InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

comercial -obligatia de a face

(Sentinta civila nr. 106 din data de 29.01.2009 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

Dosar nr. 1626/88/2008

SENTINTA CIVILA NR.106
Sedinta publica din data de 29 ianuarie 2009 Prin cererea inregistrata sub nr.1626/88/2008 din 13 iunie 2008, reclamanta S.C..... SRL cu sediul in Municip.Tulcea a chemat in judecata pe parata Regia Autonoma a Padurilor - Romsilva prin Directia Silvica Tulcea  pentru ca prin hotararea ce se va pronunta sa fie obligata sa incheie un act aditional prin care partile sa convina modificarea clauzelor contractelor de la punctul 10 prin majorarea tarifelor de manopera cu nivelul salariului minim pe economie existent din 2007 pana in 2008, deoarece sunt lezate interesele comerciale ale reclamantei, sa respecte cotele directe din contract care au fost licitate si la plata sumelor reprezentand diferenta dintre salariul minim majorat din 2007 si 2008, respectiv 520 - 320 Ron - 200 Ron actualizat la dobanda BNR si procentul de 4,099% ramas neachitat, cu plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea cererii, reclamanta a aratat ca, intre parti a fost incheiat contractul nr.,12/12.04.2006 privind lucrari de impaduriri in perimetrul de ameliorare Poligon de la Directia Silvica Tulcea, Ocolul Silvic Niculitel si contractul nr.13/12.04.2006 privind lucrari de impaduriri in perimetrul de ameliorare Agighiol, Ocolul Silvic Babadag.
Deoarece conform dispozitiilor art.159 Codul muncii, s-a majorat salariul minim pe economie, reclamanta a solicitat prin mai multe adrese si discutii verbale modificarea tarifelor de manopera.
Conform art.201 din contracte partile contractante au dreptul de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act aditional, in februarie 2008, prin adresa nr.1181 reclamanta a anuntat, conform dispozitiilor art.182, sistarea lucrarilor.
Conform dispozitiilor Codului muncii, salariul minim pe economie a fost stabilit la 440 Ron in 2007 si 520 Ron in 2008, iar Regia Nationala a Padurilor Romsilva, respectiv Directia Silvica Tulcea a semnat contractul colectiv de munca la nivel national fiind de acord cu majorarea salariului minim pe economie.
Aceasta situatie a creat si creeaza societatii executante de lucrari S.C.... SRL un prejudiciu financiar si totodata lucrarile nu mai pot fi efectuate deoarece:
1. muncitorii nu mai accepta salariul de 350 Ron fiind extrem de mic si
2. este ilegal si se sanctioneaza conform art.150 si urm. din Codul muncii daca societatea nu acorda salariul minim garantat de tara pe economie.
    S.C. ... SRL a modificat salariile conform Codului muncii la fiecare majorare impusa de lege, astfel ca, in momentul de fata nu mai exista interes comercial legitim pentru ca societatea cheltuie banii proprii pentru sustinerea lucrarilor.
    Instanta din oficiu a invocat exceptia de necompetenta materiala a tribunalului in solutionarea cauzei.
    Litigiul de fata este in legatura cu executarea contractelor nr.... si .., incheiate la 12.04.2006 de reclamanta cu Regia Nationala a Padurilor Romsilva prin Directia Silvica, in calitate de autoritate contractanta.
    Procedurile de initiere, desfasurare si atribuire a lucrarilor specifice contractelor nr... si nr..../12.04.2006 s-au desfasurat sub imperiul OUG nr.60/2001.
    Potrivit art.2 din HG nr.1105/2003 Regia Nationala a Padurilor - Romsilva este persoana juridica si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
    Directia Silvica Tulcea este unitate din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva conform art.1 alin.(3) si art.9 din acelasi act normativ, fara personalitate juridica.
    OUG nr.60/2001 sub imperiul caruia au fost  incheiate cele doua contracte in discutie a fost abrogata prin OUG nr.34/2006.
    Potrivit art.286 alin.(3) din OUG nr.34/2006 pentru solutionarea litigiilor aparute dupa incheierea contractului de achizitie publica, altele decat cere referitoare la despagubiri este competenta numai instanta de judecata.
    Potrivit art.287 alin.(1) din OUG nr.34/2006, pentru procedurile prevazute la art.286 se aplica dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr.554/2004 cu modificarile ulterioare, iar potrivit alin. (2) al aceluiasi articol, dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu dispozitiilor Legii nr.554/2004, cu modificarile ulterioare, in masura in care in care nu sunt contrare.
Potrivit art.10 alin.(1) din Legea contenciosului administrativ nr.554/2004: Litigiile privind actele administrative emise sau incheiate de autoritatile publice locale si judetene, precum si cele care privesc taxe si impozite, contributii, datorii vamale, precum si accesorii ale acestora de pana la 500.000 de lei se solutioneaza in fond de tribunalele administrativ-fiscale, iar cele privind actele administrative emise sau incheiate de autoritatile publice centrale, precum si cele care privesc taxe si impozite, contributii, datorii vamale, precum si accesorii ale acestora mai mari de 500.000 de lei se solutioneaza in fond de sectiile de contencios administrativ si fiscal ale curtilor de apel, daca prin lege organica speciala nu se prevede altfel.
Potrivit art.10 alin.3 din Legea nr.554/2004 reclamantul se poate adresa instantei de la domiciliul sau sau celei de la domiciliul paratului. Daca reclamantul a optat pentru instanta de la domiciliul paratului, nu se poate invoca exceptia necompetentei teritoriale.
Cum, in speta, autoritatea contractanta cu personalitate juridica este o autoritate centrala, competenta de solutionare a cauzei revine Curtii de Apel Constanta.
Pe cale de consecinta, urmeaza a declina competenta de solutionare a cauzei in favoarea Curtii de Apel Constanta.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007