InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Valcea

10. Aviz securitate incendiu. Act administrativ. Anulare. Conditii.

(Sentinta comerciala nr. 527 din data de 01.04.2008 pronuntata de Tribunalul Valcea)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Valcea | Jurisprudenta Tribunalul Valcea

10. Aviz securitate incendiu. Act administrativ. Anulare. Conditii.
      Potrivit art. 1 lit. b din Legea nr. 307/2006, avizul de securitate la incendiu este actul emis in baza legii de autoritatea administrativa competenta dupa verificarea de conformitate cu prevederile reglementarilor tehnice in vigoare a masurilor de aparare impotriva incendiilor, prevazute in documentatiile tehnice de proiectare pentru indeplinirea cerintei esentiale - securitate la incendiu a constructiilor, instalatiilor si a altor amenajari.
      Sentinta nr. 527 din 1 aprilie 2008 pronuntata de Tribunalul Valcea - Sectia comerciala si de contencios administrativ in dos. nr. 365/90/2008 irevocabila prin decizia nr. 654/R-C din 27 iunie 2008 a CA Pitesti care a anulat recursul ca netimbrat.

     La data de 4 februarie 2008, reclamantii B. D. si B F-B., au chemat in judecata Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Judetului Valcea, cu sediul in Rm. Valcea, str. Decebal, nr. 7, judetul Valcea si SC "ROVIMET" SA, cu sediul in Rm. Valcea, str. Raureni, nr. 14, judetul Valcea, solicitand instantei de contencios administrativ ca prin hotararea ce o va pronunta sa anuleze actul administrativ intitulat Aviz favorabil de securitate la incendiu cu nr. 1002689/9.11.2007, emis de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Judetului Valcea prin care s-a avizat favorabil Planul de Urbanism Zonal solicitat de SC "ROVIMET" SA pentru construirea imobilului din Bujoreni, str. Muzeul Satului nr. 79, judetul Valcea ca fiind nelegal si netemeinic.
     De asemenea, s-a solicitat obligarea paratilor la plata cheltuielilor de judecata.
     In motivarea actiunii se arata ca pentru autorizarea lucrarilor de construire s-a eliberat paratei SC "ROVIMET" SA Certificatul de Urbanism cu nr. 26 din 2 iunie 2006, care a fost anulat prin sentinta nr. 612/2007 pronuntata de Tribunalul Valcea, ramasa irevocabila prin respingerea recursului, iar la data de 16.01.2007 s-a eliberat un alt certificat de urbanism, prin care se mentionau avizele ce trebuie obtinute pentru obtinerea autorizatiei de constructie.
     Urmarea acestui fapt, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Judetului Valcea a emis avizul favorabil de securitate la incendiu cu nr. 1002689 din 9.11.2007, care este nelegal, intrucat nu au fost respectate conditiile prevazute de Regulamentul general de urbanism, aprobat prin HG nr. 525 din 27 iunie 1996, respectiv de a se asigura accesul pentru interventii in caz de incendiu, dimensionate conform normelor de trafic greu.
     Astfel, se arata ca latimea drumului de acces este de numai 2,30 m,. insuficient pentru intrarea unei masini de pompieri care, potrivit Anexei nr. 4 a Regulamentului  general de urbanism, aprobat prin HG nr. 525 din 27 iunie 1996, trebuie sa existe acces cu doua benzi a cate 3,5 m latime fiecare precum si trotuar pe o latura si supralargiri pentru manevre de intoarcere la cap.
     Pentru aceste considerente, reclamantii solicita anularea avizului de securitate la incendiu ca nelegal si netemeinic.
     In dovedirea actiunii s-a solicitat proba cu acte.
     Actiunea este timbrata legal si s-a efectuat procedura prealabila prevazuta de art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ.
     Prin intampinarea de la filele 25-28 dosar, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Judetului Valcea a solicitat respingerea actiunii, pe considerent ca au fost respectate prevederile Legii nr. 307/2006 precum si ale Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii.
     Astfel, se arata ca autoritatea administrativa emitenta in momentul eliberarii avizului de securitate la incendiu a avut in vedere documentele necesare la proiectare conform planului urbanistic zonal, din care rezulta ca cerintele prevazute de legiuitor cu privire la existenta cailor de acces sunt indeplinite.
     Examinand actiunea formulata in raport de motivele invocate, dispozitiile legale aplicabile si probele administrate, tribunalul constata ca este nefondata.
     Din actele si probele dosarului, rezulta ca la data de 9 noiembrie 2007, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Judetului Valcea a emis sub nr. 100269 avizul favorabil de securitate la incendiu solicitat de parata SC  "ROVIMET" SA in vederea obtinerii autorizatiei de constructie asa cum s-a dispus prin Certificatul de urbanism eliberat de Primarul comunei Bujoreni cu nr. 4 din 16.01.2007, pentru construirea imobilului din Bujoreni, str. Muzeul Satului, nr. 79, judetul Valcea.
     Sustinerea reclamantilor ca autoritatea administrativa emitenta a incalcat dispozitiile legale cu privire la emiterea avizului favorabil de securitate la incendiu este neintemeiata fata de dispozitiile Legii nr. 307/2006 si ale Regulamentului general de urbanism, aprobat prin HG nr. 525 din 27 iunie 1996.
     Astfel, potrivit art. 1 lit. b din Legea nr. 307/2006, avizul de securitate la incendiu este actul emis in baza legii de autoritatea administrativa competenta dupa verificarea de conformitate cu prevederile reglementarilor tehnice in vigoare a masurilor de aparare impotriva incendiilor, prevazute in documentatiile tehnice de proiectare pentru indeplinirea cerintei esentiale - securitate la incendiu a constructiilor, instalatiilor si a altor amenajari.
     Din  dispozitiile legale citate, rezulta ca la momentul eliberarii avizului de securitate la incendiu, autoritatea administrativa competenta avea obligatia sa verifice daca documentatiile tehnice de proiectare corespund cerintelor de securitate la incendiu in functie de amenajarile propuse.
     In cazul dedus judecatii, rezulta ca drumul de acces pe toata lungimea lui are latimea de 5,5 m conform planului de urbanism zonal prevazut in plansa nr. 4 din luna septembrie 2007.
     Avizul a carui anulare se solicita indeplineste conditiile prevazute de lege si nu au fost nesocotite documentatiile depuse in vederea obtinerii acesteia si nici prevederile Regulamentului general de urbanism.
     Prin Hotararea nr. 525 din 27 iunie 1996, pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism in Anexa nr. 4, accese carosabile, s-a prevazut la pct. 4.1.3, ca locuintele colective cu acces si lot folosit in comun trebuie sa fie prevazute cu accese carosabile pentru locatari; accese de serviciu pentru colectarea deseurilor menajere si pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor; accese la parcaje si garaje. Pentru toate categoriile de constructii si amenajari se vor asigura accese  pentru interventii in caz de incendiu, dimensionate  conform normelor pentru trafic greu.
     In cazul constructiilor ce formeaza curti interioare asigurarea accesului vehiculelor de pompieri se va face prin ganguri cu o latime minima de 3 m si o inaltime de 3,5 m.
     In cauza dedusa judecatii, dimensiunile drumului de acces in conformitate cu P.U.Z., 3 blocuri locuinte comuna Bujoreni, satul Bujoreni,  str. Muzeul Satului, sunt de 5,50 m latime si lungimea de 100 m si ca atare in momentul acordarii avizului de securitate erau indeplinite cerintele prevazute de lege.
     Potrivit art. 1 alin. 1 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, "orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim de catre o autoritate publica printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri se poate adresa instantei de contencios administrativ competente pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat cat si public".
     Asa fiind, tribunalul urmeaza sa respinga actiunea formulata de reclamanti ca nefondata.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014