Salarii compensatorii. Functionar public.
(Sentinta comerciala nr. 1229/CA/2011 din data de 14.05.2012 pronuntata de Tribunalul Bistrita-Nasaud)CONTENCIOS
SENTINTA
Despagubiri
Salarii compensatorii. Functionar public.
Nu se poate retine incidenta acordului colectiv de munca cata vreme incetarea raporturilor de munca nu s-a produs prin intervenirea uneia dintre ipotezele legale de incetare din motive neimputabile functionarului public (sintagma utilizata in continutul alin. 1 al aceluiasi art. 13 din acordul colectiv invocat), cum este bunaoara cazul reducerii postului prin reorganizarea institutiei publice.
Trib. Bistrita-Nasaud, s. a II-a civ., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 1229/CA/9 decembrie 2011
Prin actiunea inregistrata reclamanta SN a chemat in judecata parata Casa Judeteana de Pensii solicitand admiterea actiunii, obligarea paratei la plata unei compensatii egale cu cinci salarii lunare, de care reclamanta a beneficiat in perioada de activitate, la data eliberarii sale din functia publica de executie de referent superior.
Analizand actele si lucrarile dosarului, respectiv inscrisurile depuse, instanta retine urmatoarele:
Reclamanta a avut calitatea de angajat al intimatei C.J.P. Bistrita-Nasaud din data de 02.09.2002 si pana la data de 01.01.20l0 cand raportul de serviciu a incetat in conformitate cu prevederile art. 99 alin. l lit. d din L.l88/l999 rep., privind Statutul functionarilor publici, respectiv a incetat de drept ca urmare a pensionarii (conform Deciziei de pensie anticipata partiala nr. 118375 din 07.06.2010).
Intemeindu-se pe prevederile art. l3 alin. l si 3 din Acordul colectiv la nivelul Casei Judetene de Pensii pentru anul 20l0, incheiat, potrivit HG nr.833/25 iulie 2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective, intre C.J.P. Bistrita-Nasaud si Sindicatul Liber "Solidaritatea" al functionarilor publici si personalului contractual din C.J.P. Bistrita-Nasaud, reclamanta a solicitat intimatei C.J.P. Bistrita-Nasaud la data de 08.l0.20l0 (demers care se constituie intr-o plangere prealabila conform prevederilor art.7 din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ), sa i se acorde drepturile prevazute de Acordul colectiv de munca, dar i s-a raspuns de catre intimata ca desi s-a adresat forului ierarhic superior - CNPAS pentru alocarea sumelor necesare pentru lichidarea drepturilor salariale ale personalului disponibilizat, aceste demersuri au ramas fara rezultat, cu motivarea ca pentru acordarea salariilor compensatorii nu au fost prevazute fonduri prin Legea asigurarilor sociale pentru anul 20l0.
Este real ca potrivit disp. art. l3 alin. 3 din Acordul colectiv la nivelul Casei Judetene de Pensii, inregistrat sub nr. 233/ll.02.20l0 si care constituie legea partilor, la incetarea contractului individual de munca din motive ce nu tin de persoana salariata, se poate solicita o compensatie de cel putin un salariu lunar si cel mult cinci salarii lunare.
Totodata, potrivit art.28 din HG nr.833/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective, emise in baza prev. art. 73(3) din L. nr. l88/l999 rep., privind statutul functionarilor publici si art. VII (l) lit. c din L.25l/2006 pentru modificarea si completarea legii nr. l88/l999 rep., "executarea acordului colectiv este obligatorie pentru ambele parti. Neindeplinirea obligatiilor asumate atrage raspunderea civila si, dupa caz, disciplinara a partilor care se fac vinovate de aceasta".
In speta de fata nu se poate retine insa incidenta acestor texte cata vreme incetarea raporturilor de munca nu s-a produs prin intervenirea uneia dintre ipotezele legale de incetare din motive neimputabile functionarului public (sintagma utilizata in continutul alin. 1 al aceluiasi art. 13 din acordul colectiv invocat), cum este bunaoara cazul reducerii postului prin reorganizarea institutiei publice, ipoteza la care face trimitere de altfel raspunsul paratei in cadrul solutionarii plangerii prealabile (in adresa depusa la fila 6 dosar se face trimitere la drepturile salariale ale personalului disponibilizat).
De altfel, insasi reclamanta, in cadrul considerentelor prezentate in motivarea cererii de chemare in judecata arata ca masura acordarii unor compensatii are la baza prezumtia inlaturarii consecintelor concedierii si ca fosta institutie angajatoare s-a angajat ca la incetarea raporturilor de munca din motive ce nu tin de persoana salariata, sa acorde aceasta compensatie.
Or, incetarea de drept a raportului de munca nu se subscrie ipotezei prevazute de acordul colectiv de munca pentru acordarea compensatiilor banesti solicitate de reclamanta.
SENTINTA
Despagubiri
Salarii compensatorii. Functionar public.
Nu se poate retine incidenta acordului colectiv de munca cata vreme incetarea raporturilor de munca nu s-a produs prin intervenirea uneia dintre ipotezele legale de incetare din motive neimputabile functionarului public (sintagma utilizata in continutul alin. 1 al aceluiasi art. 13 din acordul colectiv invocat), cum este bunaoara cazul reducerii postului prin reorganizarea institutiei publice.
Trib. Bistrita-Nasaud, s. a II-a civ., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 1229/CA/9 decembrie 2011
Prin actiunea inregistrata reclamanta SN a chemat in judecata parata Casa Judeteana de Pensii solicitand admiterea actiunii, obligarea paratei la plata unei compensatii egale cu cinci salarii lunare, de care reclamanta a beneficiat in perioada de activitate, la data eliberarii sale din functia publica de executie de referent superior.
Analizand actele si lucrarile dosarului, respectiv inscrisurile depuse, instanta retine urmatoarele:
Reclamanta a avut calitatea de angajat al intimatei C.J.P. Bistrita-Nasaud din data de 02.09.2002 si pana la data de 01.01.20l0 cand raportul de serviciu a incetat in conformitate cu prevederile art. 99 alin. l lit. d din L.l88/l999 rep., privind Statutul functionarilor publici, respectiv a incetat de drept ca urmare a pensionarii (conform Deciziei de pensie anticipata partiala nr. 118375 din 07.06.2010).
Intemeindu-se pe prevederile art. l3 alin. l si 3 din Acordul colectiv la nivelul Casei Judetene de Pensii pentru anul 20l0, incheiat, potrivit HG nr.833/25 iulie 2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective, intre C.J.P. Bistrita-Nasaud si Sindicatul Liber "Solidaritatea" al functionarilor publici si personalului contractual din C.J.P. Bistrita-Nasaud, reclamanta a solicitat intimatei C.J.P. Bistrita-Nasaud la data de 08.l0.20l0 (demers care se constituie intr-o plangere prealabila conform prevederilor art.7 din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ), sa i se acorde drepturile prevazute de Acordul colectiv de munca, dar i s-a raspuns de catre intimata ca desi s-a adresat forului ierarhic superior - CNPAS pentru alocarea sumelor necesare pentru lichidarea drepturilor salariale ale personalului disponibilizat, aceste demersuri au ramas fara rezultat, cu motivarea ca pentru acordarea salariilor compensatorii nu au fost prevazute fonduri prin Legea asigurarilor sociale pentru anul 20l0.
Este real ca potrivit disp. art. l3 alin. 3 din Acordul colectiv la nivelul Casei Judetene de Pensii, inregistrat sub nr. 233/ll.02.20l0 si care constituie legea partilor, la incetarea contractului individual de munca din motive ce nu tin de persoana salariata, se poate solicita o compensatie de cel putin un salariu lunar si cel mult cinci salarii lunare.
Totodata, potrivit art.28 din HG nr.833/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective, emise in baza prev. art. 73(3) din L. nr. l88/l999 rep., privind statutul functionarilor publici si art. VII (l) lit. c din L.25l/2006 pentru modificarea si completarea legii nr. l88/l999 rep., "executarea acordului colectiv este obligatorie pentru ambele parti. Neindeplinirea obligatiilor asumate atrage raspunderea civila si, dupa caz, disciplinara a partilor care se fac vinovate de aceasta".
In speta de fata nu se poate retine insa incidenta acestor texte cata vreme incetarea raporturilor de munca nu s-a produs prin intervenirea uneia dintre ipotezele legale de incetare din motive neimputabile functionarului public (sintagma utilizata in continutul alin. 1 al aceluiasi art. 13 din acordul colectiv invocat), cum este bunaoara cazul reducerii postului prin reorganizarea institutiei publice, ipoteza la care face trimitere de altfel raspunsul paratei in cadrul solutionarii plangerii prealabile (in adresa depusa la fila 6 dosar se face trimitere la drepturile salariale ale personalului disponibilizat).
De altfel, insasi reclamanta, in cadrul considerentelor prezentate in motivarea cererii de chemare in judecata arata ca masura acordarii unor compensatii are la baza prezumtia inlaturarii consecintelor concedierii si ca fosta institutie angajatoare s-a angajat ca la incetarea raporturilor de munca din motive ce nu tin de persoana salariata, sa acorde aceasta compensatie.
Or, incetarea de drept a raportului de munca nu se subscrie ipotezei prevazute de acordul colectiv de munca pentru acordarea compensatiilor banesti solicitate de reclamanta.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Despagubiri, penalitati
DREPTURI SALARIALE ALE PERSONALULUI DIDACTIC. APLICAREA DISPOZITIILOR LEGALE PRIVIND PLATA AJUTORULUI FINANCIAR PENTRU ACHIZITIONAREA DE CARTI SI PROGRAME EDUCATIONALE IN FORMAT ELECTRONIC - Sentinta civila nr. 1921/LM/2011 din data de 15.11.2011Despagubiri din asigurare de raspundere in cazul accidentelor de circulatie. Subrogatie. Neaplicarea solidaritatii. - Decizie nr. speta 5 din data de 08.01.2008
Repararea pagubei materiale sau a daunei morale in cazul condamnarii pe nedrept sau al privarii ori restrangerii dreptului de libertate in mod nelegal (art.504-507 Cod proc. penala). Data de la care incepe sa curga termenul de exercitare a actiunii p... - Sentinta civila nr. speta 2 din data de 04.01.2008
Despagubiri pentru lipsa de folosinta corelativ cu dreptul de retentie - Decizie nr. 88 din data de 05.03.2015
Folosinta teren agricol. Despagubiri acordate la valoarea corespunzatoare a folosului de tras - Decizie nr. 660 din data de 04.12.2014
LITIGIU CU PROFESIONISTI - Sentinta comerciala nr. 1049 din data de 04.11.2014
Solicitare pe cale separata a cheltuielilor de judecata. Reducere onorar de avocat. - Decizie nr. 219 din data de 03.04.2014
Despagubiri solicitate in baza Legii 221 din 2009. Constatarea caracterului politic a deportarii - Sentinta civila nr. 240 din data de 07.03.2011
Despagubiri - Decizie nr. 60 din data de 28.01.2011
Despagubiri - Sentinta civila nr. 138 din data de 04.02.2011
Despagubiri solicitate in baza Legii 221/2009 reprezentand contravaloarea unor bunuri confiscate abuziv de regimul comunist, fara ca masura confiscarii sa aiba caracter politic. - Sentinta civila nr. 969 din data de 15.10.2010
Esalonarea platilor stabilite prin titlul executoriu. - Decizie nr. 152 din data de 04.03.2010
Despagubiri - Sentinta civila nr. 1 din data de 15.09.2008
Pretentii - Sentinta civila nr. 330 din data de 05.05.2010
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 17 din data de 13.01.2010
Evacuare - Sentinta civila nr. 181 din data de 26.02.2009
Fonduri europene. Natura de acte administrative a proceselor-verbale de constatare a neregulilor si de stabilire a creantei bugetare si consecintele ce decurg din aceasta cu privire la prezumtiile legale si sarcina probei. - Decizie nr. 658/R din data de 04.06.2015
Validarea de catre vicepresedintele A.N.R.P. a hotararii unei comisii judetene de aplicare a Legii nr. 9/1998. A.N.R.P. nu se poate apara invocand propria culpa in negasirea resurselor financiare efectuarii platii acestor despagubiri. - Decizie nr. 71/R din data de 16.01.2015
Art. 41 din Legea nr. 165/2013 interpretare notiunea de hotarare judecatoreasca prin care s-a stabilit cuantumul despagubirilor. - Decizie nr. 284/R din data de 03.03.2015
Competenta legala de luare a masurii alocarii unor judecatori de la alte sectii la constituirea completurilor de judecata ale unei sectii, in mod exceptional. Diferenta intre aceasta masura, pe de o parte si delegare/detasare/transfer, pe de alta parte. - Decizie nr. 2110/R din data de 19.09.2014