InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Buzau

CONT.ADM. Functionari publici. Acordarea indemnizatiei de dispozitiv conform prevederilor Ordinului 496/2003 MIRA

(Sentinta comerciala nr. din data de 22.12.2008 pronuntata de Tribunalul Buzau)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Buzau | Jurisprudenta Tribunalul Buzau


Prin actiunea inregistrata la Tribunalul Buzau sub nr. 3756/114/2008 din 06.10.2008, reclamantul N.S si altii au solicitat in contradictoriu cu paratul P.M. Buzau pronuntarea unei hotarari prin care acesta sa fie obligat la:
     1) - modificarea contractului colectiv de munca si implicit a dispozitiilor de numire in functia publica a fiecarui reclamant, in sensul includerii in cuprinsul acestora a obligatiei angajatorului de a plati/acorda sporul salarial numit "indemnizatie de dispozitiv" in procent de 25 % aplicat salariului de baza, care cuprinde: salariul de incadrare, salariul de merit, indemnizatia de conducere, incepand cu data de 30.09.2008 (data la care s-a solicitat pe cale administrativa dreptul pretins);
     2) - plata, retroactiv, catre fiecare functionar public - reclamant a sumelor de bani reprezentand contravaloarea sporului de dispozitiv pentru perioada 30.09.2005 - 30.09.2008, actualizata in raport de indicele de inflatie pana la data efectuarii platii.
In motivarea actiunii, reclamantii au invederat ca sunt functionari publici in cadrul aparatului propriu de specialitate al P.M. Buzau, ocupand functii publice. Potrivit dispozitiilor Legii nr.154/1998 privind salarizarea personalului din unitati bugetare, modificata si completata de OUG nr. 24/2000, ale OUG nr.92/2004 si ale Codul Muncii, sistemul de salarizare cuprinde salariile de incadrare, sporurile, indemnizatiile de conducere, stimulente si alte drepturi, gestiunea sistemului de salarizare asigurandu-se de catre fiecare ordonator principal de credite, cu incadrarea in resursele financiare si in numar maxim de posturi aprobate potrivit legii.
  Reclamantii au mai aratat ca, in conformitate cu dispozitiile punctului 9.2. din Ordinul MIRA nr. 496/28.07.2003, "indemnizatia de dispozitiv se acorda si personalului civil ce-si desfasoara activitatea in domeniul administratiei publice", iar potrivit punctului 31.1 " prin personal civil, in sensul prezentului ordin, se inteleg functionarii publici si personalul contractual din Ministerul Administratiei si Internelor".
     Prin acelasi ordin se prevede ca: "personalul civil din MIRA beneficiaza de drepturile prevazute prin Legea nr. 138/1999, cu exceptia celor din domeniul administratiei publice care beneficiaza doar de dreptul prevazut la art. 13 din lege", conform caruia "cadrele militare in activitate, militarii angajati pe baza de contract si salariatii civili beneficiaza de o indemnizatie de dispozitiv lunara de 25 % din solda de functie, solda de grad, solda de merit, indemnizatii de comanda si gradatii, respectiv din salariul de baza".
S-a mai sustinut ca, in cauza pendinte judecatii, prezinta relevanta juridica si dispozitiile urmatoarelor acte normative: OUG nr. 192/2002 privind reglementarile drepturilor salariale ale functionarilor publici, OUG nr. 191/2002 privind reglementarea drepturilor salariale ale personalului contractual, OUG nr. 163/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, HG nr. 281/1993 privind salarizarea personalului din unitatile bugetare.
S-a invocat si faptul ca interpretarea Ordinului nr. 496/2003, in sensul ca nu se aplica si personalului din consiliile judetene si locale si primarii ar conduce la o grava diferentiere in randul functionarilor publici si personalului contractual, incalcandu-se astfel drepturile fundamentale ale cetatenilor prevazute in Constitutie, precum si in Conventia Europeana a Drepturilor Omului.
Prin nota de precizari depusa ulterior, reclamantii au precizat ca renunta la judecata primului capat de cerere, staruind doar in cel de-al doilea capat de cerere referitor la plata retroactiva a sporului de dispozitiv pentru perioada 30.09.2005 - 30.09.2008, suma actualizata in raport de indicele de inflatie.
In aplicarea dispozitiilor art. 115-118 din Cod procedura civila, paratul a formulat intampinare, solicitand respingerea actiunii ca neintemeiata. S-a invederat ca acordarea drepturilor solicitate, astfel cum au fost definite de reclamanti, este prevazuta de dispozitiile Legii 138/1999, aceasta adresandu-se exclusiv salariatilor civili (functionari publici si personal contractual) din cadrul structurilor militare M.I.R.A. Mai mult, in legea bugetului de stat pe anul 2008 nu a fost prevazuta resursa bugetara necesara alocarii unor astfel de drepturi.
Prin sentinta nr. 1300 din 6.11.2008, s-a respins actiunea ca neintemeiata.
Pentru a hotari astfel, instanta fondului a retinut:
     Prin Ordinul nr. 496/2003 emis de Ministerul Internelor si Reformei Administrative s-a prevazut acordarea indemnizatiei de dispozitiv si personalului civil care-si desfasoara activitatea in domeniul administratiei publice, prin personalul civil intelegandu-se functionarii publici si personalul contractul din cadrul ministerului.
Dispozitiile invocate se coroboreaza cu prevederile art. 13 din Legea 138/1999, care reglementeaza acordarea acestei indemnizatii pentru personalul militar din institutiile publice, de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala.
     Aplicarea dispozitiilor legale speciale mentionate anterior nu poate fi extinsa personalului salariat ce face parte din P.M. Buzau. Si cum aceasta structura functioneaza in cadrul autoritatii administratiei publice locale, nefacand parte din MIRA, instanta a constatat ca actiunea este neintemeiata, urmand a fi respinsa.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014