Magistrati. recalculare drepturi de pensie urmare a sporului la indemnizatia bruta de incadrare recunoscut in baza unor hotarari judecatoresti irevocabile
(Decizie nr. 372 din data de 27.04.2007 pronuntata de Curtea de Apel Galati)Prin sentinta civila nr.1829/7.11.2006 pronuntata de Tribunalul Galati in dosarul nr.3433/121/2006, a fost admisa actiunea civila formulata de reclamantul J.N. in contradictoriu cu parata Casa Judeteana de Pensii Galati.
S-a dispus anularea deciziei de pensionare nr.194995/22.03.2005 emisa de parata Casa Judeteana de Pensii Galati.
A fost obligata parata sa emita o noua decizie privind stabilirea pensiei de serviciu avandu-se in vedere adeverinta nr.3230/VI/12.09.2006 emisa de Parchetul de pe langa Curtea de Apel Galati.
A fost obligata parata la plata sumelor reprezentand diferenta dintre pensia stabilita cu luarea in calcul a adeverintei mai sus mentionata si pensia efectiv incasata, incepand cu data de 1.03.2005 .
Impotriva acestei sentinte civile a declarat recurs parata Casa Judeteana de Pensii Galati considerand-o nelegala.
In motivarea recursului parata a sustinut ca sentinta civila este pronuntata de catre instanta de fond cu incalcarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si a Legii nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.
A mai sustinut recurenta parata ca pretentia reclamantului din cererea de chemare in judecata, cerere care nu este motivata in drept folosindu-se de art.81 din Legea speciala , care insa nu se refera la recalcularea in sensul solicitat , ci la stabilirea pensiei de serviciu , obligatie indeplinita de institutie prin decizia nr.194995 din 22.03.2005, definitiva, nefiind contestata in termenul legal, este nefondata, neavand suport legal.
S-a aratat de recurenta ca legea speciala care reglementeaza drepturile de pensie ale magistratilor, Legea nr. 303/2004 in forma initiala si republicata, contine prevederi cu privire la stabilirea , actualizarea si plata tuturor pensiilor de serviciu si nu contine nici o reglementare cu privire la recalcularea sau modificarea pensiei de serviciu pentru situatiile in care se prezinta elemente si date( salarii, sporuri) ce nu au fost dovedite la stabilirea initiala a drepturilor de pensie.
Art.13, 14, 15 si 16 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.303/2004, republicata, sunt neinterpretabile in acest sens, reglementandu-se toata procedura privind intocmirea dosarului de pensionare, adeverinta tip pentru pensia de serviciu, cine stabileste, actualizeaza aceasta pensie, de cand se acorda si achita aceste drepturi , a mai sustinut recurenta.
Conform art.20 din aceste norme, a aratat recurenta, raspunderea cu privire la stabilirea vechimii in magistratura, a vechimii in functia de judecator sau procuror, a mediei salariilor brute realizate in ultimele 12 luni de activitate si a venitului brut realizat la data pensionarii, revine institutiei care elibereaza adeverinta tip.
Articolul 23 din Norme , aprobate prin HG nr.1275/18.10.2005 , reglementeaza recalcularea pensiilor de serviciu ale magistratilor dar in conditiile art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare , aceste doua articole referindu-se la adaugarea de noi stagii de cotizare realizate dupa pensionare ( minim 12 luni-art.95) sau stagii de cotizare nevalorificate la stabilirea initiala a pensiei ( art.169), drepturile de pensie recalculate acordandu-se cu luna urmatoare celei in care s-a depus cererea de recalculare( alin.3 din ambele articole) a mai sustinut recurenta-parata.
Chiar Legea nr.19/2000 , ce constituie cadrul legal general si pentru stabilirea pensiilor de serviciu ale magistratilor si pentru acordarea pensiilor de serviciu ale functionarilor publici parlamentari ( Legea nr.7/ 2006 recalculare in aceleasi conditii prevazute de art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000) nu contine nici o prevede care sa permita recalcularea pensiilor in situatia in care se prezinta, ulterior stabilirii initiale a drepturilor de pensie , documente doveditoare de natura sa modifice sau completeze salariile sau sporurile utilizate la stabilirea pensiei, deci situatia reclamantului nu se regaseste in prevederile Legii nr.19/2000, a mai sustinut recurenta.
Intre considerente si dispozitivul hotararii exista contradictii pentru ca paratului i s-au acordat drepturile salariale care, potrivit Legii nr.19/2000, nu sunt supuse impozitului pe venit, sistemul public de pensii functionand pe principiul contributivitatii, conform caruia drepturile de asigurari sociale se cuvin pe temeiul contributiilor de asigurari sociale platite si ca baza lunara de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale in cazul asiguratilor nu poate depasi plafonul de 5 ori salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, aceasta insemnand ca CAS - ul paratului a fost retinut din suma de 5385 lei( 5 x 1077 lei) nu din intreaga suma incasata cu titlu de drepturi salariale pe perioada mai 2004-februarie 2005 , cat si pentru faptul ca instanta de fond folosind sintagma "opiniem" a retinut ca drepturile de pensie de serviciu pot fi modificate si actualizate potrivit legii speciale republicata , dar in conditiile prevazute de art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000, iar prin dispozitiv se dispune obligarea paratei la acordarea acestor drepturi si retroactiv incepand cu 1.03.2005, asimilandu-se drepturile salariale cu noi stagii de cotizare ( vechime in munca), iar drepturile de pensie se acorda retroactiv nu in luna urmatoare depunerii cererii de recalculare cum impune al.3, a mai sustinut recurenta-parata.
Drepturile de pensie ale reclamantului pot fi modificate prin actualizare anuala, potrivit art.85 al.2 din Legea nr.303/2004 republicata, sau recalculate prin adaugarea unor stagii de cotizare in conditiile art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000 la cererea persoanei indreptatite, a mai sustinut recurenta-parata.
A solicitat admiterea recursului si modificarea hotararii instantei de fond in sensul respingerii actiunii civile ca nefondate.
In drept si-a intemeiat recursul pe disp.art.304 pct.9 si art.3041 C.pr.civ.
Analizand hotararea instantei de fond in raport de probele administrate in cauza, de dispozitiile legale incidente, de criticile formulate de recurenta, cat si de disp.art.304 pct.9 si art.3041 C.pr.civ. , instanta constata ca recursul declarat este nefondat pentru urmatoarele considerente:
In primul rand cererea reclamantului nu-si gaseste temeiul in disp.art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000 ci a avut in vedere o revizuire a calculului pensiei la data stabilirii ei intrucat elementele avute in vedere la calculul initial al pensiei au suferit modificari, confirmate de declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul de stat( declaratie rectificativa).
Or, actele dosarului confirma existenta unei asemenea situatii.
Prin sentinta civila nr.397 din 10.04.2006 pronuntata de Tribunalul Galati, ramasa irevocabila, reclamantului intimat i-au fost acordate retroactiv drepturile salariale pentru perioada mai 2004-martie 2005, urmare aplicarii discriminatorii a unor dispozitii legale privind salarizarea magistratilor.
In atare conditii, reclamantul a fost repus in situatia anterioara privind acordarea unor drepturi salariale , drepturi salariale care nu au fost avute in vedere la calculul dreptului de pensie la 1.03.2005, drepturi salariale mentionate in carnetul de munca al reclamantului, drepturi salariale pentru care s-au retinut impozitele si celelalte contributii catre stat inclusiv catre bugetul asigurarilor sociale de stat, situatie dovedita cu declaratiile nominale depuse la dosarul cauzei .
Venitul brut realizat la data inscrierii la pensie -1.03.2005 - era de 5735 lei confirmat prin adeverinta nr.3230/VI/9 din 12.09.2006 eliberata de Parchetul de pe langa Curtea de Apel Galati.
Aceasta revizuire a calculului dreptului de pensie reprezinta o reparatie a prejudiciului suferit urmare aplicarii discriminatorii a unor reglementari privind salarizarea magistratilor.
Nerevizuirea calculului pensiei ar crea o noua discriminare intre cei carora drepturile salariale le-au fost acordate ca si reclamantului prin hotarare judecatoreasca, si cei care au beneficiat de aceste drepturi salariale si li s-au luat in calcul la stabilirea dreptului de pensie beneficiind de o pensie majorata din 2005 pana la 1.07.2007.
Sustinerea recurentei parate ca reclamantul nu a contestat decizia nr.194995 emisa la data de 22.03.2005 nu poate fi primita pentru ca nici nu avea de ce, ea fiind emisa pe drepturile salariale existente la data emiterii ei -1.03.2005- ori drepturile salariale cu care a fost repus in drepturi au intervenit ulterior prin sentinta civila nr.397/11.04.2006.
Nu poate fi primita de asemenea sustinerea recurentei parate ca reclamantului intimat i s-ar fi acordat drepturi salariale care potrivit Legii nr.19/2000 nu sunt supuse impozitului pe venit si ca baza lunara de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale nu ar depasi plafonul de 5 ori salariul mediu utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru ca:
Drepturile salariale acordate reclamantului-desi pensionar la data acordarii - ca de altfel pentru toti magistratii care au beneficiat de aceste masuri reparatorii, au fost supuse retinerilor privind impozitul pe venit ( 16% ), retinerilor CASS ( 6,5%) si CAS( 9,5%) aceasta ultima situatie rezultand din adeverinta nr.1696/VI/19.03.2007 eliberata de Parchetul de pe langa Tribunalul Galati si declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat cat si a ordinelor de plata anexate care dovedesc achitarea catre bugetul asigurarilor sociale de stat a acestor obligatii .
Referitor la plafonarea contributiei aceasta se aplica tuturor magistratilor care depasesc acest plafon si aceasta nu inseamna ca veniturile respective nu se iau in calculul stabilirii dreptului la pensie.
Mai este de mentionat ca referirea la dispozitiile Normelor aprobate prin HG nr.1275/18.10.2005 de aplicare a disp. Legii nr.303/2004 nu poate fi primita intrucat acestea nu erau in vigoare la data calcularii si stabilirii pensiei de serviciu pentru reclamant, ci erau in vigoare Normele aprobate prin HG nr.263/2005 abrogate abia incepand cu 6.11.2005, aceste din urma norme neprevazand situatia ca in venitul brut nu se includ " restituiri de drepturi aferente altei perioade" ci doar venitul brut realizat in ultima luna anterioara pensionarii.
De altfel asa cum s-a mentionat, in cauza nu se pune problema unei actualizari sau recalculari a pensiei ci revizuirea unui drept gresit acordat si care l-a prejudiciat pe reclamant, prejudiciu care trebuie reparat prin acordarea dreptului de care nejustificat a fost lipsit.
Nu se pune problema unei culpe a recurentei ci doar restabilirea unui drept legal cuvenit, consecinta restabilirii unui drept salarial printr-o hotarare judecatoreasca irevocabila , sentinta civila nr.397/10.04.2006 a Tribunalului Galati.
In atare conditii Curtea a apreciat ca hotararea instantei de fond este legala in cauza nefiind intrunite cerintele art.304 pct.9 C.pr.civ.
Pentru aceste motive, potrivit art.312 al.1 C.pr.civ., prin decizia civila nr.372/27.04.2007 Curtea de Apel Galati a respins ca nefondat recursul declarat de parata Casa Judeteana de Pensii Galati impotriva sentintei civile nr.1829/7.11.2006 pronuntata de Tribunalul Galati in dosarul nr.3433/121/2006.
S-a dispus anularea deciziei de pensionare nr.194995/22.03.2005 emisa de parata Casa Judeteana de Pensii Galati.
A fost obligata parata sa emita o noua decizie privind stabilirea pensiei de serviciu avandu-se in vedere adeverinta nr.3230/VI/12.09.2006 emisa de Parchetul de pe langa Curtea de Apel Galati.
A fost obligata parata la plata sumelor reprezentand diferenta dintre pensia stabilita cu luarea in calcul a adeverintei mai sus mentionata si pensia efectiv incasata, incepand cu data de 1.03.2005 .
Impotriva acestei sentinte civile a declarat recurs parata Casa Judeteana de Pensii Galati considerand-o nelegala.
In motivarea recursului parata a sustinut ca sentinta civila este pronuntata de catre instanta de fond cu incalcarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si a Legii nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.
A mai sustinut recurenta parata ca pretentia reclamantului din cererea de chemare in judecata, cerere care nu este motivata in drept folosindu-se de art.81 din Legea speciala , care insa nu se refera la recalcularea in sensul solicitat , ci la stabilirea pensiei de serviciu , obligatie indeplinita de institutie prin decizia nr.194995 din 22.03.2005, definitiva, nefiind contestata in termenul legal, este nefondata, neavand suport legal.
S-a aratat de recurenta ca legea speciala care reglementeaza drepturile de pensie ale magistratilor, Legea nr. 303/2004 in forma initiala si republicata, contine prevederi cu privire la stabilirea , actualizarea si plata tuturor pensiilor de serviciu si nu contine nici o reglementare cu privire la recalcularea sau modificarea pensiei de serviciu pentru situatiile in care se prezinta elemente si date( salarii, sporuri) ce nu au fost dovedite la stabilirea initiala a drepturilor de pensie.
Art.13, 14, 15 si 16 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.303/2004, republicata, sunt neinterpretabile in acest sens, reglementandu-se toata procedura privind intocmirea dosarului de pensionare, adeverinta tip pentru pensia de serviciu, cine stabileste, actualizeaza aceasta pensie, de cand se acorda si achita aceste drepturi , a mai sustinut recurenta.
Conform art.20 din aceste norme, a aratat recurenta, raspunderea cu privire la stabilirea vechimii in magistratura, a vechimii in functia de judecator sau procuror, a mediei salariilor brute realizate in ultimele 12 luni de activitate si a venitului brut realizat la data pensionarii, revine institutiei care elibereaza adeverinta tip.
Articolul 23 din Norme , aprobate prin HG nr.1275/18.10.2005 , reglementeaza recalcularea pensiilor de serviciu ale magistratilor dar in conditiile art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare , aceste doua articole referindu-se la adaugarea de noi stagii de cotizare realizate dupa pensionare ( minim 12 luni-art.95) sau stagii de cotizare nevalorificate la stabilirea initiala a pensiei ( art.169), drepturile de pensie recalculate acordandu-se cu luna urmatoare celei in care s-a depus cererea de recalculare( alin.3 din ambele articole) a mai sustinut recurenta-parata.
Chiar Legea nr.19/2000 , ce constituie cadrul legal general si pentru stabilirea pensiilor de serviciu ale magistratilor si pentru acordarea pensiilor de serviciu ale functionarilor publici parlamentari ( Legea nr.7/ 2006 recalculare in aceleasi conditii prevazute de art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000) nu contine nici o prevede care sa permita recalcularea pensiilor in situatia in care se prezinta, ulterior stabilirii initiale a drepturilor de pensie , documente doveditoare de natura sa modifice sau completeze salariile sau sporurile utilizate la stabilirea pensiei, deci situatia reclamantului nu se regaseste in prevederile Legii nr.19/2000, a mai sustinut recurenta.
Intre considerente si dispozitivul hotararii exista contradictii pentru ca paratului i s-au acordat drepturile salariale care, potrivit Legii nr.19/2000, nu sunt supuse impozitului pe venit, sistemul public de pensii functionand pe principiul contributivitatii, conform caruia drepturile de asigurari sociale se cuvin pe temeiul contributiilor de asigurari sociale platite si ca baza lunara de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale in cazul asiguratilor nu poate depasi plafonul de 5 ori salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, aceasta insemnand ca CAS - ul paratului a fost retinut din suma de 5385 lei( 5 x 1077 lei) nu din intreaga suma incasata cu titlu de drepturi salariale pe perioada mai 2004-februarie 2005 , cat si pentru faptul ca instanta de fond folosind sintagma "opiniem" a retinut ca drepturile de pensie de serviciu pot fi modificate si actualizate potrivit legii speciale republicata , dar in conditiile prevazute de art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000, iar prin dispozitiv se dispune obligarea paratei la acordarea acestor drepturi si retroactiv incepand cu 1.03.2005, asimilandu-se drepturile salariale cu noi stagii de cotizare ( vechime in munca), iar drepturile de pensie se acorda retroactiv nu in luna urmatoare depunerii cererii de recalculare cum impune al.3, a mai sustinut recurenta-parata.
Drepturile de pensie ale reclamantului pot fi modificate prin actualizare anuala, potrivit art.85 al.2 din Legea nr.303/2004 republicata, sau recalculate prin adaugarea unor stagii de cotizare in conditiile art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000 la cererea persoanei indreptatite, a mai sustinut recurenta-parata.
A solicitat admiterea recursului si modificarea hotararii instantei de fond in sensul respingerii actiunii civile ca nefondate.
In drept si-a intemeiat recursul pe disp.art.304 pct.9 si art.3041 C.pr.civ.
Analizand hotararea instantei de fond in raport de probele administrate in cauza, de dispozitiile legale incidente, de criticile formulate de recurenta, cat si de disp.art.304 pct.9 si art.3041 C.pr.civ. , instanta constata ca recursul declarat este nefondat pentru urmatoarele considerente:
In primul rand cererea reclamantului nu-si gaseste temeiul in disp.art.95 si art.169 din Legea nr.19/2000 ci a avut in vedere o revizuire a calculului pensiei la data stabilirii ei intrucat elementele avute in vedere la calculul initial al pensiei au suferit modificari, confirmate de declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul de stat( declaratie rectificativa).
Or, actele dosarului confirma existenta unei asemenea situatii.
Prin sentinta civila nr.397 din 10.04.2006 pronuntata de Tribunalul Galati, ramasa irevocabila, reclamantului intimat i-au fost acordate retroactiv drepturile salariale pentru perioada mai 2004-martie 2005, urmare aplicarii discriminatorii a unor dispozitii legale privind salarizarea magistratilor.
In atare conditii, reclamantul a fost repus in situatia anterioara privind acordarea unor drepturi salariale , drepturi salariale care nu au fost avute in vedere la calculul dreptului de pensie la 1.03.2005, drepturi salariale mentionate in carnetul de munca al reclamantului, drepturi salariale pentru care s-au retinut impozitele si celelalte contributii catre stat inclusiv catre bugetul asigurarilor sociale de stat, situatie dovedita cu declaratiile nominale depuse la dosarul cauzei .
Venitul brut realizat la data inscrierii la pensie -1.03.2005 - era de 5735 lei confirmat prin adeverinta nr.3230/VI/9 din 12.09.2006 eliberata de Parchetul de pe langa Curtea de Apel Galati.
Aceasta revizuire a calculului dreptului de pensie reprezinta o reparatie a prejudiciului suferit urmare aplicarii discriminatorii a unor reglementari privind salarizarea magistratilor.
Nerevizuirea calculului pensiei ar crea o noua discriminare intre cei carora drepturile salariale le-au fost acordate ca si reclamantului prin hotarare judecatoreasca, si cei care au beneficiat de aceste drepturi salariale si li s-au luat in calcul la stabilirea dreptului de pensie beneficiind de o pensie majorata din 2005 pana la 1.07.2007.
Sustinerea recurentei parate ca reclamantul nu a contestat decizia nr.194995 emisa la data de 22.03.2005 nu poate fi primita pentru ca nici nu avea de ce, ea fiind emisa pe drepturile salariale existente la data emiterii ei -1.03.2005- ori drepturile salariale cu care a fost repus in drepturi au intervenit ulterior prin sentinta civila nr.397/11.04.2006.
Nu poate fi primita de asemenea sustinerea recurentei parate ca reclamantului intimat i s-ar fi acordat drepturi salariale care potrivit Legii nr.19/2000 nu sunt supuse impozitului pe venit si ca baza lunara de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale nu ar depasi plafonul de 5 ori salariul mediu utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru ca:
Drepturile salariale acordate reclamantului-desi pensionar la data acordarii - ca de altfel pentru toti magistratii care au beneficiat de aceste masuri reparatorii, au fost supuse retinerilor privind impozitul pe venit ( 16% ), retinerilor CASS ( 6,5%) si CAS( 9,5%) aceasta ultima situatie rezultand din adeverinta nr.1696/VI/19.03.2007 eliberata de Parchetul de pe langa Tribunalul Galati si declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat cat si a ordinelor de plata anexate care dovedesc achitarea catre bugetul asigurarilor sociale de stat a acestor obligatii .
Referitor la plafonarea contributiei aceasta se aplica tuturor magistratilor care depasesc acest plafon si aceasta nu inseamna ca veniturile respective nu se iau in calculul stabilirii dreptului la pensie.
Mai este de mentionat ca referirea la dispozitiile Normelor aprobate prin HG nr.1275/18.10.2005 de aplicare a disp. Legii nr.303/2004 nu poate fi primita intrucat acestea nu erau in vigoare la data calcularii si stabilirii pensiei de serviciu pentru reclamant, ci erau in vigoare Normele aprobate prin HG nr.263/2005 abrogate abia incepand cu 6.11.2005, aceste din urma norme neprevazand situatia ca in venitul brut nu se includ " restituiri de drepturi aferente altei perioade" ci doar venitul brut realizat in ultima luna anterioara pensionarii.
De altfel asa cum s-a mentionat, in cauza nu se pune problema unei actualizari sau recalculari a pensiei ci revizuirea unui drept gresit acordat si care l-a prejudiciat pe reclamant, prejudiciu care trebuie reparat prin acordarea dreptului de care nejustificat a fost lipsit.
Nu se pune problema unei culpe a recurentei ci doar restabilirea unui drept legal cuvenit, consecinta restabilirii unui drept salarial printr-o hotarare judecatoreasca irevocabila , sentinta civila nr.397/10.04.2006 a Tribunalului Galati.
In atare conditii Curtea a apreciat ca hotararea instantei de fond este legala in cauza nefiind intrunite cerintele art.304 pct.9 C.pr.civ.
Pentru aceste motive, potrivit art.312 al.1 C.pr.civ., prin decizia civila nr.372/27.04.2007 Curtea de Apel Galati a respins ca nefondat recursul declarat de parata Casa Judeteana de Pensii Galati impotriva sentintei civile nr.1829/7.11.2006 pronuntata de Tribunalul Galati in dosarul nr.3433/121/2006.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Pensii
LITIGIU DE ASIGURARI SOCIALE. CUMULUL PENSIEI DE INVALIDITATE GRADUL III CU INDEMNIZATIA AFERENTA UNEI FUNCTII PUBLICE. CONTESTATIE DECIZIE DEBIT - Sentinta civila nr. 6617/97/2010 din data de 18.04.2011Litigiu de asigurari sociale. Contestarea deciziei de respingere a cererii privind acordarea pensiei de serviciu in baza Legii nr.303/2004. Decizie de debit emisa de Casa de Pensii pentru recuperarea diferentelor de pensie. - Sentinta civila nr. 334/LM/2011 din data de 22.02.2011
Litigiu de asigurari sociale. Recalcularea pensiei prin valorificarea veniturilor realizate in acord global, in raport de considerentele Deciziei Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 30/2009 - Sentinta civila nr. 1567LM/2010 din data de 02.11.2010
CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL - Sentinta civila nr. 282/LM/2010 din data de 10.12.2010
PENSIE DE INVALIDITATE. POSIBILITATEA CUMULARII CU VENITURI REALIZATE DIN PRESTAREA UNEI ACTIVITATI IN BAZA UNUI CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA. - Sentinta civila nr. 980/LM/2009 din data de 14.05.2009
Contestatie decizie de pensionare - Sentinta civila nr. 1180/LM/2007 din data de 28.12.2007
1. Decizie de stabilire a pensiei de serviciu in baza Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea. Conditii de acordare. - Decizie nr. speta 9 din data de 14.01.2008
4. Anulare Decizie pentru stabilirea pensiei pentru limita de varsta si munca depusa. Valorificarea indemnizatiei de conducere conform inregistrarilor din carnetul de munca. - Sentinta civila nr. speta 8 din data de 14.01.2008
Contestatie impotriva deciziei de revizuire a pensiei - Sentinta civila nr. 413 din data de 29.03.2012
Recalcularea pensiei cu luarea in calcul al veniturilor obtinute in acord global - Sentinta civila nr. 643 din data de 07.05.2012
Anulare decizie de debit emisa ca urmare a cumulului pensiei de invaliditate de gr. III. cu alte venituri. - Sentinta civila nr. 496 din data de 23.04.2012
Sume retinute din pensie reprezentand contributie de asigurari sociale in procent de 5.5%. - Sentinta civila nr. 405 din data de 21.04.2011
Contestatie impotriva Deciziei de pensionare - Sentinta civila nr. 230 din data de 01.03.2011
Abandon de familie. Modificarea sanctiunii in apel. - Decizie nr. 147 din data de 26.04.2010
Abandon de familie .Achitarea debitului restant la plata contributiei la pensia de intretinere in timpul procesului ,Suspendarea conditionata a executarii pedepsei - Decizie nr. 133 din data de 19.04.2010
Contestatie impotriva deciziei de recalculare a pensiei de serviciu - Sentinta civila nr. 1187 din data de 18.11.2010
Pensii - Sentinta civila nr. 629 din data de 17.07.2010
Pensii - Sentinta civila nr. 118 din data de 27.01.2011
Transformare pensie de serviciu in pensie de asigurari sociale - Sentinta civila nr. 1253 din data de 30.11.2010
Ajutor acordat militarilor la cu ocazia trecerii in rezerva - Sentinta civila nr. 1174 din data de 18.11.2010