COMERCIAL: Insolventa. Contestatii la creante. Contestatie impotriva hotararii adunarii creditorilor prin care s-a votat planul de reorganizare. Cererea administratorului judiciar de confirmare a planului
(Sentinta comerciala nr. 3831 din data de 29.07.2011 pronuntata de Tribunalul Buzau)1. - Obiectul cererii
Prin cererea inregistrata la Tribunalul Ialomita sub nr. 3831/98/2010 din 2.08.20101 SC U. S.A. a solicitat ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna deschiderea procedurii generale a insolventei , pastrarea dreptului de administrare a societatii si desemnarea in calitate de administrator judiciar a practicianului in insolventa : C.I. T. SPRL.
2.) - Motivarea cererii
2.1.) - In fapt, reclamantul debitor a invocat in esenta ca pe fondul actualei crize financiare se confrunta cu o situatie economica dificila , impunandu-se o reorganizare a societatii in cadrul careia sa fie achitate datoriile in suma de 78.885, 731 lei conform unui program de plata a creantelor, precum si restructurarea operationala si financiara a societatii insotita de lichidarea unor bunuri din patrimoniu, in conformitate cu un plan de reorganizare.
2.2.) - In drept , reclamantul debitor a invocat dispozitiile art. 32 alin. 1 , art. 47 si art. 34 coroborat cu art. 11 alin. 1 lit c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei ( denumita in continuare "lege" ).
2.3.) - In sprijinul cererii reclamantul - debitor a depus la dosar documentatia impusa de art. 28 alin. 1 din lege conform celor zece anexe (filele 8- 413 volumul I dosar).
3.) - Solutia instantei
3.1.) - Prin sentinta nr. 360 din 3.08.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita , in temeiul art. 32 al. 1 pct. 1 din Legea nr. 85/2006 cu modificarile si completarile ulterioare s-a dispus deschiderea procedurii generale a insolventei impotriva debitorului SC U. S.A , iar in baza art. 34 raportat la art. 11 alin. 1 lit. c) s-a dispus numirea administratorului judiciar provizoriu : C.I.T. SPRL corelativ cu mentinerea dreptului de administrare a societatii conform art. 47 , facandu-se aplicarea art. 35 , 36 , 37 , 38 , 39 , 40 si 41 corelativ cu stabilirea termenelor instituite la art. 20 alin. 1 lit. b) , 21 alin. 1 si 62 alin. 1 din lege.
3.2.) - Pentru a hotari astfel , instanta a retinut ca in cauza sunt intrunite cerintele prevazute de Legea nr. 85/2006 in vederea deschiderii procedurii generale a insolventei , debitorul manifestandu-si intentia de reorganizare conform unui plan , astfel cum rezulta din documentatia depusa la dosar .
4.) - Evolutia procedurii in perioada de observatie
(august 2010 - aprilie 2011 )
4.1.) - In realizarea masurilor dispuse prin sentinta nr. 360 din 3.08.2010, administratorul judiciar a depus la dosar :
4.1.1.) - Raportul asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia starii de insolventa intocmit in temeiul art. alin. 1 lit. b) coroborat cu art. 59 alin. 1 din lege , prin care se evalueaza sansele de reorganizare a societatii , aprobat in adunarea creditorilor din 24.09.2010 ( filele 434 - 500 vol. I dosar);
4.1.2.) - Procesul verbal al Adunarii generale a actionarilor SC U. S.A. din 20.09.2010 privind desemnarea administratorului special : V.N., care va exercita atributiile prevazute la art. 18 alin. 2 ( fila 2 vol. II ) ;
4.1.3.) - Raportul de verificare a creantelor declarate impotriva averii debitorului SC U. S.A. , sens in care s-au atasat cinci volume cuprinzand declaratiile de creanta insotite de documentatia justificativa , conform art. 67 din lege ( filele 10 - 36 vol. II ) ;
4.1.4.) - Tabelul preliminar al creantelor SC U. S.A. afisat la usa instantei la data de 29.09.2010 , insotit de anexa nr. 1 referitoare la creantele salariale , intocmit in temeiul art. 72 , privind un cuantum de 98 .142.697,08 lei (filele 30 , 34 -36 , 180 - 184 vol. II );
4.1.5.) - Raportul administratorului judiciar privind propunerea de continuare a perioadei de observatie a debitorului SC U. S.A. , intocmit la data de 22.09.2010 in temeiul art. 54 alin. 1 ( filele 31 - 32 vol: II ) ;
4.1.6.) - Procesul verbal al primei Adunari a creditorilor debitorului SC U. S.A. din 24.09.2010 privind : prezentarea raportului de activitate desfasurata de administratorul judiciar de la deschiderea procedurii , prezentarea activului si pasivului societatii , desemnarea comitetului creditorilor compus din BCR S.A. ( presedinte ) , BRD GSG S.A. si Raiffeisen Bank S.A. ( membrii ) , aprobarea raportului privind cauzele si imprejurarile care au stat la baza incetarii de plati , confirmarea administratorului judiciar , aprobarea ofertei financiare a administratorului judiciar , aprobarea strategiei de continuare a procedurii( filele 189 - 196 vol II ) ;
4.1.7.) - Procesul verbal al sedintei Comitetului creditorilor debitorului SC U. S.A. din 4.11.2010 , in cadrul careia s-a hotarat a se recomanda adunarii creditorilor un onorariu fix al administratorului judiciar de 3 000 eur + tva /lunar, corespunzator perioadei dintre data desemnarii acestuia si data ramanerii irevocabile a solutiei de inchidere a procedurii de reorganizare si un onorariu de succes de 3,5 % din distribuirile catre creditori facute prin planul de reorganizare ( filele 6 -9 vol. IV) ;
4.1.8.) - Procesul verbal al adunarii creditorilor din 4.11.2010 privind aprobarea onorariului fix al administratorului judiciar de 3000 eur + tva / lunar si a onorariului de succes de 3, 5 % din distribuirile catre creditori , conform recomandarii comitetului creditorilor ( filele 16 - 21 vol. IV );
4.1.9.) - Raportul de evaluare a bunurilor din patrimoniul debitorului SC U. S.A. intocmit de SC I.C. SRL , prezentat in adunarea creditorilor din 17.12.2010 ( filele 144 - 242 vol. IV ) si aprobat in adunarea creditorilor din 8.02.2011 ( filele 115 - 119 vol. V ) ;
4.1.10.) - Intentia de intocmire a planului de reorganizare din partea administratorului special , insotita de anexe ( filele 57 - 60 , 61 - 67 vol.V ) ;
4.1.11.) - Tabelul definitiv al creantelor debitorului SC U. S.A. , in cuantum total de 99.880.942,85 lei , privind 304 creditori din care : 4 creditori in categoria creantelor garantate ( art. 100 alin. 3 lit. a) , 229 creditori in categoria creantelor salariale ( art. 100 alin. 3 lit. b) , 8 creditori in categoria creantelor bugetare ( art. 100 alin. 3 lit c) , 18 creditori in categoria creantelor chirografare ( art. 96 coroborat cu art. 100 alin. 3 lit. d) , 45 creditori din categoria celorlalte creante chirografare (art. 100 alin. 3 lit. e) , afisat la usa instantei la data de 16.02.2011 ( filele 77 - 91 , 153 vol. V ) ;
4.1.12. - Planul de reorganizare a debitorului SC U. S.A. propus in temeiul art. 94 alin. 1 lit. a) de administratorul special cu consultanta juridica si economica a administratorului judiciar , depus la dosar la data de 21.03.2011 ( filele 3 - 147 vol VI ) ;
4.1.13.) - Procesul verbal al sedintei adunarii creditorilor din 16.03.2011, convocata de administratorul judiciar in baza dispozitiei prevazute in incheierea de sedinta din 4.03.2011 , insotit de documentatia justificativa ( filele 157 - 197 vol V ) ;
4.1.14.) - Procesul verbal al sedintei adunarii creditorilor din 23.03.2011 convocata in baza dispozitiei prevazute prin incheierea din 18.03.2011 , insotit de documentatia justificativa ( filele 148 - 195 vol VI ) ;
4.1.15 ) - Procesul verbal al adunarii creditorilor din 19.04.2011 in cadrul careia a fost votat si prin consecinta aprobat planul de reorganizare al debitorului , prin votul categoriilor de creante reglementate de art. 100 alin. 3 lit. b), d) si e) din lege , respectiv cu votul a trei categorii de creante din cinci posibile ( filele 60 - 68 vol. VII ) ;
4.1.16.) - Rapoartele de activitate lunare intocmite de administratorul judiciar in temeiul art. 21 alin. 1 din lege , cuprinzand descrierea modului de indeplinire a atributiilor precum si justificarea cheltuielilor efectuate in administrarea procedurii , publicate in extras in Buletinul procedurilor de insolventa : august 2010 ( filele 51 - 61 vol I ) , septembrie 2010 ( filele 174 - 178 vol. II ) , 1.10.2010 - 17.11.2010 ( filele 29 - 38 vol. IV ) , noiembrie 2010 ( filele 115 - 118 vol IV ) , 6.12.2010 - 12.01.2011 ( filele 140 - 143 vol. IV ) , 6.12.2010 - 9.02.2011 ( filele 92 - 114 vol. V ) , 10.02.2011 - 28.02.2011 ( filele 47 - 55 vol. V ) , 1.03.2011 - 24.03.2011 ( filele 144 - 147 vol. VI ) , 20.03.2011 - 20.04.2011 ( filele 58 - 59 vol VII ) .
4.2.)- Alte cereri, contestatii , rapoarte , informatii depuse la dosar in perioada de observatie ( octombrie 2010 - aprilie 2011 )
4.2.1.) - Contestatia formulata de 132 salariati ai SC U. S.A. impotriva deciziei nr. 28 din 7.02.2011 emisa de administratorul judiciar urmare sedintei de analiza a activitatii curente a societatii din 28.01.2011 , privind diminuarea cu 15 % a salariilor cuvenite pe luna ianuarie 2011, inregistrata la data de 2.03.2011 ( filele 40- 44 volum V ) ;
4.2.2.) - Cererea formulata de 128 salariati ( din cei 132 ) prin care se solicita a se lua act de renuntarea la judecarea contestatiei formulate impotriva deciziei nr. 28 din 7.02.2011, inregistrata la data de 31.03.2011 ( filele 205 , 206 - 208 vol. VI ) ;
4.2.3. ) - Cererea formulata de administratorul special V.N. in sensul stenografierii dezbaterilor sedintelor de judecata , in temeiul art. 149 Cod procedura civila , inregistrata si incuviintata la termenul de judecata din 1.04.2011 sedinta publica ( filele 216 - 217 vol. VI , fila 1 vol. VII ) ;
4.2.4.) - Contestatia formulata de ANAF impotriva procesului verbal al adunarii creditorilor debitorului din 19.04.2011 , in cadrul careia s-a votat planul de reorganizare , inregistrata la data de 26.04.2011 ( filele 114 - 120 / fax, vol. VII ) ;
4.2.5.) - Raportul de expertiza contabila intocmit de expertul P. N. / expert consilier ( parte ) A. V. , privind creanta SC S.& C. SRL , inregistrat la data de 27.04.2011 ( filele 125 - 130 vol VII );
4.2.6. ) - Cererea de recuzare formulata de creditorul BRD GSG S.A. impotriva judecatorului sindic ( filele 202 - 205 vol. V ) , solutionata prin respingere conform incheierii din 5.04.2011 ( fila 23 vol VII ) ;
4.2.7.) - Doua cereri de recuzare formulate de administratorul judiciar si respectiv de administratorul special impotriva judecatorului sindic ( filele 13- 15 , 24 - 25 vol VII ) , ambele solutionate prin respingere conform incheierii din 21.04.2011 ( filele 110 - 111 vol VII ) ;
4.2.8. ) - Minuta deciziei nr. 1.011 din 6.06. 2011 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VI -a Comerciala prin care s-au admis recursurile declarate de creditorii B.R.D. GSG S.A. , BCR S.A. si Raiffeisen Bank S.A. , dispunandu-se modificarea in parte a incheierii din 15.10.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita in sensul respingerii contestatiei formulate de ANAF impotriva hotararii Adunarii creditorilor debitorului SC U. S.A. din 24.09.2010 privind componenta comitetului creditorilor , cu mentinerea celorlalte dispozitii ale incheierii ( extras din Aplicatia ECRIS : fila 176 volum VII dosar ) ;
4.2.9.) - Conform incheierii de sedinta din 29.04.2011 , pe rolul completului de judecata s-a prezentat dosarul nr. 1456/98/2011 privind cererea formulata de P. A. in sensul deschiderii procedurii insolventei impotriva debitorului SC U. S.A. , in vederea conexarii la prezenta cauza ( fila 148 vol VII ) .
4.3.) - Dispozitiile instantei in perioada de observatie
( octombrie 2010 - aprilie 2011 )
4.3.1.) - Prin incheierea de sedinta din 15.10.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a constatat nelegalitatea hotararii adunarii creditorilor din 24.09.2010 in ceeace priveste numarul de membrii si componenta comitetului creditorilor si a nominalizarii BCR S.A. ca presedinte, s-a admis contestatia ANAF impotriva hotararii adunarii creditorilor din 24.09.2010 , s-a majorat numarul de membrii al comitetului creditorilor la 5 , desemnandu-l in componenta : ANAF , BCR S.A. , Raiffeisen Bank S.A. , B.R.D. GSG S.A. si Teoharie Nicolae - salariat cu creanta cea mai mare (filele 223 - 225 vol III ).
4.3.2.) - Prin incheierea de sedinta din 29.10.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a desemnat ca presedinte al comitetului creditorilor BCR S.A. Bucuresti in raport de hotararea adunarii creditorilor din 25.10.2010 , a fost confirmat ca administrator judiciar C.I.T. SPRL, prorogandu-se pronuntarea asupra contestatiilor la tabelul preliminar de creante si asupra declaratiilor de creanta depuse pentru termenul din 26.11.2010 ( filele 1 - 2 vol IV ) .
4.3.3.) - Prin incheierea de sedinta din 26.11.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a prorogat pronuntarea asupra onorariului administratorului judiciar , contestatiilor si declaratiilor de creanta pentru termenul din 10.12.2010 ( filele 83 - 84 vol IV ) .
4.3.4.) - Prin incheierea de sedinta din 10.12.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a incuviintat proba cu inscrisuri solicitata de SC S. & C. SRL , prorogandu-se pronuntarea asupra onorariului administratorului judiciar , contestatiilor si declaratiilor de creanta pentru termenul din 21.01.2011 ( fila 103 vol IV ) .
4.3.5.) - Prin sentinta nr. 38 din 21.01.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a dispus inscrierea provizorie in tabelul preliminar al creantelor a creditorului SC S. & C. SRL cu o creanta in valoare de 361.927, 82 lei, s-a incuviintat proba cu expertiza contabila in vederea stabilirii cuantumului creantei creditorului SC S. & C. SRL , s-au respins contestatiile formulate impotriva tabelului preliminar al creantelor formulate de SC S.S. SRL si R. N., s-a admis contestatia formulata de SC C.F. SRL dispunandu-se inscrierea acesteia in tabelul preliminar al creantelor cu o creanta chirografara in valoare de 1.302.841, 56 lei, s-a respins ca tardiv introdusa contestatia formulata de SC C. SRL la tabelul preliminar al creantelor , s-a admis cererea formulata de Primaria X in sensul inscrierii in tabelul preliminar al creantelor cu suma de 1.503.683 , 29 lei , s-a admis cererea formulata de S. L. A. in sensul inscrierii in tabelul preliminar al creantelor cu suma de 10.120 lei , mentinandu-se prorogarea asupra onorariului administratorului judiciar pana la solutionarea recursului (filele 8 - 10 vol. V ) .
4.3.6. ) - Prin incheierea de sedinta din 04.03.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a pus in vedere administratorului judiciar sa depuna la dosar precizari scrise referitor la acordarea consultantei tehnice de specialitate de catre SC R. SRL si sa convoace comitetul creditorilor in vederea punerii in discutie a acestor precizari , prorogandu-se pronuntarea asupra raportului privind stadiul procedurii si a modului de indeplinire a atributiilor pana la depunerea procesului verbal al sedintei comitetului creditorilor (filele 154 - 155 vol V ) .
4.3.7.) - Prin incheierea de sedinta din 18.03.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a pus in vedere administratorului judiciar sa convoace pentru data de 23.03.2011 comitetul creditorilor in vederea punerii in discutia acestuia a masurilor dispuse in sedinta operativa de analiza a activitatii curente a debitorului din 28.01.2011 , a oportunitatii prelungirii contractului de consultanta cu SC R.B.T. SRL si sa prezinte dovezile de realizare a obiectului contractului si modalitatea in care s-au respectat clauzele contractuale ( filele 198 - 199 vol. V ) .
4.3.8.) - Prin incheierea de sedinta din 1.04.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita ( sedinta publica ) s-a incuviintat cererea formulata de administratorul special in sensul stenografierii dezbaterilor sedintelor de judecata , prorogandu-se pronuntarea asupra declaratiei de creanta depusa de G. D. , pana la termenul din 29.04.2011 ( fila 148 vol. VII ) .
5.) - Stramutarea judecarii cauzei
5.1.) - Conform certificatului de grefa emis in dosarul nr. 3434/1/2011, prin incheierea din 28.04.2011 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie Sectia Comerciala s-a dispus suspendarea judecarii dosarului nr. 3831/98/2010 al Tribunalului Ialomita pana la 7.06.2011 (fila 146 vol VII ) ;
5.2.) - Prin incheierea din 29.04.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a luat act de suspendarea judecarii cauzei pana la data de 7.06.2011 ( fila 148 volum VII dosar ) ;
5.3.) - Cu adresa nr. 3434/1/2011 din 8.06.2011 , transmisa prin fax , ICCJ Sectia Comerciala a incunostiintat presedintele Tribunalului Ialomita cu privire la stramutarea judecarii dosarului nr. 3831/98/2010 la Tribunalul Buzau Sectia Comerciala , conform incheierii din 7.06.2011 ( filele 163, 172 vol. VII);
6.) - Inregistrarea cauzei pe rolul Tribunalului Buzau Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal
Urmare stramutarii dispuse de Inalta Curte de Casatie si Justitie Sectia Comerciala , cauza s-a inregistrat pe rolul Tribunalului Buzau Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal la data de 21.06.2011 , sub nr. 3831/98/2010 , fiind repartizata aleatoriu pentru termenul din 5.07.2011 .
7.) - Cereri , intampinari , note de precizari , puncte de vedere si note de concluzii depuse la termenul din 5.07.2011 , de : administratorul judiciar ( vol VIII )
7.1.) - Raport privind legalitatea si viabilitatea planului de reorganizare intocmit de administratorul judiciar (filele 39 - 45 ) ;
7.2.) - Intampinare la contestatia formulata de ANAF impotriva procesului verbal al sedintei adunarii creditorilor din 19.04.2011 (filele 75 -82) ;
7.3.) - Cereri formulate in sensul pronuntarii instantei asupra onorariului administratorului judiciar si de a se lua act de toate rapoartele si inscrisurile depuse la dosar de administratorul judiciar , precum si de renuntarea la judecarea contestatiei formulate de salariati impotriva deciziei nr. 28/7.02.2011 ( filele 57 - 60 , 61 - 75 ) ;
7.4.) - Nota de precizari cu privire la noul reprezentant al salariatilor debitorului : D. I., cu documentatia justificativa (f.122-124, 125-132 );
7.5.) - Nota de precizari referitoare la modul in care au fost indeplinite dispozitiile puse in vedere administratorului judiciar prin incheierile din 4.03.2011 si 18.03.2011 pronuntate de Tribunalul Ialomita (filele 145 - 149 ) ;
7.6. ) - Punctul de vedere al administratorului judiciar cu privire la : declaratia de creanta depusa de G. D. ( filele 46 - 56 ) , declaratia de creanta depusa de P A. ce face obiectul dosarului nr. 1456/98/2011 (filele 46 - 56 ) , declaratia de creanta depusa de SC T.N. 09 Ltd (filele 169 - 218 ) ;
7.7. ) - Cerere de intregire a raportului de expertiza contabila P. N. sub aspectul determinarii cuantumului valoric al creantei detinute de SC S. & C. SRL la data deschiderii procedurii ( filele 291 ) ;
administratorul special ( vol. VIII )
7.8.) - Cerere in sensul de a se lua act de renuntarea la stenografierea dezbaterilor sedintelor de judecata (filele 117 - 118 ) ;
7.9.) - Note de concluzii scrise la contestatia formulata de ANAF impotriva procesului verbal al sedintei adunarii creditorilor din 19.10.2011 (filele 250 - 254 ) ;
7.10.)- Note de concluzii scrise pentru confirmarea planului de reorganizare , insotite de precedente judiciare (filele 265 - 277 ) ;
ANAF ( vol. VIII )
7.11.) - Note de concluzii scrise referitor la cererea de confirmare a planului de reorganizare a debitorului (filele 255 - 260 );
BRD GSG S.A. Bucuresti ( vol. VIII )
7.12.) - Intampinare la contestatia formulata de ANAF impotriva procesului verbal al sedintei adunarii creditorilor din 19.10.2011 (f. 163-168 ) ;
SC OMV Petrom S.A. Bucuresti ( vol. VIII )
7.13.) - Cerere formulata in sensul de a se lua act de transmisiunea legala a calitatii procesual active de la SC OMV Petrom S.A. catre SC OMV Petrom Marketing SRL , cu documentatia justificativa (f.221 - 225 , 226 - 249);
SC S. & C. SRL Saveni ( vol.VIII )
7.14.) - Cerere de intregire a raportului de expertiza contabila Parpala Nicolae sub aspectul cuantumului valoric al creantei detinute (fila 220).
8.) - Examinand cererile in constatare formulate , in raport de actele si lucrarile dosarului precum si de prevederile legale incidente cauzei , instanta retine in fapt si in drept :
8.1 )- In referire la cererea de stenografiere a dezbaterilor sedintelor de judecata
8.1.1.) - Prin cererea depusa la filele 216 - 217 vol. VI dosar , pentru termenul de judecata din 1.04.2011, administratorul special, prin avocat , a solicitat stenografierea dezbaterilor sedintelor de judecata in temeiul art. 149 Cod procedura civila sub motivatia in esenta ca discutiile purtate la termenele de judecata nu se regasesc cu rigurozitate in incheierile pronuntate .
8.1.2.) - Prin incheierea din 1.04.2011, pronuntata in sedinta publica, instanta a incuviintat cererea formulata, dispunand stenografierea dezbaterilor sedintelor de judecata , luand act ca partea s-a angajat sa prezinte stenograf autorizat (fila 1 vol. VII ).
8.1.3.) - Urmare stramutarii judecarii cauzei, prin cererea depusa la filele 117 - 118 vol. VIII dosar, pentru termenul de judecata din 5.07.2011 , administratorul special a solicitat instantei sa ia act de cererea sa de renuntare la stenografierea dezbaterilor sedintelor de judecata .
8.1.4.) - In contextul expus, sub incidenta prevederilor art. 246 din Codul de procedura civila , instanta va lua act de renuntarea la stenografierea dezbaterilor sedintelor de judecata .
8.2 )- In referire la componenta Comitetului creditorilor al debitorului SC U. S.A.
8.2.1.) - In aplicarea prevederilor art. 4 din lege , in sedinta Adunarii creditorilor debitorului SC U. S.A. din 24.09.2010 s-a hotarat desemnarea comitetului creditorilor format din 3 creditori : BCR S.A. (presedinte ) , BRD GSG S.A. si Raiffeisen Bank S.A. (membrii ) , cu voturile prezentate punctual prin procesul verbal depus la filele 189 - 196 vol II dosar ) .
8.2.2. - Impotriva hotararii adunarii creditorilor din 24.09.2010 a formulat contestatie creditorul ANAF , depusa la filele 270 - 274 vol. II , administratorul judiciar prezentand punctul sau de vedere asupra contestatiei prin nota scrisa depusa la filele 302 - 303 vol.II dosar .
8.2.3.) - Prin incheierea din 15.10.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita , s-a constatat nelegalitatea hotararii adunarii creditorilor din 24.09.2010 in ceeace priveste numarul de membrii si componenta comitetului creditorilor si a nominalizarii BCR S.A. ca presedinte, s-a admis contestatia ANAF impotriva hotararii adunarii creditorilor din 24.09.2010 , s-a majorat numarul de membrii al comitetului creditorilor la 5 , desemnandu-l in componenta : ANAF , BCR S.A. , Raiffeisen Bank S.A. , B.R.D. GSG S.A. si Teoharie Nicolae - salariat cu creanta cea mai mare (filele 223 - 225 vol III ).
8.2.4.) - Prin decizia nr. 1011 din 6.06.2011 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VI-a Comerciala in recursurile declarate de creditorii B.R.D. GSG S.A. , BCR S.A. si Raiffeisen Bank S.A. , s-a dispus modificarea in parte a incheierii din 15.10.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita in sensul respingerii contestatiei formulate de ANAF impotriva hotararii Adunarii creditorilor debitorului SC U. S.A. din 24.09.2010 privind componenta comitetului creditorilor , mentinandu-se celelalte dispozitii ale incheierii ( fila 176 volum VII dosar ) .
8.2.5.) - In contextul expus , instanta va lua act de componenta comitetului creditorilor astfel cum a fost stabilita prin hotararea adunarii creditorilor din 24.09.2010 : BCR S.A. ( presedinte ), BRD GSG S.A. si Raiffeisen Bank S.A. (membrii) .
8.3 )- In referire la desemnarea reprezentantului salariatilor debitorului SC U. S.A.
8.3.1.) - In aplicarea prevederilor art. 224 si urm. din Codul muncii , in cadrul Adunarii generale a salariatilor SC U. S.A. din 19.05.2011 a fost ales ca reprezentant al salariatilor : D. I. , conform procesului verbal depus la fila 125 vol .VII ( la sedinta participand 150 de salariati din 180 ) .
8.3.2. ) - Documentatia justificativa a hotararii adoptate in adunarea generala a salariatilor privind alegerea reprezentantului acestora se regaseste la filele 124 - 132 volumul VIII dosar .
8.4 )- In referire la cererea de renuntare la judecarea contestatiei formulate impotriva deciziei nr. 28/2011 emisa de administratorul judiciar
8.4.1.) - Urmare sedintei de lucru operative din 28.01.2011 privind analiza activitatii curente a societatii , administratorul special a emis decizia nr. 28/7.02.2011 privind diminuarea cu 15 % a salariilor cuvenite pentru luna ianuarie 2011 ( filele 71-76 , 185 vol. V).
8.4.2.) - Impotriva deciziei nr. 28/7.02.2011 au formulat contestatie 132 de salariati ( filele 40-44 vol. V ) , iar prin cererea depusa la fila 205 vol. VI, insotita de un tabel cu semnaturi : filele 206 -208 , un numar de 128 salariati au solicitat instantei sa ia act de renuntarea lor la judecarea contestatiei .
8.4.3.) - Ulterior , au renuntat la judecarea contestatiei si salariatii D. A. , D. M. si B. Gh., semnand tabelul initial intocmit ( fila 62 vol.VII ) , iar salariatul M. N. a incasat drepturile salariale retinute prin decizie, la momentul lichidarii (fila 68 vol. VII).
8.4.4.) - In contextul expus, instanta va lua act in temeiul art. 246 Cod procedura civila de cererea de renuntare la judecarea contestatiei formulate impotriva deciziei nr. 28/7.02.2011 de catre cei 128 salariati inscrisi in tabelul enuntat si ulterior de catre salariatii D. A. , D.M. si B. Gh. , constatand ca fiind ramasa fara obiect , in temeiul art. 112 Cod procedura civila, contestatia formulata de M. N..
8.5 )- In referire la cererea formulata de administratorul judiciar in sensul pronuntarii instantei asupra tuturor rapoartelor si inscrisurilor depuse la dosar
8.5.1.) - Intreaga documentatie a dosarului atesta faptul ca desi administratorul judiciar a depus la dosar raportul asupra cauzelor si imprejurarilor ce au dus la aparitia insolventei debitorului , precum si rapoartele intocmite lunar cu privire la modul de indeplinire a atributiilor si de justificare a cheltuielilor, insotite de inscrisuri , prezentate / aprobate , dupa caz , de adunarea creditorilor ori comitetul creditorilor , instanta a omis sau a prorogat pronuntarea asupra acestora.
8.5.2.) - In contextul expus , in temeiul art. 21 alin. 1 , art. 54 alin. 1 si art. 59 alin. 1 din lege , se va lua act de raportul de cauze si imprejurari si de toate rapoartele lunare de activitate , precum si de inscrisurile depuse la dosar de catre administratorul judiciar pe intreaga perioada de derulare a procedurii .
8.6 )- In referire la modul de indeplinire a dispozitiilor puse in vedere administratorului judiciar prin incheierile de sedinta din 4.03.2011 si 18.03.2011
8.6.1.) - Instanta constata ca administratorul judiciar s-a conformat intocmai dispozitiilor puse in vedere prin incheierea de sedinta din 4.03.2011 , in sensul ca a prezentat la dosar nota de precizari scrise referitor la acordarea consultantei tehnice de specialitate in executarea contractului de prestari servicii incheiat cu SC R. T. L. SRL sub nr. 4396/2004 (insotit de cele 8 acte aditionale , ale carui efecte au incetat la 1.01.2009 ) si a contractului de prestari servicii incheiat cu SC R.B.T. SRL sub nr. 592 din 3.02.2009 ( reinnoit prin contractul nr. 1106/2010 , cu act aditional nr. 2/2011 privind incetarea de drept la 1.03.2011 ) , punandu-le in discutia comitetului creditorilor in sedinta din 16.03.2011 ( filele 157 - 197 vol.V ) .
8.6.2.) - Instanta constata ca administratorul judiciar s-a conformat intocmai dispozitiilor puse in vedere prin incheierea de sedinta din 18.03.2011 , in sensul punerii in discutia comitetului creditorilor din 23.03.2011 a masurilor stabilite in sedinta operativa din 28.01.2011 privind analiza activitatii curente a societatii si a oportunitatii prelungirii contractului de consultanta reinnoit cu SC R. B. T. SRL, prezentand totodata dovezi de natura sa ateste realizarea contractului si modalitatea in care s-au respectat clauzele contractuale (filele 148 - 195 vol. VI ) .
8.6.3.) - Punctele de vedere ale membrilor comitetului creditorilor se regasesc explicitat in cuprinsul proceselor verbale ale celor doua sedinte , acestia evidentiind in final ca apreciaza activitatea desfasurata de administratorul judiciar si de administratorul special , fata de care se declara disponibili in a-i sprijini in continuare pe parcursul procedurii (filele 157 - 167 vol. V , filele 148 - 151 volum VI ) .
8.7 )- In referire la cererea formulata de administratorul judiciar in sensul confirmarii onorariului sau
8.7.1.) - In sedinta comitetului creditorilor din 4.11.2011 s-a hotarat a se recomanda adunarii creditorilor pentru administratorul judiciar : un onorariu fix de 3 000 eur + tva lunar , corespunzator perioadei dintre data desemnarii acestuia si data ramanerii irevocabile a solutiei de inchidere a procedurii de reorganizare si un onorariu de succes de 3,5 % din distribuirile catre creditori facute prin planul de reorganizare ( filele 6 -9 vol. IV) .
8.7.2.) - In sedinta adunarii creditorilor din 4.11.2010 s-a aprobat pentru administratorul judiciar : un onorariu fix de 3 000 eur + tva / lunar , corespunzator perioadei dintre data desemnarii acestuia si data ramanerii irevocabile a solutiei de inchidere a procedurii de reorganizare si un onorariu de succes de 3,5 % din distribuirile catre creditori facute prin planul de reorganizare catre creditorii acceptati in tabelul definitiv de creante ( filele 16-20 volum IV dosar ).
8.7.3.) - Desi hotararea adunarii creditorilor din 4.11.2010 privind aprobarea onorariului administratorului judiciar nu a fost contestata, instanta a prorogat pronuntarea asupra cererii de confirmare a onorariului acestuia prin incheierile din 26.11.2010 , 10.12.2010 si 21.01.2011 , fara a mai dispune sub acest aspect prin celelalte incheieri pronuntate pana la data scoaterii cauzei de pe rol , urmare stramutarii dispuse de ICCJ .
8.7.4.) - In contextul expus , apreciindu-se asupra temeiniciei cererii , sub incidenta prevederilor art. 11 alin. 1 lit. d) coroborat cu art. 19 alin. 4 din lege, se va confirma administratorului judiciar : un onorariu fix de 3 000 eur + tva / lunar , corespunzator perioadei dintre data desemnarii acestuia si data ramanerii irevocabile a solutiei de inchidere a procedurii de reorganizare si un onorariu de succes de 3,5 % din distribuirile catre creditori facute prin planul de reorganizare catre creditorii acceptati in tabelul definitiv de creante.
8.8 )- In referire la cererea formulata de creditorul SC OMV Petrom S.A. Bucuresti privind transmiterea calitatii sale procesual active catre SC OMV P. M. SRL Bucuresti
8.8.1.) - Se constata , in raport de documentatia depusa de creditor , ca prin incheierea nr. 179 /15.09.2010 emisa de Tribunalul Bucuresti Sectia aVI -a Comerciala in dosarul nr. 40103/3/2010 s-a dispus : " inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor cu privire la desprinderea in interesul OMV Petrom S.A. a unei parti din patrimoniul sau aferenta activitatilor de marketing si transmiterea cu titlu universal a activelor si pasivelor aferente acestei activitati catre OMV P. M. SRL in conformitate cu proiectul de desprindere publicat in M.O. partea a IV-a nr. 2124 /14.05.2010 "(filele 221 - 249 vol.VIII) .
8.8.2.) - Avandu-se in vedere faptul ca dreptul de creanta inscris in tabelul definitiv de creante al debitorului SC U. S.A. este aferent activitatii de marketing si partii din patrimoniu ce s-a transmis de la SC OMV Petrom S.A. la SC OMV P.M. SRL , se va lua act de transmisiunea legala a calitatii procesual active , dispunandu-se prin consecinta introducerea in proces a creditorului SC OMV P. M. SRL , corelativ cu scoaterea din proces a SC OMV Petrom S .A.
9.) - Examinand declaratiile de creanta inregistrate in perioada de observatie , in raport de actele si lucrarile dosarului precum si de prevederile legale incidente cauzei , instanta a retinut in fapt si in drept :
9.1.)- In referire la declaratia de creanta depusa de Gh. D.
9.1.1.) - Prin cererea depusa la dosar la data de 31.03.2011 , pentru termenul de judecata din 5.04.2011 , Gh. D. a solicitat inscrierea in tabelul definitiv de creante impotriva averii debitorului cu suma de 284,1 lei , reprezentand cheltuieli de judecata acordate conform deciziei civile nr. 212/R/24.03.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita in dos. nr. 605/229/2010.
9.1.2.) - Constatandu-se ca decizia civila nr. 212/R/24.03.2011 a fost pronuntata de Tribunalul Ialomita ulterior datei afisarii tabelului definitiv al creantelor : 16.02. 2011 , se retine ca in cauza sunt incidente dispozitiile art. 75 alin. 1 teza finala din lege (descoperirea unor titluri hotaratoare si pana atunci necunoscute ) .
9.1.3) - In contextul expus , luandu-se act si de punctul de vedere al administratorului judiciar , se va admite cererea formulata de Gh. D. si se va dispune inscrierea in tabelul definitiv de creante a sumei de 284,1 lei , cu titlu de creanta chirografara avand rang de prioritate conform art. 123 pct. 7 din lege ( fila 203 vol. V , filele 53 -54 vol. VIII ).
9.2.)- In referire la declaratia de creanta depusa de SC T. . 09 Ltd (cesionar in contractul de cesiune incheiat cu PFA A. - E. S. - Kr G.) :
9.2.1.) - In derularea contractelor nr. 4701 /19.11.2009 si nr. 634/25.02.2010 incheiate intre SC U. S.A. si PF A A. - E. S. - Kr G. ( denumita in continuare "A." ) , la perioada 23.11.2009 - 18.03.2010 , SC U. S.A. a emis catre A. 25 facturi in suma totala de 379.020, 20 eur ( din care 24 facturi in valoare de 377.854, 20 eur pentru 571 to ulei comestibil de floarea soarelui si o factura de 1.166 eur aferenta unor servicii de transport) .
9.2.2.) - La perioada de referinta , SC U. S.A. a incasat de la A. suma de 392.755,46 eur , astfel ca diferenta dintre suma incasata si valoarea celor 25 facturi de 379.020,20 eur se circumscrie sumei de 13.735 , 26 eur pe care SC U. S.A. o datoreaza catre Apolon.
9.2.3.) - La data de 20.01.2011 , SC T. N. 09 Ltd a incheiat in calitate de cesionar un contract de cesiune cu Apolon , in baza caruia a preluat o creanta in cuantum de 17.125 eur pe care acesta o avea fata de SC U. S.A.
9.2.4.) - Fiind inscris in lista de creditori prezentata de debitor in temeiul art. 28 alin. 1 lit c) din lege , desi A. a fost notificat de administratorul judiciar cu privire la deschiderea procedurii insolventei SC U. S.A. , acesta nu a primit notificarea nr. 6801/10.08.2010 datorita adresei incomplete furnizate.
9.2.5.) - In contextul expus, luandu-se act si de punctul de vedere al administratorului judiciar , se apreciaza ca se impune repunerea in termenul legal de depunere a declaratiei de creanta, atat a PFA A. cat si a SC T.N. 09 Ltd.
9.2.6.) - Prin consecinta, se va admite in parte cererea de inscriere in tabelul definitiv de creante impotriva debitorului , formulata de SC T. N. 09 Ltd pentru suma de 58.197,68 lei , conform art. 69 din lege ( echivalentul a 13.735, 26 eur la cursul leu/eur la data deschiderii procedurii : 1 eur = 4,2371 lei ) , cu titlu de creanta chirografara avand rang de prioritate conform art. 123 pct. 7 din lege ( filele 169 - 258 vol.VIII ) .
9.3.)- In referire la cererea formulata de reclamantul P. A. in sensul deschiderii procedurii insolventei impotriva SC U. S.A. , ce face obiectul dosarului nr. 1456/98/2010 al Tribunalului Ialomita
9.3.1.) - Prin cererea inregistrata la Tribunalul Ialomita sub nr.1456/98/2010 din 21.03.2011, reclamantul P. A. a solicitat deschiderea procedurii insolventei impotriva SC U. SA pentru o creanta pretins datorata in suma de 41.816 lei cu titlu de despagubiri si dobanda, conform contractului de management din 26.03.2010.
9.3.2.) - In raport de prevederile art.31 alin.5 din lege , avandu-se in vedere faptul ca anterior inregistrarii cererii reclamantului P. A. si anume la data de 3.08.2010 era deschisa deja procedura insolventei conform sentintei nr.360/2010, se va dispune conexarea la prezenta cauza a dosarului nr.1456/98/2001.
9.3.3.) - Constatandu-se ca suma pretinsa cu titlu de creanta se situeaza si sub valoarea prag de 45.000 lei prevazuta la art.3 pct.12 din lege, se va recalifica cererea reclamantului ca fiind declaratie de creanta .
9.3.4.) - In conditiile in care P.A. nu a fost notificat intrucat nu era inscris in lista creditorilor prezentata in temeiul art.28 alin.1 lit.c) , iar declaratia de creanta a fost inregistrata la data de 21.03.2001 , acordandu-se eficienta dispozitiilor art.7 alin.3 si art.76 din lege, se va respinge cererea ca tradiv introdusa ( sens in care si-a expus punctul de vedere si administratorul judiciar : filele 55 - 56 vol. VIII ).
10.) - Examinand contestatiile inregistrate , in raport de actele si lucrarile dosarului precum si de prevederile legale incidente cauzei , instanta a retinut in fapt si in drept :
10.1.)- In referire la contestatia formulata de SC S. & C. SRL S./ judet Ialomita la tabelul preliminar de creante
10.1.1.) - Prin cererea inregistrata la Tribunalul Ialomita la data de 27.09.2010, depusa la filele 40 - 42 vol.II dosar , SC S.& C. SRL S. a contestat tabelul preliminar al creantelor , afisat la data de 22.09.2010 , solicitand inscrierea unei creante in suma de 361.927,82 lei ce reprezinta contravaloarea cantitatilor de : 90.540 litri ulei floarea soarelui, 75.940 kg srot floarea soarelui si 5.160 kg srot rapita.
10.1.2.) - Prin raportul de verificare a creantelor declarate impotriva averii SC U. SA depus la filele 10 - 29 vol.II dosar , intocmit la data de 20.09.2010 , administratorul judiciar a apreciat ca SC S. & C. SRL S. nu detine creanta in suma de 361.927,82 lei impotriva debitorului , ci , dimpotriva , este debitorul acestuia , motiv pentru care nu a inscris-o in tabelul preliminar de creante.
10.1.3.) - Prin sentinta nr.38 din 21.01.2011 pronuntata de Tribunalul Ialomita s-a dispus inscrierea provizorie in tabelul preliminar de creante a SC S. & C. SRL S. cu o creanta in suma de 361.927,82 lei , dispunandu-se totodata efectuarea unei expertize contabile in vederea determinarii cuantumului valoric al pretinsei creante ( cu participarea unui expert consilier propus de creditor ) .
10.1.4.) - Expertiza contabila efectuata de expertul P. N. , cu participarea expertului consilier ( parte ) A. V. a fost depusa la filele 125 - 130 vol.VII dosar , concluzionandu-se in sensul ca : SC U. SA datoreaza SC S. & C. SRL S. cantitatile de 90.540 litri ulei floarea soarelui, 75.940 kg srot floarea soarelui si 5.160 kg srot rapita , produse ce se regasesc pe stoc , in custodia debitorului.
10.1.5) - Avandu-se in vedere faptul ca prin expertiza contabila administrata nu s-a determinat cuantumul creantei pretinse de Sc S. & C. SRL S. , se va proroga pronuntarea asupra contestatiei in raport de refacerea actului conform art.212 alin.1 Cod procedura civila, astfel cum au solicitat si partile prin notele depuse la filele 219, 220 vol.VIII dosar , sens in care se fixeaza un termen intermediar la data de 20.07.2011 .
10.2.)- In referire la contestatia formulata de ANAF denumita in impotriva procesului verbal al sedintei Adunarii creditorilor SC U. SA din 19.04.2011 , in cadrul careia a fost votat planul de reorganizare
10.2.1.) - Planul de reorganizare a SC U. SA depus la filele 3 - 147 vol.VI dosar la data de 21.03.2010 pentru termenul de judecata din 1.04.2010 a fost votat si prin consecinta aprobat in sedinta adunarii creditorilor din 19.04.2011, prin votul categoriilor de creante reglementate de art.100 alin.3 lit.b ( 69,74%), lit.d ( 55,26 %) si lit.e ( 73,98 %) din lege, respectiv cu votul a trei categorii de creante din cinci posibile ( conform procesului verbal depus la filele 60-68 vol. VII dosar ).
10.2.2.) - Impotriva procesului verbal al sedintei adunarii creditorilor din 19.04.2010 a formulat contestatie ANAF, depusa la data de 26.04.2011 la filele 114 - 120 vol. VII dosar , invocand : a) - nelegalitatea constituirii categoriei de creante prevazute la art.96 , care a votat in conditiile art.100 alin.3 lit.d) , de natura sa atraga nelegalitatea aprobarii de catre adunarea creditorilor a planului de reorganizare cu votul decisiv al acestei categorii, si b) - nelegalitatea hotararii adunarii creditorilor ca urmare a nulitatii votului exprimat de catre categoria de creante prevazuta la art.100 alin.3 lit.d) , nulitate atrasa de cauza falsa pe care s-a intemeiat votul acestei categorii .
10.2.3) - Motivarea contestatiei
10.2.3.1.) - Referitor la categoria separata de creante mentionata la punctul IV art.100 alin.3 lit.d) din procesul verbal , ANAF a sustinut ca nu intruneste conditiile impuse de dispozitiile art.96 si nu este compusa numai din acele creante chirografare care , in sensul art.49 alin.1 apartin furnizorilor fara de care activitatea debitorului nu se poate desfasura si care nu pot fi inlocuiti .
10.2.3.2.) - Coreland normele legale invocate cu dispozitiile art.3 pct.32 si art.38, contestatorul a concluzionat in sensul ca : planul poate desemna o categorie de creante separata ; categoria de creante cuprinde doar creante chirografare ; creantele chirografare trebuie sa se nasca in perioada de observatie; creantele chirografare trebuie sa apartina unor creditori care au calitatea de furnizori de servicii ; debitorul furnizorului de servicii trebuie sa fie un consumator captiv , astfel incat acesti creditori nu pot fi inlocuiti intrucat fara furnizarea serviciilor respective activitatea debitorului nu s-ar putea desfasura; categoria separata a acestor tipuri de creante se poate constitui numai daca se apreciaza ca in acest mod administrarea procedurii este mai eficienta.
10.2.3.3) Prevederile art.96 alin.1 au fost incalcate in sensul ca : o astfel de categorie separata a acestor tipuri de creante a fost constituita doar pentru a putea trece planul de reorganizare si nicidecum pentru ca s-a apreciat asupra administrarii mai eficiente a procedurii ; parte din aceste creante nu sunt nascute in perioada de observatie ci anterior deschiderii procedurii ; parte din creante nu au calitatea de furnizori de servicii fata de care debitorul sa fie un consumator captiv ( conform exemplelor mentionate punctual ) .
10.2.3.4.) - Legea nr.85/2006 completandu-se cu Codul civil conform art.149, hotararea adunarii creditorilor este nula intrucat ea se intemeiaza pe o cauza falsa care consta in ceeace a condus la adoptarea deciziei cu consecinta aprobarii planului de reorganizare . Altfel supus, in cadrul adunarii votul exprimat de creditorii chirografari, categorie prevazuta de art.100 alin.3 lit.d) a fost in sensul de a aproba planul , desi in programul de plati ei sunt propusi pentru a nu primi nici o suma .
10.2.4.) - Intampinarea
10.2.4.1) - Administratorul judiciar si BRD GSG SA au formulat intampinari la contestatie in temeiul art.115 - 118 Cod procedura civila , prin care au invocat pe cale de exceptie inadmisibilitatea si lipsa de interes ( administratorul judiciar ) , inadmisibilitatea , tardivitatea , lipsa de interes si lipsa calitatii procesual active ( BRD GSG SA ) , iar pe fond netemeinicia contestatiei formulate de ANAF ( filele 75 - 82 , 163 - 168 volum VIII ).
10.2.4.2.) - Pe exceptii : invocandu-se inadmisibilitatea, s-a invederat ca ANAF ataca in realitate , in principal, tabelul definitiv de creante, iar in subsidiar masura administratorului judiciar de a constitui aceasta grupa de creante, fara sa exercite caile de atac prevazute de lege. Invocandu-se tardivitatea , s-a invederat ca s-a depasit termenul de inregistrare a contestatiei impotriva masurii administratorului judiciar , respectiv de 3 zile de la data publicarii raportului de activitate in Buletinul procedurilor de insolventa conform art.21 alin.3 . Invocandu-se lipsa de interes , s-a invederat ca distribuirile prevazute prin plan in favoarea acestui creditor sunt mult mai mari decat in cazul eventualei admiteri a contestatiei , la care se adauga si beneficii suplimentare constand in creantele bugetare ce s-ar naste pe parcursul perioadei de reorganizare. Invocandu-se lipsa calitatii procesual active , s-a invederat ca eventuala falsitate a cauzei reprezinta in realitate o eroare asupra scopului imediat al actului juridic civil , de natura sa atraga nulitatea relativa si nicidecum nulitatea absoluta, astfel ca nu poate fi invocata de o terta persoana.
10.2.4.3.) - Pe fond : se apreciaza ca actiunea formulata de contestatoare este neintemeiata intrucat din interpretarea coroborata a dispozitiilor art.74 alin.2 si art.100 alin.3 rezulta ca acele creante chirografare ce apartin furnizorilor speciali incluse in tabelul definitiv nu dateaza din perioada de observatie. Legiuitorul nu a folosit la art.96 notiunea de consumator captiv , astfel cum este definitiva la art.3 pct.32 . La aprecierea in concreto a incadrarii unor creditori in categoria furnizorilor indispensabili au fost avute in vedere de catre reprezentantii debitorului multiple considerente , astfel cum sunt evocate punctual . Eventuala cauza falsa care ar afecta consimtamantul acestor creditori constituie un motiv de nulitate relativa. Chiar daca planul nu prevede distribuiri pentru aceasta categorie de creditori , in reorganizare ei isi pastreaza clientul si posibilitatea de a crea plusvaloare din continuarea activitatii.
10.2.5.) Analiza. Constatari . Solutia instantei
10.2.5.1.) - Pe exceptii : instanta a apreciat ca exceptiile invocate de administratorul judiciar si creditorul BRD GSG SA privind inadmisibilitatea contestatiei si lipsa de interes a contestatiei, precum si exceptiile privind tardivitatea introducerii contestatiei si lipsa calitatii procesual active a contestatoarei sunt neintemeiate.
10.2.5.2) - Se are in vedere in acest sens ca ANAF a contestat procesul verbal al Adunarii creditorilor SC U. SA din 19.04.2011 in cadrul careia s-a votat si prin consecinta s-a aprobat planul de reorganizare , in temeiul dispozitiilor art.14 alin.7 din lege , cererea fiind depusa la data de 26.04.2011 , deci in termen de 5 zile de la data adunarii creditorilor si fundamentata in esenta pe motive de nelegalitate pretins a conduce la desfiintarea hotararii , astfel ca nu se primesc criticile invocate .
10.2.5.3.) - Pe fond : instanta apreciaza ca prezenta contestatie este neintemeiata , sens in care se au in vedere urmatoarele considerente:
a) - Cu privire la primul motiv de nelegalitate
Motivele de critica invocate de contestator cu privire la nelegalitatea constituirii categoriei de creante chirografare stabilite in temeiul art. 96 din lege sunt neintemeiate , hotararea adunarii creditorilor fiind legala.
Coroborandu-se art. 100 alin. 3 cu art. 74 alin.2 din lege , rezulta neechivoc netemeinicia contestatiei. In conditiile in care creantele curente ale debitorului nu se inscriu in tabelul definitiv de creante, in mod evident acestea nu pot participa la votarea planului de reorganizare. In contextul expus , nu se poate sustine ca grupa de creante prevazuta de art. 100 alin.3 lit.d) din legea insolventei ar fi reprezentata de creante nascute in timpul procedurii.
Compara ca neintemeiata si sustinerea formulata de contestator in sensul ca in grupa de creante prevazuta de art.100 alin.3 lit.d) s-ar include acei creditori fata de care debitorul ar avea calitatea de consumator captiv.
Din interpretarea literara a textului, se constata ca legiuitorul nu a folosit in cuprinsul art.96 formularea de consumator captiv, desi acest concept este definit ferm in cuprinsul art. 3 pct. 32, iar atunci cand s-a dorit folosirea acestei notiuni, legiuitorul a facut-o explicit, precum in cazul art. 38 .
Pe de alta parte, legiuitorul a permis ca determinarea creditorilor ce urmeaza a fi inscrisi in aceasta categorie sa se faca in concreto, adica de la caz la caz, in functie de specificul activitatii fiecarui debitor, iar administratorul judiciar a motivat amplu si fundamentat , prin intampinare , includerea fiecarui creditor chirografar in aceasta categorie de creante ( impotriva masurii administratorului judiciar de constituire a acestei categorii de creante prin tabelul definitiv neinregistrandu-se nicio contestatie in termen legal ).
b) - Cu privire la cel de al doilea motiv de nelegalitate
Motivele de critica invocate de contestatoare in sensul ca votul creditorilor din categoria prevazuta de art.100 alin.3 lit.d) ar fi nul intrucat se intemeiaza pe o cauza falsa, sunt neintemeiate.
Atat in doctrina cat si in practica judiciara s-a statuat la rang de principiu in sensul ca eventuala cauza falsa ce ar afecta consimtamantul acestor creditori reprezinta cel mult un motiv de nulitate relativa , astfel ca nu poate fi invocat de catre o terta persoana, precum ANAF.
De altfel, prin sustinerile sale , contestatoarea neaga insasi principiile legii insolventei, prin care s-a instituit o procedura concursuala, menita in principal salvarii societatilor comerciale in dificultate, intrucat supravietuirea unei agent economic intr-o perioada de criza este mult mai importanta din punct de vedere economic si social pentru o colectivitate sau o regiune decat aritmetica recuperarii creantelor.
Pe acest fond , recuperarea creantelor se realizeaza in comun si cu obiectivul salvarii societatii in dificultate, inlaturandu-se prin procedura insolventei lichidarea patrimoniului de catre unul sau altul dintre creditori in scopul indestularii propriei creante.
In contextul expus, in mod evident, votul creditorilor chirografari, in esenta partenerii comerciali ai SC U. SA, una dintre cele mai mari intreprinderi din zona si de care depinde in mare parte comunitatea locala, este unul al carei cauza exista, este reala, licita si morala.
Chiar daca planul de reorganizare nu prevede distribuiri pentru aceasta categorie de creditori, aceeasi solutie ar fi fost si in cazul falimentului. In plus, reorganizarea debitorului ofera perspectiva continuarii relatiilor comerciale si a realizarii de profit in viitor, situatie imposibila in cazul falimentului.
10.2.6 ) - In raport de considerentele ce preced , se va respinge ca neintemeiata contestatia formulata de creditorul ANAF .
11.) - Examinand cererea formulata de administratorul judiciar in sensul confirmarii planului de reorganizare al debitorului SC U. S.A. , instanta a retinut in fapt si in drept :
La data de 01 iulie 2011 administratorul judiciar a depus la filele 39 - 45 vol. VIII dosar , pentru termenul de judecata din 5.07.2011 , un raport privind legalitatea si viabilitatea planului de reorganizare al debitorului SC U. SA T., solicitand a fi confirmat in temeiul art.101 din Legea nr.85/2006.
Astfel structurat, raportul vizeaza urmatoarele principale directii :
11.1.) - Cu privire la legalitatea planului de reorganizare
Planul de reorganizare a fost elaborat de catre administratorul special al societatii : N.V., cu consultanta juridica si economica asigurata de administratorul judiciar C.I. T.F. Bucuresti , pe o durata de 3 ani in temeiul art.95 alin.3 , fiind depus la filele 3 - 147 vol.VI dosar cu respectarea termenului de 30 de zile de la data afi?arii tabelului definitiv de crean?e : 21.03.2011 , conform dispozitiilor art. 94 alin. 1 lit. a) .
Planul de reorganizare cuprinde toate men?iunile obligatorii prevazute la art. 95 si urm. din lege, indicand perspectivele de redresare raportat la posibilita?ile si specificul activita?ii debitorului (capitolele 4-7), categoriile de creditori care nu sunt defavorizate prin lege, tratamentul categoriilor de creante defavorizate, programul de plata al crean?elor ( capitolul 8 ) , s.a.
Planul propus specifica masurile adecvate pentru punerea sa in aplicare, dedicand prezentarii acestora intreg capitolul 6 " Masuri de reorganizare". In cadrul capitolului evocat , sunt prevazute atat masuri de optimizare a managementului, cat si masuri de optimizare a procesului de productie si a costurilor fixe. Avand in vedere faptul ca pentru reorganizarea debitorului este vizata, in principal, ob?inerea de venituri pentru achitarea creantelor inscrise la masa credala prin continuarea activitatii curente, aceste masuri au stat la baza intocmirii previziunilor financiare pentru cei 3 ani de aplicare a planului. In mod subsecvent, planul prevede si masurile instituite la art. 95 alin. 6 lit.c) , valorificarea ca afacere a societatii, dupa identificarea unui investitor interesat.
Conform art. 95 alin. 2 din lege , capitolul 8 din planul de reorganizare prevede modalitatea de achitare a creantelor, detalierea acestuia regasindu-se in Anexa 3 : Programul de plata al creantelor.
In vederea prezentarii avantajelor pe care procedura de reorganizare o are pentru creditorii societatii, a fost realizata o simulare a sumelor pe care acestia le-ar primi intr-o ipotetica procedura de faliment fata de sumele preconizate a fi distribuite in cei 3 ani ai reorganizarii. Aceasta situatie comparativa sta si la baza analizarii tratamentului corect si echitabil prin plan a creditorilor societatii.
11.2.) - Cu privire la viabilitatea planului de reorganizare
Se considera ca planul de reorganizare este unul viabil , putand fi dus la indeplinire. Pentru a sustine viabilitatea planului depus s-a procedat la efectuarea analizei pe trei paliere: tehnologic, economic si avantajele fata de o procedura de faliment.
S-a precizat ca la deschiderea procedurii insolventei, debitorul nu detinea suficiente lichiditati pentru achizitia de materii prime si efectuarea de productie proprie. In lipsa acestora, dupa recolta anului 2010 s-au incheiat contracte de procesare pentru terti , incercandu-se astfel sa se realizeze venituri din exploatare si sa se capitalizeze societatea. Planul de reorganizare se bazeaza pe o strategie de continuare a procesarii pentru terti cu trecerea treptata la achizitia de materie prima proprie.
a) - Din punct de vedere tehnologic :
Societatea dispune de doua linii de productie : DE SMET (care proceseaza orice tip de seminte : 15.000 to/ luna floarea soarelui sau 9.000 to/luna soia ) si HLS ( care poate procesa 6.000 to soia/luna ). Cele doua linii de productie asigura posibilitatea de procesare in paralel a doua tipuri de seminte, necesara in functie de materiile prime existente pe piata la diverse momente si de evolutia preturilor de achizitie pentru acestea.
Conform "anexei productie" a planului de reorganizare, gradul de incarcare prevazut pentru urmatorii trei ani se prezinta astfel:
Grad de incarcare
Linie de produc?ie Jun-11 Jul-11 Aug-11 Sep-11 Oct-11 Nov-11 Dec-11 Jan-12 Feb-12 Mar-12 Apr-12 May-12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 DE SMET 0.00% 97.75% 93.75% 87.50% 87.50% 75.00% 56.25% 50.00% 50.00% 46.88% 31.25% 31.25% HLS 0.00% 0.00% 0.00% 83.33% 83.33% 83.33% 83.33% 83.33% 83.33% 83.33% 83.33% 83.33%
Grad de incarcare
Linie de produc?ie Jun-12 Jul-12 Aug-12 Sep-12 Oct-12 Nov-12 Dec-12 Jan-13 Feb-13 Mar-13 Apr-13 May-13 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 DE SMET 0.00% 84.38% 98.21% 87.50% 8
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Lichidare
FALIMENT - Sentinta civila nr. 123 din data de 20.03.2018Legea nr. 64/1995- lichidare judiciara - Incheierile si sentintele pronuntate de judecatorul sindic - Decizie nr. 868 din data de 17.05.2006
Decizia creditorului unic de a desemna un lichidator judiciar in locul lichidatorului desemnat provizoriu de judecatorul sindic. Efecte. - Decizie nr. 999 din data de 11.08.2011
Sechestrul asigurator. Conditii de admisibilitate. Drepturile actionarului in caz de dizolvare si lichidare a societatii. - Decizie nr. 954 din data de 14.07.2011
Opozitie la hotararea AGA de dizolvare si lichidare a societatii. Existenta unor datorii ale societatii. Consecinte. - Hotarare nr. 251 din data de 04.02.2013
Dizolvare societate comerciala cu raspundere limitata pentru neintelegeri grave intre asociati. Numire lichidator. Retragere asociat. - Decizie nr. 519 din data de 21.11.2011
Procedura insolventei. Raport al lichidatorului. Neindicarea cauzelor care au condus la insolventa. Inchiderea procedurii. Punerea creditorilor in imposibilitate de a solicita atragerea raspunderii membrilor organelor de conducere. Consecinta. - Decizie nr. 100 din data de 23.01.2009
Procedura insolventei. Cerere de deschidere a procedurii formulata de societatea debitoare aflata in lichidare administrativa, prin lichidator. Lipsa documentelor justificative ale creantei. Efecte. - Decizie nr. 149 din data de 23.01.2009
Recuperarea creantelor de catre creditorii societatilor in cauza - Decizie nr. 377 din data de 12.03.2007
Termenele pentru desemnarea lichidatorului in conditiile art.31 din Legea nr.359/2004. Nesuprapunerea acestora. - Decizie nr. 330R din data de 06.03.2007
Decizia creditorului unic de a desemna un lichidator judiciar in locul lichidatorului desemnat provizoriu de judecatorul sindic. Efecte. - Decizie nr. 999 din data de 11.08.2011
Sechestrul asigurator. Conditii de admisibilitate. Drepturile actionarului in caz de dizolvare si lichidare a societatii. - Decizie nr. 954 din data de 14.07.2011
Legea societatilor. Dizolvarea societatii pentru cauzele prevazute la art. 237 alin.1 lit a) si c) din Legea nr. 31/1990 R. Conditii si norme procedurale. - Sentinta civila nr. 405/CC din data de 08.11.2012
Lichidarea judiciara. Neindeplinirea tuturor conditiilor pentru deschiderea procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului. - Sentinta civila nr. 225 din data de 23.09.2004
PENAL.GRUP INFRACTIONAL.TRAFIC DE DROGURI - Hotarare nr. 2 din data de 22.04.2015
PENAL.GRUP INFRACTIONAL.TRAFIC DE MIGRANTI - Hotarare nr. 1 din data de 22.04.2015
PENAL.Savarsirea infractiunii de tentativa la omor calificat - Hotarare nr. 4 din data de 03.11.2014
PENAL.infractiunea de divulgare a informatiilor secrete de serviciu sau nepublice - Hotarare nr. 3 din data de 03.11.2014
PENAL.OMOR DEOSEBIT DE GRAV - Decizie nr. 2 din data de 03.11.2014
PENAL.UCIDERE DIN CULPA. ACCIDENT AUTO. - Decizie nr. 1 din data de 03.11.2014