ANULARE ACT ADMINISTRATIV-FISCAL
(Hotarare nr. 1 din data de 01.05.2011 pronuntata de Tribunalul Dolj) ANULARE ACT ADMINISTRATIV-FISCAL
Prin actiunea inregistrata sub nr. _, astfel cum a fost precizata la data de _, reclamanta SC FOTBAL CLUB _ a solicitat instantei, in contradictoriu cu paratii ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE PENTRU CONTRIBUABILI MIJLOCII DOLJ-CRAIOVA si D.G.F.P. DOLJ, ca prin hotararea pe care o va pronunta sa dispuna, intr-o prima teza, a) sa se admita cererea de chemare in judecata; b)sa anuleze Decizia nr. 8/28.06.2010 a AFPCM Dolj, prin care a fost respinsa ca neintemeiata contestatia formulata de SC FOTBAL _ impotriva Deciziei de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata inregistrata sub nr. _; c)sa anuleze Decizia de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata inregistrata sub nr. _..;d)sa anuleze Decizia nr. _. a DGFP Dolj, prin care a fost suspendata solutionarea contestatiei formulate de SC FOTBAL CLUB _ impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr_.; e)sa oblige parata AFPCM Dolj sa solutioneze contestatia formulata de SC FOTBAL CLUB _., inregistrata sub nr_.. , impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr_.; f)sa anuleze Decizia nr. _.a DGFP Dolj, prin care a fost respinsa ca tardiv formulata contestatia SC FOTBAL _.impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. _a AFPCM Dolj; g)sa oblige parata AFPCM Dolj sa solutioneze contestatia formulata de SC FOTBAL CLUB impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. 1_.; h)sa oblige paratele la plata cheltuielilor de judecata.
Intr-o a doua teza, reclamanta a solicitat instantei sa se admita cererea de chemare in judecata; b)sa anuleze Decizia nr. _.a AFPCM Dolj, prin care a fost respinsa ca neintemeiata contestatia formulata de SC FOTBAL CLUB _ impotriva Deciziei de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata inregistrata sub_., , Decizia nr. _. a DGFP Dolj, Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. _.a AFPCM Dolj, Decizia nr. _.a DGFP Dolj, Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. _.a AFPCM Dolj; c) sa oblige paratele la plata cheltuielilor de judecata.
Analizand actele si lucrarile cauzei, retine urmatoarele:
Prin Decizia nr. 1/10.02.2010 referitoare la obligatiile de plata accesorii , emisa de A.F.P. pentru Contribuabili Mijlocii Dolj, s-au calculat in sarcina reclamantei obligatii accesorii pentru plata cu intarziere a impozitelor si taxelor catre bugetul general consolidat.
Aceasta decizie a fost comunicata reclamantei la data de 19.02.2010 , prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Impotriva acestei decizii reclamanta a formulat contestatie la organul fiscal la data de 06.04.2010, contestatie inregistrata sub nr. 32315/06.04.2010 la A.F.P. Craiova.
Potrivit art. 207 din OG nr. 92/2003, contestatia impotriva actelor administrative fiscale se depune in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, sub sanctiunea decaderii.
Prin decizia nr.155/17.08.2010 emisa de DGFP Dolj a fost respinsa ca tardiva contestatia formulata de reclamanta impotriva deciziei nr. 1/10.02.2010.
In speta, se constata ca reclamanta a formulat contestatia nr. 32315/06.04.2010 impotriva Deciziei nr. 1/10.02.2010 cu depasirea termenului de 30 de zile de la comunicare, prev. de dispoz. art. 207 al.1 din OG nr. 92/2003, comunicarea deciziei nr. 1/10.02.2010 efectuandu-se la data de 19.02.2010.
Rezulta astfel ca Decizia nr.155/17.08.2010 prin care a fost respinsa ca tardiva contestatia impotriva Deciziei nr. 1/10.02.2010 este legala, urmand a fi respinse ca nefondate capetele de cerere avand ca obiect anularea Deciziei nr. 155/17.08.2010, obligarea AFP CM Dolj la solutionarea contestatiei impotriva Deciziei nr. 1/10.02.2010 , precum si cel subsidiar avand ca obiect anularea Deciziei nr.1/10.02.2010.
Prin cererea nr.2709/08.03.2010, reclamanta a solicitat amanarea la plata pentru o perioada de 6 luni a obligatiilor datorate catre bugetul general consolidat in cuantum de 4685731 lei, anexand certificatul de atestare fiscala nr.2710/10.03.2010.
Prin Decizia nr. 3052/15.03.2010 emisa de AFP CM Dolj s-a acordat reclamantei amanarea la plata, pana la data de 15 .09.2010, a obligatiilor fiscale datorate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii nr.2709/08.03.2010, respectiv 28.02.2010 si nestinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, in suma totala de 4.685731 lei, reprezentand debite si majorari de intarziere.
Prin Decizia nr.5395/12.05.2010 emisa de AFP CM Dolj s-a comunicat reclamantei pierderea valabilitatii, incepand cu 20.04.2010, a amanarii la plata acordate prin Decizia nr.3052/15.03.2010 ,ca urmare a nerespectarii pct.4 al.1 din decizia de acordare a amanarii la plata , respectiv neachitarea in termen de 30 de zile a obligatiilor fiscale cu termen de plata dupa data emiterii Deciziei de amanare la plata.
Impotriva Deciziei nr. 5395/12.05.2010 de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata, reclamanta a formulat la organul fiscal contestatia nr. 6739/16.06.2010, contestatie respinsa ca neintemeiata prin Decizia nr. 8/28.06.2010 emisa de AFP CM Dolj .
In ceea ce priveste legalitatea Deciziei nr. 8/28.06.2010 si a Deciziei nr.5395/12.05.2010, instanta constata urmatoarele:
In primul rand, instanta retine ca nefondata critica vizand nemotivarea deciziei nr 5395/12.05.2010, actul fiscal cuprinzand suficiente considerente de fapt si de drept care au stat la baza emiterii de catre organul fiscal , in acord cu dispoz. art.43 al.2 din OG nr.92/2003, iar pe de alta parte in aceasta critica este nefondata si in contextul in care, in contestatia adresata organului fiscal, reclamanta a invocat motive de neegalitate ce vizeaza efectele Deciziei nr. 1/10.02.2010, astfel incat avea cunostinta ca pierderea valabilitatii amanarii la plata s-a datorat neachitarii obligatiilor fiscale stabilite prin Decizia nr.1/10.02.2010.
Analizand in continuare legalitatea celor doua decizii, instanta retine ca potrivit art. 1 al. 2 din OUG nr.92/2009, contribuabilii pot solicita amanarea la plata a obligatiilor fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, iar potrivit art.1 al.3 din Ordinul MFP nr. 2321/2009, prin obligatii fiscale neachitate in termen se inteleg impozite si taxe, contributii si alte sume datorate si neachitate la termenele legale de plata, precum si majorarile aferente acestora.
De asemenea, potrivit art.1 al. 4 din Ordinul MFP nr.2321/2009 prin majorari de intarziere aferente se inteleg obligatiile fiscale accesorii pentru care organul fiscal competent a comunicat decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii si pentru care s-au implinit termenele de plata, conf. art. 111 al. 2 din C.pr.fiscala.
In speta, prin raportare la aceste dispozitii legale , se constata ca obligatiile fiscale accesorii stabilite prin Decizia nr. 1/10.02.2010, comunicata reclamantei la data de 19.02.2010, aveau termen de plata, potrivit art. 111 al.2 C. pr. fiscala , la data de 20.03.2010, deci ulterior emiterii Deciziei nr. 3052/15.03.2010 de acordare a amanarii la plata, astfel incat aceste obligatii accesorii nu au facut obiectul amanarii la plata acordata prin Decizia nr. 3052/15.03.2010, cum gresit sustine reclamanta.
Potrivit art.5 al.1 lit a din OUG nr. 92/2009, valabilitatea amanarii la plata se mentine daca contribuabilul isi achita in cel mult 30 de zile de la scadenta, obligatiile fiscale cu termen de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata a obligatiilor fiscale, in acelasi sens fiind si disp. art.7 al.8 din Ordinul MFP nr. 2321/2009 si ale art. 4 pct. 1 din Decizia nr .3052/15.03.2010 de acordare a amanarii la plata.
In speta, obligatiile fiscale accesorii stabilite prin Decizia nr. 1/10.02.2010, comunicata reclamantei la 19.02.2010 , aveau termen de scadenta la 20.03.2010, deci ulterior emiterii Deciziei nr.3052/15.03.2010 de acordare a amanarii la plata, astfel incat pentru a-si mentine valabilitatea amanarii la plata acordata prin sus mentionata decizie, reclamanta trebuia sa achite, in cel mult 30 de zile de la scadenta, respectiv pana la data de 20.04.2010, obligatiile fiscale stabilite prin Decizia nr. 1/10.02.2010, ceea ce in speta nu s-a intamplat, reclamanta neefectuand aceasta plata.
De asemenea, instanta constata ca in speta nici organul fiscal si nici instantele de judecata nu au dispus suspendarea executarii actului administrativ fiscal reprezentat de Decizia nr. 1/10.02.2010 si nici anularea acestui act, astfel incat reclamanta avea obligatia platii obligatiilor fiscale stabilite prin acesta in termenele prevazute de dispozitiile legale.
Fata de considerente de fapt si de drept sus relevate, instanta constata ca atat Decizia nr. 5395/12.05.2010, cat si Decizia nr. 8/28.06.2010 prin care s-a respins ca neintemeiata contestatia formulata impotriva primei sunt legale, criticile formulate de reclamanta fiind nefondate, astfel incat urmeaza a fi respinse in consecinta capetele de cerere avand ca obiect anularea celor doua decizii sus mentionate.
Prin Decizia nr. 55/13.05.2010 emisa de AFP CM Dolj referitoare la obligatiile de plata accesorii s-au calculat in sarcina reclamantei accesorii in cuantum de 155478 lei ca urmare a platii cu intarziere a impozitelor , taxelor si contributiilor datorate catre bugetul general consolidat.
Impotriva acestei decizii, reclamanta a formulat la organul fiscal contestatia nr.55079/15.06.2010.
Prin Decizia nr. 168/29.09.2010 emisa de DGFP Dolj s-a dispus suspendarea solutionarii contestatiei formulate impotriva deciziei nr. 55/13.05.2010 pana la solutionarea irevocabil de ca instanta a actiunii avand ca obiect anularea Deciziei nr.5395/12.05.2010 de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata, actiune ce face obiectul prezentei cauze.
Temeiul de drept invocat de organul fiscal in adoptarea solutiei de suspendare este art.214 al.1 lit. b din OG nr.92/2003.
Potrivit acestui text legal, organul de solutionare a contestatiei poate suspenda, prin decizie, solutionarea acesteia in cazul in care, aceasta solutionare, depinde in tot sau in parte, de existenta sau inexistenta unui drept ce face obiectul unei alte judecati.
Prin raportare la situatia de fapt si la aceste dispozitii legale, instanta constata ca Decizia nr. 55/13.05.2010 a fost emisa ca urmare a pierderii valabilitatii amanarii la plata comunicata prin Decizia nr. 5395/12.05.2010, astfel incat analiza legalitatii Deciziei nr. 55/13.05.2010, depinde de solutia pe care instanta de judecata o pronunta cu privire la legalitatea Deciziei nr. 5395/12.05.2010, organul fiscal procedand legal la suspendarea solutionarii contestatiei formulate impotriva Deciziei nr. 55/13.05.2010 pana la solutionarea irevocabil de catre instanta a actiunii avand ca obiect anularea Deciziei nr. 5395/12.05.2010.
In consecinta, instanta urmeaza a respinge ca nefondat capatul de cerere avand ca obiect anularea Deciziei nr. 168/29.09.2010, cu atat mai mult cu cat reclamanta nu a aratat in cuprinsul acesteia care sunt conditiile impuse de art .214 al.1 lit b din OG nr. 92/2003 si pe care organul fiscal nu le-a respectat prin emiterea sus- aratatei decizii.
In ceea ce priveste cererea subsidiara avand ca obiect anularea Deciziei nr.55/13.05.2010, instanta constata ca aceasta cerere este prematura in conditiile in care, potrivit art. 218 al.2 din OG nr.92/2003, obiectul actiunii in instanta il poate constitui decizia de solutionare a contestatiei emisa de catre organul fiscal, ori in speta nu exista o astfel de decizie, solutionarea contestatiei fiind suspendata pana la pronuntarea irevocabila a instantei cu privire la actiunea vizand anularea Deciziei nr. 5395/12.05.2010.
In consecinta,capatul de cerere subsidiar vizand anularea Deciziei nr. 55/13.05.2010 urmeaza a fi respins ca prematur formulat.
Prin actiunea inregistrata sub nr. _, astfel cum a fost precizata la data de _, reclamanta SC FOTBAL CLUB _ a solicitat instantei, in contradictoriu cu paratii ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE PENTRU CONTRIBUABILI MIJLOCII DOLJ-CRAIOVA si D.G.F.P. DOLJ, ca prin hotararea pe care o va pronunta sa dispuna, intr-o prima teza, a) sa se admita cererea de chemare in judecata; b)sa anuleze Decizia nr. 8/28.06.2010 a AFPCM Dolj, prin care a fost respinsa ca neintemeiata contestatia formulata de SC FOTBAL _ impotriva Deciziei de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata inregistrata sub nr. _; c)sa anuleze Decizia de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata inregistrata sub nr. _..;d)sa anuleze Decizia nr. _. a DGFP Dolj, prin care a fost suspendata solutionarea contestatiei formulate de SC FOTBAL CLUB _ impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr_.; e)sa oblige parata AFPCM Dolj sa solutioneze contestatia formulata de SC FOTBAL CLUB _., inregistrata sub nr_.. , impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr_.; f)sa anuleze Decizia nr. _.a DGFP Dolj, prin care a fost respinsa ca tardiv formulata contestatia SC FOTBAL _.impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. _a AFPCM Dolj; g)sa oblige parata AFPCM Dolj sa solutioneze contestatia formulata de SC FOTBAL CLUB impotriva Deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. 1_.; h)sa oblige paratele la plata cheltuielilor de judecata.
Intr-o a doua teza, reclamanta a solicitat instantei sa se admita cererea de chemare in judecata; b)sa anuleze Decizia nr. _.a AFPCM Dolj, prin care a fost respinsa ca neintemeiata contestatia formulata de SC FOTBAL CLUB _ impotriva Deciziei de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata inregistrata sub_., , Decizia nr. _. a DGFP Dolj, Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. _.a AFPCM Dolj, Decizia nr. _.a DGFP Dolj, Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii nr. _.a AFPCM Dolj; c) sa oblige paratele la plata cheltuielilor de judecata.
Analizand actele si lucrarile cauzei, retine urmatoarele:
Prin Decizia nr. 1/10.02.2010 referitoare la obligatiile de plata accesorii , emisa de A.F.P. pentru Contribuabili Mijlocii Dolj, s-au calculat in sarcina reclamantei obligatii accesorii pentru plata cu intarziere a impozitelor si taxelor catre bugetul general consolidat.
Aceasta decizie a fost comunicata reclamantei la data de 19.02.2010 , prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Impotriva acestei decizii reclamanta a formulat contestatie la organul fiscal la data de 06.04.2010, contestatie inregistrata sub nr. 32315/06.04.2010 la A.F.P. Craiova.
Potrivit art. 207 din OG nr. 92/2003, contestatia impotriva actelor administrative fiscale se depune in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, sub sanctiunea decaderii.
Prin decizia nr.155/17.08.2010 emisa de DGFP Dolj a fost respinsa ca tardiva contestatia formulata de reclamanta impotriva deciziei nr. 1/10.02.2010.
In speta, se constata ca reclamanta a formulat contestatia nr. 32315/06.04.2010 impotriva Deciziei nr. 1/10.02.2010 cu depasirea termenului de 30 de zile de la comunicare, prev. de dispoz. art. 207 al.1 din OG nr. 92/2003, comunicarea deciziei nr. 1/10.02.2010 efectuandu-se la data de 19.02.2010.
Rezulta astfel ca Decizia nr.155/17.08.2010 prin care a fost respinsa ca tardiva contestatia impotriva Deciziei nr. 1/10.02.2010 este legala, urmand a fi respinse ca nefondate capetele de cerere avand ca obiect anularea Deciziei nr. 155/17.08.2010, obligarea AFP CM Dolj la solutionarea contestatiei impotriva Deciziei nr. 1/10.02.2010 , precum si cel subsidiar avand ca obiect anularea Deciziei nr.1/10.02.2010.
Prin cererea nr.2709/08.03.2010, reclamanta a solicitat amanarea la plata pentru o perioada de 6 luni a obligatiilor datorate catre bugetul general consolidat in cuantum de 4685731 lei, anexand certificatul de atestare fiscala nr.2710/10.03.2010.
Prin Decizia nr. 3052/15.03.2010 emisa de AFP CM Dolj s-a acordat reclamantei amanarea la plata, pana la data de 15 .09.2010, a obligatiilor fiscale datorate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii nr.2709/08.03.2010, respectiv 28.02.2010 si nestinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, in suma totala de 4.685731 lei, reprezentand debite si majorari de intarziere.
Prin Decizia nr.5395/12.05.2010 emisa de AFP CM Dolj s-a comunicat reclamantei pierderea valabilitatii, incepand cu 20.04.2010, a amanarii la plata acordate prin Decizia nr.3052/15.03.2010 ,ca urmare a nerespectarii pct.4 al.1 din decizia de acordare a amanarii la plata , respectiv neachitarea in termen de 30 de zile a obligatiilor fiscale cu termen de plata dupa data emiterii Deciziei de amanare la plata.
Impotriva Deciziei nr. 5395/12.05.2010 de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata, reclamanta a formulat la organul fiscal contestatia nr. 6739/16.06.2010, contestatie respinsa ca neintemeiata prin Decizia nr. 8/28.06.2010 emisa de AFP CM Dolj .
In ceea ce priveste legalitatea Deciziei nr. 8/28.06.2010 si a Deciziei nr.5395/12.05.2010, instanta constata urmatoarele:
In primul rand, instanta retine ca nefondata critica vizand nemotivarea deciziei nr 5395/12.05.2010, actul fiscal cuprinzand suficiente considerente de fapt si de drept care au stat la baza emiterii de catre organul fiscal , in acord cu dispoz. art.43 al.2 din OG nr.92/2003, iar pe de alta parte in aceasta critica este nefondata si in contextul in care, in contestatia adresata organului fiscal, reclamanta a invocat motive de neegalitate ce vizeaza efectele Deciziei nr. 1/10.02.2010, astfel incat avea cunostinta ca pierderea valabilitatii amanarii la plata s-a datorat neachitarii obligatiilor fiscale stabilite prin Decizia nr.1/10.02.2010.
Analizand in continuare legalitatea celor doua decizii, instanta retine ca potrivit art. 1 al. 2 din OUG nr.92/2009, contribuabilii pot solicita amanarea la plata a obligatiilor fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, iar potrivit art.1 al.3 din Ordinul MFP nr. 2321/2009, prin obligatii fiscale neachitate in termen se inteleg impozite si taxe, contributii si alte sume datorate si neachitate la termenele legale de plata, precum si majorarile aferente acestora.
De asemenea, potrivit art.1 al. 4 din Ordinul MFP nr.2321/2009 prin majorari de intarziere aferente se inteleg obligatiile fiscale accesorii pentru care organul fiscal competent a comunicat decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii si pentru care s-au implinit termenele de plata, conf. art. 111 al. 2 din C.pr.fiscala.
In speta, prin raportare la aceste dispozitii legale , se constata ca obligatiile fiscale accesorii stabilite prin Decizia nr. 1/10.02.2010, comunicata reclamantei la data de 19.02.2010, aveau termen de plata, potrivit art. 111 al.2 C. pr. fiscala , la data de 20.03.2010, deci ulterior emiterii Deciziei nr. 3052/15.03.2010 de acordare a amanarii la plata, astfel incat aceste obligatii accesorii nu au facut obiectul amanarii la plata acordata prin Decizia nr. 3052/15.03.2010, cum gresit sustine reclamanta.
Potrivit art.5 al.1 lit a din OUG nr. 92/2009, valabilitatea amanarii la plata se mentine daca contribuabilul isi achita in cel mult 30 de zile de la scadenta, obligatiile fiscale cu termen de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata a obligatiilor fiscale, in acelasi sens fiind si disp. art.7 al.8 din Ordinul MFP nr. 2321/2009 si ale art. 4 pct. 1 din Decizia nr .3052/15.03.2010 de acordare a amanarii la plata.
In speta, obligatiile fiscale accesorii stabilite prin Decizia nr. 1/10.02.2010, comunicata reclamantei la 19.02.2010 , aveau termen de scadenta la 20.03.2010, deci ulterior emiterii Deciziei nr.3052/15.03.2010 de acordare a amanarii la plata, astfel incat pentru a-si mentine valabilitatea amanarii la plata acordata prin sus mentionata decizie, reclamanta trebuia sa achite, in cel mult 30 de zile de la scadenta, respectiv pana la data de 20.04.2010, obligatiile fiscale stabilite prin Decizia nr. 1/10.02.2010, ceea ce in speta nu s-a intamplat, reclamanta neefectuand aceasta plata.
De asemenea, instanta constata ca in speta nici organul fiscal si nici instantele de judecata nu au dispus suspendarea executarii actului administrativ fiscal reprezentat de Decizia nr. 1/10.02.2010 si nici anularea acestui act, astfel incat reclamanta avea obligatia platii obligatiilor fiscale stabilite prin acesta in termenele prevazute de dispozitiile legale.
Fata de considerente de fapt si de drept sus relevate, instanta constata ca atat Decizia nr. 5395/12.05.2010, cat si Decizia nr. 8/28.06.2010 prin care s-a respins ca neintemeiata contestatia formulata impotriva primei sunt legale, criticile formulate de reclamanta fiind nefondate, astfel incat urmeaza a fi respinse in consecinta capetele de cerere avand ca obiect anularea celor doua decizii sus mentionate.
Prin Decizia nr. 55/13.05.2010 emisa de AFP CM Dolj referitoare la obligatiile de plata accesorii s-au calculat in sarcina reclamantei accesorii in cuantum de 155478 lei ca urmare a platii cu intarziere a impozitelor , taxelor si contributiilor datorate catre bugetul general consolidat.
Impotriva acestei decizii, reclamanta a formulat la organul fiscal contestatia nr.55079/15.06.2010.
Prin Decizia nr. 168/29.09.2010 emisa de DGFP Dolj s-a dispus suspendarea solutionarii contestatiei formulate impotriva deciziei nr. 55/13.05.2010 pana la solutionarea irevocabil de ca instanta a actiunii avand ca obiect anularea Deciziei nr.5395/12.05.2010 de comunicare a pierderii valabilitatii amanarii la plata, actiune ce face obiectul prezentei cauze.
Temeiul de drept invocat de organul fiscal in adoptarea solutiei de suspendare este art.214 al.1 lit. b din OG nr.92/2003.
Potrivit acestui text legal, organul de solutionare a contestatiei poate suspenda, prin decizie, solutionarea acesteia in cazul in care, aceasta solutionare, depinde in tot sau in parte, de existenta sau inexistenta unui drept ce face obiectul unei alte judecati.
Prin raportare la situatia de fapt si la aceste dispozitii legale, instanta constata ca Decizia nr. 55/13.05.2010 a fost emisa ca urmare a pierderii valabilitatii amanarii la plata comunicata prin Decizia nr. 5395/12.05.2010, astfel incat analiza legalitatii Deciziei nr. 55/13.05.2010, depinde de solutia pe care instanta de judecata o pronunta cu privire la legalitatea Deciziei nr. 5395/12.05.2010, organul fiscal procedand legal la suspendarea solutionarii contestatiei formulate impotriva Deciziei nr. 55/13.05.2010 pana la solutionarea irevocabil de catre instanta a actiunii avand ca obiect anularea Deciziei nr. 5395/12.05.2010.
In consecinta, instanta urmeaza a respinge ca nefondat capatul de cerere avand ca obiect anularea Deciziei nr. 168/29.09.2010, cu atat mai mult cu cat reclamanta nu a aratat in cuprinsul acesteia care sunt conditiile impuse de art .214 al.1 lit b din OG nr. 92/2003 si pe care organul fiscal nu le-a respectat prin emiterea sus- aratatei decizii.
In ceea ce priveste cererea subsidiara avand ca obiect anularea Deciziei nr.55/13.05.2010, instanta constata ca aceasta cerere este prematura in conditiile in care, potrivit art. 218 al.2 din OG nr.92/2003, obiectul actiunii in instanta il poate constitui decizia de solutionare a contestatiei emisa de catre organul fiscal, ori in speta nu exista o astfel de decizie, solutionarea contestatiei fiind suspendata pana la pronuntarea irevocabila a instantei cu privire la actiunea vizand anularea Deciziei nr. 5395/12.05.2010.
In consecinta,capatul de cerere subsidiar vizand anularea Deciziei nr. 55/13.05.2010 urmeaza a fi respins ca prematur formulat.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014