InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Bucuresti

Drepturi banesti reprezentand alocatie de hrana pentru politisti. Categorii de pensionari carora se acorda.

(Decizie nr. 2204 din data de 06.11.2009 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti)

Domeniu Alocatii | Dosare Curtea de Apel Bucuresti | Jurisprudenta Curtea de Apel Bucuresti

    Drepturi banesti reprezentand alocatie de hrana pentru politisti. Categorii de pensionari carora se acorda.
    
      - art.28 alin.1 lit.c) din Legea nr.360/2002
      - Hotararea de Guvern nr.65/2003
    
    Este adevarat ca potrivit art.28 alin.1 lit.c) din Legea nr.360/2002 privind Statutul Politistului, acesta are dreptul la "uniforma, echipament specific, alocatii pentru hrana, asistenta medicala si psihologica, proteze, precum si medicamente gratuite", insa teza a doua a articolului sus mentionat adauga: "in conditiile stabilite prin hotarare a Guvernului".
    Iar art.1 din Hotararea de Guvern nr.65/2003 stabileste ca "Personalul apartinand structurilor Ministerului Administratiei si Internelor, caruia i se aplica Statutul politistului, beneficiaza pentru perioada in care se afla in activitate de o alocatie de hrana zilnica, in limita unor plafoane calorice, diferentiate pe categorii, care constituie norme de hrana".
    Aceste dispozitii cu caracter general se interpreteaza sistematic, prin coroborare cu art.2 al aceluiasi act normativ, ce stabileste ca "Normele de hrana zilnice, plafoanele calorice si categoriile de personal pentru care se acorda sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare".
    Iar in anexa la Hotararea de Guvern se arata ca norma 12 B se acorda anumitor categorii de personal, categorii in care reclamantul nu se incadreaza.
    Alineatul 9 din aceasta anexa, la care reclamantul se refera prin actiune, stabileste dreptul la norma 12 B in favoarea personalului "caruia i se aplica Statutul politistului, care incadreaza unitatile si subunitatile de politie din structura Inspectoratului General al Politiei Romane".
    Or, Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti nu face parte din structura IGPR, ci se afla in subordinea acestuia, astfel cum corect a retinut Tribunalul.
    Conform art.11 din Legea nr.218/2002, Sectiunea I - "Structura organizatorica", "Inspectoratul General al Politiei Romane are in structura sa organizatorica directii generale, directii, servicii si birouri, infiintate prin ordin al ministrului de interne, in limita fondurilor la dispozitie".
    In timp ce DGPMB este mentionata la Sectiunea a 2-a din Lege - "Unitati teritoriale din subordinea Inspectoratului General al Politiei Romane".
    
    (CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2204/05.11.2009)
    
    Deliberand, retine urmatoarele:
    Prin sentinta civila nr.1177/24.03.2009 pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX-a a fost respinsa ca neintemeiata cererea formulata de reclamantul D. F. S. prin SINDICATUL NATIONAL AL POLITISTILOR SI VAMESILOR "PRO LEX" in contradictoriu cu parata DIRECTIA GENERALA DE POLITIE A MUNICIPIULUI BUCURESTI, respectiv ca formulata impotriva unei persoane fara calitatea procesuala pasiva actiunea impotriva paratului Ministerul Administratiei si Internelor.
    In considerente, tribunalul a retinut in esenta ca Norma 12 B (supliment pentru eforturi deosebite sau situatii speciale)- norma de hrana - se acorda gratuit in anumite situatii, printre care si personalului care incadreaza "in unitatile si subunitatile de politie din structura inspectoratului General de Politie".
    Reclamantul nu este salariatului IGP, ci al DGPMB, structura distincta in cadrul Politiei Romane.
    Impotriva acestei sentinte a declarat recurs reclamantul, aratand ca instanta de fond a realizat o interpretare restrictiva a legi, fara a urmari finalitatea acesteia.
    Hotararea de Guvern nr.65/2003 si Ordinul MIRA 440/2003 nu pot restrange categoriile de politisti care beneficiaza de acest drept, intrucat Legea nr.360/2002 stipuleaza clar ca toti politistii au dreptul la alocatii pentru hrana.
    Pe de alta parte, chiar DGPMB a stabilit ca pentru anul 2009 acest drept se acorda si politistilor angajati in cadrul acesteia.
    Analizand motivele de recurs si dispozitiile legale aplicabile in speta, Curtea constata ca recursul nu este fondat.
    Este adevarat ca potrivit art.28 alin.1 lit.c) din Legea nr.360/2002 privind Statutul Politistului, acesta are dreptul la "uniforma, echipament specific, alocatii pentru hrana, asistenta medicala si psihologica, proteze, precum si medicamente gratuite", insa teza a doua a articolului sus mentionat adauga: "in conditiile stabilite prin hotarare a Guvernului".
    Iar art.1 din Hotararea de Guvern nr.65/2003 stabileste ca "Personalul apartinand structurilor Ministerului Administratiei si Internelor, caruia i se aplica Statutul politistului, beneficiaza pentru perioada in care se afla in activitate de o alocatie de hrana zilnica, in limita unor plafoane calorice, diferentiate pe categorii, care constituie norme de hrana".
    Aceste dispozitii cu caracter general se interpreteaza sistematic, prin coroborare cu art.2 al aceluiasi act normativ, ce stabileste ca "Normele de hrana zilnice, plafoanele calorice si categoriile de personal pentru care se acorda sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare".
    Iar in anexa la Hotararea de Guvern se arata ca norma 12 B se acorda anumitor categorii de personal, categorii in care reclamantul nu se incadreaza.
    Alineatul 9 din aceasta anexa, la care reclamantul se refera prin actiune, stabileste dreptul la norma 12 B in favoarea personalului "caruia i se aplica Statutul politistului, care incadreaza unitatile si subunitatile de politie din structura Inspectoratului General al Politiei Romane".
    Or, Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti nu face parte din structura IGPR, ci se afla in subordinea acestuia, astfel cum corect a retinut Tribunalul.
    Conform art.11 din Legea nr.218/2002, Sectiunea I - "Structura organizatorica", "Inspectoratul General al Politiei Romane are in structura sa organizatorica directii generale, directii, servicii si birouri, infiintate prin ordin al ministrului de interne, in limita fondurilor la dispozitie".
    In timp ce DGPMB este mentionata la Sectiunea a 2-a din Lege - "Unitati teritoriale din subordinea Inspectoratului General al Politiei Romane".
    Imprejurarea ca intimata ar fi recunoscut acest drept si l-ar fi acordat pentru anul 2009 nu poate fi retinut ca fundament al solutiei de admitere a actiunii, fata de prevederile legale aplicabile in speta.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Alocatii

Centrul ?colar de Educa?ie Incluziva S. Obligarea acestuia la plata unor drepturi in favoarea unor elevi cu cerin?e educa?ionale speciale. - Hotarare nr. 1726 din data de 06.06.2017
Anulare act administrativ - Hotarare nr. 867 din data de 02.10.2017
Indemnizatie gemeni - Decizie nr. 145/R din data de 02.03.2010
Legea nr. 571/2003, art. 140 alin. (2) lit. f), art. 141 alin. (2) lit. e) - Decizie nr. 3496 din data de 20.09.2017
Domeniu. Drept administrativ Obligare emitere act administrativ - Decizie nr. 3302 din data de 11.09.2017
Prin obligatia autoritatii publice de a comunica informatiile de interes public solicitate nu se intelege obligatia acesteia de a evalua probleme de drept sau de fapt, ci doar de a comunica date privind activitatea desfasurata. - Decizie nr. 3255 din data de 07.09.2017
O oferta neconforma sau inacceptabila nu poate ocupa un anume loc in cadrul clasamentului efectuat de comisia de elaborare ulterior deschiderii ofertelor deoarece nu este o oferta apta a asigura executarea contractului ce ar urma a fi incheiat. - Decizie nr. 3145 din data de 10.08.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3138 din data de 27.07.2017
Domeniu. Drept administrativ Litigiu privind achizitiile publice - Decizie nr. 3130 din data de 21.07.2017
Contencios administrativ. Conflict de competen?a, instan?a competenta sa solu?ioneze o cerere formulata de un magistrat, avand ca obiect obligarea paratilor la stabilirea unor drepturi salariale ?i plata acestor drepturi - Decizie nr. 1187 din data de 04.04.2017
Contencios administrativ, func?ionar public; Legea nr. 188/1999, Legea nr.554/2004, H.G. nr. l 185/2014, Ordinul MADR nr.321/06.02.2015, Ordinul MADR nr. 397/18.02.2015 - Decizie nr. 501 din data de 08.02.2017
Contencios administrativ ?i fiscal; art. 348 C.fisc. coroborat cu pct. 8 alin. (39) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227 /2015 privind noul C.fisc., referitoare la reducerea cu 75 % a garantiei dispuse a fi constituita pentru antre - Decizie nr. 197 din data de 27.01.2017
Condi?iile prevazute de art. 214 alin. (1) lit. a) din O.G. nr. 92/2003 pentru suspendarea contesta?iei administrative, justificarea conditionalita?ii ca infractiunile sesizate sa aiba o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in proc - Decizie nr. 196 din data de 27.09.2017
Societati. Constatarea legalitatii fuziunii. Necesitatea formei autentice a hotararii de aprobare a fuziunii prin absorbtie, in cazul terenurilor. - Decizie nr. 703A din data de 10.04.2017
Procedura de insolventa. Cesionarea creantei unui creditor. Nedobandirea calitatii de membru al comitetului creditorilor de catre creditorul cesionar. - Decizie nr. 871A din data de 10.05.2017
Cererea de obligare a Fondului de Garantare a Asiguratilor la despagubiri ca urmare a producerii unor riscuri acoperite de asigurarea RCA. Procedura speciala de reglementare a legii. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 863A din data de 18.05.2017
Procedura de insolventa. Deschiderea procedurii generale. Cererea debitorului formulata in lipsa unei hotarari a asociatilor. - Decizie nr. 839A din data de 08.05.2017
Procedura de insolventa. Denuntarea contractelor in derulare de catre administratorul judiciar. Notificarea denun?arii. Termen de prescriptie. - Decizie nr. 805A din data de 27.04.2017
Litigiu de munca. Suspendare contract individual de munca. Aplicabilitatea Deciziei Curtii Constitutionale nr. 279/2015. Natura juridica a drepturilor banesti aferente perioadei in care contractul individual de munca a fost suspendat. - Decizie nr. 1804 din data de 22.03.2017
Litigiu de munca. Incetare detasare. Inexistenta obligatiei de informare a angajatorului. - Decizie nr. 3175 din data de 24.05.2017