InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Galati

obligatii de plata constand in taxe vamale, taxe antidumping, TVA, dobanzi si penalitati la acestea

(Sentinta civila nr. 11625 din data de 09.12.2013 pronuntata de Judecatoria Galati)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Judecatoria Galati | Jurisprudenta Judecatoria Galati

In fapt, potrivit Deciziei  de instituire a masurilor asiguratorii nr. __/10.07.2013, in sarcina contribuabilului SC M  SRL Galati au fost estimate  obligatii de plata constand in taxe vamale, taxe antidumping, TVA, dobanzi si penalitati la acestea, in valoare  totala de 412.799 lei. S-a mentionat ca, in temeiul art. 129 al. 2 din Ordonan?a Guvernului nr. 92/2003, intrucat  s-a constatat existenta pericolului ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda ori sa isi  risipeasca patrimoniul/averea se dispun masuri asiguratorii.
Organul fiscal a retinut ca, in urma controlului vamal ulterior  efectuat in anul 2011, s-a constatat ca societatea a efectuat 5 operatiuni vamale de punere in libera circulatie a 78.600 kg plasa de fibra de sticla, pentru care au fost prezentate dovezi ca provine din Malaezia, urmare a investigatiilor stabilindu-se ca aceasta plasa din fibra de sticla este originara din China.
In sensul art. 129 alin. 2 si alin. 3  din OG nr. 92/2003, se dispun masuri asiguratorii sub forma popririi asiguratorii si sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor mobile si/sau imobile proprietate a debitorului, precum si asupra veniturilor acestuia, cand exista pericolul ca acesta sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea. Aceste masuri pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare.
Contrar sustinerilor intimatei - contestatoare, decizia de instituire a masurilor asiguratorii nu reprezinta o sanctiune, ci o masura ce are, drept scop, instituirea unor garantii in vederea executarii obligatiilor contestatoarei catre bugetul de stat. Din aceasta perspectiva, nu au relevanta faptul ca nu a fost emisa o somatie sau faptul ca au fost realizate controale anterioare fara a fi instituita o astfel de masura.
Mai mult, asa cum rezulta din art. 9 din Regulamentul CE nr. 1073/1999 privind investigatiile efectuate  de Oficiul European de Lupta Antifrauda, rapoartele intocmite de Oficiu constituie proba admisibila in procedurile administrative sau judiciare ale statului membru in care utilizarea acestora se dovedeste necesara.
Or, asa cum rezulta din referatul justificativ nr. _/10.07.2013 emis de Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale Galati  potrivit raportului final nr. 11176/02.05.2013 intocmit de O.L.A.F., tesaturi din fibra de sticla au fost declarate la importul in Uniunea Europeana ca avand origine preferentiala Malaiezia, insa acestea proveneau din China si, in acest mod, a fost eludata plata taxelor vamale, a taxelor antidumping si a TVA - ului aferent. S-au estimat, potrivit aceluiasi referat, obligatii de plata in sarcina intimatei - contestatoare, ca urmare a celor stabilite in urma controlului, in cuantum total de 412 799 lei. De asemenea, s-a aratat ca exista pericolul ca debitorul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, respectiv ca plata sumelor estimate catre bugetul de stat ar putea duce la blocajul financiar al societatii si, din aceasta perspectiva, este necesara instituirea de masuri asiguratorii.
Nu pot fi retinute considerentele primei instante referitoare la lipsa de motivare a instituirii masurilor asiguratorii. Este de mentionat, in acest context, ca, in cuprinsul Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii a fost evidentiat argumentul legat de faptul ca plata sumelor estimate catre bugetul de stat ar putea duce la blocajul financiar al societatii si, din aceasta perspectiva, este necesara instituirea de masuri asiguratorii. De asemenea, au fost prezentate, in mod detaliat, imprejurarile care au condus la cele constatate in ceea ce priveste suma estimata a fi datorata catre bugetul de stat.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014