InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Bistrita-Nasaud

Actiune impotriva respingerii ofertei de achizitie publica.

(Sentinta comerciala nr. 998/CA/2011 din data de 14.05.2012 pronuntata de Tribunalul Bistrita-Nasaud)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Bistrita-Nasaud | Jurisprudenta Tribunalul Bistrita-Nasaud

Contencios administrativ
Sentinta
Acte ale autoritatilor publice Actiune impotriva respingerii ofertei de achizitie publica.

       In conditiile in care procedura administrativ-jurisdictionala reglementata de prevederile art. 266 si urm. din OUG nr. 34/2006 a fost epuizata, prin emiterea Deciziei nr. 2428/C1/2370 de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, legalitatea procedurii de atribuire contestate pe aceasta cale de reclamanta nu se mai poate realiza decat in cadrul procesual si cu procedura stabilite expres de prevederile art. 283 si urm. din acelasi act normativ, respectiv prin exercitarea plangerii, atat pentru motive de nelegalitate, cat si de netemeinicie, impotriva deciziei pronuntate in procedura administrativ-jurisdictionala, solutionarea plangerii la care face trimitere textul legal fiind data in competenta curtilor de apel.

Trib. Bistrita-Nasaud, s. a II-a civ., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 998/CA/14 octombrie 2011

       Prin cererea inregistrata reclamanta SC N 2007 SRL a chemat in judecata pe paratul Consiliul Local al Comunei Bistrita-Bargaului, solicitand obligarea acestuia la atribuirea contractului de achizitie publica privind executia obiectivului "Prestarea de servicii silvice" pentru urmatoarele lucrari: lot 3 - punere in valoare - cod 77200000-2; lot 4 - cultura in pepiniera - cod 77200000-2, fara cheltuieli de judecata.
       Analizand actele si lucrarile dosarului, instanta retine urmatoarele:
       Obiectul prezentului litigiu vizeaza contestarea de catre reclamanta a procedurii de atribuire a contractului- "Prestari servicii silvice", procedura initiata de paratul Consiliul local al comunei Bistrita-Bargaului in temeiul prevederilor OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, sens in care apreciaza ca fiind nelegala respingerea ofertei reclamantei.
       La data formularii actiunii, respectiv 16.05.2011, forma in vigoare a textului art. 255 din OUG nr. 34/2006, invocat de reclamanta, prevede: "Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept ori intr-un interes legitim printr-un act al autoritatii contractante, prin incalcarea dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice, poate solicita, prin contestatie, anularea actului, obligarea autoritatii contractante de a emite un act, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ-jurisdictionala, in conditiile prezentei ordonante de urgenta."   
       Totodata, potrivit art. 256 alin. 1, "in vederea solutionarii contestatiilor pe cale administrativ-jurisdictionala, partea care se considera vatamata are dreptul sa se adreseze Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cu respectarea prevederilor art. 256^2 si 270 - 27"1.
       Or, in conditiile in care procedura administrativ-jurisdictionala reglementata de prevederile art. 266 si urm. din OUG nr. 34/2006 a fost epuizata, prin emiterea Deciziei nr. 2428/C1/2370 de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, legalitatea procedurii de atribuire contestate pe aceasta cale de reclamanta nu se mai poate realiza decat in cadrul procesual si cu procedura stabilite expres de prevederile art. 283 si urm. din acelasi act normativ, respectiv prin exercitarea plangerii, atat pentru motive de nelegalitate, cat si de netemeinicie, impotriva deciziei pronuntate in procedura administrativ-jurisdictionala, solutionarea  plangerii la care face trimitere textul legal fiind data in competenta curtilor de apel.
       Ca nu se pot urma concomitent doua proceduri distincte rezulta nu doar din continutul prevederilor legii speciale, aceeasi concluzie fiind impusa si de prevederile de principiu ale art. 6 din Legea nr. 554/2004, dreptul comun in materia contenciosului administrativ, astfel incat, fara a opera o restrangere a dreptului de acces la justitie, acestea impun persoanei care se considera vatamata in acceptiunea data acestei notiuni de prevederile art. 2 lit. a din Legea contenciosului administrativ, sa atace direct in fata instantei de contencios administrativ actele administrative susceptibile, potrivit legii organice, sa faca obiectul unei jurisdictii speciale administrative, doar in conditiile renuntarii la exercitarea procedurii administrativ-jurisdictionale. Or, din economia prevederilor art. 6 alin. 1 - 4 din Legea nr. 554/2004, rezulta ca o atare renuntare nu poate opera tacit (prevederile alin. 4 impunand notificarea expresa catre organul administrativ jurisdictional in cazul demararii acestei proceduri, ceea ce nu este cazul in speta) si cu atat mai putin dupa epuizarea procedurii, prin emiterea actului administrativ-jurisdictional, persoana pretins a fi vatamata avand deschisa calea contestarii in justitie a acestui din urma act.
       Cum in cauza obiectul dedus judecatii nu este reprezentat de plangerea impotriva actului administrativ-jurisdictional reprezentat de Decizia nr. 2428/C1/2370 a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, pentru a se pune in discutie o eventuala declinare a competentei de solutionare, ci de actiunea directa a reclamantei indreptata impotriva respingerii ofertei de catre autoritatea care a initiat procedura in temeiul prevederilor OUG nr. 34/2006, instanta urmeaza a respinge ca inadmisibila, pentru considerentele mai sus expuse, actiunea reclamantei ce face obiectul prezentului dosar.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014