InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Bucuresti

Litigiu privind functionarii publici

(Sentinta civila nr. *** din data de 25.11.2015 pronuntata de Tribunalul Bucuresti)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Bucuresti | Jurisprudenta Tribunalul Bucuresti

Dosar nr. ……
ROMANIA

TRIBUNALUL BUCURESTI
SECTIA A II-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
Sentinta civila nr. …..
Sedinta publica din data de  25.11.2015
Tribunalul constituit din:
Presedinte: Gianina Georgiana Iftim
Grefier: Andreea Mihaela Gheorghe


Pe rol se afla  solutionarea cauzei de contencios administrativ si fiscal privind pe reclamanta …… in contradictoriu cu parata ……, avand ca obiect litigiu privind functionarii publici (Legea Nr.188/1999).
Instanta a retinut cauza spre solutionare in sedinta publica din data de ….., datele fiind consemnate in incheierea de sedinta de la acel termen, care face parte integranta din prezenta. La acea data tribunalul, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru …… si pentru termenul de azi, cand hotaraste urmatoarele:

TRIBUNALUL

Prin cererea inregistrata pe rolul aceste instante sub nr. ….. reclamanta ….. a soliciat in contradictoriu cu parata ….., anularea deciziei nr. ……, prin intermediul careia s-a dispus eliberarea din functia publica de executie de consilier superior in cadrul Circumscriptiilor Sanitare Veterinare si Pentru Siguranta Alimentelor, anularea a deciziei nr. ……, emise de …..….., prin care s-a dispus numirea reclamantilor pe functia publica consilieri in cadrul ……, repunerea partilor in situatia anterioara inceperii procedurii de reorganizare, prin reintegrarea pe posturile detinute anterior, obligarea paratei la plata cheltuielilor de judecata ce vor fi prilejuite cu ocazia solutionarii prezentei cauze
         Motivul de nulitate nr. 1.
         La data de ……, a fost emisa, de cate ……r, Nota de serviciu nr ……, in cadrul careia erau prevazute etapele ce urmau a fi parcurse in scopul reorganizarii Directiilor …..
Astfel, la sectiunea a II-a, pct. 2 din nota de serviciu, se prevedea ca, una dintre etapele procedurii de reorganizare era reprezentata de "emiterea deciziilor de numire in functie pentru functiile de executie si de conducere ale caror atributii nu se modifica mai mult de 50%", iar potrivit sectiunii a II-a, pct-ul 3. din cadrul aceluiasi act, "emiterea notificarilor de preaviz pentru functiile de executie si de conducere care s-au desfiintat sau carora li s-au modificat atributiile mai mult de 50 %.
Aceste etape corespund dispozitiilor prevazute de art. 100 alin 1 lit. a si b din Legea 188/1999, potrivit carora "in caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente in urmatoarele cazuri:
a) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%;
b) sunt reduse atributiile unui compartiment;
La data de ….., i s-a comunicat Decizia nr. ….., prin care Directorul Executiv al …..a dispus eliberarea din functia publica de executie din motive neimputabile functionarului public, incepand cu data de …...
La aceeasi data, i s-a comunicat o notificare de preaviz, prin care a fost incunostintata ca, incepand cu data de ….., i se acorda un preaviz de 30 de zile calendaristice, conform prevederilor art. 99 alin 3 din Legea 188/1999.
Primul motiv de nulitate pe care l-a invocat in sustinerea obiectului cererii sale este reprezentat de faptul ca, atat decizia nr. ….., precum si ca notificarea de preaviz anexata, au avut ca temei faptul ca functia publica de executie pe care a ocupat-o anterior nu se mai regaseste in Statul de functii aprobat prin Ordinul Presedintelui ……, insa aceasta situatie este nereala. Astfel, in realitate, functia de consilier superior in cadrul Circumscriptiilor Sanitare ….., nu a fost niciodata desfiintata, aceasta continuand a exista in cadrul Statului de Functii de la nivelul ….., inclusiv dupa procedura de reorganizare a institutiei.
Asadar, invocarea desfiintarii postului ocupat de reclamanta nu a avut un caracter real, efectiv si serios, postul detinut nefiind suprimat din structura institutiei, iar pe cale de consecinta, motivele care au stat la baza emiterii deciziilor de eliberare din functia publica, si a tuturor celorlalte acte administrative, nu au un suport real, consecinta acestor neregularitati fiind incidenta sanctiunii nulitatii actelor emise.
Aplicarea acestei sanctiuni se impune cu atat mai mult cu cat art. 100 alin 5 din Legea 188/1999 prevede in mod expres si imperativ ca "in cazul reorganizarii activitatii prin reducerea posturilor, autoritatea sau institutia publica nu poate infanta posturi similare celor desfiintate pentru o perioada de un an de la data reorganizari?". Or, astfel cum se poate observa din Statul de Functii de la nivelul …. …., postul pe care l-a detinut anterior reorganizarii, si de pe care parata a destituit-o invocand faptul ca acesta urmeaza a fi desfiintat, exista in continuare, atributiile aferente acestuia nefiind modificate in nici un fel.
         Motivul de nulitate nr. 2
         Cel de al II-lea motiv de nulitate este reprezentat de faptul ca, desi potrivit art. 100 alin 1 din Legea 188/1999, " in caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente in urmatoarele cazuri:
a) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%;
b) sunt reduse atributiile unui compartiment;
c) este schimbata denumirea fara modificarea in proportie de peste 50% a atributiilor aferente functiei publice;
d) este schimbata structura compartimentului
iar "in cazul in care exista mai multi functionari publici, se organizeaza examen de catre autoritatea sau institutia publica", procedura de reorganizare s-a realizat prin sustinerea unui examen la nivelul Circumscriptiilor Sanitare Veterinare si Pentru Siguranta Alimentelor, desi nu era incident nici unul dintre cazurile prevazute de art. 100 alin. 1.
Or, numirea functionarilor publici in noile functii, respectiv sustinerea examenului de catre autoritatea sau institutia publica, se putea realiza numai in conditiile in care era incident unul dintre cazurile prevazute de art. 100 alin 1. nerespectarea acestei dispozitii atragand sanctiunea nulitatii.
         Motivul de nulitate nr. 3
         Un al III-lea motiv de nulitate este reprezentat de faptul ca, potrivit art. 100 alin 1 raportat la alin. 2 din legea 188/1999 (pct. 8.2.1 din Procedura Operationala privind Reorganizarea ……)," in caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente, cu respectarea urmatoarelor criterii:
a) categoria, clasa si, dupa caz, gradul profesional al functionarului public;
b) indeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru functia publica;
c) pregatirea profesionala;
d) sa fi desfasurat activitati similare.
           iar daca in cadrul aceluiasi compartiment exista mai multe persoane decat numarul de posturi vacante, iar cu privire la acestia nu se poate realiza o departajare clara, prin raportare la criteriile stabilite de art. 100 alin 2, numai in acest caz se va organiza un examen in conditiile prevazute de art. 100 alin 3 din Legea 188/1999.
Insa, pentru a se parcurge etapa prevazuta de art. 100 alin 3 din Legea 188/1999, este necesar ca, in urma unei verificari facute de catre ……, sa fie stabilite persoanele care sunt supuse analizei prevazute de art. 100 alin 2 din Legea 188/1999, urmand ca aceste persoane sa fie evaluate in functie de criteriile prevazute de lege.
Or, la examenul organizat la nivelul ….. avand ca obiect ocuparea functiilor publice din ….., entitate ce face parte din ….., au participat persoane care nu faceau parte din cadrul acestei structuri, persoane care nu au desfasurat niciodata activitatile aferente acestor posturi si care nu au pregatirea si experienta pe care o presupune o astfel de activitate, precum dl dr. ….. care desi facea parte din Serviciul de Sanatate Animala, a participat la un concurs organizat pentru ocuparea unor posturi vacante de la nivelul …...
La nivelul ….. nu exista nici un document care sa incorporeze mentiuni cu privire la candidatii la concurs, pentru a putea verifica daca in ceea ce-i priveste au fost respectate dispozitiile legale in sensul ca, pentru tipul functiei, s-a efectuat procedura de selectie prin stabilirea persoanelor supuse analizei, prin stabilirea pentru fiecare candidat a vechimii, experientei, pregatirii si prin stabilirea unui punctaj ce urma a fi obtinut de fiecare persoana in urma aplicarii criteriilor prevazute de lege, care este ierarhia acestora pentru ocuparea functiilor din cadrul ….., etc.
Astfel, parata nu a respectat metodologia privind organizarea si desfasurarea selectiei personalului in vederea numirii in functie astfel cum prevad dispozitiile art. 100 alin 2, ci a dispus eliberarea din functie a functionarilor publici si sustinerea unui examen, fara a da eficienta dispozitiilor art. 100 alin. 2.
         Motivul de nulitate nr. 4
          Cel de al IV-lea motiv de nulitate a actelor administrative a caror anulare o solicita este reprezentat de nemotivarea acestor acte.
Or, motivarea actului administrativ constituie o garantie a respectarii legii si a ocrotirii drepturilor cetatenesti si totodata, un principiu al procedurii de emitere a actelor administrative. Amploarea si detalierea motivarii depinde de natura actului adoptat iar cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca motivarea depind de circumstantele fiecarui caz, jurisprudenta comunitara echivaland o motivare insuficienta sau gresita cu lipsa motivarii.
Astfel a retinut si CJCE in hotararea pronuntata la 26 martie 1987 in cauza Comisia Europeana contra Consiliului CE, statuand ca „actele comunitare trebuie sa cuprinda expunerea elementelor de fapt si de drept care au stat la baza adoptarii lor, astfel incat Curtea sa-si poata exercita controlul si astfel incat statele membre si persoanele interesate sa poata cunoaste conditiile in care institutiile comunitare aplica dispozitiile tratatului". S-a remarcat totodata ca „in cadrul sistemului de competente al comunitatii, alegerea temeiului juridic al unui act nu poata sa depinda exclusiv de convingerea unei institutii in ce priveste scopul urmarit, ci trebuie sa se intemeieze pe factori obiectivi, care sa poata fi supusi controlului judiciar".
Inalta Curte de Casatie si Justitie a statuat, intr-o decizie de speta (decizia nr. 482 din 26 ianuarie 2007) ca „motivarea unei decizii administrative nu poate fi limitata la considerente legate de competenta emitentului, ci trebuie sa contina elemente de fapt si de drept care, pe de o parte, sa permita destinatarilor sa cunoasca si sa evalueze temeiurile si efectele deciziei iar, pe de alta parte, sa faca posibila exercitarea controlului de legalitate.
Or, actele administrative contestate nu cuprind motivele concrete care au stat la baza emiterii acestora, institutia emitenta rezumandu-se la a enumera o serie de acte cu caracter normative.
         Motivul de nulitate nr 5
         Cel de al V-lea motiv de nulitate este reprezentat de faptul ca, decizia de eliberare din functia publica, respectiv notificarea de preaviz au fost intocmite si comunicate inainte de sustinerea examenului, desi din interpretarea dispozitiilor prevazute de art. 100 alin 3 din Legea 188/1999, mai intai trebuia sa fie facuta optiunea pentru ocuparea posturilor din cadrul departamentului ….., iar numai apoi, in conditiile in care erau mai multi candidati decat posturile existente in cadrul circumscriptiei sa fie emisa decizia de eliberare din functia publica, respectiv notificarea de preaviz, pentru ca ulterior emiterii acestor documente sa fie sustinut examenul pentru ocuparea posturilor.
Or, parata a dispus eliberarea din functia publica a tuturor functionarilor, pentru ca ulterior, fara a tine cont de dispozitiile art. 100 alin. 1 si 2 din Legea 188/1999, sa organizeze un examen pentru ocuparea functiilor vacante.
In ceea ce priveste modalitatea de desfasurare a examenului, a aratat faptul ca, desi potrivit punctului 8.3.3 din regulamentul de reorganizare, compartimentul de resurse umane avea obligatia sa afiseze la sediul institutiei cu cel putin 6 zile inainte de data organizarii examenului, informatii cu privire la locul si ora desfasurarii acestuia, aceste elemente au suferit modificari fara ca functionarii publici sa fie anuntati in prealabil.
Astfel, desi proba scrisa a examenului s-a desfasurat in data de ….. in sala de consiliu din cladirea Laboratorului din cadrul …. …., in aceasta sala fiind amplasate camere de supraveghere, proba orala, sustinuta in data de ….., s-a desfasurat cu incalcarea flagranta a principiului transparentei, obiectivitatii si nediscriminarii candidatilor, fiind modificat in ultimul moment locul de sustinere al examenului, fara a fi anuntati in prealabil candidatii.
Astfel, proba orala a fost sustinuta, in biroul directorului ….., in sala intrand cate un singur candidat si fara ca in aceasta incapere sa existe camere de supraveghere. Mai mult, modalitatea de examinare a fost realizata in lipsa unui criteriu obiectiv care sa asigure transparenta procedurii, o parte dintre candidati raspunzand la o serie de intrebari de o dificultate redusa, in timp ce altor candidati li s-au supus atentiei o serie de subiecte cu un grad ridicat de complexitate, in scopul punerii acestora in dificultate.
Considera reclamanta ca in lipsa unei proceduri transparente de selectie, in lipsa garantiilor care sa asigure respectarea principiului egalitatii armelor si a nediscriminarii candidatilor, prin instituirea unui proces obiectiv de verificare a cunostintelor, procedura de selectie a fost fraudata, aceasta nefacandu-se prin tragerea la sorti a unor subiecte in mod aleatoriu, ci prin intrebari directe adresate de Comisia de examinare.
Considera ca prin aceasta procedura de reorganizare, ce vizeaza exclusiv …. …., se aduce atingere principiilor fundamentale prevazute de normele nationale si internationale. Dispunerea unei proceduri de reorganizare in mod subiectiv, fara o serie de criterii obiective care sa impuna un astfel de demers, dau nastere unor suspiciuni cu privire la modalitatea de numire a functionarilor publici in cadrul …...
Mai mult, o astfel de masura ar putea fi dispusa ori de cate ori se doreste schimbarea unor functionari publici de pe functiile pe care le ocupa la un anumit moment dat, acestia putand fi schimbati prin simpla invocare a unei reorganizari.
         In drept, invocam incidenta dispozitiilor prevazute de art 99 si art 100 din Legea 188/1999, art 192 si urm C.Proc.Civ, Legea 554/2004.
Parata …… a depus intampinare prin care a solicitat respingerea cererii de chemare in judecata ca neintemeiata.
Cu prioritate a invocat exceptia ramanerii fara obiect a capatului de cerere privind anularea actului administrativ reprezentat de decizia nr. …. motivat de imprejurarea ca prin decizia nr. ….. art. 3 s-a stabilit ca incepand cu data de ….. decizia nr. ….. (deci actul administrativ a carui anulare se cere) isi pierde aplicabilitatea.
         Pe fondul cauzei,
         Motivele cererii de chemare in judecata, sunt neintemeiate, in realitate actele administrative emise sunt in concordanta cu Nota de serviciu nr. …… si cu legislatia specifica domeniului. Sustinerea conform carora atributiile reclamantei nu s-au modificat mai mult de 50% sunt neintemeiate. In realitate, structurii din care a facut parte reclamanta pana la reorganizare i s-a diminuat numarul de posturi de la 28 la 16 (dintre care 14 corespunzatoare functiei detinute anterior de ……) iar noile structuri au o alta organizare. Singurul lucru tehnic mentinut prin noua organizare este numarul total de posturi aferent functionarilor publici insa structurile sunt fie unele nou infiintate fie cu o alta subordonare, alte atributii de serviciu.
In fapt, …… conform Regulamentului de Organizare si functionare anterior reorganizarii au fost unitati fara personalitate juridica in structura …… iar functionarii publici erau in subordinea sefului …... Prin Ordinul nr. ….. a fost aprobata structura organizatorica cadru si regulamentul de organizare si functionare ale directiilor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului …... Conform regulamentului de organizare si functionare, anexa 2 la Ordinul nr. ….. controlul oficial a fost atribuit serviciului control oficial siguranta alimentelor si biroului control oficial sanatate animala.
Prin Ordinul nr. ….. a fost aprobata structura organizatorica a …… si potrivit anexei la acest ordin …… sunt in subordinea ….., …, ….
Inainte de reorganizare …… - urile aflate in subordinea ….. aveau un numar de 28 de functii publice iar dupa reorganizare ….. functii publice aflate in subordinea ……
Avand in vedere aceasta redimensionare acestor functionari publici le erau aplicabile dispozitiile art. 99 din Legea nr. 188/1999, astfel ca pentru functionarii publici de executie din cadrul ….. au fost emise decizii de eliberare din functia publica. Totodata raportat la prevederile art. 99 alin 3 din Legea 188/1999 au fost acordate perioade de preaviz de 30 de zile cu posibilitatea ca in aceasta perioada functionarul public sa opteze pentru o functie publica vacanta corespunzatoare noii structuri organizatorice. In acest sens, a aratat parata ca nici un functionar public de executie nu a incetat raporturile de serviciu cu institutia ca urmare a reorganizarii si nici nu i s-au diminuat drepturile salariate anterioare.
Totodata  a aratat ca pentru desfasurarea procedurii de reorganizare a fost intocmita procedura ….., procedura aprobata prin decizia nr. …... Aceasta procedura a fost transmisa conducatorilor structurilor de specialitate iar punctual la nivelul ….. a fost prezentata unui nr. de …. persoane care au semnat un Tabel Nominal in sedinta din …., inregistrat sub nr. …. (printre care si reclamantul …..).
In data de …. s-a desfasurat proba scrisa la care au participat un nr. de …. functionari publici care si-au manifestat expres dorinta de a participa la examen iar la data de …. s-a desfasurat interviul cu acesti functionari publici. Urmare rezultatelor finale functionarilor publici care au fost declarati admisi le-au fost puse la dispozitie posturile din …. iar celor ….. declarati respinsi le-au fost puse la dispozitie posturile ramase neocupate dupa aplicarea procedurilor de reorganizare. De remarcat este faptul ca desi au obtinut notele cele mai mici dupa proba scrisa, 2 functionari publici din cei 3 functionari publici care au obtinut cel mai mic punctaj (….) au considerat ca le sunt incalcate drepturile legale. Insa, acesti functionari nu au inteles a contesta rezultatele probei scrise, asumandu-si in acest fel rezultatul probei. Considera parata ca este greu de contestat o proba de specialitate care a fost data sub forma unui test grila.
           In drept, Codul de procedura civila, Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ.
Analizand actele si lucrarile dosarului, Tribunalul retine urmatoarele:
Prin decizia nr…… a Directorului Executiv a ….. reclamanta a fost eliberata din functia publica de executie de consilier superior la …. si pentru …., din motive neimputabile, incepand cu data de ….. De asemenea, prin aceeasi decizie s-a stabilit ca reclamanta poate opta incepand cu aceeasi data pentru numirea in functia publica rezultata in urma reorganizarii institutiei.
Ulterior, prin decizia nr…… a aceluiasi Director Executiv, reclamanta a fost numita in functia publica de executie de consilier in cadrul Biroului Control Oficial …...
Adoptarea celor doua acte administrative au avut la baza Ordinul nr….. al Presedintelui ….. prin care a fost aprobata structura organizatorica cadru si regulamentul de organizare si functionare ale directiilor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a ….. Acest din urma ordin a inlocuit in fapt Ordinul nr…… al aceluiasi presedinte ce stabilea structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare in vigoare la data numirii reclamantei in functia anterior detinuta.
In urma avizarii noilor functii publice din cadrul ….. de catre ….prin avizul nr….. a fost emis Ordinul nr….. al Presedintelui ….. prin care a fost aprobata structura organizatorica si statul de functii ale ….. Conform statului de functii aprobat in cadrul acestei institutii, au fost stabilite un numar total de 104 functii publice, din care 9 functii publice de conducere si 95 functii publice de executie.
In urma reorganizarii, ….. au fost redimensionate, respectiv dintr-un numar de 28 de posturi au ramas 16 posturi. De asemenea, atributiile personalului angajat in cadrul acestor compartimente s-au modificat, dupa cum rezulta din analiza comparativa a dispozitiilor art.45 alin.3 si a art.20 din cele doua regulamente de organizare si functionare. Mai mult, atributia principala a compartimentului, respectiv controlul oficial, a fost data in sfera de competenta a serviciului/biroului control oficial siguranta alimentelor si biroul control oficial sanatate mintala.
Urmare a modificarii substantiale a atributiilor, ….. au fost trecute in subordinea ….., fiind diminuate corespunzator numarul de posturi, conform celor mentionate.
Potrivit art.99 alin.1 lit.b) din Legea nr.188/1999 persoana care are competenta legala de numire in functia publica va dispune eliberarea din functia publica prin act administrativ (...) in urmatoarele cazuri: (..) autoritatea sau institutia publica isi reduce personalul ca urmare a reorganizarii activitatii, prin reducerea postului ocupat de functionarul public.
In conformitate cu dispozitiile alin.5 al aceluiasi articol in cazurile prevazute la alin. (1) lit. b), c), si e), in perioada de preaviz, daca in cadrul autoritatii sau institutiei publice exista functii publice vacante corespunzatoare, aceasta are obligatia de a le pune la dispozitie functionarilor publici.
De asemenea, potrivit art.100 alin.1 lit.a) in caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente in urmatoarele cazuri: (...) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%.
Conform alin.3 al art.100 in cazul in care exista mai multi functionari publici, se organizeaza examen de catre autoritatea sau institutia publica.
Avand in vedere ca pentru posturile de consilier superior din cadrul ….. si-au exprimat optiunea un numar mai mare de functionari publici decat posturile stabilite, in conformitate cu dispozitiile mai sus mentionate a fost organizat un examen in vederea selectarii functionarilor publici.
Pentru cele 14 posturi vacante s-au inscris un numar de 14 functionari publici, unul dintre acestia, respectiv numitul …. fiind consilier superior in cadrul ….
In urma sustinerii examenului la cele doua probe, in perioada ….., au fost declarati admisi un numar de 14 functionari publici, 3 fiind declarati respinsi, printre acestia numarandu-se si reclamanta. In ceea ce o priveste pe aceasta, din cele 5 posturi care i-au fost puse la dispozitie in cadrul Compartimentului …., reclamanta a optat pentru un post in cadrul acestui din urma birou.
Tribunalul constata, in urma celor prezentate, ca sunt nefondate criticile reclamantei privind nelegalitatea celor doua acte administrative a caror anulare se solicita pentru considerentele ce vor fi prezentate in continuare.
Astfel, sustinerile reclamantei conform carora decizia nr…… a avut ca temei desfiintarea functiei publice pe care aceasta o ocupa sunt contrare dispozitiilor art.1 din acest act administrativ unde dispozitia de eliberare din functie este fundamentata exclusiv pe reorganizarea activitatii ….
De asemenea sunt nefondate si criticile vizand neincidenta in cauza a dispozitiilor art.100 alin.1 din Legea nr.188/1999 si, prin urmare, inaplicabilitatea dispozitiilor art.100 alin.3 privind organizarea examenului pentru numirea in functiile publice. Astfel, dispozitiile art.99 alin.5 din Legea nr.188/1999 obliga autoritatea publica la numirea functionarilor eliberati din functie in cazul reorganizarii activitatii in functii publice corespunzatoare, daca acestea exista. Or, pentru situatia unui numar superior al functionarilor publici eliberati din functie fata de posturile corespunzatoare rezultate in urma reorganizarii devin incidente dispozitiile art.100 alin.3, fiind organizat examen in vederea selectionarii functionarilor care si-au exprimat optiunea pentru aceleasi posturi.
In ceea ce priveste participarea la examenul organizat a numitului ….., fata de dispozitiile art.100 alin.2 si tinand seama de faptul ca acesta anterior a ocupat functia publica de consilier in cadrul altui departament, respectiv in cadrul Biroului ……, Tribunalul constata, in acord cu raportul de control nr….. al Agentiei ….., ca la examenul mentionat a participat si o persoana care nu indeplinea conditiile specifice posturilor pentru care s-au inscris candidatii.
Cu toate acestea, participarea unei persoane care nu indeplinea conditiile prevazute de art.100 alin.2 din Legea nr.188/1999 nu a afectat situatia reclamantei in sensul ca aceasta, chiar in conditiile neparticiparii numitului ….. la examen, nu ar fi putut sa fie numita in functia pentru care a candidat. Astfel, din dispozitiile art.8.3.12 din Procedura operationala privind reorganizarea Directiei ….., aprobata prin decizia nr……. promovarea examenului este conditionata de obtinerea punctajului minim de 50 de puncte. Or, conform raportului final al examenului nr…… reclamanta a inregistrat un punctaj de 32,5 puncte.
Prin urmare, chiar in conditiile lipsei vicierii procedurii examenului prin nerespectarea dispozitiilor art.100 alin.2, situatia reclamantei nu ar fi fost afectata, aceasta neintrunind punctajul minim pentru ocuparea postului, motiv pentru care legalitatea actelor atacate nu este afectata.
Fara a face o analiza pe larg a continutului actelor administrative contestate, Tribunalul retine ca acestea contin o motivare suficienta, atat in fapt cat si in drept, cu privire la masurile dispuse, fundamentul juridic al acestora si posibilitatile reclamantei, criticile vizand nemotivarea acestora fiind, de asemenea, nefondate.
Cu privire la nelegalitatea deciziei de eliberare din functie anterior sustinerii examenului, instanta retine, contrar celor afirmate de reclamanta, ca din intepretarea dispozitiilor art.99 alin1, alin.3-5 si a art.100 alin.3 din Legea nr.188/1999, optiunea pentru ocuparea posturilor in urma reorganizarii este facuta in perioada de preaviz care se situeaza, in mod firesc, dupa emiterea deciziei de eliberare din functie. De aceea, sunt nefondate sustinerile reclamantei privind nelegalitatea deciziei nr……, aceasta fiind anterioara examenului prevazut de art.100 alin.3.
In ceea ce priveste lipsa de transparenta a probei orale, conditiile de organizare si desfasurare a examenului, intrebarile adresate candidatilor, Tribunalul constata ca acestea sunt nemultumiri subiective ale reclamantei care insa nu pot fi incadrate in critici de legalitate.
Pentru aceste considerente, avand in vedere ca cele doua acte administrative contestate nu sunt afectate de vicii de legalitate, instanta va respinge cererea ca neintemeiata..

PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
 
           Respinge cererea privind pe reclamanta …., in contradictoriu cu parata ….., ca neintemeiata.
Cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul Bucuresti - Sectia a II-a Contencios Administrativ si Fiscal.
Pronuntata in sedinta publica azi, 25.11.2015.

            Presedinte                                                        Grefier
   Gianina Georgiana Iftim                                      Andreea Mihaela Gheorghe






Prin decizia civila nr. ….. pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti – Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal a fost respins recursul declarat impotriva sentintei civile nr. ……. pronuntata de Tribunalul Bucuresti – Sectia a II-a Contencios Administrativ si Fiscal.


Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014