Cerere pentru obligarea unui consiliu local de a emite hotarare conform O.G. nr. 124/1998. Inadmisibilitate.
(Decizie nr. 148 din data de 01.03.2006 pronuntata de Curtea de Apel Timisoara)Cerere pentru obligarea unui consiliu local de a emite hotarare conform O.G. nr. 124/1998. Inadmisibilitate.
Legea nr. 213/1998
Este inadmisibila, in contencios administrativ, cererea de obligare a unui consiliu local la emiterea unei hotarari in temeiul O.G. nr. 124/1998 privind functionarea cabinetelor medicale.
Curtea de Apel Timisoara, Sectia comerciala si de contencios administrativ,
decizia nr. 148 din 1 martie 2006
Prin sentinta civila nr. 3490 din 13 decembrie 2005 pronuntata in dosar nr. 7134/CA/2005 Tribunalul Caras-Severin a respins actiunea formulata de reclamantul Prefectul Judetului Caras-Severin impotriva paratului Consiliul Local D. avand ca obiect cererile de a fi obligat paratul sa adopte o hotarare de trecere din domeniul public, in domeniul privat al comunei, a spatiilor cu destinatia de cabinete medicale si sa adopte o hotarare prin care aproba lista spatiilor cu destinatie de cabinete medicale din proprietatea privata a comunei, care urmeaza a fi vandute potrivit dispozitiilor art. 4 din O.U.G. nr. 110/2005, privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical.
In cauza a declarat recurs reclamantul si Curtea de Apel Timisoara a respins cererea prin decizia civila nr. 148 din 1 martie 2006 pronuntata in dosar nr. 1015/CA/2006 cu motivarea ca referitor la petitul 1 din actiune, privitor la obligarea paratului Consiliul Local D. de a adopta o hotarare de trecere din domeniul public in domeniul privat l al comunei a spatiilor cu destinatia de cabinete medicale, reclamantul si-a intemeiat cererea pe prevederile din O.G. nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea de cabinete medicale si H.G. nr. 884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatia de cabinete medicale.
Aceste acte normative nu prevad nici o dispozitie legala prin care sa oblige un consiliu local, la emiterea unei asemenea hotarari si nici care sa abiliteze pe prefect la formularea unei asemenea actiuni in instanta.
Procedura de trecere a unui bun din domeniul public in domeniul privat este reglementata exclusiv prin dispozitiile art. 7 - 10 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, prin modalitatile expres si limitativ prevazute in art. 7 lit. a - e, sau prin hotarari ale Guvernului sau ale autoritatii publice locale, in conditiile art. 8 - 10 din lege, prevazandu-se dreptul de a se ataca in contencios administrativ aceste hotarari.
Dispozitiile legale suscitate nu prevad posibilitatea obligarii unei autoritati din administratia publica locala sau a Guvernului Romaniei de a adopta hotarari de trecere a bunurilor vizate de Legea nr. 213/1998 din domeniul public in cel privat, deci cererea reclamantului este inadmisibila.
O asemenea posibilitate nu este prevazuta nici prin dispozitiile Legii nr. 215/2001 modificata privind administratia publica locala si nici prin Legea nr. 340/2004 privind institutia prefectului, dreptul prefectului limitandu-se la verificarea legalitatii hotararilor emise de consiliile locale, in cadrul tutelei administrative.
Cererea de fata nu se circumscrie acestei tutele, astfel ca bine a fost respinsa de prima instanta.
Privitor la cel de-al doilea petit, privind obligarea paratului la adoptarea unei hotarari prin care se aproba lista spatiilor cu destinatia de cabinete medicale, din proprietatea privata a comunei, spre a fi vandute conform art.4 din O.U.G. nr. 110/2005, se constata ca este accesorie primului petit astfel ca este de asemenea inadmisibila, cu atat mai mult cu cat ordonanta de urgenta a fost suspendata prin O.U.G. nr. 167/2005, astfel ca este lipsita de orice efecte juridice si drept urmare bine a fost respinsa si aceasta cerere de Tribunalul Caras-Severin.
Legea nr. 213/1998
Este inadmisibila, in contencios administrativ, cererea de obligare a unui consiliu local la emiterea unei hotarari in temeiul O.G. nr. 124/1998 privind functionarea cabinetelor medicale.
Curtea de Apel Timisoara, Sectia comerciala si de contencios administrativ,
decizia nr. 148 din 1 martie 2006
Prin sentinta civila nr. 3490 din 13 decembrie 2005 pronuntata in dosar nr. 7134/CA/2005 Tribunalul Caras-Severin a respins actiunea formulata de reclamantul Prefectul Judetului Caras-Severin impotriva paratului Consiliul Local D. avand ca obiect cererile de a fi obligat paratul sa adopte o hotarare de trecere din domeniul public, in domeniul privat al comunei, a spatiilor cu destinatia de cabinete medicale si sa adopte o hotarare prin care aproba lista spatiilor cu destinatie de cabinete medicale din proprietatea privata a comunei, care urmeaza a fi vandute potrivit dispozitiilor art. 4 din O.U.G. nr. 110/2005, privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical.
In cauza a declarat recurs reclamantul si Curtea de Apel Timisoara a respins cererea prin decizia civila nr. 148 din 1 martie 2006 pronuntata in dosar nr. 1015/CA/2006 cu motivarea ca referitor la petitul 1 din actiune, privitor la obligarea paratului Consiliul Local D. de a adopta o hotarare de trecere din domeniul public in domeniul privat l al comunei a spatiilor cu destinatia de cabinete medicale, reclamantul si-a intemeiat cererea pe prevederile din O.G. nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea de cabinete medicale si H.G. nr. 884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatia de cabinete medicale.
Aceste acte normative nu prevad nici o dispozitie legala prin care sa oblige un consiliu local, la emiterea unei asemenea hotarari si nici care sa abiliteze pe prefect la formularea unei asemenea actiuni in instanta.
Procedura de trecere a unui bun din domeniul public in domeniul privat este reglementata exclusiv prin dispozitiile art. 7 - 10 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, prin modalitatile expres si limitativ prevazute in art. 7 lit. a - e, sau prin hotarari ale Guvernului sau ale autoritatii publice locale, in conditiile art. 8 - 10 din lege, prevazandu-se dreptul de a se ataca in contencios administrativ aceste hotarari.
Dispozitiile legale suscitate nu prevad posibilitatea obligarii unei autoritati din administratia publica locala sau a Guvernului Romaniei de a adopta hotarari de trecere a bunurilor vizate de Legea nr. 213/1998 din domeniul public in cel privat, deci cererea reclamantului este inadmisibila.
O asemenea posibilitate nu este prevazuta nici prin dispozitiile Legii nr. 215/2001 modificata privind administratia publica locala si nici prin Legea nr. 340/2004 privind institutia prefectului, dreptul prefectului limitandu-se la verificarea legalitatii hotararilor emise de consiliile locale, in cadrul tutelei administrative.
Cererea de fata nu se circumscrie acestei tutele, astfel ca bine a fost respinsa de prima instanta.
Privitor la cel de-al doilea petit, privind obligarea paratului la adoptarea unei hotarari prin care se aproba lista spatiilor cu destinatia de cabinete medicale, din proprietatea privata a comunei, spre a fi vandute conform art.4 din O.U.G. nr. 110/2005, se constata ca este accesorie primului petit astfel ca este de asemenea inadmisibila, cu atat mai mult cu cat ordonanta de urgenta a fost suspendata prin O.U.G. nr. 167/2005, astfel ca este lipsita de orice efecte juridice si drept urmare bine a fost respinsa si aceasta cerere de Tribunalul Caras-Severin.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014