RECURS LITIGII CU PROFESIONISTI. PROCEDURA INSOLVENTEI. RESPINGEREA PLANULUI DE REORGANIZARE PROPUS DE DEBITOARE CA FIIND DEPUS TARDIV. INREGISTRAREA PLANULUI DE REORGANIZARE LA ADMINISTRATORUL JUDICIAR INAUNTRUL TERMENULUI PREVAZUT DE ART.94 (1) LIT.A DI
(Decizie nr. 514 din data de 22.10.2013 pronuntata de Curtea de Apel Oradea)SECTIA A II - A CIVILA, DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL.
RECURS LITIGII CU PROFESIONISTI. PROCEDURA INSOLVENTEI. RESPINGEREA PLANULUI DE REORGANIZARE PROPUS DE DEBITOARE CA FIIND DEPUS TARDIV. INREGISTRAREA PLANULUI DE REORGANIZARE LA ADMINISTRATORUL JUDICIAR INAUNTRUL TERMENULUI PREVAZUT DE ART.94 (1) LIT.A DIN LEGEA NR.85/2006.
-art.94 (1) lit.a din Legea nr.85/2006.
Decizia nr.514/22.10.2013 a Curtii de Apel Oradea - Sectia a II -a civila, de contencios administrativ si fiscal.
Prin SENTINTA nr. 1418/F/2013 din 07 mai 2013, Tribunalul Bihor a admis exceptia tardivitatii depunerii planului de reorganizare, exceptie invocata din oficiu,
A constatat incalcate dispozitiile art.94 alin.1 din Legea nr.85/2006 si respinge planul de reorganizare a debitoarei SC I. J. SRL H. S., avand CUI 27423016 si J 05/1189/2010, ca tardiv depus.
In temeiul art. 107 alin.1 pct.B din Legea privind procedura insolventei a dispus inceperea procedurii falimentului debitorului SC I. J. SRL
In temeiul art.107 alin 2 din Legea privind procedura insolventei, a desemnat lichidator judiciar C. I. P. M., avand CIF 249571154, care va indeplini atributiile prevazute de art.25 din lege.
In temeiul art.107 alin.2 din Legea privind procedura insolventei, a dispus dizolvarea societatii debitoare si ridicarea dreptului de administrare al debitorului.
A dispus notificarea deschiderii procedurii de faliment debitorului, creditorilor si oficiului registrului comertului de pe langa Tribunalul Bihor pentru efectuarea mentiunii, precum si publicarea in Buletinul procedurilor de insolventa.
A fixat termenele limita pentru depunerea cererilor, creantelor nascute in cursul procedurii, pentru verificarea creantelor nascute in cursul procedurii, intocmirea, afisarea si comunicarea tabelului suplimentar al creantelor, pentru depunerea contestatiilor la creantele nascute in cursul procedurii la 5 zile de la publicarea in Buletinul Procedurilor de Insolventa a tabelului suplimentar, pentru intocmirea si afisarea tabelului definitiv consolidat al creantelor.
A fixat termen pentru continuarea procedurii la 01.10.2013,cam.3,ora 9.
In temeiul art.113 din Legea privind procedura insolventei, a dispus sigilarea bunurilor din averea debitorului si indeplinirea celorlalte operatiuni de lichidare.
Pentru a hotari astfel, judecatorul - sindic a retinut urmatoarele :
Prin Incheierea 2465/F/23.10.2012 s-a dispus deschiderea procedurii generale a insolventei impotriva debitoarei SC I. J. SRL, cu sediul in H. S. nr. 55, jud. B., avand CUI 27423016 si J 05/1189/2010, numindu-se in temeiul art.34 din Legea privind procedura de insolventa, administrator judiciar pe C. I. P. M. , cu sediul in O., str. N. nr. 78, bl. AN 78, ap. 14, jud. B., avand CIF 249571154, care va indeplini atributiile prevazute de art.20 din lege, cu o retributie ce va fi stabilita conform decontului.
In temeiul art.61 din Legea privind procedura de insolventa, s-a dispus notificarea deschiderii procedurii debitorului, asociatilor, creditorilor si Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bihor, prin Buletinul Procedurilor de Insolventa, in vederea efectuarii mentiunii in temeiul art.61 din Legea privind procedura de insolventa, precum si tuturor bancilor unde debitorul are deschise conturi.
S-a fixat termenul limita pentru depunerea de catre creditori a opozitiilor la sentinta de deschidere a procedurii in termen de 15 zile de la comunicare, iar termenul de solutionare a eventualelor opozitii in 10 zile de la data expirarii termenului de depunere a acestora.
S-a pus in vedere administratorului judiciar prevederile art.252 din Legea nr.31/1990 republicata si dispune mentionarea la registrul comertului a reprezentantilor permanenti ai administratorului judiciar.
S-a fixat termenul limita pentru depunerea creantelor la 07.12.2012, s-a fixat termenul limita pentru verificarea creantelor, intocmirea, afisarea si comunicarea tabelului preliminar al creantelor la 28.12.2012, s-a fixat termenul limita pentru afisarea tabelului definitiv al creantelor la 14.01.2013.
S-a dispus trimiterea notificarilor catre toti creditorii debitorului, de catre administratorul judiciar, iar in temeiul art.4 din Legea privind procedura de insolventa, s-a dispus deschiderea de catre debitor a unui cont la o unitate bancara, din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, in termen de 2 zile de la notificarea deschiderii procedurii, in caz de neindeplinire a atributiei, contul va fi deschis de catre administratorul judiciar.
Conform art. 94 din Legea nr. 85/2006, in termen de 30 de zile de la afisarea tabelului definitiv la creantelor, debitoarea poate depune un plan de reorganizare, in prezenta cauza ultima zi de depunere fiind in data de 23.02.2013.
La data de 07.05.2013, in sedinta publica, reprezentantul administratorului judiciar a depus la dosar planul de reorganizare, fara a face dovada inregistrarii acestuia la tribunal, cu mult peste termenul stabilit de art. 94 din legea insolventei.
La acelasi termen de judecata, judecatorul sindic a ridicat exceptia de tardivitate a depunerii planului de reorganizare, fata de aspectul ca planul de reorganizare nu poarta nicio data certa sau o data de inregistrare a acestuia la registratura tribunalului.
Avand in vedere ca nici administratorul special si nici administratorul judiciar nu a justificat in vreun fel motivul pentru care a depus planul de reorganizare doar la data de 07.05.2013, cu mult peste termenul prevazut de art. 94 alin.1 din Legea nr.85/2006, judecatorul sindic a admis exceptia de tardivitate a depunerii planului de reorganizare invocata din oficiu, a constatat incalcate dispozitiile art.94 alin.1 din Legea nr.85/2006 si a respins planul de reorganizare a debitoarei SC I. J. SRL ca tardiv depus si a dispus intrarea debitoarei in procedura de faliment prevazuta de art. 107 alin.1 pct.B din Legea privind procedura insolventei.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs, in termen legal, recurenta debitoare SC I. J. SRL, solicitand admiterea recursului, casarea sentintei atacate si trimiterea cauzei spre rejudecare instantei de fond, iar in subsidiar a solicitat modificarea in totalitate a sentintei recurate in sensul respingerii exceptiei de tardivitate si continuarea procedurii de insolventa in forma generala in vederea supuneri la vot in adunarea creditorilor a planului de reorganizare.
In motivarea cererii, recurenta a aratat ca la data de 21.02.2013 s-a prezentat la sediul administratorului judiciar si i-a inmanat planul de reorganizare, acesta fiind inregistrat in registrul intrari/iesiri al C. I. P. M. sub nr. 15/21.02.2013, urmand a fi depus la dosarul cauzei si la ONRC Bihor prin grija administratorului judiciar. La termenul din 07.05.2013, cand administratorul judiciar a depus planul de reorganizare, instanta a admis exceptia tardivitatii depunerii planului de reorganizare, dispunand deschiderea procedurii falimentului, desi nu a solicitat dovada inregistrarii in termen a planului.
Planul de reorganizare a fost depus in termen, cu doua zile inainte de expirarea acestuia.
In drept, recurenta a invocat prevederile Legii nr. 85/2006 si art. 304 si urmatoarele Cod procedura civila.
Recurenta a formulat la data de 02.09.2013, o cerere de suspendare a executarii sentintei nr. 1418/F/2013, pana la solutionarea recursului, cerere ce a fost admisa prin Incheierea din camera de consiliu din 24.09.2013.
Recurenta a depus, in recurs, copia registrului de intrari iesiri a C. I. P. M. si copia planului de reorganizare.
Intimatii nu au formulat intampinare.
Examinand recursul formulat, prin prisma prevederilor art. 3041 Cod procedura civila, precum si a sustinerilor partilor, Curtea a apreciat recursul ca fiind intemeiat din urmatoarele considerente:
Potrivit art. 94 alin. 1 lit. a din Legea nr. 85/2006, debitorul poate propune un plan de reorganizare, cu aprobarea prealabila a adunarii generale a actionarilor/asociatilor, in termen de 30 de zile de la afisarea tabelului definitiv de creante.
In speta, tabelul definitiv de creante a fost afisat la data de 29.01.2013, astfel ca termenul pentru propunerea de catre recurenta debitoare a unui plan de reorganizare a expirat la 01.03.2013.
Prima instanta a retinut in mod corect faptul ca planul de reorganizare a fost depus la dosar de catre administratorul judiciar abia la data de 07.05.2013, insa din inscrisurile depuse, respectiv copia registrului de intrari/iesiri a Cabinetului de Insolventa, rezulta ca debitoarea a propus planul de reorganizare in termenul prevazut de lege. Astfel, aceasta a depus planul de reorganizare la sediul administratorului judiciar la data de 21.02.2013, fiind inregistrat sub nr. 15, inauntrul termenului de 30 de zile de la fisarea tabelului definitiv.
Pentru aceste motive, Curtea a apreciat ca neintemeiata exceptia tardivitatii propunerii planului de reorganizare, astfel ca a respins-o.
In consecinta, in temeiul art. 312 Cod procedura civila, Curtea a admis ca fondat recursul declarat impotriva sentintei nr. 1418/F/2013 a Tribunalului Bihor, sentinta pe care o a casat-o in totalitate si a trimis cauza la aceeasi instanta in vederea continuarii procedurii de insolventa.
S-a constatat ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.
RECURS LITIGII CU PROFESIONISTI. PROCEDURA INSOLVENTEI. RESPINGEREA PLANULUI DE REORGANIZARE PROPUS DE DEBITOARE CA FIIND DEPUS TARDIV. INREGISTRAREA PLANULUI DE REORGANIZARE LA ADMINISTRATORUL JUDICIAR INAUNTRUL TERMENULUI PREVAZUT DE ART.94 (1) LIT.A DIN LEGEA NR.85/2006.
-art.94 (1) lit.a din Legea nr.85/2006.
Decizia nr.514/22.10.2013 a Curtii de Apel Oradea - Sectia a II -a civila, de contencios administrativ si fiscal.
Prin SENTINTA nr. 1418/F/2013 din 07 mai 2013, Tribunalul Bihor a admis exceptia tardivitatii depunerii planului de reorganizare, exceptie invocata din oficiu,
A constatat incalcate dispozitiile art.94 alin.1 din Legea nr.85/2006 si respinge planul de reorganizare a debitoarei SC I. J. SRL H. S., avand CUI 27423016 si J 05/1189/2010, ca tardiv depus.
In temeiul art. 107 alin.1 pct.B din Legea privind procedura insolventei a dispus inceperea procedurii falimentului debitorului SC I. J. SRL
In temeiul art.107 alin 2 din Legea privind procedura insolventei, a desemnat lichidator judiciar C. I. P. M., avand CIF 249571154, care va indeplini atributiile prevazute de art.25 din lege.
In temeiul art.107 alin.2 din Legea privind procedura insolventei, a dispus dizolvarea societatii debitoare si ridicarea dreptului de administrare al debitorului.
A dispus notificarea deschiderii procedurii de faliment debitorului, creditorilor si oficiului registrului comertului de pe langa Tribunalul Bihor pentru efectuarea mentiunii, precum si publicarea in Buletinul procedurilor de insolventa.
A fixat termenele limita pentru depunerea cererilor, creantelor nascute in cursul procedurii, pentru verificarea creantelor nascute in cursul procedurii, intocmirea, afisarea si comunicarea tabelului suplimentar al creantelor, pentru depunerea contestatiilor la creantele nascute in cursul procedurii la 5 zile de la publicarea in Buletinul Procedurilor de Insolventa a tabelului suplimentar, pentru intocmirea si afisarea tabelului definitiv consolidat al creantelor.
A fixat termen pentru continuarea procedurii la 01.10.2013,cam.3,ora 9.
In temeiul art.113 din Legea privind procedura insolventei, a dispus sigilarea bunurilor din averea debitorului si indeplinirea celorlalte operatiuni de lichidare.
Pentru a hotari astfel, judecatorul - sindic a retinut urmatoarele :
Prin Incheierea 2465/F/23.10.2012 s-a dispus deschiderea procedurii generale a insolventei impotriva debitoarei SC I. J. SRL, cu sediul in H. S. nr. 55, jud. B., avand CUI 27423016 si J 05/1189/2010, numindu-se in temeiul art.34 din Legea privind procedura de insolventa, administrator judiciar pe C. I. P. M. , cu sediul in O., str. N. nr. 78, bl. AN 78, ap. 14, jud. B., avand CIF 249571154, care va indeplini atributiile prevazute de art.20 din lege, cu o retributie ce va fi stabilita conform decontului.
In temeiul art.61 din Legea privind procedura de insolventa, s-a dispus notificarea deschiderii procedurii debitorului, asociatilor, creditorilor si Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bihor, prin Buletinul Procedurilor de Insolventa, in vederea efectuarii mentiunii in temeiul art.61 din Legea privind procedura de insolventa, precum si tuturor bancilor unde debitorul are deschise conturi.
S-a fixat termenul limita pentru depunerea de catre creditori a opozitiilor la sentinta de deschidere a procedurii in termen de 15 zile de la comunicare, iar termenul de solutionare a eventualelor opozitii in 10 zile de la data expirarii termenului de depunere a acestora.
S-a pus in vedere administratorului judiciar prevederile art.252 din Legea nr.31/1990 republicata si dispune mentionarea la registrul comertului a reprezentantilor permanenti ai administratorului judiciar.
S-a fixat termenul limita pentru depunerea creantelor la 07.12.2012, s-a fixat termenul limita pentru verificarea creantelor, intocmirea, afisarea si comunicarea tabelului preliminar al creantelor la 28.12.2012, s-a fixat termenul limita pentru afisarea tabelului definitiv al creantelor la 14.01.2013.
S-a dispus trimiterea notificarilor catre toti creditorii debitorului, de catre administratorul judiciar, iar in temeiul art.4 din Legea privind procedura de insolventa, s-a dispus deschiderea de catre debitor a unui cont la o unitate bancara, din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, in termen de 2 zile de la notificarea deschiderii procedurii, in caz de neindeplinire a atributiei, contul va fi deschis de catre administratorul judiciar.
Conform art. 94 din Legea nr. 85/2006, in termen de 30 de zile de la afisarea tabelului definitiv la creantelor, debitoarea poate depune un plan de reorganizare, in prezenta cauza ultima zi de depunere fiind in data de 23.02.2013.
La data de 07.05.2013, in sedinta publica, reprezentantul administratorului judiciar a depus la dosar planul de reorganizare, fara a face dovada inregistrarii acestuia la tribunal, cu mult peste termenul stabilit de art. 94 din legea insolventei.
La acelasi termen de judecata, judecatorul sindic a ridicat exceptia de tardivitate a depunerii planului de reorganizare, fata de aspectul ca planul de reorganizare nu poarta nicio data certa sau o data de inregistrare a acestuia la registratura tribunalului.
Avand in vedere ca nici administratorul special si nici administratorul judiciar nu a justificat in vreun fel motivul pentru care a depus planul de reorganizare doar la data de 07.05.2013, cu mult peste termenul prevazut de art. 94 alin.1 din Legea nr.85/2006, judecatorul sindic a admis exceptia de tardivitate a depunerii planului de reorganizare invocata din oficiu, a constatat incalcate dispozitiile art.94 alin.1 din Legea nr.85/2006 si a respins planul de reorganizare a debitoarei SC I. J. SRL ca tardiv depus si a dispus intrarea debitoarei in procedura de faliment prevazuta de art. 107 alin.1 pct.B din Legea privind procedura insolventei.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs, in termen legal, recurenta debitoare SC I. J. SRL, solicitand admiterea recursului, casarea sentintei atacate si trimiterea cauzei spre rejudecare instantei de fond, iar in subsidiar a solicitat modificarea in totalitate a sentintei recurate in sensul respingerii exceptiei de tardivitate si continuarea procedurii de insolventa in forma generala in vederea supuneri la vot in adunarea creditorilor a planului de reorganizare.
In motivarea cererii, recurenta a aratat ca la data de 21.02.2013 s-a prezentat la sediul administratorului judiciar si i-a inmanat planul de reorganizare, acesta fiind inregistrat in registrul intrari/iesiri al C. I. P. M. sub nr. 15/21.02.2013, urmand a fi depus la dosarul cauzei si la ONRC Bihor prin grija administratorului judiciar. La termenul din 07.05.2013, cand administratorul judiciar a depus planul de reorganizare, instanta a admis exceptia tardivitatii depunerii planului de reorganizare, dispunand deschiderea procedurii falimentului, desi nu a solicitat dovada inregistrarii in termen a planului.
Planul de reorganizare a fost depus in termen, cu doua zile inainte de expirarea acestuia.
In drept, recurenta a invocat prevederile Legii nr. 85/2006 si art. 304 si urmatoarele Cod procedura civila.
Recurenta a formulat la data de 02.09.2013, o cerere de suspendare a executarii sentintei nr. 1418/F/2013, pana la solutionarea recursului, cerere ce a fost admisa prin Incheierea din camera de consiliu din 24.09.2013.
Recurenta a depus, in recurs, copia registrului de intrari iesiri a C. I. P. M. si copia planului de reorganizare.
Intimatii nu au formulat intampinare.
Examinand recursul formulat, prin prisma prevederilor art. 3041 Cod procedura civila, precum si a sustinerilor partilor, Curtea a apreciat recursul ca fiind intemeiat din urmatoarele considerente:
Potrivit art. 94 alin. 1 lit. a din Legea nr. 85/2006, debitorul poate propune un plan de reorganizare, cu aprobarea prealabila a adunarii generale a actionarilor/asociatilor, in termen de 30 de zile de la afisarea tabelului definitiv de creante.
In speta, tabelul definitiv de creante a fost afisat la data de 29.01.2013, astfel ca termenul pentru propunerea de catre recurenta debitoare a unui plan de reorganizare a expirat la 01.03.2013.
Prima instanta a retinut in mod corect faptul ca planul de reorganizare a fost depus la dosar de catre administratorul judiciar abia la data de 07.05.2013, insa din inscrisurile depuse, respectiv copia registrului de intrari/iesiri a Cabinetului de Insolventa, rezulta ca debitoarea a propus planul de reorganizare in termenul prevazut de lege. Astfel, aceasta a depus planul de reorganizare la sediul administratorului judiciar la data de 21.02.2013, fiind inregistrat sub nr. 15, inauntrul termenului de 30 de zile de la fisarea tabelului definitiv.
Pentru aceste motive, Curtea a apreciat ca neintemeiata exceptia tardivitatii propunerii planului de reorganizare, astfel ca a respins-o.
In consecinta, in temeiul art. 312 Cod procedura civila, Curtea a admis ca fondat recursul declarat impotriva sentintei nr. 1418/F/2013 a Tribunalului Bihor, sentinta pe care o a casat-o in totalitate si a trimis cauza la aceeasi instanta in vederea continuarii procedurii de insolventa.
S-a constatat ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Restructurare, Reorganizare
Restructurare, reorganizare - Sentinta comerciala nr. 51/CC din data de 29.03.2010Conflict de munca Reorganizarea activitatii societatii angajatoare in intelesul prevederilor art. 65 alin. 1 din Legea nr. 53/2003 nu presupune cu necesitate existenta unei situatii economice precare - Decizie nr. 1996 din data de 30.03.2009
Restructurare, reorganizare - Sentinta comerciala nr. 51/CC din data de 29.03.2010
Desfacerea contractului de munca in timpul mandatului si in termen de doi ani de la incetarea mandatului reprezentantilor alesi in organele de conducere ale organizatiilor sindicale - Hotarare nr. 1366/CA/2010 din data de 09.12.2010
Reorganizare judiciara si faliment. Inlocuirea lichidatorului. - Sentinta comerciala nr. 549/F din data de 19.10.2005
Reorganizare judiciarasi faliment. Revizuirea hotararii pronuntate de deschidere a procedurii insolventei ca urmare a anularii pe cale administrativa a titlului constatator al creantei creditorului declansator a procedurii Inexistenta cazurilor de re... - Hotarare nr. 1373 din data de 26.08.2009
Reducerea unor posturi ca urmare a restructurarii in cadrul unei unitati bugetare. Consecinta nepromovarii examenului pentru ocuparea posturilor nerestructurate - Sentinta civila nr. 2307 din data de 11.05.2012
Militar incadrat conform Legii nr. 80/1995. Trecere in rezerva prin reorganizarea institutiei militare. Lipsa dreptului vatamat - Decizie nr. 5338 din data de 06.12.2012
Procedura insolventei. Plan de reorganizare confirmat. Modificarea planului. Consecinte - Decizie nr. 1615 din data de 20.09.2011
Functionar public. Mutare definitiva in cadrul altui compartiment. - Decizie nr. 537 din data de 24.02.2007
CONTENCIOS ADMINISTRATIV. FUNCTIONARI PUBLICI. REDISTRIBUIRE IN ALT COMPARTIMENT, JUSTIFICATA PRIN REORGAMIZAREA INSTITUTIEI. NECESITATEA DOVEDIRII CONDITIILOR IMPUSE DE ART. 84 IND. 3 (ACTUAL ART.100) DIN LEGEA NR. 188/1999, REPUBLICATA. - Decizie nr. 74/R-C din data de 25.01.2008
INCHIDEREA PROCEDURII REORGANIZARII JUDICIARE SI A FALIMENTULUI. EFECTE. RADIEREA. - Decizie nr. 122/R-C din data de 18.02.2005
Nelegalitatea deciziei de concediere emisa in baza disp. art. 65 din Codul muncii in cazul in care societatea face angajari imediat dupa reorganizare, indiferent pe ce post. - Decizie nr. 563 din data de 11.09.2008
Atributiile AGA in modificarea Statutului societatii sau infiintarea/desfiintarea unor sedii secundare. Rolul instantei in aprecierea strategiei de reorganizare al societatii. - Decizie nr. 614/CM/ din data de 26.10.2009
124 - Decizie nr. 124 din data de 23.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Actiune introdusa de debitoare, prin administrator special, in cadrul procedurii de insolventa, impotriva uneia din creditoare, prin care solicita deblocarea accesului la bunurile sale, retinute in spatiile creditoarei. Compet - Decizie nr. 123 din data de 23.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Apel. Actiune in anularea certificatului de inmatriculare al societatii parate, intemeiata pe schimbarea destinatiei imobilului in care isi desfasoara activitatea, fara acordul vecinilor, deranjul fonic produs de activitate si pe - Decizie nr. 116 din data de 21.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar. Obligatia judecatorului-sindic de a determina cuantumul creantei contestate, neputand lasa in sarcina administratorului judiciar determinarea cuantumului, cata vreme acesta si-a spus parerea - Decizie nr. 112 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Inscriere provizorie a creantei. Necesitatea administrarii de probe. Momentul in care trebuie incuviintata administrarea de probe, de catre judecatorul sindic. - Decizie nr. 111 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Cerere de sesizare din oficiu a judecatorului sindic privind inlocuirea administratorului judiciar. Posibilitatea creditorilor de a obtine schimbarea administratorului judiciar doar in conditiile prevazu - Decizie nr. 108 din data de 09.04.2015