Contestatie recalculare pensie militari
(Sentinta civila nr. 1866 din data de 02.08.2011 pronuntata de Tribunalul Arad)Contestatie decizie recalculare pensie - militari.
Prin sentinta civila nr. 1860 din 02.08.2011 a Tribunalului Arad, pronuntata in dosar nr. 2438/108/2011, s-a respins exceptia inadmisibilitatii actiunii invocata de parata. S-a respins contestatia formulata de contestator si cererea de interventie accesorie a intervenientului.
In considerentele hotararii, tribunalul a statuat ca, potrivit art. 1 lit. a si b din Legea nr. 119/2010, pensiile militare de stat si pensiile de stat ale politistilor, au devenit pensii in intelesul Legii nr. 19/2000, iar in urma intrarii in vigoare a acestei legi, intimata a procedat la recalcularea pensiei de serviciu a contestatorului, emitand in acest sens decizia nr. 550/01.01.2011.
Potrivit art. 3 al. 1 din Legea nr. 119/2010, pensia militara a contestatorului si care a fost stabilita potrivit legilor cu caracter special, s-a recalculat prin determinarea punctajului mediu anual si a cuantumului fiecarei pensii, utilizand algoritmul de calcul prevazut de Legea nr. 19/2000 si de H.G. nr. 735/2010.
Este adevarat ca H.G. nr. 735/2010 a fost anulata de catre instantele judecatoresti, dar aceasta anulare a intervenit dupa emiterea deciziei contestate, iar ulterior aceasta hotarare de guvern a fost abrogata prin art. 10 din OUG nr. 1/2011.
Prin urmare, la data la care a fost emisa decizia nr. 550/01.01.2011 a carei anulare se solicita, era in vigoare H.G. nr. 735/2010, astfel incat decizia de recalculare nu este emisa in temeiul unui act normativ anulat, cum sustine contestatorul.
Prin OUG nr. 1/2011, s-a revenit la aceasta recalculare si s-a prevazut la art. 6 ca pensiile ale caror cuantumuri sunt mai mici decat cele aflate in plata in luna decembrie 2010, ca in cazul contestatorului, se mentin in plata cuantumurile avute in luna decembrie 2010, pana la data emiterii deciziei de revizuire, iar diferentele aferente lunii ianuarie 2011, se achita pana la sfarsitul lunii februarie 2011, ceea ce s-a si intamplat, contestatorul primindu-si aceasta diferenta.
Cu privire la anularea deciziei nr. 550/01.01.2011, instanta a constatat ca OUG nr. 1/2011 nu prevede obligatia in sarcina intimatei de a emite o noua decizie de recalculare a cuantumului pensiei, iar diferenta de bani pe care a primit-o contestatorul in cursul lunii februarie 2011 si mentinerea cuantumului pensiei din luna decembrie 2010, pana la data emiterii deciziei de revizuire, sunt acordate ca urmare a acestui act normativ, deci in baza legii, nefiind nevoie sa se anuleze decizia de recalculare si sa se emita o noua decizie de recalculare cu cuantumul pensiei din luna decembrie 2010.
Intimata are obligatia de a emite doar o decizie de revizuire din oficiu, cel mai tarziu pana la data de 31.12.2011, conform art. 1 al. 1 din OUG nr. 1/2011.
Prin faptul ca pensia militara a contestatorului, a devenit pensie in intelesul Legii nr. 19/2000, aceasta pensie militara care a fost stabilita prin decizia nr. 051356/2007, s-a transformat in pensie in intelesul Legii nr. 19/2000.
De altfel, atat Legea nr. 164/2001, cat si Legea nr. 179/2004 care prevedeau pensiile militare de stat si pensiile de stat ale politistilor, au fost abrogate prin art. 196 lit. b si e din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
In conditiile in care, pensia contestatorului s-a recalculat si este reglementata de Legea nr. 119/2010 coroborata cu Legea nr. 19/2000 si OUG nr. 1/2011, stabilirea de catre instanta a unei alte modalitati de calcul a pensiei decat cea prevazuta de actele normative in vigoare, reprezinta un exces de putere savarsit de catre aceasta prin indeplinirea unor atributii care revin exclusiv puterii legislative.
In cazul in care instanta ar fi mentinut pensia militara pe care a primit-o contestatorul in temeiul legilor speciale, ar fi repus indirect in vigoare Legea nr. 164/2001 si Legea nr. 179/2004, care sunt abrogate expres, asa cum s-a aratat anterior, ceea ce ar fi inadmisibil ca prin hotarari judecatoresti sa se repuna in vigoare legi abrogate si astfel sa se legifereze de catre instantele judecatoresti.
Prin sentinta civila nr. 1860 din 02.08.2011 a Tribunalului Arad, pronuntata in dosar nr. 2438/108/2011, s-a respins exceptia inadmisibilitatii actiunii invocata de parata. S-a respins contestatia formulata de contestator si cererea de interventie accesorie a intervenientului.
In considerentele hotararii, tribunalul a statuat ca, potrivit art. 1 lit. a si b din Legea nr. 119/2010, pensiile militare de stat si pensiile de stat ale politistilor, au devenit pensii in intelesul Legii nr. 19/2000, iar in urma intrarii in vigoare a acestei legi, intimata a procedat la recalcularea pensiei de serviciu a contestatorului, emitand in acest sens decizia nr. 550/01.01.2011.
Potrivit art. 3 al. 1 din Legea nr. 119/2010, pensia militara a contestatorului si care a fost stabilita potrivit legilor cu caracter special, s-a recalculat prin determinarea punctajului mediu anual si a cuantumului fiecarei pensii, utilizand algoritmul de calcul prevazut de Legea nr. 19/2000 si de H.G. nr. 735/2010.
Este adevarat ca H.G. nr. 735/2010 a fost anulata de catre instantele judecatoresti, dar aceasta anulare a intervenit dupa emiterea deciziei contestate, iar ulterior aceasta hotarare de guvern a fost abrogata prin art. 10 din OUG nr. 1/2011.
Prin urmare, la data la care a fost emisa decizia nr. 550/01.01.2011 a carei anulare se solicita, era in vigoare H.G. nr. 735/2010, astfel incat decizia de recalculare nu este emisa in temeiul unui act normativ anulat, cum sustine contestatorul.
Prin OUG nr. 1/2011, s-a revenit la aceasta recalculare si s-a prevazut la art. 6 ca pensiile ale caror cuantumuri sunt mai mici decat cele aflate in plata in luna decembrie 2010, ca in cazul contestatorului, se mentin in plata cuantumurile avute in luna decembrie 2010, pana la data emiterii deciziei de revizuire, iar diferentele aferente lunii ianuarie 2011, se achita pana la sfarsitul lunii februarie 2011, ceea ce s-a si intamplat, contestatorul primindu-si aceasta diferenta.
Cu privire la anularea deciziei nr. 550/01.01.2011, instanta a constatat ca OUG nr. 1/2011 nu prevede obligatia in sarcina intimatei de a emite o noua decizie de recalculare a cuantumului pensiei, iar diferenta de bani pe care a primit-o contestatorul in cursul lunii februarie 2011 si mentinerea cuantumului pensiei din luna decembrie 2010, pana la data emiterii deciziei de revizuire, sunt acordate ca urmare a acestui act normativ, deci in baza legii, nefiind nevoie sa se anuleze decizia de recalculare si sa se emita o noua decizie de recalculare cu cuantumul pensiei din luna decembrie 2010.
Intimata are obligatia de a emite doar o decizie de revizuire din oficiu, cel mai tarziu pana la data de 31.12.2011, conform art. 1 al. 1 din OUG nr. 1/2011.
Prin faptul ca pensia militara a contestatorului, a devenit pensie in intelesul Legii nr. 19/2000, aceasta pensie militara care a fost stabilita prin decizia nr. 051356/2007, s-a transformat in pensie in intelesul Legii nr. 19/2000.
De altfel, atat Legea nr. 164/2001, cat si Legea nr. 179/2004 care prevedeau pensiile militare de stat si pensiile de stat ale politistilor, au fost abrogate prin art. 196 lit. b si e din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
In conditiile in care, pensia contestatorului s-a recalculat si este reglementata de Legea nr. 119/2010 coroborata cu Legea nr. 19/2000 si OUG nr. 1/2011, stabilirea de catre instanta a unei alte modalitati de calcul a pensiei decat cea prevazuta de actele normative in vigoare, reprezinta un exces de putere savarsit de catre aceasta prin indeplinirea unor atributii care revin exclusiv puterii legislative.
In cazul in care instanta ar fi mentinut pensia militara pe care a primit-o contestatorul in temeiul legilor speciale, ar fi repus indirect in vigoare Legea nr. 164/2001 si Legea nr. 179/2004, care sunt abrogate expres, asa cum s-a aratat anterior, ceea ce ar fi inadmisibil ca prin hotarari judecatoresti sa se repuna in vigoare legi abrogate si astfel sa se legifereze de catre instantele judecatoresti.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014