CONT.ADM: Taxa pe poluare. Reglementare interna: OUG nr.50/2008. Jurisprudenta CJUE. Dobanda fiscala: incidenta dispozitiilor art.124 din Codul de procedura fiscala
(Hotarare nr. 27 din data de 24.07.2013 pronuntata de Tribunalul Buzau)CONT.ADM: Taxa pe poluare. Reglementare interna: OUG nr.50/2008. Jurisprudenta CJUE. Dobanda fiscala: incidenta dispozitiilor art.124 din Codul de procedura fiscala
1.) - Obiectul actiunii
Prin actiunea inregistrata la aceasta instanta sub nr. 1054/114/2013 din 11.02.2013, reclamantul T.C. a chemat in judecata pe paratele AFPM Buzau si AFM Bucuresti, solicitand ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna: a) obligarea paratelor in solidar la restituirea taxei pe poluare in cuantum de 1.305 lei achitata pentru un autovehicul achizitionat dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene , precum si b) la plata in solidar a dobanzii fiscale prevazuta de art. 124 din Codul de procedura fiscala, calculata de la data efectuarii platii si pana la data restituirii integrale a acesteia.
2.) - Motivarea actiunii
2.1.) In fapt, reclamantul a invederat ca la data de 12.11.2010 a dobandit un autovehicul de provenienta dintr-un alt stat membru al Comunitatii Europene marca Opel tip Zafira, numar de identificare X an de fabricatie 2001, inmatriculat pentru prima data la 07.05.2001, pentru care a achitat in temeiul prevederilor OUG nr.50/2008 o taxa pe poluare impusa in cuantum de 1305 lei. Considera ca taxa achitata contravine normelor Tratatului instituind Comunitatea Europeana care prevaleaza asupra dreptului national, astfel ca se impune inlaturarea reglementarii din OUG nr.50/2008 prin care se instituie o taxa interna discriminatorie .
2.2) In drept, reclamantul si-a intemeiat actiunea pe dispozitiile art. 148 din Constitutia Romaniei, paragraful 110 ( ex articolul 90) din Tratatul privind functionarea Comunitatii Europene si prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ.
3.) Probe
3.1.) - In sprijinul sustinerilor formulate prin actiunea introductiva, reclamantul a depus la dosar : actul de proprietate al autovehiculului (contract de vanzare cumparare, fila 5,5/verso), cartea de identitate a autovehiculului (filele 9), certificatul de inmatriculare al autovehiculului emis de autoritatea romana competenta ( fila 8, 8/verso), decizia de calcul a taxei pe poluare emisa de AFPM Buzau la data de 18.11.2010 ( fila10), chitanta emisa de Trezoreria Municipiului Buzau privind taxa pe poluare ( fila 10) si dovada efectuarii procedurii instituite la art. 117 alin. 1 lit. d) din Codul de procedura fiscala (filele 11,12,13).
3.2.) - Paratii nu au solicitat administrarea de probe .
4.) - Intampinarea
4.1.) Citata legal, parata AFPM Buzau a formulat intampinare in temeiul prevederilor art.115-118 din Codul de procedura civila, solicitand respingerea actiunii ca inadmisibila pe cale de exceptie si ca neintemeiata pe fond ( filele 24-26).
4.1.1.) Pe cale de exceptie, parata a invocat inadmisibilitatea actiunii, intrucat reclamantul nu a efectuat procedura prealabila instituita la art. 7 din Legea nr. 554/2004 si respectiv la art. 207 al.1 din OG. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala .
4.1.2.) - Pe fond, parata a sustinut ca actiunea este neintemeiata in raport de prevederile OUG nr.50/2008, in conditiile in care reclamantul a utilizat taxa pe poluare la inmatricularea autovehiculului respectiv .
4.2.) - Citata legal , parata AFM Bucuresti nu a formulat intampinare , nu a solicitat administrarea de probatorii si nici nu s-a infatisat in instanta .
5.) - Analiza . Constatari . Considerente
Analizand cererea formulata de reclamanta in raport de actele si lucrarile dosarului si de prevederile legale incidente , tribunalul a retinut :
5.1.) - Situatia in fapt dedusa judecatii
5.1.1.) -In baza contractului de vanzare cumparare incheiat la data de 12.11.2010, reclamantul a achizitionat un autovehicul de provenienta dintr-un alt stat membru al Comunitatii Europene marca Opel tip Zafira, numar de identificare X, an de fabricatie 2001, inmatriculat pentru prima data la 07.05.2001.
5.1.2.) - In vederea inmatricularii autovehiculului in Romania, reclamantul a fost obligat sa achite o taxa pe poluare in cuantum de 1.305 lei, stabilita in aplicarea dispozitiilor OUG nr.50/2008 prin decizia de calcul emisa de AFPM Buzau, depusa la fila 10 dosar, fiind achitata la Trezoreria Municipiului Buzau in baza chitantei seria TS4A nr. 4462824/19.11.2010.
5.1.3.) -Anterior formularii actiunii, reclamantul a efectuat procedura instituita la art. 117 alin. 1 lit. d) din Codul de procedura fiscala, astfel cum rezulta din inscrisul depus la filele 11,12,13 dosar, parata comunicand reclamantei ca nu i se restituie taxa pe poluare, intrucat a fost stabilita cu respectarea prevederilor OUG nr. 50/2008 si a beneficiat de ea la inmatricularea autovehiculului.
5.1.4) - Atacand in instanta de contencios administrativ refuzul autoritatii fiscale de a-i restitui taxa pe poluare achitata cu incalcarea dispozitiilor legislatiei comunitare in materie , reclamantul se considera vatamata in drepturile sale legitime , astfel ca sunt indeplinite conditiile de admisibilitate a actiunii, prevazute de art.1 din Legea nr.554/2004.
5.2.) - Cadrul juridic . Reglementarea interna
5.2.1.) - Taxa pe poluare pentru autovehicule din categoriile M(1) - M ( 3) si N ( 1) - N (3) , astfel cum sunt definite la art.3 din reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere , precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice , transporturilor si locuintei nr.211/2003 a fost instituita prin OUG nr.50/2008 care a abrogat prevederile art.214¹ - 214³ din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal referitoare la taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule .
5.2.2.) - Potrivit art.4 lit.a) din OUG nr.50/2008, obligatia de plata a taxei interne intervine cu ocazia primei inmatriculari a unui autovehicul in Romania , modul de calcul al acesteia fiind stabilit la art.6 , fara ca textul sa faca distinctie intre autovehiculele produse in Romania si cele produse in afara acesteia , si nici intre autovehiculele noi si cele de ocazie.
5.2.3.) - Din interpretarea logica si sistematica a textului de lege evocat , rezulta ca taxa pe poluare este datorata numai pentru autovehiculele pentru care se face prima inmatriculare in Romania , nu si pentru cele aflate deja in circulatie.
5.3.) - Art.110 ( ex articolul 90 paragraf 1 TCE ) din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (TFUE) , publicat in Jurnalul Oficial la data de 30.03.2010 ( versiune consolidata )
5.3.1.) - Conform prevederilor art.28 din Tratat , versiunea consolidata, Uniunea este alcatuita dintr-o uniune vamala care reglementeaza ansamblul schimburilor de marfuri si care implica interzicerea intre statele membre , a taxelor vamale la import si export si a oricaror taxe cu efect echivalent , precum si adoptarea unui tarif vamal comun in relatiile cu tari terte.
5.3.2.) - La art.30 si art.31 din Tratat, se dispune in sensul ca intre statele membre sunt interzise taxele vamale la import si la export sau taxele cu efect echivalent . Aceasta interdictie se aplica de asemenea taxelor vamale cu caracter fiscal . Niciun stat membru nu aplica , direct sau indirect , produselor altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica , direct sau indirect , produselor nationale similare . De asemenea , niciun stat membru nu aplica produselor altor state membre impozite interne de natura sa protejeze indirect alte sectoare de productie.
5.3.3.) - Dispozitiile art.110 ( ex articolul 90 paragraf 1 ) din Tratatul Uniunii Europene , versiunea consolidata , prevad ca nici un stat membru nu aplica , direct sau indirect , produselor altor state membre, impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica , direct sau indirect , produselor nationale similare.
5.4.) - Jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene
5.4.1.) - Cauza Costa / Enel ( 1964) : Legea care se indeparteaza de Tratat - un izvor independent de drept - nu ar putea sa duca la anularea lui , data fiind natura sa originara si speciala , fara a-l lipsi de caracterul lui de lege comunitara si fara ca baza legala a comunitatii insasi sa fie pusa la indoiala. Decizia a definit si relatia dintre dreptul comunitar si dreptul national al statelor membre , aratand ca dreptul comunitar este o ordine juridica independenta , care are prioritate de aplicare chiar si in fata dreptului national ulterior.
5.4.2.) - Cauza Weigel ( 2004): Obiectul reglementarii comunitare este asigurarea liberei circulatii a marfurilor intre statele comunitare in conditiile normale de concurenta , prin eliminarea oricarei forme de protectie care decurge din aplicarea de impozite interne discriminatorii fata de produsele provenind din alte state membre. Prin urmare , scopul acestei reglementari o constituie interzicerea discriminarii fiscale intre produsele importate si cele similare autohtone.
5.4.3.) - Hotararea din 15 septembrie 2005 , Comisia / Danemarca, C - 464/02 : Toate autovehiculele comercializate pe piata unui stat membru sunt " produse nationale " in sensul prevederilor art.110 TFUE, iar cele similare acestora cumparate de pe pietele altor state spre a fi importate in acest stat membru devin " produse concurente " ale celor dintai , in masura in care sunt similare din punct de vedere al tipului de produs , al caracteristicilor si al uzurii. In contextul asigurarii liberei circulatii a marfurilor si a unui regim vamal nediscriminatoriu , instituirea la nivelul statului membru a unor masuri fiscale de natura sa favorizeze produsele nationale in defavoarea produselor concurente , reprezinta o evidenta incalcare a acestor principii. Prin urmare , statele membre sunt obligate sa se abtina de la instituirea oricaror masuri de natura sa favorizeze produsele nationale in defavoarea produselor concurente provenite din statele membre .
5.4.4.) - Cauzele reunite C - 290 Nadasdi si C - 333/05 Nemeth / 2006: O taxa care nu este perceputa pentru faptul ca un autovehicul traverseaza frontiera unui stat membru , ci pentru prima inmatriculare pe teritoriul acestuia , in vederea punerii in circulatie, nu constituie o taxa vamala in sensul art.25 din Tratatul instituind Comunitatea Europeana, ci face parte din sistemul general de impozitare a bunurilor si trebuie examinata in lumina art.90 din tratat.
5.4.5.) - Hotararea din 18.01.2007 , Brzezinschi, C -313 / 05 , pct.27 : Art.90 din Tratatul instituind Comunitatea Europeana reprezinta in cadrul tratatului o completare a dispozitiilor privind eliminarea taxelor vamale si a taxelor cu efect echivalent . Aceasta dispozitie are drept obiectiv asigurarea liberei circulatii a marfurilor intre statele membre in conditii normale de concurenta , prin eliminarea oricarei forme de protectie care poate decurge din aplicarea de impozite interne discriminatorii fata de produsele provenind din alte state membre.
5.4.6.) - Hotararea din 20.09.2007, Comisia / Grecia , C - 74/06, pct.24; Ordonanta din 10.12.2007, Kawala, C - 134/07, pct.28; Hotararea din 17.07.2008, Krawczyunski , C - 426/07, pct.31: In materie de impozitare a autovehiculelor de ocazie importate , art.90 din Tratat vizeaza garantarea neutralitatii depline a impozitelor interne fata de concurenta dintre produsele care se afla deja pe piata interna si produsele din import.
5.4.7.) - Hotararea pronuntata de CJCE in cauzele reunite C -393/04 si C - 41/05 , Air Liquide Industries Belgium , par.55 : Prevederile art.110 ( ex articolul 90 par.1 ) TFUE interzic , fara exceptii , discriminarea fiscala si orice masura de protectie care poate rezulta prin aplicarea unor taxe sau impozite , intre produsele din statele membre ale comunitatii si cele din productia interna a unui stat membru , in scopul asigurarii respectarii si aplicarii principiului circulatiei marfurilor.
5.4.8.) - Hotararea din 17.07.2008 pronuntata in cauza Krawczy: In materia importurilor autovehiculelor de ocazie , art.90 CE urmareste sa garanteze perfecta neutralitate a impozitelor interne , in privinta concurentei dintre produsele importate si cele care se afla deja pe piata nationala.
5.4.9.) - Hotararea din 19.03.2009 , Comisia / Finlanda , C - 10/08, pct.24 : Un sistem de impozitare poate fi considerat compatibil cu art. 90 CE doar daca este stabilit astfel incat sa excluda in toate cazurile posibilitatea ca produsele importate sa fie mai aspru taxate decat produsele nationale si sa nu produca in nici un caz efecte discriminatorii. Art.90 din Tratat nu interzice introducerea unui impozit de natura interna , ci numai aplicarea lui discriminatoriu si numai in masura in care discriminarea afecteaza produsele altor state membre ale Uniunii Europene .
6.) - Compatibilitatea taxei pe poluare cu dispozitiile art.110 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene TFUE
6.1.) - Examinand compatibilitatea taxei pe poluare reglementata de OUG nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare cu prevederile art.110 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ( ex articolul 90 din TCE): prin Hotararea preliminara din 7.04.2011 pronuntata in cauza C - 402/09, Tatu s-a statuat in sensul ca "articolul 110 din Tratatul de Instituire a Comunitatii Europene trebuie interpretat in sensul ca se instituie o taxa pe poluare aplicata autovehiculelor cu ocazia primei inmatriculari in acest stat membru , daca regimul acestei masuri fiscale este astfel stabilit incat descurajeaza punerea in circulatie , in statul membru mentionat , a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre , fara insa a descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie avand aceeasi vechime si aceeasi uzura de pe piata nationala ".
6.2.) - Curtea a decis , deci , prin aceasta hotarare preliminara , ca art.110 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene trebuie interpretat in sensul ca impunerea unei taxe fiscale , taxa pe poluare , doar autovehiculelor inmatriculate pentru prima data in Romania dupa intrarea in vigoare a OUG nr.50/2008, desi nediscriminatorie , creeaza un efect protectionist pe piata, descurajand importul de masini de ocazie fara a descuraja in egala masura si cumpararea de masini de ocazie existente pe piata anterior ordonantei evocate.
6.3.) - In acelasi sens s-a pronuntat Curtea de Justitie a Uniunii Europene prin Hotararea preliminara din 07.07.2011 in cauza C - 263/10 , Nisipeanu v. Romania, la cererea formulata in temeiul art.234 CE de catre Tribunalul Gorj .
6.4.) - Curtea a aratat in considerentele hotararii pronuntate ca articolul 110 TFUE are drept obiectiv asigurarea liberei circulatii a marfurilor intre statele membre in conditii normale de concurenta , vizeaza eliminarea oricarei forme de protectie care poate decurge din aplicarea unor impozite interne discriminatorii fata de produsele provenite din alte state membre , interzice fiecarui stat membru sa aplice produselor celorlalte state membre impozite interne mai mari decat cele care se aplica produselor nationale similare, vizeaza garantarea neutralitatii depline a impozitelor interne fata de concurenta dintre produsele care se afla deja pe piata interna si produsele de import.
7.) - Obligativitatea respectarii dreptului comunitar. Prioritatea dreptului comunitar fata de reglementarile interne
7.1.) - Prin Legea nr.157/2005 , Romania a ratificat Tratatul privind aderarea Republicii Bulgaria si a Romaniei la Uniunea Europeana .
7.2.) - Efectele ratificarii Tratatului sunt reglementate de art.148 alin.2 si 4 din Constitutia Romaniei , conform carora :
" (2) Ca urmare a aderarii , prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu , au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne , cu respectarea prevederilor actului de aderare .
(4) Parlamentul , Presedintele Romaniei , Guvernul si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din actul aderarii si din prevederile alineatului (2) ".
7.3.) -De necontestat, prin Decizia nr.802 din 19.05.2009, Curtea Constitutionala a Romaniei a respins exceptia de neconstitutionalitate a OUG nr.50/20058. Taxa pe poluare instituita , insa, prin aceasta ordonanta este contrara prevederilor art.110 ( ex articolul 90 paragraf 1) din TFUE .
8.) Competenta instantei de a evalua conformitatea legislatiei interne cu dispozitiile din dreptul comunitar si de a da eficienta acestora
8.1.) - Prin Hotararea Curtii de Justitie a Comunitatii Europene din 9 martie 1978 pronuntata in Cauza 106/77 , Administrazione delle Finanze dello Stato c. Simmenthal s-a statuat in sensul ca : " _ judecatorul national insarcinat, potrivit competentei sale , sa aplice dispozitiile dreptului comunitar, are obligatia de a asigura deplina eficacitate a acestor norme , lasand neaplicata , din oficiu daca este necesar , orice dispozitie contrara a legislatiei nationale , chiar ulterioara , fara a solicita sau a astepta eliminarea prealabila a acesteia pe cale legislativa sau prin orice alt procedeu ".
8.2.) - Asadar , in raport de dispozitivul hotararii evocate , instantelor romane le revine obligatia de a asigura realizarea efectului deplin al dreptului comunitar , ele fiind competente sa procedeze la evaluarea conformitatii legislatiei romane cu dispozitiile din dreptul comunitar si sa inlature de la aplicare orice dispozitie contrara a legislatiei nationale .
9.) - Solutia tribunalului
9.1.) - Pe exceptie : art.137 Cod procedura civila
Exceptia inadmisibilitatii capatului de cerere privind restituirea taxei pe poluare , invocata de AFPM Buzau este neintemeiata .
In acest sens se are in vedere : Decizia nr.24 din 14.11.2011 pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie in solutionarea recursului in interesul legii ce face obiectul dosarului nr.9/2011, prin care s-a statuat :
" Procedura de contestare prevazuta la art.7 din OUG nr.50/2008 , aprobata prin Legea nr.140/2011 , raportat la art.205 - 218 din Codul de procedura fiscala , nu se aplica in cazul cererilor de restituire a taxei pe poluare intemeiate pe dispozitiile art.117 alin.1 lit.d) din acelasi cod.
Existenta art.117 alin.1 lit.d) din Codul de procedura fiscala nu ar mai avea nicio justificare logica daca restituirea sumelor nelegal platite nu s-ar putea obtine decat atacand direct decizia de calcul al taxei pe poluare . Or , potrivit regulii de interpretare " actus intepretandus est potius ut valeat quam pereat ", un text de lege trebuie interpretat in sensul in care ar produce efecte , iar nu in sensul in care n-ar produce niciunul .
Nu trebuie ignorate obiectul si finalitatea celor doua proceduri care vizeaza, pe de o parte, anularea deciziei de calcul al taxei pe poluare, cu consecinta inlaturarii acesteia din realitatea juridica, iar , pe de alta parte, cenzurarea refuzului nejustificat de solutionare a cererii de restituire a taxei pe poluare si obligarea la restituirea sumei incasate cu acest titlu.
Procedura prealabila reglementata de dispozitiile legale amintite anterior este obligatorie numai in cazul primei categorii de actiuni, in timp ce, pentru a doua , ea nu mai are un astfel de caracter in baza art. 7 alin. 5 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Solutia admisibilitatii unor asemenea actiuni se impune mai ales prin prisma jurisprudentei Curtii de Justitie a Uniunii Europene, care recunoaste contribuabilului dreptul de a solicita rambursarea unei taxe platite cu incalcarea dreptului european, independent de orice contestare a actului administrativ prin care aceasta taxa a fost stabilita ( relevanta in aceasta privinta fiind jurisprudenta Metallgesellshaft si Hoechst ) .
Aceasta solutie se impune si prin prisma Conventiei pentru apararea drepturilor omului si libertatilor fundamentale, respectiv a art. 13, potrivit caruia statele trebuie sa asigure un recurs efectiv, prin care o persoana sa se poata plange de incalcarea drepturilor sale.
Or, parcurgerea procedurii administrative de contestare a deciziei de calcul al taxei pe poluare, cu consecinta previzibila a respingerii contestatiei, fie ca tardiv formulata, fie ca nefondata, nu poate constitui un remediu national efectiv in sensul Conventiei, ci, dimpotriva, reprezinta un obstacol in calea recuperarii prejudiciului cauzat particularilor prin aplicarea unor norme nationale incompatibile cu dreptul european , obstacol interpus chiar de autoritatile fiscale nationale aflate in culpa."
9.2.) - Pe fond : tribunalul retine
9.2.1.) - Prin efectul aplicarii directe a dispozitiilor art. 110 paragraf 1 TFUE , instanta este datoare sa constate ca prevederile O.U.G. nr. 50/2008 privind instituirea taxei pe poluare sunt reglementari contrare, astfel ca nu pot fi mentinute ca aplicabile in cauza pendinte judecatii.
9.2.2.) - In conditiile in care taxa pe poluare ce face obiectul cauzei a fost incasata in baza legislatiei fiscale interne apreciata ca fiind contrara normelor comunitare , tribunalul retine ca este aplicabil principiul consacrat in sensul ca in situatia in care un stat membru a impus sau a aprobat o taxa contrara dreptului comunitar, el este obligat sa restituie taxa perceputa astfel .
9.2.3.) - Tribunalul retine ca datorita incompatibilitatii normelor OUG nr.50/2008 cu dreptul comunitar , in cauza devine aplicabila regula consacrata la nivel de principiu prin art.1092 din Codul civil potrivit caruia " ceea ce s-a platit fara sa fie debit este supus repetitiunii ".
9.2.4.) -Curtea de Justitie a Uniunii Europene a stabilit ferm ca statele membre trebuie sa asigure rambursarea taxelor colectate cu incalcarea prevederilor art.110 din Tratat , cu respectarea principiilor ce guverneaza autonomia procedurala si imbogatirea fara justa cauza, in astfel de cauze putand fi platite si daune pentru pierderile suferite ( sens in care se invoca : Cazul nr.68/79 , Hans Just I/S c. Ministère danois des impôts et accises , precum si Cauza conexata C - 290/05 si C - 333/05 Akos Nadasdi si Ilona Nemeth)
9.2.5.) - In contextul elementelor de fapt si de drept expuse, tribunalul a apreciat ca reclamantul are dreptul la restituirea integrala a taxei pe poluare incasata in baza unor dispozitii legale interne contrare normelor comunitare in materie.
9.2.6.) - Pentru considerentele expuse, s-a respins exceptia invocata de parata AFPM Buzau privind inadmisibilitatea capatului de cerere referitor la restituirea taxei pe poluare.
9.2.7.) - Pe fond, pentru considerentele expuse s-a admis ca intemeiata actiunea formulata de reclamant in sensul obligarii in solidar a paratelor AFPM Buzau si AFM Bucuresti la restituirea catre reclamanta a sumei de 1.305 lei achitata cu titlu de taxa pe poluare.
9.2.8.) - Paratele sunt obligate in solidar si la dobanda in materie fiscala prevazuta de art. 124 din Codul de procedura fiscala, calculata de la data efectuarii platii si pana la data restituirii integrale a acesteia , in vederea acoperirii prejudiciului cauzat reclamantului , compus din cuantumul taxei si folosul nerealizat : dobanda invocata.
9.2.9) - Conform art. 274 Cod procedura civila paratele sunt obligate sa plateasca in solidar reclamantului suma de 539,3 lei cu titlu de cheltuieli de judecata (onorariu avocat si taxei de timbru ).
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Taxe vamale
Timbrul de mediu achitat pentru transcrierea unui autoturism cumparat din Romania. Legalitatea refuzului de restituire. - Hotarare nr. 1883 din data de 14.06.2017Contencios fiscal. Control vamal ulterior efectuat in baza art. 61 alin. 1 din Legea 141/1997 privind codul vamal al Romaniei – termenul legal de stabilire a dobanzilor si penalitatilor pentru diferentele constatate. - Decizie nr. 135/R din data de 24.05.2006
Contencios fiscal. Scutire de plata taxelor vamale pentru masinile, instalatiile, echipamentele industriale, Know – how, in conditiile art. 211 din Legea nr. 133/1999 modificata. - Decizie nr. 90/R din data de 18.04.2006
Taxa de prima inmatriculare - Sentinta civila nr. 2956/CA din data de 09.05.2012
Timbrul de mediu achitat pentru a inmatricula o autoutilitara care nu se produce ?i in Romania. Nelegalitatea refuzului de restituire. - Decizie nr. 504 din data de 01.03.2017
Nelegalitatea perceperii timbrului de mediu. Inciden?a Hotararii CJUE din 09.06.2016 pronuntata in cauza C-586/14, Budisan. - Decizie nr. 1119 din data de 09.09.2016
Importarea unor bunuri in scop caritabil. Decizie ce acorda dreptul de scutire de taxe vamale de import ?i care nu se refera totodata ?i la scutirea de la plata TVA pentru bunurile importate. - Decizie nr. 510 din data de 28.03.2016
Cerere de revizuire admisa in baza Hotararii CJUE pronuntata in cauza C – 76/14, Manea impotriva Institutiei Prefectului – Judetul Brasov. - Decizie nr. 2547 din data de 11.09.2015
Solicitarea de obligare a paratei sa procedeze la inmatricularea fara plata taxei pentru emisii poluante a autovehiculului achizitionat in data de 07.01.2013. Incidenta in cauza a dispozitiilor art. 4, alin. 2 din Legea nr.9/2012, cu privire la prima tra - Decizie nr. 4495 din data de 02.06.2014
Taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Incompatibilitatea dispozitiilor Legii nr.9/2012 cu articolul 110 TFUE. - Decizie nr. 5668 din data de 24.09.2012
Control vamal ulterior. Stabilire valoare in vama. - Decizie nr. 2294 din data de 14.09.2011
Rambursare drepturi de import. Aplicabilitatea art. 258 si urm. Cod vamal. Autoritatea competenta sa se pronunte asupra cererii de rambursare. - Decizie nr. 2369 din data de 20.09.2011
Taxa de poluare incasata potrivit O.U.G. nr. 50/2008, actualizata. Relevanta hotararilor Curtii Europene de Justitie in cauzele Tatu contra Romaniei si Nisipeanu contra Romaniei. Neconformitatea dreptului intern cu prevederile art. 110 T... - Decizie nr. 1736 din data de 07.06.2011
Taxa pe poluare stabilita prin decizie de calcul ulterioara datei de 13.02.2010 pentru autovehicul de tipul M1. Conformitatea taxei cu art.110 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene. Limitele aplicarii taxei stabilita prin O.U.G. nr.117/2009. - Decizie nr. 561 din data de 02.03.2011
Taxa de poluare achitata in intervalul 15.12.2008 – 13.02.2010. Caracter discriminatoriu . - Decizie nr. 1195 din data de 08.06.2010
Produse originare din Comunitatea Europeana - Decizie nr. 1344 din data de 25.11.2009
Taxa de prima inmatriculare pentru autoturisme noi. Conformitatea instituirii taxei cu normele dreptului comunitar - Decizie nr. 1252 din data de 25.11.2008
Taxa de prima inmatriculare. Interdictia discriminarii intre produse comunitare provenind din state membre UE. Dispozitii fiscale nationale contrare dreptului comunitar - Decizie nr. 974 din data de 17.09.2008
Regim vamal de admitere temporara cu exonerarea de plata taxelor vamale si a celorlalte drepturi de import - Decizie nr. 301 din data de 12.03.2007
Drept vamal. Import efectuat in 2001 din Uniunea Europeana - Decizie nr. 414 din data de 05.11.2007