Hotararea Consiliului Local de reglementare a regimului sanctionator al activitatii de taximetrie. Nelegalitate
(Decizie nr. 174/C.A. din data de 21.05.2007 pronuntata de Curtea de Apel Iasi)Hotararea Consiliului Local de reglementare a regimului sanctionator al activitatii de taximetrie. Nelegalitate
Sunt nelegale reglementarile privind transportul de persoane in regim de taxi si de inchiriere, in masura in care adauga prevederi noi ce contravin celor existente in Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere si respectiv O.G. nr. 2/2007 privind regimul juridic al contraventiilor.
Decizia nr. 174/C.A./21.05.2007
Tribunalul Iasi a admis in parte cererea formulata de reclamantul Asociatia "Camera Nationala a Taximetristilor din Romania" - Filiala Iasi, in contradictoriu cu paratul Consiliul Local Iasi si a dispus anularea in parte a Hotararii Consiliului Local Iasi nr. 146/22.05.2006 cu privire la dispozitiile art. 1, art.2, art. 3, art. 4, art. 6, art. 7 alin. 4 si art.8.
S-a retinut ca in conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. 2 din O.G. nr. 2/2001, "prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale (_) se stabilesc si se sanctioneaza contraventii in toate domeniile de activitate in care acestora li s-au stabilit atributii prin lege, in masura in care in domeniile respective nu sunt stabilite contraventii prin legi sau hotarari ale Guvernului".
Contraventiile referitoare la transportul in regim de taxi si modul lor de sanctionare sunt reglementate in art. 5 din Legea nr. 38/2003, iar masurile complementare de suspendare si anulare a autorizatiei taxi, in art. 56 alin. 1 din acelasi act normativ.
Astfel, in situatia in care, prin lege, sunt stabilite contraventiile si masurile complementare cu privire la modul de efectuare a activitatii de taximetrie, adoptarea art. 1, 2, 3, 4 din Hotararea Consiliului Local nr. 146/2006 apare ca o incalcare a dispozitiilor art. 2 alin. 2 din O.G. nr. 2/2001.
De asemenea, art. 31 alin. 4 din Legea nr. 38/2003 stabileste obligatia de montare si demontare aa indicatorului marcat detasabil pe portierele din spate ale autovehiculului, in sarcina persoanelor desemnate de autoritatea administratiei publice locale astfel incat sanctionarea contraventionala a proprietarului sau utilizatorului autoturismului pentru neindeplinirea acestei obligatii (art. 2 lit. B din H.C.L. nr. 146/2006) apare drept nelegala.
In capitolul 2 din Legea nr. 38/2003 sunt prevazute vonditiile si documentatia necesara obtinerii autorizatiei pentru transport de persoane sau bunuri in regim de maxi taxi, autoritatile administratiei publice locale neputand adauga la lege nici cu privire la conditii, nici cu privire la aceasta documentatie, motiv pentru care sunt nelegale si art. 6, 7 alin. 4 si art. 8 din Hotararea Consiliului Local Iasi nr. 146/2006.
Art. 37 din Legea nr. 38/2003 stabileste organele de control autorizate a efectua controlul taxiurilor in ceea ce priveste respectarea prevederilor legale, adoptarea art. 8 din Hotararea Consiliului Local nr. 146/2006 negasindu-si justificare si finalitate in aceasta situatie.
Instanta considera ca art. 5 si art. 7 alin. 1, 2, 3 si 5 din actul administrativ atacat, respecta prevederile legale in materie, primul cuprinzand constatari referitoare la consecintele luarii masurii de suspendare a autorizatiei de transport, atat in cazul operatorului de transport, cat si in cel al taximetristului, consecinte ce reprezinta concluzia logica a dispozitiilor Legii nr. 38/2003, iar cel de-al doilea fiind de natura a organiza, la nivel local o modalitate unitara si eficienta de aplicare a legii si de prevenire, in acelasi timp, a conduitei de incalcare a acesteia.
Curtea a respins recursul promovat in cauza, intrucat corect a retinut instanta de fond faptul ca modificarile si completarile operate de Hotararea Consiliului Local Iasi nr. 146/2006 la Hotararea Consiliului Local nr. 588/2003 privind unele reglementari in transportul de persoane si bunuri in regim de taxi si in regim de inchiriere, sunt de natura a adauga prevederi noi si care contravin celor existente in Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, fapt ce vine in contradictie cu art. 2 din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Ori, imprejurarea evocata prin motivele de recurs, a existentei unor abateri de la prevederile legale existente in Legea nr. 38/2003 putea fi remediata prin exercitarea unei supravegheri mai intense a acestei activitati, prin organele abilitate si a aplicarii sanctiunilor deja existente, prin adaugarea la lege a noi sanctiuni neavand loc oricum o reducere automata a eventualelor nereguli.
Sunt nelegale reglementarile privind transportul de persoane in regim de taxi si de inchiriere, in masura in care adauga prevederi noi ce contravin celor existente in Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere si respectiv O.G. nr. 2/2007 privind regimul juridic al contraventiilor.
Decizia nr. 174/C.A./21.05.2007
Tribunalul Iasi a admis in parte cererea formulata de reclamantul Asociatia "Camera Nationala a Taximetristilor din Romania" - Filiala Iasi, in contradictoriu cu paratul Consiliul Local Iasi si a dispus anularea in parte a Hotararii Consiliului Local Iasi nr. 146/22.05.2006 cu privire la dispozitiile art. 1, art.2, art. 3, art. 4, art. 6, art. 7 alin. 4 si art.8.
S-a retinut ca in conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. 2 din O.G. nr. 2/2001, "prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale (_) se stabilesc si se sanctioneaza contraventii in toate domeniile de activitate in care acestora li s-au stabilit atributii prin lege, in masura in care in domeniile respective nu sunt stabilite contraventii prin legi sau hotarari ale Guvernului".
Contraventiile referitoare la transportul in regim de taxi si modul lor de sanctionare sunt reglementate in art. 5 din Legea nr. 38/2003, iar masurile complementare de suspendare si anulare a autorizatiei taxi, in art. 56 alin. 1 din acelasi act normativ.
Astfel, in situatia in care, prin lege, sunt stabilite contraventiile si masurile complementare cu privire la modul de efectuare a activitatii de taximetrie, adoptarea art. 1, 2, 3, 4 din Hotararea Consiliului Local nr. 146/2006 apare ca o incalcare a dispozitiilor art. 2 alin. 2 din O.G. nr. 2/2001.
De asemenea, art. 31 alin. 4 din Legea nr. 38/2003 stabileste obligatia de montare si demontare aa indicatorului marcat detasabil pe portierele din spate ale autovehiculului, in sarcina persoanelor desemnate de autoritatea administratiei publice locale astfel incat sanctionarea contraventionala a proprietarului sau utilizatorului autoturismului pentru neindeplinirea acestei obligatii (art. 2 lit. B din H.C.L. nr. 146/2006) apare drept nelegala.
In capitolul 2 din Legea nr. 38/2003 sunt prevazute vonditiile si documentatia necesara obtinerii autorizatiei pentru transport de persoane sau bunuri in regim de maxi taxi, autoritatile administratiei publice locale neputand adauga la lege nici cu privire la conditii, nici cu privire la aceasta documentatie, motiv pentru care sunt nelegale si art. 6, 7 alin. 4 si art. 8 din Hotararea Consiliului Local Iasi nr. 146/2006.
Art. 37 din Legea nr. 38/2003 stabileste organele de control autorizate a efectua controlul taxiurilor in ceea ce priveste respectarea prevederilor legale, adoptarea art. 8 din Hotararea Consiliului Local nr. 146/2006 negasindu-si justificare si finalitate in aceasta situatie.
Instanta considera ca art. 5 si art. 7 alin. 1, 2, 3 si 5 din actul administrativ atacat, respecta prevederile legale in materie, primul cuprinzand constatari referitoare la consecintele luarii masurii de suspendare a autorizatiei de transport, atat in cazul operatorului de transport, cat si in cel al taximetristului, consecinte ce reprezinta concluzia logica a dispozitiilor Legii nr. 38/2003, iar cel de-al doilea fiind de natura a organiza, la nivel local o modalitate unitara si eficienta de aplicare a legii si de prevenire, in acelasi timp, a conduitei de incalcare a acesteia.
Curtea a respins recursul promovat in cauza, intrucat corect a retinut instanta de fond faptul ca modificarile si completarile operate de Hotararea Consiliului Local Iasi nr. 146/2006 la Hotararea Consiliului Local nr. 588/2003 privind unele reglementari in transportul de persoane si bunuri in regim de taxi si in regim de inchiriere, sunt de natura a adauga prevederi noi si care contravin celor existente in Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, fapt ce vine in contradictie cu art. 2 din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Ori, imprejurarea evocata prin motivele de recurs, a existentei unor abateri de la prevederile legale existente in Legea nr. 38/2003 putea fi remediata prin exercitarea unei supravegheri mai intense a acestei activitati, prin organele abilitate si a aplicarii sanctiunilor deja existente, prin adaugarea la lege a noi sanctiuni neavand loc oricum o reducere automata a eventualelor nereguli.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014