InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

Contencios administrativ - Legea 9 din 1998

(Sentinta civila nr. 46 din data de 16.01.2009 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

Dosar nr. 2251/88/2008

Sentinta civila nr. 46
Sedinta publica de la 16 Ianuarie 2009

     Prin cererea inregistrata pe rolul Tribunalului Tulcea sub nr.2251/88/2008, reclamantul .... a chemat in judecata Primaria Comunei Murighiol, judetul Tulcea prin primar, pentru ca in contradictoriu cu  aceasta, prin hotararea ce se va pronunta sa fie obligata parata ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2008, sa-l treaca pe reclamant din incadrarea de referent clasa III grad profesional asistent la referent clasa III grad profesional principal si la plata drepturilor salariale, reprezentand diferenta de salarizare intre cele doua incadrari, de la 1 ianuarie 2008, conform preved. art.70 din Legea nr.188/1999 rep.
     In motivarea cererii, reclamantul a aratat ca prin cererea inregistrata sub nr.3896/28 noiembrie 2007 la Primaria comunei Murighiol, a solicitat aprobarea trecerii din cl.III grad profesional asistent la clasa III grad principal, in conformitate cu prev. Legii nr.188/1999 rep.
     Intrucat nu a primit raspuns in termenul legal de 30 zile, reclamantul s-a adresat Primariei comunei Murighiol cu cererea nr.290/1 februarie 2008.
     La data de 6 februarie 2008, parata a comunicat petentului ca urmeaza sa aiba in vedere  propunerile sefilor de compartimente cu privire la avansarea in trepte de salarizare dupa aprobarea bugetului pe anul 2008 a planului de ocupare a functiilor publice, organigrama si statul de functii pentru aparatul de specialitate al primarului comunei Murighiol.
     Reclamantul s-a adresat din nou paratei cu cererea nr.2262/6 iunie 2008, atentionand-o ca, de la data inregistrarii primei cereri de avansare si pana in prezent au trecut 6 luni, iar solicitarea sa nu a fost rezolvata.
     In drept, reclamanta si-a intemeiat cererea pe disp. art.1, al.1 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ si a Legii nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici si a depus inscrisuri.
     Parata Primaria comunei Murighiol, judetul Tulcea a depus intampinare, prin care a solicitat respingerea actiunii ca netemeinica si nelegala, precum si o serie de inscrisuri.
     Ambele parti au formulat note si concluzii scrise.
     Analizand actiunea reclamantului, in baza probelor administrate si a dispozitiilor legale incidente, instanta apreciaza ca aceasta este nefondata.
     Reclamantul .... este incadrat ca functionar public la compartimentul de asistenta sociala si autoritate tutelara din cadrul Primariei comunei Murighiol, judetul Tulcea din data de 10 iulie 2003.
     Conform dispozitiilor emise de Primarul localitatii nr.422/27.04.2004, nr.115/11.02.2006 si nr.17/31.01.2007, reclamantul a fost promovat in diferite trepte de salarizare, de la functia de referent debutant pana la referent asistent, in conformitate cu disp.art.64 al.1 din Legea nr.188/1991 privind statutul functionarilor publici.
     Din fisa postului apartinand petentului, depusa la dosar (fila 35), se constata ca, de la data incadrarii sale, din 10 iulie 2003, nu au mai fost adaugate alte atributii sau responsabilitati decat cele privind activitatea de asistenta sociala si autoritate tutelara, stabilite la data angajarii.
     Prin prezenta actiune, reclamantul solicita a fi obligata Primaria comunei Murighiol, prin primar, sa ii stabileasca incadrarea de referent clasa III grad profesional principal si sa-i plateasca diferenta de drepturi salariale corespunzatoare, incepand cu data de 1 ianuarie 2008, in baza disp. art.70 din Legea nr.188/1999 rep. privind statutul functionarilor publici.  
     Dispozitiile legale pe care se intemeiaza actiunea, reglementeaza sistemul de  promovare rapida in functia publica a functionarilor publici care au absolvit programe organizate, in conditiile legii, pentru obtinerea statutului de manager public, sau au promovat concursul prevazut de disp. art.65 al.3 din lege.
     Reclamantul nu se afla in nici una dintre aceste situatii asa cum rezulta din probele administrate in cauza, nu a absolvit vreun program organizat pentru obtinerea statutului de manager public si nici nu a participat sau promovat vreun concurs organizat in vederea promovarii rapide in functie.
     De astfel, pentru a avea posibilitatea de a participa la acest concurs, petentul trebuia sa indeplineasca cumulativ conditiile prevazute la art.70 al.2 din lege, concursul fiind organizat anual, de catre Agentia nationala a functionarilor publici si nu de catre primarie, in limita numarului de functii publice rezervate promovarii rapide.
     Desi, actiunea reclamantului se intemeiaza pe disp. art.70 din legea functionarilor publici, care reglementeaza sistemul de promovare rapida in functie, prin notele scrise petentul face referire la examenul de promovare in grad profesional a functionarilor publici, reglementate de disp. art.65 al.1 din lege.
     Conform acestuia, examenul de promovare in grad profesional se organizeaza de autoritatea sau institutia publica cu avizul Agentiei nationale a functionarilor publici, in limita functiilor publice rezervate promovarii, cu incadrarea in functiile bugetare alocate.
     Din adresa nr.1425603/25.03.2008 (fila 39), rezulta insusi ca Agentia nationala a functionarilor publici nu a avizat Planul de ocupare a functiilor publice pe anul 2008 intocmit de parata, iar la data formularii cererilor reclamantului pentru trecerea in grad profesional superior, respectiv 28 noiembrie 2007 si 1 februarie 2008, nu era aprobat bugetul consiliului local pe anul 2008.
     De altfel, pentru a participa la examenul de promovare in grad profesional, petentul trebuia sa indeplineasca si in acest caz, mai multe conditii, cumulativ, printre acestea fiind si aceea de  vechime de cel putin 2 ani in treapta de salarizare din care avanseaza conform disp. art.65 al.2 din lege.
     Ori, asa cum rezulta din dispozitia nr.17/31 ianuarie 2007, petentul a avansat in ultima treapta de salarizare la data de 1 ianuarie 2007, astfel incat conditia minima de 2 ani vechime  in aceasta treapta se implinea la 1 ianuarie 2009, iar cererile de  promovare au fost adresate primariei la 28 noiembrie 2008 si respectiv 6 iunie 2008.
     In consecinta, se retine ca petentul .... poate trece din incadrarea de referent clasa III grad profesional asistent la grad profesional principal numai daca indeplineste conditiile legale pentru participare si in urma promovarii examenului sau a concursului mai sus mentionate, organizate conform disp. legii functionarilor publici.
     Fata de aceste considerente,  se vor respinge atat capatul de cerere privind obligarea paratului la trecerea reclamantului in grad profesional principal cat si capatul de cerere privind plata drepturilor salariale corespunzator acestei incadrari, ca nefondate. 

1
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007