InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Mehedinti

Procedura prealabila prvazuta de art.7 din legea nr. 554/2004 este obligatorie la eliberarea din functia publica de agent comunitar

(Sentinta comerciala nr. 45 din data de 22.01.2010 pronuntata de Tribunalul Mehedinti)

Domeniu Numirea in, suspendarea sau eliberarea din functii | Dosare Tribunalul Mehedinti | Jurisprudenta Tribunalul Mehedinti

Procedura prealabila prevazuta de art. 7 din legea nr. 554/2004  este obligatorie la   eliberarea din functia publica de agent comunitar.        Potrivit disp. art. 7 din legea nr. 554/2004 ,inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente,persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim printr-un act administrativ unilateral ,trebuie sa solicite autoritatii publice emitente revocarea ,in tot sau in parte,a acestuia ,fara a distinge in raport cu caracterul sau individual sau normativ .
       
       
       Prin cererea de chemare in judecata inregistrata pe rolul Tribunalului Mehedinti, contestatorul B. C. a chemat in judecata intimata Primaria orasului V. M. pentru ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea dispozitiei nr. 333/04.08.2009 , repunerea contestatorului  in situatia anterioara emiterii acesteia, in sensul repunerii in functia de agent comunitar in cadrul Serviciului de Politie Comunitara V. M., plata drepturilor banesti de care a fost prejudiciat pe perioada 04.09.2009 pana la reincadrarea pe post.
       Tribunalul Mehedinti a respins  actiunea  ca fiind  inadmisibila pentru urmatoarele considerente:
       Prin dispozitia nr. 333/04.08.2009 emisa de Primarul orasului V. M. s-a dispus eliberarea din functie a contestatorului B. C. din functia publica de agent comunitar din cadrul Serviciului Politie Comunitara ,incepand cu data 04.09.2009 ,in conformitate cu disp. art. 99 alin. 1 lit. b din legea nr. 188/1999 .
       Potrivit disp. art. 7 din legea nr. 554/2004 ,inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente,persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim printr-un act administrativ unilateral ,trebuie sa solicite autoritatii publice emitente revocarea ,in tot sau in parte,a acestuia ,fara a distinge in raport cu caracterul sau individual sau normativ .
       Aceasta reglementare este pe deplin justificata intrucat instituie o cale mai rapida de restabilire a legalitatii ,avand ca scop atat protectia autoritatii publice emitente care,prin repararea eventualelor erori savarsite cu ocazia emiterii actului ,poate evita chemarea sa in judecata in calitate de parat,suportarea unor cheltuieli suplimentare ori plata unor daune mai mari si chiar lezarea prestigiului sau prin pierderea unui proces public ,cat si pe cea a particularului care are posibilitatea de a obtine anularea actului printr-o procedura administrativa mai simpla .
       Analizand  dispozitia nr. 333/04.08.2009 emisa de  Primaria orasului V. M. ,se constata ca ,in art. 5,se mentioneaza ca actul administrativ in discutie poate fi atacat in baza disp. art. 106 alin. 1 din legea nr. 188/1999,in termen de 30 zile la Tribunalul Mehedinti ,cu respectarea procedurii instituite prin legea nr. 554/2004.
       In conformitate cu disp. art. 106 alin.  1 din legea nr. 188/1999 ,act normativ aplicabil contestatorului si in vigoare la momentul emiterii actului administrativ contestat ,in cazul in care raportul de serviciu a incetat din motive pe care functionarul public le considera netemeinice sau nelegale ,acesta poate cere instantei de contencios administrativ anularea actului administrativ prin care s-a constatat sau s-a dispus incetarea raportului de serviciu ,in conditiile si termenele prevazute de legea nr. 554/2004 ,precum si plata de catre autoritatea sau institutia publica emitenta a actului administrativ a unei despagubiri egale cu salariile indexate ,majorate si recalculate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat functionarul public.
       Deci ,din analiza acestor dispozitii legale,atata vreme cat nu exista dispozitii derogatorii,se deduce ca exercitarea recursului administrativ ,prevazut de art. 7 din legea nr. 554/2004 ,anterior sesizarii instantei cu actiunea in anulare a dispozitiei nr. 333/04.08.2009 emisa de  Primaria orasului V. M.,este o conditie de admisibilitate a actiunii .
       Referitor la sustinerile contestatorului ,este adevarat ca actul normativ aplicabil in cauza este legea nr. 188/1999 prin prisma calitatii de functionar public ,insa chiar art. 106 din acest act normativ prevede aplicabilitatea legii nr. 554/2004 in ceea ce priveste conditiile si termenele ,din interpretarea acestei dispozitii rezultand ca cele doua legi se coroboreaza si nu se exclud decat daca legiuitorul a stipulat in mod expres .
       Ca atare , a fost respinsa actiunea  contestatorului ca inadmisibila .
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Numirea in, suspendarea sau eliberarea din functii

LITIGIU FUNCTIONARI PUBLICI - Sentinta comerciala nr. 171/CA/2014 din data de 28.01.2014
Inspectoratul de jandarmi judetean Alba. Cerere formulata de reclamant in vederea comunicarii ordinului de punere la dispozitia unitatii. Inaplicabilitatea dispozitiilor art. 2 lit. i din Legea nr. 554/2004 privitoare la refuzul cu exces de putere de a s - Decizie nr. 6083 din data de 03.06.2013
In cazul concedierii salariatului in temeiul art. 65 alin. 1 Codul muncii legea nu prevede dreptul salariatului de a opta pentru revenirea pe postul detinut anterior. - Decizie nr. 443 din data de 16.04.2009
NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE PLATA A SALARIILOR, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 277 DIN CODUL MUNCII; NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE REINTEGRARE IN MUNCA, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 278 DIN CODUL MUNCII; RASPUNDEREA ... - Sentinta penala nr. 176 din data de 22.01.2006
Conflict de munca. Nelegalitatea si netemeinicia deciziei de concediere pentru motive care nu au legatura cu persoana salariatului, in conditiile in care angajatorul nu a facut dovada desfiintarii efective a postului ocupat de catre persoana concedia... - Decizie nr. 7848 din data de 29.01.2011
Conditii de fond si de forma pentru eliberarea din functie a reprezentantilor autoritatilor publice locale. - Decizie nr. 2126 din data de 14.10.2010
NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE PLATA A SALARIILOR, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 277 DIN CODUL MUNCII; NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE REINTEGRARE IN MUNCA, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 278 DIN CODUL MUNCII; RASPUNDEREA ... - Sentinta penala nr. 176 din data de 22.01.2006
LITIGIU FUNCTIONARI PUBLICI - Sentinta comerciala nr. 171/CA/2014 din data de 28.01.2014
Infractiuni prevazute si pedepsite de art. 277 si art. 278 din Legea 53/2003 privind Codul Muncii - concurs organizat de Inspectoratul Scolar Judetean Dolj pentru ocuparea unui post de director adjunct - raspundere civil-delictuala - autoritate de l... - Sentinta penala nr. 2397 din data de 16.10.2009
Incetarea de drept a mandatului de consilier local inainte de expirarea duratei normale de exercitare ca urmare a pierderii prin excludere a calitatii de membru al partidului pe lista caruia a fost ales - Decizie nr. 222 din data de 21.03.2008
Acte ale autoritatilor publice - Hotarare nr. 275 din data de 03.02.2014
Acte ale autoritatii publice - Sentinta comerciala nr. 678 din data de 24.02.2014
Acte ale autoritatii publice - Sentinta comerciala nr. 632 din data de 21.04.2014
Desfacerea contractului de munca - Sentinta civila nr. 3491 din data de 08.10.2014
Desfacerea contractului de munca - Sentinta civila nr. 4243 din data de 05.11.2014
Desfacerea contractului de munca - Sentinta civila nr. 1216 din data de 25.03.2015
Contracte de munca - Sentinta civila nr. 3477 din data de 07.10.2014
Contracte de munca - Sentinta civila nr. 2932 din data de 08.07.2014
Despagubiri, penalitati - Sentinta civila nr. 2231 din data de 27.05.2014
Contracte de munca - Sentinta civila nr. 244 din data de 21.01.2014