InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Suceava

Pretentii

(Sentinta comerciala nr. 4802 din data de 18.11.2010 pronuntata de Tribunalul Suceava)

Domeniu Plati | Dosare Tribunalul Suceava | Jurisprudenta Tribunalul Suceava

Prin cererea adresata acestei instantei, inregistrata sub nr.3661/86 din 29.03.2010, reclamantul F.G. a solicitat obligarea paratelor Directia Generala a Finantelor Publice Suceava-Administratia Finantelor Publice Comunale Siret si Administratia Fondului pentru Mediu la restituirea sumei de 6.531 lei reprezentand taxa de poluare, achitata conform chitantei seria TS4A nr.1551963 din 16.03.2009, cu dobanda legala calculata potrivit disp.art.124 alin.2, 120 alin.7 Cod proc. fiscala, de la data efectuarii platii si pana la restituirea integrala a sumei achitata, precum si plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea cererii, reclamantul a aratat urmatoarele:
A achizitionat din Germania un autovehicul second-hand, marca BMW, iar pentru inmatricularea acestuia in Romania a fost nevoit sa achite suma de 6.531 lei reprezentand taxa pe poluare pentru autovehicule, plata efectuand-o in contul Trezoreriei Siret prin chitanta seria TS4A nr.1551963 din 16.03.2009.
Taxa pe poluare a fost instituita prin O.U.G. nr.50/2008, cu modificarile si completarile ei ulterioare, ce a intrat in vigoare la data de 1 iulie 2008, fiind abrogate astfel dispozitiile art.214 alin.1-214 alin.3 din Codul Fiscal, ce prevedeau plata taxei de prima inmatriculare a autoturismelor inscrise pentru prima data in Romania.
Potrivit O.U.G. nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, se datoreaza aceasta taxa pentru autovehiculele din categoriile M(1)-M(3) si N(1)-N(3), astfel cum sunt acestea definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 (art.3).
Potrivit O.U.G. nr.208/2008, pentru stabilirea unor masuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule, autovehiculele a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc si care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene incepand cu data de 15 decembrie 2008 se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pentru autovehicule, stabilita potrivit prevederilor O.U.O. nr. 50/2008. Aceste prevederi se aplica pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv (III).
OUG nr.208/2008 a fost abrogata prin OUG nr.218/2008 privind modificarea OUG nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.
Conform art.III al.1 si 2 din OG nr.50/2008, "Autovehiculele M1 cu norma de poluare EURO 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc, precum si toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene in perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009 inclusiv, se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pentru autovehicule stabilita potrivit prevederilor OUG. 50/2008.
(2)Autovehiculele M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2000 cmc, precum si tuturor autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, inmatriculate pentru prima data in afara Uniunii Europene si care se inmatriculeaza in Romania, li se aplica taxele prevazute in anexele 1 si 2".
Conform art.90 paragraful 1 din Tratatul Constitutiv al Uniunii Europene "nici un stat membru nu aplica direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare."
De asemenea, conform Hotararii CJE in cauza Weigel, obiectivul reglementarii comunitare este asigurarea liberei circulatii a marfurilor intre statele comunitare in conditii normale de concurenta, prin eliminarea oricarei forme de protectie care decurge din aplicarea de impozite interne discriminatorii fata de produsele provenite din alte state membre.
Avand in vedere ca de la 1 ianuarie 2007 Romania a devenit stat membru al Uniunii Europene, iar potrivit art.148 din Constitutia Romaniei "ca urmare a aderarii prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte prevederi comunitare obligatorii, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare" iar "Parlamentul, Presedintele Romaniei, Guvernul si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din actul aderarii si din prevederile alin.2", apreciaza ca dispozitiile privitoare la taxa de poluare contravin dispozitiilor comunitare, intrucat sunt destinate sa diminueze introducerea in Romania a unor autoturisme second-hand deja inmatriculate intr-un alt stat membru al Uniunii Europene.
In fine, arata reclamantul ca de la data de 16.03.2009, data efectuarii platii, a fost lipsita de suma de 6.531 lei, motiv pentru care solicita ca paratele sa fie obligate la plata dobanzii legale, dobanda ce va fi calculata potrivit art.124 alin.2 si art.120 alin.7 Cod proc. fiscala.
In drept, reclamantul a invocat disp. art.7 din Legea nr.554/2004, art.148 din Constitutia Romaniei, art.90 par.1 din Tratatul Constitutiv al Uniunii Europene, art.1084 rap. la art.1082 Cod civil, art.274 Cod proc. civ.
In dovedire, reclamantul a depus la dosar inscrisuri (f.6-15).
Parata Administratia Fondului pentru Mediu  prin intampinare a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
In primul rand a aratat ca Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 802119.05.2009, analizand criticile aduse OUG nr. 5012008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, a retinut ca prin acest act normativ a fost realizata "obligatia pozitiva a statului roman de a asigura un cadru legislativ adecvat pentru exercitarea dreptului la un mediu sanatos; acest act normativ taxeaza, in functie de anumite criterii, autovehiculele pentru poluarea pe care o produc. De altfel sub aspect fiscal, o atare taxa este expresia la nivel legal a textului constitutional al art. 35".
Ca atare, prin decizia mentionata, Curtea a respins ca neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor OUG nr. 5012008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, in ansamblu, si, in special, a celor ale art. 11 din aceeasi ordonanta de urgenta.
Prin urmare, argumentele reclamantului privind incompatibilitatea taxei de poluare achitata de acesta, cu domeniul de aplicare al art.110 CE (fost 90), nu sunt justificate pentru motivele mai sus evocate.
In al doilea rand a invocat exceptia de inadmisibilitate a actiunii formulate de reclamant, motivata de faptul ca acesta nu ataca un act administrativ sau un act administrativ fiscal, nici un raspuns la o plangere prealabila/contestatie administrativa sau un refuz nejustificat. Practic, obiectul actiunii este restituirea unei sume achitate in prealabil in temeiul legii, iar acesta nu poate fi solutionat de instanta de contencios administrativ care, esentialmente, este chemata sa cenzureze acte administrative emise de autoritati publice.
Reclamantul nu invoca si nu solicita anularea niciunui act administrativ emis de parata AFP si nici nu solicita sa se constate refuzul nejustificat de solutionare a cererii sale de restituire, actiunea sa avand ca obiect dispunerea restituirii sumei achitate cu titlu  de taxa de poluare.
In speta, actul administrativ vatamator il reprezinta nu plata taxei speciale pentru autoturism, ci actul administrativ prin care a fost stabilita taxa de poluare sau prin care a fost solutionata cererea de restituire formulata de reclamant.
Or, Intrucat interesul de a actiona in justitie, pe calea contenciosului administrativ, este legitimat de vatamarea unui drept subiectiv sau interes legitim nascut din existenta unui act administrativa carui anulare trebuie solicitata de cel ce se considera pagubit, si, totodata, avand in vedere obiectul cererii formulate de reclamant, considera prezenta actiune ca fiind inadmisibila.
Pe fondul cauzei a aratat ca, potrivit dispozitiilor art. 148 alin. 2 din Constitutia Romaniei, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, inlaturand, practic, in temeiul principiului preeminentei dreptului comunitar, de la aplicare prevederile interne contrare. Alineatul 4 al aceluiasi articol, prevede ca, intre alte institutii, autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din alin. 2 mentionat. Totodata, potrivit art.90 paragraful 1 din tratatul Comunitatii Europene, invocat de catre recurent, "niciun stat membru nu aplica; direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare".
In consecinta, prevederile mentionate din Tratat limiteaza libertatea statelor in materie fiscala de a restrictiona libera circulatie a marfurilor prin interzicerea taxelor discriminatorii si protectioniste. Astfel, art.90 (1) interzice discriminarea fiscala intre produsele importate si cele provenind de pe piata interna si care sunt de natura similara.
Reclamantul ar fi trebuit sa produca probe din care rezulte fara dubiu ca taxele pe care le aplica statul roman sunt superioare celor din statul din care reclamantul si-a achizitionat autoturismul.
 A mai sustinut chemata in garantie ca nu e incompatibil cu dreptul comunitar un impozit impus autoturismelor second hand, importate din alt stat membru al UE, cu prilejul primei inmatriculari in Romania, daca acesta se percepe doar o singura data, la data primei inmatriculari in Romania, pentru toate autovehiculele inmatriculate in Romania, fie ele noi ori second hand, fabricate pe teritoriul national ori importate din alte state membre daca cuantumul acestui impozit impus autoturismelor second hand, importate din alt stat membru, unde au si fost inmatriculate, are un cuantum aproximativ egal cu valoarea reziduala a impozitului, in speta a taxei de poluare, incorporat in valoarea de piata a vehiculelor similare inmatriculate anterior In Romania, supuse aceluiasi tip de impozit la prima lor inmatriculare si, care, potrivit reglementarii interne se restituie la scoaterea autoturismului din parcul national, fie prin export, fie prin distrugere.
  Prin urmare, atat timp cat taxa pe poluare perceputa pentru prima inmatriculare a autoturismului cumparat de recurent este egala cu valoarea reziduala a taxei pentru un autoturism identic cu cel cumparat de reclamant, scos din parcul auto national in aceeasi zi cu cea in care s-a solicitat inmatricularea primului, exigentele stipulate de CJCE cu ocazia solutionarii actiunii preliminare in cauzele reunite C-290 12005 Nadasdi si C-333 12005 Nemeth sunt respectate.
 Comisia Europeana a apreciat OUG nr. 50/2008, aplicabila raportului juridic dedus judecatii, a fi conforma normelor dreptului comunitar, drept pentru care procedura de infrigement declansata impotriva Romaniei drept urmare a instituirii taxei de prima inmatriculare prin prevederile art. 214 din Codul Fiscal, a fost ridicata odata cu adoptarea OUG nr. 5012008.
Cat priveste capatul de cerere privind acordarea cheltuielilor de judecata si a dobanzii legale, considera ca parata AFP nu poate fi obligata la plata acestora, in primul rand pentru ca nu a stabilit suma de plata reprezentand taxa pe poluare, respectiv nu a emis actul administrativ Decizia de calcul, si, in al doilea rand, pentru ca virarea sumelor in bugetul Fondului pentru mediu se face in temeiul OUG nr. 50/2008, neputand fi retinuta vreo culpa.
Suma aferenta taxei pe poluare este virata in contul AFP de catre organul fiscal, care calculeaza si incaseaza taxa in temeiul legii, parata nefacand nicio operatiune legata de acestea, Administratia Fondului pentru Mediu nu este titulara vreunei obligatii in raport de contribuabil, astfel incat nu poate fi obligata la plata unei dobanzi legale,
Aplicabilitate au prevederile O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Potrivit prevederilor O,G, nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dobanda cuvenita contribuabililor In materie fiscala este datorata din prima zi dupa expirarea termenului legal de 45 de zile pentru solutionarea cererii de restituire. Prin urmare, nu se cuvine plata daunelor incepand cu data platii taxei. alia cum a solicitat reclamanta.
Astfel, daca instanta fondului hotaraste, de principiu, acordarea dobanzii, in mod corect si legal ar trebui sa fie vorba de dobanda calculata si acordata potrivit O.G. nr. 9212003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Adica, dupa ce contribuabilul a formulat cerere de restituire la organul fiscal competent si acesta i-a respins-o, se adreseaza instantei de judecata care acorda dobanda incepand cu data respingerii cererii de restituire de catre organul fiscal.
In drept,  a invocat dispozitiile art. 115 Cod de procedura civila.
In conformitate cu disp. art.137 Cod proc. civ., examinand cu prioritate exceptia inadmisibilitatii cererii invocata de parata AFM, instanta constata ca aceasta nu este data, atat timp cat, in conformitate cu disp. art.1 din Legea nr.554/2004, "orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public".
Examinand actele si lucrarile dosarului asupra cauzei de fata instanta constata urmatoarele:
Reclamanta a achitat taxa de poluare in suma de 6.531 lei la data de 16.03.2009 (fila 10 dosar), dupa adoptarea OUG nr.218/2008.
Dreptul comunitar este incident in speta, mai exact disp.art.90 alin.1 TCE (art.110 TFUE), care interzic orice discriminare intre produsele nationale si produsele altor state membre, asadar si o discriminare determinata de o diferenta intre impozitele aplicate "produsele altor state membre" si impozitele "interne de orice natura care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare".
Asadar, discriminarea la care se refera acest text legal are in vedere o comparatie intre nivelul de impozitare a produselor altor state membre ale Uniunii Europene, in comparatie cu nivelul de impozitare a produselor de pe piata interna a Statului Roman.
Curtea considera ca art.90 din Tratatul Instituind Comunitatea Europeana este aplicabil in privinta taxei speciale de prima inmatriculare platita de reclamant  si contestata in prezenta cauza, considerentele expuse de Curtea Europeana de Justitie din 5 decembrie 2006 - data in cauzele reunite C-290/05 si C-333/05, Akos Nadasdi c. Vam-es Penzugyorseg Eszak-Alfoldi Regionalis Parancsnoksaga respectiv Ilona Nemeth c.Vam-es Penzugyorseg Del-Alfoldi Regionalis Parancsnoksaga fiind relevante in acest sens:
Asa cum Curtea a statuat deja, in sistemul Tratatului instituind Comunitatea Europeana art. 90 suplimenteaza dispozitiile referitoare la abolirea taxelor vamale si a masurilor cu efect echivalent. Scopul acestuia este acela de a asigura libera circulatie a marfurilor Intre statele membre in conditii normale de concurenta, prin eliminarea oricaror forme de protectie care pot rezulta din aplicarea unor impozite interne care discrimineaza produsele provenite din alte state membre (cauzele reunite C-393/04 si C-41/05, Air Liquide Industries Belgium.
Conform unei jurisprudente bine stabilite, art. 90 par.1 din TCE (art.110 TFUE) este incalcat atunci cand taxa aplicata produselor importate si taxa aplicata produselor nationale similare sunt calculate diferit pe baza unor criterii care conduc, chiar daca numai in anumite cazuri, la un nivel al taxei mai mare in cazul produselor importate (a se vedea cauza Weige1, par. 67, precum si jurisprudenta acolo citata). Totusi, chiar daca nu sunt indeplinite conditiile pentru existenta unei asemenea discriminari, impozitarea poate fi discriminatorie in mod indirect, datorita efectelor pe care le produce.
Potrivit art. III al.1 din O.U. G. nr. 218/2008, "autovehiculele M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc, precum si toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene in perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009 inclusiv, se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pentru autovehicule stabilita potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008", iar potrivit alin.2 din acelasi articol, "autovehiculelor M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cmc, precum si tuturor autovehiculelor N1 cu norma de poluare Euro 4, inmatriculate pentru prima data in afara Uniunii Europene si care se inmatriculeaza in Romania, li se aplica taxele prevazute in anexele nr. 1 si 2".
Rezulta asadar ca in prezent a fost inlaturata taxa de poluare pentru autoturismele noi EURO 4, ce au capacitatea cilindrica mai mica de 2000 mc. Or, este de notorietate ca in Romania sunt produse autoturisme cu aceste caracteristici. Astfel, consumatorii sunt directionati spre un autoturism nou fabricat in Romania, fapt dovedit tot de imprejurarea de notorietate ca pretul la care sunt achizitionate autoturismele second hand dintr-o alta tara este pret apropriat de pretul autoturismului nou fabricat in Romania.
Aspectul esential ce trebuie retinut este acela ca autoturismele fabricate in Romania sunt scutite de plata taxei de poluare, fapt ce contravine art. 90 T.C.E. (art.110 TFUE), intrucat achizitionarea unui autoturism cu o capacitate mai mare de 2000 m.c. (care nu este fabricat in Romania) impune achitarea taxei de poluare.
Este locul a fi amintita cauza Humblot (112/84) solutionata de C.J.C.E. In respectiva cauza, autoturismele clasificate pana la 16 cai putere fiscali (C.V. ¬chevaux vapeur) erau supuse unei taxari graduale de pana la 1100 franci iar cele peste 16 C.V. erau taxate cu o singura suma de 5000 franci. La acea data nu se fabricau in Franta autoturisme de peste 16 C.V. si de aceea toate autoturismele pentru care se percepea taxarea mai mare de 5000 franci erau importate. Curtea a retinut ca taxa de 5000 franci a fost fixata la un asemenea nivel incat numai autovehiculele importate pot fi subiectul acesteia. In mod similar, in actuala reglementare a O.U.G. nr.50/2008 modificata prin O.U.G. nr. 218/2008 si nr. 7/2009, un autoturism nou fabricat in Romania, cu o capacitate de sub 2000 c. m c. este scutit de plata taxei de poluare iar achizitionarea unui autoturism nou cu o capacitate mai mare de 2000 m.c. (ce nu sunt fabricate in Romania ci doar in strainatate) impune achitarea taxei de poluare. Art. 90 din T.C.E. este incalcat si in situatia achizitionarii din alta tara a unui autoturism second - hand cu o capacitate sub 2000 c.m.c. intrucat majoritatea acestor autoturisme achizitionate nu au norma de poluare EURO 4 pentru a fi scutite de la plata taxei.
Dupa aderarea Romaniei la U.E. nu este admisibila favorizarea vanzarii autoturismelor noi fabricate in Romania si nici favorizarea autoturismelor second ¬hand deja inmatriculate in Romania ( ce pot fi considerate autoturisme nationale) atata timp cat norma fiscala nationala diminueaza sau este susceptibila sa diminueze, chiar si potential, consumul produselor importate influentand astfel alegerea consumatorilor (C.J.C.E, nr. Hotararea din 7 mai 1987, cauza 193/85 Cooperativa CO - FRUTTA S.R.L. c. ADMINISTRAZIONE dell Finanze della STATO).
Cu privire la dobanda fiscala solicitata, aceasta se aplica in baza art.124 Cod proc. fiscala, care stipuleaza ca pentru sumele de restituit sau de rambursat de la buget contribuabilii au dreptul la dobanda care este la nivelul majorarilor de intarziere prevazute de acest cod si care se calculeaza din ziua urmatoare expirarii termenului prevazut la art.117 alin.2 sau la art.70, dupa caz.
In speta, se aplica termenul prevazut la art.70 alin.1 din OG nr.93/2002 potrivit caruia, cererile depuse de contribuabil potrivit prezentului cod se solutioneaza de organul fiscal in 45 de zile de la inregistrare.
Fata de aceste considerente, instanta urmeaza a respinge ca nefondata exceptia inadmisibilitatii invocata de parata AFM, a admite in parte actiunea formulata de reclamantul F. G. si a obliga parata D.G.F.P. Suceava-AFPC Siret sa restituie reclamantei suma de 6.531 lei reprezentand taxa de poluare, achitata cu chitanta seria TS4A nr.1551963 din 16.03.2009, precum si dobanda fiscala prevazuta de art.124 Cod proc. fiscala.
In temeiul art.274 Cod proc. civ. va fi obligata parata D.G.F.P. Suceava-AFPC Siret, care a cazut in pretentii, sa plateasca reclamantului cheltuielile de judecata in suma de 42 lei, reprezentand taxa judiciara de timbru si timbru judiciar.
In ceea ce priveste cererea reclamantului de obligare a paratei Administratia Fondului pentru Mediu la restituirea sumei de 6.531 lei, instanta constata ca acesta este nefondata, motivat de faptul ca taxa de poluare nu este incasata de catre aceasta institutie, ci este virata la fondul de mediu de catre organul fiscal.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Plati

Pretentii - Lititgii cu profesionistii - Hotarare nr. 537 din data de 27.06.2017
PLATA IN ACORD GLOBAL. SOLICITARE ELIBERARE ADEVERINTA. INADMISIBILITATE. - Sentinta civila nr. 1679/LM/2009 din data de 14.05.2009
2. Plati compensatorii. Conditii de acordare raportat la prevederile Contractului Colectiv de Munca din ramura miniera. - Sentinta civila nr. speta 10 din data de 14.01.2008
LITIGII CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 1003 din data de 23.09.2015
Achitare factura neonorata - Sentinta civila nr. 521 din data de 09.06.2010
Pretentii - Sentinta civila nr. 356 din data de 12.05.2010
Pretentii - Sentinta comerciala nr. 50 din data de 15.04.2009
Daca intre data savarsirii unei infractiuni pentru care a fost condamnat la o pedeapsa de 2 ani si 3 luni inchisoare( savarsita la 17.02.2006) si data savarsirii celei de-a doua infractiuni (18.08.2009), a intervenit o hotarare definitiva de condamnare la - Decizie nr. 511/R din data de 28.05.2013
Legea nr. 544/2001. Comunicarea informatiilor de interes public ce au facut obiectul unui eveniment public, neconsemnate in vreun registru al unitatii administrativ teritoriale. - Decizie nr. 2426/R din data de 10.05.2013
Actiunea formulata de un beneficiar al prevederilor Legii nr. 290/2003, plata transelor prevazute de HG nr. 1120/2006 la termen, obligarea ANRP la respectarea prevederilor legale. Admisibilitatea actiunii in conditiile Legii nr. 290/2003, inaplicabilitat - Decizie nr. 1653/R din data de 02.04.2013
Contestarea deciziei de impunere emisa de CASJ B. Decizia de impunere trebuie sa fie emisa in conditiile Legii nr. 95/2006 si a Ordinului nr. 617/2007, cu respectarea stricta a conditiilor legale pentru emiterea si comunicarea acesteia contribuabililor - Decizie nr. 808/R din data de 19.02.2013
Datorie vamala stabilita ca urmare a efectuarii unui control ulterior . Obligare la majorari , dobanzi , penalitati . - Decizie nr. 122/R din data de 27.04.2007
Conform art. 89 din O.G. 92/2003” dreptul organului fiscal de a stabili obligatii fiscale se prescrie in 5 ani”. - Decizie nr. 264/R din data de 27.10.2006
Plata indemnizatiei de concediu pentru cresterea copilului precum si a decontarii cheltuielilor de transport in temeiul legii 303/2005 . Admisibilitate - Decizie nr. 4 din data de 04.01.2006
Dreptul de a solicita plata taxelor vamale termen de prescriptie - Decizie nr. 18/R din data de 31.01.2006
Vanzare spatii comerciale sau de prestari servicii in baza Legii nr. 550/2002 – natura juridica a litigiilor – nerespectare termen de actionare in judecata – consecinte. - Decizie nr. 8/R din data de 17.01.2006
Bilet la ordin. Transmiterea prin gir. Conditii. Admisibilitatea invocarii exceptiilor procesuale in cadrul actiunilor cambiale. - Decizie nr. 132/Ap din data de 26.07.2005
DREPTURI SALARIALE - Sentinta civila nr. 723/CA din data de 30.06.2009
Dreptul de acordare a compensa?iilor pentru lipsa de folosinta a terenurilor forestiere situate in zone de conservare totala din cadrul Retelei Natura 2000. - Decizie nr. 422 din data de 14.03.2016
Compensa?ii aferente anului 2014. Inciden?a Orientarilor UE 2014/C204/01 privind ajutoarele de stat in sectoarele agricol si forestier si in zonele rurale pentru perioada 2014-2020. - Decizie nr. 322 din data de 26.02.2016