InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Ploiesti

Tutela administrativa

(Decizie nr. 1791 din data de 08.09.2011 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Curtea de Apel Ploiesti | Jurisprudenta Curtea de Apel Ploiesti

Prin actiunea inregistrata pe rolul Tribunalului Prahova  reclamantul  Prefectul Judetului Prahova, in contradictoriu cu paratul Consiliul Judetean Prahova, a solicitat sa se constate nulitatea partiala de drept a Hotararii nr 55/29.04.2009.
Arata  reclamantul  ca actul administrativ atacat incalca prevederile  art. 46 alin.1 si 2 din Legea 215/20010( r1) a administratiei publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora nu poate lua parte la deliberare si la adoptarea hotararilor consilierul local care, fie personal, fie prin sot, sotie, afini sau rude pana la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial in problema supusa dezbaterilor consiliului local si art. 88 alin. 2 din Legea nr. 215/2001(r1) a administratiei publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare " asa cum  rezulta in cazul de fata .
Prin sentinta nr.  357 din data de 10 mai 2011, Tribunalul Prahova a admis exceptia tardivitatii actiunii, invocata de intimatul Consiliul Judetean Prahova si a respins actiunea formulata de Prefectul Judetului Prahova, ca tardiv formulata.
Reclamantul a declarat recurs.
       Recursul este nefondat.
       Critica recurentului referitoare la faptul ca instanta de fond nu a stabilit daca actul atacat este unul normativ sau individual , in raport de care trebuia stabilit termenul privind exercitarea dreptului la actiune a prefectului este nefondata .
Aceasta intrucat corect instanta de fond a stabilit ca indiferent de natura actului , potrivit art 3 alin I teza II coroborat cu art 11 alin 1 din legea 554/2004 actiunea prefectului in contencios administrativ se formuleaza in termen de 6 luni de la data comunicarii actului .
Cum Hotararea nr 55/29.04.2009 a fost comunicata prefectului la data de 30.04.2009 cu adresa nr 5581, actiunea prin care se solicita anularea actului administrativ in cauza depusa in instanta la data de 28.03.2011 depaseste termenul de 6 luni prevazut de art 11 alin 1 din legea contenciosului administrativ , motiv pentru care instanta de fond a stabilit corect ca actiunea a fost tardiv introdusa si a respins-o pentru acest considerent .
Analizand insa si sustinerile recurentului cu privire la caracterul actului in discutie , acesta nu poate fi caracterizat ca fiind un act normativ ci unul individual, in raport cu definitia data actului administrativ normativ de art 3 lit a din legea legea  52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, ca fiind "- actul emis sau adoptat de o autoritate publica, cu aplicabilitate generala".
Ca atare,  actul administrative poate fi  normativ, cand prin el se statornicesc norme juridice cu caracter general, si  individual, cand are drept scop nasterea, modificarea sau stingerea unor raporturi juridice concrete cum este cazul in speta .
Nu poate fi retinuta ca intemeiata nici sustinerea recurentului ca nu a putut analiza legalitatea hotararii in  cauza in lipsa procesului verbal de sedinta .
Aceasta intrucat procesul verbal de sedinta putea fi consultat pe pagina de internet a administratiei locale emitente  unde este obligatoriu a fi afisat potrivit art 42 alin 1 pct.7 din legea 215/2001 cu modificarile la zi , sau in caz contrar avea posibilitatea de a fi solicitat in termen , in vederea verificarii legalitatii actului administrativ emis .
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014