InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Bacau

HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL. VALABILITATE. MODIFICAREA ORDINII DE ZI.

(Decizie nr. 641 din data de 22.01.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bacau)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Curtea de Apel Bacau | Jurisprudenta Curtea de Apel Bacau

1. HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL. VALABILITATE. MODIFICAREA ORDINII DE ZI.

     Prin Decizia 641/2006 s-a respins ca nefundat recursul Consiliului Local al com. Ruginoasa in contradictoriu cu intimatul C.N., retinandu-se urmatoarele ca prin sentinta civila nr. 26/CA/01.03.2006  Tribunalul Neamt a admis actiunea formulata  de reclamantul  C.N.in contradictoriu cu  paratul Consiliul  local Ruginoasa, anuland hotararea nr. 16A/11.07.2005,  emisa de parat, privind modificarea si completarea Comisiei de specialitate  pentru administratie publica locala; a  obligat paratul sa plateasca reclamantului suma de 226,34 RON reprezentand  cheltuieli de judecata.
     Pentru a hotari astfel, tribunalul a retinut urmatoarele:

     In primul rand hotararea atacata nu este contrasemnata de catre secretar, conform art.48 din Legea nr.215/2001.Potrivit acestor dispozitii, hotararea consiliului local se semneaza de consilierul care conduce sedintele de consiliu si se contrasemneaza, pentru legalitate, de catre secretar. Nu este semnata nici de catre presedintele de sedinta. Hotararea nu a fost comunicata oficial reclamantului, desi a solicitat acest lucru, motiv pentru care nu a avut cunostinta de numarul real al acesteia. Nu a fost depusa nici de parat la dosar, cu toate ca i s-a pus in vedere de catre instanta la termenul de judecata din data de  4.01.2006.
     In  al doilea rand, completarea Comisiei de administratie publica locala, juridica si disciplinara nu a fost inscrisa pe ordinea de zi, convocatorul, constand in Dispozitia Primarului nr.168 din 7.07.2005 emisa pentru sedinta extraordinara a Consiliului Local, cuprinzand alte probleme.
    In al treilea rand, alegerea presedintelui comisiei, in persoana consilierului Mircea Adrian, s-a facut cu incalcarea dispozitiilor art.18 din O.G.nr.35/2002 si ale art.56 alin.3 din Legea nr.215/2001 .Conform acestor reglementari, fiecare comisie isi alege cate un presedinte si un secretar.  Hotararea privind alegerea presedintelui trebuia luata astfel de catre comisia respectiva si nu de plenul sedintei de consiliu local.
    In termen legal impotriva hotararii tribunalului paratul Consiliul local  Ruginoasa a formulat prezentul recurs  in motivarea caruia a aratat urmatoarele:
    O perioada indelungata de timp reclamantul impreuna cu un alt coleg  a lipsit de la  sedintele Comisiei de administratie publica locala, juridica si disciplinara,  paralizand astfel  activitatea comisiei. Din cauza  unor astfel de absente si data fiind  necesitatea avizarii unor proiecte urgente, in sedinta din 11.07.2005 a Consiliului local Ruginoasa s-a  propus completarea ordinii de zi cu  un proiect privind reorganizarea comisiei   de  administratie publica  locala, juridica si disciplinara, prin extinderea  de la 3 la 5  membri, propunerea fiind adoptata in unanimitate  de consilierii prezenti.
    In privinta contrasemnarii hotararii de catre secretar sunt de retinut  raporturile defectuoase dintre primar,  consiliul local si secretar, absentele  acestuia blocand practic activitatea  consiliului local.
    Nu s-a realizat procedura prealabila, astfel ca actiunea a fost prematur formulata.
    Examinand hotararea recurata in  raport de motivele de recurs invocate, in  ordinea impusa de art. 137 alin. 1  Cod procedura civila, aceasta instanta constata urmatoarele :
    Prin cererea adresata Secretarului Consiliului local Ruginoasa la data de 23.11.2005 reclamantul a realizat cerinta impusa de art. 7 din  Legea nr. 554/2004,  astfel ca nu poate fi retinuta lipsa  procedurii prealabile.
    Tribunalul a retinut ca motiv de nulitate a hotararii 16A/11.07.2005 nu numai lipsa contrasemnaturii  secretarului, dar si lipsa semnaturii consilierului care a   condus   sedinta consiliului. Prin urmare, chiar daca s-ar retine  sustinerile recurentului in ceea ce  priveste lipsa contrasemnaturii secretarului, ar  subzista motivul de nulitate decurgand din nesocotirea  dispozitiilor art. 48 teza I din Legea  215/2001 privind semnatura consilierului care a  condus sedinta consiliului.
    Un alt motiv de nulitate retinut de tribunal si care nu poate fi  inlaturat de instanta de recurs este  nerespectarea dispozitiilor art. 40 alin. (6) si (8), art. 44 si art. 45 din legea nr. 215/2001 privind ordinea de zi. Recurenta  nu a facut dovada urgentei problemelor care ar fi  permis modificarea ordinii de zi,  potrivit art. 44 din legea 215/2001.  Dimpotriva, a sustinut ca  absenta reclamantului de la lucrarile  Comisiei de specialitate de administratie publica locala, juridica si disciplina este un fapt cu caracter de  permanenta si manifestat de  timp indelungat.    
     Eficientizarea activitatii comisiei  in discutie – pretins de recurent  a fi fost realizata prin extinderea componentei acesteia de la 3 la  5 membri – nu poate fi  admisa ca argument  pentru  schimbarea  presedintelui comisiei care, in componenta  cu 3 membri, avea deja un presedinte. Pe de alta parte, desemnarea presedintelui comisiei s-a facut cu  incalcarea art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 35/2002 si  art. 56  alin. 3 din Legea nr. 215/2001.
     Decizia 641/05.10.2006
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014