Taxa concesiune.Taxa lipsa folosinta.
(Sentinta civila nr. 5/CF din data de 19.01.2007 pronuntata de Tribunalul Neamt)Domeniu asociat - Taxa concesiune.Taxa lipsa folosinta.
Regimul juridic al terenurilor transmise cooperatiei de consum sau mestesugaresti s-a pastrat prin dispozitiile Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, care prin art. 107 (1) stabilesc: ,, Terenurile transmise in folosinta pe durata nedeterminata si fara plata in vederea realizarii de constructii pentru activitatea organizatiilor cooperatiei de consum si mestesugaresti, precum si asociatiilor cooperatiste, existente pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi mentin acest regim juridic pe toata durata existentei constructiilor respective sau pana la trecerea lor, cu plata, in proprietatea societatii cooperative ".
Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal.Sentinta civila nr.5/CF din 19.01.2007.
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 4003/CF/2006 reclamanta U. J. C. C. Neamt in contradictoriu cu parata Consiliul Local al municipiului Piatra Neamt - Directia Taxe si Impozite a solicitat anularea Deciziei nr. 67/7.08.2006 prin care s-a suspendat procedura de solutionare a contestatiei, admiterea contestatiei si revocarea partiala a deciziei de impunere nr. 1969E/16.03.2006 pentru suma de 451.020 lei Ron reprezentand taxa de concesiune si taxa lipsa folosinta teren. Totodata, reclamanta a solicitat suspendarea executarii pentru anul 2006 a obligatiilor fiscale din decizia de impunere nr. 1969P716.03.2006.
in motivare, reclamanta arata ca prin decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006, ce i-a fost comunicata la 17.03.2006, a fost anuntata ca trebuie sa achite obligatii bugetare in suma de 475.046 lei Ron.
impotriva deciziei de impunere nr. 1969E/16.03.2006 a formulat contestatie in ce priveste suma de 451.020 lei reprezentand taxa de concesiune si taxa lipsa folosinta teren pe trimestrul I - IV 2006, dar Directia Taxe si Impozite Piatra Neamt prin decizia nr. 67/7.08.2006 a suspendat procedura de solutionare a contestatiei.
Reclamanta mentioneaza ca terenurile, pentru care a fost obligata sa achite taxa concesiune si taxa lipsa folosinta teren, i-au fost transmise - in baza deciziilor de atribuire ale Comitetului Executiv al Consiliului Judetean Neamt -pe durata nedeterminata si fara plata in vederea realizarii de constructii pentru activitatea organizatiilor de consum si mestesugaresti, iar prin Legea nr. 1/2005 de organizare si functionare a cooperatiei, la art. 107 s-a stabilit ca acest regim se mentine pe durata existentei constructiei respective. Mai mentioneaza contestatoarea ca potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului si a unitatilor administrativ teritoriale, concesionate, inchiriate, date in folosinta, impozitul pe teren reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, titularilor drepturilor de administrare sau de folosinta.
Considera ca in mod gresit Directia Taxe si Impozite Piatra Neamt a suspendat - in temeiul art. 183 (1) din H.G. nr. 1050/2004 - procedura de solutionare a contestatiei administrative formulata, deoarece nici unul din cele doua cazuri de suspendare, prevazute de actul normativ, nu se poate aplica in cauza, nefiind indicii pentru savarsirea unei infractiuni in legatura cu pricina si pe rolul altor instante nu exista cauze care ar fi legate de existenta sau inexistenta unui drept de care ar depinde solutionarea contestatiei.
Alaturat cererii reclamanta depune in copie xerox: decizia nr. 67/7.08.2006, adresele nr. 416/16.03.2005 si nr. 18638/25.07.2006, 432/27.03.2006, 911 si 912/2006, decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006, decizia nr. 303/17.08.1990, decizia nr. 73/17.03.1986 emise de Comitetul Executiv al Consiliului Judetean Neamt, decizia nr. 547/20.05.1958 emisa de Comitetul Executiv al Sfatului Popular al regiunii Bacau.
Paratul Consiliul Local al municipiului Piatra Neamt - Directia Taxe si Impozite prin intampinarea formulata invoca exceptia inadmisibilitatii actiunii motivat de faptul neefectuarii procedurii obligatorie prevazuta de art. 175 si urmatoarele din O.G. nr. 92/2003, republicata. Conform sustinerilor paratei, Uniunea Judeteana a Cooperatiei de Consum Neamt trebuia sa astepte solutionarea contestatiei introduse, prin emiterea deciziei si abia ulterior putea formula actiune in instanta, actul administrativ care poate fi atacat la instanta de contencios administrativ este decizia.
Invoca, de asemenea, exceptia inadmisibilitatii acestei actiuni, avand in vedere lipsa de interes a reclamantei, motivand ca pentru nesolutionarea contestatiei administrative culpa apartine reclamantei care nu a prezentat, conform‘ dispozitiilor art. 181 (1) si‘ art. 199 (2) din O.G. nr. 92/2003, republicata, certificatul emis de proprietarul terenului prin care sa se confirme
realitatea datelor inscrise in declaratia fiscala de impunere. Deoarece reclamanta nu a asteptat eliberarea certificatului emis de proprietar, considera ca actiunea U. J. C. C. Neamt este prematura.
Pe fondul cauzei, solicita respingerea actiunii ca nefondata motivat de faptul ca organul fiscal, prin anularea deciziei nr. 67/2006, ar putea fi in imposibilitatea de a putea lua o decizie dreapta si legala, iar cu privire la anularea partiala a deciziei de impunere nr. 1969E din 16.03.2006, reitereaza exceptia prematuritatii. in ce priveste cererea privind suspendarea executarii actului administrativ atacat, solicita respingerea cererii deoarece reclamanta nu a achitat cautiunea in cuantum de 20 % din suma contestata.
Introdusa in cauza, in calitate de parat, Municipiul Piatra Neamt - prin primar, in intampinarea formulata invoca exceptia lipsei calitatii sale procesuale pasive, avand in vedere ca actul administrativ contestat este emis de Directia de Taxe si Impozite a Municipiului Piatra Neamt.
Asupra exceptiilor invocate, reclamanta U. J. C. C. Neamt solicita respingerea acestora, aratand faptul ca anterior promovarii acestei actiuni a contestat decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006 dar, dupa 105 zile de la depunerea contestatiei-, Directia Taxe si Impozite a municipiului Piatra Neamt, prin Decizia nr. 67/7.08.2006, a suspendat solutionarea contestatiei. In ce priveste exceptia inadmisibilitatii, pe motiv ca nu a prezentat certificatul emis de proprietarul terenului, reclamanta mentioneaza ca proprietar al terenurilor aflate in folosinta sa este Municipiul Piatra Neamt, cel care a refuzat eliberarea certificatului solicitat, motiv pentru care a solicitat introducerea in cauza a proprietarului terenului.
Examinand actele dosarului, probatoriul administrat, instanta retine urmatoarele:
Prin decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006 emisa de Directia Taxe si Impozite Piatra Neamt s-a stabilit in sarcina U. J. C. C. Neamt obligatia de a plati suma de 475.046 lei Ron cu titlu de obligatii bugetare. Considerand ca nu datoreaza suma de 451.020 lei Ron, reclamanta a contestat decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006, iar Consiliul Local al municipiului Piatra Neamt prin decizia nr. 67/7.08.2006 a suspendat solutionarea contestatiei.
Asupra exceptiei inadmisibilitatii invocate de catre parata, instanta o va respinge ca nefondata pentru urmatoarele considerente:
Potrivit dispozitiilor O.G. n r. 92/2003, republicata, impotriva titlurilor de creante si impotriva actelor administrative fiscale se poate formula contestatie. Anterior promovarii actiunii in instanta, reclamanta respectand prevederile O.G. nr. 92/2003, republicata a formulat, in termenul legal, contestatie administrativa nr. 385/10.04.2006, inregistrata la Directia Taxe si Impozite sub nr. 9434D din 10.04.2006, dar parata fara a se pronunta pe fond a suspendat solutionarea contestatiei in temeiul art. 183 (1) din H.G. nr. 1050/2004. in aceste conditii sustinerile paratei ca U.J.C.C. Neamt nu a respectat procedura concilierii administrative, vor fi respinse.
in ce priveste exceptia prematuritatii actiunii si a lipsei de interes a reclamantei, instanta o aoreciaza ca nefondata. Nenrezentarea de catre U. J.C. C.
Neamt a certificatului emis de proprietarul terenului nu se datoreaza culpei reclamantei, fiind dovedit cu acte depuse la dosar ca aceasta s-a adresat Municipiului Piatra Neamt, proprietarul terenului in cauza, pentru eliberarea certificatului respectiv. Pentru aceste considerente nu poate fi retinuta nici exceptia prematuritatii. Va fi admisa exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Municipiului Piatra Neamt, motivat de faptul ca in cursul solutionarii cauzei, prin adresa nr. 46159/7.12.2006 si-a indeplinit obligatia de a comunica reclamantei relatiile solicitate.
Pe fondul cauzei, instanta retine ca prin Deciziile nr. 383/9.10.1980, nr. 73/17.03.1986 emise de Comitetul Executiv al Consiliului Popular al Judetului Neamt, Decizia nr. 547/20.05.1958 a Comitetului Executiv al Sfatului Popular al Regiunii Bacau, s-a transmis fara plata si fara termen in administrarea si folosinta U. J.C.C. Neamt anumite suprafete de teren precizate in deciziile susmentionate. Asa cum rezulta din actele mentionate anterior, transmiterea in folosinta si administrare s-a facut cu titlu gratuit, scopul urmarit fiind dizolvarea cooperatiei de consum.
Regimul juridic al terenurilor transmise cooperatiei de consum sau mestesugaresti s-a pastrat si prin dispozitiile Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, care prin art. 107 (1) stabilesc: „Terenurile transmise in folosinta pe durata nedeterminata si fara plata in vederea realizarii de constructii pentru activitatea organizatiilor cooperatiei de consum si mestesugaresti, precum si asociatiilor cooperatiste, existente pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi mentin acest regim juridic pe toata durata existentei constructiilor respective sau pana la trecerea lor, cu plata, in proprietatea societatii cooperative".
Prin urmare statul intelege sa sprijine in continuare cooperatiile de consum si mestesugaresti, prin lasarea in continuare in folosinta gratuita a terenurilor pe toata durata existentei constructiilor, dar si prin stabilirea unui drept de preemtiune in favoarea acestora la cumparare, in situatia in care autoritatea administratiei centrale sau locale decide instrainarea.
In consecinta, obligarea reclamantei la plata taxei de concesiune si a lipsei de folosinta teren este ilegala.
Asupra deciziei nr. 67 din 7.08.2006 a Directiei Taxe si Impozite Piatra Neamt, prin care s-a dispus suspendarea procedurii de solutionare a contestatiei administrative formulata de U. J. C. C. Neamt, instanta retine ca H.G. nr. 1050/2004 prin art. 183 (1) reglementeaza expres si limitativ, doua cazuri de suspendare:
- existenta unor indicii privind savarsirea unei infractiuni a carei
condamnare
ar avea o inraurire hotaratoare asupra situatiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa;
- cand solutionarea cauzei depinde in tot sau in parte de existenta sau
inexistenta unui drept care face obiectul unei alte judecati.
Motivele invocate de catre Directia Taxe si Imnozite Piatra Neamt si care
au determinat suspendarea solutionarii contestatiei, nu se incadreaza in nici unul din cele doua cazuri enumerate expres de art. 183 (1) din H.G 1050/2004, astfel ca instanta considera ca masura dispusa prin Decizia nr. 67/7.08.2006 este abuziva, neprezentarea certificatului emis de proprietarul terenului se datoreaza culpei Municipiului Piatra Neamt proprietarul terenului si nu culpei U. J. C. C. Neamt.
In ce priveste cererea reclamantei de suspendarea a executarii pentru anul 2006 a obligatiilor fiscale din decizia de impunere, aceasta va fi respinsa, U. J. C. C. Neamt nu a achitat cautiunea dispusa de instanta, in conformitate cu prevederile art. 185 (2) din O.G. nr. 92/2003, republicata.
Pentru aceste considerente, instanta urmeaza a admite - in parte -actiunea reclamantei.
Regimul juridic al terenurilor transmise cooperatiei de consum sau mestesugaresti s-a pastrat prin dispozitiile Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, care prin art. 107 (1) stabilesc: ,, Terenurile transmise in folosinta pe durata nedeterminata si fara plata in vederea realizarii de constructii pentru activitatea organizatiilor cooperatiei de consum si mestesugaresti, precum si asociatiilor cooperatiste, existente pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi mentin acest regim juridic pe toata durata existentei constructiilor respective sau pana la trecerea lor, cu plata, in proprietatea societatii cooperative ".
Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal.Sentinta civila nr.5/CF din 19.01.2007.
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 4003/CF/2006 reclamanta U. J. C. C. Neamt in contradictoriu cu parata Consiliul Local al municipiului Piatra Neamt - Directia Taxe si Impozite a solicitat anularea Deciziei nr. 67/7.08.2006 prin care s-a suspendat procedura de solutionare a contestatiei, admiterea contestatiei si revocarea partiala a deciziei de impunere nr. 1969E/16.03.2006 pentru suma de 451.020 lei Ron reprezentand taxa de concesiune si taxa lipsa folosinta teren. Totodata, reclamanta a solicitat suspendarea executarii pentru anul 2006 a obligatiilor fiscale din decizia de impunere nr. 1969P716.03.2006.
in motivare, reclamanta arata ca prin decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006, ce i-a fost comunicata la 17.03.2006, a fost anuntata ca trebuie sa achite obligatii bugetare in suma de 475.046 lei Ron.
impotriva deciziei de impunere nr. 1969E/16.03.2006 a formulat contestatie in ce priveste suma de 451.020 lei reprezentand taxa de concesiune si taxa lipsa folosinta teren pe trimestrul I - IV 2006, dar Directia Taxe si Impozite Piatra Neamt prin decizia nr. 67/7.08.2006 a suspendat procedura de solutionare a contestatiei.
Reclamanta mentioneaza ca terenurile, pentru care a fost obligata sa achite taxa concesiune si taxa lipsa folosinta teren, i-au fost transmise - in baza deciziilor de atribuire ale Comitetului Executiv al Consiliului Judetean Neamt -pe durata nedeterminata si fara plata in vederea realizarii de constructii pentru activitatea organizatiilor de consum si mestesugaresti, iar prin Legea nr. 1/2005 de organizare si functionare a cooperatiei, la art. 107 s-a stabilit ca acest regim se mentine pe durata existentei constructiei respective. Mai mentioneaza contestatoarea ca potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului si a unitatilor administrativ teritoriale, concesionate, inchiriate, date in folosinta, impozitul pe teren reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, titularilor drepturilor de administrare sau de folosinta.
Considera ca in mod gresit Directia Taxe si Impozite Piatra Neamt a suspendat - in temeiul art. 183 (1) din H.G. nr. 1050/2004 - procedura de solutionare a contestatiei administrative formulata, deoarece nici unul din cele doua cazuri de suspendare, prevazute de actul normativ, nu se poate aplica in cauza, nefiind indicii pentru savarsirea unei infractiuni in legatura cu pricina si pe rolul altor instante nu exista cauze care ar fi legate de existenta sau inexistenta unui drept de care ar depinde solutionarea contestatiei.
Alaturat cererii reclamanta depune in copie xerox: decizia nr. 67/7.08.2006, adresele nr. 416/16.03.2005 si nr. 18638/25.07.2006, 432/27.03.2006, 911 si 912/2006, decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006, decizia nr. 303/17.08.1990, decizia nr. 73/17.03.1986 emise de Comitetul Executiv al Consiliului Judetean Neamt, decizia nr. 547/20.05.1958 emisa de Comitetul Executiv al Sfatului Popular al regiunii Bacau.
Paratul Consiliul Local al municipiului Piatra Neamt - Directia Taxe si Impozite prin intampinarea formulata invoca exceptia inadmisibilitatii actiunii motivat de faptul neefectuarii procedurii obligatorie prevazuta de art. 175 si urmatoarele din O.G. nr. 92/2003, republicata. Conform sustinerilor paratei, Uniunea Judeteana a Cooperatiei de Consum Neamt trebuia sa astepte solutionarea contestatiei introduse, prin emiterea deciziei si abia ulterior putea formula actiune in instanta, actul administrativ care poate fi atacat la instanta de contencios administrativ este decizia.
Invoca, de asemenea, exceptia inadmisibilitatii acestei actiuni, avand in vedere lipsa de interes a reclamantei, motivand ca pentru nesolutionarea contestatiei administrative culpa apartine reclamantei care nu a prezentat, conform‘ dispozitiilor art. 181 (1) si‘ art. 199 (2) din O.G. nr. 92/2003, republicata, certificatul emis de proprietarul terenului prin care sa se confirme
realitatea datelor inscrise in declaratia fiscala de impunere. Deoarece reclamanta nu a asteptat eliberarea certificatului emis de proprietar, considera ca actiunea U. J. C. C. Neamt este prematura.
Pe fondul cauzei, solicita respingerea actiunii ca nefondata motivat de faptul ca organul fiscal, prin anularea deciziei nr. 67/2006, ar putea fi in imposibilitatea de a putea lua o decizie dreapta si legala, iar cu privire la anularea partiala a deciziei de impunere nr. 1969E din 16.03.2006, reitereaza exceptia prematuritatii. in ce priveste cererea privind suspendarea executarii actului administrativ atacat, solicita respingerea cererii deoarece reclamanta nu a achitat cautiunea in cuantum de 20 % din suma contestata.
Introdusa in cauza, in calitate de parat, Municipiul Piatra Neamt - prin primar, in intampinarea formulata invoca exceptia lipsei calitatii sale procesuale pasive, avand in vedere ca actul administrativ contestat este emis de Directia de Taxe si Impozite a Municipiului Piatra Neamt.
Asupra exceptiilor invocate, reclamanta U. J. C. C. Neamt solicita respingerea acestora, aratand faptul ca anterior promovarii acestei actiuni a contestat decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006 dar, dupa 105 zile de la depunerea contestatiei-, Directia Taxe si Impozite a municipiului Piatra Neamt, prin Decizia nr. 67/7.08.2006, a suspendat solutionarea contestatiei. In ce priveste exceptia inadmisibilitatii, pe motiv ca nu a prezentat certificatul emis de proprietarul terenului, reclamanta mentioneaza ca proprietar al terenurilor aflate in folosinta sa este Municipiul Piatra Neamt, cel care a refuzat eliberarea certificatului solicitat, motiv pentru care a solicitat introducerea in cauza a proprietarului terenului.
Examinand actele dosarului, probatoriul administrat, instanta retine urmatoarele:
Prin decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006 emisa de Directia Taxe si Impozite Piatra Neamt s-a stabilit in sarcina U. J. C. C. Neamt obligatia de a plati suma de 475.046 lei Ron cu titlu de obligatii bugetare. Considerand ca nu datoreaza suma de 451.020 lei Ron, reclamanta a contestat decizia de impunere nr. 1969E/16.03.2006, iar Consiliul Local al municipiului Piatra Neamt prin decizia nr. 67/7.08.2006 a suspendat solutionarea contestatiei.
Asupra exceptiei inadmisibilitatii invocate de catre parata, instanta o va respinge ca nefondata pentru urmatoarele considerente:
Potrivit dispozitiilor O.G. n r. 92/2003, republicata, impotriva titlurilor de creante si impotriva actelor administrative fiscale se poate formula contestatie. Anterior promovarii actiunii in instanta, reclamanta respectand prevederile O.G. nr. 92/2003, republicata a formulat, in termenul legal, contestatie administrativa nr. 385/10.04.2006, inregistrata la Directia Taxe si Impozite sub nr. 9434D din 10.04.2006, dar parata fara a se pronunta pe fond a suspendat solutionarea contestatiei in temeiul art. 183 (1) din H.G. nr. 1050/2004. in aceste conditii sustinerile paratei ca U.J.C.C. Neamt nu a respectat procedura concilierii administrative, vor fi respinse.
in ce priveste exceptia prematuritatii actiunii si a lipsei de interes a reclamantei, instanta o aoreciaza ca nefondata. Nenrezentarea de catre U. J.C. C.
Neamt a certificatului emis de proprietarul terenului nu se datoreaza culpei reclamantei, fiind dovedit cu acte depuse la dosar ca aceasta s-a adresat Municipiului Piatra Neamt, proprietarul terenului in cauza, pentru eliberarea certificatului respectiv. Pentru aceste considerente nu poate fi retinuta nici exceptia prematuritatii. Va fi admisa exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Municipiului Piatra Neamt, motivat de faptul ca in cursul solutionarii cauzei, prin adresa nr. 46159/7.12.2006 si-a indeplinit obligatia de a comunica reclamantei relatiile solicitate.
Pe fondul cauzei, instanta retine ca prin Deciziile nr. 383/9.10.1980, nr. 73/17.03.1986 emise de Comitetul Executiv al Consiliului Popular al Judetului Neamt, Decizia nr. 547/20.05.1958 a Comitetului Executiv al Sfatului Popular al Regiunii Bacau, s-a transmis fara plata si fara termen in administrarea si folosinta U. J.C.C. Neamt anumite suprafete de teren precizate in deciziile susmentionate. Asa cum rezulta din actele mentionate anterior, transmiterea in folosinta si administrare s-a facut cu titlu gratuit, scopul urmarit fiind dizolvarea cooperatiei de consum.
Regimul juridic al terenurilor transmise cooperatiei de consum sau mestesugaresti s-a pastrat si prin dispozitiile Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, care prin art. 107 (1) stabilesc: „Terenurile transmise in folosinta pe durata nedeterminata si fara plata in vederea realizarii de constructii pentru activitatea organizatiilor cooperatiei de consum si mestesugaresti, precum si asociatiilor cooperatiste, existente pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi mentin acest regim juridic pe toata durata existentei constructiilor respective sau pana la trecerea lor, cu plata, in proprietatea societatii cooperative".
Prin urmare statul intelege sa sprijine in continuare cooperatiile de consum si mestesugaresti, prin lasarea in continuare in folosinta gratuita a terenurilor pe toata durata existentei constructiilor, dar si prin stabilirea unui drept de preemtiune in favoarea acestora la cumparare, in situatia in care autoritatea administratiei centrale sau locale decide instrainarea.
In consecinta, obligarea reclamantei la plata taxei de concesiune si a lipsei de folosinta teren este ilegala.
Asupra deciziei nr. 67 din 7.08.2006 a Directiei Taxe si Impozite Piatra Neamt, prin care s-a dispus suspendarea procedurii de solutionare a contestatiei administrative formulata de U. J. C. C. Neamt, instanta retine ca H.G. nr. 1050/2004 prin art. 183 (1) reglementeaza expres si limitativ, doua cazuri de suspendare:
- existenta unor indicii privind savarsirea unei infractiuni a carei
condamnare
ar avea o inraurire hotaratoare asupra situatiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa;
- cand solutionarea cauzei depinde in tot sau in parte de existenta sau
inexistenta unui drept care face obiectul unei alte judecati.
Motivele invocate de catre Directia Taxe si Imnozite Piatra Neamt si care
au determinat suspendarea solutionarii contestatiei, nu se incadreaza in nici unul din cele doua cazuri enumerate expres de art. 183 (1) din H.G 1050/2004, astfel ca instanta considera ca masura dispusa prin Decizia nr. 67/7.08.2006 este abuziva, neprezentarea certificatului emis de proprietarul terenului se datoreaza culpei Municipiului Piatra Neamt proprietarul terenului si nu culpei U. J. C. C. Neamt.
In ce priveste cererea reclamantei de suspendarea a executarii pentru anul 2006 a obligatiilor fiscale din decizia de impunere, aceasta va fi respinsa, U. J. C. C. Neamt nu a achitat cautiunea dispusa de instanta, in conformitate cu prevederile art. 185 (2) din O.G. nr. 92/2003, republicata.
Pentru aceste considerente, instanta urmeaza a admite - in parte -actiunea reclamantei.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Concesionari, concesiuni
Recurs competenta redeventa - Sentinta civila nr. 3117 din data de 25.01.2010Drept de concesiune. Radiere din cartea funciara. Inadmisibilitatea cererii de radiere pe baza unui act administrativ. - Decizie nr. 8/Rcc din data de 08.07.2008
taxa de concesiune. Stipulatie pentru altul - Hotarare nr. 115 din data de 12.01.2010
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante la 16.11.2006 sub nr. 21932/301/2006, reclamantul MUNICIPIUL BUCURESTI a chemat in judecata pe paratul POPA NICOLAE, solicitand instantei ca prin hotararea pe care o va pronunta sa dispuna obligare... - Sentinta civila nr. 10467 din data de 18.12.2006
In situatia in care intre parti nu exista un raport juridic in continutul caruia sa intre obligatia paratului de a incheia contractul de concesiune cu privire la terenul pe care se afla apartamentul sau si nici nu exista un text legal care sa impuna ... - Decizie nr. 460 din data de 26.04.2011
Concesionare teren agricol prin licitatie publica cu strigare. Cerere pentru anularea procesului-verbal si a deciziei Comisiei de solutionare a contestatiilor. Lipsa dovezilor privind achitarea obligatiilor fiscale catre toti creditorii bugetari. - Decizie nr. 283 din data de 04.05.2010
Licitatie publica. Plangere formulata in temeiul Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica a contractelor de concesiune lucrari publice si de servicii. Evaluare oferte - Decizie nr. 113 din data de 15.01.2010
Obligarea proprietarului apartamentului sa incheie contract de concesiune cu Primaria pentru terenul aferent acestui apartament. - Decizie nr. 9 din data de 11.01.2010
Litigiu fiscal. Calcularea taxei pe teren datorata de concesionar. - Decizie nr. 612 din data de 01.03.2010
Actiune avand ca obiect pretentii banesti reprezentand taxa de concesiune cu majorari si penalitati aferente. Natura juridica a cauzei. Competenta materiala. - Decizie nr. 2233 din data de 20.10.2008
Contract de concesiune. Valabilitate. - Decizie nr. 458 din data de 17.10.2008
Contractul de concesiune – titlu executoriu in temeiul art.3 din Legea nr.190/2004 modificata prin OG nr.94/2004 - Sentinta comerciala nr. 71 din data de 11.04.2007
Pretentii - Sentinta civila nr. 8376 din data de 06.10.2010
Validare poprire - Sentinta civila nr. 7244 din data de 13.08.2010
EMITEREA DECIZIEI DE IMPUNERE DUPA REINSER?IA DEBITORULUI IN CIRCUITUL ECONOMIC - Decizie nr. 1168/C din data de 22.11.2017
CONTESTA?IA LA EXECUTARE FORMULATA DE UN CREDITOR IPOTECAR, BANCA, PRIN CARE SE SOLICITA ANULAREA PROCESULUI VERBAL DE DISTRIBUIRE A PRE?ULUI IN CARE SE REGASESC ?I SUMELE DE BANI DISTRIBUITE ALTOR EXECUTORI JUDECATORE?TI CARE AU INCEPUT EXECUTAREA ACELUI - Decizie nr. 25/RC din data de 10.04.2017
OBLIGA?IA DE ELIBERARE A PA?APOARTELOR – MINORI NEINCLU?I IN CERTIFICATELE DE CETA?ENIE ALE PARIN?ILOR - Sentinta civila nr. 620/C din data de 09.05.2017
ACORDAREA DESPAGUBIRII PENTRU INCETAREA ANTICIPATA A CONTRACTULUI - Decizie nr. 140/AC din data de 08.05.2017
EXPRESIA BUNEI CREDIN?E LA INCHEIEREA ?I EXECUTAREA CONTRACTULUI, IN CONTEXTUL IN CARE NU A FOST DUBLATA PRINTR-O CLAUZA IDENTICA, IN FAVOAREA INTIMATULUI, APLICABILA IN SITUA?IA INCETARII CONTRACTULUI DIN CULPA FURNIZORULUI - Decizie nr. 186/AC din data de 22.05.2017
ACORDAREA DE DESPAGUBIRI PENTRU INCETAREA ANTICIPATA A CONTRACTULUI DE PRESTARI SERVICII DE TELEFONIE - Decizie nr. 201/AC din data de 07.06.2017