 411 (cererea de informatii privind dreptul la prestatiile familiale in statul de resedinta al familiei).
Desi acest formular a fost depus de parata la 02.03.2010, raspunsul din partea institutiilor din Italia a venit abia la 11.10.2010.
Astfel, reclamantei nu i se poate imputa vreo culpa in completarea dosarelor de alocatie.
Chiar daca contestatoarea intra sub incidenta art. 73 (8) din Regulamentul (CEE) nr. 1408/7/ al Consiliului Uniunii Europene din 14.06.1971, intrucat si-a desfasurat activitatea profesionala intr-un alt stat al uniunii europene si s-ar accepta punctul de vedere al paratei cu privire la obligatia de a atasa la dosar si o dovada eliberata de autoritatile competente din statul in care si-a desfasurat activitatea profesionala, din care sa reiasa ca nu este indreptatita in acel stat la prestatii sociale sau ca acestea au incetat, iar stabilirea dreptului la alocatie se face pe baza dosarului complet, art. 6 alin. 1 din Legea nr. 61/1993, instanta constata ca plata acesteia se realizeaza retroactiv avand ca reper potrivit art. 6 alin. 4 si 5 din aceeasi lege momentul depunerii cererii si nu cel al completarii dosarului.
Cum reclamanta a facut dovada depunerii cererii la data de 3741/23.02.2010, instanta a apreciat ca in conformitate cu art. 6 alin. 5 din Legea nr. 61/1993 aceasta trebuia sa beneficieze de alocatie pentru minorii BE si BLI incepand cu data de 23.02.2009.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs parata AJPS G criticand-o sub aspectul gresitei interpretari si aplicari a dispozitiilor legale.
In motivarea recursului, parata a aratat in esenta ca prima instanta a facut o confuzie intre cererea de acordare a alocatiei formulata in baza art. 6 din Legea nr. 61/1993 si cererea prin care reclamanta a solicitat paratei ca formularul E 411 sa fie transmis autoritatii competente spre completare.
Astfel, cererile pentru stabilirea alocatiei de stat pentru copii si actele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept se depun si se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe a carei/carui/caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, dupa caz, reprezentantii legali ai copiilor, conform art. 3 alin. 7 din H.G. nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru reglementarea modalitatilor de stabilire si plata a alocatiei de stat pentru copii.
Cererea indicata de prima instanta si in functie de care s-a hotarat stabilirea drepturilor este cererea prin care reclamanta a solicitat paratei transmiterea formularului E 411 catre I.N.P.S. Italia.
Reclamanta a solicitat acordarea alocatiei de stat prin cererile nr. _ si _., depuse la Primaria Municipiului T.
Potrivit art. 6 alin. 1 din Legea nr. 61/1993, stabilirea dreptului de alocatie de stat pentru copii se face pe baza cererii si a actelor din care rezulta indeplinirea conditiilor de acordare a acestui drept.
Iar potrivit art. 6 alin. 4 si 5 din acelasi act normativ, dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii.
In cazul in care cererea este inregistrata ulterior lunii in care s-a nascut copilul, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face si pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.
Urmare a cererilor depuse si inregistrate la data de 09.12.2010 si facand aplicarea dispozitiilor legale mentionate anterior, s-au emis cele doua decizii nr. _ si _. din 14.01.2011, in ambele dosare drepturile fiind acordate retroactiv pe perioada maxima prevazuta de lege, respectiv 12 luni de la data depunerii cererii, incepand cu 01.01.2010.
In consecinta, data prin care reclamanta a solicitat sa-i fie completat formularul E 411 nu influenteaza data de stabilire a dreptului la alocatie de stat.
Pentru aceste considerente, a solicitat admiterea recursului si modificarea sentintei, cu consecinta respingerii actiunii reclamantei.
Legal citata, intimata reclamanta s-a prezentat in instanta si a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
Verificand cauza prin prisma motivelor de recurs invocate, dar si sub toate aspectele, conform art. 3041 Cod procedura civila, Curtea apreciaza ca solutia primei instante este rezultatul unei interpretari eronate a dispozitiilor legale.
In prealabil se cuvine a fi prezentate dispozitiile legale relevante.
Astfel, art. 6 alin. 1 din Legea nr. 61/1993 prevede ca stabilirea dreptului de alocatie de stat pentru copii se face pe baza cererii si a actelor din care rezulta indeplinirea conditiilor de acordare a acestui drept.
Iar art. 6 alin. 4 si 5 din acelasi act normativ prevede ca dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii.
In cazul in care cererea este inregistrata ulterior lunii in care s-a nascut copilul, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face si pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.
Potrivit art. 3 alin. 1 din Anexa I a H.G. nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 Alocatia de stat pentru copiii in varsta de pana la 18 ani se acorda pe baza de cerere completata si semnata de reprezentantul legal al copilului, definit la art. 4 alin. (1) si (2) din Legea nr. 61/1993, insotita de originalul si copia certificatului de nastere al copilului si a actului de identitate al reprezentantului legal, precum si de documentele din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal, si de orice alte documente justificative, dupa caz.
Conform art. 3 alin. 7 din Anexa I a aceleiasi hotarari Cererile pentru stabilirea alocatiei de stat pentru copii si actele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept se depun si se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe a carei/carui/caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, dupa caz, reprezentantii legali ai copiilor.
Si nu in ultimul rand, potrivit art. 9 alin. 1 din aceeasi hotarare de guvern, Acordarea alocatiei de stat pentru copii se stabileste prin decizie a directorului executiv al directiei teritoriale in termen de 10 zile lucratoare de la transmiterea cererii de catre primari_
Din interpretarea sistematica a acestor dispozitii legale rezulta ca stabilirea dreptului la alocatie de stat se face la cererea reprezentantului legal, depusa la primaria orasului in a carui raza teritoriala acesta isi are domiciliul sau resedinta.
In cauza, reclamanta a solicitat acordarea alocatiei de stat prin cererile nr. _ si _, depuse la Primaria Municipiului T.
Urmare a cererilor depuse si inregistrate la Primaria Municipiului T si facand aplicarea dispozitiilor legale mentionate anterior, s-au emis cele doua decizii nr. _. si _ din 14.01.2011, in ambele dosare drepturile fiind acordate retroactiv pe perioada maxima prevazuta de lege, respectiv 12 luni de la data depunerii cererii, incepand cu 01.01.2010.
In consecinta, cererea din 23.02.2010, prin care reclamanta a solicitat sa-i fie completat formularul E 411 (cerere prin care reclamanta a solicitat paratei transmiterea formularului E 411 catre INPS Italia), nu echivaleaza cu cererea in vederea acordarii alocatiei de stat si nu influenteaza data de stabilire a acestui drept.
A recunoaste alte consecinte manifestarii de vointa a reprezentantului legal al minorilor concretizata in cererile formulate si semnate de acesta ar reprezenta o eludare a dispozitiilor legale mai sus mentionate si o sanctionare nejustificata a paratei, care a intocmit actele administrative contestate cu respectarea legii.
Pentru aceste considerente, Curtea, in conformitate cu art. 312 si art. 304 pct. 9 Cod procedura civila, a admis recursul declarat de parata si a modificat in tot sentinta atacata, iar in rejudecare, a respins ca nefondata contestatia formulata de reclamanta.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Alocatii
Centrul ?colar de Educa?ie Incluziva S. Obligarea acestuia la plata unor drepturi in favoarea unor elevi cu cerin?e educa?ionale speciale. - Hotarare nr. 1726 din data de 06.06.2017Anulare act administrativ - Hotarare nr. 867 din data de 02.10.2017
Indemnizatie gemeni - Decizie nr. 145/R din data de 02.03.2010
Drepturi banesti reprezentand alocatie de hrana pentru politisti. Categorii de pensionari carora se acorda. - Decizie nr. 2204 din data de 06.11.2009
STABILIRE PENSIE INTRETINERE - Sentinta civila nr. 395 din data de 07.03.2006
pensie intretinere - Sentinta civila nr. 779 din data de 23.10.2009
Alocatie de stat - Sentinta civila nr. 2371 din data de 01.09.2009
Dreptul reclamantei la obligarea paratei la plata indemnizatiei pentru cresterea celui de-al doilea copil provenit dintr-o sarcina gemelara cf. Deciziei 26/2011 a ICCJ, incepand cu data de 11.12.2006 si pana la 15.09.2008, nu este prescris. - Sentinta civila nr. 2878 din data de 18.10.2013
majorare pensie - Decizie nr. 92/RMF din data de 07.09.2010
pensie intretinere - Decizie nr. 96/R/MF din data de 17.09.2010
majorare pensie - Decizie nr. 92/RMF din data de 07.09.2010
pensie intretinere - Decizie nr. 96/R/MF din data de 17.09.2010
Indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor gemeni - Hotarare nr. 543 F din data de 28.03.2011
Indemnizatie lunara pentru cresterea copilului - Decizie nr. Nr. 421/R/01.10.2014 a Curtii de Apel Targu Mures din data de 25.03.2014
Indemnizatie pentru cresterea copilului - Decizie nr. Nr. 1913/R/02.04.2014 a Curtii de Apel Targu Mures din data de 20.11.2013
Indemnizatie gemeni - Decizie nr. 145/R din data de 02.03.2010
Constata ca prin contestatia inregistrata la 30 august 2011, petenta SC C.I.C.SRL, in calitate de lider al Asociatiei SC C.I.C.SRL si SC S. ADN SRL a solicitat in contradictoriu cu autoritatea contractanta Municipiul Campulung anularea adresei nr.256... - Decizie nr. 2390 din data de 26.10.2011
Prin actiunea inregistrata la data de 24.02.2010 pe rolul Tribunalului Arges, reclamanta B.F. a chemat in judecata pe paratul Inspectoratul Scolar Judetean Arges pentru ca, prin hotararea ce se va pronunta, sa se dispuna obligarea paratului la ... - Decizie nr. 1365/R din data de 06.09.2011
Prin actiunea inregistrata la data de 24.07.2009, la Judecatoria Pitesti, reclamanta G.M.C. a chemat in judecata pe paratul G.R.A., solicitand sa se dispuna desfacerea casatoriei incheiate la 09.09.2001, din vina exclusiva a paratului, incredint... - Decizie nr. 1503/R din data de 19.09.2011
Prin plangerea formulata la data de 7.08.2008, petenta S.C. Duton-Plast Muscel S.A. a solicitat anularea incheierii nr.8919/27.08.2008, pronuntata de Biroul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Campulung. - Decizie nr. (Decizia civila nr. 12/A/ din data de 03.02.2010