Calitatea procesuala activa a tertei persoane in promovarea actiunii de anulare a hotararii consiliului local cu caracter individual
(Sentinta comerciala nr. 179 din data de 05.03.2010 pronuntata de Tribunalul Mehedinti)Calitatea procesuala activa a tertei persoane in promovarea actiunii de anulare a hotararii consiliului local cu caracter individual.
Potrivit disp. art. 1 alin. 2 din legea nr. 554/2004,se poate adresa instantei de contencios administrativ si persoana vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual adresat altui subiect de drept.
In conceptia legiuitorului,dreptul vatamat reprezinta orice drept prevazut de Constitutie ,de lege sau de alt act normativ ,caruia i se aduce o atingere printr-un act administrativ. (art. 2 lit. o din legea nr. 554/2004 )
Prin cererea de chemare in judecata inregistrata pe rolul Tribunalului Mehedinti, reclamanta C. N. A. P. D. F. S.A. a chemat in judecata paratul C. L. al mun. D. T. S. pentru ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea hotararii nr.196/31.08.2009 a C. L. al mun. D. T.S. prin care s-a exprimat acordul de principiu privind preluarea Portului Drobeta Turnu Severin in administrarea C.L.al mun. D.T. S.,cu cheltuieli de judecata .
Tribunalul Mehedinti a respins exceptiile lipsei calitatii procesuale active a reclamantei,lipsei procedurii prealabile iar pe fond,a respins actiunea pentru urmatoarele considerente:
Prin hotararea nr. 196/31.08.2009 a C.L. al mun. D. T. S. s-a dat acordul pentru preluarea Portului Dr. Tr. Severin,proprietatea publica a Statului Roman ,din administrarea C. N. A. P. D. F. S.A. in administrarea paratului ,dispunandu-se ca acest act administrativ sa fie comunicat mai multor persoane juridice ,inclusiv reclamantei.
La baza adoptarii hotararii nr. 196/31.08.2009 au stat referatul de specialitate al serviciilor din aparatul de specialitate al primarului,adresa Ministerului Transporturilor si infrastructurii privind propunerea de preluare a Portului Dr. Tr. Severin ,prevederile legii nr. 213/1998,avizul comisiilor de specialitate si propunerile facute in timpul sedintei ordinare din 31.08.2009.
Referitor la exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantei ,instanta a retinut ca legitimarea procesuala implica determinarea persoanelor fizice sau juridice de a participa la activitatea judiciara .Calitatea procesuala se analizeaza in cerinta existentei unei identitati intre persoana reclamantului si persoana celui care este titularul dreptului subiectiv dedus in justitie ,precum si in conditia unei identitati intre persoana paratului si persoana celui obligat in raportul de drept substantial .
Potrivit disp. art. 1 alin. 2 din legea nr. 554/2004,se poate adresa instantei de contencios administrativ si persoana vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual adresat altui subiect de drept.
In conceptia legiuitorului,dreptul vatamat reprezinta orice drept prevazut de Constitutie ,de lege sau de alt act normativ ,caruia i se aduce o atingere printr-un act administrativ (art. 2 lit. o din legea nr. 554/2004 )
In cauza,intre reclamanta si Ministerul Transporturilor s-a incheiat contractul de concesiune nr. 3898/15.10.2008 prin care in favoarea reclamantei s-au concesionat mai multe bunuri proprietatea publica a statului printre care si Portul Dr. Tr. Severin pe o perioada de 49 ani ,incetarea contractului operand in anumite conditii .
Atata vreme cat prin hotararea nr. 196/31.08.2009 s-a dat acordul pentru preluarea Portului Dr. Tr. Severin,proprietatea publica a Statului Roman ,din administrarea reclamantei in administrarea paratului iar contractul de concesiune susmentionat vizeaza si acest bun proprietate publica ,instanta a constatat ca actul administrativ contestat afecteaza si drepturile conferite de contractul de concesiune reclamantei .
Mai mult,chiar paratul a recunoscut ca drepturile reclamantei recunoscute prin contractul de concesiune nr. 3898/15.10.2008 sunt vizate prin hotararea nr. 196/31.08.2009 in conditiile in care s-a hotarat ca acest act administrativ sa fie comunicat si reclamantei .
Deci,in cazul de fata exista identitatea intre persoana reclamantei si persoana afectata de actul administrativ contestat fata de care reclamanta este tert, astfel ca va fi respinsa exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantei .
Potrivit disp. art. 1 alin. 2 din legea nr. 554/2004,se poate adresa instantei de contencios administrativ si persoana vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual adresat altui subiect de drept.
In conceptia legiuitorului,dreptul vatamat reprezinta orice drept prevazut de Constitutie ,de lege sau de alt act normativ ,caruia i se aduce o atingere printr-un act administrativ. (art. 2 lit. o din legea nr. 554/2004 )
Prin cererea de chemare in judecata inregistrata pe rolul Tribunalului Mehedinti, reclamanta C. N. A. P. D. F. S.A. a chemat in judecata paratul C. L. al mun. D. T. S. pentru ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea hotararii nr.196/31.08.2009 a C. L. al mun. D. T.S. prin care s-a exprimat acordul de principiu privind preluarea Portului Drobeta Turnu Severin in administrarea C.L.al mun. D.T. S.,cu cheltuieli de judecata .
Tribunalul Mehedinti a respins exceptiile lipsei calitatii procesuale active a reclamantei,lipsei procedurii prealabile iar pe fond,a respins actiunea pentru urmatoarele considerente:
Prin hotararea nr. 196/31.08.2009 a C.L. al mun. D. T. S. s-a dat acordul pentru preluarea Portului Dr. Tr. Severin,proprietatea publica a Statului Roman ,din administrarea C. N. A. P. D. F. S.A. in administrarea paratului ,dispunandu-se ca acest act administrativ sa fie comunicat mai multor persoane juridice ,inclusiv reclamantei.
La baza adoptarii hotararii nr. 196/31.08.2009 au stat referatul de specialitate al serviciilor din aparatul de specialitate al primarului,adresa Ministerului Transporturilor si infrastructurii privind propunerea de preluare a Portului Dr. Tr. Severin ,prevederile legii nr. 213/1998,avizul comisiilor de specialitate si propunerile facute in timpul sedintei ordinare din 31.08.2009.
Referitor la exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantei ,instanta a retinut ca legitimarea procesuala implica determinarea persoanelor fizice sau juridice de a participa la activitatea judiciara .Calitatea procesuala se analizeaza in cerinta existentei unei identitati intre persoana reclamantului si persoana celui care este titularul dreptului subiectiv dedus in justitie ,precum si in conditia unei identitati intre persoana paratului si persoana celui obligat in raportul de drept substantial .
Potrivit disp. art. 1 alin. 2 din legea nr. 554/2004,se poate adresa instantei de contencios administrativ si persoana vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual adresat altui subiect de drept.
In conceptia legiuitorului,dreptul vatamat reprezinta orice drept prevazut de Constitutie ,de lege sau de alt act normativ ,caruia i se aduce o atingere printr-un act administrativ (art. 2 lit. o din legea nr. 554/2004 )
In cauza,intre reclamanta si Ministerul Transporturilor s-a incheiat contractul de concesiune nr. 3898/15.10.2008 prin care in favoarea reclamantei s-au concesionat mai multe bunuri proprietatea publica a statului printre care si Portul Dr. Tr. Severin pe o perioada de 49 ani ,incetarea contractului operand in anumite conditii .
Atata vreme cat prin hotararea nr. 196/31.08.2009 s-a dat acordul pentru preluarea Portului Dr. Tr. Severin,proprietatea publica a Statului Roman ,din administrarea reclamantei in administrarea paratului iar contractul de concesiune susmentionat vizeaza si acest bun proprietate publica ,instanta a constatat ca actul administrativ contestat afecteaza si drepturile conferite de contractul de concesiune reclamantei .
Mai mult,chiar paratul a recunoscut ca drepturile reclamantei recunoscute prin contractul de concesiune nr. 3898/15.10.2008 sunt vizate prin hotararea nr. 196/31.08.2009 in conditiile in care s-a hotarat ca acest act administrativ sa fie comunicat si reclamantei .
Deci,in cazul de fata exista identitatea intre persoana reclamantei si persoana afectata de actul administrativ contestat fata de care reclamanta este tert, astfel ca va fi respinsa exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantei .
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014
