InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Mehedinti

Acte ale autoritatilor publice

(Sentinta civila nr. 4326 din data de 26.06.2013 pronuntata de Tribunalul Mehedinti)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Mehedinti | Jurisprudenta Tribunalul Mehedinti

     Prin cererea inregistrata la data de 20.12.2012 sub nr. 12921/101/2012, reclamantul PP a formulat contestatie impotriva deciziei nr. 1347614927054/14.09.2012 privind recuperarea unor sume platite necuvenite cu titlu de alocatie pentru sustinerea familiei emisa de Agentia Judeteana Pentru Plati Si Inspectie Sociala Mehedinti ca fiind nelegala si netemeinica emisa cu retinerea eronata a starii de fapt.
     In motivare a aratat ca la data de 25.09.2012 a primit decizia nr. 1347614927054/14.09.2012 privind recuperarea unor sume platite necuvenit cu titlu de alocatie pentru sustinerea familiei  pe perioada 01.01.2012-01.07.2012 ca fiind suma platita necuvenit.
     A sustinut ca in termenul legal asa cum a mentionat in cuprinsul contestatiei a contestat la A.J.P.I.S Mehedinti aceasta hotarare, insa contestatia a fost respinsa anexand raspunsul primit.
     Cu privire la decizia de imputare a aratat ca a fost specificat temeiul legal al imputatiei, iar in raspunsul primit A.J.P.I.S a fost mentionat temeiul legal ca fiind art. 25 din Legea nr. 277/2010 din care rezulta obligatia beneficiarilor de alocatii suplimentare de a depune declaratia din 6 in 6 luni.
     Reclamantul a invocat Legea nr. 277/24.12.2010, iar in urma observarii acestor prevederi legale a constatat eroarea de interpretare a A.J.P.I.S Mehedinti.
     A sustinut ca legea nu prevede o procedura de imputare ca sanctiune imediata la nerespectarea obligatiilor prev. la art. 25 alin. 1.
     Conform art. 25 alin. 2 sanctiunea nedepunerii din 6 in 6 luni a declaratiei prev. de lege se sanctioneaza cu suspendarea platii alocatiei incepand cu luna urmatoare celei in care s-a constatat neindeplinirea obligatiei.
     A precizat ca nu i-a fost comunicata nici o dispozitie de suspendare intrucat aceasta nu ii este opozabila, iar in consecinta nu poate produce efecte juridice.
     Reclamantul a mentionat ca A.J.P.I.S trebuia sa verifice daca s-a emis Dispozitia Primarului de suspendare si daca acesta i-a fost comunicata, nefiind temei legal pentru a-i fi imputata suma de 420 lei nerespectandu-se procedura prev. de art. 25.
     A aratat ca nu a depus declaratia prevazuta de lege facandu-se cu ocazia controlului   A.J.P.I.S, alocatia trebuia sa se suspende in temeiul art. 25 alin. 2, solicitand sa-i fie comunicata pentru a-i deveni opozabila, iar in cazul in care obligatia a fost indeplinita timp de 3 ani sa inceteze plata drepturilor.
     A mentionat ca A.J.P.I.S nu a procedat legal si ca nu exista temei legal de imputare a sumei de 420 lei solicitand anularea deciziei nr. 1347614927054/14.09.2012 emisa de  A.J.P.I.S Mehedinti ca nelegala si netemeinica la art. 25 din Legea 277/2010.
     In dovedirea actiunii reclamantul a depus la dosar urmatoarele inscrisuri: decizia nr. 1347614927054/14.09.2012, adresa nr. 13865/10.11.2012.
     La data de 06.03.2013 reclamantul a formulat completare la motivele contestate prin care a invocat ca nu a primit nici o dispozitie a platii alocatiei suplimentare emisa de Primaria Greci, astfel incat aceasta nu ii este opozabila.
     Ca urmare a motivelor invocate a solicitat anularea aplicarii legii de catre de  A.J.P.I.S Mehedinti solicitand anularea deciziei de imputare atacate.
     La data de 27.03.2013 s-au solicitat relatii de la parata Agentia Judeteana Pentru Plati Si Inspectie Sociala Mehedinti, raspunsul acesteia fiind atasat si consemnat la dosar.
     La aceeasi data parata Agentia Judeteana Pentru Plati si Inspectie Sociala Mehedinti a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea cererii reclamantului ca fiind neintemeiata si sa fie mentinuta decizia de debit nr. 1347614927054/14.09.2012 emisa de A.J.P.I.S Mehedinti ca fiind temeinica si legala.
     A aratat ca din totalul de 60 de dosare de alocatie pentru sprijinul familiei au verificat un numar de 30 de dosare constatandu-se ca un anumit numar de beneficiari (printre care si reclamantul PP) nu si-au depus declaratia pe propria raspundere conform prevederilor legale ale Legii 277/2010.
     A sustinut ca neindeplinirea de catre reclamant a obligatiilor prev. la alin. (1) atrage suspendarea platii dreptului incepand cu luna urmatoare celei in care s-a constatat neindeplinirea obligatiei prin dispozitia Primarului.
     Conform art. 32 din Legea nr. 277/2010 privind alocatia de sustinere a familiei sumele incasate necuvenit cu titlu de alocatie se recupereaza de la titularul dreptului la alocatie in termenul de prescriptiei stabilit de lege pentru creantele bugetare, recuperarea sumelor platite necuvenit cu titlu de alocatie se face de catre agentia teritoriala prin decizia directorului care se comunica debitorului in termen de 15 zile.
     In drept si-a intemeiat contestatia pe prevederile art. 115 si urmatoarele Cod proc. civ., art. 8 si art. 16 alin. 1 din OUG nr. 113/2011 privind organizarea si functionarea Agentia Judeteana Pentru Plati Si Inspectie Sociala Mehedinti, Legea 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei cu modificarile si completarile ulterioare si ale OG. Nr. 2/2001 privind regimul sanctiona tor al contraventiilor.
     La data de 27.03.2013 reclamantul, prin aparatorul sau ales, a formulat cerere de probatoriu prin care a solicitat emiterea unei adrese catre Primaria comunei Greci, relatiile fiind atasate la dosar.
     La data de 29.05.2013 reclamantul a formulat concluzii scrise prin a solicitat admiterea actiunii si anularea deciziei nr. 1347614927054/14.09.2012 emisa de A.J.P.I.S Mehedinti ca nelegala si netemeinica emisa cu nerespectarea procedurii prev. de art. 25 din Legea 277/2010 si retinerea eronata a starii de fapt nu exista temei legal pentru imputarea sumei
     A precizat ca din actele depuse la dosarul cauzei nu s-a constatat nedepunerea declaratiei cu ocazia controlului A.J.P.I.S Mehedinti la Primaria Greci in data de 02.08.2012, iar din raspunsurile Primariei rezulta ca nu a fost emisa dispozitie de suspendare asa cum este prev. de art. 25 alin. 2 din Legea 277/2010.
     A sustinut ca intrucat nu a depus declaratia legea nu califica sumele incasate dupa termenul la care trebuia reclamantul sa o depuna, respectiv din 6 in 6 luni ca fiind incasate necuvenit mentionand ca si-a indeplinit in permanenta conditiile de fond pentru a primi alocatia de sustinere beneficiind de alocatie in continuare de la data controlului si pana in prezent asa cum rezulta din adresa nr. 773/28.05.2013 a Primariei Greci.
     La data constatarii nedepunerii declaratiei respectiv la data controlului A.J.P.I.S Mehedinti legal trebuia dat dreptul la alocatie conform art. 25 alin. 2 din Legea 277/2010 si nu declararea ca fiind alocatie incasata necuvenit deoarece reclamantul indeplinea conditiile de acordare, dar pe care nu le-a certificat prin declaratie pe motivul ca Primaria Greci nu a cerut o astfel de declaratie.
     La data de 12.06.2013 a fost emisa adresa catre parata A.J.P.I.S Mehedinti relatiile fiind atasate la dosar.
     Examinand actele si lucrarile dosarului, instanta constata si retine urmatoarele:
     La data de 02.08.2012, o echipa din cadrul AJPIS Mehedinti a efectuat un control la UAT Greci, fiind verificate 30 de dosare ale titularilor de alocatie pentru sustinerea familiei, ocazie cu care s-a constatat ca un anumit numar de beneficiari (printre care si reclamantul) nu au depus declaratia pe propria raspundere pe anul 2012 conform prevederilor legale.
      La data de 14.09.2012 parata a emis decizia nr.1347614927054 prin care a decis constituirea debitului si recuperarea sumei reprezentand alocatia pentru sustinerea familiei pentru reclamant, suma totala platita necuvenit cu acest titlu pentru perioada 01.01.2012-31.07.2012, respectiv 420 lei urmand a se recupera in conditiile legii.
     Instanta retine ca potrivit art. 25 alin. 1 din Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, titularul alocatiei depune la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta familia, din 6 in 6 luni dupa stabilirea dreptului la alocatie, o declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia, al carei model este stabilit prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
     Conform alin. (2) si (3) ale art.25, neindeplinirea de catre titularul alocatiei a obligatiei prevazute la alin. (1) atrage suspendarea platii dreptului incepand cu luna urmatoare celei in care s-a constatat neindeplinirea obligatiei, prin dispozitie a primarului. Suspendarea prevazuta la alin. (2) se mentine pana la indeplinirea obligatiei prevazute la alin. (1), dar nu mai mult de 3 luni. Daca in termenul de 3 luni titularul nu indeplineste obligatia, se considera ca nu mai sunt indeplinite conditiile de acordare.
       Art. 32 alin.1 si 2 din Legea nr.277/2010 prevede ca sumele incasate necuvenit cu titlu de alocatie se recupereaza de la titularul dreptului la alocatie in termenul de prescriptie, stabilit de lege pentru creantele bugetare. Recuperarea sumelor platite necuvenit cu titlu de alocatie se face de catre agentia teritoriala, prin decizie a directorului, care se comunica debitorului in termen de 15 zile.
     Astfel, din dispozitiile legale mentionate anterior se retine ca, in situatia in care titularul alocatiei nu respecta obligatia de a depune la primarie, din 6 in 6 luni,  o declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia, prin dispozitie a primarului se dispune suspendarea platii dreptului incepand cu luna urmatoare celei in care s-a constatat neindeplinirea obligatiei.
     Prin urmare, se constata ca plata alocatiei de sprijin devine o plata necuvenita din momentul in care se dispune suspendarea platii prin dispozitie a primarului, respectiv incepand cu luna urmatoare celei in care s-a constatat neindeplinirea obligatiei. Ori, in cauza, asa cum rezulta din adresa nr.522/04.04.2013(fila 34 dosar) a Primariei comunei Greci, nu s-a emis dispozitie de suspendare sau de incetare a dreptului de alocatie de sustinere, conform art.25 din Legea nr.277/2010, pentru perioada ianuarie-iulie 2012.
     Mai mult, din adresa nr.773/28.05.2013 (fila 46 dosar) emisa de Primaria comunei Greci, rezulta ca "Primaria comunei Greci  nu a emis dispozitie de suspendare sau incetare a dreptului la alocatie de sustinere, in perioada ianuarie-iulie 2012, reclamantul fiind in plata si dupa data de 31 iulie 2012 pana in prezent".
     Fata de cele retinute anterior, chiar daca reclamantul nu a depus declaratiile pe proprie raspundere pentru perioada ianuarie-iulie 2012, asa cum rezulta si din inscrisurile depuse la dosar, sumele incasate de acesta cu titlu de alocatie de sprijin pentru perioada sus-mentionata nu constituie sume necuvenite atata timp cat nu s-a constatat de catre primar neindeplinirea obligatiilor prevazute de lege.
     Pentru aceste considerente, instanta considera ca, in mod nelegal, parata a emis decizie pentru recuperarea sumei de 420 lei achitata reclamantului pentru perioada ianuarie-iulie 2012, nefiind aplicabile art. 32 alin.1 si 2 din Legea nr.277/2010 in conditiile in care, asa cum s-a retinut anterior,aceasta suma nu poate fi considerata ca fiind incasata necuvenit.
     Pentru aceste motive, instanta apreciaza ca actiunea este intemeiata, urmand ca in baza art.25-32 din Legea nr.277/2010, raportat la art.8 si urm. din Legea nr.554/2004 sa o admita si va dispune  anularea Deciziei nr. 1347614927054/14.09.2012 emisa de Directorul executiv al A.J.P.I.S. Mehedinti.
     Cauza de mai sus este irevocabila prin respingerea recursului formulat impotriva sentintei.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014